Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5aae38722af47f25398b45d6/80
Foto: PIXABAY

Hrvatska se sve više prepoznaje kao 'ekskluzivni butik' za maslinova ulja

Šibensko-kninska dožupanica Darija Puljić rekla je da županija potiče razvoj maslinarstva kroz poticaje, sufinanciranje nasada, razne manifestacije te podjelom sadnica
Posadivši maslinu pred vodičkim hotelom Olympia, ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić otvorio je u četvrtak navečer jubilarni 20. Noćnjak, najstariju maslinarsko-uljarsku manifestaciju u Hrvatskoj koja okuplja maslinare, uljare, potrošače te znanstvenike i stručnjake iz tog područja.

Ministar Tolušić pred okupljenim maslinarima istaknuo je zadovoljstvo što Hrvatska nije prepoznata samo po moru i suncu, nego i po kvalitetnom maslinovom ulju, piše lokalni.hr

Maslinarstvo strateška grana Ministarstva poljoprivrede "Ministarstvo poljoprivrede vidi maslinarstvo kao svoju stratešku granu, pogotovo u Dalmaciji, pa ga pomažemo i financiramo kroz program ruralnog razvoja, a uskoro ide i natječaj za izgradnju novih uljara.

Poticaji će biti koliko god budu trebali biti. Možemo napraviti još neke iskorake, pogotovo u marketingu prema hrvatskim građanima i to o kvaliteti maslinovog ulja", rekao je ministar Tolušić.

"Proizvodimo oko 40 do 50 posto potreba maslinovog ulja za hrvatsko tržište, i iako nigdje u poljoprivredi nije lako, mislim da su pred maslinarstvom svijetli dani“, dodao je. 

Okupljene u Olympiji pozdravio je predsjednik Zadružnog saveza Dalmacije Lordan Ljubenkov.

"Postignut je jedan cilj – znamo dobiti maslinovo ulje i ići u tom pravcu, ali ostalo je dosta zadataka koje moramo riješiti i zato mi je drago da ovdje imamo predstavnike iz Ministarstva poljoprivrede i Vlade. Hrvatska se sve više prepoznaje kao 'ekskluzivni butik' za maslinova ulja i u tome nam itekako pomaže turizam. Naš cilj je da ponuda maslinovog ulja u Hrvatskoj zadovoljava potražnju, a potražnja nije samo za gorkim i intenzivnim, nego i za blagim uljem koje daje sorta oblica, s kojom treba postići optimalni trenutak za berbu", naglasio kazao je Ljubenkov.

Vodička gradonačelnica Nelka Tomić izrazila je zadovoljstvo jer su organizatori izabrali baš Vodice i Vodičane kao renomirane proizvođače maslinovog ulja.

"Ovo je odlična prilika da naši proizvođači izmjenjuju iskustva i steknu nova znanja", kazala je gradonačelnica Tomić. Šibensko-kninska županija potiče razvoj maslinarstva  Šibensko-kninska dožupanica Darija Puljić rekla je da županija od svoga osnutka potiče razvoj maslinarstva kroz poticaje, sufinanciranje nasada, razne manifestacije te izravnom podjelom sadnica maslina.

"Naša županija ima oko 800 tisuća maslinovih stabala i proizvodnju od oko 850 tona litara maslinovog ulja. Kvaliteta je neupitna, ali potrebni su bolji napori za plasman na tržište“, ocijenila je dožupanica Puljić.

Na jubilarnoj maslinarskoj manifestaciji podijeljena su i pojedinačna i kolektivna priznanja Noćnjak 2018. u području maslinarstva i uljarstva. Priznanje 'Pavle Bakarić' za životno djelo u maslinarstvu uručeno je Gordani Kožarić-Silov iz Šibenika, priznanje 'Branko Škarica' za životno djelo u uljarstvu osvojio je Stipe Jakus iz Marine.

Međunarodno priznanje 'Cavaliere Olio d' oliva' dobio je Vodičanin Damir Buntić, a priznanje 'Joško Niskota' za uzorne maslinike primili su Damir Vodanov iz Dubrave kod Tisnog, Vodičanin Vinko Trcera i Stankovčanin Živko Morić. Poljoprivredne zadruge (PZ) Maslina i VINO Polača primili su priznanja uljarskim zadrugama za 2017. godinu.

Zlatno pero Noćnjaka za afirmaciju maslinarstva, uljarstva, zadrugarstva i Noćnjaka kroz medije dodijeljeno je Kninjanki Nives Hladnić, a Zlatna amfora Noćnjaka za doprinos razvoju maslinarstva i uljarstva na svom području dodijeljena je Šibensko-kninskoj županiji. Na ovogodišnjem Noćnjaku ocijenjeno je 485 uzoraka maslinova ulja i proizvoda od masline.


hr Sun Mar 18 2018 11:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b470a4acb557af6028b4c86/80
Foto: PIXABAY

Prodaja rabljene odjeće luksuznih brendova sve zanimljivija modnim divovima, a zarada bilježi rekorde

‘Second-hand’ segment raste dvostruko brže od luksuznog.

Prodaja rabljene odjeće poznatih modnih brendova (second-hand) raste dvostruko brže od prodaje luksuznog segmenta što je nagnalo najveće svjetske kompanije na razmišljanje o ulasku u taj segment. Chanelove torbice, Guccijeve haljine i Rolexovi satovi - ponekad za svega trećinu cijene novog artikla - sve više na specijalizirane internetske trgovine rabljenom odjećom privlače mlađu klijentelu kojoj su štedljivost, ali i zaštita okoliša visoko na ljestvici vrijednosti, piše poslovni.hr

Optimistične prognoze

Kako piše Reuters, analitičari Berenberga smatraju da globalno tržište rabljene odjeće trenutno vrijedi 25 milijardi dolara, a idućih godina rast će do deset posto godišnje. To je više nego dvostruko od projiciranog rasta prodaje luksuzne robe. Optimistične prognoze u neku ruku ni čude s obzirom na cijene odjeće i obuće koje se prodaju na web trgovinama. Tako se Balenciagine ženske štikle iz prošlogodišnje kolekcije mogu pronaći za 374 eura dok nove stoje 876 eura. Givenchyjeva haljina stoji 1210 eura, trećinu originalne cijene. Međutim, dio robe prodaje se po višim cijenama jer s vremenom, kao i automobili-oldtimeri, dobiva na cijeni, naravno, ako se radi o očuvanom primjerku. Tako se kožna Hermes Birkin torba iz 2009. u web trgovini RealReal prodaje za 21.130 eura dok nova stoji oko 15.000 eura.

Zbog takvog zanimanja za kupnju rabljene odjeće američki RealReal planira za dvije godine uvrstiti svoje dionice na burzi. Do tog vremena prodaja bi se trebala udvostručiti na čak milijardu dolara, očekuje osnivačica kompanije i izvršna direktorica, Julie Wainwright. Kako za Reuters otkriva Wainwright, kompanija osnovana koja je u sedam godina postojanja narasla na 600 zaposlenih u pregovorima je o potencijalnom partnerstvu s francuskim divom luksuzne robe, kompanijom LVMH, ali i Guccijevim vlasnikom, tvrtkom Kering.

Prema ocjeni analitičara, kompanije koje stoje iza luksuznih modnih brendova su shvatile kako više ne mogu ignorirati tržište rabljene robe. Istovremeno su smanjile strahovanja da će tržište rabljene robe “razvodniti” njihovu ekskluzivnost i kanibalizirati prodaju najnovijih kolekcija. “Mislim da smo prošli točku kada su oni mogli smatrati da smo prijetnja. 

Za mnoge milenijalce prvo iskustvo kupnje luksuznih modnih brendova događa se na našoj stranici”, istaknula je Wainwright. Za sada nema bitnijih naznaka da bi luksuzni brendovi osnovali vlastite trgovine rabljene robe, ističu iz RealReala, ali i ostalih web trgovina koje se bave prodajom takve robe.

Cilj razgovora o partnerstvu je, kako dodaju, da luksuzne kompanije shvate kako “izvući” neku vrijednost iz tog sektora. Kako navodi Reuters, LVMH nije odgovorio na upit o komentaru dok su iz Keringa poručili kako “testiraju suradnju s RealRealom”, bez detaljnijeg pojašnjenja. Web trgovine rabljenom odjećom prihode ostvaruju od provizije koje uzimaju na cijenu koju postavljaju (pre)prodavači. Provizija se kreće od 10 do 50 posto, ovisno o proizvodu i koliko robe prodavač prodaje putem pojedine web trgovine. Međutim, i na tom tržištu počela je vladati bespoštedna konkurencija. RealReal pritišće, primjerice ThredUP koji je lani ušao na tržište, ali i već etablirani Vestiaire Collective.

hr Thu Jul 12 2018 09:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b41c3e7cb557ab3148b45c7/80
Foto: PIXABAY

Broj poduzetnika u Hrvatskoj se učetverostručio

U proteklih 15 godina je broj poduzetnika u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti u Hrvatskoj gotovo učetverostručen, pokazuje analiza Financijske agencije (Fina).

Naime, 2003. godine je u tom sektoru bilo registrirano 2771 poduzetnik, a do 2007. se to povećalo za 50 posto na 4153 poduzetnika. Tijekom 2012. godine se njihov broj povećao za dodatnih 43 posto, a do lani i za još 75 posto te je njihov broj dostigao 10.339 subjekata. Broj zaposlenih povećan je s 35.777, koliko ih je bilo 2003. godine, na 68.526 zaposlenih u 2017, piše poslovnidnevnik.hr

Najveći ukupan prihod u promatranoj djelatnosti ostvaren je 2017., u iznosu od 26 milijardi kuna, što je 170,3 posto više u odnosu na 2003. Promatrano po županijama, najveći ukupan prihod u 2017. ostvarilo je 1055 poduzetnika u Istarskoj županiji, u iznosu od 6,3 milijardi kuna.

Lider među tvrtkama je Valamar Riviera koji je lani imao prihod od 1,7 milijardi kuna. Lani je zabilježena i najveća dobit ovog sektora u zadnjih 15 godina s iznosom od 2,6 milijardi kuna, što je za 163,4 posto više nego 2003. Najveći gubitaš u 2017. godini bilo je zagrebačko društvo “Dvadeset Osam”, a koje e ima tvrtku kćer “Dvadeset Devet” koja je također u gubitku, sa 126,3 milijuna kuna. 

Prema pokazatelju produktivnosti mjerenom prosječnim prihodom po zaposlenom, koji je u 2003. godini iznosio nešto manje od 269 tisuća kuna, 2017. je bila uspješnija jer je taj pokazatelj narastao za 41 posto te je iznosio 379,6 tisuća kuna prihoda po zaposlenom. Dobit razdoblje po zaposlenom je u 2003. iznosila 27,2 tisuće kuna, a u 2017. godini narasla je za 38 posto na 37,3 tisuće kuna porasla je s 3091 kunu u 2003. na 4653 kune u 2017. godini.

hr Sun Jul 08 2018 09:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3f544fcb557a4d0c8b462f/80

Ljetna škola poduzetništva u Splitu: Od ideje do prve zarade

Klub mladih Split uz potporu Splitsko-dalmatinske županije organizira ljetnu školu pokretanja vlastitog poduzetništva

Zasićen si od sezonskog rada i imaš ideju za pokretanje vlastitog posla? Zašto više čekati? Na žalost svih nas, ljeto ne traje cijelu godinu zato dođi na ovu 8-tjednu edukaciju s kojom ćeš svoju ideju dovesti na novu razinu! Klub mladih Split uz potporu Splitsko-dalmatinske županije, baš za takve poput tebe organizira ljetnu školu pokretanja vlastitog poduzetništva! Glavni predavač na ovoj edukaciji je Michael Freer, mladi poduzetnik iz Ujedinjenog Kraljestva s trenutnom adresom u Splitu.

Prolazit će se kroz brojne korake kojima će se testirati izvedivost tvoje ideje, a ako ona to ne bude, učinit će se nešto što će zaista funkcionirati! Obuhvaćeni predmeti koji će se učiti:

·         Ideja i stvaranje robnih marki

·         Razvoj proizvoda

·         Profiliranje korisnika

·         Istraživanje tržišta

·         Financijsko planiranje

·         Marketing

·         Testiranje

·         Pokretanje tvrtke i ulaganja

Zainteresiran/a si? Do ostvarenja tvog sna i pokretanja vlastitog „bizmisa“ dijeli te samo 8 utoraka, a prvi je već 17. Srpnja!

Samo 10 polaznika/ca će imati tu sreću da besplatno polazi ovu edukaciju, zato ne čekaj i ne riskiraj još jednu sezonu, PRIJAVI SE ODMAH - https://goo.gl/forms/iAjwVqTtqmBQu79X2

Svi polaznici će dobiti certifikate o položenom tečaju te biznis plan potreban za pokretanje svog biznisa. Promijeni svoju sudbinu, #budipromjena !

 

hr Fri Jul 06 2018 13:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3b19cecb557a6f078b45a6/80
Foto: PIXABAY

Sabor će uskoro raspravljati o prijedlozima o otpisu dugova i za pomoć blokiranima

Zastupnici će u utorak na plenarnoj sjednici raspravljati o zakonskim prijedlozima za olakšavanje položaja ovršenih i blokiranih građana i oslobođanje oko 326.000 ljudi dužničkog ropstva, odnosno o zakonu o otpisu dugova fizičkim osobama, zakonu o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima i zakonu o stečaju potrošača.

Sva tri zakona, kako je najavljeno iz Vlade, trebala bi smanjiti ukupan broj blokiranih i kontinuirano dovoditi do smanjenja njihova duga.

Sva tri zakona upućena su u Sabor u hitnoj proceduri kako bi što ranije stupila na snagu.

Cilj zakona o otpisu dugova fizičkim osobama je otpustiti dugove do 10.000 kuna građanima koje su blokirali država, jedinice lokalne i područne samouprave ili pravne osobe koje su povezane s njima, poput HEP-a, HRT-a i plinarskih društava.

Zakonom o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima predlaže se obustava ovrhe koja nije naplaćena tri godine, uz dodatni uvjet da u zadnjih šest mjeseci nije bilo nikakve naplate po toj tražbini.

Treća mjera su izmjene Zakona o stečaju potrošača kojima bi se pojednostavio stečajni postupak za građane blokirane dulje od tri godine, kojima glavnica duga ne prelazi 20.000 kuna.

Prema podacima Fine, 31. ožujka blokirani su bili računi više od 325.000 građana s ukupnim dugom od gotovo 43,4 milijarde kuna. U blokadi su bili i računi malo manje od 24.000 poslovnih subjekata, s dugom od gotovo 13 milijardi kuna.

Očekuje se da će se po stupanju tih zakona na snagu broj blokiranih građana smanjiti za više od 80.000, a evidentirani iznos duga za više od 33 milijarde kuna, te da će se dodatno smanjiti broj blokiranih građana i iznos duga.

hr Tue Jul 03 2018 08:38:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .