Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf691aa0e49387f208b45c4/80
Foto: PIXABAY

Ako jedva čekate Crni petak, ovo upozorenje bankara će vas zanimati

Predstavljeno je najnovije istraživanje Hrvatske udruge banaka (HUB) o aspektima sigurnosti internetske kupovine. Istraživanje je provedeno je na uzorku od nešto više od tisuću ljudi iz opće populacije u Hrvatskoj. Uoči Crnog petka bankari pozivaju na opez prilikom online šopinga

Ciljevi istraživanja bili su utvrditi koliko se ljudi koji češće kupuju putem Interneta osjećaju sigurnima, što im je pri tome najvažnije, na kojim stranicama najčešće kupuju (hrvatske ili strane web stranice), kupuju li robu koja se nudi oglasima na društvenim mrežama i jesu li bili žrtve prijevare prilikom internetske kupovine te ako jesu, na koji način je napad na njih bio izveden.

'Kao i proteklih godina, za Hrvatsku udrugu banaka i bankarstvo općenito, od prioriteta je podizanje svijesti građana o mogućim prijetnjama prilikom online kupovine. U današnjem 'digitalnom' dobu, neophodno je kontinuirano educirati i informirati građane o načinima zaštite od potencijalnih prijevara. Banke ulažu značajna sredstava u najsuvremenije metode zaštite u skladu s visokim sigurnosnim standardima. Uspješnost napada na online bankovne usluge prvenstveno ovisi o spretnosti napadača da korisnike navedu da iz neznanja ili neopreznosti provedu neželjene aktivnosti', izjavio je Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka.

'Prilikom kupovine na internetu, kriminalci pokušavaju od građana dobiti osobne ili financijske podatke. Pokušavaju navesti građane da te podatke dostave direktno ili da kupe robu na lažnim stranicama, a kasnije roba ne bude isporučena ili je znatno lose kvalitete. Iznimno je važno da se građani na internetu ponašaju jednako oprezno kao i u stvarnom životu, potrebno je dobro razmisliti s kim dijele osobne i financijske podatke. Internet kupovina se mora obavljati na stranicama koje su sigurne i provjerene te imaju oznaku https. Web stranice prodajnog mjesta moraju sami upisivati te ne slijediti linkove iz poruka s društvenih mreži ili elektroničke pošte. Rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu da su građani sve oprezniji i informiraniji tijekom online kupovine, ali neophodno je kontinuirano upozoravati i naglašavati na moguće prijetnje’, rekao je Milan Parat, predsjednik Odbora za sigurnost HUB-a.

Među ukupno ispitanima koji se koriste Internetom, njih 54 posto ne kupuje putem Interneta jer se boje prijevare i ugroze privatnosti. Među onima koji su svladali taj strah i ipak kupuju putem Interneta, 36 posto njih kupuje samo na provjerenim internetskim trgovinama koje pri transakciji zahtijevaju sigurnosnu provjeru plaćanja (Amazon, eBay, AliBaba, Google Shopping Search).

Samo deset posto ispitanih kupuje bez straha za svoju sigurnost i sigurnost svojih podataka. Među onima koji uopće ne kupuju putem Interneta najviše je ljudi starijih od 55 godina (tzv. baby boomers), a najmanje se boje kupovati putem Interneta najmlađe generacije - generacija y (tzv. milenijalci - mlađi od 35) i generacija z (punoljetni s najviše 22 godine starosti), piše tportal.hr

Među onima koji kupuju najoprezniji su milenijalci, a najmanje su oprezni najmlađi online kupci. Kad se rezultati istraživanja promotre prema statističkim regijama pokazuje se kako je u kontinentalnoj regiji (60 posto) značajno veći udio onih koji ne kupuju putem interneta, u odnosu na jadransku regiju (43 posto).

Nadalje, u jadranskoj regiji je veći udio (49 posto) onih koji kupuju putem interneta, ali samo na provjerenim mjestima u odnosu na kontinentalnu regiju (29 posto). Na kraju, udio onih koji kupuju bez razmišljanja o sigurnosti, nizak je te podjednak u obje regije.

Prilikom kupovine putem Interneta hrvatskim online šopingholičarima najvažnija je sigurnost plaćanja (49 posto), a slijede oni kojima je najvažnije da roba odgovara opisu iz ponude (29 posto). Podjednako je onih koji navode sigurnost podataka (11 posto) i onih koji se ne mogu odlučiti (11 posto) što im je najvažnije tijekom online kupovine.

Zanimljivo je, pravovremenost dostave robe prilikom kupovine internetom nije presudna našim online kupcima. Drukčije rečeno, naši onlne šopingholičari su prilično tolerantna bića kad je dostava robe u pitanju. Kad se gledaju regije, obje podjednako malo preferiraju hrvatske web stranice: 13 posto u jadranskoj i 14 posto u kontinentalnoj regiji, no, u kontinentalnoj regiji dominiraju oni koji preferiraju strane web stranice (60 posto) dok je u jadranskoj regiji najveći udio onih kojima sjedište nije ključno (53 posto).

U anketi je bilo postavljeno i pitanje o kupovini putem oglasa na društvenim mrežama. Rezultati pokazuju kako 49 posto ispitanika koristi samo ranije poznate stranice dok 51 posto barem ponekad kupuje robu i na taj način: njih 27 posto često, a 24 posto rijetko kupuju putem takvih oglasa. Tu su se pokazale i statistički značajne razlike prema dobi - rezultati pokazuju kako je udio onih koji često kupuju putem oglasa na društvenim mrežama najmanji u skupini baby boomersa (10 posto), a najveći u skupini milenijalaca (39 posto).

Nadalje, udio onih koji kupuju na taj način, ali rijetko, nešto je veći u skupinama generacije z (29 posto) i generacije x (27 posto) u odnosu na baby boomerse (23 posto) i milenijalce (22 posto). Na kraju, udio onih koji ne kupuju na taj način, najveći je u skupini baby boomersa (67 posto), zatim u skupini generacija z (54 posto) i x (53 posto), a najmanji u skupini milenijalaca (39 posto).

Što se tiče regija, udio onih koji se ne koriste društvenim mrežama za online kupovine je veči u jadranskoj regiji (60 posto) u odnosu na kontinentalnu (30 posto) a u kontinentalnoj regiji je više onih koji barem ponekad kupuju na taj način (59 posto) u odnosu na jadransku regiju (41 posto). 13 posto prevarenih Ispitanicima koji kupuju putem Interneta, postavljeno je i pitanje jesu li ikada bili žrtve prijevare. Većina ispitanika nije bila žrtva takvih prijevara (87 posto), a njih 13 posto tvrdi kako su bili žrtve takvih prijevara.

Oni koji tvrde da su bili žrtve prijevare pokazuju kako se većinom radi o izostanku isporuke robe (46 posto) ili je isporučena roba bila lošije kvalitete od reklamirane (41 posto). Tu su razlike statistički značajne samo prema spolu ispitanika - udio muškarca koji tvrde kako su bili žrtva prijevare prilikom kupovine putem interneta (17 posto) veći u odnosu na udio žena koje to tvrde (8 posto).

Savjeti za građane prilikom online kupovine:

Zaposlenici banaka kada kontaktiraju klijente telefonom ili elektorničkom poštom NIKAD ih tim putem ne traže osobne podatke, podatke o PIN-u i sl

Dobro pazite na osobne podatke

Dobro razmislite kakve podatke dijelite putem društvenih mreža,

On-line plaćanja radite samo preko sigurnih internet stranica (https: protokol) i koristeći sigurne načine povezivanja na Internet (javne WIFI mreže mogu biti rizične),

Svaku sumnju u vezi vašeg on-line računa odmah prijavite banci,

Pokušaj prijevare prijavite policiji čak i ako niste postali žrtva

hr Thu Nov 22 2018 12:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6319160e4938b7a78b460b/80
Foto: Facebook

Mladi solinski poduzetnik Ivan Mrvoš uvršten na Forbesovu listu '30 Under 30'

Mladi solinski poduzetnik i izumitelj prve pametne klupe u Europi, uvršten je na Forbesovu listu 30 Under 30 u Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi.
- Svaki put kad pomislim: 'Ok, osvojili smo sva priznanja koja su se mogla osvojiti. život kaže: Wroooooong!, napisao je Ivan Mrvoš na svojem Facebook profilu.

- Manufacturing & Industry kategoriji za 2019. godinu u Europi. Koliko vidim - najmlađi na gotovo svim listama i jedini iz Hrvatske (ako je još netko na listi - moje isprike). Apsolutno ogromno priznanje, ne samo za moj rad, nego i za rad cijelog tima u Include. Svaka čast ekipa.“

hr Tue Feb 12 2019 20:06:28 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6141830e4938b7a78b4571/80

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj rasla za 55% od 2016. – sve više trošimo na restorane, hotele, cvijeće i nakit

Istraživanje Mastercard Love Index koje se godišnje provodi od 11. do 14. veljače donosi analizu i trendove potrošačkih navika uoči i za vrijeme Valentinova u tri uzastopne godine (2016.-2018.)
Bez obzira radi li se o cvijeću, nakitu ili nekom nematerijalnom poklonu kao što je nezaboravno iskustvo, čini se da Hrvati za Dan zaljubljenih troše više nego ikad.

To pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala od 2016. do 2018. za 55%, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72% te nakita za čak 76%.

Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34%, a u hotelima za 48%. Uz to, dosta se troši i na prijevoz koji čini 19% ukupne potrošnje u tom razdoblju.

Kupnja u zadnji čas

Pouzdajući se u stalnu dostupnost raznoraznih proizvoda i usluga, Hrvati sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno 11. veljače. 

Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202% u protekle tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95% transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5% online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96% poklona kupuje u trgovinama, a samo 3% online.

Sve češće plaćanje karticama

Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45%, dok se njihov broj značajno povećao i u restoranima (38%), hotelima (20%) te prilikom plaćanja prijevoza (159%) i kupnje cvijeća (57%).

- Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453% u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5%, a 2018. se popeo na 16%“, rekla je Gea Kariž iz Mastercarda.
hr Mon Feb 11 2019 10:34:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c613fe70e4938b7a78b456a/80
Foto: Screenshot/HRT

Slovenska radna mjesta Hrvatima dostupnija nego ikad prije: Dovedi novog radnika i dobiješ 250 eura

Godinama su Slovenci gubili bitku za strane investicije. Slovaci, Česi i Mađari u tome su bili uspješniji, pa je jedan od najvažnijih ciljeva bivše Cerarove vlade bio privući strane ulagače. I u tome Slovenija uspijeva. Usto, njihovo rastuće gospodarstvo počiva na izvozu koji čini 80% BDP-a. No i njih muči nedostatak radnika. Ukidanjem radnih dozvola, slovenska radna mjesta i Hrvatima su dostupnija nego ikad prije.
Jedan od najvećih svjetskih proizvođača ispušnih sustava, nedostatak zavarivača riješio je stimulacijom svojih zaposlenika. Tko preporuči ili dovede novog radnika, dobije 250 eura stimulacije. Tako je na preporuku stigao i 33-godišnji Daniel Matijević iz Karlovca. Uz njega, u Črnomelj na posao svaki dan putuje 46 hrvatskih radnika.

U posljednje četiri godine iznos stranih investicija veći je za 4,5 milijarde eura. Posebno u manjim, nerazvijenim sredinama. Pokraj Maribora tako niče tvornica najvećeg proizvođača autodijelova Magna, a u Kočevju i Logatcu dvije japanske investicije - proizvodnja robota i dijelova medicinske opreme. To je oko 1000 novih radnih mjesta u zemlji s 5% nezaposlenih. 

Zakonom o pripravništvu već se srednjoškolcima omogućuje učenje i ostanak kod potencijalnog poslodavca. A da bi Marjan Šarec dobio potporu Ljevice, pristao je na zahtjev da se poveća minimalna plaća koja je sada oko 640 eura.

Kako piše HRT, do 2021. godine minimalna plaća bit će povećana na oko 730 eura. I dok sindikalisti pozdravljaju ovu odluku, poslodavci se plaše da će to smanjiti konkurentnost pa traže od Vlade da smanji poreze. 

Ipak, nastave li privlačiti investitore koji nude iznadprosječne plaće, rast će i životni standard. Ne samo Slovencima nego i susjedima koji svaki dan trbuhom za kruhom prelaze zajedničke granice.
hr Mon Feb 11 2019 10:27:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c608af90e4938dda38b464a/80

Mlad i poduzetan: “Odlučio sam ostati i razviti karijeru u svom rodnom kraju”

Imoćanin Nediljko Dropuljić odlučio se za hrabar i inovativan potez
Neprestano slušamo priče o odlascima mladih ljudi iz Hrvatske. U potrazi za boljom budućnošću, mladi ljudi sve više bježe iz rodne im države, a bolje prilike pronalaze u Njemačkoj, Irskoj, Austriji i ostalim razvijenijim državama. Sigurna je činjenica da nije lako uspjeti i pokrenuti posao u Hrvatskoj, no u svakoj priči postoje iznimke, pa tako i u ovoj. U moru priča o odlascima, pronašli smo jednog mladog Imoćanina koji je odlučio ostati i boriti se. Tako je Nediljko Dropuljić u svom Imotskom odlučio pokrenuti vlastiti posao. Otvorio je agenciju za turizam i nekretnine “Pro Paradisejer kaže kako u Imotskom vidi izniman turistički potencijal, što je i pokazala prošlogodišnja sezona koja je za Imotski bila rekordna. 

Na ideju otvaranja agencije Nediljko je došao nakon završenog fakulteta i pitanja koje većina mladih postavlja sebi kada dođe vrijeme za pronalazak posla: “Što bih mogao raditi?”. Kako se u Imotskom počeo razvijati turizam, odlučio je otvoriti agenciju koja ima prvotni cilj posredovanje pri prodaji nekretnina, apartmana i obiteljskih kuća kao i iznajmljivanje nekretnina. Osim toga, Nediljko planira okupiti i sve imotske OPG-ove koji nude domaće proizvode jer smatra kako se za njih dovoljno ne zna te da nemaju kako kaže, "marketing kakvog zaslužuju". 

Želio bih ih okupiti sve OPG-ovce i prezentirati ih turistima. Tako kada dođu turisti možemo ih uputiti gdje imaju proizvodi koji ih zanimaju. Uz njih, u planu mi je surađivati i s ugostiteljskim objektima. 

Što te je nagnalo da se odlučiš na ovaj potez?

Prvenstveno želja da ostanem u rodnom kraju i da tu pokušam ostvariti karijeru i napraviti nešto poslovno. Želi bih doprinijeti kvaliteti društvenog života u Imotskom i da mladi vide kako se i ovdje može ostati i razvijati. 

Nažalost, mladi sve više i više odlaze u inozemstvo i ne mogu ostvariti svoje poslovne ideje i ciljeve u Imotskoj krajini, ali Nediljko misli suprotno. Vjeruje da u Imotskom ima posla, posebno u turističkom sektoru, a samo je potrebno odvažiti se. 


- Mlade ljude vjerovali ili ne svi potiču. Država, županija, grad, općina.. Svi te potiču, pogotovo mlade ljude da ostanu i razvijaju se. 

Kako se osjećaš kada znaš da si pokrenuo nešto svoje? 

- Iznimno me veseli što sam ovo pokrenuo. Komentari su pozitivni. Na samom otvorenju bio je gradonačelnik i predstavnik Turističke zajednice Imotski i svi su zadovoljni. Stalno mi navraćaju i mještani i to baš sa zanimanjem jer im je drago da se nešto dobro pokreće u gradu. 

Očekuješ li da će posao ići?

Svakako! Evo i prije nego što smo otvorili ured stalno me pitaju o čemu se radi i kako možemo ostvariti suradnju. Mislim i vjerujem da će posao ići.

Agencija nudi i mogućnost “rent-a-bike” što do sada nije bilo moguće u Imotskom. Kako se sada u Imotskoj krajini radi 400 kilometara biciklističkih staza, a cikloturizam sve više i više napreduje, Nediljko vjeruje da će i ta ideja zaživjeti. 

Puno mladih ljudi iz Imotskog otišlo je živjeti u Njemačku kao “obećanu” zemlju, tako i nekolicina Nediljkove rodbine i prijatelja. Ističe kako neprestano žude za rodnim krajem, a život im u tuđini kreće potpuno ispočetka. 

- Zasigurno ne bi odlazili da ovdje imaju nešto bolje uvjete za rad i život. Ovdje kad imaš normalan posao i uvjete za život, nema ljepšeg mjesta za živjeti. I mislim da je važno ostati i pokušati boriti se.

Dok je radio na projektu, od velike pomoći bio mu je Poduzetnički centar Proložac koji je namijenjen za pomoć mladim poduzetnicima kako bi im pomogao sa samozapošljavanjem, europskim fondovima i ostalim sredstvima koji mladi poduzetnici mogu dobiti. 

Važno je da projekt prođe u HZZ-u kako bi se dobila sredstva, ali potrebno je detaljno objasniti projekt kako bi uvidjeli da je firma održiva i da ima potencijal razvijati se. 

Poruka za mlade? 

- Treba se odvažiti i krenuti u poduzetništvo. Važno je potruditi se jer ima prostora za svakoga, posebno za obrazovane mlade ljude koji imaju prostora za raditi u Hrvatskoj i izgraditi karijeru. Mislim da je problem i mentaliteta i toga što svi misle da ne mogu uspjeti, a nisu ni probali. Mladi se boje, ali ako imaju dobru ideju, moraju se potruditi i krenuti. 

Nediljko se našalio kako su mu navratili i Kinezi koji su ga pitali kako mogu iznajmiti bicikle, no nažalost, s vožnjom će ipak morati pričekati. 


Za dobre poslovne ideje uvijek ima prostora, pa tako i u Lijepoj Našoj. Unatoč negativnoj klimi koja je prisutna u Hrvatskoj, mladi ljudi moraju vjerovati u sebe i vlastite sposobnosti. Moraju biti odlučni i ustrajati u svojim naumima jer uspjeh nikada ne dolazi preko noći. 

Vjerujemo da će i ovaj Nediljkov projekt zaživjeti kao i cijela Imotska krajina. Vrijeme je za procvat..
hr Mon Feb 11 2019 07:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .