Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf691aa0e49387f208b45c4/80
Foto: PIXABAY

Ako jedva čekate Crni petak, ovo upozorenje bankara će vas zanimati

Predstavljeno je najnovije istraživanje Hrvatske udruge banaka (HUB) o aspektima sigurnosti internetske kupovine. Istraživanje je provedeno je na uzorku od nešto više od tisuću ljudi iz opće populacije u Hrvatskoj. Uoči Crnog petka bankari pozivaju na opez prilikom online šopinga

Ciljevi istraživanja bili su utvrditi koliko se ljudi koji češće kupuju putem Interneta osjećaju sigurnima, što im je pri tome najvažnije, na kojim stranicama najčešće kupuju (hrvatske ili strane web stranice), kupuju li robu koja se nudi oglasima na društvenim mrežama i jesu li bili žrtve prijevare prilikom internetske kupovine te ako jesu, na koji način je napad na njih bio izveden.

'Kao i proteklih godina, za Hrvatsku udrugu banaka i bankarstvo općenito, od prioriteta je podizanje svijesti građana o mogućim prijetnjama prilikom online kupovine. U današnjem 'digitalnom' dobu, neophodno je kontinuirano educirati i informirati građane o načinima zaštite od potencijalnih prijevara. Banke ulažu značajna sredstava u najsuvremenije metode zaštite u skladu s visokim sigurnosnim standardima. Uspješnost napada na online bankovne usluge prvenstveno ovisi o spretnosti napadača da korisnike navedu da iz neznanja ili neopreznosti provedu neželjene aktivnosti', izjavio je Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka.

'Prilikom kupovine na internetu, kriminalci pokušavaju od građana dobiti osobne ili financijske podatke. Pokušavaju navesti građane da te podatke dostave direktno ili da kupe robu na lažnim stranicama, a kasnije roba ne bude isporučena ili je znatno lose kvalitete. Iznimno je važno da se građani na internetu ponašaju jednako oprezno kao i u stvarnom životu, potrebno je dobro razmisliti s kim dijele osobne i financijske podatke. Internet kupovina se mora obavljati na stranicama koje su sigurne i provjerene te imaju oznaku https. Web stranice prodajnog mjesta moraju sami upisivati te ne slijediti linkove iz poruka s društvenih mreži ili elektroničke pošte. Rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu da su građani sve oprezniji i informiraniji tijekom online kupovine, ali neophodno je kontinuirano upozoravati i naglašavati na moguće prijetnje’, rekao je Milan Parat, predsjednik Odbora za sigurnost HUB-a.

Među ukupno ispitanima koji se koriste Internetom, njih 54 posto ne kupuje putem Interneta jer se boje prijevare i ugroze privatnosti. Među onima koji su svladali taj strah i ipak kupuju putem Interneta, 36 posto njih kupuje samo na provjerenim internetskim trgovinama koje pri transakciji zahtijevaju sigurnosnu provjeru plaćanja (Amazon, eBay, AliBaba, Google Shopping Search).

Samo deset posto ispitanih kupuje bez straha za svoju sigurnost i sigurnost svojih podataka. Među onima koji uopće ne kupuju putem Interneta najviše je ljudi starijih od 55 godina (tzv. baby boomers), a najmanje se boje kupovati putem Interneta najmlađe generacije - generacija y (tzv. milenijalci - mlađi od 35) i generacija z (punoljetni s najviše 22 godine starosti), piše tportal.hr

Među onima koji kupuju najoprezniji su milenijalci, a najmanje su oprezni najmlađi online kupci. Kad se rezultati istraživanja promotre prema statističkim regijama pokazuje se kako je u kontinentalnoj regiji (60 posto) značajno veći udio onih koji ne kupuju putem interneta, u odnosu na jadransku regiju (43 posto).

Nadalje, u jadranskoj regiji je veći udio (49 posto) onih koji kupuju putem interneta, ali samo na provjerenim mjestima u odnosu na kontinentalnu regiju (29 posto). Na kraju, udio onih koji kupuju bez razmišljanja o sigurnosti, nizak je te podjednak u obje regije.

Prilikom kupovine putem Interneta hrvatskim online šopingholičarima najvažnija je sigurnost plaćanja (49 posto), a slijede oni kojima je najvažnije da roba odgovara opisu iz ponude (29 posto). Podjednako je onih koji navode sigurnost podataka (11 posto) i onih koji se ne mogu odlučiti (11 posto) što im je najvažnije tijekom online kupovine.

Zanimljivo je, pravovremenost dostave robe prilikom kupovine internetom nije presudna našim online kupcima. Drukčije rečeno, naši onlne šopingholičari su prilično tolerantna bića kad je dostava robe u pitanju. Kad se gledaju regije, obje podjednako malo preferiraju hrvatske web stranice: 13 posto u jadranskoj i 14 posto u kontinentalnoj regiji, no, u kontinentalnoj regiji dominiraju oni koji preferiraju strane web stranice (60 posto) dok je u jadranskoj regiji najveći udio onih kojima sjedište nije ključno (53 posto).

U anketi je bilo postavljeno i pitanje o kupovini putem oglasa na društvenim mrežama. Rezultati pokazuju kako 49 posto ispitanika koristi samo ranije poznate stranice dok 51 posto barem ponekad kupuje robu i na taj način: njih 27 posto često, a 24 posto rijetko kupuju putem takvih oglasa. Tu su se pokazale i statistički značajne razlike prema dobi - rezultati pokazuju kako je udio onih koji često kupuju putem oglasa na društvenim mrežama najmanji u skupini baby boomersa (10 posto), a najveći u skupini milenijalaca (39 posto).

Nadalje, udio onih koji kupuju na taj način, ali rijetko, nešto je veći u skupinama generacije z (29 posto) i generacije x (27 posto) u odnosu na baby boomerse (23 posto) i milenijalce (22 posto). Na kraju, udio onih koji ne kupuju na taj način, najveći je u skupini baby boomersa (67 posto), zatim u skupini generacija z (54 posto) i x (53 posto), a najmanji u skupini milenijalaca (39 posto).

Što se tiče regija, udio onih koji se ne koriste društvenim mrežama za online kupovine je veči u jadranskoj regiji (60 posto) u odnosu na kontinentalnu (30 posto) a u kontinentalnoj regiji je više onih koji barem ponekad kupuju na taj način (59 posto) u odnosu na jadransku regiju (41 posto). 13 posto prevarenih Ispitanicima koji kupuju putem Interneta, postavljeno je i pitanje jesu li ikada bili žrtve prijevare. Većina ispitanika nije bila žrtva takvih prijevara (87 posto), a njih 13 posto tvrdi kako su bili žrtve takvih prijevara.

Oni koji tvrde da su bili žrtve prijevare pokazuju kako se većinom radi o izostanku isporuke robe (46 posto) ili je isporučena roba bila lošije kvalitete od reklamirane (41 posto). Tu su razlike statistički značajne samo prema spolu ispitanika - udio muškarca koji tvrde kako su bili žrtva prijevare prilikom kupovine putem interneta (17 posto) veći u odnosu na udio žena koje to tvrde (8 posto).

Savjeti za građane prilikom online kupovine:

Zaposlenici banaka kada kontaktiraju klijente telefonom ili elektorničkom poštom NIKAD ih tim putem ne traže osobne podatke, podatke o PIN-u i sl

Dobro pazite na osobne podatke

Dobro razmislite kakve podatke dijelite putem društvenih mreža,

On-line plaćanja radite samo preko sigurnih internet stranica (https: protokol) i koristeći sigurne načine povezivanja na Internet (javne WIFI mreže mogu biti rizične),

Svaku sumnju u vezi vašeg on-line računa odmah prijavite banci,

Pokušaj prijevare prijavite policiji čak i ako niste postali žrtva

hr Thu Nov 22 2018 12:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc9783229111c046a8b456d/80

Startup Europe: Dođite na Rivu i vidite što nam nosi tehnološka budućnost

Od 22. do 23. svibnja u Splitu će se po prvi put održati jedan sasvim drugačiji događaj u inovativnom startup svijetu. Organizator je odlučio prikazati najjače adute koje naše okruženje ima, te je glavni dio događaja smješten na Splitskoj rivi.
Program na Splitskoj rivi započinje u srijedu 22. svibnja u 12 sati sa svečanim otvorenjem gdje će ga otvoriti župan Splitsko dalmatinske županije Blaženko Boban, uz njega će poveznicu turizma i primjene novih tehnologija predstaviti Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba kao liderica u organizaciji međunarodno nagrađivanih događanja poput Adventa u Zagrebu.

Još jedan župan Ivo Žinić iz Sisačko moslavačke županije predstaviti će inovativni regionalni projekt koji je već dobio značajna međunarodna priznanja, a odnosi se na uspostavu centra gaming industrije jer su prvi u Hrvatskoj između ostalog inicirali i pokrenuli četverogodišnji srednjoškolski program Tehničar za razvoj video igara u Sisku za koji je već sada interes ogroman.

Glavni direktor za segment poslovnih korisnika Ivan Gabrić iz A1 će prikazati što nam telekom priprema za podršku razvoju budućih inovacija. Nakon toga slijedi javni forum o budućnosti digitalnih tehnologija na kojem će sudjelovati brojni domaći i svjetski stručnjaci.

Jedan od njih je g. Eddie Virgo Ng iz Indonezijskog Blockchain udruženja koji će predstaviti nove modele glasanja preko blockchain sustava kao podrška efikasnosti i kvaliteti demokracije. Razgovarati će se i o budućnosti i izazovima financijske industrije, kripto valutama, umjetnoj inteligenciji i ostalim zanimljivim temama iz područja tehnologije i startupova. Jedan od panela konferencije ima naglasak na modelima poticanja i financiranja startupova u ranoj fazi na kojem će sudjelovati iskusni VC investitori iz Italije kao i MIT-ovi predstavnici za centralnu Europu koji vode njihov akcelerator u Varšavi. Imamo i predstavnika francuske platforme BpiFrance za povezivanje projekata, startupova, partnera i investitora.

U sklopu konferencije održat će se i radionica ESIL Early-Stage Investing Launchpad za one koje zanimaju izazovi investiranja i žele postati poslovni anđeli investitori, a koju će voditi iskusna investitorica iz Milana Francesca Natali. Za ovu radionicu je potrebna prethodna prijava organizatoru.

S obzirom da se u javnom dijelu događanja otvara mogućnost sudjelovanja široj publici, znači svim zainteresiranima bilo domaćim Splićanima ili stranim gostima, samim time stvaramo novu ponudu kojom možemo privući stranu publiku koju zanima ova tematika. A takvih koji žele kvalitetan, zanimljiv i aktivan odmor je sve više. Uz jako kvalitetan konferencijski sadržaj na Splitskoj rivi dodana je još jedna atrakcija, a to je jedriličarska regata koja će se događati dan kasnije 23. svibnja u akvatoriju bračkog kanala između Splita i Brača, te djelom ispred Podstrane. S partnerima smo osigurali brodove i profesionalne kormilare tako da i osobe bez znanja i iskustva u jedrenju mogu sudjelovati na regati.

Nakon trening jedrenja planiramo dva natjecateljska plova, nakon čega će biti proglašeni pobjednici u okviru završnog večernjeg događanja. Ovo je velika prilika da se Split pozicionira kao atraktivna svjetska lokacija za organizaciju ovakvih događanja i da naši poduzetnici ostvare globalne kontakte čime im se otvara put prema internacionalizaciji i novim tržišnim prilikama.

U slučaju lošeg vremena i kiše osiguran je alternativni zatvoreni prostor, ali nam je ipak želja da nas vrijeme posluži i da ovaj javan događaj bude dostupan svima koji u srijedu u 12 odluče doći na Rivu i vidjeti što nam nosi tehnološka budućnost.
hr Mon May 20 2019 12:31:35 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0254f70e4938862e8b460a/80
Foto: PIXABAY

Evo kako će Googleova odluka utjecati na korisnike Huaweia u Hrvatskoj

Odluku Googlea neki mediji nazivaju smrtnom presudom za Huaweijeve telefone na tržištima izvan Kine – aktualni telefoni možda se neće moći nadograditi na novu verziju Androida, a novi neće imati pristup Gmailu, YouTubeu, Play Storeu…

Nakon što je Trump stavio Huawei na crnu listu kompanija koje ne mogu kupovati američku tehnologiju, iz Googlea su objavili da će poštovati tu odluku, što znači prekid poslovanja s Huaweijem. Ta je vijest sinoć poput bombe odjeknula svjetskim medijima te su je neki nazvali smrtnom presudom za Huaweijeve telefone na tržištima izvan Kine i njihove ambicije vezane za preuzimanje vodećeg mjesta na tržištu pametnih telefona. Huaweijevi telefoni ionako nisu dostupni u SAD-u, dok se u Kini koristi drukčija verzija Androida, tako da na lokalnom tržištu Googleova odluka neće imati veliki utjecaj.

Što se mijenja za postojeće korisnike Huaweijevih telefona?

Prvo, treba napomenuti kako još sve konkretne informacije nisu poznate i nadamo se kako će iz Googlea u budućnosti objaviti što točno mogu očekivati vlasnici aktualnih modela Huaweijevih telefona. Prema onome što su iz Googlea komentirali za Reuters, svima koji su već kupili Huaweijeve telefone i dalje će biti dostupna trgovina aplikacija Google Play te Google Play Protect, no pitanje je što će biti s novim verzijama Androida. Google je nedavno najavio novu verziju svog mobilnog operativnog sustava Android Q te, kako sada stvari stoje, ta verzija neće biti dostupna za Huaweijeve telefone. Dakle, dok će se moći koristiti sve aplikacije kao i do sada, nove opcije koje dolaze s novim verzijama najvjerojatnije neće biti dostupne vlasnicima aktualnih modela Huaweijevih telefona.

No najgora posljedica ove odluke odnosi se na buduće Huaweijeve telefone na kojima neće biti dostupne najpopularnije Googleove aplikacije poput Gmaila, YouTubea i Play Storea, odnosno korisnicima neće biti dostupne brojne aplikacije za njihove telefone. Naravno, ne treba ni napominjati koliko bi to bio udarac za Huawei te možemo očekivati da će se nesigurnost zbog cijele situacije s Huaweijem i Androidom odraziti i na prodaju telefona.

Zanimljivo, podsjetimo da su prije 4 godine Google i Huawei bili partneri na razvoju hardvera te je za razvoj Googleova telefona Nexus 6P bila zadužena upravo kineska kompanija.

Huawei se pripremao za ovakav scenarij

Google nije jedina tehnološka kompanija koja prekida suradnju s Huaweijem te su isto najavili Intel i Qualcomm, koji odmah prekidaju s isporukama komponenata Kinezima. Iako su najpoznatiji po mrežnoj opremi i pametnim telefonima, Huawei proizvodi i prijenosna računala u kojima koristi Intelove procesore, a pitanje koje treba postaviti jest i što će Microsoft napraviti jer računala rade na Windowsima te vjerojatno možemo očekivati odluku sličnu Googleovoj.

Iako je ova odluka sigurno šokirala sve u Huaweiju, Kinezi ipak imaju plan B te su se pripremali za takav scenarij. Prvo, posljednjih mjeseci gomilaju zalihe procesora kako bi, barem na neko vrijeme, mogli nastaviti s proizvodnjom računala, a već godinama pripremaju alternative operativnim sustavima američkih kompanija. Tako imaju spreman operativni sustav za računala koji bi trebao zamijeniti Windowse i mobilni OS kao zamjenu za Android, no pitanje je kako bi korisnici prihvatili te operativne sustave na kojima neće biti dostupan tako velik broj raznovrsnih aplikacija kakve su danas dostupne na Androidu.

Puno je pitanja o budućem odnosu američkih kompanija s Huaweijem te nije poznato jesu li zabrane samo privremene ili dugoročne, no sigurno je da će utjecati na stanje na globalnom mobilnom tržištu. Huaweijevi telefoni poput posljednje generacije serija Mate 20 i P30 među najpoželjnijim su mobilnim uređajima na svijetu, no možemo očekivati da će potražnja za njima pasti jer korisnici sada više nisu sigurni hoće li ih u budućnosti moći nadograditi na novu verziju operativnog sustava. Također, pitanje je hoće li zbog toga korisnici postati oprezniji i prema telefonima drugih kineskih kompanija te kako će utjecati na cijelo mobilno tržište, tj. kojim će se telefonima okrenuti osobe koje su do sada preferirale Huawei i hoće li od toga profitirati Samsung i Apple, piše zimo.hr

hr Mon May 20 2019 10:12:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce25a3129111c77938b456f/80

SHIFT – Powered by ICT Županija okuplja velike igrače – dolaze Google, Ebay, Shopify, Amazon, Xbox i mnogi drugi

IT stručnjaci diljem svijeta odbrojavaju dane do najjače konferencije u Jugoistočnoj Europi

Približava se osmo izdanje Shift konferencije – Powered by ICT Županija koja će na dva dana, 30. i 31. svibnja, Split pretvoriti u središte IT industrije te na jednom mjestu okupiti vodeće svjetske stručnjake iz renomiranih tvrtki kao što su Google, Ebay, Shopify, Amazon, Xbox, Minecraft, Slack i mnoge druge. Očekuje se da će ovogodišnja, najveća IT konferencija na području Jugoistočne Europe, imati čak 1500 sudionika.

Shift konferencija – Powered by ICT Županija već nekoliko godina okuplja IT stručnjake i inovatore iz raznih dijelova svijeta te im pruža odličnu platformu za diskusiju o novim developerskim tehnologijama, tehnikama i trendovima te kvalitetan networking. Pokretač i organizator Shift konferencije, Ivan Burazin, otkrio je da „je veliki broj govornika koji su tijekom posljednjih godina gostovali na konferenciji kasnije pomogao našim tvrtkama da se probiju i uspiju na inozemnim tržištima odnosno da barem dođu do sljedećeg koraka svog poslovanja.“

Sudionici će imati priliku poslušati 25 vrhunskih predavača te sudjelovati na 6 zanimljivih radionica. Jedan od predavača koji se posebno ističe je Boyd Multerer, koji je svima poznat kao kreator  softvera za Xbox One konzole te osnivač ogromne online zajednice Xbox Live koja okuplja milijune igrača diljem svijeta te svake godine ostvari prihode preko milijarde dolara.

Ovogodišnja konferencija ugostit će čak dvije predstavnice iz velikog Googlea, Mugdha Lakani i Mete Atamel, koje su vodeće osobe kojima se programeri obraćaju za pomoć ukoliko imaju problema s Google Cloudom. Također, potrebno je istaknuti gostovanje Yolande Roble, koja dolazi iz vrhunske tvrtke specijalizirane za tehnologiju i programiranje, Red Hat, gdje radi kao glavni softverski inženjer te iza sebe ima 15 godina iskustva. Red Hat je tvrka koja je već neko vrijeme u centru pažnje IT javnosti zbog  činjenice da ju je prošle godine IBM otkupio za nevjerojatnih 34 milijarde dolara.

Veliki interes i aktivaciju posjetitelja svakako će izazvati predavanje Tiffany Tse koja radi na poziciji kao Developer Advocacy Lead za kanadskog kralja e-trgovine Shopify. Osim što kao profesorica predaje interaktivni dizajn, Tiffany se specijalizirala za front end te dizajn usmjeren na korisničko iskustvo i pristupačnost. Njeno predavanje dat će svima uvid u rad i način funkcioniranja e-trgovine te otkriti razne izazove s kojima se developeri svakodnevno susreću. E-trgovinom iz drugačije perspektive pozabavit će se i Front End inženjer iz svima poznate tvrtke eBay, Willian Martins, koji će na svom predavanju izazvati i motivirati sudionike na eksperimentiranje i korištenje raznih trikova u developerskom poslovanju. 

Od spontane ideje za organizaciju prvog Shifta do danas, konferencija je izrasla u neočekivano veliki, ali očito iznimno potreban IT projekt na našim prostorima. Kontinuirani rast konferencije te posjećenost predstavnika nekih od najvećih svjetskih tvrtki samo su jedni od pokazatelja neprocjenjive vrijednosti koju konferencija donosi svim sudionicima. „Iz godine u godine trudimo se biti inovativni i originalni. Osim toga što je konferencija idealna prilika da se dopre do mladih talenata te predstave rješenja ciljanim poslovnim partnerima, ostvareni kontakti na Shiftu-u otvaraju mnoga vrata i upravo je networking razlog velikog interesa posjetitelja.”, zaključio je Ivan Burazin, organizator  Shift-a.

Ove godine, 30. i 31. svibnja  Radisson Blu u Splitu postat će IT centar Jugoistočne Europe. Osim kvalitetnih predavača, zanimljivih predavanja i dobrih prilika za networking, organizator konferencije pobrinuo se i za zabavni dio programa. Cijeli program i ulaznice za konferenciju dostupne su ovdje.

 

hr Mon May 20 2019 09:42:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad72fc82af47f217f8b4793/80
Foto: Pixabay

Znate li svoja prava ako vam let kasni? Imate pravo na obrok, smještaj, povrat troškova

Putovanje avionom najbrže je i zbog toga vrlo popularno. No posljednjih godina sve su učestalija kašnjenja, kvarovi, štrajkovi osoblja. Zbog toga su mnogi propustili letove, odnosno sastanke, obiteljske događaje i još mnogo toga. Prema direktivi Europske unije u slučaju kašnjenja putnici imaju pravo na obrok, osvježenje, smještaj. Također, ovisno o duljini putovanja, imaju pravo na naknadu od 250, 400 ili 600 eura. No aviokompanije to često zanemaruju.
Svakodnevno nebom iznad nas preleti 200.000 aviona koji putuju na različita odredišta. I nije uvijek sve idilično - katkad je let otkazan ili kasni pa se ne stiže na sljedeći let. To se dogodilo Aniti Pokrovac Patekar.   

- Radilo se o ozbiljnom zakašnjenju. Znači let je bio iz Lisabona u Bruxelles. Nakon ozbiljnog kašnjenja propustila sam svoj let Bruxelles - Zagreb. Bila sam prisiljena ostati spavati u Bruxellesu i sutradan tek popodne - ispričala je za Potrošački kod.

Od portugalske kompanije TAP tražila je naknadu štete. No ni nakon godinu dana nije uspjela ostvariti svoja prava. Ekipa emisije pokušala je doći do portugalske aviokompanije, no bezuspješno. Na TAP-ov telefon ne javlja se nitko. Naknadu i povrat troškova putnici mogu zatražiti i do tri godine nakon leta koji im je prouzročio neugodnosti. Prvi korak u ostvarivanju prava je pritužba zračnom prijevozniku putem obrasca, tvrdi HRT.

- Procedura je takva da se vi ne možete direktno obratiti prijevozniku. Upućuju vas stalno na njihovu web stranicu, na njihov "reference number", ali vi upisujući svoj broj ne možete jednostavno dobiti informaciju. Nakon toga vas upućuju na kontaktiranje njih telefonom. Rekla bih da sam imala sigurno jedno 15-tak poziva na koje mi nitko nije odgovarao nego sam na kraju nekakvom upornošću uspjela dobiti, gdje su mi rekli da će provjeriti moj slučaj i javiti mi se. Naravno da se nisu javili - kaže Anita za HRT.

Razočarani putnici ili odustaju od traženja naknade ili se za pomoć obrate posredničkim agencijama koje nude pravnu zaštitu. Njihove usluge nisu besplatne.

Teodora Skelin, posrednik u rješavanju sporova s aviokompanijama, kaže kako se u ovom konkretnom slučaju radilo o letu dužem od 1500 kilometara, što, ako se računa prema velikom krugu ortodrome, znači da putnik ima pravo na naknadu od 400 eura koja je fiksno propisana uredbom Europskog parlamenta.

"Ako ste na konačno odredište stigli s više od tri sata zakašnjenja, imate pravo na naknadu, osim ako je kašnjenje prouzročeno izvanrednim okolnostima. Za sve letove do 1500 kilometara dužine naknada iznosi 250 eura. Za letove od 1500 do 3500 kilometara naknada iznosi 400 eura. Ako je Vaš let duži od 3500 kilometara, imate pravo na 600 eura odštete" - stoji u uredbi.

Iako je na snazi tri godine, dio aviokompanija kao da je zanemaruje. Kao u slučaju naše sugovornice, koja se, pokušavajući se izboriti za svoja prava, našla pred zidom. U tom slučaju, kaže dalje Skelin, valja se obratiti nacionalnom nadležnom tijelu u državi u kojoj je problem nastao. No odgovora u ovom slučaju nije bilo ni od portugalskog nadležnog tijela.

Postavlja se pitanje može li putnik uopće sam ostvariti svoja prava bez pomoći agencije. Može, ali, čini se, mora potrošiti mnogo slobodnog vremena i novca te imati strpljenja, piše HRT.
hr Sun May 19 2019 17:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .