Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad908a02af47f4b898b45df/80

Uživajte u šparogama dok je sezona!

Već smo pisali o ovom proljetnom povrću punom minerala, vitamina, vlakana...Nažalost, mnogi ne znaju da je ova sezonska biljka pravi čistač organizma u ove proljetne dane. Kad se odluče doći do šparoga mnogi je ne znaju kvalitetno pripremiti

Za sve one koji to ne znaju dajemo detaljna uputstva:  

Ubrane svježe šparoge čistimo jednu po jednu tako da lomimo prstima šparogu sve dok puca. Ukoliko uz šparoge imamo kuke ili bljušte radimo na isti način uz to što kukama odvajamo gornji svinuti dio i stavljamo u posebnu posudu. U slanu uzavrelu vodu najprije stavljamo donje dijelove stabljike jer se oni duže kuhaju.

Nakon par minuta dodamo i gornje dijelove kuke ili bljušta i kuhamo još 2-3 minute. Kompletno kuhanje traje 5-6 minuta.Tako ćemo imati jednako skuhane sve dijelove biljke, a da nisu prekuhani.Bolje je da budu malo sirovije nego prekuhane jer tako gube na kvaliteti.Potom ih ocijedimo i prelijemo hladnom vodom. Probajte ovu ukusnu salatu od šparoga.

SALATA OD ŠPAROGA I JAJA

Prethodno skuhanim šparogama dodajte po želji nekoliko tvrdo kuhanih jaja. Netko voli dodati i mladog luka. 

Sve začinite maslinovim uljem i vinskim octem (po želji), posolite, lagano popaprite i uživajte u prožetim sastojcima.

Želimo vam dobar tek!


hr Fri Apr 20 2018 07:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b7994cacb557a234f8b50ba/80
Foto: Pixabay

Borite se s alergijom?: Evo kako je uspješno liječiti

Edukacija bolesnika jedna je od najvažnijih načina liječenja alergije

Alergija se može objasniti kao pretjerana reakcija našeg organizma na alergene iz okoline. Ovisno o vrsti alergena, postoje različite alergije: alergije na pelud, prašinu, dlaku, hranu i mnoge druge. Da bi alergija postala barem podnošljiva ili se u potpunosti izliječila, liječenje obuhvaća nekoliko različitih, ali opet povezanih elemenata. - piše Život i stil

Edukacija bolesnika jedna je od najvažnijih načina liječenja alergije. Potrebno je dobro se informirati o postojećoj alergiji, gdje se javlja, kada se javlja i zbog čega. Da bismo znali kako alergije funkcionira, moramo biti informirani o svemu što povezujemo s tom vrstom alergije. Kao primjer možemo navesti alergiju na pelud kod koje je potrebno dobro poznavati peludni kalendar.

Osim edukacije, važan dio liječenja je i izbjegavanje alergena. Jednom kad se postavi dijagnoza i prepoznaju alergeni, potrebno je što više izbjegavati alergene kako se alergijska reakcija ne bi više ponavljala.  

Alergiju možemo suzbiti i uzimanjem odgovarajućih lijekova:

- kortikosteroida
- antihistaminika
- antileukotriena
hr Sun Aug 19 2018 18:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2e51162af47f4a498b456c/80
Foto: Pixabay

Šest načina kako riješiti "višak" hrane u kuhinji, a da je ne bacite

Godišnje se u Hrvatskoj baci oko 380 tisuća tona hrane, a na razini Europe ta je brojka mnogo veća, čak 88 milijuna.
Godišnje se u Hrvatskoj baci oko 380 tisuća tona hrane, a na razini Europe ta je brojka mnogo veća, čak 88 milijuna. S obzirom na to da i u svakom kućanstvu pridonosimo ovim brojkama, postoje neke sitnice koje možemo učiniti da se te brojke smanje, piše Punkufer.

1. Pravilno skladištenje hrane

Mnogu hranu ne spremimo onako kako bi ju trebali pospremiti pa se brže pokvari. Primjerice, većinu voća treba tržati u hladnjaku. Jedino voće koje može bez problema stajati vani su banane, sve ostalo najbolje je staviti u frižider, osim ako ga nećete pojesti u roku od 2, 3 dana. A i banane treba držati podalje od ostalog voća jer će brže dozoriti odnosno istruliti.

Također, voće i povrće nemojte prati dok ga ne krenete jesti ili pripremati jer će vlaga ubrzati proces propadanja. Ali, povće očistite od zemlje i korijena. Meso i ribu ne moramo napominjati da držite u frižideru, osim ako su konzervirani.

No čak i u frižideru dobro je namirnice pospremiti u staklene posude u kojima će duže zadržati svježinu.

2. Iskoristite otpatke

Prije nego ih bacite u kompost, ako ga imate, neke stvari možete iskoristiti u kuhanju. Primjerice koru od luka, ostatke mrkve ili celera možete iskoristiti za temeljac u kojega ubacite i kosti koje trenutno imate. No, kosti nemojte kasnije bacati u kompost.

3. Ostaci ručka/večere

Možda niste ljubitelj ponavljanja jednog obroka dvaput u danu, ali bolje i to nego baciti sasvim ispravnu hranu, zar ne? Ono što vam ostane, možete si iskoristiti i za gablec idući dan, samo pravilno pospremite i pripazite da znate koje namirnice smijete zagrijavati, a koje ne. Primjerice, krumpir i gljive nije dobro podgrijavati, narezanu glavicu luka treba pospremiti u aluminijsku foliju i slično.

4. Zamrznite višak

Naravno, svi smo navikli na zamrznutu punjenu papriku i sarmu, no isto možete napraviti i s mnogim drugim jelima, a bit će ukusni kao i kada ste ih pripremili svježe.

5. Napravite domaći sirup od prezrelog voća

6. Donirajte

Naravno, nećete donirati ostatke ručka, ali ako ste primijetili da ste natrpali kuhinjske ormariće i špajzu s previše namirnica poput riže, tjestenine, brašna, suhih mahunarki i sličnih namirnica, donirajte lokalnim udrugama koje pomažu socijalno ugroženima.

hr Sun Aug 19 2018 13:57:12 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5631393b0e01c00e298b462b/80
Foto: Ilustracija

Znakovi da u tvojoj vezi nema ljubavi

Zaljubljivanje je poput čarolije koju posjeduje svatko od nas i čini nam se da niti jedna emocija nije posebnija i ljepša od nje. Početak gotovo svake ozbiljne veze imao je upravo ovakav početak, no kako veza postaje ozbiljnija počinješ shvaćati da je za voljeti nekog potrebno imati dobru komunikaciju, predanost i rad.
Međutim, posvećenost i rad na vezi kao uvjete shvatimo tek kad se naša savršena veza pretvori u nešto ne tako savršeno. Odnos bez ljubavi i intime ne događa se preko noći, a do te točke moguće je doći da nismo ni svjesni toga.  Ali kako možeš razlikovati blagi, a kako ozbiljan nedostatak ljubavi? Ovo su najčešći znakovi da tvojoj vezi nedostaje ljubavi i što možeš učiniti da se ponovno povežete, piše Zdrava krava.

Što je točno brak bez ljubavi te kakvu ulogu seks ima?

"Brak bez ljubavi nemoj brkati s brakom bez seksa. Nema usuglašenih kriterija za ono što čini vezu bez seksa, a definicija se razlikuje od para do para", rekla je klinička psihologica Ramani Durvasula za Prevention.

"U braku bez seksa si ako se seksate manje od jednom godišnje", kaže ona, ali neki stručnjaci smatraju da je seks bez braka ako se seksate manje od jednom mjesečno. Međutim, ako ste ti i tvoj partner zadovoljni seksom jednom mjesečno, nemaš se zašto brinuti. 

"Veza bez ljubavi, s druge strane, jednostavno znači da se ne osjećaš voljenom od strane partnera", ističe seksualni terapeut Ian Kerner. 

Koji su znakovi braka bez ljubavi? 

Gotovo je svaki par u dužoj vezi prošao kroz krizu, no ako vam se ponavljaju ovi problemi, možda ste u braku ili vezi bez ljubavi.

Postoji udaljenost između vas 

U ovom užurbanom načinu života u kojem trebamo vrijeme za posao, djecu, ali i mnoge druge obveze, ti ili tvoj partner vrlo lako možete gurnuti svoju vezu po strani. Upravo to može biti način da ju uništite bez da ste toga svjesni. 

Veza vam nije prioritet

Sve druge stvari dolazi prije vašeg odnosa, posao, novac, obiteljske obveze/proslave i tako guraju romantiku iz vašeg odnosa. Ako primijetiš da je to slučaj u tvojoj vezi i to te ne brine ili ti nije bitnije od novca ili posla, onda možda imaš problem. 

Komunikacija vam je loša

"Svađate li se često ili jednostavno ne razgovarate puno? Ljudi se mogu udaljiti jedni od drugih zbog stresa, a zatim prestati razgovarati, a to može učiniti da se osjećate nepoželjnima", kaže Durvasula. Iznenađujuće, zapravo više se trebaš brinuti ako se uopće ne raspravljate jer je to znak da jednostavno ne želite poboljšati vaš odnos. 

Ne vodite ljubav 

"Možda se seksate, ali ne osjećaš da je vaš seks doživljaj ljubavi već samo fizičko zadovoljstvo", objasnio je seksualni terapeut Kerner. 

Tebi ili tvome partneru nije stalo 

Neki smatraju apatiju gorom od mržnje ili ljutnje, ona je jako snažna emocija pa ako ti partner radi nešto što bi te uznemirilo u prošlosti, a sada to nije slučaj, to ti može biti upozorenje. 

Tvoj partner ne uzvraća trud

Ako ste oboje shvatili da na vašem odnosu treba raditi, a na tvoj pokušaj oživljavanja odnosa, partner ne reagira, ovo je loš znak. Ako je tvoj partner narcisoidan, može osjećati da nije kriv jer ne pokušava, objasnila je psihologica Durvasula. 

Cijeli članak pročitajte ovdje.

hr Sun Aug 19 2018 13:06:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b793c53cb557a3c658b4b51/80

Što će se dogoditi s vašim tijelom kada prestanete nositi štikle?

Nošenje štikli može izazvati ozbiljne zdravstvene probleme pa je pravo vrijeme da razmislite o tome da uzmete predah od svog omiljenog para s vrtoglavo visokim potpeticama
Jasno nam je, ništa ne izgleda seksepilnije i ne upotpunjuje outfit bolje od dobrog para štikli. Glamurozne su, privlačne i dodaju nam nekoliko željenih centimetara koje nam je majka priroda uskratila. Osim toga, cipele s potpeticama čine naš hod puno ženstvenijim pa uvelike utječu i na samopouzdanje. Sve to zvuči odlično, no činjenica od koje ne možemo pobjeći jest da štikle nisu dobre za naše tijelo. Prema riječima stručnjaka, naš omiljeni par obuće s potpeticom može uzrokovati različite probleme – od nelagode i umora mišića do pritiska na kosti, trošenja koljena i dr. U nastavku ti otkrivamo što će se dogoditi s tvojim tijelom kada ih prestaneš nositi: 

1. Izdužit će ti se mišići listova
Ako štikle nosiš samo za neke posebne prigode, ne moraš brinuti. Ali, prema riječima stručnjaka, svakodnevno nošenje štikli utjecat će na promjene u nogama i stopalima. „Žene koje često nose štikle izložene su riziku od nastanka tzv. plantarnog fascitisa koji pripada u simptome prenaprezanja, kao i skraćenju mišića listova“, ističe dr. Samira Mehrizi, specijalist ortoped iz Južne Kalifornije. Dobra vijest je da prestanak nošenja cipela s potpeticama može pomoći da se izliječiš, čak i da popraviš dio štete. „Kada prestaneš nositi štikle, mišići listova izdužit će se do svoje normalne duljine, što će tvoje korake učiniti manje bolnima“, dodao je dr. Mehrizi. To se možda neće dogoditi preko noći, ali prestankom nošenja štikli bit ćeš na dobrom putu za oporavak, piše miss7.

2. Vratit ćeš osjećaj svojim nožnim prstima
Tvoji listovi i pete nisu jedini dijelovi tijela koji trpe dok nosiš visoke potpetice. Naime, štikle nerijetko previše pritišću i nožne prste, što izaziva nelagodu, a moguć je i gubitak fizičkog osjeta. „Prestankom nošenja štikli smanjuje se i vjerojatnost od razvijanja bolnih neuromasa (goruće senzacije između prstiju), kao i neuropatije prstiju ili oštećenja živca zbog kojeg se često gubi osjet stopala“, navodi dr. Barbara Bergin, specijalistica ortopedske kirurgije. Drugim riječima, nošenje visokih potpetica može stegnuti živce oko prstiju i izazvati ukočenost.

3. Pozdravit ćeš se s bolovima u leđima
Nošenjem štikli ne stvara se samo pritisak u nogama, nego i na kralježnici. Pritisak se javlja u lumbalnom dijelu kralježnice. „Učestalo nošenje visokih potpetica može uzrokovati 'guranje' jednog kralješka prema drugom, a samim time i oštećenje živaca“, tvrdi Todd Sinetta, kiropraktičar iz New Yorka. Prestankom nošenja visokih potpetica vratit ćeš svoju kralježnicu u prirodni položaj i osloboditi pritisak na donji dio leđa. Samim time riješit ćeš se i boli koja se javlja kod nošenja štikli.

4. Umanjit ćeš rizik od nastanka gljivičnih infekcija
Žene su spremne puno toga izdržati za ljepotu. Tako se svakodnevno se stišću u neugodnu odjeću kao što su grudnjaci, uske hlače, ali i neizostavne cipele s visokim potpeticama. Ali, jesi li znala da postoje neki estetski neugodni problemi koji se mogu razviti iz učestalog nošenja štikli. Naime, moguće je stvaranje različitih vrsta neugodnih gljivičnih infekcija. „Cipele sužene pri vrhu i visoke potpetice uzrokuju stalni pritisak na nožne prste, a osobito na veliki prst, što dovodi do oštećenja noktiju“, istaknuo je dr. Bergin, specijalist ortoped, i dodao: „Oštećeni i deformirani nokti na nogama osjetljivi su na stvaranje gljivičnih infekcija“. Srećom, to je moguće izbjeći ako prestaneš nositi visoke potpetice. 

5. Smanjit ćeš šanse za razvoj deformacija
I dok su gljivične infekcije uglavnom neugodne, ali bezopasne, postoje ozbiljniji problemi koje učestalo nošenje štikli može izazvati. Jedan od njih je i čekićasti prst, deformacija prstiju zbog koje prsti izgledom podsjećaju na čekić (prst se savija prema gore i ističe u odnosu na ostale). Osim čekićastog prsta moguć je i nastanak tzv. presavijenog prsta koji je deformiran u zglobu među člancima prsta koji su bliži samom stopalu. Ovakve deformacije posljedica su nošenja uskih štikli u kojima se prsti ne mogu micati pa su cijelo vrijeme stisnuti. 

6. Ublažit ćeš štetni utjecaj na koljena
Još jedna loša vijest za sve ljubiteljice štikli - nošenje visokih potpetica štetno je i za tvoja koljena. Prema The Lancet studiji, visoke potpetice mogu pridonijeti razvoju osteoartritisa, kronične, progresivne i degenerativne bolesti zglobova kojoj je osnovni uzrok propadanje zglobne hrskavice. Istraživanje je provedeno na 20 žena, a rezultati su pokazali da štikle dodatno podižu pritisak na koljena. "Kada prestaneš nositi visoke pete, smanjit ćeš pritisak na svoja koljena za 19 do 26 posto", izjavila je dr. Casey Kerrigan, autorica studije i predsjednica OESH Shoesa. Drage djevojke, ovi postotci zaista nisu zanemarivi!

7. Hodat ćeš učinkovitije
Rijetko tko bi pomislio da žene koje su savladale trčanje u štiklama imaju problem s hodanjem u visokim potpeticama. No, stvarnost je drugačija. Prema istraživanju u časopisu "Journal of Applied Physiology", visoke pete umanjuju učinkovitost mišića tijekom hodanja pa dugotrajno nošenje visokih potpetica mijenja hod žena, čak i kada ne nose štikle. Istraživanje je provedeno na devet žena koje su nosile visoke potpetice barem 40 sati tjedno tijekom dvije godine. 

8. Umanjit ćeš rizik od ozljeda gležnja 
Velik broj žena navikao je nositi povišene pete, ali ozljede u njima su vrlo česta pojava, posebno kada je riječ o uganuću gležnja. Kako bi izbjegla opterećenje prednjeg dijela stopala i spriječila klizanje prema naprijed, važno je obratiti pozornost na to da visina između prednjeg i stražnjeg dijela stopala ne bude prevelika. Klizanje noge prema naprijed dovodi do destabilizacije pete i povećanja mogućnosti uganuće ili neke druge ozljede gležnja. "Ozljeda gležnja najčešća je ozljeda žena u štiklama", izjavio je profesor Kevin Netto, direktor istraživanja na Fizioterapiji i vježbama na Sveučilištu Curtin.


hr Sun Aug 19 2018 11:51:52 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .