Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0d5a920e493895418b4573/80
Foto: PIXABAY

Virtualna "pljačka" u zraku: Nije isključio mobitel u avionu pa ostao bez 2000 kuna

Problem se dogodio što se mobitel jednostavno spojio na neku drugu mrežu u zraku. Iz aviokompanije su poručili kako im je zbog incidenta žao, ali i jasno naznačili kako putnicima preporučaju stavljanje mobitela u avionski način rada ili plaćanje i registriranje na njihov wi – fi dostupan u zrakoplovu.

Mnogi putnici znaju da kad se leti visoko iznad oblaka avion treba ili isključiti ili namjestiti na „airplane mode“. Ipak, neki tu uputu ignoriraju, pa telefon ostave u uobičajenom načinu rada. Upravo je to napravio jedan gospodin, pa ga je uvelike iznenadio mjesečni račun za mobitel!

Putnik koji je letio s irskom kompanijom Aer Lingus, na teži je način spoznao kako vas nestavljanje mobitela na avionski način rada može jako skupo stajati. Naime, kako prenosi Irish Times, njih je kontaktirao jedan putnik koji je nije prebacio na „airplane mode“, a s obzirom da je letio preko oceana u SAD, sljedeći račun za mobitel koji je dobio bio je uvećan za – 300 dolara (oko 2000 kuna), piše punkofer.hr

Problem se dogodio što se mobitel jednostavno spojio na neku drugu mrežu u zraku. Iz aviokompanije su poručili kako im je zbog incidenta žao, ali i jasno naznačili kako putnicima preporučaju stavljanje mobitela u avionski način rada ili plaćanje i registriranje na njihov wi – fi dostupan u zrakoplovu.

Najgora opcija jest ostaviti mobitel na standardnom načinu rada, jer postoji opasnost da će se mobitel spojiti na neku neuobičajenu mrežu, što bi vas moglo kao što i sami vidite, skupo stajati.

Čak iako ne letite, s roamingom uvijek valja biti oprezan. Naime, još se sjećamo incidenta koji se dogodio ranije ove godine, kad je jedna njemačka obitelj po povratku s cruisera dobila račun za mobitel u iznosu od 12500 eura.

Razlog? Dvanaestogodišnji sin je za vrijeme plovidbe u blizini Norveške potrošio više od 500 megabajta spojivši se na brodsku mrežu koja se ne koriste za privatnu upotrebu, te je spajanje na nju užasno skupo. Na kraju je obitelji ipak dio novca oprošten, te im je ispostavljen račun na 7 tisuća manje, ali su Nijemci uzeli odvjetnika smatrajući kako je u pitanju čista - pljačka

hr Sun Dec 09 2018 19:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d064b7129111ca8d08b45ba/80
Foto: PIXABAY

Kolaps mreže: milijuni ljudi u Južnoj Americi bez struje

Argentina, Urugvaj, dijelovi Brazila i Paragvaja, gdje žive deseci milijuna ljudi, ostali su bez struje, javlja BBC
Rano jutros prema lokalnom vremenu opskrba električnom energijom prekinuta je zbog kvara na sustavu.

Argentinski mediji objavili su da vlakovi stoje, a prometna signalizacija ne radi. Službe nastoje otkloniti kvar, što bi, kažu, moglo potrajati satima.

Procjenjuje se da je bez struje oko 48 milijuna ljudi, piše HRT.
hr Sun Jun 16 2019 16:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d02686129111c17ca8b4608/80
Foto: UNICEF

Jemen trese najveća humanitarna kriza na svijetu - 1,8 milijuna djece akutno pothranjeno!

Djeca su najviše pogođena
Zbog razornih sukoba koji traju već 4 godine Jemen je suočen s trenutno najvećom humanitarnom krizom u svijetu. Gotovo cijela zemlja treba humanitarnu pomoć jer je ugroženo 80 posto  stanovništva.

Najgore i najviše su pogođena djeca. 1,8 milijuna djece je akutno pothranjeno, a 360 tisuća djece u dobi do 5 godina je u izravnoj životnoj opasnosti zbog teške akutne pothranjenosti.

Na rubu gladi su i trudnice te  majke dojilje, njih čak 1,1 milijun je akutno pothranjeno. Kako bi odgovorio na potrebe pothranjene djece i majki u Jemenu, 
UNICEF je pokrenuo jedan od najvećih programa humanitarne pomoći i podrške u svijetu.

Ova kriza ima razarajući učinak na živote djece u Jemenu, a rizik od njihove smrti svakoga se dana povećava. Njihovo preživljavanje ovisi o dostavi hitne međunarodne pomoći. UNICEF je na terenu i uspijeva doprijeti do djece te im osigurati  neophodnu pomoć. 

Od izbijanja sukoba, 2015. godine, do danas UNICEF je dostavio više od3.000 tona prehrambenih i medicinskih proizvoda. Regina Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku poziva sve hrvatske građane, tvrtke i medije da se uključe u apel i svojim donacijama pomognu djeci Jemena da prežive. 
Sve o UNICEF-ovom programu možete saznati OVDJE


hr Thu Jun 13 2019 17:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5af968e02af47f6bc78b45b9/80
Foto: Screenshot / YouTube

Sud BiH odbio pritvoriti Mamića, oduzeli mu dokumente

Sud Bosne i Hercegovine odbio je zahtjev hrvatskih vlasti za određivanje pritvora nekadašnjem Dinamovu čelniku Zdravku Mamiću, koji su dostavljeni nakon što je raspisana međunarodna tjeralica, te naložio oduzimanje putnih isprava i zabranu izlaska iz zemlje, dok je Mamić novinarima rekao kako se radi o politički motiviranom procesu protiv njega.
Izašavši iz suda BiH u kojemu se zadržao manje od sat vremena, Mamićev bosanskohercegovački branitelj Zdravko Rajić kazao je da je njegov klijent rekao kako posjeduje bosanskohercegovačko državljanstvo te se protivi izručenju Hrvatskoj. Nakon toga Sud BiH odbio je zahtjev za Mamićevo izručenje, kao i određivanje pritvora, što se automatski traži pri raspisivanju međunarodne tjeralice.  

Ne bih prognozirao što će biti. Nije automatizam po izručenju. Treba utvrditi je li se radilo o pravičnom suđenju u Hrvatskoj. Mamić nije uzeo ni lipe, ni kune od Hrvatske. Nema utaje poreza, nema ništa - rekao je odvjetnik Rajić.

Ponovio da nije oštetio proračun ni Dinamo, osječki sud nazvao zločinačkim

Sam Mamić je izlazeći iz Suda BiH bio vidno raspoloženiji od trenutka kada je stigao pred tu pravosudnu instituciju. Ponovio je tvrdnje da nije oštetio ni državni proračun ni Dinamo.  

Upitan o tome kakav će biti sudbina zahtjeva o izručenju, Mamić je dodao kako vjeruje pravosuđu BiH te da ostaje u ovoj zemlji. Pri tome je naveo kako su ga u Hrvatskoj pravni autoriteti poput profesora Davora Derenčinovića i Jasne Omejec uvjeravali kako druga optužnica protiv njega pred Županijskim sudom u Osijeku neće biti potvrđena, no na kraju se to ipak dogodilo., piše HRT
hr Tue Jun 11 2019 19:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cffc2b729111c87c78b45e5/80
Foto: Manfred Helmer

Bečom prometuju prvi autobusi bez vozača

Nakon dvije godine testne faze bečki autonomni autobusi prevezli prve putnike

Prije nekoliko dana u promet su pušteni prvi autonomni autobusi bečkog poduzeća za javni prijevoz „Wiener Linien“. Dva nova autonomna autobusa na električni pogon dio su projekta u koji su bili uključeni Austrijsko ministarstvo prometa, Wiener Linien, Austrijski tehnološki institut „AIT“ (Austrian Institute of Technologie), Kuratorij za sigurnost u prometu „KFV“ („Kuratorium für Verkehrssicherheit“), Organizacija za kontrolu kvalitete „TÜV Austria“, Siemens AG Österreich te francuski proizvođač autobusa „Navya“.

Cilj projekta bio je u novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Seestadt Aspern uvesti autobusnu linija s autobusima bez vozača koja može funkcionirati u realnim uvjetima.

Novi su autobusi najprije dvije godine testirani bez putnika, a početkom lipnja 2019. i prvi su se putnici napokon imali prilike provozati se novim autobusima. Dionica nove autobusne linije obuhvaća 10 stanica, a završava kod postaje podzemne željeznice U2, tako da građani iz udaljenijih zgrada vrlo udobno i brzo mogu stići do centra grada. Vožnja novouvedenom autobusnom linijom pri tom je potpuno besplatna za sve.

Zbog sigurnosnih se razloga putnici u novim autobusima smiju voziti samo u sjedećem položaju. 

Svaki autobus ima 11 sjedećih mjesta, pri čemu je 10 rezervirano za putnike, a jedan za specijalno obučenog operatera koji po zakonu mora biti prisutan tijekom vožnje. Operater se u vožnju uključuje u slučaju nenadanih smetnji ili barijera na prometnici te vozilo usmjerava alternativnim pravcem. 

Klasični red vožnje nije zadan, ali putnici se putem QR koda ili internetske stranice bečkog poduzeća za javnim prijevoz u svakom trenutku mogu informirati o aktualnom kretanju autobusa. 

U proizvodnju dvaju autonomnih autobusa uloženo je 1,5 milijuna eura. 

Autobus se u automatskom modu može kretati brzinom od 20 km/h, a njegovo maksimalno vrijeme rada iznosi 9 sati.


hr Tue Jun 11 2019 17:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Svijet

Pročitajte još . . .