Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5db85cd429111c29cd8b4645/80

Nutricionisti otkrili koje bi to namirnice svi trebali jesti baš svaki dan!

Umjesto slatkih kukuruznih pahuljica za doručak pripremite borovnice, grčki jogurt i zobenu kašu ili jaja, a ručak neka bude tjestenina od slanutka s pestom od oraha. Kombinirajte kako vas je volja.

Za msn.com, nutricionisti su naveli nekoliko namirnica koje bi trebali jesti svaki dan, a kada saznate koje su to, nikada više nećete manjkati ideje za obrok. 

Avokado je bogat vitaminom C koji pospješuje imunitet, a jednostavnim se načinima inkorporira u prehranu. 

"Možete ga dodati u sendviče ili ga jesti samostalno, začinjene sa soli i paprom. Moj definitivni favorit je doručak od dva jaja s kremom od avokada", tvrdi dijetetičarka Julieanna Hever. 

Multifunkcionalnost čaja podjednako je primamljiva svim nutricionistima. 

Nezaslađen, čaj nije kaloričan, a ne sadrži ni natrij ni šećer. Osim toga, može se koristiti pri kuhanju, ali i pripremi smoothieja, predlaže nutricionistica Kayleen St. John. 

Dvostruke benefite ostvarit ćete od čaja od đumbira - sljedeće namirnice koju preporučaju nutricionisti. 

Masline poboljšavaju zdravlje kože tako što ujednačavaju ten, a štite i od UV zraka.  Maslinovo ulje pak djeluje protuupalno, a kako bi dobili sva svojstva, nemojte samo poprskati salatu nego si pripremite umak od maslinovog ulja. 

Kokosovo ulje podjednako je dobro, a izrazito je svestrano, smatraju. 

"Zdrav i brz obrok je i rižin keks premazan kokosovim uljem", tvrdi dr. Bhatia. 

Na popisu nutricionista našlo se i brojno povrće pa su tu prokulice, slatki krumpir, blitva, kelj, brokula, bundeva, krastavac, lisnato povrće, cikla, češnjak te grah. 

Raznolikost su pronašli i kod različitih sjemenki, a navode kako su one dozvoljene i onima koji su alergični na orašaste plodove. Stručnjaci tako preporučaju lan, sjemenke konoplje, amaranth, chia sjemenke, kvinoju. 

Iako su pesta bogata začinima, maslinovim uljem i sirom, onaj koji u sastavu dodaje i orahe, u svoju je prehranu dodao omega 3 kiseline, navodi nutricionistica Annie Kay. 

Uostalom i drugi orašasti plodovi na popisu su nutricionista, a svi oni dobri su za održavanje zdravih razina krvnog tlaka, boljeg kardiovaskularnog zdravlja te boljih razina kolesterola. 

Preporučaju se bez obzira jedete li ih sirove ili u maslacu

Dr. Bhatia ističe kako je najvažnija namirnica u njegovoj kuhinji, jabučni ocat

Kao dodatak salati, zobenoj kaši ili sirove, goji bobice u svakom smislu potiču gubitak kilograma, navode nutricionisti preporučujući i ovu namirnicu. 

divlji losos našao se na popisu nutricionista, a osim što je iznimno dobar izvor omega 3 kiselina, losos kontrolira upale i hidratizira tijelo koje se naposljetku doima i mlađim. 

Zdrava verzija tjestenine, je slanutak, tvrde. Podjednako ukusan, slanutak je namirnica koja će vas zasititi brže te se nećete prejedati. 

Namirnice savršene za zdrav doručak našle su se na popisu pa izdvajaju borovnice i grčki jogurt, zobenu kašu te jaja, umjesto slatkih kukuruznih pahuljica. Osim toga, predlažu se i žitarice s visokim udjelom vlakana. One pak, mogu poslužiti kao cjelokupan obrok ili kao užina, piše ordinacija.hr

Dakako, tu su i namirnice najzaslužnije za hidrataciju tijela kakve su voda i lubenica

hr Tue Oct 29 2019 16:38:10 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c3ba1290e4938dc788b45ae/80

Treba li piletinu oprati prije kuhanja ili pečenja?

Pileće meso može, zbog bakterija, biti prijetnja zdravlju ako se ne pripremi kako treba

 Jedna od najvećih pogrešaka zasigurno je to što pileće meso mnogi ostavljaju na sobnoj temperaturi predugo. Idealni su to uvjeti za razvoj bakterija koji mogu poremetiti naš probavni sustav.

Piletinu odmrzavajte na tanjuru, pokrijte ga folijom i stavite na dno hladnjaka, a ne pri vrh. Riječ je o tome da na pojedinim dijelovima hladnjaka temperatura varira, posebice pri vrhu ili u vratima, a najniža je upravo u donjem dijelu.

Ne biste ga trebali ispirati prije pečenja jer ćete tako bakterije s mesa raspršiti po cijeloj površini. Stručnjaci se slažu: Samo ga začinite i pecite.

Nemojte koristiti dasku za rezanje nakon što ste na njoj rezali sirovu piletinu, ako je nakon toga niste oprali. Isto vrijedi i za nož ili vilicu.

Prilikom pripreme sirovog pilećeg mesa, nemojte stavljati ostale namirnice u doticaj s mesom, kako ne biste prenijeli moguće bakterije na druge namirnice. 

Ako ste pileće meso dirali rukama, svakako nemojte zaboraviti dobro oprati ruke nakon toga prije nego nastavite s pripremom ostalih namirnica. - piše Večernji list.

hr Thu Nov 14 2019 20:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/54c545b5486f9f6e0f8b4cc5/80

Prehlada: Zarazni smo već dan prije pojave prvih simptoma

Kada se zarazite virusom prehlade, bolest možete prenijeti na druge i prije pojave prvih simptoma, znači prije nego ste uopće svjesni da ste zaraženi

Zarazni smo pet do sedam dana nakon pojave prvih simptoma, čak i ako su se ti simptomi smanjili. Također, postoje ljudi kojima je imunitet jači, no mogu biti prijenosnici prehlade.

Kada se zarazite virusom prehlade, bolest možete prenijeti na druge i prije pojave prvih simptoma, znači prije nego ste uopće svjesni da ste zaraženi. Dr. Rajsree Nambudripad iz Medicinskog centra St. Jude u SAD-u kaže da zarazni postajemo dan prije pojave simptoma, a pojasnila je i kako ti simptomi izgledaju.

"Ako imate povišenu temperaturu, ali ne pretjerano, već nižeg stupnja, osjećate bolove u tijelu, glavobolju, grlobolju, a zatim se pojavi kašalj te začepljeni nos ili sinusi, onda ste sigurno zarazni". objasnila je.

Naglasila je da smo zarazni pet do sedam dana nakon pojave prvih simptoma, čak i ako su se ti simptomi smanjili. Također, postoje ljudi kojima je imunitet jači, no mogu biti prijenosnici zaraze.

"Neki ljudi imaju jači imunitet pa ih prehlada ne pokosi u potpunosti. Oni mogu slabije osjećati bolove. To je zato što se njihovo tijelo bolje bori s infekcijom, no oni su i dalje zarazni za druge i mogu širiti virus u spomenutom vremenskom okviru ", kaže dr. Nambudripad i dodaje da je uvijek dobra ideja ostati kod kuće, čak i kada je imunitet jači, da ne bi zarazili kolege ili ljude koje susrećemo na putu do posla te kako bismo se brže oporavili od bolesti.

Liječnica napominje da jačina simptoma ne znači da je netko manje ili više zarazan. Znači, ako je nekoga prehlada baš jako pogodila, to ne znači nužno da širi više virusa oko sebe. Ipak, pretjerano kašljanje i kihanje sigurno povećava količinu virusa u okolini i zato je važno staviti maramicu na nos i usta.

'Ozbiljnost simptoma ovisi o imunitetu'

"Ozbiljnost vaših simptoma često je odraz vašeg imunološkog sustava, a ne ozbiljnosti virusa. Isti virus može uzrokovati potpuno različite simptome kod različitih ljudi. Ono što je vama možda lagana prehlada, nekom drugom može postati ozbiljni virusni bronhitis", objasnila je dr. Nambudripad.

Kada posjetiti liječnika?

"Trebali biste razmotriti odlazak kod svog liječnika opće prakse ako se pojavi groznica, lokalizirana bol u ušima ili sinusima, ili ako vaši simptomi traju više od tjedan dana bez znakova poboljšanja", smatra dr. Bertie Bregman, liječnik obiteljske medicine iz New Yorka.

Kako spriječiti zarazu?

Virusi se šire kapljično stoga je izuzetno važno paziti koliko ih ispuštamo u okoliš. Kao što smo spomenuli, kod kihanja i kašljanja dobro je staviti maramicu na nos ili usta, a ukoliko je nemate pri ruci ili je ne stignete izvaditi iz torbe, tada kao prepreku stavite ruku, možda šal ili maramu koju imate oko vrata.

Također, često perite ruke, ne dijelite pribor za jelo ili piće s drugima i ne ljubite se. Zajedničku tipkovnicu, miš i telefon na poslu prebrišite dezinfekcijskim maramicama prije korištenja.

Osim toga, uvijek imajte na umu da je važno jačati imunološki sustav - spavajte dovoljno, vježbajte i jedite zdravu hranu punu svježeg voća i povrća, prenosi Shape.

Nekoliko napitaka za jačanje imuniteta:

1. Kupite korijen đumbira, izribajte ga i skuhajte kao čaj. Nakon što se malo ohladi, dodajte med i sok od limuna, naranče ili grejpa.

2. Naribani đumbir prokuhajte u vodi, ostavite da odstoji pet minuta pa dodajte čaj od kamilice. Procijedite i dodajte sok od limuna i med.

3. Napravite limunadu s mlakom vodom i dodajte med.

4. Skuhajte cimet u vodi, ohladite pa dodajte med.

5. U sokovnik ubacite 600 g mrkve, dva grejpa i tri naranče (ili neke druge citruse) ili, ako nemate sokovnik, isjeckajte u blenderu i dodajte malo vode ili čaja od đumbira.

6. Općenito, sokovi od bilo kojeg svježeg voća dobri su za imunitet, posebno od onih prepunih C vitamina (limun, kivi, grejp...) pa kombinirajte sami. Možete dodati med, đumbir, limun, cimet...

Još nekoliko savjeta za bolji imunitet

1. Osim pripravaka za jačanje imuniteta, važno je i dovoljno spavati jer neispavanost iscrpljuje organizam i podložniji je bolestima.

2. Potrebno je piti i dovoljno vode jer ona ispire tijelo od štetnih tvari.

3. Češnjak je od davnina poznat kao odlična namirnica za jačanje otpornosti, a ako ne želite smrdjeti po njemu, jedite ga kuhanog u hrani, iako je sirov najučinkovitiji.

4. Koliko god je to mnogima teško, dobro je smanjiti konzumaciju slatkiša jer šećer slabi imunitet. On izaziva nagli porast, ali i pad energije, što jako iscrpljuje organizam.

5. Pokušajte izbjegavati stres koliko je moguće jer je on "ubojica" zdravlja.

6. Također, pokušajte češće prošetati po prirodi i svježem zraku, osim bolje cirkulacije i više kisika, blagodat je i opuštanje od svakodnevnih obveza i užurbanosti. - prenosi 24sata.
hr Thu Nov 14 2019 19:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b1e80fe2af47fa1238b4733/80

Fermentirana hrana ipak može biti i štetna za zdravlje: Utječe na migrene, napuhavanje...

Fermentirana hrana na glasu je kao zdrava, ali to ipak nije tako jednostavno. Osim, glavobolje i infekcije samo su neke od nuspojava unosa fermentirane hrane u nekim slučajevima

Fermentirana hrana trenutno je na vrhuncu popularnosti zahvaljujući nutritivnoj vrijednosti i  navodnim prednostima za zdravlje poput bolje probave, jačeg imuniteta i mršavljenja.

Neke od najpopularnih fermentiranih namirnica su jogurt, kefir, kombucha, kiselo vrhnje itd. Međutim, iako nude brojne benefite, većina ljudi ne shvaća da ti proizvodi nisu idealni za svakoga.

Primjerice, mogu izazvati i pravi kaos u organizmu, piše zivotistil.hr

1. Napuhavanje

Najčešća reakcija na fermentirane proizvode je trenutačno povećane plinovitosti i napuhavanje. To je rezultat nastajanja plina nakon što probiotici ubiju štetne bakterije u crijevima i gljivice. Iako to na prvu zvuči kao pozitivna stvar, pretjerano napuhavanje može biti izuzetno bolno. 

Unos previše kombuche može dovesti do pretjeranog unosa šećera i kalorije što također vodi do nadutosti.

2. Glavobolje i migrene

Fermentirana hrana poput probiotika, primjerice jogurt, sadrži prirodne amine, a najčešći su histamin i tiramin. Neke su osobe osjetljive na histamin i druge amine i mogu osjetiti jake glavobolje nakon unosa fermentirane hrane. 

Amini stimuliraju centralni živčani sustav i mogu povećati ili smanjiti dotok krvi što utječe na migrene i glavobolje. 

3. Intolerancija na histamin

Histamin se često nalazi u fermentiranim namirnicama. Većina nas može ga normalno probaviti. Međutim, organizmi nekih ljudi ne proizvode dovoljno enzima što znači da se histamin ne razgrađuje. 

To može dovesti do brojnih simptoma intolerancije na histamin. Najčešće su u pitanju svrbež, migrene, crvenilo očiju, umos i osip.

4. Infekcije zbog probiotika

Probiotici su uglavnom sigurni za većinu ljudi. Međutim, u rijetkim slučajevima mogu uzrokovati infekciju, a pogotovo kod osoba koje imaju slab imunitet. Kod ljudi koji pripadaju toj rizičnoj kategoriji moguće je da se jave infekcije poput pneumonije pa čak sepse ili infektivnog endokarditisa.

To su, ipak, vrlo rijetki slučajevi. 

5. Rezistencija na antibiotik

Probiotičke bakterije mogu nositi gene koji prenose rezistenciju na antibiotike. Ti se geni mogu prenijeti na druge bakterije koje se nalaze u probavnom traktu. Najčešće ti geni djeluju protiv eritromicina i tetraciklina koji se koriste za liječenje respiratornih infekcija i nekih spolno prenosivih bolesti.

hr Thu Nov 14 2019 14:37:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dcd51dc29111cd1e98b45f3/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Mjesec borbe protiv ovisnosti - kazališna predstava „Nedostajem sama sebi“

Mjesec borbe protiv ovisnosti  u Republici Hrvatskoj obilježava se u razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca i provodi se s ciljem upozoravanja cjelokupne javnosti na problem zlouporabe svih oblika sredstava ovisnosti, a osobito droga.
U okviru mjera prevencije i edukacije koje je PU splitsko-dalmatinska, Odjel prevencije i do sada poduzimala, u određenim gradovima na području Splitsko-dalmatinske županije biti će održana predstava „Nedostajem sama sebi“ koju izvode glumci Sinjskog pučkog kazališta.

Predstava je prilagođena djeci osmih razreda osnovne škole i prvih razreda srednje škole, a na sadržajno prilagođen način govori o problemu i štetnosti ovisnosti kod mladih.

Odjel prevencije PU splitsko-dalmatinske u suradnji sa Sinjskim pučkim kazalištem želi i na ovaj način djecu i mlade educirati o štetnosti svih oblika ovisnosti.

Sutra, 15. studenog (petak) u Vrgorcu u dvorani gradske uprave s početkom u 12:00 sati predstava će biti prikazana učenicima prvih razreda srednje škole.

Tijekom Mjeseca borbe protiv ovisnosti predstava će biti prikazana učenicima osnovnih i srednjih škola u Trogiru (22. studenog), Imotskom (29. studenog) i Solinu (06. prosinca).
hr Thu Nov 14 2019 14:09:05 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .