Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a817e0a2af47fb90a8b45e5/80

Kako sami možemo smanjiti bol u vratu

Uvođenje malih promjena u svakodnevnim navikama može poboljšati situaciju s bolnom vratnom kralježnicom.
1. Isprepletite ruke i istegnite leđa

Sjedinite na rub stolice i koncentrirajte se na to da izravnate leđa. Isprepletite prste i istegnite ruke prema gore, iznad glave i zadržite se desetak sekundi u tom položaju. Napetost u leđima i vratu smanjit ćete i ako isprepletene prste naslonite iza glave te se dobro istegnete.

 

2.Držite telefon u razini očiju

Da biste izbjegli razvoj degenerativnih promjena na vratu zbog držanja tijela, preporučuje se držanje pametnog telefona u razini očiju jer će takav položaj smanjiti pritisak na vratnu kralježnicu uslijed spuštanja glave.

 

3. Stolice s naslonom za glavu

Ako ste u prilici, nabavite stolicu s visokim naslonom i pazite da vam je zatiljak stalno oslonjen na naslonjač. Takav će položaj smanjiti pritisak na vratnu kralježnicu dok koristite tablet, telefon ili prijenosno računalo.


4. Koristite princip aktivnog sjedenja

To je termin koji se koristi kada se prisiljavate svjesno biti u uspravnom položaju, a to dovodi do prirodnijeg držanja leđa i vrata. S vremena na vrijeme osvijestite mišiće leđa i razmišljajte o tome da kralježnicu držite uspravnom. Dobra stolica s anatomski oblikovanim naslonom olakšat će aktivno sjedenje, a vrlo je učinkovito i stajanje.

Neka su istraživanja pokazala da radni stolovi uz koje se stoji uvelike smanjuju bolove u leđima i vratu uzrokovane predugim sjedenjem i gledanjem u ekran jer potiču zdrav položaj leđa i vrata.

 

5. Češće si priuštite pauzu

Ako ste zbog posla i obaveza prisiljeni dugo sjediti za računalom, što češće uzimajte pauze. Svakih dvadesetak minuta do pola sata ustanite, uzmite dvije do tri minute odmora te malo prošećite i protegnite noge. To će dobro utjecati na psihu, a ujedno ćete promijeniti položaj tijela, odmoriti oči, ispraviti leđa i vrat.

 

6. Postavite automatske podsjetnike

Ako već koristite pametni telefon, iskoristite i neke njihove zdravstvene pogodnosti. Uključite automatski alarm koji će vas svako malo podsjetiti kako je došlo vrijeme da odvojite koju minutu za sebe i istegnete se. Oni koji imaju uređaje koji se mogu nositi na ruci kao što je iWatch neka uključe aplikaciju koja lagano vibrira i podsjeća vas da se trebate aktivirati, ustati ili minutu koncentrirano disati, javlja živim.hr



hr Sat Jun 02 2018 11:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9e8bd5cb557a8ea08b4907/80
Foto: Fotoklub Split

Od ponedjeljka: Izložba Split fotomaraton 2018.

U ponedjeljak, 24. rujna 2018. u 20 sati u Galeriji fotografije Fotokluba Split, Marmontova 5, otvara se izložba fotografija Split fotomaraton 2018., a možete je pogedati do 29. rujna.
Izložba predstavlja 84 fotografije nastale na fotografskom natjecanju Split fotomaraton 2018., a o pobjednicima su odlučili nagrađivani fotoreporteri Joško Ponoš, Milan Šabić i Branimir Džaja.

Fotografije su nastale prema temama: Dnevna doza,Civilizacija, Crveno, Na duge staze, Izgubljeno u prijevodu, Siva zona, Standardna procedura, Paralelni svjetovi, Ludilo, Hipnotiziran, Površina i Kako to.

Na otvaranju izložbe će se proglasiti pobjednici i uručiti vrijedne nagrade.

Split fotomaraton podržavaju: Splitsko-dalmatinska županija, Sail Week, Anigota, DigitalFoto magazin, Yellow Store Split, Lumis, Fototeh grupa, Prizma, Foto Dalmacija, Tiskara Dvornik, Cineplexx, Karting Arena Split, FantaSTikon,Leventić doo, Festival mediteranskog filma Split, Kinoteka Zlatna vrata, Gradska knjižnica Marko Marulić, Different Split, Mič Styling Split, kozmetički salon Lola's Sinj, restorani  i pizzerie: Corto Maltese freestyle food, DeBelly,Matoni, Terminal F, Bepa, Zora bila, UJE oil bar, Artičok, Bokeria Kitchen&Wine, Bakra - Steak & Pizza Bar,Đir, Movi,Bajamonti i Mirakul Pizza Split, te medijski pokrovitelji Dalmatinski  portal, DalmacijaDanas, fotozine.org i split.com.hr.
hr Fri Sep 21 2018 14:50:20 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/546a4868189942e425000203/80
Foto: Screenshot YouTube

Oprez, dosada i depresija su usko povezane

Znanstvenici s Harvarda su proveli istraživanje u kojem je sudjelovalo više od 2000 ljudi te zaključili da dosada može biti jako opasna

Osobe kojima nije dosadno sretnije od onih koje su sklone dosađivati se, tvrde znastvenici nakon studije provedene na Harvardu u kojoj je sudjelovalo više od 2000 osoba, piše Život i stil.

Psiholozi upozoravaju kako se treba trgnuti iz stanja u kojem ne znate što sa sobom i u kojem ne možete dovršiti zadatke jer su vam dosadni. Naime, tanka je granica između tog stanja i depresije.

"Osobe koje su sposobne dugo biti fokusirane na određeni zadatak puno su sretnije od onih kojima je često dosadno i manji je rizik da obole od depresije", tvrde znanstvenici. Oni su tijekom studije zaključili kako je vrludanje misli i nemogućnost fokusiranjana okidač za depresiju. 

Dosada nije opasna samo za psihu, nego i za tijelo. Utvrđeno je da osobe kojima je dosadno imaju dva i pol puta veći rizik od infarkta i moždanog udara. Postoji sasvim prizemno objašnjenje za to. Naime, oni kojima je dosadno više vremena provode u kafićima, puše, piju, jedu nezdravo i loše su volje. 

hr Fri Sep 21 2018 12:59:02 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/53c12254179942387b373483/80

Veliko istraživanje pokazalo da je zdravo jesti čokoladu, piti pivo i crno vino

Nove studije pokazuju da prehrana koja uključuje čokoladu, crno vino i pivo može biti ključ dugog i zdravog života. Istraživači na Sveučilištu životnih znanosti u Varšavi proveli su istraživanje na 70 tisuća muškaraca i žena čije su životne stilove pomno ispitivali tijekom 16 godina.
Istraživanje je trajalo 16 godina i provedeno je na 70 000 osoba

 Istraživanje provedeno na 70 000 osoba i objavljeno u Journal of Internal Medicine uspoređivalo je smrtnost onih koji su slijedili ovakvu prehranu i one koji to nisu. Došli su do rezultata da oni koji redovito konzumiraju voće, povrće, čaj, kavu, orašaste plodove, čokoladu i umjerene količine crnog vina i piva, imaju smanjeni rizik od smrti od bilo kojeg uzroka. Takva konzumacija hrane naziva se protuupalna dijeta, piše Zdrava krava.

The Independent ističe da su imali 20% niži rizik od kardiovaskularnih bolesti i 13% manji rizik od smrti uzrokovane nekom vrstom raka. Pušači koji su slijedili takav način prehrane također su zabilježili smanjeni rizik od kardiovaskularnih bolesti.  

Protuupalna dijeta

"Protuupalna dijeta može biti korisna i za ljude koji pate od raznih zdravstvenih stanja", objasnila je Fran McElwaine, direktorica Britanskog saveza zdravstvenih savjetnika. 

"Budući da je upala korijen najčešćih kroničnih bolesti povezanih s načinom života, uključujući artritis, demenciju, neke vrste raka i kardiovaskularne bolesti, dijeta koja smanjuje upalu može biti dobra stvar", rekla McElwaine za The Independent. 

"Postoji mnogo namirnica koje smanjuju upalu - tamna čokolada, koja je bogat izvor magnezija, cinka i drugih važnih minerala te crveno vino."

Iako je ova studija provedena s velikim brojem ljudi, nutricionistica Rhiannon Lambert upozorava da je neophodno biti oprezan pri shvaćanju prehrambenih savjeta jer nijedan nije prikladan za sve. 

"Važno je zapamtiti da istraživanja nikada neće moći precizno predstavljati svakog ispitanika niti njihove jedinstvene životne stilove", rekla je Lambert: "toliko se čimbenika mora uzeti u obzir.  Spavanje, razina aktivnosti, genetika i posao samo su neki od čimbenika koji mogu utjecati na naše zdravlje."

"Prehrana je, naravno, važna komponenta za dobro zdravlje i dugovječnost, ali usredotočenost na hranu kao dobru ili lošu, također ne pomaže", zaključila je Lambert.


hr Fri Sep 21 2018 12:52:45 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/56b86baef864d109008b4ba1/80

Milijuni korisnika više neće moći koristiti WhatsApp

Najnovija verzija ažuriranja uklanja podršku nekim uređajima.

Iako je WhatsApp trenutno najpopularniji servis za dopisivanje kojeg koristi više od milijardu ljudi, moglo bi se dogoditi da postane nedostupan za milijune korisnika, piše News24, prenosi N1.

Najnovija verzija ažuriranja, naime, uklanja podršku nekim starijim uređajima, a time će najviše biti pogođeni vlasnici iPhonea 4 (i ranijih modela) koji koriste operativni sustav iOS 7.

Ova promjena bit će uvedena u veljači 2020. godine.


hr Fri Sep 21 2018 10:27:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .