Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54df837c486f9f59028b4c2c/80
Foto: Miroslav Lelas

Članovi Parkour teama Split zadivili u Đardinu

U skopu Spli'skog krnjevala u Đardinu su svoje vještine pokazali članovi Parkour teama Split

U sklopu Spli'skog krnjevala u subotu su u Đardinu nastupili i članovi sportske udruge Parkour team Split koja okuplja 50-ak aktivnih članova, među njima i nekoliko djevojaka.

Istrenirani ljudi mačke, skupina istreniranih momaka i djevojaka, pretežno u dobi od 16 do 20 godina, pokazali su svoje akrobatske vještine, i zadobili pažnju mnogobrojnih prolaznika koji su predivno subotnje vrijeme iskoristili za šetnju.

Kako je sve izgledalo, pogledajte u priloženoj fotogaleriji.

hr Sat Feb 14 2015 18:25:51 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/591eb265b9e03e7b118b4602/80
Foto: Screenshot / Bright Side

Ne ide vam vježbanje? Možda ne znate pravilno disati

Osim tehnike vježbanja, za vrhunske rezultate bitna je i tehnika disanja.

Bez obzira na to koji su motivi vašeg treninga, ako vas frustrira što unatoč svom trudu i dalje izostaju rezultati kojima ste se nadali, vrijeme je da obratite pažnju na disanje. Koliko god vam to možda zvučalo čudno, piše Index.

Disanje tijekom tjelovježbe posebno je važno. Iako se mnogi trude disati isključivo kroz nos ili čak zadržavati dah tijekom vježbanja misleći da će tako biti sposobni podnijeti veći napor, istina je drugačija. Naime, takvim isforsiranim načinom disanja sprječavate dotok kisika i hranjivih tvari u svoj organizam. Osim toga, ako zadržavate dah, veće su šanse za ozlijede.

Upravo veća koncentracija kisika u krvi znači i bolju oksidaciju i regeneraciju, a time se povećava izdržljivost prilikom vježbanja.

Ako vaš trening obuhvaća trčanje, obratite pozornost na disanje iz trbuha te se trudite udahnuti nakon svaka dva koraka. No ako se odlučite na dizanje utega, pri podizanju udahnite, a pri spuštanju izdahnite.

Također, koju god vježbu radili, obratite pažnju na to da je vaše disanje cijelo vrijeme ujednačeno. 

Zanimljiv je podatak koji kaže kako su znanstvenici došli do zaključka da dugačkim i sporim disanjem 15 puta brže izbacujemo toksine iz tijela nego u slučaju brzog i plitkog disanja.

hr Fri Jan 18 2019 21:03:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Evo što će se dogoditi ako 30 dana pijete samo vodu

Iako biste pomislili da ćete se jako napatiti odlučite li piti samo vodu, pokazalo se kako se u našem organizmu u toj situaciji događaju nevjerojatne stvari.

Vaše tijelo - svaka stanica, tkivo i organ - ovisi o vodi kako bi ostalo zdravo i funkcionalno. Voda vas održava na životu i osigurava dobro zdravlje.
Kad pijete vodu kao osnovno piće, događaju se nevjerojatne stvari. No prijeći u potpunosti na vodu, iako ste to možda poželjeli nakon dana kada se prejedete i osjetite svu težinu u želucu, nije baš tako lako. Ipak, može se, a rezultati će ubrzo postati vidljivi, piše portal Živim.

Evo što se može dogoditi ako 30 dana od svih napitaka uzimate samo vodu:

 1. Poboljšat će se vaša mentalna kreativnost i učinak

Kad 30 dana pijete samo vodu, vaš mozak radi brže, otkriva istraživanje objavljeno u časopisu Frontiers of Human Neuroscience. S obzirom da mozak troši jako puno kisika, a voda je jedan od dobrih izvora, snaga vašeg mozga će se povećati. Bolje ćete misliti i ostati usredotočeni. Također, bit ćete pronicljiviji, dosjetljiviji i brži. Pijenje 8 do 10 čaša vode dnevno može poboljšati vaše kognitivne sposobnosti do čak 30 posto.

 2. Usporit će se proces starenja

Unos vode pomaže usporiti proces starenja tako što će vašu kožu održati dovoljno hidratiziranom. Koža će imati dovoljno vlage, biti zdrava, meka, jedra, sjajna, mladenačka i s manje bora. Također, voda osigurava dobar tonus mišića. Da biste ostvarili sve te prednosti, obavezno pijte čistu vodu.

U članku objavljenom na Daily Mailu, jedna je 42-godišnjakinja opisala kao je uspjela pomladiti svoj izgled za čak deset godina pijući samo vodu. Počela je piti tri litre vode dnevno kako bi se riješila upornih glavobolja i loše probave. Nakon samo jednog mjeseca počela je primjećivati rezultate. Oba problema su nestala i potpuno se oporavila od kronične dehidracije.

"Ne mogu vjerovati koliko promjena vidim na svojem licu. Izgledam kao potpuno druga žena. Tamni podočnjaci su nestali, moja koža izgleda kao u mladosti. Transformacija je nevjerojatna. Osjećam se bolje i ne mogu vjerovati da je za to sve zaslužna samo voda." ispričala je.

 3. Osnažit ćete imunitet

Poznata slovačka poslovica kaže: "Čista voda je prvi i najučinkovitiji lijek na svijetu." I to nije pretjerivanje! Voda je katalizator za uspostavu optimalnih tjelesnih funkcija. Pijenje dovoljnih količina vode pospješuje rad bubrega i jetre, organa koji služe otklanjanju toksina oz organizma.
Također, dovoljne količine vode neutraliziraju pH vrijednost organizma, jačaju imunitet, pomažu kod bubrežnih kamenaca i mogu otkloniti neke vrste boli.

 4. Imat ćete snažnije srce

Voda pomaže ojačati vaše srce. Smanjuje opasnost od srčanog udara, sprečava pretjerano zgušnjavanje krvi i snižava tlak. Čaša vode sat vremena prije odlaska na počinak, sprečava moždani i srčani udar. Olakšava srcu slanje krvi sa svježim kisikom do ostalih organa. Studija Američkog udruženja epidemiologa koja je trajala čak šest godina, ustanovila je da ljudi koji piju bar pet čaša vode dnevno, imaju 41 posto manji rizik od srčanog udara u odnosu na one koji piju samo dvije čaše vode.

5. Ojačat će i vaše kosti

Voda pomaže izgradnji hrskavice koja apsorbira udarce, a zglobovi se miču lakše i s manje pritiska na čemu će vam vaše kosti biti zahvalne. Fleksibilnost zglobova poboljšava se s adekvatnim unosom vode.

6. Izgubit ćete dosta masti

Kad trideset dana pijete samo vodu, vaše tijelo izbacuje iritirajuće i štetne toksine i otpadne tvari iz vaših organa. To pomaže vašem tijelu da ostane čisto i omogućuje ravniji trbuh.

U početku, ako vaše tijelo počne zadržavati vodu prije nego se navikne na povećan unos, moglo bi vas zbuniti povećanje tjelesne težine. No čak i tad sama voda će pomoći jer djeluje na smanjenje apetita. Uskoro ćete unositi manje kalorija, a voda će ispirati vaš probavni sustav čisteći tijelo i smanjujući apetit.

Doktorica Andrea N. Giancoli, glasnogovornica Akademije za nutricionizam, kaže da vam pijenje dvije čaše vode prije obroka može pomoći da pojedete manje. Pijenje vode u pravilnim razmacima pomoći će i održati idealnu tjelesnu težinu.

7. Vaš metabolizam će se ubrzati

Studije pokazuju da se konzistentnim pijenjem vode ubrzava metabolizam, bez obzira na to što jedete. Uzimanje jedne čaše vode odmah nakon ustajanja, ubrzava vaš metabolizam za 24 posto, kaže studija objavljena u časopisu Health Fitness Revolution.

hr Fri Jan 18 2019 19:28:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58947192b47398420c8b45a1/80
Foto: Pixabay

Sedam koraka koji će pomoći da se što prije oporavimo od prekida i postanemo emocionalno jaki

Prekid je uvijek traumatično iskustvo. Bez obzira jesmo li mi ti koji odlazimo ili smo ostavljeni, treba vremena da rane zacijele

U tom teškom životnom periodu postoje neke stvari koje možemo učiniti kako bismo se što prije oporavili, naučili nešto o sebi i postali zreliji, piše Život i stil.

Psihoterapeut i osnivač Ustanove za osobni razvoj i psihičko zdravlje, dr. David Brudö otkriva nekoliko načina na koje sami sebi možemo i trebali bismo pomoći nakon teškog prekida.

1. Naučite otpustiti ono što vam ne koristi

"Lakše je reći, nego napraviti, ali od presudne je važnosti za psihičko zdravlje naučiti ostaviti iza sebe ono što nije bilo dobro. Moramo prihvatiti da svi radimo greške i da one pripadaju prošlosti. Sa sobom treba uzeti samo lekcije koje smo naučili iz njih. U početku će biti teško, ali s vježbom će postajati sve lakše i lakše", objašnjava Brudö.

2. Nađite vremena za sebe

Važnije je, no ikada, u ovom periodu života raditi stvari koje vas vesele i u kojima uživate. Savršeno je vrijeme za pronalaženje nekog novog hobija ili završavanje projekta za koji prije niste imali vremena. Možda ste počeli pisati knjigu ili upisali tečaj slikarstva, ali ih niste stigli dovršiti?

"Rezervirajte nekoliko večeri u tjednu za sebe i radite nešto u čemu baš uživate. To će vas rasteretiti, opustiti i pomoći vašem duhu da se ponovno osjeća živim", kaže psihijatar.

3. Preuzmite kontrolu

Kada ponovno preuzmete kontrolu nad svojim emocijama moći ćete energiju usmjeriti u ono što želite. Prvo preuzmite kontrolu nad nečim sasvim jednostavnim. Primjerice, svaki dan pripremajte zdravi obrok ili odlazite u šetnju. Kada to postane rutina, odlučite se na nešto veće. Važno je primijetiti pozitivnu promjenu i osjetiti da, barem nekim djelićem svog života, sami upravljate. 

4. Loše navike svedite na minimum

Možda vam se čini da su alkohol, cigarete ili nešto treće najbolje rješenje, ali nisu. Dugoročno nam mogu nanijeti puno štete. "Umjesto da pribjegavate kratkoričnim rješenjima, usredotočite se na to da se osjećate dobro, da ste zdravi i sretni", dodaje Brudö.  

5. Neka vam zdravlje bude priroritet

Umjesto da provodite vrijeme pred TV-om i jedete brzu hranu, potrudite se jesti zdravije i kretati. Bit će u početku teško, ali dobar osjećaj nakon treninga potaknut će vas na novi trening i uz malo truda steći ćete zdravu naviku. Tijekom tjelovježbe luči se endorfin - hormon sreće koji, osim što diže raspoloženje, pomaže kod spavanja.

6. Ne zatvarajte se u sebe

Težak prekid može učiniti da se osjećamo besperspektivno, da izgubmio smisao i zatvorimo se u svoja četiri zida. U tim trenucima od ključne je važnosti imati kraj sebe prijatelja, osobu s kojom možemo pričati.

"Razgovarati o svojim osjećajima pomaže nam da prekid sagledamo iz druge prespektive i da u konačnici uspijemo ostaviti sve loše iza sebe (...) Čak i ako ne pronađete odgovor, druženje će vam pomoći da se opustite jer će vam, barem nakratko, odaganti misli od prekida", kaže Brudö. 

7. Budite strpljivi

Za izgradnju narušenog samopoštovanja, do čega nerijetko dolazi tijekom prekida, osobito ako smo ostavljeni, treba vremena. Možda mislite za sebe da ste "roba s greškom" i da više nikada nikome nećee vjerovati, no to su prolazni osjećaji.

"Prakticiranje novog načina mišljenja i usvajanje novih navika ubrzat će proces oporavka,pomoći vam da ostavite prošlost gdje joj je mjesto i postanete jača i bolja verzija sebe. Nemojte očajavati ako ne vidite pomak. Promjene se ne događaju preko noći, ali kada se dogode, osjećat ćete se puno sretnije", zaključuje psihijatar. 

hr Fri Jan 18 2019 19:28:19 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bbf0bfbcb557aefdb8b4654/80
Foto: PIXABAY

Znate li kako s djecom razgovarati o seksu? Psiholozi dali nove smjernice

Stručnjaci tvrde da naša rana seksualna iskustva mogu imati dugotrajan utjecaj na seksualno zdravlje i savjetuju roditeljima kako o seksu razgovarati s djecom

Mnogi roditelji zacrvenjet će se prije od djece kada na red dođe razgovor o seksu, a to je tema koja se ne bi smjela ignorirati. Studija nedavno provedena u Velikoj Britaniji pokazala je da razgovor roditelja i djece o seksu može uvelike pomoći tinejdžerima, a psihijatri su ponudili nekoliko korisnih savjeta kako voditi ovaj škakljivi razgovor. 

Istraživači s Londonske škole za higijenu i zdravlje proveli su opsežnu studiju u kojoj su anketirali 2,825 mladih ljudi o njihovom prvom seksualnom iskustvu te okolnostima u kojima su se tada nalazili. Rezultati su objavljeni u časopisu Sexual & Reproductive Health.

Ispitanicima su postavljena četiri pitanja: 

- Jeste li koristili kontracepciju? 
- Jeste li u spolni odnos ušli svojevoljno ili ste osjećali određeni pritisak okoline?
- Jeste li vi i partner bili jednako spremni učiniti to? 
- Je li se prvi seksualni odnos dogodio u pravom trenutku?

Pomoću tih pitanja znanstvenici su htjeli što više saznati o pristanku, zaštiti, sigurnosti i zainteresiranost za seksualni odnos. Nisu bili iznenađeni rezultatima koji su pokazali da većina ispitanika nije bila oduševljena svojim prvim seksualnim iskustvom. 40 posto žena i 26 posto muškaraca  smatra da se to nije dogodilo u pravo vrijeme, dok je 17,4 posto djevojaka izjavilo kako one i partneri nisu htjeli seks u isto vrijeme. Devet od deset žena koristilo je kontracepciju.

Isto tako bilo je za očekivati, a to su brojke i pokazale, da što su osobe bilemlađe kada su imal esvoje prvo seksualno iskustvo, to su kasnije više žalile zbog istog te smatraju da su trebale pričekati. Čak 78 posto žena koje su imale prvi seks u dobi od 13 ili 14 godina, priznalo je da nisu bile spremne. Isto kaže 65 posto mladića. 36 posto djevojaka koje su u spolni odnos stupile u dobi od 18 do 24 godine isto osjeća. 

Pokazalo se i da mlade žene koje su o seksu razgovarale s roditeljima prije prvog seksualnog odnosa imaju bolje iskustvo, piše Život i stil.

Na temelju ovog istraživanja znanstvenici savjetuju roditeljima da se više posvete djecite im pomognu da otkriju jesu li ili nisu spremni za ulazak u seksualni život. 

Savjetuju roditeljima da im postave ova pitanja. Ne moraju biti direktna:

- Osjećaš li se da činiš pravu stvar?
- Voliš li svog dečka/curu?
- Voli li on tebe?
- Znaš li koristiti zaštitu?
- Jesi li u stanju reći "ne" u bilo kojem trenutku, ako se predomisliš?
- Osjećaš li bilo kakav pritisak od strane partnera/partnerice i prijatelja?
- Jesi li siguran/sigurna da nećeš kasnije žaliti?
- Nije li možda seks samo način da impresioniraš prijatelje?
- Možda seksom samo želiš zadržati dečka ili curu?

Sva ova pitanja treba pažljivo postaviti djetetu ili mu dati da ih nasamo, anonimno odgovori i razmnisli o njima. Psiholozi tvrde da naša rana seksualna iskustva mogu imati dugotrajan utjecaj na seksualno zdravlje. Zbog toga je vrlo važno da roditelji ozbiljno shvate razgovor koji trebaju voditi o ovoj temi sa svojom djecom.

hr Fri Jan 18 2019 15:53:16 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .