Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b1961752af47f411c8b468f/80
Foto: PIXABAY

Namirnice koje je dobro jesti (i piti) ako sjedite većinu dana

Šteta se može smanjiti ukoliko se svakih pola sata dignete i prošećete, redovitom tjelovježbom i konzumacijom idućih 10 namirnica

Sjedenje je novo pušenje – upozorenje je liječnika koje jasno govori o tome koliko je današnji sjedilački način života štetan za zdravlje, naročito kada je riječ o uzrokovanju upala u tijelu.

Srećom, šteta se može smanjiti ukoliko se svakih pola sata dignete i prošećete, redovitom tjelovježbom i konzumacijom idućih 10 namirnica.

1. Bobičasto voće

Redovita konzumacija bobičastog voća znatno smanjuje upale u tijelu zahvaljujući vrsti flavonoida koji voću ujedno daje i bogatu tamnu boju. Borovnice imaju najviše tog flavonoida, a također su bogate vitaminom C i resveratrolom, sastojcima koji također pobjeđuju slobodne radikale koji uzrokuju upale. Za maksimalnu dobrobit, dodajte bobičasto voće jutarnjem smoothiju, pomiješajte u salatu ili dodajte zobenoj kaši zajedno s bademima. 

2. Orašasto voće

Najbogatiji biljni izvor vrlo zdravih omega 3 masnoća. Orasi imaju najviše omega 3 masnoća, dok su bademi jedan od najboljih izvora najboljeg antioksidanta vitamina E koji štiti stanice od oksidacije što je nusprodukt upale. Najzdravija varijanta bit će ako pomiješate nekoliko vrsta nezasoljenog orašastog voća i sjemenki.

3. Ananas

Ovo voće sadrži moćan protuupalni enzim bromelain. Svaki dio ananasa sadrži ovaj vrijedan sastojak, ali najveći dio nalazi se u stabljici koja je prilično nezgodna za jesti. Probajte pomiješati gorkasto meso iz same jezgre sa slađim mesom ananasa kako biste maksimalno iskoristili beneficije ove egzotične voćke.

4. Maslinovo ulje

Maslinovo ulje suzbija upale sprečavajući proizvodnju enzima COX-1 i COX-2. Najbolja masnoća koju poznajemo također smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i pomaže kod mršavljenja, ali samo ako se konzumira pravilno. Zato neka maslinovo ulje bude vaš prvi izbor masnoće kod pripremanja hrane. 

5. Kurkuma

Svoja ljekovita svojstva kurkuma duguje sastojku kurkuminu poznatom po svojim protuupalnim i antioksidacijskim svojstvima. Osim toga, dokazano je da kurkuma pomaže kod mršavljenja, a ovaj začin posebno je učinkovit kod gubljenja masnoga tkiva na trbuhu.

6. Češnjak

Broja istraživanja dokazala su da češnjak pomaže i tamo gdje antibiotici ne mogu, a najbolje ga je prije konzumacije zgnječiti kako bi se njegovi ljekoviti sastojci maksimalno aktivirali. Između ostalog, češnjak pomaže u regulaciji šećera i masnoća u krvi. 

7. Zeleni čaj

Zahvaljujući visokom udjelu polifenola, zeleni čaj ima snažnija protuupalna svojstva od bilo koje druge vrste čaja. Uz to, veliki je pomagač kod mršavljenja i održavanja zdrave tjelesne težine. Zbog toga bi trebao biti obavezan dio prehrane svake osoba koja većinu dana provede sjedeći. 

8. Avokado

Smatran najzdravijim voćem na svijetu, avokado sprečava upale u mišićnim stanicama, otpornost na inzulin te stvaranje masnog tkiva na trbuhu. Oleinska kiselina jedan je od najzdravijih sastojaka avokada, a istraživanja su dokazala da prehrana bogata tom mononezasićenom masnoćom sprečava nakupljanje masnog tkiva na području trbuha. Dodajte avokado salati ili sendviču i uživajte u svim beneficijama ovog odličnog voća.

9. Riba bogata omega 3 masnoćama

Mnoga prerađena hrana (brza hrana, keksi i slično) sadrži nezdrave trans masnoće i biljna ulja koja imaju visoku koncentraciju nezdravih omega 6 masnoća, a nisku koncentraciju zdravih omega 3 masnoća. Amerikanci jedu toliko namirnica krcatih biljnim uljima da prehrana prosječne osobe ima omjer omega 3 i omega 6 20:1, a trebao bi biti 1:1. Kako biste povećali unos zdravih masnoća potrebno je smanjiti konzumaciju brze hrane i ulja loše kvalitete te povećati unos omega 3 masnoća. Masna riba poput lososa jedan je od najboljih izvora omega 3 masnoća. 

10. Sjemenke lana

Ova namirnica brzo oksidira pa kako biste jeli njenu najzdraviju verziju, kupite cjelovite sjemenke lana i zdrobite ih netom prije konzumacije. Poput lososa, i sjemenke lana izuzetno su bogate omega 3 masnim kiselinama, a istraživanje je dokazalo da redovita konzumacija sjemenki lana i lanenog ulja poboljšava sposobnost organizma da preradi masnoće. - piše Zadovoljna
hr Mon Sep 10 2018 07:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba628c7cb557ad9b28b4767/80

Ovo su rani simptomi Alzheimerove bolesti! Prepoznajte ih na vrijeme

Osim zaboravljivosti, koja je najkarakterističniji simptom ove bolesti, javljaju se i drugi koje rijetko tko povezuje upravo s razvojem ove bolesti.
Alzheimerova bolest je jedan je od najčešćih oblika demencije, a riječ je o progresivnoj bolesti mozga koja se najčešće karakterizira gubitkom pamćenja. 

Najnovije znanstvene procjene govore da bi do 2020. godine u Svijetu moglo biti 43 milijuna oboljelih, do 2040. godine čak 81 milijun oboljelih, a do 2050. godine preko 115 milijuna oboljelih od demencije. 

Stoga je potrebno što ranije prepoznati simptome i započeti s liječenjem. 

Evo na što biste trebali obratiti pozornost ako sumnjate da netko boluje od ove bolesti...

Prvi simptom koji se pojavljuje obično je zaboravljivost za nedavne događaje uz relativnu očuvanost dugoročne memorije, a to se najčešće, pogrešno, pripisuje staračkoj zaboravnosti. 

Osoba koja boluje od ove bolesti često ima promjene uponašanju, postaje depresivna, ili ima navale smijeha. Sasvim su uobičajene i situacije kada se ne može sjetiti gdje je ostavila ključeve, a javljaju se i problemi oko prisjećanja koji je datum ili godina. 

Prostorna orijentiranost, na inače poznatim lokacijama, također može predstavljati problem. Nije neobično niti ako se počnu javljaju sumnje u nepoznate osobe, strah, ali i optužbe drugih za krađu nekih osobnih stvari. Javljaju se i problemi s održavanjem svakodnevene higijene, ali i nemogućnost slaganja smislenih rečenica. 

Osim zaboravljivosti, koja je najkarakterističniji simptom ove bolesti, javljaju se i drugi koje rijetko tko povezuje upravo s razvojem ove bolesti. 

Jedan od njih je i potreba za češanjem,odnosno javlja se kompulzivni svrbež. Nerijetko se osobe znaju češati i do krvi, no nije točno poznato koja je povezanost ovog simptoma s Alzhmeirovom bolesti.

Iako se osobama starije dobi često problemi s vidom također pripisuju staračkim tegobama, prema studiji objavljenoj u časopisu American Journal of Epidemiology to može biti još jedan od ranih simptoma demencije u kasnijim fazama života. Osobe treće životne dobi koje imaju slab vid, imaju pet do deset puta veći rizik odobolijevanja od Alzheimerove bolesti ili drugih oblika demencije u periodu od 8,5 godina nakon pogoršanja vida, kažu znanstvenici, piše vecernji.hr

hr Sat Sep 22 2018 13:34:47 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba60592cb557ac9b28b474c/80
Foto: Twitter

Facebook testira novu funkciju: 'Pronađite svoju pravu ljubav...'

Facebook Dating vam neće nuditi ljude koje već imate za prijatelje, već ćete moći izraziti ljubavni interes za maksimalno 100 drugih korisnika mreže dnevno i to u krugu od 100 kilometara

Ovih dana Facebook kreće s testiranjem funkcije Facebook Dating, usluge za traženje partnera na mreži. Facebook je lansiranje svojeg online dating servisa najavio na konferenciji F8 u svibnju ove godine, a prvu verziju funkcije testirat će korisnici Facebooka u Kolumbiji.

Prema onome što zasad znamo, algoritmi će nam na Facebooku nuditi potencijalne partnere na temelju svega onoga što Facebook već zna o nama, našim interesima, hobijima i preferencijama. 

Na konferenciji su pojasnili kako bi aplikacija trebala funkcionirati - svaki korisnik moći će putem Facebooka izraziti ljubavni interes za maksimalno 100 drugih korisnika mreže dnevno i to u krugu od 100 kilometara.

Algoritam vam neće nuditi ljude koje već imate za prijatelje, a u postavkama ćete moći podesiti želite li da vam Facebook traži potencijalne partnere među prijateljima vaših prijatelja ili korisnike s kojima nemate zajedničkih prijatelja, piše TechCrunch.

Svojim Dating servisom Facebook 'želi postati najbolje mjesto za online upoznavanje' i 'ostvarivanje pravih ljubavnih dugoročnih veza', a ne puki servis za traženje partnera za jednu noć.

- Htjeli smo napraviti proizvod koji će ljude potaknuti da razmišljaju o tome kako se iza profila kriju stvarni, pravi ljudi. Želimo sustav u kojem će biti naglasak na obziru, ne impulzivnošću. Želimo da korisnici imaju na umu da je čovjek mnogo više od svoje profilne fotografije - objasnili su. 

Isto tako, iz Facebooka su naglasili da nova funkcija neće automatski raditi. Naime, novu funkciju traženja potencijalnih ljubavnih partnera svaki korisnik koji ju želi koristiti morat će prvo sam aktivirati. Facebook ima oko 2,2 milijarde korisnika od kojih se 200 milijuna izjašnjava kao samci, a nova funkcija mogla bi potencijalno biti osobito zanimljiva nešto starijoj konzervativnijoj populaciji koja ima profil na Facebooku, koji nemaju iskustva sa online servisima za traženje partnera, piše 24sata.hr

hr Sat Sep 22 2018 11:04:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/56977e7212953f3e048b45a0/80
Foto: Ilustracija Google

Devet odvratnih stvari koje mnogi restorani rade kako bi uštedjeli

Bacanje zamrznutog mesa, peradi ili morskih plodova je veliki financijski gubitak za restoran pa će neki poslužiti takvu hranu i nadati se da nikome neće biti slabo

1. Posluživanje hrane kojoj je istekao rok trajanja

Bacanje hrane kojoj je prošao rok trajanja je ogromni gubitak za svaki restoran. Ponekad voditelji restorana hranu koja izgleda jestivo posluže normalno kao i ostalu hranu. 

2. Kuhinjsko osoblje ne nosi rukavice

Mnogo radnika restorana izbjegava nositi rukavice tijekom pripreme hrane. Istraživanje koje je proveo Food Safety News je pokazalo da čak 62 posto osoblja u kuhinjama prilikom rada sa sirovim mesom nemaju rukavice, te da ne peru ruke nakon rada sa sirovim mesom i prije početka rada s drugim jelima i namirnicama. 

3. Bolesni zaposlenici

Tužna istina je da su i radnici u ugostiteljstvu često potplaćeni, a shodno tome mnogi od njih si ne mogu priuštiti otići na bolovanje, pogotovo ako nemaju spremnu zamjenu. Stoga, jako često se događa da prehlađeni radnici, s gripom ili temperaturom, uredno odrađuju svoje smjene i često prenose bakterije i viruse svojim gostima i drugim radnicima.

4. Čuvanje mesnih i morskih proizvoda na krivim temperaturama

Meso, perad, morski plodovi i mliječni proizvodi nisu uvijek zamrznuti na pravoj temperaturi. Također, nemaju svi restorani generator u slučaju da ostanu bez struje, ili pak proizvodi predugo stoje u zamrzivaču. Unatoč tome, bacanje takve hrane je još jednom veliki financijski gubitak za restoran pa će ponekad nei poslužiti takvu hranu i nadati se da nikome neće biti slabo.

5. Prljavi tanjuri i pribor za jelo

Pranje suđa u perilici cijeli dan je jako skupo. Iako rijetko, bilo je situacija kad su inspektori naletjeli na restorane u kojima su se tanjuri samo brzinski ispirali i brisali te potom odmah vraćali na stolove. 

6. Prljavi stolnjaci i ubrusi

Ljudi prilikom jela znaju biti jako neuredni, a pranje stolnjaka i ubrusa za svakog sljedećeg gosta nije praktično ni isplativo. U mnogim restoranima manje mrlje će se samo istrljati iz stolnjaka, a mrvice očistiti. 

7. Pretakanje kečapa

Postoji pravilo da se to ne smije raditi, ali se baš i ne provodi. Pretakanje kečapa iz više polu-praznih boca u jednu stvara opasnost od prijenosa bakterija.  Samo se sjetite koliko ljudi dnevno dira te boce i koliko njih je opralo ruke. Uz to, ponekad prilikom procesa prijenosa kečapa nisu svi zdravstveni uvjeti zadovoljeni, to jest često se pretakanje ne događa u minimalnim higijenskim uvjetima.

8. Unaprijed pripremljena hrana

U svijetu ugostiteljstva vrijeme je jako bitna stavka kod uspješnosti nekog restorana. Ako gost dugo čeka naručenu hranu, postoji velika šansa da se nikad neće vratiti. Za vrijeme večernje gužve, kuhari, bez obzira na broj gostiju, narudžbe moraju poslati na stol u što kraćem roku. Neki restorani rješavaju ovaj problem da unaprijed skuhaju hranu, kojom potom zagrijavaju u mikrovalnoj pećnici i dodatno 'ukrašavaju' kako bi izgledala svježa. 

9. Grickalice već prije poslužene drugom gostu

Neki restorani i barovi uz piće gostima poslužuju grickalice u malim zdjelicama. Ono što ljudi ne znaju jest da se grickalice drže u velikim kontejnerima u kuhinji te da često osoblje nepojedene grickalice navečer vrati u kontejner te ih sljedeći dan opet poslužuje. Opasnost je činjenica da su grickalice dirali ljudi koji možda nemaju najčišće ruke, piše 24sata.hr

hr Sat Sep 22 2018 09:20:26 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b211d8c2af47f852a8b466f/80
Foto: Getty Images

Teme o kojima ne bi trebali razgovarati na poslu

Uredsko čavrljanje zna biti dobar način za riješiti se stresa i uhvatiti predah od napornog dana. No, o nekim temama ne biste trebali pričati s kolegama.

Večernji.hr donosi popis tema o kojima nije poželjno pričati na poslu.

Ne pričajte o prošlom radnom mjestu 

Ostavite prošlost u prošlosti i koncentrirajte se na aktualne radne zadatke i ciljeve. Ako pljujete po bivšim kolegama ili radnim zadacima i opisu posla, možete se prikazati kao netko tko ne preuzima odgovornost za svoje postupke. To svakako ne želite, posebice ako nije točno.

Zdravstveno stanje

Izbjegavajte govoriti o detaljima vašeg zdravstvenog stanja više nego je to potrebno. Ako vas kolege pitaju kako ste, odgovorite iskreno, no nemojte dijeliti dodatne informacije koje nisu bitne za njih i ne utječu na vaše radne sposobnosti.

Politički stavovi

Na osnovi vaših političkih uvjerenja, koja se možda razlikuju od onih koje vaše kolege imaju, može vas se gledati kroz neku drugu prizmu, koja zaista nije presudna za vašu radnu poziciju. Ono što vi mislite o nekom političaru ili nekim postupcima vladajućih, komentirajte sa svojim prijateljima. Radno okruženje ostavite za teme koje se tiču vašeg radnog mjesta i postizanja zadanih ciljeva, piše N1.


hr Fri Sep 21 2018 19:38:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .