Dolazi nam talijanska trgovina i sve je puno jeftinije nego u Hrvatskoj

Za 150 eura napunimo gepek – nakupujemo tjestenine, ulja, riže, sredstva za čišćenje, deterdžente za pranje, pasiranu rajčicu… Ima i slatkiša. Sve je to puno jeftinije nego u Hrvatskoj.

Govori nam to Istranin koji se redovito “zaleti” autom u Sloveniju, u Kopar. Tamo je trgovina Eurospina, koja najavljuje dolazak i u Hrvatsku. To je talijanski lanac diskontnih trgovina koji još nije službeno potvrdio dolazak, ali je podignuo web stranicu na hrvatskom jeziku. Na njoj je poruka: “Još malo strpljenja… Stižemo”, te oglasima traže radnike u Zagrebu i Rijeci. Eurospin u Italiji i Sloveniji posluje godinama, tvrdi 24sata.hr.

Od 84 trgovine u te dvije države, u Sloveniji ih je 47, dok Spar, primjerice, u toj zemlji drži čak 101 dućan. Eurospin je diksontni dućan, što znači da može imati maksimalno 800 artikala. Supermarketi, usporedbe radi, smiju imati do 6000 proizvoda. Na svojim stranicama na hrvatskom jeziku navode podatke talijanske udruge potrošača Altroconsumo “kako prosječna obitelj u Italiji može uštedjeti 32.412 kuna na godinu ako kupuje u njihovu dućanu, a ne u klasičnom supermarketu”.

Eurospin najviše nudi proizvode vlastitih robnih marki i brojne talijanske marke koje nisu toliko poznate izvan domicilne Italije. Goran Pavlović, glavni urednik portala Ja TRGOVAC, objašnjava kako više od 90 posto asortimana Eurospina čine upravo takvi brendovi. Tako je, primjerice, u Eurospin diskontima u Sloveniji moguće kupiti kruh, tjesteninu i gotove obroke marke The Mulini, hrenovke Tobias, mliječne proizvode marke Land, deterdžente Dexal, toaletni papir, salvete te kuhinjski papir brenda Soft Dream. Puno proizvoda nude u velikim pakiranjima, često u ograničenim količinama. No naš sugovornik, kupac iz Istre, tvrdi da u slovenskim trgovinama imaju i poznate robne marke, kao što su Barilla i Rio Mare.

– Upravo su niske cijene njihova ključna prednost naspram ostalih – kaže Pavlović. Dodaje i kako će Eurospin navodno samostalno graditi poslovnice pa bi ih u prvome mahu mogli otvoriti čak dvadesetak. Opet, na svojim stranicama imaju oglase da traže poslovne prostore u gradovima u kojima živi više od 10.000 stanovnika. Kupuju zemljišta od oko 7000 kvadrata ili unajmljuju nekretnine s najmanje 100 parkirnih mjesta. Nagađa se čak i da bi Eurospin mogao preuzeti Plodine.

– Dobro je da na hrvatskom tržištu imamo konkurenciju, pogotovo za nas potrošače, jer onda imamo više izbora. Sigurno će morati ići s jačim akcijama da privuku građane. A mnogi potrošači paze na svaku lipu i sigurno će kupovati u Eurospinu, jer i sad marljivo prate akcije te obilaze više trgovačkih centara kako bi prošli što povoljnije – smatra Hana Jurić, predsjednica udruge Društvo za zaštitu potrošača Istre.

Novi igrači obično pripremaju svoj dolazak u tajnosti, kažu u HGK. Konkurencija je već sad jaka, a top 10 trgovaca prehranom drži 80% tržišta. Uz jake internacionalne brendove, postoje i jaki regionalni trgovci koji često jedni od drugih preuzimaju trgovinu, piše 24sata.hr

POSLJEDNJE DODANO: