Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/583ef9431eea8f6a048b4700/80
Foto: Vlada RH

Tko će to platiti?: Kupuje se INA, vojni avioni...

Nesumnjivo ćemo Inu plaćati u milijardama, samo je još uvijek teško procijeniti koliko točno

Plenkovićeva vlada 2017. kreće u shopping, a u košaricu će se ubacivati sve i svašta. Najveći je šok svakako najava Plenkovića da Hrvatska od Mola kupuje sve njihove dionice Ine. Ina, prema nekim procjenama, vrijedi oko 30 milijardi kuna. Mol posjeduje 49 posto dionica, a što znači da posjeduje dionice u vrijednosti od 15 milijardi kuna. U izravnim pregovorima za stolom cijena bi mogla ići prema dolje, smatraju stručnjaci. No, nesumnjivo ćemo Inu plaćati u milijardama, samo je još uvijek teško procijeniti koliko točno - piše Index.

No, to ni blizu nije kraj (ne)planiranim troškovima sljedeće godine. Kolinda je prije nekoliko dana najavila da Hrvatska ide u obnovu ratnog zrakoplovstva. 

- Vjerujem da ćemo suradnju sa SAD-om i osnažiti s obzirom na to da se naše oružane snage moraju nastaviti prebacivati na zapadnu vojnu tehnologiju. Odluku o nabavi nadzvučnih vojnih aviona prebacili smo za kraj 2017. jer nam toliko treba da bismo donijeli racionalnu odluku - rekla je Kolinda. 

No, Kolinda nije rekla odakle će se izvući taj novac, a što su sredstva koja se također mjere u milijardama. Baš kao ni što Plenković nije objasnio odakle će se naći novac za Inu, samo je rekao da taj novac neće povećati javni dug. 

Ina i avioni tek početak

Osim toga, Hrvatska ima još cijeli niz troškova koji nisu predviđeni. Primjerice, božićnice zaposlenih u državnim i javnim službama iznose nešto manje od 300 milijuna kuna. Povišice za državne službenike (javni još pregovaraju) koštat će ne puno manje od milijarde kuna. Raspravlja se i o zakonskim promjenama kojima bi se veća mirovinska sredstva omogućila i pripadnicima HVO-a, a što bi također znatno utjecalo na povećanje proračunskih izdataka. 

Odakle će se sve to platiti?

Za Sašu Cvetojevića odgovor je jednostavan. Kao i uvijek, platit će porezni obveznici. Oni ionako sve plaćaju. Ono što Cvetojević ne zna jest smisao kupovanja Ine. 

- Uvijek će platiti porezni obveznici jer to je jedini način na koji država dobiva sredstva. Po meni je upitna ideja otkupa Ine, cijena je tu samo početni trošak. Sve poslije će opet pasti na leđa proračuna. Samo ove tri stvari, kupnja aviona, Ine i povećanje plaća državnim i javnim službenicima su dovoljne da prevrnu proračun na način da uđe u ozbiljan deficit - kaže Cvetojević. On ne vidi nikakve koristi u tome da se Ina vrati u državno vlasništvo.

- Teško je reći cifru, ali što kaže Bakić, nitko nije napravio smislenu analizu. Opet, Mađari neće dati ispod neke cijene, tražit će premiju. Ovo je politička najava koja je rezultat izgubljene arbitraže. Što građaninu znači Ina osim floskule da je to strateška kompanija? Mi trenutno nemamo sredstva ni za državne službenike, javni se još nisu dogovorili. A kamoli Ina, nemam pojma s čime ćemo mi to isfinancirat i što će nam to donijeti osim floskule da će država upravljati Inom. Imali smo je i prije pa su krali i na njoj živjeli. To nije državno vlasništvo, to je vlasništvo politike - zaključuje Cvetojević.

- Ljudima je nafta nešto što je bitno. Lijepo bi bilo da imamo kompaniju i da s njom gospodarimo kao Norveška. Ali pokazali smo da nismo naučili imati svoje i odnositi se prema tom svojem, mi nismo Norveška - dodao je.

Jurčić: Treba prodati i ovo malo i dionica što imamo

I Ljubo Jurčić smatra da je ponovna kupnja već prodane naftne kompanije loš potez. Štoviše, on smatra da bi trebalo prodati i ovo dionica što je ostalo u državnom vlasništvu. 

- Ako se bude išlo u kupnju, vjerojatno će ići u direktnim pregovorima, ne preko burze. Ina po burzi košta negdje oko 30 milijardi kuna, ali to nije pravi indikator. Ako je Vlada rekla da će to kupiit, onda cijene automatski skaču jer je netko iskazao interes. No, ovdje najveći paket ima Mol, ako do toga dođe, bit će dogovor. Trenutno Mol ima 49 posto dionica, dakle oko 15 milijardi kuna. Tražit će svoja ulaganja, financiranje viška radnika, reći će da nije povlačio dobit, to je jedna standardniziran formula i oko toga će se pregovarati. Minimum je ulog plus prosječan prinos na nekom tržištu. To je tu cirka oko 15 milijardi ako gledamo burzovnu cijenu - procjenjuje Jurčić.

- Kupnja Ine nije pametna, još nisam vidio argument koji bi to opravdavao. Danas više nafta nije takav biznis - dodaje ekonomski stručnjak. 

Godine 2017. stiže nam 11,9 milijardi kuna kamata dolazi na naplatu, ali je toliko predviđeno i proračunom. 

- Što se kamata tiče, one su predviđene proračunom. Krediti će se uglavnom reprogramirati, taj dug već postoji. Ono što jedinom može biti pozitivno je da se reprogramira uz niže kamate. Što se Ine tiče, ne znam tu konstrukciju, rekli su da neće povećat javni dug, ako država kupuje to bi trebalo povećat javni dug. Za ove ostale stvari, treba vidjeti što je predviđeno proračunom. Javni dug je dobar ako završava u domaćoj proizvodnji, a kad kupuješ strano onda je dvostruka šteta - zaključuje Jurčić. Cijeli tekst pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Tue Dec 27 2016 11:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5874143a1eea8f6edb8b45e9/80
Foto: HOK

Evo tko sve treba prijaviti porez za 2016. godinu

Većina građana više ne mora podnositi godišnju poreznu prijavu

Iz Porezne uprave poručuju kako promjena u odnosu na prošlu godinu nema, pa stoga podsjećamo kako je obveza poreznika izgledala prošle godine.

Većina građana više ne mora podnositi godišnju poreznu prijavu, jer će njihove porezne obaveze obračunavati sama Porezna uprava na temelju prikupljenih podataka iz sustava, prenosi Poslovni dnevnik.

Porezna će do 30. lipnja poreznim obveznicima građanima dostaviti privremeno porezno rješenje o utvrđivanju godišnjeg poreza na dohodak te razlici za uplatu ili povrat poreza. Na to rješenje građani mogu podnijeti prigovor, ako smatraju da su podaci iz rješenja netočni ili nepotpuni, najkasnije do 31. srpnja.

Porezna uprava prošle je godine objavila upute i objašnjenja o načinu podnošenja godišnje porezne prijave na dohodak. Glavna je novost bila je uvođenje posebnog postupka utvrđivanja godišnjeg poreza čijom primjenom većina građana ne mora više podnositi porezne prijave

Većina građana od prošle godine više ne treba podnositi poreznu prijavu, a obračun porezne obveze obavljat će se automatski u Poreznoj upravi na temelju prikupljanih podataka.

Prema novim pravilima, prijavu više ne trebaju ispunjavati i samostalno podnositi sljedeće kategorije građana:

1. zaposleni koji su primali plaću od više poslodavaca istodobno

2. građani koji su primili dohodak iz inozemstva, a nisu platili porez tijekom godine

3. umirovljenici s inozemnom mirovinom za koju su dužni platiti porez u Hrvatskoj, a nisu to učinili tijekom godine

4. porezni obveznici koji su imali pravo dobrovoljno podnijeti poreznu prijavu radi povrata poreza,pod uvjetom da Porezna uprava raspolaže svim podacima potrebnim za utvrđenje iznosa ukupnog godišnjeg dohotka te iznosa poreznih olakšica na temelju kojih mogu ostvariti pravo na umanjenje poreznih obveza.

Za prve tri navedene skupine Porezna uprava u tzv. posebnom postupku temeljem prikupljenih podataka izvršit će godišnji obračun i do 30. lipnja te dostaviti rješenje s utvrđenim porezom za uplatu ili za povrat poreza.

Isto će učiniti i za porezne obveznike koji su imali pravo dobrovoljno podnijeti poreznu prijavu. Međutim, u takvim slučajevima porezno rješenje dostavljat će se samo onima koji ostvare pravo na povrat poreza.

Građani koji su obuhvaćeni posebnim postupkom povrat preplaćenog poreza mogu očekivati u prvoj polovici kolovoza, najavljuju iz Porezne uprave.

Tko i dalje podnosi poreznu prijavu?

Poreznu prijavu podnose četiri kategorije poreznih obveznika:

1. građani koji su ostvarili dohodak od samostalne djelatnosti (obrtnici, slobodna zanimanja i ostali obveznici koji dohodak utvrđuju na temelju poslovnih knjiga), osim onih koji plaćaju porez na dohodak u paušalnom iznosu

2. pomorci (članovi posade broda u međunarodnoj plovidbi koji su ostvarili dohodak od nesamostalnog rada

3. građani za koje Porezna uprava ne raspolaže podacima o njihovom ostvarenom dohotku odnosno porezni obveznici koji su u 2015. ostvarili oporeziv dohodak o kojem poslodavac, isplatitelj primitka ili sam porezni obveznik nije izvijestio Poreznu upravu

4. porezni obveznici koji mogu ostvariti povrat poreza na temelju poreznih olakšica koje nisu prijavljene Poreznoj upravi.

Treba naglasiti da su građani iz prve tri kategorije dužni podnijeti prijavu dok oni iz četvrte kategorije mogu dobrovoljno podnijeti prijavu kako bi ostvarili povrat poreza.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 14:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/582779e21eea8f2ab68b45cd/80
Foto: Screenshot Youtube

Vlahušić: Butković je podržavao projekt za kruzere sve dok vlada nije postala tehnička

Name, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se, pak, poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom Dubrovnik international cruise port investment (DICPI)

Tehnički dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić rekao je u utorak kako je odluku o raskidu predugovora s koncesionarom za Terminal za kruzere donio lokalni HDZ, ističući da je resorni ministar Oleg Butković u prošlom mandatu taj projekt podržavao sve dok Vlada nije postala tehnička, a on nesiguran u novi ministarski mandat nakon izbora u rujnu 2016.

 Name, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se, pak, poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom Dubrovnik international cruise port investment (DICPI). Iz Ministarstva su u subotu rekli kako je žalba DICPI-ja djelomično usvojena, a odluke Upravnog vijeća poništene "zbog niza formalnih razloga".

 Vlahušić je na konferenciji za novinare istaknuo kako je Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik u utorak ujutro trebalo raspravljati o ovom rješenju, ali da je sjednica odgođena iz nepoznatih razloga. Ustvrdio je kako bi, u slučaju da se sjednica održala, tražio ostavku svih članova tog tijela koji su odlučili o raskidu predugovora. - Dobio sam obavijest da je sjednica odgođena, a ne znam zašto. Mislim da je odluka o raskidu predugovora s koncesionarom donesena na razini lokalnog HDZ-a, a ne na državnoj razini - rekao je i ocijenio kako je Global Ports Holding, jedan od vlasnika DICPI-ja, "najbolja tvrtka tog tipa u svijetu". - Nedavno su u Italiji kupili terminale u Veneciji, a drže i Barcelonu, kao i Maltu i još neke lokacije - napomenuo je.

 Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik je predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora, koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar DICPI, čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenoga, koja nije odobrena.

 Tadašnji, ali i sadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut među ostalim i zato što su iz DICPI-ja tražili državna jamstva za projekt terminala, što je bilo potpuno u suprotnosti s uvjetima natječaja o koncesiji. DICPI je, dodao je, predlagali i povećanje cijene lučke naknade po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.

 Vlahušić je ustvrdio kako nije točno da je koncesionar tražio državne garancije, a upitan zašto je onda resorni ministar to izjavio, odgovorio je kako je "Butković bio za projekt Terminala dok Vlada nije postala tehnička". Vlahušić nije novinarima želio pokazati rješenje resornog ministarstva, koje je dobio kao član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik, kojim se ukida njihova odluka o raskidu predugovora, a nije htio niti objasniti što znači "djelomično usvajanje žalbe", kao niti koji su to "formalni razlozi" za ukidanje odluke.

 Inače, protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016., koji je ponudio investitor, glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed i Jelka Musladin. Predstavnica resornog ministarstva Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća nije došla, a gradonačelnik Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u tom projektu, bio je suzdržan.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 13:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5887468c1eea8f6f258b456f/80
Foto: Ines Brajević

Split: GoGreen Taxi počeo s radom, do četvrtka besplatne vožnje za sve!

Cijena starta je šest kuna, a toliko košta i svaki kilometar
U Splitu je s radom počeo GoGreen Taxi, a od podneva do četvrtka vožnje će za sve građane biti besplatne. Nakon toga cijena starta bit će šest kuna, a isto toliko košta i svaki sljedeći kilometar. Za razliku od Cammea i Ubera koji su se u Splitu taxi djelatnošću počeli baviti ilegalno, članovi Udruge GoGreen Taxi imaju sve potrebne dozvole za rad. 

- Ispunjavamo sve uvjete, kako iz Zakona o cestovnom prometu, tako i odluku Grada.  Ovdje su većinom mladi ljudi s novim vozilima koji su se prijavili na natječaj, dobili taksi dozvole, ujedinili se, uniformirali se i snizili cijene usluga za gotovo 40 posto. Dobili smo dozvolu Grada, a na natječaju se više bodova dodjeljivalo hibridnim vozilima – kaže Jurica Prgomet, predsjednik novoosnovane Udruge GoGreen Taxi Split.

Građani ih mogu dobiti na broj telefona 021/772-772, a aktivna je i njihova aplikacija slična Uberovoj.

- Stranke preko aplikacije mogu naručiti vožnju, a dolazi vozilo koje je najbliže. Naša vozila su većinom skuplja i kvalitetnija, a pored ostalog ova vozila moraju ispunjavati i posebne uvjete kada je u pitanju tehnički pregled, baždarenje taksimetra i slično. U ovom testnom razdoblju građani su jako dobro reagirali – dodaje Prgomet.

Trenutno imaju 15 vozača, od kojih su i dvije vozačice. Jedna od njih, Edina Ibrahimović, prije prekvalifikacije je bila pekarica.

- To me privuklo, volim se družiti s ljudima i mislim da je to bilo presudno za odluku o prekvalifikaciji. Ljudi se iznenade kada vide ženu za volanom, ali do sada nisam imala nikakvih problema. Svi su bili pristojni – kaže ona. 

Od ostalih kolega vozače GoGreen taksija razlikuje i poseban dress code; bijela košulja, crne hlače i crna kravata s logom udruge.

- Tu nam je uzor bio najviši europski standard i želimo na ovaj način promijeniti loš predznak koji je u gradu pratio ovu djelatnost – rekao je Miljenko Marinić, tajnik Udruge, te pojasnio na koji su način uspjeli sniziti cijene svojih usluga.

- Dio naše modernizacije odnosi se na aplikaciju, znači da nema praznih kilometara jer se ne treba vračati na početno odredište i tako ostvarujemo uštede uz pomoć kojih možemo smanjiti cijenu usluge. Usto, građani će od naših vozača moći zatražiti karticu lojalnosti, a cijene će cijele godine biti iste – ističe Marinić.

U njihovu su se Udrugu uključili i neki stariji, iskusniji taksisti, a Prgomet poziva i ostale zainteresirane kolege da im se priključe.

- Nama mladima je strašno drago što su starije kolege prepoznale kvalitetu rada i što neke kolege također žele promjenu, a prema našem Statutu je temelj našeg djelovanja modernizacija postojeće taxi službe, kao i snižavanje cijene usluge kako bi širokoj populaciji omogućili korištenje naše usluge – zaključio je Prgomet.

GoGreen taxi podržavaju i ostali splitski taksisti.

- Mi nemamo ništa protiv onih koji rade legalno kao što je to slučaj s Udrugom GoGreen. Takva konkurencija je dobra i svakako je podržavamo, ali ilegalan rad nismo mogli podržati – rekao je Lovre Ćatipović, predsjednik Auto taksi sekcije pri Udruženju obrtnika.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 13:21:14 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5826cb7d1eea8f7fb28b45eb/80
Foto: Screenshot YouTube

Antifašisti se ogradili od Mesićeve izjave, ali se ne izjašnjavaju hoće li mu uskratiti gostoprimstvo

Sam Stjepan Mesić kao i njegova tajnica Mirjana Pavoković danas nisu odgovarali na pozive niti SMS poruke

 Savez antifašističkih boraca i antifašista (SABA) ogradio se u utorak od snimke izjave bivšeg hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića o logoru Jasenovac i dječjem logoru u Jastrebarskom iz 1992., a koja je prikazana sinoć u emisiji Bujica, no nisu željeli odgovoriti hoće li mu nakon svega ipak dopustiti da svoj ured preseli u njihove prostorije.

Mesić je prema snimci, koja je navodno nastala 4. siječnja 1992. na jednom druženju u Novskoj ispred više ljudi, relativizirao zločine u Jasenovcu te između ostalog pohvalno govorio o ustaškom ministru unutarnjih poslova u NDH Andriji Artukoviću.

- Poznate su opetovane izjave Stjepana Mesića o logoru Jasenovac u vrijeme dok je on obnašao dužnost predsjednika RH, koje nisu u suglasju s onima na snimci iz 1992. snimljene u Novskoj. Primjerice, Mesić je 2003. bio nazočan na Komemoraciji u Jasenovcu, kad nitko od najviših državnih dužnosnika nije bio voljan to učiniti - poručuju u priopćenju iz Saveza antifašista.

Poznate su, ističu, povijesne činjenice i svjedočenja preživjelih o ustaškim logorima u vrijeme Drugog svjetskog rata, pa tako i o logoru Jasenovac i dječjem logoru u Jastrebarskom.

Povijesne činjenice i svjedočenja ne mogu se redizajnirati niti falsificirati radi dnevno-političkih interesa, kako bi se umanjili zločini počinjeni tijekom režima Nezavisne Države Hrvatske, poručuju u priopćenju.

Njihov predsjednik Franjo Habulin kazao je Hini kako je uvjeren da će se Mesić uskoro oglasiti o toj temi, a na pitanje hoće li antifašisti uskratiti gostoprimstvo Mesićevom uredu u njihovim prostorijama neodređeno je rekao kako će se "sjesti i dogovoriti se" .

Bivši hrvatski predsjednik Stjepan Mesić izgubio je nedavno pravo na svoj Ured u Grškovićevoj ulici odlukom Hrvatskog sabora, a koju je naknadno potvrdio i Ustavni sud, nakon čega mu je Savez antifašističkih boraca ponudio svoje gostoprimstvo u Hatzovoj ulici u Zagrebu.

Sam Stjepan Mesić kao i njegova tajnica Mirjana Pavoković danas nisu odgovarali na pozive niti SMS poruke.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 13:10:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .