Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/534ecbc91799423028e9abf0/80

Jeste li primijetili da sportaši jedu banane za izdržljivost? Postoji razlog zašto

Banana daje energiju da izdržimo napore tijekom treninga ili sportskog nadmetanja

Sigurno ste tijekom teniskih mečeva primijetili da tenisači u pauzama gemova i prije početka meča jedu bananu. Isto to učinit će i sudionici maratona i mnogi drugi sportaši uoči važnih mečeva, piše Život i stil.

Banana je bogata monosaharidom fruktozom, jednostavnim šećerom koji brzo daje potrebnu energiju pa je stoga tražena roba tijekom mečeva. A dvije banane prije početka vježbanja pomažu održavanju razine šećera i daju energiju za čak 90 minuta i upravo zato banane vrhunski sportaši koriste u svakodnevnoj prehrani.

Da se ne radi o pukim nagađanjima, već o činjenicama pokazalo je istraživanje kojim je dokazano da su banane zbog svojih nutritivnih vrijednosti kvalitetnije od mnogih dodataka prehrani ili sportskih pića kojima vrhunski sportaši nadoknađuju izgubljenu energiju. Banane su izvrstan izvor vitaminaB6, vitamina C, magnezija, riboflavina, biotina i željezom, koji sportašima daju potrebnu količinu energije i snage da im organizam izdrži sve fizičke, ali i psihičke napore tijekom natjecanja.

Banana je i bogata kalijem, mineralom koji pomaže u normalizaciji krvnog tlaka, otkucaja srca, radu stanica, živaca i kontrakciji mišića. Kalij šalje kisik u mozak i regulira količinu vode u tijelu. Kad smo pod stresom, naš se metabolizam ubrzava što smanjuje razina kalija pa zapadamo u stanja opće tjelesne slabosti, umora i razdražljivosti, a mogući su i grčevi u mišićima. Jedna banana uspostavit će potrebnu ravnotežu u tijelu i zadovoljiti 10% dnevnih potreba za kalijem.

hr Thu Jan 17 2019 15:46:42 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/55759812425dd70c008b4637/80
Foto: Ilustracija

Evo zašto je dobro staviti alkoholni ocat u perilicu za rublje

Da bi vaše rublje bilo kristalno čisto i imalo svjež miris, ne morate koristiti (skupe) deterdžente i omekšivače koji su puni kemikalija. Najbolji pomagač u pranju rublja može vam biti – alkoholni ocat.

Već je dobro poznato da alkoholni ocat može zamijeniti omekšivač za rublje (ne, ne ostavlja miris octa!), no njegova primjena u pranju rublja mnogo je šira. Za razliku od uobičajenih deterdženata i omekšivača, alkoholni ocat prirodno je sredstvo za čišćenje, a i znatno jeftinije, piše Žena.hr


1. Pola šalice alkoholnog octa izlijte na rublje prije nego što ga stavite u perilicu. Ocat će zaštiti boju odjeće, povećati učinak deterdženta te spriječiti da na odjeći nakon pranja ostanu ostaci deterdženta.

2. Koristite alkoholni ocat umjesto omekšivača za rublje. Ulijte ga u odjeljak za omekšivač i ocat će posao omekšivača odraditi još bolje jer će rublje biti mekše, a okoliš čišći. 

3. Kiselina u alkoholnom octu uspješno će ukloniti mrlje od dezodoransa i tragove znoja s bijele odjeće.

4. Alkoholni ocat neutralizira neugodne mirise na odjeći, što znači da će bez problema ukloniti i miris dima s nje.

5. S nekih vrsta tkanina vrlo je teško ukloniti životinjske dlake, ali i tu pomaže alkoholni ocat. Jednostavno dodajte ocat u perilicu rublja i dlake će nestati. 

6. Koristite li alkoholni ocat pri pranju rublja, također ćete spriječiti statički elektricitet kod odjeće. 

7. Rublju koje perete na ruke dodajte šest žlica alkoholnog octa i ostavite da se namače pola sata. Na ovaj način možete prati i donje rublje i kupaće kostime. 

8. Alkoholnim octom možete očistiti i samu perilicu rublja. Ocat će ukloniti sve nečistoće, kao i tragove kamenca i plijesni.
hr Fri Aug 23 2019 21:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a12e82eb9e03e88058b460b/80

Sat vremena kućanskih poslova snižava rizik od smrti, tvrde znanstvenici

Sat vremena fizičke aktivnosti na dan može prepoloviti rizik od smrti

Znanstvenici u Norveškoj dokazali su da usisavanje stana ili košenje trave u dvorištu može biti jednako umjerenoj fizičkoj aktivnosti poput hodanja, piše Daily Mail. Istovremeno, samo sat vremena fizičke aktivnosti na dan, poput pranja posuđa ili kuhanja, može prepoloviti rizik od smrti. Više vježbe znači niži rizik, piše 24sata

Tvrde kako fizička aktivnost bilo kojeg intenziteta može "smanjiti rizik od smrti". Norveška School of Sport Sciences u Oslu istraživala je osam postojećih znanstvenih studija koje su uključile 36.000 odraslih ispitanika. Svi su ispitanici bili stariji od 40 godina i dobili su uređaje koji su pratili njihove dnevne aktivnosti. Podijelili su ih u četiri grupe, ovisno o tome koliko su bili aktivni. Pratili su ih tijekom šest godina.

U grupi koja je bila najviše aktivna ljudi su imali 73 posto niže šanse od umiranja. Oni su se oko pet sati na dan bavili lakšim poslovima, dok su 24 minute u danu proveli u umjerenim aktivnostima. Koautorica studije dr. Charlotte Edwardson sa Sveučilišta Leicester potvrdila je da fizička aktivnost bilo kojeg intenziteta smanjuje rizik od smrti.

- Ti su rezultati potvrdili izreku da je "raditi nešto bolje od raditi ništa". Ako ste netko tko tijekom dana ne dosegne razinu umjerene tjelesne aktivnosti, poželjno je da se bavite lakšim aktivnostima poput kućanskih poslova ili ste općenito više na nogama. To ima svoje benefite, kazala je. Njezin kolega i koautor studije Tom Yates kaže da su rezultati fantastični. - Ranije se pretpostavljalo da je fizička aktivnost dobra za zdravlje. No ova studija dokazuje da se kroz samo 24 minute na dan koje provedete u šetnji ili u kućanskim poslovima taj učinak može optimizirati, kazao je istovremeno upozoravajući kako svaki sat iznad toga donosi povećani rizik od smrti.

hr Fri Aug 23 2019 20:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5ff25029111c075a8b4582/80
Foto: Pixabay

Evo zašto stručnjaci ne preporučaju spuštanje roleta tijekom dana

Osim toga, bakterije iz mračne prostorije bile su povezanije s uzrokovanjem respiratornih problema od bakterija iz druge dvije sobe.

U magazinu Science Daily objavljen je, naime, članak u kojem se navodi da svjetlost koju kroz prozore pustite u vaš dom može ubiti bakterije iz prašine te sukladno tome pomoći u smanjenju respiratornih problema, piše Zadovoljna

Članak se referira na istraživanje koje je na sveučilištu u Oregonu proveo tim na čelu s dr. Ashkaanom Fahimipourom.

Istraživači su u tri odvojene sobe izložili bakterije trima različitim uvjetima. Jedna soba bila je u mraku, druga izložena sunčevoj svjetlosti, a treća ultraljubičastim zrakama.

Nakon 90 dana istraživači su prikupili i proučavali rezultate iz svake sobe. Pokazalo da postoji povezanost između izloženosti svjetlu i broja bakterija u prašini.

Mračna prostorija pokazala se prikaldnijom za život i razmnožavanje bakterija i u njoj ih je u prosjeku bilo 12 posto više. U prostorijama izloženima dnevnoj svjetlosti i UV svjetlosti, samo je 6,8 odnosno 6,1 posto bakterija bilo održivo.

Osim toga, bakterije iz mračne prostorije bile su povezanije s uzrokovanjem respiratornih problema od bakterija iz druge dvije sobe.

Pokazalo se, dakle, da vitamin D nije jedina korist koju imamo od sunčeve svjetlosti. Ona nam može pomoći i u sprječavanju respiratornih bolesti.


hr Fri Aug 23 2019 16:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9757a4cb557a8ea08b4681/80
Foto: Pixabay

Uz smokve se lakše uči i pamti, pomaže kod depresije i PMS-a

Iako se tradicionalno ovo voće uzgaja u primorskim krajevima naše zemlje, posljednjih godina smokva odlično uspijeva i u kontinentalnim vrtovima...

Iako se tradicionalno ovo voće uzgaja u primorskim krajevima naše zemlje, posljednjih godina smokva odlično uspijeva i u kontinentalnim vrtovima...

Svježe ili sušene, smokve se preporučuju za niz zdravstvenih tegoba, kao i jačanje mentalnih sposobnosti. Zbog bogatstva minerala i grožđanog šećera, suhe su smokve odlična grickalica kod intenzivnih fizičkih napora.

Danas postoji čak 600 različitih sorti smokava koje uspijevaju u različitim podnebljima. Iako se tradicionalno ovo voće uzgaja u primorskim krajevima naše zemlje, posljednjih godina odlično uspijeva i u kontinentalnim vrtovima, ako je posađena na zaštićenom, južnom položaju.

Najčešće se razmnožava reznicama i povaljenicama, jer iz sjemena zna narasti poludivlja smokva zvana glušica. U narodnoj medicini smokva se koristi protiv zatvora, zubobolje, oteklina, tumora, kašlja, bradavica, upale grla, čireva i gnojnih apscesa. U nekim se zemljama od mliječnog soka mlade smokve pravi posebna vrsta sira namijenjenog dojiljama koje su ostale bez mlijeka.

Uživanje u svježim i suhim smokvama preporučljivo je onima koji pate od povišenoga kolesterola jer ovo voće obiluje vlaknima. Sadrži više vlakana od bilo kojeg drugog voća ili povrća - osobito je bogata pektinom, topivim vlaknom koje može sniziti razine kolesterola u krvi. Samo pet smokvi na dan osigurava više od 20 posto preporučene dnevne količine vlakana. Smokva je također bogat izvor kalcija, željeza, magnezija, vitamina B6 i kalija.

Sadrži i triptofan, spoj koji potiče dobar san i pomaže da mozak ispravno iskoristi glukozu, pospješujući dobru cirkulaciju. Iznimno je bogata magnezijem, mineralom koji štiti organizam od posljedica psihičkog stresa i pravi je melem za živčani sustav. Stoga su smokve vrlo preporučljiva hrana kod napetosti, anksioznosti, depresije i PMS-a. Tijekom sezone prednost bi trebalo dati svježim smokvama, koje sadrže 80 posto vode i stoga su manje kalorične.

U suhim smokvama ima više od 50 posto grožđanog šećera, tako da su brzi izvor energije tijekom sportskih aktivnosti kao što je trčanje.

Za njima je ipak korisno posegnuti kod učenja i drugih mentalnih napora jer mozgu osiguravaju lako dostupne hranjive tvari te tako potiču koncentraciju i pamćenje. U alternativnoj medicini, esencija cvjetova smokve rabi se za jačanje pamćenja, kao i kad je potrebno prisjetiti se nekih davnih događaja, primjerice iz djetinjstva. Praktikanti tvrde da takva esencija (koja se dobiva tako da se cvjetovi biljke ostave da stoje na suncu nekoliko sati, u staklenoj posudi, preliveni izvorskom vodom) dovodi u ravnotežu lijevu i desnu polutku mozga, ali i potiče kreativnost. - piše 24sata.

hr Fri Aug 23 2019 14:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .