Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Lažno debljanje: Riješite se viška vode u tijelu uz ove savjete

Misteriozni kilogrami koji se nakupe preko noći, natečeni prsti, ukočeni zglobovi, osjećaj tromosti, naduti trbuh – sve to mogu biti znakovi prekomjernog zadržavanja vode u tijelu

 Ovo je šest rješenja za ovaj problem koji možemo nazvati i lažno debljanje.

1. Smanjite unos natrija
Sol djeluje poput magneta na vodu u našem tijelu i tako je zadržava u organizmu u prevelikim količinama. 

Čak i ako mislite da ne prekoračujete preporučenu količinu natrija od 2300 miligrama dnevno, možda se ipak varate. Naše tijelo treba 200 miligrama natrija da bi funkcioniralo. Sol se krije u jako puno namirnica, naročito u hrani koja se poslužuje u restoranima jer je riječ o jeftinom pojačivaču okusa. 

Nadalje, neki ljudi osjetljiviji su na sol od drugih. Kako biste znali jeste li među njima, napravite mali test: jedan sat nakon što ste pojeli obrok bogat natrijem pogledajte svoje prste. Ostavlja li vam prstenje tragove ili imate osjećaj da su prsti natečeni? Primijetite li natečenost na prstima, to može biti znak da ste osjetljivi na sol.

2. Smanjite unos ugljikohidrata
Kao i sol, i ugljikohidrati mogu uzrokovati zadržavanje viška vode u tijelu. Kada konzumirate ugljikohidrate, a ne koristite ih odmah za stvaranje energije, vaše tijelo pretvara ih u glikogen koji se sprema u mišiće za energiju. 

Čisti glikogen čini oko jedan posto mišićne mase te oko osam posto jetrene mase. Sa svakim gramom glikogena koji se taloži na tim mjestima dobijete i višak od oko 2,7 grama vode. 

3. Pijte više vode

Kada konzumirate previše soli, tjelesne stanice "popiju" (i zadrže), svaku kapljicu vode koju nađu u organizmu. Žedne stanice prevare tijelo da misli da nije žedno, čak i kada je zapravo dehidrirano. Stoga, ako mislite da ste pretjerali sa soli u jelu, svakako popijte više vode nego inače. 

Osim toga, ako ne pijete dovoljno vode, tijelo će zadržati vodu koja je već u tijelu kako bi spriječilo ozbiljnu dehidraciju. Jedna studija također je dokazala da konzumiranje pola litre vode prije jela potiče mršavljenje.

4. Uzmite magnezij kao nadomjestak prehrani
Jeste li znali da na prvi dan menstruacije žena zadržava najviše vode u tijelu? Kako ciklus ide dalje, hormoni koji kontroliraju zadržavanje vode vrate se u normalu. Brojka na vagi tada može biti obeshrabrujuća, ali to je zapravo mjera mnogih stvari koje se događaju u tijelu, ne samo tjelesne težine. Mlađe žene pogotovo se mogu osjećati naduto prije i tijekom menstruacije.

Kod smanjivanja osjećaja nadutosti uzrokovanog hormonima pomoći može magnezij kao nadomjestak prehrani. Studija objavljena u časopisu Journal of Women’s Health ustanovila je da uzimanje magnezija od 200 miligrama tijekom menstruacije može smanjiti naticanje, nadutost i dobivanje na kilaži.

5. Konzumirajte više kalija
Razmišljajte o kaliju kao o yinu za natrijev yang. Istraživanje objavljeno u American Journal of Kidney Disease povezalo je konzumiranje većih količina kalija s manjom količinom natrija u bubrezima, a time i s manjim zadržavanjem vode u tijelu i nižim krvnim tlakom.

Dnevna je prepruka 4,7 grama kalija dnevno. Osim što ćete izgubiti nešto kalorija (oko 100 kalorija u 20 minuta za osobu od 70 kilograma), više hodanja u svakodnevnom životu pomoći će i da se lakše riješite viška vode. Izbjegavajte predugo sjediti ili stajati na istom mjestu jer tijelo tada također više zadržava vodu. Radite li sjedeći posao, pokušajte svakih sat vremena prošetati barem pet minuta. 

6. Vježbajte 

Što je vježbanje intenzivnije, to će višak vode lakše odlaziti iz tijela. Ne samo da ćete tjelovježbom visokog intenziteta sagorjeti više glikogena, već ćete pokrenuti i limfne čvorove. Umjerena do energična tjelovježba stimulira krvotok i limfnu tekućinu koji pomažu u uklanjanju viška vode iz ekstremiteta. - piše Zadovoljna

hr Mon Oct 22 2018 19:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf3b42f0e4938311d8b45a2/80
Foto: Pixabay

Ovu namirnicu svakako uključite u doručak ako želite smršavjeti

Namirnica je to koja sadrži 180 kalorija i 14 grama proteina, a bogata je vitaminom B12 ali i drugim vitaminima kakvi su riboflavin, selen te vitamin A.

Često se govori da je doručak najvažniji obrok u danu, no pretrpavanje tanjura nezdravim namirnicama pogoršat će samu prehranu te vas odvesti dalje od krajnjeg cilja, mršavljenja, kazala je dijetetičarka za msn.com.

Ipak, jedan protein najpogodniji je za mršavljenje, pokazala su istraživanja, a radi se o jajima. Naime, istraživanje objavljeno u američkom časopisu Journal of Clinical Nutrition and the International Journal of Obesity utvrdilo je kako ljudi koji za doručak jedu jaja, u osam će tjedana smanjiti tjelesnu težinu za 65 posto više nego što će u tome biti uspješni oni koji ne doručkuju jaja.

Dijetetičarka Alyssa Pike tvrdi kako bi doručak trebale činiti namirnice bogate vlaknima i proteinima jer one tijelo drže sitim kroz duže razdoblje. Takav doručak čine jaja i avokado ili kruh od cjelovitih žitarica.

U konačnici, ono što jaja čini najboljom namirnicom za doručak njihovo je bogatstvo u proteinima, tvrdi dr. Caroline Apovian te napominje kako jaja, sadrže 180 kalorija, a 14 grama proteina. Osim toga, sadrže i vitamin B12, riboflavin, selen i vitamin A. - piše Ordinacija.

hr Sun Oct 13 2019 21:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da34c2829111c14b38b45d7/80
Foto: Twitter

HGSS se uključio u Tetris Challenge: "Naša najvrjednija oprema su 1000 volontera, a naš najbolji pogon noge"

Tetris Challange je pokrenut početkom rujna u Zurichu...
Tetris Challenge je postao viralni hit među svjetskim organzacijama zaštite i spašavanja. Na isti se odvažio i HGSS. 

Fotografiju su objavili na Twitteru i napisali kako 
ih je na izazov pozvao MORH, a oni sad pozivaju Ravnateljstvo civilne zaštite. 

 
- Naša najvrjednija oprema su 1000 volontera, a naš najbolji pogon noge. - napisali su uz fotogafiju. 

Što je Tetris Challange?

Tetris Challange je pokrenut početkom rujna u Zurichu nakon što je njihova policija objavila fotografiju na kojoj se nalazi oprema policijskog automobila. Ubrzo su se priključili i vatrogasci, ali i druge organizacije za zaštitu i spašavanje. 

Na ovaj način službe  dobivaju medijski prostor za širenje promotivnih kampanja.


hr Sun Oct 13 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da348b329111c0ab28b45d6/80
Foto: Supertalent

Zlatni gumb pripao mladoj Omišanki: "Ovako se nešto rađa u tisuću godina"

Gabrielu je direktno u polufinale poslao Janko Popović Volarić, a svi ostali članovi žirija za nju su imali samo riječi hvale.

Treća emisija sedme sezone "Supertalenta" donijela je pregršt novih iznenađenja, uzbudljivih nastupa ali i treći zlatni gumb. On je pripao mladoj Omišanki, 14-godišnjoj Gabrijeli Braičić koja je svojim glasom i svojom izvedbom ostavila sve bez daha.

Gabrielu je direktno u polufinale poslao Janko Popović Volarić, a svi ostali članovi žirija za nju su imali samo riječi hvale. 

- Dobar je bio nastup. Ovo ti meni nije ni da ni ne, jer ovo je zlatni gumb! Jedva čekam da te slušamo opet! - poručio joj je Janko.

- Ovako se nešto rađa u tisuću godina. Otkad sjedim za ovim stolom ovako nešto još nisam čula. - bila je puna hvale za Gabrielu Martina Tomčić.

A takve je reakcije izazvala i kod gledatelja showa diljem Hrvatske koji se ne mogu prestati diviti njezinu talentu u što se možemo uvjeriti na društvenim mrežama koje pršte od pozitivnih komentara.

Prije propjevala nego progovorila

Gabriela se pjevanjem bavi odkad zna za sebe, pohađa glazbenu školu, a sudjelovala je i na nekim glazbenim natjecanjima. - piše Dnevnik.hr

- Kažu mi da sam prije propjevala nego progovorila. Najviše volim pjevati gospel i soul i u tome se osjećam kao ja. Uživam pjevati i to je moj najveći hobi uz svakakve druge umjetnosti . - istaknula je Gabriela. 

hr Sun Oct 13 2019 17:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da2e09829111c31b28b459a/80
Foto: Unsplash

Sezona je prehlade: Izbjegnite je uz ove korake

Jesen je zakucala na vrata što znači da je stigla i sezona prehlada. Uz ovih nekoliko koraka brže ćete je se riješiti.
Koliko god nas prehlada iritirala, za nju nema propisanog lijeka. No, ovi savjeti vam mogu pomoći da je se riješite. Možda vam nećemo otkriti ništa novo, ali ćemo vas podsjetiti na važne korake jer često ono što nam je ispred nosa ne vidimo.

1. Sendviče zamijenite juhom

Iako su sendviči ukusni, potrudite ih se zamijeniti za juhe. S obzirom na to da u juhu možete staviti gotovo bilo koje povrće ili meso, osim što ćete zagrijati metabolizam, nahranit ćete ga dobrim namirnicama koje će pomoći u borbi protiv prehlade.

2. Vitamin D

Srećom, sunca u Lijepoj Našoj ima sasvim dovoljno pa prošetajte ili pak popijte kavu na suncu jer osim gušta, učinit će dobro i za vaše zdravlje.

3. Jedite koricu limuna

Ne morate doslovno jesti koricu limuna, ali koricu možete ubaciti u toplu vodu te popiti ujutro te svom organizmu ranom zorom omogućiti dovoljnu dozu vitamina C. Naranče i grejpovi možda nemaju jednaku dozu vitamina, ali su ukusniji. Naravno, ne zaboravite na mandarine koje su također izvrstan izvor vitamina C.

4. Šetajte

Ne morate se uputiti na duge šetnje, osobito ako je vani hladno, ali čak i malo vremena je dovoljno da ojača imunološki sustav.

5. Nemojte piti previše alkohola

Ako volite popiti koju više, probajte se suzdržati s obzirom na to da alkohol dehidrira organizam pa nas čini podložnijima prehladama.

6. Naspavajte se

Ne dopustite svakodnevnim obvezama da vas pregaze. Svakako se dobro naspavajte jer kada se tijelo premori, prehlade i bolesti stupaju na snagu.
hr Sun Oct 13 2019 10:28:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .