Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/592579ffb9e03e97178b4655/80
Foto: Pixabay

Nema radnika, a plaće narasle i do 40.000 kuna

Sezona samo što nije počela. Brojni ugostitelji na Jadranu još nisu pronašli radnike, dok su se neki na vrijeme snašli. Naime, masovan bijeg stanovnika iz Hrvatske doveo je do toga da je teško pronaći radnika, a pogotovo kvalitetan stručni kadar. Istovremeno je to dovelo i do povećanja plaća. Najviše mogu zaraditi glavni kuhari, a cijene njihovih plaća u neto iznosu, kreću se i do 40.000 kuna.

Vlasnik konobe na Korčuli: Teško je naći adekvatan smještaj za radnike

Konoba Maha na otoku Korčuli u vlasništvu je obitelji Marelić koja posao godinama vodi obiteljski. To im je dosad funkcioniralo, tako da problema s radnom snagom nemaju. Vlasnik konobe Ivan Marelić za Index se osvrnuo na drugi problem, a to je, kaže, pronalazak adekvatnog smještaja za radnike i neškolovana radna snaga.  

- Sve je popunjeno pa je teško pronaći normalan smještaj za djelatnike, a još jedan od problema je i neškolovana radna snaga, to je ono s čime se moji kolege susreću. A i stalno se proziva nas ugostitelje za male plaće, nitko se ne osvrće na blagajnice u trgovinama koje rade po cijele dane za 3000 kuna, a nas se proziva zbog plaće od 6000 kuna za konobara. Plaće u ugostiteljstvu se inače kreću od šest tisuća naviše za konobara, a za kuhara od 10 pa do 12 i više. U samoj Korčuli vrhunski šef kuhinje ima i 20.000 kuna, no tu je riječ o profesionalcima. Još jedan od problema je i ugostiteljska škola, u cijeloj generaciji ne proizvedu ni dva kvalitetna kuhara koji mogu samostalno raditi - rekao je Marelić.

Vlasnik zadarskog restorana: Ljudi ništa ne nauče u ugostiteljskoj školi

Baš poput njega, obiteljski restoran vodi i Erik Pavin, vlasnik restorana Niko u Zadru, koji osim restorana ima i hotel u kojem radi cijela njegova obitelj, uz ostale radnike.

- Naš restoran radi već 56 godina, mi nedjeljom ne radimo tako da je našim zaposlenicima to važno jer rijetko koji restoran nedjelje ne radi. Uz to, radimo cijele godine i svi imaju redovnu plaću, no ono što mogu reći je da su nam učenici koji pohađaju ugostiteljsku ili su završili školu, izuzetno loši. Njih škola ništa ne nauči, taj problem treba riješiti. Trebamo imati educirane mlade ljude koji će znati raditi - navodi Erik Pavin.

"Pitanje je koliko ćemo izgubiti ove sezone zbog nedostatka radnika"

Danijell Nikolla, vlasnik splitskog restorana Corto Maltese, ističe kako je situacija u ugostiteljstvu kaotična te da onaj tko još uvijek nije pronašao radnike za ovu sezonu komotno može staviti ključ u bravu.

- Sad je nemoguće pronaći radnike, a mi smo taj problem riješili tako da smo sve zaposlene zadržali i tijekom zime iako smo tad imali upola manje posla pa se financijski nije isplatilo, no zato sad nemamo problema. Puno mojih kolega se sad suočava s nedostatkom radnika, a mislim da to više nema veze ni s visinom plaće već nedostatkom ljudi. Mladi su otišli van, a ostalo je jako malo ljudi koji znaju posao. Sad se događa to da kuhar iz nekog fast fooda postaje šef kuhinje u velikom restoranu. Moramo početi uvoziti radnu snagu ako turizam misli opstati. Sad je samo pitanje koliko ćemo izgubiti ove sezone jer nema radnika. Plaće se kreću od 5000 naviše za konobare, a za glavne kuhare cijene znaju rasti i do 40 tisuća kuna. 

Onda imate i slučaj da ostali vlasnici restorana vrebaju vaše radnike, nude im veću plaću i onda ostanete bez njih. Razumijem i te ljude, očajni su jer nemaju radnike.

Nije to samo problem u ugostiteljstvu, pa ljudi ne mogu pronaći ni osobe za čišćenje apartmana, a ni majstore. Vlasnici apartmana koji tijekom zime nisu preuredili apartmane tek sad neće moći naći nikoga da im to odradi - rekao je Nikolla.

Vlasnik restorana na Hvaru zaposlenike vodio u Meksiko, na Kubu...

Stalnu ekipu zaposlenika ima i Denis Vešović, vlasnik restorana Dalmatino na Hvaru. Navodi kako sezonski dodatno zaposli samo nekoliko radnika.

- Glavna ekipa je stalno zaposlena, no svake godine potražimo po par novih. Što se radnika tiče, neke motivira novac, profesionalce pak motivira radno mjesto, gledaju gdje će raditi, uz to ja svoje radnike plaćam i zimi kad ne rade. Neke koji mogu putovati vodim i na poslovna putovanja na kojima u principu gledamo što stanovnici tih zemalja jedu i piju i educiramo se, tako smo već proputovali Europu, a bili smo i u Meksiku, Boliviji, Kolumbiji, Argentini, Brazilu, na Kubi... - rekao nam je Vešović.

"Naša politika ne samo da ugrožava turizam nego i ekonomski razvoj zemlje"

U velikim problemima je i turistička tvrtka Obonjan Rivijera.

Na otočiću Obonjan koji se nalazi u blizini Šibenika turistička sezona uskoro počinje, a nemaju dovoljno radnika. Ondje se nalazi puno ugostiteljskih objekata, a već su lani osjetili negativni aspekt masovnog iseljavanja iz Hrvatske, odnosno odlazak kvalitetne radne snage.

Ove godine to je još izraženije, upozorava Kristijan Gržetić iz tvrtke Obonjan Rivijera, zadužen za kontakte s medijima.

Navodi kako su to posljedice politike vladajućih, koja ne samo da ugrožava turizam nego i značajno ugrožava ekonomski razvoj Hrvatske.

- Veliki broj ugostitelja i ostalih pružatelja usluga u turizmu suočava se s nedostatkom radne snage, što dovodi pak do zapošljavanja manje stručnog kadra, a što se pak odražava na sliku ponude i ukupne slike hrvatske turističke ponude. Vlada je pokazala potpuno nerazumijevanje kad je podigla PDV ugostiteljima na 25 posto. Ugostitelji s povećanim nametima ne mogu povećavati plaće kojima bi privukli stručnjake.

Naći kvalitetan kadar je postalo gotovo nemoguće, primoran si uzimati ljude bez iskustva, educirati ih, a onda te osobe odu u inozemstvo gdje imaju bolje uvjete i vrtimo se u krug, educiramo ljude koji nam odlaze. Postali smo izvoznici radne snage, ljudi su nam jedini izvozni proizvod. Što će tek biti narednih godina? - pita se Gržetić.

A osim njihove tvrtke s tim se problemom suočava cijeli Jadran.

Francuska je ugostiteljima smanjila PDV na 8 posto, a Hrvatska svojima podigla na 25 posto

- Država može svojim mjerama i razumijevanjem realnog sektora pomoći ugostiteljima. Tako je Francuska vlada prije par godina predložila povećanje PDV-a za ugostitelje s 13 na 21 posto. Francuzi su izašli na ulice, organizirali su se masovni prosvjedi te su vlasti na kraju umjesto planiranog povećanja čak spustile postojeći PDV od 13 na 8 posto. Iako je prve godine priljev u proračun bio smanjen, potom se otvorilo 30.000 novih ugostiteljskih objekta pa se i priljev sredstava utrostručio. Realan sektor u Francuskoj je procvao nakon što im se osigurao PDV od 8 posto, dok Hrvatska ima PDV 25 od posto. Na kraju će nam se zatvarati sve više restorana, a kako će se onda puniti državni proračun? - pita se Gržetić.

Tvrtka Esculap Teo gastro Group, u vlasništvu dubrovačkog ugostitelja Mate Đurovića, nekad je imala sedam restorana, danas ih ima dva. Vlasnik ove tvrtke jedan je od najpoznatijih ugostitelja u Dubrovniku, a ugostiteljstvom se bavi preko 40 godina. Direktor njegove tvrtke Kosta Vukota razgovarao je s nama o problemima u kojima se ugostitelji nalaze, a jedan od najvećih je nedostatak radne snage.

Iako njihovi restorani nemaju taj problem, u svakodnevnom je, kaže, kontaktu s ostalim kolegama iz branše koji muku muče s pronalaskom osoblja, piše index.hr.

hr Wed May 02 2018 10:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590225a8b47398e15a8b45c4/80
Foto: FAH

Grmoja: Pokrenut ćemo smjenu Kujundžića, oporba ujedinjena

Ministar je danas, nakon što je objavio da je Matteo Ružić umro od astme i srčane mane, kazao kako neće dati ostavku jer sustav Hitne pomoći funkcionira izvrsno

Tajnik Mosta Nikola Grmoja, najavio je kako će u Saboru pokrenuti opoziv ministra Milana Kujundžića i dodao kako ima potporu cijele oporbe, javlja Index. Dodatne sastanke održat će se u srijedu.

- Nakon izjave premijera da se vodi hajka na ministra Kujundžića, jasno je da ga on ne misli smijeniti. Zato smo se danas čuli s oporbom i dogovorili smo u srijedu sastanke. Tada ćemo vidjeti na koji ćemo način točno ići s opozivom - rekao je za Index Grmoja i dodao kako su prikupili 50 razloga zbog kojih Kujundžić mora otići, a od toga se pet tiču samo Hitne pomoći.

Ministar je danas, nakon što je objavio da je Matteo Ružić umro od astme i srčane mane, kazao kako neće dati ostavku jer sustav Hitne pomoći funkcionira izvrsno, piše 24sata.hr

hr Mon Aug 20 2018 21:29:17 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f6f210b9e03e9f968b4585/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Na cestama više mrtvih nego lani u isto vrijeme

Samo u kolovozu do ponedjeljka je poginulo 29 vozača ili njihovih putnika, a od početka godine njih 204. Tri više nego lani u prvih osam mjeseci.

- Ovaj crni vikend upravo je slika kako funkcionira naš sustav. Ništa ne funkcionira.

Naglašava to prometni stručnjak Željko Marušić komentirajući prometne nesreće koje su se proteklog vikenda zaredale na prometnicama diljem Hrvatske. Od četvrtka do nedjelje, izvijestio je MUP, dogodilo se čak 108 nesreća. Uključivši jučerašnji dan, živote je izgubilo 11 vozača automobila, motocikala i njihovih suputnika. Čak više od 150 osoba je ozlijeđeno. Nažalost, trenutačno ima više poginulih nego lani u istom razdoblju. Samo u kolovozu do ponedjeljka je poginulo 29 vozača ili njihovih putnika, a od početka godine njih 204. Tri više nego lani u prvih osam mjeseci.

Lani je poginulo 315 ljudi

Trend je to koji se, nažalost, iz godine u godinu nastavlja. Lani je na našim cestama poginulo njih 315.

Najviše ugaslih života u prometu broji Zagrebačka županija. Tu ih je do kolovoza poginulo 36. Zatim slijede Osječko-baranjska i Splitsko-dalmatinska županija s 18 poginulih. Najmanje ih je u Krapinsko-zagorskoj županiji. Do sada dvoje. Uz kolovoz, ovogodišnji travanj bio je također koban na našim cestama. Tad je izgubljeno 30 života zbog trenutka nepažnje za volanom, alkohola, prebrze vožnje... Marušić ističe kako su hrvatske ceste 60-ak posto smrtonosnije od europskog prosjeka.

- Na milijun stanovnika mi smo na oko 85 poginulih godišnje, dok je Europa na 50 - ističe.

Sustav kod nas ništa ne valja

Naglašava kako je niz apsurda koji utječu na to da crni trend na našim prometnicama samo raste.

- Imamo loš nadzor prometa, ne koristimo novu tehnologiju. Treba koristiti kamere koje bi precizno snimile prekršitelje. Pravosuđe nam je katastrofalno. Daju smiješne kazne ili čak oslobađajuće presude za vožnju u pijanom stanju, pa i za usmrćivanje. Vrijeme je da se osnuje Agencija za nadziranje sigurnosti prometa - kaže ističući blage propise i kazne.

- Ne kažnjava se prekoračenje do 10 kilometara na sat i tolerira mjerenje brzine od 10 posto. Ne kažnjava se ni razmak među vozilima. Preblage su nam i kazne - 1000, odnosno 500 kuna ako se plati odmah za prekoračenje brzine ili 500, tj. 250 kuna za korištenje mobitela su smiješno niske kazne. A mobitel postaje opasniji od alkohola - kaže naglašavajući kako se prekršitelji izruguju s kaznama i sustavom.

- Toleriraju se trke po cestama i pijane vožnje. I onda se događa ovo - kaže Željko Marušić, piše 24sata.hr

hr Mon Aug 20 2018 20:38:45 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58942104b47398ce058b4604/80
Foto: MORH

Otvara se novi kamp za najbolje vojnike: 'Selekcija će biti rigorozna'

Središte za obuku borbenih vođa

Nakon povratka vojarni u Vukovar i Sinj te najave povratka vojske u Varaždin i Ploče, Hrvatska bi vojska iduće godine mogla ponovno dobiti i takozvano Središte za borbenog vođu. Tamo bi se obučavali oni najbolji. Uz snajperiste, padobrance i izvidnicu program je nadograđen sadržajima kao što su otpor, preživljavanje, izvlačenje i izbjegavanje.

Najbolji od najboljih koji su u vojsci trenutačno na nižim razinama zapovijedanja svoje će znanje usavršavati u Središtu za obuku borbenih vođa.

- Mi sada u bazi imamo preko 400 potencijalnih kandidata, na obuku će moći samo najbolji tako da će selekcija biti vrlo rigorozna", rekao je brigadni general Boris Šerić, načelnik stožera i zamjenik zapovjednika HKoV-a.

U prvom krugu na obuku će ići njih 60. Tijekom tri mjeseca proći će ono što viđamo u filmovima s američkim marincima, od plivanja i ronjenja, preko pucanja, paljenja eksploziva, pružanja otpora, izvlačenja, samoobrane. 

- Kandidati u Središtu za razvoj vođa prvenstveno bi se bavili vođenjem na nižim taktičkim razinama, taktičkom obukom, padobranskom obukom i isto tako preživljavanjem u različitim borbenim uvjetima", pojašnjava Šerić.

Prije 23 godine u Šepurinama je sve to prošao i časnički namjesnik Josip Barić.

- Jednom su nas navečer kad smo mislili da je sve gotovo odveli da u 3 ujutro kopamo pipalicama za mine. Onda smo od 3 do 5 odspavali, u 5 komando-marš 8,6 kilometara, a po dolasku na cilj smo gađali iz posebnog naoružanja", prisjeća se časnički namjesnik Josip Barić iz zapovjedništva Hrvatske kopnene vojske.

Obučavat će se upravo po uzoru na nekadašnju obuku u Šepurinama pokraj Zadra gdje su se vojnici pripremali i za završne operacije Domovinskog rata. Sjedište bi trebalo nositi ime Marka Babića koji je u Vukovaru uništio najviše agresorskih tenkova. Prava lokacija još se traži.

- Ima više lokacija o kojima raspravljamo. Jedna je Udbina - jako dobra lokacija gdje su naši specijalci. Drugo je Slunj, treće Gakovo. Izabrat ćemo lokaciju da to središte može biti dobro uspostavljeno", izvijestio je ministar obrane Damir Krstičević.

Na obuku će prvenstveno pješaštvo te specijalci i pripadnici vojno-obavještajnih postrojbi, a sve kako bi vojska bila još spremnija i za  najzahtjevnije terene, piše vijesti.hr

hr Mon Aug 20 2018 20:00:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b7ae2eccb557a244f8b51aa/80
Foto: MORH

Radnik s kruzera tvrdi: "Nije pala. Skočila je. Razgovarao sam s njom. Cijeli tjedan se svađala sa svojim dečkom"

Britanka koja je pala s kruzera "Norwegian Star" na liniji Pula – Venecija, 46-godišnja Kay Longstaff, otkrila je kako je preživjela deset sati u moru čekajući pomoć.

- Srećom za nas i nju, odmah smo je vidjeli jer kada nas je ugledala, dignula je ruke i mahala. Pravo je čudo je što je preživjela. Na kruzeru su mislili da nije preživjela. Očito je i u dobroj kondiciji. Rekla nam je da se bavi jogom te da je plutajući u moru cijelo vrijeme pjevušila da joj ne bi pala temperatura tijela i da ostane budna", izjavio je poručnik fregate Lovro Orešković, zapovjednik broda Cavtat koji je spasio Britanku, prenosi Glas Istre.

Pregledom nadzornih kamera utvrđeno je da je Britanka s broda pala u 23:45 sati, ali nije jasno kako se to dogodilo.

Hrvatske vlasti temeljito će pregledati snimke nadzornih kamera kako bi razjasnile okolnosti incidenta. O svemu je obaviješteno Veleposlanstvo Velike Britanije u Hrvatskoj.

Izvor britanskog Daily Maila koji je navodno jedan od članova posade tvrdi da je žena sama skočila u more. "Nije pala. Skočila je. Bila je na mom brodu. Razgovarao sam s njom cijelog tjedna. Cijeli tjedan se svađala sa svojim dečkom" - napisao je na Facebooku Daniel Punch, koji radi na kruzeru.

Odmah nakon spašavanja prevezena je u pulsku bolnicu, no ubrzo su je pustili nakon što je utvrđeno da je dobrog zdravstvenoga stanja. Britanski mediji pišu kako je britanska turistkinja radila kao stjuardesa za poznatu zrakoplovnu kompaniju Virgin Atlantic, no sada radi samo na privatnim zrakoplovima i živi u španjolskoj regiji Costa del Sol te je navodo pila prije nego što je pala u more.

- Čuli smo da je bila sama u kabini, ali je putovala s obitelji i prijateljima. Digli su uzbunu kada su shvatili da je nestala. Brod je promijenio smjer oko dva sata ujutro i vratio se na područje gdje je pala'', ispričao je poduzetnik iz Derbyshirea koji je bio na kruzeru.

Putnik, koji je želio ostati anoniman, rekao je da je osoblje broda metalnim preprekama blokiralo područje gdje je ona pala: “Čuo sam da je svoju torbu ostavila na palubi, a u njoj je bila putovnica. Kažu da je incident zabilježen na nadzornim kamerama. Navodno je pila alkohol'', rekao je putnik.

Podsjetimo, Obalna straža u nedjelju je spasila Britanku iz mora u području ZERP-a. Spasioci su u potragu krenuli u svitanje, oko 6:30 na zahtjev Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru Rijeke.

Posada broda Hrvatske ratne mornarice je na temelju dobivenih podataka o stanju vjetra i mora u trenutku nesreće, kao i preciznog izračuna o mogućoj poziciji nestale osobe u trenutku dolaska broda u područje traganja, oko 9:40 uočila osobu u moru te je brzom akcijom plivača spasioca, u 9:45 žena spašena te ukrcana na brod Obalne straže RH, piše dnevnik.hr

hr Mon Aug 20 2018 17:49:13 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .