Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c72b5000e49388bb68b46e3/80

Tjestenina neće udebljati čak i ako je jedete tri put na tjedan

Dijete s niskim glikemijskim indeksom temelje se na tome da se namirnice rangiraju prema brzini kojom ih tijelo razgrađuje da bi stvorilo glukozu. Među takve namirnice spada i tjestenina

U zadnje su vrijeme jako popularne dijete s niskom razinom ugljikohidrata, poput dijeta Whole30 i Keto, a mnogi pretpostavljaju da se, ako žele smršavjeti, trebaju izbjegavati tjestenine i druge rafinirane ugljikohidrate. No, prema novom kanadskom istraživanju ta je pretpostavka neutemeljena.

Istraživanje su napravili kanadski liječnici iz bolnice St. Michael i objavljeno je u BMJ Openu, a u njemu su ispitani zaključci iz 30 različitih nasumično odabranih ispitivanja u kojima je ukupno 2488 sudionika oko tri puta tjedno jelo tjesteninu umjesto drugih ugljikohidrata, dok su istovremeno držali neku od dijeta s niskim glikemijskim indeksom.

Inače, dijete s niskim glikemijskim indeksom temelje se na tome da se namirnice rangiraju prema brzini kojom ih tijelo razgrađuje da bi stvorilo glukozu. Među takve namirnice spada i tjestenina, što znači da manje povećava razinu šećera u krvi nego većina ostalih rafiniranih ugljikohidrata, poput npr. riže i bijelog kruha.

Ljudi koji su sudjelovali u studiji jeli su prosječno 3,3 porcije tjestenine tjedno umjesto drugih ugljikohidrata, a sve su porcije bile otprilike jednake, oko pola šalice kuhane tjestenine. Liječnici su otkrili da su sudionici u 12 tjedana izgubili oko pola kilograma.

- Studija je utvrdila da tjestenina nije pridonijela povećanju tjelesne težine ni povećanju masti. - rekao je njen glavni autor, klinički znanstvenik iz Centra za kliničku prehranu i modifikaciju rizika, dr. John Sievenpiper.

- Zapravo se čak pokazao i mali gubitak kilograma. Čini se dakle da tjestenina, suprotno općem mišljenju, može biti dio zdrave prehrane, poput prehrane u dijetama sa niskim glikemijskim indeksom.

U kontekstu prehrane s niskim glikemijskim indeksom, tjestenina ne utječe negativno na apsorpciju, pa čak smanjuje tjelesnu težinu i tjelesni indeks mase", stoji u zaključku studije, a znanstvenici dodaju da je potrebno više istraživanja kako bi se utvrdilo hoće li se tjestenina uvrstiti u prehranu zdravih dijeta, prenosi Insider.

- Važno je da se čitateljima ne daju informacije koje bi ih 'rastrgale' u stavovima oko prehrane i koje nisu nimalo bezazlene, u što sam se posebno uvjerio radeći u NutriKlinici s osobama koje su razvile neki od poremećaja prehrane. Mislim da je najbitnije po tko zna koji puta naglasiti kako nikad ne “deblja” pojedina hrana ili namirnice, već debljanje ovisi o ukupnom energetskom unosu. Tako da deblja energetski nesrazmjer unos i potrošnje kalorija. Ne pojedina namirnica. Dakle, cijela prehrana, odnosno njezin energetski unos u odnosu na potrošnju. Mogu dakle reći da premisa kako tjestenina sama za sebe deblja – ne stoji. - objasnio je nutricionist Nenad Bratković za 24sata.

- Kod prosječno aktivne osobe 50 grama tjestenine, ili npr. 150-200 g kod aktivnog sportaša neće rezultirati s debljanjem. Drugo, ljudi s metaboličkim sindromom ili inzulinskom rezistencijom gotovo uvijek temelje svoju nutritivno neuravnoteženu prehranu na tjestenini i kruhu. Tako se zna da će, na primjer 500 grama tjestenine u prehrani u kojoj nema drugih makronutrijenata (bjelančevina i masti) ili vlakana, kod osobe koja nije fizički aktivna, dovesti do debljanja. Zbog energetskog nesrazmjera. - dodaje Bratković.

Uz to, važno je naglasiti, smatra nutricionist, i kako osim izvora lako dostupne energije (škroba- glukoze) tjestenina nije namirnica oko koje bi se uopće trebala temeljiti prehrana, štoviše. Drugo, širi kontekst prehrane i planiranja obroka je jako važan. Ovakva istraživanja gdje se pri prenošenju vijesti ne naglašava kakav je bio razmjer energetskog unosa u kontroli prehrane ispitanika – nema smisla.

- Tako oni koji ne mogu iščitati kontekst prehrane dobiju poruku da, iako imaju problem sa viškom kilograma, mogu 'navaliti' na tjesteninu. Ako osoba nije fizički aktivna i ne troši svoj glikogen koji se “posprema” u probavi, udebljat će se. Kontekst je uvijek važan, pa tako i kod ovakvih studija jer bi neka druga koja je nezavisnija mogla isto tako pokazati da - tjestenina deblja. Treba dakle obratiti pozornost na cjelokupni unos i tako planirati svoju dijetu ili prehranu. - zaključio je Bratković. - piše 24sata

hr Wed Sep 25 2019 17:17:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf3b42f0e4938311d8b45a2/80
Foto: Pixabay

Ovu namirnicu svakako uključite u doručak ako želite smršavjeti

Namirnica je to koja sadrži 180 kalorija i 14 grama proteina, a bogata je vitaminom B12 ali i drugim vitaminima kakvi su riboflavin, selen te vitamin A.

Često se govori da je doručak najvažniji obrok u danu, no pretrpavanje tanjura nezdravim namirnicama pogoršat će samu prehranu te vas odvesti dalje od krajnjeg cilja, mršavljenja, kazala je dijetetičarka za msn.com.

Ipak, jedan protein najpogodniji je za mršavljenje, pokazala su istraživanja, a radi se o jajima. Naime, istraživanje objavljeno u američkom časopisu Journal of Clinical Nutrition and the International Journal of Obesity utvrdilo je kako ljudi koji za doručak jedu jaja, u osam će tjedana smanjiti tjelesnu težinu za 65 posto više nego što će u tome biti uspješni oni koji ne doručkuju jaja.

Dijetetičarka Alyssa Pike tvrdi kako bi doručak trebale činiti namirnice bogate vlaknima i proteinima jer one tijelo drže sitim kroz duže razdoblje. Takav doručak čine jaja i avokado ili kruh od cjelovitih žitarica.

U konačnici, ono što jaja čini najboljom namirnicom za doručak njihovo je bogatstvo u proteinima, tvrdi dr. Caroline Apovian te napominje kako jaja, sadrže 180 kalorija, a 14 grama proteina. Osim toga, sadrže i vitamin B12, riboflavin, selen i vitamin A. - piše Ordinacija.

hr Sun Oct 13 2019 21:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da34c2829111c14b38b45d7/80
Foto: Twitter

HGSS se uključio u Tetris Challenge: "Naša najvrjednija oprema su 1000 volontera, a naš najbolji pogon noge"

Tetris Challange je pokrenut početkom rujna u Zurichu...
Tetris Challenge je postao viralni hit među svjetskim organzacijama zaštite i spašavanja. Na isti se odvažio i HGSS. 

Fotografiju su objavili na Twitteru i napisali kako 
ih je na izazov pozvao MORH, a oni sad pozivaju Ravnateljstvo civilne zaštite. 

 
- Naša najvrjednija oprema su 1000 volontera, a naš najbolji pogon noge. - napisali su uz fotogafiju. 

Što je Tetris Challange?

Tetris Challange je pokrenut početkom rujna u Zurichu nakon što je njihova policija objavila fotografiju na kojoj se nalazi oprema policijskog automobila. Ubrzo su se priključili i vatrogasci, ali i druge organizacije za zaštitu i spašavanje. 

Na ovaj način službe  dobivaju medijski prostor za širenje promotivnih kampanja.


hr Sun Oct 13 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da348b329111c0ab28b45d6/80
Foto: Supertalent

Zlatni gumb pripao mladoj Omišanki: "Ovako se nešto rađa u tisuću godina"

Gabrielu je direktno u polufinale poslao Janko Popović Volarić, a svi ostali članovi žirija za nju su imali samo riječi hvale.

Treća emisija sedme sezone "Supertalenta" donijela je pregršt novih iznenađenja, uzbudljivih nastupa ali i treći zlatni gumb. On je pripao mladoj Omišanki, 14-godišnjoj Gabrijeli Braičić koja je svojim glasom i svojom izvedbom ostavila sve bez daha.

Gabrielu je direktno u polufinale poslao Janko Popović Volarić, a svi ostali članovi žirija za nju su imali samo riječi hvale. 

- Dobar je bio nastup. Ovo ti meni nije ni da ni ne, jer ovo je zlatni gumb! Jedva čekam da te slušamo opet! - poručio joj je Janko.

- Ovako se nešto rađa u tisuću godina. Otkad sjedim za ovim stolom ovako nešto još nisam čula. - bila je puna hvale za Gabrielu Martina Tomčić.

A takve je reakcije izazvala i kod gledatelja showa diljem Hrvatske koji se ne mogu prestati diviti njezinu talentu u što se možemo uvjeriti na društvenim mrežama koje pršte od pozitivnih komentara.

Prije propjevala nego progovorila

Gabriela se pjevanjem bavi odkad zna za sebe, pohađa glazbenu školu, a sudjelovala je i na nekim glazbenim natjecanjima. - piše Dnevnik.hr

- Kažu mi da sam prije propjevala nego progovorila. Najviše volim pjevati gospel i soul i u tome se osjećam kao ja. Uživam pjevati i to je moj najveći hobi uz svakakve druge umjetnosti . - istaknula je Gabriela. 

hr Sun Oct 13 2019 17:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da2e09829111c31b28b459a/80
Foto: Unsplash

Sezona je prehlade: Izbjegnite je uz ove korake

Jesen je zakucala na vrata što znači da je stigla i sezona prehlada. Uz ovih nekoliko koraka brže ćete je se riješiti.
Koliko god nas prehlada iritirala, za nju nema propisanog lijeka. No, ovi savjeti vam mogu pomoći da je se riješite. Možda vam nećemo otkriti ništa novo, ali ćemo vas podsjetiti na važne korake jer često ono što nam je ispred nosa ne vidimo.

1. Sendviče zamijenite juhom

Iako su sendviči ukusni, potrudite ih se zamijeniti za juhe. S obzirom na to da u juhu možete staviti gotovo bilo koje povrće ili meso, osim što ćete zagrijati metabolizam, nahranit ćete ga dobrim namirnicama koje će pomoći u borbi protiv prehlade.

2. Vitamin D

Srećom, sunca u Lijepoj Našoj ima sasvim dovoljno pa prošetajte ili pak popijte kavu na suncu jer osim gušta, učinit će dobro i za vaše zdravlje.

3. Jedite koricu limuna

Ne morate doslovno jesti koricu limuna, ali koricu možete ubaciti u toplu vodu te popiti ujutro te svom organizmu ranom zorom omogućiti dovoljnu dozu vitamina C. Naranče i grejpovi možda nemaju jednaku dozu vitamina, ali su ukusniji. Naravno, ne zaboravite na mandarine koje su također izvrstan izvor vitamina C.

4. Šetajte

Ne morate se uputiti na duge šetnje, osobito ako je vani hladno, ali čak i malo vremena je dovoljno da ojača imunološki sustav.

5. Nemojte piti previše alkohola

Ako volite popiti koju više, probajte se suzdržati s obzirom na to da alkohol dehidrira organizam pa nas čini podložnijima prehladama.

6. Naspavajte se

Ne dopustite svakodnevnim obvezama da vas pregaze. Svakako se dobro naspavajte jer kada se tijelo premori, prehlade i bolesti stupaju na snagu.
hr Sun Oct 13 2019 10:28:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .