Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c4b41000e4938dc8a8b45b8/80
Foto: Pixabay

7 čestih grešaka koje radimo kada doručkujemo

Bez obzira na to kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje i pozitivno utjecati na opseg vašeg struka.
Problem nastaje kada biramo kalorijske "bombe", odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenoga.

1. Izbjegavamo proteine 
Kremasta kava i kolačić poput muffina čest su izbor ako prvi jutarnji obrok jedemo s nogu, izvan doma. Riječ je o finoj kombinaciji za oči i želudac, kojoj nažalost nedostaje proteina.

Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte započeti dan s dva tvrdo kuhana jaja i jabukom ili jogurtom u koji ste dodali chia sjemenke. 

2. Pretjerujemo sa sokom 

Voćni sok može biti odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća. Za usporedbu, jedna prosječna naranča ima oko šezdeset kalorija, dok čaša soka od istog voća ima gotovo dvostruko više.

Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u obilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni tlak od onih koji to čine tek povremeno. 

3. Jedemo krive masti 
Poznato je da tijelo treba masti da bi moglo normalno funkcionirati. No to ne znači da treba s njima pretjerivati, a osobito ako je riječ o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistica Bonnie Taub-Dix predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo nasjeckanih oraha. 

4. Dodajemo umjetna sladila 
Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posljedica na naša tijela. Studija iz časopisa Nature pokazala je da umjetna sladila mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osjećali zadovoljnima.

Nutricionist Brooke Alpert iz tvrtke B Nutritious sugerira ispijanje kave bez ikakvih sladila, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će potaknuti rad metabolizma.

5. Predugo čekamo na doručak 

Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podsjeti kruljenje želuca, veće su šanse da ćemo "pretjerati" s konzumacijom hrane te završiti s kakvom kaloričnom "bombicom" u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bismo trebali jesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam tijelo nije izgladnjeno. 

6. Ne pazimo na veličinu namirnica 
Vjerovali ili ne, veličina namirnice utječe i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa sveučilišta Penn State pokazala je da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju žitne pahuljice manjeg oblika.

Glavni je razlog za to što mjere željenu količinu "odokativnom" metodom. Umjesto toga koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu. 

7. Jedemo preobilne obroke 

Preskakanje doručka nepovoljno utječe na organizam, kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretit će tijelo, usporiti metabolizam te vas uspavati. Umjesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog omjera proteina i ugljikohidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana, piše Zadovoljna

hr Fri Jan 25 2019 18:01:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b839889cb557a3c828b4736/80
Foto: Pixabay

Što se događa u našem tijelu kada odemo na spavanje praznog želuca?

S vremena na vrijeme neće se dogoditi ništa posebno, ali ako vam to prijeđe u naviku...

Što se događa u našem tijelu kada odemo na spavanje praznog želuca?

Mnogi odlaze u krevet praznog želudca, ne jedu satima prije spavanja. 

Bez obzira koji razlog bio, ovo i nije baš tako dobra odluka kako mislite.

S vremena na vrijeme neće se dogoditi ništa posebno, ali ako vam to prijeđe u naviku...

U tom slučaju moglo bi utjecati na razinu inzulina, kolesterola i rad štitnjače, a to može dovesti do disbalansa hormona koji onda može uzrokovati brojne druge probleme.

Osjećaj gladi prije spavanja uzrokovt će nesanicu. Mozak će dobiti informaciju da ste gladni i neće vam dopustiti da čvrsto zaspite.

Gladovanje u večernjim satima neće vam pomoći ni kod mršavljenja. Tijelo će akumulirati masnoće kako bi "sačuvalo" energiju. Nerijetko osobe koje ne jedu navečer preskaču doručak. Takve će osobe češće biti loše raspoložene. - piše Večernji list.

hr Fri Apr 19 2019 15:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c975ef729111c901b8b45c4/80
Foto: PIXABAY

Kako povećati sigurnost hrane tijekom uskrsnih blagdana?

Kupovina hrane je prvi korak u osiguranju sigurnih namirnica za vašu obitelj. Pravilan način kupovine i odabir namirnica može smanjiti mogućnosti zaraze bolestima koje se prenose hranom.

Savjeti za sigurnu blagdansku kupovinu

Kako su blagdani vrijeme intenzivnije kupovine hrane, donosimo vam savjete kojih se trebate pridržavati prilikom kupnje:
 prvo birajte namirnice koje nisu lako pokvarljive, a na kraju kupovine zaleđene i osjetljive namirnice (meso, mlijeko i mliječni proizvodi), kako bi u što kraćem vremenu stigle do vašeg hladnjakana tržnicu idite ranije ujutro kako bi izbjegli kupovanje namirnica koje stoje duže vrijeme na štandukupujte količinu hrane koju možete potrošiti u roku od tjedan dana kako ne bi stajala predugoprovjerite rok trajanja proizvodabirajte zasebne namirnice u odnosu na grupno zapakirane kako bi imali bolji uvid u stanje namirnicepri kupovini jaja pregledajte jesu li jaja čista i neoštećenamesne nareske stavite pokraj hladnih namirnica u vašoj košarisvježe meso stavite u zasebnu vrećicučim stignete kući osjetljive namirnice odmah pohranite u hladnjak, a zamrznute u zamrzivač kako bi osigurali da ostanu zamrznute.

Uskrsna jaja i sigurnost hrane

Kuhana, ispuhana, obojena umjetnim bojama ili pak ukrašena na tradicionalan način – jaja su neizostavan simbol Uskrsa. Kako biste izbjegli pojavu bolesti porijeklom iz hrane, važno je znati kako pravilno postupati prilikom pripreme prilikom ukrašavanja i konzumacije jaja.
Za početak, koristite jaja iz pouzdanog i sigurnog izvora.

Kako prepoznati je li jaje svježe?

Svježina jaja se može provjeriti ako se jaje stavi u čašu hladne vode. Svježe jaje ostane na dnu dok starije jaje pluta na površini, što je posljedica zračnog džepa u jajetu koji je veći što je jaje starije.

Kako kuhati jaja?

Što zbog jednostavnosti, što zbog sigurnosti, većina se ljudi radije odlučuje ukrašavati prethodno kuhana jaja. Preporučuje se jaja skuhati neposredno prije bojanja. Prilikom pripreme tvrdo kuhanih jaja, ona bi u posudi trebala biti posložena u jedan red i prekrivena vodom najmanje 2-3 cm preko ruba jaja. Za savršeno tvrdo kuhana jaja, preporuča se zagrijati posudu s jajima do vrenja, a zatim kuhati još 12 minuta.

Kako čuvati kuhana jaja za kasniju konzumaciju?

Svježa jaja koja se termički obrade (tvrdo kuhana jaja) moraju se pohraniti na temperaturu hladnjaka i konzumirati u roku do 7 dana, ali pod uvjetom da se neposredno izvade iz hladnjaka prije konzumacije. U hladnjaku se trebaju čuvati u ljusci, a ako je ljuska oštećena ili napukla, trebala bi se konzumirati što prije, tj. u roku 2-3 dana. Ponekad je teško utvrditi postoji li oštećenje ljuske, a potvrda za to je obojenje bjelanjka. Tvrdo kuhano jaje koje se čuva u hladnjaku očisti se od ljuske neposredno prije konzumacije.
Jaja već očišćena od ljuske, makar su tvrdo kuhana potrebno je konzumirati u roku od jednog dana i čuvati u hladnjaku. 

Kako pravilno bojati jaja?

Jaja se mogu bojati prirodnim ili umjetnim bojama. Prilikom kupovine umjetnih boja za jaja, pripazite da su označene kao prehrambene boje jer kao takve udovoljavaju zahtjevima propisanim kako bi se zaštitilo zdravlje ljudi. Treba obratiti pažnju da ih je proizvođač tako i deklarirao. Ako takav navod nije naveden, nije pouzdano da se radi o prehrambenoj boji, tj. boji koja se može konzumirati. Na bojama se mogu se naći oznake bojila E120, E131, E160b, E171 i slično koje se navode u Zakonom o prehrambenim aditivima, aromama i prehrambenim enzimima kao dozvoljeni aditivi. Znači da i u slučaju kada boja dođe u dodir s jajetom ispod ljuske, to jaje i dalje ostaje sigurno za konzumaciju.

Mogu li se obojana jaja konzumirati?

Jaja koja su kuhana i bojana prehrambenim bojama kao i ona koja su bojana „prirodnim bojama“ kao što je npr. ljuska luka, mogu se ako su pohranjena u hladnjaku konzumirati jednako kao i jaja koja su samo kuhana, no ako obojana, neoguljena jaja, neoštećene ljuske stoje nekoliko sati na sobnoj temperaturi ili ako su nekoliko puta izvađena iz hladnjaka i ponovno vraćana moraju se konzumirati u roku od 1-2 dana. Jaja bojana prirodnim bojama jednako su sigurna za konzumaciju kao i ona obojana prehrambenim bojama.

Kako ispuhivati jaja?

Ako više volite ukrašavati ispuhana jaja, treba pripaziti da su ona svježa, čista i bez pukotina na ljusci. Jaja je najbolje očistiti mlakom vodom u koju je dodana mala količina deterdženta za čišćenje posuđa. Sirova jaja potencijalan su izvor salmonela koje u organizam mogu biti unesene doticajem usta s ljuskom prilikom ispuhivanja jaja, budući da se bakterije mogu naći i na ljusci, čak češće nego unutar samog jajeta. Kako biste spriječili potencijalnu zarazu, sav pribor i sve površine korištene prilikom ispuhivanja trebaju biti dobro očišćeni nakon upotrebe. Ispuhana jaja prije ukrašavanja trebaju biti također dobro oprana mlakom vodom, iznutra i izvana, kako bi se uklonili svi ostaci sirovog jajeta, te ostavljena da se potpuno osuše na način da se ne kontaminira pult ili posuđe koje se koristi. Kada ste završili s ukrašavanjem ispuhanih jaja, ruke i sav korišteni pribor treba temeljito oprati toplom vodom i sapunom.
hr Fri Apr 19 2019 10:57:02 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb96f7229111c5a508b45cb/80
Foto: Bojan Zibar

Poznate dame oduševljene ljubavnom pričom na CineLady premijeri

Brojni uzdasi oduševljenja nakon projekcije filmske romanse koja je temeljena na svjetskom bestselleru

Uoči blagdanskog vikenda u CineStar kinima sinoć je održana CineLady večer i projekcija filma 'Poslije svega', prvi dio serijala temeljenog na svjetskom bestselleru. CineLady večer je okupila brojne obožavateljice ovog serijala, ali i obožavateljice filmske romanse koje su ispunile CineStar kino dvorane u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Osijeku.

 

Na specijalnoj CineLady projekciji u CineStaru Novi Zagreb (Avenue Mall) među ostalima uživale su i Lana Puljić, Sonja Lamut, Zsa Zsa, Renata Sopek, Ana Strizić, Ivana Delač, Andrea Solomun te mnogi drugi. Sve su posjetiteljice uživale u osvježavajućem piću dobrodošlice, live svirci Filipa Rudana i Svena Pocrnića, a svaka posjetiteljica je dobila brojne poklone za koje su se pobrinuli Nivea, Mentos, Somersby, Nescafé, CineStar TV te magazin Miss 7.

 

Film 'Poslije svega' u distribuciji Blitza kojeg svi s nestrpljenjem iščekuju govori o ljubavi i strasti dvoje mladih koja ne poznaje granice, snimljenog prema bestseleru spisateljice Anne Todd koji je proglašen novom globalnom senzacijom poput Twilight sage i erotsko-romantične trilogije „Pedest nijansi sive“. Anna Todd je postala pravom internetskom senzacijom, ali i književnim fenomenom jer je knjigu 'Poslije svega' napisala isključivo prema sugestijama obožavatelja na društvenoj mreži Wattpad. U filmu glume Josephine Langford, Hero Fiennes Tiffin i Selma Blair. Makar će mladi gledatelji možda doživjeti iskustva u ovom filmu kao nešto čemu treba težiti, glumci su ispričali da su se više povezali s onime što su i sami doživjeli u toj fazi svojeg života.

 

Već sada rezervirajte 02. svibnja za sljedeću CineLady večer i film 'Zavedi me ako možeš' gdje su ulaznice već u prodaji.

hr Fri Apr 19 2019 08:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb96d6129111c404f8b4636/80
Foto: PIXABAY

Uskrs bez 'šlaufa': Trikovi uz koje ćete izbjeći žgaravicu i nakupljanje masnih naslaga

Probavne smetnje i debljanje spriječite zdravim varijantama - salatom od celera i mrkve te manjim unosom kolača. Francuska salata može postati ‘light’ prelijete li je jogurtom

Uskrs je blagdan na koji se tradicionalno konzumiraju jaja i šunka, dok se često pripremaju janjetina ili odojak.

- Obroci su pretrpani proteinima i lošim mastima, što kod mnogih može aktivirati probleme s probavom, pa ako inače imate tih problema, svakako treba voditi računa o tome da budemo umjereni - upozorava dr. Marijana Martinčić Novaković, liječnica obiteljske medicine i nutricionistica iz obrta za savjetovanje o prehrani Nutrimedico iz Pule.

Previše hrane može dovesti i do želučanih tegoba. Povećani unos masnoća izazva refluks ili žgaravicu, dok pretjerivanje s proteinima dovodi do zatvora i problema s probavom. No višak loših masti u tako kratkom razdoblju može izazvati probleme sa žuči ili akutni pankreatitis, što se puno teže liječi.

- Zbog toga bi i zdravi ljudi trebali paziti, dok oni koji inače imaju neke simptome, primjerice povišene masnoće u krvi, probleme s gušteračom, ulkusom (čirom) ili boluju od dijabetesa, pa u te dane moraju misliti na svoju redovitu dijetu i terapiju lijekovima - upozorava sugovornica.

Ako su ti problemi ozbiljni, treba razmisliti o zdravijim zamjenama, ma koliko vam kalorična blagdanska hrana bila primamljiva.

Uskrsnu šunku zamijenite nekom manje masnom verzijom, s manjim udjelom masti i soli, primjerice purećom, tvrdi 24sata.hr, a francusku salatu zamijenite zdjelicom naribanog celera i mrkve s malo maslinova ulja i limunova soka.

- Oni koji će uživati u tradicionalnom obroku trebaju povesti računa o količini hrane koju unose te ograničiti proteine i masnoće, ali i pripaziti na to kad i koliko kolača će pojesti - kaže sugovornica. Prije svega, servirajte sve ono što ćete pojesti u jednom obroku odmah na tanjur, a ostalu hranu pohranite u hladnjak. Kad odjednom stavite na tanjur šunku i francusku salatu, povrće i kruh, umjesto da uzimate komad po komad iz tanjura na sredini stola, bit ćete svjesniji količine hrane i pojest ćete manje.

- Kolače nemojte jesti kao desert odmah iza glavnih obroka nego kao međuobrok, uz poslijepodnevnu kavu. U dane nakon Uskrsa komad kolača možete ponijeti i na posao pa pojesti kao međuobrok, sa šalicom kave - kaže dr. Marijana Martinčić Novaković. Između obroka možete i prošetati te potaknuti metabolizam i ubrzati probavljanje hrane.

Trikovi za Uskrs bez 'šlaufa'

1. Bijeli kruh i peciva za doručak zamijenite integralnim kruhom, a uz ručak ili večeru razmislite o tome da ga izbacite, odnosno zamijenite prilogom uz meso.

Neka to bude povrće koje je bogato vlaknima, koje će potaknuti probavu, kao što su tikvice, brokula, paprika, rajčice i salata od kupusa ili zelena salata.

2. ‘Razblažite' francusku salatu tako da majonezu zamijenite jogurtom. Ako baš ne možete bez majoneze, na tri žličice jogurta dodajte žličicu majoneze, kako bi francuska salata bila manje masna.

3.Ako pečete odojak ili janjetinu, pecite ih zamotane u foliju za kolače, bez dodavanja ulja i masti. Nakon pečenja mast ocijedite i nemojte njome prelijevati hranu.

Izbjegavajte marinade koje sadrže med ili puno ulja, a poželjni su začini, posebno češnjak, ružmarin, majčina dušica i menta te limun.

4. Kad pečete kolače, prepolovite udio šećera u odnosu na ono što se preporučuje u receptu. Dajte prednost suhim kolačima i domaćim keksima, umjesto onih s kremom koja sadrži puno šećera ili margarina i maslaca.

5. Šunku, francusku ili pečeno meso koje je višak nemojte jesti za večeru nego pripremite laganiji obrok. Ostatke mesa iskoristite za sendvič koji ćete dan nakon Uskrsa ponijeti na posao ili kao sastojak u salati od leće i slanutka, uz dodatak svježeg povrća.

6. Dva jajeta možete iskoristiti kao osnovu za salatu od jaja na Uskrsni ponedjeljak, a ostale pisanice poklonite susjedima i prijateljima. To je bolja opcija nego da danima nakon Uskrsa jedete jaja i tako pretjerate.

7. Da biste pojeli manje hrane, poslužite se trikom: Dodajte dosta povrća u juhu pa nakon nje napravite desetak minuta pauze prije nego što krenete jesti glavno jelo. Tako će želudac prije početi s probavom i prije će se javiti osjećaj sitosti, piše 24sata.hr

hr Fri Apr 19 2019 08:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .