Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf691aa0e49387f208b45c4/80
Foto: PIXABAY

Ako jedva čekate Crni petak, ovo upozorenje bankara će vas zanimati

Predstavljeno je najnovije istraživanje Hrvatske udruge banaka (HUB) o aspektima sigurnosti internetske kupovine. Istraživanje je provedeno je na uzorku od nešto više od tisuću ljudi iz opće populacije u Hrvatskoj. Uoči Crnog petka bankari pozivaju na opez prilikom online šopinga

Ciljevi istraživanja bili su utvrditi koliko se ljudi koji češće kupuju putem Interneta osjećaju sigurnima, što im je pri tome najvažnije, na kojim stranicama najčešće kupuju (hrvatske ili strane web stranice), kupuju li robu koja se nudi oglasima na društvenim mrežama i jesu li bili žrtve prijevare prilikom internetske kupovine te ako jesu, na koji način je napad na njih bio izveden.

'Kao i proteklih godina, za Hrvatsku udrugu banaka i bankarstvo općenito, od prioriteta je podizanje svijesti građana o mogućim prijetnjama prilikom online kupovine. U današnjem 'digitalnom' dobu, neophodno je kontinuirano educirati i informirati građane o načinima zaštite od potencijalnih prijevara. Banke ulažu značajna sredstava u najsuvremenije metode zaštite u skladu s visokim sigurnosnim standardima. Uspješnost napada na online bankovne usluge prvenstveno ovisi o spretnosti napadača da korisnike navedu da iz neznanja ili neopreznosti provedu neželjene aktivnosti', izjavio je Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka.

'Prilikom kupovine na internetu, kriminalci pokušavaju od građana dobiti osobne ili financijske podatke. Pokušavaju navesti građane da te podatke dostave direktno ili da kupe robu na lažnim stranicama, a kasnije roba ne bude isporučena ili je znatno lose kvalitete. Iznimno je važno da se građani na internetu ponašaju jednako oprezno kao i u stvarnom životu, potrebno je dobro razmisliti s kim dijele osobne i financijske podatke. Internet kupovina se mora obavljati na stranicama koje su sigurne i provjerene te imaju oznaku https. Web stranice prodajnog mjesta moraju sami upisivati te ne slijediti linkove iz poruka s društvenih mreži ili elektroničke pošte. Rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu da su građani sve oprezniji i informiraniji tijekom online kupovine, ali neophodno je kontinuirano upozoravati i naglašavati na moguće prijetnje’, rekao je Milan Parat, predsjednik Odbora za sigurnost HUB-a.

Među ukupno ispitanima koji se koriste Internetom, njih 54 posto ne kupuje putem Interneta jer se boje prijevare i ugroze privatnosti. Među onima koji su svladali taj strah i ipak kupuju putem Interneta, 36 posto njih kupuje samo na provjerenim internetskim trgovinama koje pri transakciji zahtijevaju sigurnosnu provjeru plaćanja (Amazon, eBay, AliBaba, Google Shopping Search).

Samo deset posto ispitanih kupuje bez straha za svoju sigurnost i sigurnost svojih podataka. Među onima koji uopće ne kupuju putem Interneta najviše je ljudi starijih od 55 godina (tzv. baby boomers), a najmanje se boje kupovati putem Interneta najmlađe generacije - generacija y (tzv. milenijalci - mlađi od 35) i generacija z (punoljetni s najviše 22 godine starosti), piše tportal.hr

Među onima koji kupuju najoprezniji su milenijalci, a najmanje su oprezni najmlađi online kupci. Kad se rezultati istraživanja promotre prema statističkim regijama pokazuje se kako je u kontinentalnoj regiji (60 posto) značajno veći udio onih koji ne kupuju putem interneta, u odnosu na jadransku regiju (43 posto).

Nadalje, u jadranskoj regiji je veći udio (49 posto) onih koji kupuju putem interneta, ali samo na provjerenim mjestima u odnosu na kontinentalnu regiju (29 posto). Na kraju, udio onih koji kupuju bez razmišljanja o sigurnosti, nizak je te podjednak u obje regije.

Prilikom kupovine putem Interneta hrvatskim online šopingholičarima najvažnija je sigurnost plaćanja (49 posto), a slijede oni kojima je najvažnije da roba odgovara opisu iz ponude (29 posto). Podjednako je onih koji navode sigurnost podataka (11 posto) i onih koji se ne mogu odlučiti (11 posto) što im je najvažnije tijekom online kupovine.

Zanimljivo je, pravovremenost dostave robe prilikom kupovine internetom nije presudna našim online kupcima. Drukčije rečeno, naši onlne šopingholičari su prilično tolerantna bića kad je dostava robe u pitanju. Kad se gledaju regije, obje podjednako malo preferiraju hrvatske web stranice: 13 posto u jadranskoj i 14 posto u kontinentalnoj regiji, no, u kontinentalnoj regiji dominiraju oni koji preferiraju strane web stranice (60 posto) dok je u jadranskoj regiji najveći udio onih kojima sjedište nije ključno (53 posto).

U anketi je bilo postavljeno i pitanje o kupovini putem oglasa na društvenim mrežama. Rezultati pokazuju kako 49 posto ispitanika koristi samo ranije poznate stranice dok 51 posto barem ponekad kupuje robu i na taj način: njih 27 posto često, a 24 posto rijetko kupuju putem takvih oglasa. Tu su se pokazale i statistički značajne razlike prema dobi - rezultati pokazuju kako je udio onih koji često kupuju putem oglasa na društvenim mrežama najmanji u skupini baby boomersa (10 posto), a najveći u skupini milenijalaca (39 posto).

Nadalje, udio onih koji kupuju na taj način, ali rijetko, nešto je veći u skupinama generacije z (29 posto) i generacije x (27 posto) u odnosu na baby boomerse (23 posto) i milenijalce (22 posto). Na kraju, udio onih koji ne kupuju na taj način, najveći je u skupini baby boomersa (67 posto), zatim u skupini generacija z (54 posto) i x (53 posto), a najmanji u skupini milenijalaca (39 posto).

Što se tiče regija, udio onih koji se ne koriste društvenim mrežama za online kupovine je veči u jadranskoj regiji (60 posto) u odnosu na kontinentalnu (30 posto) a u kontinentalnoj regiji je više onih koji barem ponekad kupuju na taj način (59 posto) u odnosu na jadransku regiju (41 posto). 13 posto prevarenih Ispitanicima koji kupuju putem Interneta, postavljeno je i pitanje jesu li ikada bili žrtve prijevare. Većina ispitanika nije bila žrtva takvih prijevara (87 posto), a njih 13 posto tvrdi kako su bili žrtve takvih prijevara.

Oni koji tvrde da su bili žrtve prijevare pokazuju kako se većinom radi o izostanku isporuke robe (46 posto) ili je isporučena roba bila lošije kvalitete od reklamirane (41 posto). Tu su razlike statistički značajne samo prema spolu ispitanika - udio muškarca koji tvrde kako su bili žrtva prijevare prilikom kupovine putem interneta (17 posto) veći u odnosu na udio žena koje to tvrde (8 posto).

Savjeti za građane prilikom online kupovine:

Zaposlenici banaka kada kontaktiraju klijente telefonom ili elektorničkom poštom NIKAD ih tim putem ne traže osobne podatke, podatke o PIN-u i sl

Dobro pazite na osobne podatke

Dobro razmislite kakve podatke dijelite putem društvenih mreža,

On-line plaćanja radite samo preko sigurnih internet stranica (https: protokol) i koristeći sigurne načine povezivanja na Internet (javne WIFI mreže mogu biti rizične),

Svaku sumnju u vezi vašeg on-line računa odmah prijavite banci,

Pokušaj prijevare prijavite policiji čak i ako niste postali žrtva

hr Thu Nov 22 2018 12:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4abe7c29111c42428b457d/80

Certifikacija vinarija – jamstvo kvalitete i uvjet većeg plasmana

U HGK u Splitu održan seminar o certifikaciji vinarija prema IFS Food standardu
Usklađivanje rada sa svjetskim standardima i normama za gospodarske subjekte nije samo nešto što ih čini konkurentnijima, već je danas često i uvjet samog plasmana njihove robe na tržište. S ciljem upoznavanja vinara s IFS Food standardom, čije su posjedovanje svojim dobavljačima postavili brojni međunarodni lanci supermarketa, održan je danas u HGK -Županijskoj komori Split seminar Certifikacija vinarija prema IFS Food standardu.

- Zadaća HGK je da poduzetnike upozna sa svim novostima, trendovima i zahtjevima koji se postavljaju pred njih, kako bi unaprijedili svoje poslovanje te bolje i lakše plasirali svoje proizvode i usluge“, rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Certifikati predstavljaju potvrdu kvalitete i sigurnosti proizvoda koja pridonosi njihovoj prepoznatljivosti i boljem pozicioniranju na tržištu te tako i HGK više od dva desetljeća putem znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promovira i podiže svijest o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga.

Tomaš je podsjetio da je hrvatsko, a posebno dalmatinsko vino s oko 130 autohtonih sorti izuzetno zanimljivo inozemnom tržištu te predstavlja velik i još nedovoljno iskorišten potencijal.

S IFS certifikatom nazočne su upoznale predstavnice certifikacijske kuće DNV GL Adriatica d.o.o., Ana Katić i Vlatka Šćetarić.

- Prvenstveni cilj ove edukacije koju provodimo u suradnji s HGK je približiti vinarima ovaj standard i upoznati ih s osnovnim zahtjevima norme, kako bi mogli napraviti procjenu kompleksnosti i troškova certificiranja te benefite koje će im donijeti“, rekla je Ana Katić.

Iako je u Hrvatskoj malo certificiranih, Katić je navela da iz godine u godinu broj korisnika certifikata raste kako rastu zahtjevi tržišta po pitanju standardizacije i jamstva kvalitete.

IFS je međunarodni standard ne samo za vina već i šire, za prehrambenu industriju, koji daje smjernice i zahtjeve za proizvodnju i preradu prehrambenih proizvoda usklađene s najboljom svjetskom praksom. Posjedovanje certifikata potvrda je usklađenosti proizvoda sa zahtjevima norme, odnosno ostvarene visoke razine kvalitete i sigurnosti proizvoda te omogućava prodaju vina lancima supermarketa širom Europe.

A što certificiranje konkretno znači i donosi vinarima posvjedočio je poznati hvarski vinar Antun Plančić. - Primjena svih visokih standarda u proizvodnji vina, koje je dio tržišta hrane, garantira kupcu da će dobiti vino visoke razine i standarda i to ne samo danas već i u budućnosti. Higijena podruma je uvjet uspjeha svakog vina, a viši standardi higijenskih uvjeta rezultirat će boljim proizvodom koji će naše hrvatsko vinarstvo pozicionirati na globalnom svjetskom tržištu“, rekao je Plančić.

Primjena svakog novog standarda iziskuje određeno vrijeme, kapacitete i sredstva stoga su se vinari danas u Komori mogli upoznati s osnovnim zahtjevima IFS standarda i njegovom primjenom u vinarijama, od infrastrukturne prilagodbe, opreme i ambalaže, upravljanja procesima i rizicima, provođenja higijene pa do jednako važnog educiranja djelatnika.
hr Mon Feb 17 2020 17:25:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0ab36e2af47f3a008b46f8/80

Potrošnja ususret Valentinovu rasla za 45%: Hrvati najviše troše u restoranima te hotelima

Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u posljednje tri godine.

Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na 48% u 2019. godini.

„Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

hr Wed Feb 12 2020 09:59:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4197af29111cff348b4580/80

Veljača u HGK u Splitu posvećena izvozu

Danas u HGK - Županijskoj komori Split održana radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja

Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7% njih izvozi. 

S krajnjim ciljem povećanja ovog postotka održana je danas u HGK - Županijskoj komori Split radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

Niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza

- Hrvatska gospodarska komora provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, je upravo jedna od takvih aktivnosti. - rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš. Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnim delegacija, nastupa na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama, radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Radionica je organizirana u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatskim kreditnim osiguranjem d.d. (HKO), koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

- U HBOR-u smatramo da je potrebno potaknuti izvozna stremljenja naših gospodarstvenika te ih informirati o mogućnostima koje su im na raspolaganju u dijelu zatvaranja financijske konstrukcije i u dijelu osiguranja naplate izvoznih potraživanja. Nadamo se da će poduzetnici prepoznati korisnost ovih mjera i da ćemo imati pozitivne pomake. -poručila je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju Mira Krneta. Radionica u Splitu je prva od četiri koje će se na ovu temu u prvom kvartalu ove godine održati u dalmatinskim županijama, a uslijedit će radionice u Dubrovniku, Zadru i Šibeniku.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave, Zvonimir Samodol. ''Naša je usluga posebno značajna za izvoznike jer im omogućava da otvaraju nova tržišta uz prebacivanje rizika na nekog drugog tko se bavi preuzimanjem rizika, u ovom slučaju na osiguratelja specijaliziranog samo za tu vrstu osiguranja. Ovakvim radionicama i predstavljanjem želimo prvenstveno educirati poduzetnike, ukazati im da postoji rizik te da taj rizik mogu osigurati'', rekao je Samodol.

Financiranje izvoznih projekata

A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Posebno su zanimljiva bila iskustva poduzetnika izvoznika koji surađuju s HBOR-om i HKO-om.

- Suradnja s HKO-om nam je dosta olakšala poslovanje jer nismo više morali gubiti vrijeme na istraživanje stranih kupaca. Osiguranje košta ali se i isplati, nama je uštedjelo vrijeme a potencijalno i novac te su benefiti osiguranja veći od troškova. - smatra Branimir Šimić iz Wellmaxa d.o.o., tvrtke za trgovinu elektro-instalacijskim materijalima.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu iznio je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o, koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Mjesec veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako sljedeći tjedan, 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, na temu ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju. 

hr Mon Feb 10 2020 18:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e3d643129111c7f2e8b4575/80
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell

Regionalni dani EU fondova u Imotskom: Saznajte sve o bespovratnim sredstvima i ostvarite uspješan projekt!

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s institucijama u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova, kao nositelj politike ravnomjernog regionalnoga razvoja u Republici Hrvatskoj i ove godine organizira informativno-edukativna događanja pod nazivom „Regionalni dani EU fondova“.
Putem brojnih događaja, koji će biti organizirani u 30 gradova diljem Hrvatske, šira javnost i svi zainteresirani pojedinci, na razumljiv i pristupačan način, moći će dobiti informacije o svim mogućnostima financiranja izfondova Europske unije.

Nakon uspješno odrađenih događaja u Bakru, Belom Manastiru, Biogradu na Moru, Gospiću, Garešnici, Ivancu, Karlovcu, Krapini, Križevcima, Murskom Središću, Opuzenu, Petrinji, Požegi, Puli, Solinu, Šibeniku, Umagu, Vinkovcima, Virovitici, Vukovaru, Zaboku, Zadru i Zaprešiću koji su privukli brojne zainteresirane građane, „Regionalni dani EU fondova“ održat će se ovog puta u Imotskom.

Besplatne edukacije o korištenju EU fondova održat će se u petak, 14. veljače, u Pučkom otvorenom učilištu Imotski s početkom u 10:00 sati, a pozdravnim govorima otvorit će ih g. Ivan Budalić, gradonačelnik Imotskog i predstavnik Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Edukativno-informativni dio događanja započet će panel raspravom „Razvoj Imotskog kroz fondove Europske unije“, nakon čega će uslijediti stručna predavanja pod nazivom „EU fondovi kao mogućnost financiranja“. Po završetku stručnih predavanja održat će se edukacija “Predstavljanje mjera ruralnog razvoja i postupak prijave na natječaj“ na kojoj će Dragana Kosanović iz Euro Grant Konzaltinga predstaviti aktualne mogućnosti financiranja u okviru mjera ruralnog razvoja i upoznati posjetitelje s procesom prijave putem AGRONET aplikacije.

Zaključno, svi sudionici imat će mogućnost postaviti pitanja vezana uz EU fondove. Događaj “Regionalni dani EU fondova” namijenjen je svim građanima zainteresiranima za mogućnosti korištenja fondova Europske unije. Putem interaktivnih radionica, panel diskusija i edukativnih sadržaja, polaznici će uz korisne savjete ujedno imati priliku razmijeniti iskustva i povezati se s predavačima i drugim sudionicima, sa svrhom jačanja suradnje na svim razinama i realizacije što većeg broja projekata.

Prijavite se na besplatne edukacije, saznajte sve o mogućnostima korištenja EU sredstava i postanite dio svijeta EU fondova!

Direktan link na prijavu


hr Fri Feb 07 2020 14:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .