Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0ab36e2af47f3a008b46f8/80

Potrošnja ususret Valentinovu rasla za 45%: Hrvati najviše troše u restoranima te hotelima

Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u posljednje tri godine.

Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na 48% u 2019. godini.

„Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

hr Wed Feb 12 2020 09:59:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4abe7c29111c42428b457d/80

Certifikacija vinarija – jamstvo kvalitete i uvjet većeg plasmana

U HGK u Splitu održan seminar o certifikaciji vinarija prema IFS Food standardu
Usklađivanje rada sa svjetskim standardima i normama za gospodarske subjekte nije samo nešto što ih čini konkurentnijima, već je danas često i uvjet samog plasmana njihove robe na tržište. S ciljem upoznavanja vinara s IFS Food standardom, čije su posjedovanje svojim dobavljačima postavili brojni međunarodni lanci supermarketa, održan je danas u HGK -Županijskoj komori Split seminar Certifikacija vinarija prema IFS Food standardu.

- Zadaća HGK je da poduzetnike upozna sa svim novostima, trendovima i zahtjevima koji se postavljaju pred njih, kako bi unaprijedili svoje poslovanje te bolje i lakše plasirali svoje proizvode i usluge“, rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Certifikati predstavljaju potvrdu kvalitete i sigurnosti proizvoda koja pridonosi njihovoj prepoznatljivosti i boljem pozicioniranju na tržištu te tako i HGK više od dva desetljeća putem znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promovira i podiže svijest o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga.

Tomaš je podsjetio da je hrvatsko, a posebno dalmatinsko vino s oko 130 autohtonih sorti izuzetno zanimljivo inozemnom tržištu te predstavlja velik i još nedovoljno iskorišten potencijal.

S IFS certifikatom nazočne su upoznale predstavnice certifikacijske kuće DNV GL Adriatica d.o.o., Ana Katić i Vlatka Šćetarić.

- Prvenstveni cilj ove edukacije koju provodimo u suradnji s HGK je približiti vinarima ovaj standard i upoznati ih s osnovnim zahtjevima norme, kako bi mogli napraviti procjenu kompleksnosti i troškova certificiranja te benefite koje će im donijeti“, rekla je Ana Katić.

Iako je u Hrvatskoj malo certificiranih, Katić je navela da iz godine u godinu broj korisnika certifikata raste kako rastu zahtjevi tržišta po pitanju standardizacije i jamstva kvalitete.

IFS je međunarodni standard ne samo za vina već i šire, za prehrambenu industriju, koji daje smjernice i zahtjeve za proizvodnju i preradu prehrambenih proizvoda usklađene s najboljom svjetskom praksom. Posjedovanje certifikata potvrda je usklađenosti proizvoda sa zahtjevima norme, odnosno ostvarene visoke razine kvalitete i sigurnosti proizvoda te omogućava prodaju vina lancima supermarketa širom Europe.

A što certificiranje konkretno znači i donosi vinarima posvjedočio je poznati hvarski vinar Antun Plančić. - Primjena svih visokih standarda u proizvodnji vina, koje je dio tržišta hrane, garantira kupcu da će dobiti vino visoke razine i standarda i to ne samo danas već i u budućnosti. Higijena podruma je uvjet uspjeha svakog vina, a viši standardi higijenskih uvjeta rezultirat će boljim proizvodom koji će naše hrvatsko vinarstvo pozicionirati na globalnom svjetskom tržištu“, rekao je Plančić.

Primjena svakog novog standarda iziskuje određeno vrijeme, kapacitete i sredstva stoga su se vinari danas u Komori mogli upoznati s osnovnim zahtjevima IFS standarda i njegovom primjenom u vinarijama, od infrastrukturne prilagodbe, opreme i ambalaže, upravljanja procesima i rizicima, provođenja higijene pa do jednako važnog educiranja djelatnika.
hr Mon Feb 17 2020 17:25:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4197af29111cff348b4580/80

Veljača u HGK u Splitu posvećena izvozu

Danas u HGK - Županijskoj komori Split održana radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja

Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7% njih izvozi. 

S krajnjim ciljem povećanja ovog postotka održana je danas u HGK - Županijskoj komori Split radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

Niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza

- Hrvatska gospodarska komora provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, je upravo jedna od takvih aktivnosti. - rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš. Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnim delegacija, nastupa na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama, radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Radionica je organizirana u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatskim kreditnim osiguranjem d.d. (HKO), koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

- U HBOR-u smatramo da je potrebno potaknuti izvozna stremljenja naših gospodarstvenika te ih informirati o mogućnostima koje su im na raspolaganju u dijelu zatvaranja financijske konstrukcije i u dijelu osiguranja naplate izvoznih potraživanja. Nadamo se da će poduzetnici prepoznati korisnost ovih mjera i da ćemo imati pozitivne pomake. -poručila je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju Mira Krneta. Radionica u Splitu je prva od četiri koje će se na ovu temu u prvom kvartalu ove godine održati u dalmatinskim županijama, a uslijedit će radionice u Dubrovniku, Zadru i Šibeniku.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave, Zvonimir Samodol. ''Naša je usluga posebno značajna za izvoznike jer im omogućava da otvaraju nova tržišta uz prebacivanje rizika na nekog drugog tko se bavi preuzimanjem rizika, u ovom slučaju na osiguratelja specijaliziranog samo za tu vrstu osiguranja. Ovakvim radionicama i predstavljanjem želimo prvenstveno educirati poduzetnike, ukazati im da postoji rizik te da taj rizik mogu osigurati'', rekao je Samodol.

Financiranje izvoznih projekata

A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Posebno su zanimljiva bila iskustva poduzetnika izvoznika koji surađuju s HBOR-om i HKO-om.

- Suradnja s HKO-om nam je dosta olakšala poslovanje jer nismo više morali gubiti vrijeme na istraživanje stranih kupaca. Osiguranje košta ali se i isplati, nama je uštedjelo vrijeme a potencijalno i novac te su benefiti osiguranja veći od troškova. - smatra Branimir Šimić iz Wellmaxa d.o.o., tvrtke za trgovinu elektro-instalacijskim materijalima.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu iznio je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o, koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Mjesec veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako sljedeći tjedan, 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, na temu ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju. 

hr Mon Feb 10 2020 18:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e3d643129111c7f2e8b4575/80
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell

Regionalni dani EU fondova u Imotskom: Saznajte sve o bespovratnim sredstvima i ostvarite uspješan projekt!

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s institucijama u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova, kao nositelj politike ravnomjernog regionalnoga razvoja u Republici Hrvatskoj i ove godine organizira informativno-edukativna događanja pod nazivom „Regionalni dani EU fondova“.
Putem brojnih događaja, koji će biti organizirani u 30 gradova diljem Hrvatske, šira javnost i svi zainteresirani pojedinci, na razumljiv i pristupačan način, moći će dobiti informacije o svim mogućnostima financiranja izfondova Europske unije.

Nakon uspješno odrađenih događaja u Bakru, Belom Manastiru, Biogradu na Moru, Gospiću, Garešnici, Ivancu, Karlovcu, Krapini, Križevcima, Murskom Središću, Opuzenu, Petrinji, Požegi, Puli, Solinu, Šibeniku, Umagu, Vinkovcima, Virovitici, Vukovaru, Zaboku, Zadru i Zaprešiću koji su privukli brojne zainteresirane građane, „Regionalni dani EU fondova“ održat će se ovog puta u Imotskom.

Besplatne edukacije o korištenju EU fondova održat će se u petak, 14. veljače, u Pučkom otvorenom učilištu Imotski s početkom u 10:00 sati, a pozdravnim govorima otvorit će ih g. Ivan Budalić, gradonačelnik Imotskog i predstavnik Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Edukativno-informativni dio događanja započet će panel raspravom „Razvoj Imotskog kroz fondove Europske unije“, nakon čega će uslijediti stručna predavanja pod nazivom „EU fondovi kao mogućnost financiranja“. Po završetku stručnih predavanja održat će se edukacija “Predstavljanje mjera ruralnog razvoja i postupak prijave na natječaj“ na kojoj će Dragana Kosanović iz Euro Grant Konzaltinga predstaviti aktualne mogućnosti financiranja u okviru mjera ruralnog razvoja i upoznati posjetitelje s procesom prijave putem AGRONET aplikacije.

Zaključno, svi sudionici imat će mogućnost postaviti pitanja vezana uz EU fondove. Događaj “Regionalni dani EU fondova” namijenjen je svim građanima zainteresiranima za mogućnosti korištenja fondova Europske unije. Putem interaktivnih radionica, panel diskusija i edukativnih sadržaja, polaznici će uz korisne savjete ujedno imati priliku razmijeniti iskustva i povezati se s predavačima i drugim sudionicima, sa svrhom jačanja suradnje na svim razinama i realizacije što većeg broja projekata.

Prijavite se na besplatne edukacije, saznajte sve o mogućnostima korištenja EU sredstava i postanite dio svijeta EU fondova!

Direktan link na prijavu


hr Fri Feb 07 2020 14:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e3c730329111c5b2d8b456a/80

Započeo dvodnevni 5. regionalni Forum obiteljskog smještaja

Jedno od najvećih godišnjih okupljanja mikro poduzetnika u obiteljskom smještaju Splitsko-dalmatinske županije, peti po redu regionalni Forum obiteljskog smještaja, započeo je danas u Spaladium Areni, u sklopu Adriatic Gastro Showa.
Forum organizira Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Split, u suradnji s turističkim zajednicama Splitsko-dalmatinske županije i grada Splita, a kao i dosadašnjih godina okupio je brojne zainteresirane sudionike, njih dvjestotinjak.

Mikro poduzetnici u obiteljskom turizmu daju veliki obol u ostvarivanju značajnih rezultata hrvatskog turizma. U Splitsko-dalmatinskoj županiji objekti u domaćinstvu sudjelovali su 2018. sa 70% u ukupnim smještajnim kapacitetima te s 58% u ostvarenim noćenjima. U prošloj godini privatni smještaj na području Splitsko-dalmatinske županije sudjelovao je s najvećim udjelom u ostvarenom turističkom prometu te kontinuirano bilježi rast dolazaka i noćenja.

- Hrvatska gospodarska komora je na vrijeme prepoznala veliki potencijal obiteljskog smještaja, ali i potrebu da se ovaj segment naše turističke ponude dalje unapređuje i kvalitetno razvija. Interes za Forum je izniman, zbog čega ga ove godine po prvi put održavamo dva dana“ rekla je Nataša Bušić iz HGK - Županijske komore Split, poručivši da je ulaganje u kvalitetu ono koje dugoročno jamči uspjeh.

Koliko su privatni iznajmljivači izuzetno važni hrvatskom turizmu te koliko će u daljnjem razvoju održivog turizma u Hrvatskoj također biti važna njihova uloga i njihov doprinos više puta je naglasio državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina na panelu pod nazivom Obiteljski smještaj – dobar, bolji, najbolji.

- Podizanje kvalitete u turizmu je nužnost, ne samo da bismo rasli već da bi zadržali ono što imamo danas“, rekao je Glavina.

Od ukupno svih noćenja koja se ostvare u privatnom smještaju u Hrvatskoj na nivou godine, čak 87% ih se ostvari u objektima s 3, 2 i 1 zvjezdicom, 12% u objektima s 4 zvjezdice, a niti 1% u onima s 5 zvjezdica. Niža kategorija znači i nižu popunjenost, stoga treba raditi na podizanju kategorizacije i dodatnih sadržaja, ali i na ulaganju u samu uslugu.

U Hrvatskoj više od 52% posto svih privatnih iznajmljivača ne živi i nije prijavljeno na adresama na kojima su objekti koje iznajmljuju, što znači da se radi o čistom biznisu u kojem se sve više gubi doticaj domaćina s gostima.

- Stoga moramo definitivno ulagati u kvalitetu, ali ne samo kvalitetu samog smještaja, odnosno podizanje kategorizacije i dodatne sadržaje, već u kvalitetu usluge, u gostoljubivost domaćina, jer su domaćini najveća vrijednost privatnog smještaja“ poručio je Glavina.

Direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Joško Stella je podsjetio na brojne aktivnosti koje županijska turistička zajednica provodi za privatne iznajmljivače, čiju su bitnost, ali i potrebe odavno prepoznali te je podijelio novost koja ih očekuje po pitanju edukacija.

- Do sada smo godišnje održavali 30 edukacija, a ove godine očekujemo da ćemo imati više od sto besplatnih edukacija za vas, koje vam pomažu da radite bolje i budete bolji i konkurentniji“, najavio je Stella.

Važnost privatnih iznajmljivača istaknula je i direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić, iznijevši podatak da je od 34.700 registriranih kreveta u Splitu samo skoro 5.000 njih u hotelskoj industriji. Vukšić je također ukazala na najvažnije trendove suvremenih gostiju, s obzirom na podatak da najviše putuju mladi i oni treće životne dobi.

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK Martina Nimac Kalcina je rekla da se ovim Forumom i panelom željelo dati do znanja da je naš obiteljski smještaj dobar, prepoznat i nagrađivan na svjetskoj razini kao i da Hrvatska spada u deset najbolje ocijenjenih zemalja u svijetu. Ono što je dalje potrebno je stvaranje priče, odnosno povezivanje priče sa smještajem.

Voditeljica Sekcije Zajednice obiteljskog turizma HGK - Županijske komore Split Gordana Piteša podijelila je svoje osobno iskustvo privatnog iznajmljivača, ukazala na različitosti potreba i problema privatnih iznajmljivača s obzirom na to gdje posluju te pozvala iznajmljivače iz svih dijelova Županije da se priključe Sekciji pri splitskoj Komori.

A da bi se poruke s panela o nužnosti podizanja kvalitete i ostvarile brine se bogat edukativni program Foruma. Tako su se prvoga dana sudionici mogli upoznati s ponudom pustolovnog turizma na području županije te radom putničkih agencija, kao partnera s kojima mogu širiti svoju ponudu. Također su se informirali o aktualnim trendovima, novostima u poslovanju, aspektima održivosti u obiteljskom turizmu te marketinškim aktivnostima, a program je zatvorila panel rasprava “Kako izići iz okvira uobičajenog“.

Sutrašnji, drugi dan Foruma rezerviran je za predstavljanje raspoloživih modela financiranja namijenjenih upravo obiteljskom smještaju, i to kako poslovnih banaka tako i HBOR-a i programa Splitsko-dalmatinske županije, uz mogućnost individualnih razgovora s predavačima.
hr Thu Feb 06 2020 21:12:02 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .