Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/583ef9431eea8f6a048b4700/80
Foto: Vlada RH

Tko će to platiti?: Kupuje se INA, vojni avioni...

Nesumnjivo ćemo Inu plaćati u milijardama, samo je još uvijek teško procijeniti koliko točno

Plenkovićeva vlada 2017. kreće u shopping, a u košaricu će se ubacivati sve i svašta. Najveći je šok svakako najava Plenkovića da Hrvatska od Mola kupuje sve njihove dionice Ine. Ina, prema nekim procjenama, vrijedi oko 30 milijardi kuna. Mol posjeduje 49 posto dionica, a što znači da posjeduje dionice u vrijednosti od 15 milijardi kuna. U izravnim pregovorima za stolom cijena bi mogla ići prema dolje, smatraju stručnjaci. No, nesumnjivo ćemo Inu plaćati u milijardama, samo je još uvijek teško procijeniti koliko točno - piše Index.

No, to ni blizu nije kraj (ne)planiranim troškovima sljedeće godine. Kolinda je prije nekoliko dana najavila da Hrvatska ide u obnovu ratnog zrakoplovstva. 

- Vjerujem da ćemo suradnju sa SAD-om i osnažiti s obzirom na to da se naše oružane snage moraju nastaviti prebacivati na zapadnu vojnu tehnologiju. Odluku o nabavi nadzvučnih vojnih aviona prebacili smo za kraj 2017. jer nam toliko treba da bismo donijeli racionalnu odluku - rekla je Kolinda. 

No, Kolinda nije rekla odakle će se izvući taj novac, a što su sredstva koja se također mjere u milijardama. Baš kao ni što Plenković nije objasnio odakle će se naći novac za Inu, samo je rekao da taj novac neće povećati javni dug. 

Ina i avioni tek početak

Osim toga, Hrvatska ima još cijeli niz troškova koji nisu predviđeni. Primjerice, božićnice zaposlenih u državnim i javnim službama iznose nešto manje od 300 milijuna kuna. Povišice za državne službenike (javni još pregovaraju) koštat će ne puno manje od milijarde kuna. Raspravlja se i o zakonskim promjenama kojima bi se veća mirovinska sredstva omogućila i pripadnicima HVO-a, a što bi također znatno utjecalo na povećanje proračunskih izdataka. 

Odakle će se sve to platiti?

Za Sašu Cvetojevića odgovor je jednostavan. Kao i uvijek, platit će porezni obveznici. Oni ionako sve plaćaju. Ono što Cvetojević ne zna jest smisao kupovanja Ine. 

- Uvijek će platiti porezni obveznici jer to je jedini način na koji država dobiva sredstva. Po meni je upitna ideja otkupa Ine, cijena je tu samo početni trošak. Sve poslije će opet pasti na leđa proračuna. Samo ove tri stvari, kupnja aviona, Ine i povećanje plaća državnim i javnim službenicima su dovoljne da prevrnu proračun na način da uđe u ozbiljan deficit - kaže Cvetojević. On ne vidi nikakve koristi u tome da se Ina vrati u državno vlasništvo.

- Teško je reći cifru, ali što kaže Bakić, nitko nije napravio smislenu analizu. Opet, Mađari neće dati ispod neke cijene, tražit će premiju. Ovo je politička najava koja je rezultat izgubljene arbitraže. Što građaninu znači Ina osim floskule da je to strateška kompanija? Mi trenutno nemamo sredstva ni za državne službenike, javni se još nisu dogovorili. A kamoli Ina, nemam pojma s čime ćemo mi to isfinancirat i što će nam to donijeti osim floskule da će država upravljati Inom. Imali smo je i prije pa su krali i na njoj živjeli. To nije državno vlasništvo, to je vlasništvo politike - zaključuje Cvetojević.

- Ljudima je nafta nešto što je bitno. Lijepo bi bilo da imamo kompaniju i da s njom gospodarimo kao Norveška. Ali pokazali smo da nismo naučili imati svoje i odnositi se prema tom svojem, mi nismo Norveška - dodao je.

Jurčić: Treba prodati i ovo malo i dionica što imamo

I Ljubo Jurčić smatra da je ponovna kupnja već prodane naftne kompanije loš potez. Štoviše, on smatra da bi trebalo prodati i ovo dionica što je ostalo u državnom vlasništvu. 

- Ako se bude išlo u kupnju, vjerojatno će ići u direktnim pregovorima, ne preko burze. Ina po burzi košta negdje oko 30 milijardi kuna, ali to nije pravi indikator. Ako je Vlada rekla da će to kupiit, onda cijene automatski skaču jer je netko iskazao interes. No, ovdje najveći paket ima Mol, ako do toga dođe, bit će dogovor. Trenutno Mol ima 49 posto dionica, dakle oko 15 milijardi kuna. Tražit će svoja ulaganja, financiranje viška radnika, reći će da nije povlačio dobit, to je jedna standardniziran formula i oko toga će se pregovarati. Minimum je ulog plus prosječan prinos na nekom tržištu. To je tu cirka oko 15 milijardi ako gledamo burzovnu cijenu - procjenjuje Jurčić.

- Kupnja Ine nije pametna, još nisam vidio argument koji bi to opravdavao. Danas više nafta nije takav biznis - dodaje ekonomski stručnjak. 

Godine 2017. stiže nam 11,9 milijardi kuna kamata dolazi na naplatu, ali je toliko predviđeno i proračunom. 

- Što se kamata tiče, one su predviđene proračunom. Krediti će se uglavnom reprogramirati, taj dug već postoji. Ono što jedinom može biti pozitivno je da se reprogramira uz niže kamate. Što se Ine tiče, ne znam tu konstrukciju, rekli su da neće povećat javni dug, ako država kupuje to bi trebalo povećat javni dug. Za ove ostale stvari, treba vidjeti što je predviđeno proračunom. Javni dug je dobar ako završava u domaćoj proizvodnji, a kad kupuješ strano onda je dvostruka šteta - zaključuje Jurčić. Cijeli tekst pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Tue Dec 27 2016 11:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5954ea0cb9e03eb3328b45cc/80

Postignut dogovor, Ultra ostaje u Splitu

Ultra ostaje i sljedećih pet godina

Održavanje Ultra Europe festivala ove godine nije upitno, a postoji dobra volja svih zainteresiranih strana za njenim održavanjem  i sljedećih pet godina u Splitu. Dogovor je postignut na današnjem radnom stanku  između predstavnika Grada Splita, HNK Hajduk te organizatora Ultre music Europe tvrtke MPG Live LTD koje su predvodili gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara, predsjednik Hajduka Ivan Kos te Joe Bašić, organizator manifestacije.

 Unatoč tome što nema gradskog proračuna, došlo je do kompromisnog rješenja po kojem Ultra Europe, kao strateški događaj za grad, Splitsko-dalmatinsku županiju i Hrvatsku u cjelini  ostaje u Splitu vjerojatno i sljedećih pet godina, a pritom interesi Hajduka nisu dovedeni u pitanje.

Današnji dogovor rezultirat ce potpisivanjem  ugovora između svih zainteresiranih strana kojim ce se definirati svi detalji suradnje, između ostalog i  termin održavanja Ultre koji će se prilagođavati adekvatnijim terminom  s obzirom na Hajdukove obaveze

Facebook komentari

hr Thu Jun 29 2017 13:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a910c07cb23a0b008b4601/80
Foto: Hina

Što splitski maturanti kažu za maturu?

˝Mislim da je treba ukinuti i da svaki fakultet treba imati prijamni ispit˝
Završila je još jedna matura i napokon maturanti mogu odahnuti dok ne dođu rezultati. Kao i svake godine, oko mature se uvijek podiže velika prašina i polemike. Što je tu mjerilo znanja? Kakav je smisao mature? Pokazuju li maturanti na jednom ispitu mature sve ono što su učili u četiri godine? 

Najbolje je pitati same maturante koji su bili sve osim zadovoljni maturom. Ne žale se toliko na težinu mature već misle da to nije mjerilo znanja. 

˝Mislim da matura nije mjerilo znanja, a najbolji primjer za to je ovogodišnji ispit iz matematike na A razini koji je bio koncipiran tako da samo 'genijalci' mogu riješiti dva ili tri zadatka koja su nosila najviše bodova˝, rekla je učenica gimnazije Vladimir Nazor.

Oko matematike su uvijek najveći problemi pa tako i vlada teza među maturantima da je ovogodišnja niža razina bila najteža do sada da su se čak neki zadaci s više ponovili na nižoj.

˝Matura mi je s obzirom na prijašnje godine bila teža, ali ništa nerješivo i oko čega bi se trebala raditi tolika drama kao i uvijek, ali definitivno ne gledam na maturu kao mjerilo znanja˝, kaže učenica prve gimnazije.

Prag prolaznosti je lako ostvariv, ali velika količina stresa kod maturanata može izazvati nesigurnost, pad koncentracije ili umor. 

Maturantica ekonomske škole rekla je da joj je matura bila teška te da joj je zadala dosta stresa i briga. ˝Cijelo vrijeme sam u strahu hoću li proći, posebno engleski jer sam ga jako loše napisala˝

Što se tiče izbornih predmeta, maturanti koji su pisali kemiju i fizika kažu da je bilo ˝kriminal i ubojstvo˝. Psihologija i politika bile su ˝pristojne˝ po njihovim riječima.

Sve u svemu, kakvi su zaključci o maturi? Možemo zaključiti da će maturanti kao i uvijek naći dovoljno razloga da izraze nezadovoljstvo i jadikovke koje im matura donosi. Ipak, moraju se pomiriti i suočiti s činjenicom da im matura omogućava upis na željeni fakultet koliko god po njima nije mjerilo znanja. Neki fakulteti imaju i prijamne ispite uz maturu pa su maturanti koji žele upisati filozofski ili akademiju dodatno opterećni.

Želimo im svima da upišu ono što žele i jednog dana se profiliraju i ostvare u kvalitetne osobe unatoč preprekama kojih je prepun školski sustav. 

Facebook komentari

hr Thu Jun 29 2017 13:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5954de87b9e03eda328b4598/80
Foto: čitatelj DN

Splitski taksisti ljuti na Uber?

Nezadovoljstvo i dalje prisutno
Već su prošle godine splitski taksisti po najvećoj vrućini prosvjedovali zbog nezadovoljstva jer su bili ljuti i ogorčeni na ilegalne vožače taxija. Tvrde da je ilegalnih taxi vozača prepun grad te da im nitko ne može stati na kraj. 

Jutros je na splitskoj Primi na plakatu Ubera osvanuo plakat TAXI SPLIT. Kao što od prije znamo, sve više ljudi koristi Uber zbog jeftinije usluge, a krajem lipnja uvode i opciju UBER BOAT koja će povezivati hrvatske otoke i obalu.


Očito su splitski taksisti i dalje ljuti zbog situacije koja vlada gradom. 

Facebook komentari

hr Thu Jun 29 2017 13:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5954dd87b9e03eb1328b45b5/80
Foto: čitatelj DN

Splitski taksisti ljuti na Uber ?

Nezadovoljstvo i dalje pristuno
Već su prošle godine splitski taksisti po najvećoj vrućini prosvjedovali zbog nezadovoljstva jer su bili ljuti i ogorčeni na ilegalne vožače taxija. Tvrde da je ilegalnih taxi vozača prepun grad te da im nitko ne može stati na kraj. 

Jutros je na splitskoj Primi na plakatu Ubera osvanuo plakat TAXI SPLIT. Kao što od prije znamo, sve više ljudi koristi Uber zbog jeftinije usluge, a krajem lipnja uvode i opciju UBER BOAT koja će povezivati hrvatske otoke i obalu.


Očito su splitski taksisti i dalje ljuti zbog situacije koja vlada gradom. 

Facebook komentari

hr Thu Jun 29 2017 13:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .