Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/536207de1799427a0d9c9335/80

Revolucija za korisnike: Vipnet testirao frekvencije 5G mreže

Uvođenje 5G tehnologije donijet će revoluciju u korisničkom iskustvu i količini novih funkcionalnosti: umjetnu inteligenciju u pokretu, autonomna vozila, virtualnu stvarnost, rekao je glavni direktor Vipneta za tehniku

Uz suglasnost Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), Vipnet je dobio privremenu dozvolu za korištenje radio-frekvencijskog spektra na 3500 MHz, uz pomoć koje je na području Grada Jastrebarskog započeo s testiranjem novih tehnologija koje prethode uvođenju 5G mreža

Tijekom testiranja ostvarene su brzine prijenosa podataka od 700 Mbit/s, piše 24 sata.

Unatoč velikim ostvarenim brzinama, testiranje frekvencija 5G mreža preko novih tehnologija prijenosa mobilnih podataka nema samo za cilj pohvaliti se s vršnom brzinom prijenosa podataka, već osigurati znanja potrebna za buduće planiranje, izgradnju i upravljanje mrežama najnovije generacije.

- Operatori mreža pokretnih komunikacija u Hrvatskoj su i do sada bili među prvima koji su uvodili suvremena tehnološka rješenja, pa smo uvjereni će Hrvatska biti  jedna od država u kojoj će uskoro biti uvedena i 5G tehnologija. Vipnet ovim probnim ispitivanjem ponovo dokazuje da pripada operatorima koji svoju mrežu pravodobno prilagođavaju zahtjevima korisnika - izjavio je predsjednik Vijeća HAKOM-a dr.sc. Dražen Lučić povodom Vipnetova testiranja 5G frekvencija.

Nove usluge i revolucija u iskustvu korisnika

Provedena testiranja TDD načina prijenosa mobilnih podataka će u velikoj većini slučajeva biti korištena i nakon implementacije 5G tehnologije. Posebnost ovakvog načina prijenosa podataka je da se na 3500 MHz download i upload podataka odvijaju na istoj frekvenciji i da se pritom efikasnije koristi spektar. Ovim je testiranjem  mreži dobiveno neprocjenjivo iskustvo u razumijevanju propagacije i prijenosa mobilnih podataka koje možemo očekivati s dolaskom 5G tehnologije. 

- Dodatno povećanje kapaciteta za prijenos mobilnih podataka omogućava veći broj istovremenih korisnika i povezanih uređaja uz stalno nastojanje za povećanjem kvalitete usluge. Uvođenje 5G tehnologije donijet će pravu revoluciju u korisničkom iskustvu i količini novih funkcionalnosti koje će biti dostupne: umjetnu inteligenciju u pokretu, autonomna vozila, virtualnu stvarnost, masovno bežično povezivanje elektroničkih uređaja što će omogućiti cijelu lepezu novih poslovnih modela i usluga. Kao tehnološki lider u telekom industriji, Vipnet je dio HAKOM-ove radne skupine kroz koju aktivno sudjeluje na stvaranju preduvjeta za uvođenje 5G tehnologije te očekujemo da će Republika Hrvatska i nakon implementacije 5G zadržati visoku poziciju u EU kad je riječ o kvaliteti mobilnih mreža - izjavio je Tomislav Makar, glavni direktor za tehniku Vipneta. 

hr Sat Nov 25 2017 14:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae5f4202af47f77948b4892/80
Foto: Dalmacija News

Nakon Svjetskog prvenstva najsretniji su trgovci: Hrvati potrošili više od devet milijardi kuna

Uoči Svjetskoga nogometnog prvenstva u Rusiji šefovi domaćih trgovačkih lanaca veselo su čekali početak natjecanja znajući da veliki sportski događaji redovito pospješuju prodaju...

No oni, kao ni većina naših sugrađana, ni u snovima nisu očekivali da će Hrvatska igrati u finalu mundijala i ostvariti najveći sportski uspjeh u povijesti zemlje. S takvim uspjehom išla je i rekordna prodaja.

Od početka Svjetskog prvenstva prodaja piva, mesa, suhomesnatih proizvoda, grickalica i navijačkih rekvizita je eksplodirala, javlja Tportal.

U Sparu su postigli dvoznamenkast rast u segmentima grickalica, piva i mesa za roštilj te se hvale time kako su navijačke rekvizite gotovo rasprodali.

U Lidlu, drugom najvećem trgovačkom lancu, za Tportal kažu: "Općenito gledajući, u Lidlu Hrvatska Svjetsko prvenstvo je imalo pozitivan utjecaj na prodaju u usporedbi s istim razdobljem prošle godine."

Najveći rast u Konzumu bilježi kategorija pića i to s 25 posto više u odnosu na mjesec prije Svjetskog nogometnog prvenstva, u kategorija grickalica količinski je prodano 58 posto, dok je u kategoriji bijele tehnike prodano deset puta više televizora nego uobičajeno.

Zanimljivi su podaci i da je u mjesec dana prodano čak dva milijuna komada Zvijezdine majoneze, Deset milijuna PIK-ovih ćevapa i 2,2 milijuna kobasica. Cijeli članak pogledajte ovdje

hr Wed Jul 18 2018 21:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b470a4acb557af6028b4c86/80
Foto: PIXABAY

Prodaja rabljene odjeće luksuznih brendova sve zanimljivija modnim divovima, a zarada bilježi rekorde

‘Second-hand’ segment raste dvostruko brže od luksuznog.

Prodaja rabljene odjeće poznatih modnih brendova (second-hand) raste dvostruko brže od prodaje luksuznog segmenta što je nagnalo najveće svjetske kompanije na razmišljanje o ulasku u taj segment. Chanelove torbice, Guccijeve haljine i Rolexovi satovi - ponekad za svega trećinu cijene novog artikla - sve više na specijalizirane internetske trgovine rabljenom odjećom privlače mlađu klijentelu kojoj su štedljivost, ali i zaštita okoliša visoko na ljestvici vrijednosti, piše poslovni.hr

Optimistične prognoze

Kako piše Reuters, analitičari Berenberga smatraju da globalno tržište rabljene odjeće trenutno vrijedi 25 milijardi dolara, a idućih godina rast će do deset posto godišnje. To je više nego dvostruko od projiciranog rasta prodaje luksuzne robe. Optimistične prognoze u neku ruku ni čude s obzirom na cijene odjeće i obuće koje se prodaju na web trgovinama. Tako se Balenciagine ženske štikle iz prošlogodišnje kolekcije mogu pronaći za 374 eura dok nove stoje 876 eura. Givenchyjeva haljina stoji 1210 eura, trećinu originalne cijene. Međutim, dio robe prodaje se po višim cijenama jer s vremenom, kao i automobili-oldtimeri, dobiva na cijeni, naravno, ako se radi o očuvanom primjerku. Tako se kožna Hermes Birkin torba iz 2009. u web trgovini RealReal prodaje za 21.130 eura dok nova stoji oko 15.000 eura.

Zbog takvog zanimanja za kupnju rabljene odjeće američki RealReal planira za dvije godine uvrstiti svoje dionice na burzi. Do tog vremena prodaja bi se trebala udvostručiti na čak milijardu dolara, očekuje osnivačica kompanije i izvršna direktorica, Julie Wainwright. Kako za Reuters otkriva Wainwright, kompanija osnovana koja je u sedam godina postojanja narasla na 600 zaposlenih u pregovorima je o potencijalnom partnerstvu s francuskim divom luksuzne robe, kompanijom LVMH, ali i Guccijevim vlasnikom, tvrtkom Kering.

Prema ocjeni analitičara, kompanije koje stoje iza luksuznih modnih brendova su shvatile kako više ne mogu ignorirati tržište rabljene robe. Istovremeno su smanjile strahovanja da će tržište rabljene robe “razvodniti” njihovu ekskluzivnost i kanibalizirati prodaju najnovijih kolekcija. “Mislim da smo prošli točku kada su oni mogli smatrati da smo prijetnja. 

Za mnoge milenijalce prvo iskustvo kupnje luksuznih modnih brendova događa se na našoj stranici”, istaknula je Wainwright. Za sada nema bitnijih naznaka da bi luksuzni brendovi osnovali vlastite trgovine rabljene robe, ističu iz RealReala, ali i ostalih web trgovina koje se bave prodajom takve robe.

Cilj razgovora o partnerstvu je, kako dodaju, da luksuzne kompanije shvate kako “izvući” neku vrijednost iz tog sektora. Kako navodi Reuters, LVMH nije odgovorio na upit o komentaru dok su iz Keringa poručili kako “testiraju suradnju s RealRealom”, bez detaljnijeg pojašnjenja. Web trgovine rabljenom odjećom prihode ostvaruju od provizije koje uzimaju na cijenu koju postavljaju (pre)prodavači. Provizija se kreće od 10 do 50 posto, ovisno o proizvodu i koliko robe prodavač prodaje putem pojedine web trgovine. Međutim, i na tom tržištu počela je vladati bespoštedna konkurencija. RealReal pritišće, primjerice ThredUP koji je lani ušao na tržište, ali i već etablirani Vestiaire Collective.

hr Thu Jul 12 2018 09:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b41c3e7cb557ab3148b45c7/80
Foto: PIXABAY

Broj poduzetnika u Hrvatskoj se učetverostručio

U proteklih 15 godina je broj poduzetnika u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti u Hrvatskoj gotovo učetverostručen, pokazuje analiza Financijske agencije (Fina).

Naime, 2003. godine je u tom sektoru bilo registrirano 2771 poduzetnik, a do 2007. se to povećalo za 50 posto na 4153 poduzetnika. Tijekom 2012. godine se njihov broj povećao za dodatnih 43 posto, a do lani i za još 75 posto te je njihov broj dostigao 10.339 subjekata. Broj zaposlenih povećan je s 35.777, koliko ih je bilo 2003. godine, na 68.526 zaposlenih u 2017, piše poslovnidnevnik.hr

Najveći ukupan prihod u promatranoj djelatnosti ostvaren je 2017., u iznosu od 26 milijardi kuna, što je 170,3 posto više u odnosu na 2003. Promatrano po županijama, najveći ukupan prihod u 2017. ostvarilo je 1055 poduzetnika u Istarskoj županiji, u iznosu od 6,3 milijardi kuna.

Lider među tvrtkama je Valamar Riviera koji je lani imao prihod od 1,7 milijardi kuna. Lani je zabilježena i najveća dobit ovog sektora u zadnjih 15 godina s iznosom od 2,6 milijardi kuna, što je za 163,4 posto više nego 2003. Najveći gubitaš u 2017. godini bilo je zagrebačko društvo “Dvadeset Osam”, a koje e ima tvrtku kćer “Dvadeset Devet” koja je također u gubitku, sa 126,3 milijuna kuna. 

Prema pokazatelju produktivnosti mjerenom prosječnim prihodom po zaposlenom, koji je u 2003. godini iznosio nešto manje od 269 tisuća kuna, 2017. je bila uspješnija jer je taj pokazatelj narastao za 41 posto te je iznosio 379,6 tisuća kuna prihoda po zaposlenom. Dobit razdoblje po zaposlenom je u 2003. iznosila 27,2 tisuće kuna, a u 2017. godini narasla je za 38 posto na 37,3 tisuće kuna porasla je s 3091 kunu u 2003. na 4653 kune u 2017. godini.

hr Sun Jul 08 2018 09:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3f544fcb557a4d0c8b462f/80

Ljetna škola poduzetništva u Splitu: Od ideje do prve zarade

Klub mladih Split uz potporu Splitsko-dalmatinske županije organizira ljetnu školu pokretanja vlastitog poduzetništva

Zasićen si od sezonskog rada i imaš ideju za pokretanje vlastitog posla? Zašto više čekati? Na žalost svih nas, ljeto ne traje cijelu godinu zato dođi na ovu 8-tjednu edukaciju s kojom ćeš svoju ideju dovesti na novu razinu! Klub mladih Split uz potporu Splitsko-dalmatinske županije, baš za takve poput tebe organizira ljetnu školu pokretanja vlastitog poduzetništva! Glavni predavač na ovoj edukaciji je Michael Freer, mladi poduzetnik iz Ujedinjenog Kraljestva s trenutnom adresom u Splitu.

Prolazit će se kroz brojne korake kojima će se testirati izvedivost tvoje ideje, a ako ona to ne bude, učinit će se nešto što će zaista funkcionirati! Obuhvaćeni predmeti koji će se učiti:

·         Ideja i stvaranje robnih marki

·         Razvoj proizvoda

·         Profiliranje korisnika

·         Istraživanje tržišta

·         Financijsko planiranje

·         Marketing

·         Testiranje

·         Pokretanje tvrtke i ulaganja

Zainteresiran/a si? Do ostvarenja tvog sna i pokretanja vlastitog „bizmisa“ dijeli te samo 8 utoraka, a prvi je već 17. Srpnja!

Samo 10 polaznika/ca će imati tu sreću da besplatno polazi ovu edukaciju, zato ne čekaj i ne riskiraj još jednu sezonu, PRIJAVI SE ODMAH - https://goo.gl/forms/iAjwVqTtqmBQu79X2

Svi polaznici će dobiti certifikate o položenom tečaju te biznis plan potreban za pokretanje svog biznisa. Promijeni svoju sudbinu, #budipromjena !

 

hr Fri Jul 06 2018 13:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .