Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b714602cb557a27688b47f8/80
Foto: PIXABAY

Evo što Nino Vela kaže o kaosu koji je izazvala nova prometna regulacija

Ljeto je i vrijeme prometnih gužvi, ponajviše diljem Dalmacije. Jedan od najpogođenijih gradova je i Split. Iako je grad pokušao riješiti problem gužve u najkritičnoj ulici u gradu, to mu nije u potpunosti uspjelo.

I ovoga vikenda mnogi su "gubili živce" kako bi prošli najkritičniju prometnicu u Splitu. Grad je nedavno pokušao riješiti problem novom regulacijom prometa u ulici koja vodi do luke.

Taksist Roko komentirao je ovu regulaciju: ''14 godina radim tu, nikad veće gužve nisu bile nego sada, znači svaki pokušaj ostaje na pokušaju.''

''Da čovjeku dođe loše, jedan banalan primjer - prva pomoć ne može doći, niti morem, a kamoli cestom'', kaže Splićanin Damir Perić.

U samom centru Splita nalazi se autobusni i željeznički kolodvor i trajektna luka. Tu godišnje prođu milijuni putnika.

''Većina službi u luci u vršnim opterećenjima nije zadovoljna. Prošlu subotu se znalo dogoditi da nekoliko trajekata tri ili četiri u isto vrijeme iskrcavali. Svi ti auti imaju tendenciju i moraju izaći na Katalinića brigu i sve to stane, mislim da u tom trenutku gravitira 10 tisuća ljudi'', rekao je Vicko Vrgoč, iz Lučke Uprava Split.

Otežano vozi i gradski prijevoz, kažu u Sindikatu. ''Svih 350 linija koje prolaze preko Pazara sada prolaze dodatno u Trajektnu luku. Trasa je duža sada jedan kilometar. Da je 350 kilometara duže za sve autobuse, pet do deset minuta je to po redu vožnje i kad sve zbrojite dobijete strašne brojke koje nam remete red vožnje'', kazao je Teo Bulić iz sindikat vozača i prometnih radnika.

Idući mjesec će se napraviti elaborat za bolju prometnu regulaciju do trajektne luke, kažu u Hrvatskim cestama. Objavljen je, dodaju i natječaj za studiju opravdanosti projekta povezivanja trajektne luke sa čvorom Vučevica. To bi ujedno trebao biti i drugi ulaz u Split.

O ovoj prometnoj situaciji u Splitu razgovarali su u Dnevniku Nove TV sa zamjenikom gradonačelnika Ninom Velom.

Pokušali ste riješiti ovaj problem, građani nisu zadovoljni – smatrate li se odgovornim?

To je dobra riječ – pokušali. Mogli smo izabrati dvije stvari. Ili ništa ne napraviti i prihvatiti sve veći broj putnika koji nadiru u trajektnu gradsku luku. Moramo istaknuti kako je ove godine pet milijuna šesto tisuća putnika na godišnjoj razini u trajektnoj gradskoj luci za razliku unazad deset godina kada je bilo dva milijuna sedamsto, dakle više nego dvostruko povećanje.

Pokušali ste nešto napraviti u srcu sezone, ali niste uspjeli. Smatrate li se odgovornim?

Nebitno je sada tko je odgovoran zato što ja nisam niti autor, niti je to moja ideja, niti je to nova ideja. To je ideja koju već više godina predlažu ljudi koji žive ovdje u ovom gradu, posebno ovom središtu. Pokušali smo nešto napraviti kako bismo, a da nismo ništa napravili bilo bi nam svake godine sve gore.

Imate li plan B?

Imamo plan za napraviti nešto. Plan A je svakako napraviti infrastrukturu, cestu koja zadovoljava potrebe grada Splita i okolice i gradske luke, što za sada nemamo. Ovo potvrđuje kako sadašnje ceste nisu nikako adekvatne za prometno opterećenje koje imamo. U sljedeće dvije tri godine možemo, dok se ne izgrade nove ceste, a Vlada je ovdje za vrijeme zasjedanja u Splitu to i obećala, mi moramo pokušati barem preregulacijama poboljšati ili ublažiti prometno opterećenje.

Ljudi nisu zadovoljni, trebaju promjene danas, sutra - koji vam je plan B?

Rekli ste sami da se traže promjene, a isto tako postoje i otpori. Uvijek vam je tako. Što god napravili uvijek će biti dio nezadovoljnih. Ako ništa ne napravimo opet će biti dio nezadovoljnih.

Koja je poruka građanima?

Poruka građanima je da svi trebamo biti strpljivi, dati ono što možemo, otkloniti što više zapreka koje imamo u pristupu gradskoj luci i pokušati normalno funkcionirati i u virjeme sezone kada su velike gužve i kad nema takvih gužvi.

Izmiještanje autobusnog i željezničkog kolodvora – što će biti s tim, imate li to u planu?

To je pravo pitanje i to su planovi. Što smo sada u skučenim okvirima mogli napraviti koje imamo je pokušati poboljšati stanje što smo dijelom i uspjeli.

Građani negoduju, kažu što će nam ta dva kolodvora u centru grada.

Normalno da negoduju. I mi negodujemo. Međutim, to se ne može ništa preko noći napraviti.

Možete li se ubrzati?

Ubrzali smo se maksimalno, ali to je sve državna infrastruktura. Mi smo stalno u kontaktima s ministarstvima i nadležnima i na tome se radi. I Hrvatske ceste i autoceste, Lučka uprava i mi gradske službe. Međutim, nema rješenja preko noći, piše Dnevnik.hr


hr Mon Aug 20 2018 09:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d349b5729111c95198b456c/80
Foto: HRZ/M. Karačić i Vatrogasna zajednica Šibensko-kninske županije

Zračne snage sudjelovale u gašenju požara kod Šibenika

Od početka Protupožarne sezone sveukupno su zračne snage ostvarile oko 65 sati naleta, pri čemu je izbačeno oko 1800 tona vode

Jedan Canadair CL-415 i dva Airtractora AT-802 iz sastava Protupožarnih namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga RH sudjelovali su u nedjelju, 21. srpnja  2019. godine u popodnevnim satima u akciji gašenja požara na području Dobri Dolac-Zaton kod Šibenika u Šibensko-kninskoj županiji.

Od početka ovogodišnje protupožarne sezone (17. lipnja) zaključno s 20. srpnja 2019. zračne protupožarne snage bile su angažirane u gašenju 12 požara (sedam u Šibensko-kninskoj te po jedan u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji).

Uz gašenje požara, provedeno je i 10 protupožarnih izviđanja s avionima Airtractor AT-802, a sveukupno su zračne PP snage ostvarile oko 65 sati naleta, pri čemu je izbačeno oko 1800 tona vode.

U izviđanju područja procijenjenih kao visokorizična za izbijanje požara, tim besposadnih zrakoplovnih sustava "Orbiter 3B" bio je angažiran 11 puta.

hr Sun Jul 21 2019 19:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d3485f529111ced188b4592/80
Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Nesreće u Jadranu: Žena pala s broda, dvije havarirane jahte u Splitskom akvatoriju

Službenici Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) izvijestili su resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture o koordiniranim spasilačkim akcijama te o događajima manjeg intenziteta tijekom prethodnoga dana u više područja nadzora sigurnosti plovidbe

Žena teško ozlijeđena

Iz sjevero-istočnog dijela Zadarskog arhipelaga, kod Tri sestrice, nedaleko otoka Rivanj i Sestrunj jučer, 20. srpnja u 13.43 sati službenici MRCC Rijeka su, putem Obalne radio postaje, zaprimili dojavu od K.M., voditelja te ujedno vlasnika jedrilice 'Soul mate', o teškoj ozljedi njegove supruge, S.M., koji je zatražio da se organizira medicinski prihvat ozlijeđene u Viru, kamo je već plovio brodskim tenderom u trenutku dojave. Službenici MRCC Rijeka odmah su angažirali djelatnike Hitne medicinske pomoći, koji su ozlijeđenu u 14.30 sati preuzeli u Viru u daljnje postupanje prema Općoj bolnici Zadar. 

O događaju je obaviještena Lučka kapetanija Zadar i Pomorska policija Zadar, čiji su službenici obavili očevid na jedrilici i brodskom tenderu te uzeli izjavu supruga ozlijeđene, koji je izjavio kako se njegova supruga ozlijedila prilikom pada s plovila u more, pri čemu je zadobila ozljede od pogonskog vijka. Detalji o ovoj pomorskoj nesreći dalje će se komunicirati iz nadležnosti Policijske uprave Zadarske.

Udar jarbolom u most

Istoga dana u 07.40 sati, službenici MRCC Rijeka zaprimili su dojavu posade jedrilice u charteru, imena 'Lucija Dream', o udaru jarbolom u most Mali Ždrelac. Nakon što je u MRCC Rijeka potvrđeno da nitko od 6 članova posade, svi državljani Republike Francuske, nisu ozlijeđeni i da nema opasnosti od potonuća, iz MRCC Rijeka o događaju je obaviješten vlasnik, domaća charter tvrtka, kojoj je naloženo organizirati komercijalno spašavanje jedrilice, a na poziciju nezgode angažirani su službenici Lučke kapetanije Zadar, koji su osiguravali poziciju pomorske nezgode, odnosno, uspostavili su privremenu regulaciju pomorskoga prometa. 

Nakon uklanjanja jedrilice od mosta, službenici LK Zadar pregledali su plovilo i nakon što su ustanovili da nisu nastupila strukturna oštećenja, jedrilici je odobrena daljnja samostalna plovidba te je ponovno uspostavljen redovni pomorski promet ispod mosta Mali Ždrelac.

Dvije havarirane jahte u Splitskom akvatoriju

U području nadzora sigurnosti plovidbe Lučka kapetanija Split, jučer se dogodila se pomorska nesreća potonuća privatne motorne jahte, bez ozlijeđenih.

Službenici MRCC Rijeka jučer, 20. srpnja u 16.10 sati zaprimili su dojavu od voditelja motorne jahte imena 'Wish', duljine 12 metara, o prodoru mora u potpalublje te potpunom otkazivanju svih električnih i elektroničkih  uređaja na brodici. Motorna jahta u havariji, s ukupno 3 člana posade u trenutku dojave nalazila se 4-5 nautičkih milja od uvale Pokrivenik, na otoku Hvaru. 

S obzirom na to da je voditelj motorne jahte potvrdio da nema ozlijeđenih članova posade, a uvjeti na moru bili su povoljni, iz MRCC Rijeka od događaju je obaviještena Lučka kapetanija Split, a prema poziciji havarije angažirana je tvrtka za pružanje komercijalne pomoći plovilima, čija brodica je u 16.35 sati isplovila iz baze na otoku Visu.


Nedugo potom, u 17.15 sati u MRCC Rijeka zaprimljen je poziv pogibelji od strane zapovjednika motornoga broda 'Duje', koji je prijavio da obavlja spašavanje članova posade tonuće motorne jahte imena 'Amore 1', u sjevero-istočnom dijelu Splitskog akvatorija. Prema poziciji pomorske nesreće odmah su isplovili službenici Lučka kapetanije Split i Lučke ispostave Milna, koji su po dolasku prekrcali 5 brodolomaca na spasilačku brodicu LI Milna, među kojima, srećom, nitko nije ozlijeđen.

Havarirana jahta 'Amore 1', tipa 'Feretti 52' ostala je plutati pramčanim dijelom iznad površine mora, o čemu je obaviješten vlasnik, domaća charter tvrtka, kojoj je naloženo poduzeti komercijalno spašavanje i uklanjanje havarirane brodice s pozicije nesreće, u što kraćem roku.

Službenici LK Split i LI Milna vizualnim pregledom ustanovili su da nema onečišćenja mora, no s obzirom na to da je u spremnicima preostalo oko 500 litara pogonskoga goriva tipa diesel, iz MRCC Rijeka angažirana je tvrtka za pružanje komercijalnih usluga sprječavanja i uklanjanja onečišćenja mora i morskog okoliša.

U 19.30 sati službenici Lučke kapetanije Split u koordinaciji s vlasnikom havarirane i naplavljene brodice organizirali su spašavanje iste od potpunog potonuća tegljenjem prema uvali Smrka.

Očevid o uzrocima ove pomorske nesreće i potonuća brodice provode službenici Lučke ispostave Milna.

hr Sun Jul 21 2019 17:34:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d2edaaa29111cfb0f8b45b4/80

Cappelli: U RH je 3-4% manje turista nego u isto doba lani

Naglašava da su objekti s 4 i 5 zvjezdica uglavnom popunjeni te da ministarstvo ima viziju i strategiju razvoja turizma u sljedećih sedam godina
U Hrvatskoj ovoga srpnja boravi 3-4 posto manje turista nego u istom razdoblju prošle godine, izjavio je ministar turizma Gari Cappelli na ATP turniru u Umagu. 

Ministar u tome ne vidi problem, već podsjeća da se mora podignuti kvaliteta smještaja, pogotovo privatnog s 3 zvjezdice. Naglašava da su objekti s 4 i 5 zvjezdica uglavnom popunjeni te da ministarstvo ima viziju i strategiju razvoja turizma u sljedećih sedam godina.

- Cijela Europa je pogođena drugačijim smjerovima i pristupima turizmu. Nije samo Hrvatska na razini prošle godine. Iako smo u srpnju na razini od 3-4 posto niže nego u srpnju prošle godine, još je uvijek je skoro 4% više dolazaka i 1% više noćenja. Upozoravao sam da je Hrvatska došla na razinu od 200.000 turista i da je to njezina granica. Hrvatska treba podizati kvalitetu i to sam upozoravao od prvog dana od kad sam postao ministar, rekao je ministar Cappelli.
hr Sun Jul 21 2019 14:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55a0e1ac3b94ea0b008b4e4d/80
Foto: Ilustracija

Gust promet u oba smjera, na A1 dvije prometne nesreće

Vozačima HAK savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te drže sigurnosni razmak između vozila

Vremenski uvjeti u cijeloj zemlji povoljni su za vožnju, vozi se po suhim kolnicima, bez posebnih ograničenja, osim na dionicama gdje su u tijeku radovi. Vozačima HAK savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te drže sigurnosni razmak između vozila.

A1 ZAGREB-SPLIT-PLOČE

Pojačan je promet u oba smjera, mjestimice se vozi usporeno. Na naplatama Lučko i Demerje nema dužih čekanja.

Dvije prometne nesreće na A1

Prometna nesreća na 79. km, između odmorišta DOBRA i čvora OGULIN u smjeru Dubrovnika. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h.

Prometna nesreća na 192. km između čvora GOSPIĆ i čvora GORNJA PLOČA u smjeru Dubrovnika. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h.

ISTARSKI IPSILON

Zbog pojačanog prometa na graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija kolona je 4 km i dijelom se proteže i na Istarski ipsilon.

KRČKI MOST

Kolona vozila u smjeru kopna je oko 4 km, a u smjeru otoka oko 2,5 km.
hr Sun Jul 21 2019 12:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .