Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb7adbfcb557a68d38b45ea/80
Foto: Borna Subota

Sakralna baština otoka Brača predstavljena u Vukovaru

„Kulturni turizam i perspektivne razvoja religijskog turizma u Hrvatskoj“ održao se u Franjevačkom samostanu u Vukovaru

Obzirom na razvijenu turističku infrastrukturu i ponudu, Hrvatska ima veliki potencijal za razvoj ovog oblika turizma, koji osim duhovne ima i ekonomsku dimenziju i unosan je biznis, rečeno je na osmom Turističkom forumu kontinentalne Hrvatske koji se na temu „Kulturni turizam i perspektivne razvoja  religijskog turizma u Hrvatskoj“,  održao u Franjevačkom samostanu u Vukovaru. 

Ovaj spomenik nulte kategorije smješten iznad Dunava na jednom od najljepših mjesta u gradu, u potpunosti je uništen u Domovinskom ratu. Obnovom mu se vratio stari sjaj, a u tijeku je integracija njegove kulturne i povijesne baštine u turističku ponudu Vukovara. Projekt je vrijedan više od 15 milijuna kuna, a nešto više od 8 milijuna kuna osigurano je iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

- Od ruševine do titule EDEN (Europske destinacije izvrsnosti) za destinaciju Vukovar – Vučedol – Ilok na temu kulturnog turizma, prošlo je samo 25 godina. Vukovar je dobar primjer kulturnog, povijesnog, vjerskog turizma koji se međusobno isprepleću. - istaknula je Rujana Bušić Srpak, direktorica Turističke zajednice Vukovarsko-srijemske županije.  

Dodala je kako u toj županiji djeluju brojne vjerske zajednice, iznimno je bogato područje srednjovjekovnim sakralnim spomenicima i crkvama sa samostanima, tu su dva svetišta – u Ilači i Šumanovcima, a malo je poznato da je u Gunji 1969. izgrađena prva džamija u Hrvatskoj.

Fra. Ivica Jagodić, Gvardijan Franjevačkog samostana Vukovar predstavio je obnovu samostana i Projekt: Integracija kulturne i povijesne baštine Franjevačkog samostana Vukovar u turističku ponudu grada Vukovara, Dragan Jelić ispred Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije govorio je o financiranju putem Projekta i obnovi  Pastoralnog centra, te općenito o mogućnostima obnove kulturne i sakralne baštine putem EU fondova.

Jasminka Ana Modrić, voditeljica Službe za razvoj poduzetništva i obiteljskog smještaja u turizmu ispred Ministarstva turizma održala je predavanje: Vjerski turizam - izazovi i mogućnosti. Profesor Zdenko Cerović s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji iznio je podatak da se prihod od vjerskih događanja u Hrvatskoj procjenjuje na 805 milijuna kuna, a našu zemlju godišnje posjeti 1,7 milijuna turista čiji je dolazak motiviran vjerom. Turisti se najviše odlučuju za posjet marijanskim svetištima kojih je u Hrvatskoj dvadesetak. U prosjeku ih posjeti 1,2 milijuna hodočasnika, od toga najviše – njih 800 tisuća posjeti Majku Božju Bistričku, slijede svetišta Majke Božje na Trsatu sa 100 tisuća i Čudotvorne Gospe Sinjske s oko 70 tisuća posjeta godišnje…

Suzana Marković, predsjednica Zajednice kulturnog turizma Hrvatske gospodarske komore i mr. sc. vlč. Tomislav Korov iz Ureda za pastoralni turizam HBK složili su se da Hrvatska još uvijek nije prepoznata kao destinacija kulturnog i vjerskog turizma te da bi trebalo izraditi Strategiju razvoja ovog oblika turizma ili Akcijski plan. Posebno zbog sve većeg broja putnika koji odabiru vjerska putovanja i njihov broj u svijetu je velik i sve više raste. Oni su i kulturni putnici, mnogi od njih uz vjerski sadržaj, traže i druge kulturne sadržaje na  destinaciji. Oni su i hodačasnici koji dolaze u neko svetište ili dolaze zbog nekog drugog vjerskog događanja. Do takvih putnika sa stranih tržišta (među kojima su gosti visoke platežne moći)  je organizatorima vjerskih putovanja u Hrvatskoj iznimno teško doći jer se Hrvatska u svijetu ne prepoznaje kao  vjerska destinacija, i naravno ne promovira na svjetskim turističkim burzama putem HTZ-a kao takva, naglasila je Suzana Marković.

Vlč. Ivan Đakovac, ravnatelj Svetišta Ilača, kazao je da su takvi turisti poželjni u Hrvatskoj jer Hrvatska može ispuniti sva njihova očekivanja. Oni dolaze tokom cijele godine, uglavnom van sezone, traže mir i duhovnu obnovu, solidni su potrošači, a potrošnjom u manjim, ruralnim sredinama, osobito u kontinentalnoj Hrvatskoj, znatno bi doprinijeli razvoju lokalnih zajednica, što lokalno stanovništvo u nedostatku infrastrukture i kreativnih ideja za zaradu još uvijek ne prepoznaje kao priliku za gospodarski rast. Pohvalio je malu Općinu Tovarnik iz koje dolazi, koja pruža svu potrebnu pomoć razvoju Svetišta Ilača.

Projekt brošuru sakralne baštine otoka Brača, predstavili su dr.sc. Vedran Barbarić, pročelnik Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu i Lino Ursić, vanjski suradnik TZ Splitsko-dalmatinske županije na projektima arheološko povijesnog turizma. Aldin Dugonjić iz Halal centra u Zagrebu prezentirao je prednosti halala za razvoj turizma u Hrvatskoj.

Posjet Muzeju Vučedolske kulture upriličen je drugi dan održavanja Foruma. Uz stručno vodstvo ravnateljice Mirele Hutinec, sudionici su posjetili i kapsulu, te pregledali trenutačne iskope i nalaze na terenu. Monsinjor Vladimir Dugalić, dekan Katoličko bogoslovnog fakulteta u Đakovu održao je predavanje na temu Svetišta u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji 

- Stanje i perspektive i naznaio važnost razvoja vjerskog turizma za turizam Hrvatske. Iako crkva želi odvojiti duhovnu od turističke komponente, vjerski i kulturni turizam se ne isključuju, no važno je razvijati posebno hodočašća, a posebno vjerski turizam kao zaseban selektivni oblik turizma zbog njegove vrijednosti i prepoznatljivosti u svijetu, kazao je mons. Dugalić.

 To su potvrdili i sudionici panela „Kulturni turizam vs. religijski“, koji su važnom istaknuli i značenje edukacije turističkih vodiča za ovaj oblik turizma, financiranje turističkih brošura o sakralnoj baštini od strane države i promocije na specijaliziranim međunarodnim sajmovima, a za razvoj vjerskog turizma važna je i suradnja crkvenih vlasti, znanstvenika i državnih institucija s lokalnim stanovništvom.

- Iznimno mi je drago što smo u Vukovaru otvorili ovu temu s obzirom na veliki interes u svijetu za vjerski turizam. Eminentni stručnjaci, predstavnici turističkih zajednica i Ministarstava pokrovitelja, HGK, vjerskih zajednica, putničkih agencija i hotelskog sektora u dva dana predstavili su mogućnosti i perspektivu razvoja vjerskog turizma. Riječ je o iznimno važnoj temi koja može generirati povećanje turističkih statistika i osobito razvoj malih sredina u kontinentalnom dijelu Hrvatske, koje još nisu prepoznate kao turističke destinacije, a imaju sve potencijale za razvoj ruralnog turizma. - istaknula je Sunčana Matić iz LUX promocije, agencije koja je ove godine uz HGK – Županijsku komoru Vukovar i TZ Vukovarsko-srijemske županije suorganizator Turističkog foruma.

hr Fri Oct 05 2018 20:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc87c920e49380b008b485e/80
Foto: Screenshot / Index

Vojna vježba “Velebit 18” koštala nas je 8.075 milijuna

Najviše je utrošeno na osoblje, odnosno na terenski dodatak. Svaki vojnik je za terenski dodatak dobio između 100 i 120 kuna

U Ministarstvu obrane održava se press konferencija povodom završetka vojne vježbe "Velebit 18".

Kako je objavljeno na konferenciji, tijekom vojne vježbe lakše je ozlijeđeno pet vojnika.

Objavljeni su i neki osnovni podaci o vježbi: Trajala je 72 sata, sudjelovalo je 5.677 vojnika, vježba je izvedena na 11 vježbališta i poligona. - prenosi Index

Što se tiče troška same vježbe, na trodnevnu vježbu potrošeno je 8,075 milijuna kuna. No u to nisu uračunati troškovi municije. Ta je svota zasad nepoznata.

Najviše je utrošeno na osoblje, odnosno na terenski dodatak. Svaki vojnik je za terenski dodatak dobio između 100 i 120 kuna.

Načelnik Glavnog stožera OS RH Mirko Šundov izrazio je zadovoljstvo uspjehom vježbe.

- Ovom vježbom smo pokazali da je Hrvatska vojska u ovom trenutku na ovoj razini razvoja zaista pokazala da je sljednica hrvatske pobjedničke vojske iz Domovinskog rata. - kazao je Šundov.

Podsjetimo se, vojna vježba "Velebit 18 – združena snaga" bila je sveobuhvatna, združena, intergranska vježba svih postrojbi Hrvatske vojske koja je održana od 13. do 15. listopada 2018. na više lokacija u Republici Hrvatskoj u neprekidnom trajanju od 72 sata.

Kako je objavio MORH, to je glavni obučni događaj Hrvatske vojske u 2018. godini, u kojem je sudjelovalo oko 5500 pripadnika Hrvatske vojske i dio pričuvnog sastava, a korištena su borbena i neborbena tehnika te naoružanje i oprema iz svih postrojbi OSRH. - piše Index

hr Thu Oct 18 2018 14:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc8719f0e493802018b481c/80

"72 sata bez kompromisa" kreću danas u deset hrvatskih gradova

Na konferenciji za medije u ime organizatora okupljenima su se obratili Pero Mihaljević, član Nacionalnog vijeća 72 sata bez kompromisa, Mariela Milošević, koordinatorica projekta u Splitu, i Doris Nazor, voditeljica Volonterskog centra mladih SKAC_ST

Današnjom konferencijom za medije najavljen je početak velike volonterske akcije 72 sata bez kompromisa koja će trajati do nedjelje, 21. listopada, a odvijat će se u 10 hrvatskih gradova: Splitu, Dubrovniku, Metkoviću, Sinju, Zadru, Zagrebu, Sisku, Slavonskom Brodu, Suhopolju i Osijeku.

Na konferenciji za medije u ime organizatora okupljenima su se  obratili Pero Mihaljević, član Nacionalnog vijeća 72 sata bez kompromisa, Mariela Milošević, koordinatorica projekta u Splitu, i Doris Nazor, voditeljica Volonterskog centra mladih SKAC_ST. 

Istaknuli su kako je riječ o međunarodnom projektu koji se već petu godinu održava i u Hrvatskoj i svake godine okuplja sve veći broj mladih. Izdvojili su neke od zanimljivijih akcija koje će se u Splitu odvijati ovih dana. Između ostaloga, bit će tu akcija sa starijima i nemoćnima, s osobama s posebnim potrebama, ali i različitih socijalnih akcija kojima će se pomoći najpotrebnijim obiteljima u Splitu. Također, volonteri 72 sata bez kompromisa uključit će se i u akciju pošumljavanja Mosora – Boranka. To je samo mali dio od ukupno 50 akcija koje će odvijati u sljedeća tri dana na splitskom području. Na nacionalnoj razini, ove godine u projektu sudjeluje čak deset gradova, s ukupno oko tri tisuće volontera.

Okupljenima su se obratili i prorektor Sveučilišta u Splitu Goran Kardum, pročelnica Upravnog odjela za socijalnu skrb, zdravstvenu zaštitu i demografiju Grada Splita Magda Vrvilo, te savjetnica za kulturu Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu i sport Splitsko – dalmatinske županije Meri Maretić. Svi su oni istaknuli važnost podrške institucija ovakvom projektu. Zahvalili su se svim volonterima i organizatorima i zaželjeli uspješnu provedbu ovogodišnje akcije.

Organizatori su se zahvalili svim podupirateljima, od lokalne razine gdje su podršku projektu dali Sveučilište u Splitu, Studentski centar Split, Grad Split i Splitsko – dalmatinska županija, do nacionalne razine gdje je svoju podršku i pokroviteljstvo nad projektom već treću godinu zaredom dala i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović. 

U konačnici, organizatori su se još jednom zahvalili svima koji su se kao volonteri uključili u projekt te su izrazili želju da se kroz ovaj projekt što više mladih uključi u redovito volontiranje. Istaknuli ulogu i važnost mladih u ovoj priči: čak tri tisuće njih diljem Hrvatske spremno se odazvati i pokloniti svoje  vrijeme tamo gdje je to najpotrebnije.

hr Thu Oct 18 2018 13:42:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc870480e49380f008b4879/80
Foto: TZ Split

"Content marketing": Hotelijeri i iznajmljivači na edukaciji Turističke zajednice Split

Budućnost svake turističke destinacije je u praćenju trendova na svjetskom turističkom tržištu i osluškivanju potreba gostiju, te se upravo ovakvim edukacijama podiže kvaliteta usluge u destinaciji

Turistička zajednica grada Splita organizirala je edukaciju na temu Content marketing. Edukaciju je održala prof. Kata Barać, a hotelijeri i privatni iznajmljivači imali su priliku spoznati zašto su neke marketinške kampanje bolje i uspješnije od drugih, a neki hoteli i apartmani puniji od drugih.

Kako izraditi strategiju za vlastiti smještajni objekt, te koji su najnoviji marketinški alati za privlačenje gostiju u njihove smještajne objekte, znanja su koja su polaznici ove edukacije usvojili, poučeni primjerima najboljih svjetskih kampanja.

Budućnost svake turističke destinacije je u  praćenju trendova na svjetskom turističkom tržištu i osluškivanju potreba gostiju, te se upravo ovakvim edukacijama podiže kvaliteta usluge u destinaciji.

Ako niste bili u prilici sudjelovati u ovoj edukaciji, pratite stranicu www.visitsplit.com, jer Turistička zajednica grada Splita u suradnji s Turističkom zajednicom Splitsko- dalmatinske županije, sprema još zanimljivih edukacija za privatne iznajmljivače, hotelijere, turističke agente, vodiče i druge dionike u turizmu.

hr Thu Oct 18 2018 13:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc231590e4938bc018b4605/80

U splitskom KBC-u nedostaje krvi: Apelira se na darivatelje da se jave

Bolnički zavod za transfuzijsku medicinu će danas i sutra raditi produženo

Ponovno nedostaje krvi u splitskom KBC-u, a najviše grupa A i 0 pozitivne. Međutim, smanjene su zalihe i ostalih grupa pa se građani mole da se odazovu i daju krv. 

Bolnički zavod za transfuzijsku medicinu će danas i sutra raditi produženo, od 7,30 do 18 sati. 

Donatori krvi mogu biti sve zdrave osobe od 18 do 65 godina. 


 

hr Thu Oct 18 2018 09:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .