Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/584123b71eea8f730f8b45ae/80
Foto: N1

Neplaćanje cestarine kažnjavat će i po 10.000 kuna

Samo na dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste u prethodne nepune tri godine besplatnom vožnjom se počastilo 3483 vozača

Švercanju autocestom, čini se, došao je kraj. Barem nekažnjivom. Toj manje poznatoj, zbog zatvorenog sustava naplate prilično neobičnoj, ali svejedno živoj praksi namjerava se stati na kraj novim Zakonom o cestama.

Jedna od mjera kojima se to želi postići je propisivanje prekršajne kazne za sve koji ne plate autocestu, most ili tunel pod naplatom, u iznosu od 2000 do 10.000 kuna.

Valjda ovisno o tome da li se netko besplatno vozio samo koji kilometar ili potegao od Zagreba do Splita. Kako god, takva odredba dosad nije postojala, što je davalo krila svima kojima je mrsko plaćati cestarinu.

Samo na dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste u prethodne nepune tri godine besplatnom vožnjom se počastilo 3483 vozača. Kako, pitate se? Većina je iskoristila vozilo ispred sebe i provukla se kroz naplatnu postaju prije no što se brklja spustila. A postoje i oni, potvrdili su u Hrvatskim autocestama za Jutarnji list, koji su brklju jednostavno probili i nastavili vožnju kao da se ništa nije dogodilo.

I pritom se nisu trebale platiti nikakve kazne, bar ne one za besplatnu vožnju. Prema još uvijek postojećem zakonu, naime, kažnjavati se može samo vozače koji protuzakonito koriste invalidsku smart karticu. S druge strane, onima koji pobjegnu bez plaćanja cestarine najgore što se može dogoditi jest da jednog dana ipak plate svoju vožnju. I to ako im policija uđe u trag i zatim im bude dostavljen račun. Sačuvaju li ulaznu karticu neće čak platiti ni dvostruki prolaz najduže dionice, zamišljen kao kazna za gubitak potvrde ulaska na autocestu.

Facebook komentari

hr Wed Dec 21 2016 14:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Na autocesti od Posedarja prema Zagrebu kolona 24 kilometra

Velike kolone..

Vrlo je gust promet na cestama u smjeru mora i unutrašnjosti: na autocesta A1 od čvora Posedarje u smjeru Zagreba kolona je oko 24 kilometra, a povremeno su zastoji između čvorova Karlovac i Bosiljevo 2 te između čvorova Maslenica i Zadar 1 u smjeru mora, izvijestio je Hrvatski autoklub (HAK).

Pred naplatom Lučko u smjeru Zagreba kolona je oko 5 km.

Na autocesti A3 Bregana-Lipovac pred graničnim prijelazom Bajakovo kolona je oko 6 km. Na autocesti A7 Rupa-Diračje pred naplatom Rupa u oba smjera kolona je oko 500 metara; prema graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je oko 6 km, a dijelom se proteže na Istarski ipsilon.

Na Krčkom mostu kolone u oba smjera su dugačke oko 4 km; tunel Učka u smjeru Rijeke kolona je oko 4 km, navodi se u izvješću od 12,30 sati.

Facebook komentari

hr Sat Jul 29 2017 13:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c3aeeab47398d4b38b45fa/80
Foto: žrnovnica.hr

Stigli rezultati analize vode s Jadra i Žrnovnice

Ministarstvo zdravlja naložilo je dodatnu provjeru koncentracije dioksina i rezultati su pokazali kako je voda sanitarno ispravna.
Dr. Ivana Bočina iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo nakon laboratorijskih testova poručila je kako građani mogu biti mirni jer je voda iz Jadra i Žrnovnice ispravna za piće i bez dioksina. 

Dioksin je kemijski spoj koji ima vrlo opasan utjecaj na ljudsko zdravlje, a čak 30 vrsta smatra se otrovnima. Takvi spojevi nastaju izgaranjem organskih tvari, organskih otpadaka pri spaljivanju otpada, ili su proizvod prirodnih procesa poput vulkanskih erupcija i šumskih požara. 
Utvrđivanje razine dioksina u vodi inače nije propisano Pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti voda za ljudsku potrošnju, a ni po Zakonu o vodama.



Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 20:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Darko Tomas / CROPIX

Nastavljaju se velike gužve

Godišnji odmori i praznici počinju u nekim dijelovima Njemačke, pa se opet veći priljev turista očekuje s tog područja.
Promet je od petka ujutro pojačan u smjeru prema moru, ali je mjestimično pojačan i u smjeru unutrašnjosti. Na ulasku na autocestu A1 u Lučkom nema zastoja, ali se vozi u koloni na dionici između Karlovca i Zagreba. Prema informacijama HAK-a najveće gužva očekuje se u subotu, 29. srpnja od najranijeg jutra. Najveći broj turista očekuje se iz Austrije, Češke, Slovačke.  U nekim njemačkim pokrajinama počinju ljetni praznici i godišnji odmori pa se očekuje veći priljev turista sa tih područja. 


U subotu, 29. srpnja osim jakog prometa u smjeru istoka, bit će ga i u smjeru mora, sa značajnim čekanjima na sljedećim mjestima:

A2 Zagreb-Macelj na naplati Zaprešić,
A3 Bregana-Lipovac,
A4 Zagreb-Goričanna naplati Sveta Helena,
A7 Rupa-Rijekana naplati Rupa;

Autoceste A1 Zagreb-Split-Ploče i A6 Rijeka-Zagreb između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2; zagrebačka obilaznica (A3) iz smjera čvora Jankomir i Buzin u smjeru naplate Lučko; Istarski ipsilon (A8 i A9), u smjeru graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija; granični prijelazi sa Slovenijom (Bregana, Macelj, Rupa, Kaštel), Bosnom i Hercegovinom (Metković, Zaton Doli, Klek, Slavonski Brod, Stara Gradiška…), Srbijom (Bajakovo i Tovarnik) i Crnom Gorom (Karasovići); duž Jadranske magistrale (DC8)u blizini turističkih središta, te na Krčkom mostu.

Također u  lukama Zadar i Split , te na pristaništima za sjeverno i srednjodalmatinske otoke. Gužve u subotu počinju od jutra, od 4-13 sati u smjeru mora, a oko podneva kreću gužve u smjeru Zagreba.

HAK savjetuje da se za putovanje u smjeru mora bira petak u popodnevnim satima, ili subota poslijepodne, dok je za povratak s mora najbolja nedjelja prijepodne.

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 16:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/597b1cf3b9e03ef2498b45ee/80
Foto: Pixabay

Policija treba zaštititi nacionalne interese i odmah deblokirati promet

Svatko ima pravo na prosvjed, ali ne i blokirati prometnice
Ponovljena, krajnje sebična i bezobzirna blokada prometnica, u srcu sezone, od strane taksista, pod krinkom spontanog okupljanja, koja ugrožava temeljna prava građana i turista te udara u najvitalniju hrvatsku gospodarsku granu, praveći golemu izravnu i neizravnu štetu te ugrožavajući nacionalne interese, teško kompromitira policiju., kaže prometni stručnjak Željko Marušić

Stječe se dojam da tolerira ovu pogubnu situaciju te nije u stanju zaštititi građane i osigurati normalno funkcioniranje prometnog sustava. Pokazala se nespremnom, tim više što su "spontane" blokade turističkog prometa bile višestruko najavljene.

Sloboda kretanja temeljno je ljudsko pravo, a svaka namjerna, organizirana blokada prometnica, bez obzira na razloge i povod, kazneno je djelo s elementima terorizma.

Uz sve gubitke i štetu koja nastaje, trenutačne i dugoročne, a treba je procijeniti i procesuirati, maltretiranje građana i turista može imati štetne i opasne efekte za zdravlje, pogotovo onima kojima su blokade zapriječile odlazak do medicinskih ustanova.

To je i atak na sigurnost, jer nervira vozače, a mnogi će potom izgubljeno vrijeme nastojati nadoknaditi brzom i nesmotrenom vožnjom.

Stoga policija treba odmah poduzeti sve što treba da se uspostavi normalni promet na blokiranim turističkim prometnicama te procesuiranjem počinitelja i ostalim mjerama spriječiti ponavljanje sličnih nemjerljivo štetnih događanja.

Ovakva blokada pokazuje da nisu svi građani jednakovrijedni. Umirovljenici s najnižim mirovinama, potplaćeni učitelji, poduzetnici koji su propali zbog poslovanja s Agrokorom, armija nezaposlenih..., zašto oni također ne bi blokirali prometnice radi ostvarivanja svojih prava?! No, oni nemaju ni prometnih sredstava ni teške mehanizacije za to.

Zbog toga treba jasno i odlučno kazati da svi u Hrvatskoj imaju jednaka prava prosvjedovati, ali isključivo po zakonu i nitko nema pravo blokirati prometnice! Ovo je i razlog da se u hitnu saborsku proceduru uputi izmjena zakona kako bi se organizirana i ciljana blokada prometnica tretirala kao kazneno djelo.

Istodobno treba ubrzati i intenzivirati mjere kako bi se hrvatskim građanima i turistima osigurao što jeftiniji taksi prijevoz, odnosno bilo kakva alternativna opcija usklađena sa zakonom. Za sigurnost prometa i smanjenje stradavanja to je važnije od svih ostalih mjera zajedno.

Hrvatska je desetljećima pri dnu europske cestovne sigurnosti, uvelike jer smo cijelo to vrijeme imali bahato preskup taksi prijevoz. Za to je, uz mnoge taksiste koji su navikli "derati" putnike, lagodno radeći bez udruživanja i dijeljenja resursa, kriva i država, zbog prevelikih davanja i nepotrebno zakomplicirane, restriktivne  procedure za taksi prijevoz., zaključio je Marušić

Facebook komentari

hr Fri Jul 28 2017 13:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .