Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5aae38722af47f25398b45d6/80
Foto: PIXABAY

Hrvatska se sve više prepoznaje kao 'ekskluzivni butik' za maslinova ulja

Šibensko-kninska dožupanica Darija Puljić rekla je da županija potiče razvoj maslinarstva kroz poticaje, sufinanciranje nasada, razne manifestacije te podjelom sadnica
Posadivši maslinu pred vodičkim hotelom Olympia, ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić otvorio je u četvrtak navečer jubilarni 20. Noćnjak, najstariju maslinarsko-uljarsku manifestaciju u Hrvatskoj koja okuplja maslinare, uljare, potrošače te znanstvenike i stručnjake iz tog područja.

Ministar Tolušić pred okupljenim maslinarima istaknuo je zadovoljstvo što Hrvatska nije prepoznata samo po moru i suncu, nego i po kvalitetnom maslinovom ulju, piše lokalni.hr

Maslinarstvo strateška grana Ministarstva poljoprivrede "Ministarstvo poljoprivrede vidi maslinarstvo kao svoju stratešku granu, pogotovo u Dalmaciji, pa ga pomažemo i financiramo kroz program ruralnog razvoja, a uskoro ide i natječaj za izgradnju novih uljara.

Poticaji će biti koliko god budu trebali biti. Možemo napraviti još neke iskorake, pogotovo u marketingu prema hrvatskim građanima i to o kvaliteti maslinovog ulja", rekao je ministar Tolušić.

"Proizvodimo oko 40 do 50 posto potreba maslinovog ulja za hrvatsko tržište, i iako nigdje u poljoprivredi nije lako, mislim da su pred maslinarstvom svijetli dani“, dodao je. 

Okupljene u Olympiji pozdravio je predsjednik Zadružnog saveza Dalmacije Lordan Ljubenkov.

"Postignut je jedan cilj – znamo dobiti maslinovo ulje i ići u tom pravcu, ali ostalo je dosta zadataka koje moramo riješiti i zato mi je drago da ovdje imamo predstavnike iz Ministarstva poljoprivrede i Vlade. Hrvatska se sve više prepoznaje kao 'ekskluzivni butik' za maslinova ulja i u tome nam itekako pomaže turizam. Naš cilj je da ponuda maslinovog ulja u Hrvatskoj zadovoljava potražnju, a potražnja nije samo za gorkim i intenzivnim, nego i za blagim uljem koje daje sorta oblica, s kojom treba postići optimalni trenutak za berbu", naglasio kazao je Ljubenkov.

Vodička gradonačelnica Nelka Tomić izrazila je zadovoljstvo jer su organizatori izabrali baš Vodice i Vodičane kao renomirane proizvođače maslinovog ulja.

"Ovo je odlična prilika da naši proizvođači izmjenjuju iskustva i steknu nova znanja", kazala je gradonačelnica Tomić. Šibensko-kninska županija potiče razvoj maslinarstva  Šibensko-kninska dožupanica Darija Puljić rekla je da županija od svoga osnutka potiče razvoj maslinarstva kroz poticaje, sufinanciranje nasada, razne manifestacije te izravnom podjelom sadnica maslina.

"Naša županija ima oko 800 tisuća maslinovih stabala i proizvodnju od oko 850 tona litara maslinovog ulja. Kvaliteta je neupitna, ali potrebni su bolji napori za plasman na tržište“, ocijenila je dožupanica Puljić.

Na jubilarnoj maslinarskoj manifestaciji podijeljena su i pojedinačna i kolektivna priznanja Noćnjak 2018. u području maslinarstva i uljarstva. Priznanje 'Pavle Bakarić' za životno djelo u maslinarstvu uručeno je Gordani Kožarić-Silov iz Šibenika, priznanje 'Branko Škarica' za životno djelo u uljarstvu osvojio je Stipe Jakus iz Marine.

Međunarodno priznanje 'Cavaliere Olio d' oliva' dobio je Vodičanin Damir Buntić, a priznanje 'Joško Niskota' za uzorne maslinike primili su Damir Vodanov iz Dubrave kod Tisnog, Vodičanin Vinko Trcera i Stankovčanin Živko Morić. Poljoprivredne zadruge (PZ) Maslina i VINO Polača primili su priznanja uljarskim zadrugama za 2017. godinu.

Zlatno pero Noćnjaka za afirmaciju maslinarstva, uljarstva, zadrugarstva i Noćnjaka kroz medije dodijeljeno je Kninjanki Nives Hladnić, a Zlatna amfora Noćnjaka za doprinos razvoju maslinarstva i uljarstva na svom području dodijeljena je Šibensko-kninskoj županiji. Na ovogodišnjem Noćnjaku ocijenjeno je 485 uzoraka maslinova ulja i proizvoda od masline.


hr Sun Mar 18 2018 11:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc0311629111c345a8b457d/80
Foto: Dalmacija News

Turistički procvat Imotskog kao generator jačeg gospodarskog rasta

Prošle je godine na području Imote zabilježeno gotovo 10.000 turističkih dolazaka, što je porast od 23% u odnosu na godinu prije

U organizaciji HGK – Županijske komore Split i Turističke zajednice Imota održana je danas u Imotskom konferencija ‘’Putničke agencije partneri’’.

- Ovo je peta u nizu konferencija koje je HGK u Splitu organizirala po većim županijskim turističkim središtima, kako bi upoznala lokalne aktere u turizmu s mogućnošću proširenja ponude i unapređenja poslovanja. Imotski i okolno područje su turistima posljednjih godina sve zanimljiviji, te bilježe konstantan, dvoznamenkast rast dolazaka i noćenja turista. - rekao je pozdravljajući skup predsjednik HGK - Županijske komore Split, Joze Tomaš.

Prošle je godine na području Imote zabilježeno gotovo 10.000 turističkih dolazaka, što je porast od 23% u odnosu na godinu prije, te je ostvareno gotovo 74.000 noćenja, odnosno 27% više nego 2017. godine.

Kako bi se održao rast te ponuda destinacije podigla na još višu razinu, ovakvim se konferencijama povezuju putničke agencije i organizatori pustolovnih oblika turizma iz Splitsko-dalmatinske županije s ostalim dionicima u turizmu, u ovom slučaju s područja Imotskog.

Na konferenciji je sudjelovalo 30-ak pružatelja usluga smještaja u domaćinstvu, predstavnika OPG-ova te agencija koje se bave posredovanjem u prodaji izleta. Pružateljima usluga obiteljskog smještaja posebno su zanimljive bile prednosti rada s putničkim agencijama, dok je ponuda pustolovnog turizma Splitsko-dalmatinske županije, koju je predstavila predsjednica Sekcije Zajednice pustolovnog turizma HGK - ŽK Split, Iris Prebeg pokazala što se sve gostima može ponuditi i što mogu iskusiti u našoj županiji tijekom cijele godine. U individualnim razgovorima na kraju skupa, sudionici su se mogli direktno informirati o suradnji s posredničkim agencijama i izvođačima pustolovnih aktivnosti.

U sklopu posjeta Imotskom, predsjednik HGK - ŽK Split, Joze Tomaš sastao se i s imotskim gradonačelnikom, Ivanom Budalićem. Razgovarali su o mogućnostima suradnje s naglaskom na načinima iskorištavanja turističkog procvata ovog područja za poticanje i širi razvoj gospodarstva, posebno malog i srednjeg poduzetništva.

Suradnja Hrvatske gospodarske komore, kao krovne kuće hrvatskog gospodarstva, i jedinica lokalne samouprave je iznimno značajna za rješavanje gospodarske problematike na terenu, što bolje iskorištavanje gospodarskih potencijala i ujednačeniji razvoj svih dijelova Hrvatske.

 Aktivnostima poput današnje konferencije, umrežavanjem poduzetnika i sličnim zajedničkim akcijama možemo doprinijeti razvoju poduzetništva u svim dijelovima Splitsko-dalmatinske županije te zaustavljanju iseljavanja lokalnog stanovništva, što je od presudne važnosti, zaključci su sastanka.

hr Fri Apr 26 2019 17:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cbefbce29111ccc578b45cc/80
Foto: Pixabay

Hrvati za uskrsne blagdane potrošili 1,4 milijarde kuna

Trendovi uskrsne potrošnje poklapaju se s generalnim trendovima u trgovini na malo

- Za protekle uskrsne blagdane građani su potrošili oko 1,4 milijarde kuna u periodu od petka do Uskrsnog ponedjeljka. - istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, napomenuvši da podaci iz 2019. nisu usporedivi s prošlom godinom jer je Uskrs ove godine u drugoj polovici travnja pa se preklapa s početkom turističke sezone.

- Valja spomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju. - naglasila je Ravlić.

Podsjetimo, cijene potrošačkih košarica na razini su prošle godine. Tako se skromnija procjenjuje na 500 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.

Trendovi uskrsne potrošnje poklapaju se s generalnim trendovima u trgovini na malo.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini na malo i u veljači 2019. godine rastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine.

Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini. Tako je promet u trgovini na malo u veljači 2019. porastao za 3,8 posto u odnosu na siječanj 2018. Tim rastom nastavljen je uzlazni godišnji trend koji kontinuirano traje od rujna 2014. Naime, promet u trgovini na malo raste 54 mjeseca za redom, četiri i pol godine u kontinuitetu.

hr Wed Apr 24 2019 08:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd573050e493810138b47e1/80
Foto: PIXABAY

Pala cijena benzina: Rezervoar Eurosupera jeftiniji za 1,5 kn

Iako je benzin neznatno pojeftinio, cijene dizela i dalje rastu pa je tako od ovoga tjedna rezervoar tog goriva skuplji za kunu

Nakon šest tjedana rasta, cijena benzina na hrvatskim benzinskim postajama počele su lagano padati. Rezervoar Eurosupera 95 od danas je jeftiniji za kunu i pol, a auto-plina za pola kune, piše 24sata.

Benzin je tako jeftiniji za, prosječno, tri lipe po litri.

Iako je benzin neznatno pojeftinio, cijene dizela i dalje rastu pa je tako od ovoga tjedna rezervoar tog goriva skuplji za kunu. 

hr Tue Apr 23 2019 09:34:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c49adb00e493815898b45cd/80
Foto: FlixBus

FlixBus najavljuje još jednu uspješnu sezonu: Ovog proljeća putujte direktno iz Splita prema nekoliko europskih gradova

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

Svakog proljeća FlixBus, europski broj 1 u prijevozu putnika, u svoju mrežu autobusnih linija pridružuje nekoliko desetaka novih destinacija koje do sada nisu bile dostupne putnicima direktno te se istovremeno povećava i frekvencija polazaka. Tako iz Hrvatske se sve jednostavnije može doći do 28 europskih zemalja koje FlixBus povezuje, ali se i jednostavnije putuje diljem Hrvatske.

Početkom travnja krenuo je novi val povezivanja kojim se povećava frekventnost polazaka iz Splita prema destinacijama u Njemačkoj poput Münchena, Stuttgarta ili Frankfurta.   Uz Prag koji je svakodnevno dostupan noćnom linijom s polaskom u 16:25 sati, Split se dodatno direktno povezuje i s Bečom s polascima u 10:30 i 21:10 sati.

Već u lipnju kreće drugi val širenja FlixBus zelenih linija koje donose veći broj polazaka iz Splita i Trogira prema Ljubljani pa će tako putnici moći birati između 4 dnevna polaska. Po prvi puta Split se povezuje direktno i s Budimpeštom te Siofokom, mađarskim turističkim odredištem poznatim po pješčanim plažama uz Blatno jezero.

Sve destinacije do kojih se može stići iz Splita mogu se provjeriti putem besplatne mobilne aplikacije ili putem FlixBus web stranice. Osim direktnih putovanja, iz Splita se može nastaviti putovanja i dalje u Europu jednom kartom. Karte su dostupne u prodaji te putnici iz Hrvatske mogu već sada planirati uskrsna (proljetna) putovanja prema navedenim destinacijama.

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

FlixBus kao najveći autobusni prijevoznik u Europi s najširom mrežom linija od 350.000 dnevnih veza kroz 28 europskih zemalja i 2000 destinacija, postaje sve dostupniji gradovima Hrvatske. Nakon Zagreba, kao najvećeg čvorište linija FllixBusa u Hrvatskoj, Split postaje drugi najveći hub gdje se tijekom ljetne sezone očekuje i do 37 dnevnih polazaka. Snažan rast i razvoj mreže autobusnih linija iz Splita omogućen je zahvaljujući mnogobrojnim domaćim lokalnim autobusnim partnerima iz svih dijelova Hrvatske koji predstavljaju operativni dio poslovnog modela FlixBusa. Lica splitske regije odgovorna za besprijekorno provođenje svakodnevnih vožnji i zelenu FlixBus flotu upravo su autobusni partneri Delminium Travel teHiems

Dok se Hiems pridružio FlixBus grupi prošle godine te u svom voznom parku raspolaže s 4 FlixBus autobusa, Delminium Travel pridružio se u veljači ove godine s 4 potpuno nova autobusa opremljenih prema FlixBus europskim standardima. Do početka sezone u vozni park partnera stižu dodatna 3 FlixBus autobusa. U Split pristižu i partneri iz drugih dijelova Hrvatske poput Knežević prijevoza iz Plitvičkih jezera, Vinceka iz Varaždina te Autoherca iz Imotskog sa svojom flotom zelenih autobusa. Autobusi splitskih partnera zaduženi su za sigurnost i udobnost putnika na direktnim putovanjima unutar Hrvatske, od Dubrovnika, Splita, Imotskog do Zagreba te prema Bosni i Hercegovini, Italiji, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Njemačkoj.

Putnicima na raspolaganju svi benefiti zelene FlixBus mreže

Putujući Europom, FlixBus putnicima omogućen je besplatan Wi-Fi, utičnice, više prostora između sjedala, besplatna prtljaga te mogućnost promjene i otkaza rezervacije do 15 minuta prije polaska. FlixBus aplikacija preuzima se potpuno besplatno te je dostupna i na hrvatskom jeziku. Osim jednostavne i brze kupovine karata, putem aplikacije šalju se obavijesti o promotivnim ponudama koje su dostupne isključivo za kupovinu karata putem aplikacije, dostupni su odgovori na najčešća pitanja, obavijesti o mogućim kašnjenjima autobusa zahvaljujući GPS live trackingu, navigacija do najbliže stanice te detaljne informacije o svakoj kupljenoj karti i QR kodu koji je zamjena za printanu kartu.

hr Tue Apr 16 2019 13:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .