Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57739821d84d64b64f8b457f/80

5 najboljih i najgorih namirnica za prazan želudac

Neke od njih mogu izazvati kiselinu u želucu ili gastritis, što vam doslovno može pokvariti prijepodne, a druge mogu utjecati na brzi porast razine šećera u krvi i kratko izazvati navalu energije, ali i dovesti do toga da vam se već oko 11 sati počne drijemati zbog naglog pada šećera u krvi

Svježe pecivo, jogurt, šalica crne kave i čaša soka od naranče, ili čaj s dosta limuna, mnogima su prva pomisao kad se spomene zdravi doručak, a da nisu ni svjesni kako neke od tih namirnica mogu biti štetne ako ih konzumiramo odmah ujutro, na prazan želudac, prenosi N1.

Neke od njih mogu izazvati kiselinu u želucu ili gastritis, što vam doslovno može pokvariti prijepodne, a druge mogu utjecati na brzi porast razine šećera u krvi i kratko izazvati navalu energije, ali i dovesti do toga da vam se već oko 11 sati počne drijemati zbog naglog pada šećera u krvi.

S druge strane, izborom namirnica koje vas mogu “držati” do ručka, kao i onima koje ublažavaju razinu kiseline u želucu, možete bitno utjecati na to kako ćete se nositi sa svakodnevnim obvezama, upozorava nutricionistica Sandra Marić Bulat.

No ne reagiramo svi jednako.

- Zdrav i oštećen želudac reagiraju drukčije na istu hranu. Kod zdravog želuca umjerene količine bilo koje hrane ne bi trebale uzrokovati nikakve tegobe. No ako se pretjera u količini, osobito one hrane koju smatramo nezdravom, može doći do oštećenja sluznice. U tom slučaju želudac može reagirati i na manje količine hrane koju inače smatramo zdravom, osobito ako je konzumiramo dok je želudac prazan. Iako možemo navesti namirnice koje smetaju kod oštećene sluznice, uvijek postoje iznimke i prehranu treba prilagoditi za svaku osobu posebno. Među primjerima namirnica o kojima su preporuke podijeljene kad je riječ o tome treba li ih jesti natašte su jogurt i banane.

- Jogurt na prazan želudac pojačano potiče stvaranje kiseline i na taj način umanjuju se sve prednosti bakterija mliječne kiseline u jogurtu - upozorava Sandra Marić Bulat.

No postoje vrste jogurta koje mogu biti korisne: običan jogurt zamijenite grčkim jogurtom ili onim koji sadrži probiotičke bakterije, koje su vrlo korisne za probavu.

- Koliko će dobrih bakterija iz jogurta preživjeti u kiselom želučanom okruženju, ovisi o soju bakterija i njihovu broju. Dobre bakterije, odnosno probiotici, štite od loših bakterija, kao što je Helicobacter pilory - ističe Dana Mrvić za 24 sata neke od prednosti takvog izbora.


LOŠE NAMIRNICE


Rafinirani šećeri - Ako jedete previše šećera na prazan želudac, tijelo neće moći proizvesti dovoljno inzulina u kratkom vremenu te će se tako naglo podići šećer u krvi. Osim toga, šećer potiče jako izlučivanje želučane kiseline i ne pogoduje zdravlju sluznice. Izbjegavajte slatka peciva, krafne, kekse, kolače, bombone...
Tijesta s kvascem
 - Izbjegavajte na prazan želudac namirnice koje sadrže kvasac jer mogu iziritirati želudac i izazvati nadutost. Pronađite jednostavan recept za domaći kruh bez kvasca. Pijenje kave ili čaja na prazan želudac također može uzrokovati želučane smetnje i mučninu.

Citrusi
 - Naranče, limun i ostali agrumi mogu uzrokovati probleme kod osoba s oštećenom sluznicom jednjaka, pa ih nije dobro konzumirati na prazan želudac, upozorava naša sugovornica. Svježi sok od limuna ili naranče pijte uvijek na kraju obroka.

Povrće
 - Izbjegavajte sirovo povrće, ali i prženo, pečeno ili ukiseljeno povrće na prazan želudac jer također može oštetiti sluznicu želuca te izazvati bolove i gastritis.

Gazirana pića
 - Pijenje gaziranih pića na prazan želudac može smanjiti dotok krvi u želudac i oštetiti sluznicu. Većina gaziranih napitaka sadrži kofein, koji izaziva pojačano lučenje želučane kiseline. Gazirana pića sadrže i visoke količine šećera.

DOBRE NAMIRNICE

Jaja - Mnoge studije pokazuju da jedenje jaja za doručak smanjuje ukupni unos kalorija tijekom dana. Jednostavno, dulje nas drže sitima, pa nećemo imati potrebu za grickalicama, a i za ručak ćemo pojesti manje. Slobodno se mogu kuhati i pržiti, no za zdravlje želuca najbolje je odabrati meko kuhana jaja.
Zobena kaša - Zobena kaša će formirati zaštitni sloj na želucu te tako štititi zidove želuca od povećane razine solne kiseline. Osim toga, zobena kaša zbog velikog udjela vlakana može potaknuti probavu, što je ujutro vrlo korisno.
Med
 - Med poboljšava probavu i jača imunitet, no nemojte ga jesti baš na potpuno prazan želudac jer nekima teško pada. Za zdravlje sluznice želuca odličan izbor je manuka med. Istraživanja su pokazala korist od čaše mlake vode u kojoj smo otopili žličicu meda i popili na prazan želudac.

Maslac od kikirikija ili badema
 - Ako ne jedete jaja ili mliječne proizvode, dan možete početi alternativnim izvorima proteina: maslacem od kikirikija ili badema. Bogat je mononezasićenim masnim kiselinama i odličan je izvor energije. Namažite ga na integralne krekere.

Orasi
 - Pojedite nekoliko oraha ujutro, najbolje tako što ćete ih sitno nasjeckane dodati u zobenu kašu. Orasi u jutarnjem obroku normaliziraju razine pH želuca i na tako smanjuju rizik od pojave ulkusa, kaže Sandra Marić Bulat. Također, korisni su za krvne žile u mozgu.

hr Tue Jan 17 2017 19:44:03 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf81be2af47fb68c8b47e2/80
Foto: Pixabay

Savjeti kako brzo zaspati i spavati kvalitetno sve do jutra

San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti

Užurbani načina života i stres ne dopuštaju mislima da se smire već užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to ne doprinosi mirnom snu. Postoje trikovi kako se opustiti, smiriti misli i utonuti u san brže.

- San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti. Svako vrijeme nosi sa sobom svoje životne potrebe, okolnosti, navike i preporuke. Svaki neugodan osjećaj, hladnoća, previše topline, bol, osjećaj zabrinutosti, tjeskobe, neizvjesnosti i drugih neugodnih senzacija odašilje mozgu informacije koje ometaju uspavljivanje i san - objasnila nam je Branislava Čilić dr. med., specijalist obiteljske medicine.

Kaže kako na spavanje utječu brojni čimbenici koje možemo podijeliti na one nad kojima imamo utjecaj i druge koji su izvan našeg dometa poput bolesti, problema na poslu ili privatnom životu...

- Spavanje u zatamnjenoj prostoriji jer naš organizam u tami luči melatonin, hormon sna koji je odgovoran za spavanje - između ostalog zato i spavamo noću. Dakle treba ugasiti svjetla, spustiti rolete ako je ulična svjetiljka jake svjetlosti. Prigušiti zvukove ukoliko je to moguće. Dobro je popiti topli napitak, čaj, mlijeko, kakao kako bi više krvotoka bilo preraspoređeno prema probavi, a manje u mozak. Poznato je kako konzumacija mlijeka sadrži aminokiselinu L triptofan koja pomaže ljudima da utonu u san - savjetuje Branislava Čilić dr. med.

Dodaje kako pred spavanje nikako nije dobro gledati uznemirujuće filmove, igrati ratne igrice. Također, nije dobro spavati tijekom dana dulje od 10 do 15 minuta.

- Dobro je uključiti neki ritual pred spavanje, koji nam stvara uvjetni refleks spremanja za spavanje. To su npr. čitanje laganog štiva, glazba, tuširanje, konzumacija toplih napitaka, ali i druge radnje kojima završavamo radni dan, a što nas na neki način odvaja od budnosti i približava snu - dodaje ova liječnica.

Napominje da je prije spavanje važno izbjegavati kavu, čaj bogat teinom, nikotin i alkohol. Nije dobro niti vježbati neposredno prije spavanja jer to razbuđuje.

Poželjno je prije odlaska na počinak meditirati, opustiti se u toploj kupki... Uz to, jako je važno da su krevet, madrac i jastuci kvalitetni te udobni.

Što se događa kada smo neispavani?

Razbolimo se jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s raznim bolestima.Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.

Koža izgleda sve lošije - bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno. Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći, kao i rizik od nastanka raka.Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega - da u njoj vlada zbrka.

Utonite u san za 60 sekundi

Dr. Andrew Weil, liječnik školovan na Harvardu, veliki je zagovornik tehnike disanja 4-7-8 koja opušta mišiće i čisti misli, a temelji se na drevnoj indijskoj praksi, prenosi Daily Mail. Ovom tehnikom postiže se da više kisika uđe u pluća a samim time i u cijelo tijelo, i tako ga opušta. Dr. Weil ovu tehniku preporučuje, ne samo pred spavanje, već i tijekom dana kada smo pod stresom. 

Postupak:

Izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje. Zatvorite usta, udišite tiho zrak kroz nos i u mislima brojite do četiri. Potom, zadržite dah brojeći do sedam. Ponovo izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje i neka to traje osam sekundi. Udahnite i ponovite ciklus tri puta za ukupno četiri udisaja. - pišu 24sata

hr Tue Apr 24 2018 21:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf736a2af47fa4938b4610/80
Foto: Pixabay

Žene s većim grudima imaju veći IQ

Ovim istraživanjem "srušen" je mit da žene s većim grudima imaju manji IQ
Žene s velikim grudima imaju barem za 10 bodova viši rezultat IQ-a nakon testiranja. Do toga, kažu znanstvenici s fakulteta u Chicagu, dovode hormoni koji su zaslužni i za rast grudi, a koji imaju veze i s inteligencijom. 

Ovim istraživanjem "srušen" je mit da žene s većim grudima imaju manji IQ, rezultati su zapravo sasvim suprotni. No ono što može "mučiti"  žene s većim oblinama je neki oblik probavnog poremećaja i bolna leđa jer im je teže baviti se sportom. 

Istraživanje provedeno 2011. godine na Sveučilištu Chicago pokazalo je da su žene s većim grudima inteligentnije. One s prosječnom veličinom grudi su također pokazivale bolje rezultate na testiranju od onih s manjim grudima. 

Ipak, još uvijek nije jasna ta poveznica, ali znanstvenici vjeruju da ima veze s razinom hormona. 

Pokazalo se i kako muškarci koji ne žele djecu, češće biraju žene s malim grudima jer se veće grudi povezuju s plodnošću. - piše Večernji 
hr Tue Apr 24 2018 20:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf55582af47fb68c8b47c7/80
Foto: Pixabay

Sjajan trik za čišćenje bijele gume na tenisicima

Za nekoliko minuta, vaše će tenisice ponovo biti čiste i blistave

Iako današnje perilice rublja imaju razne programe za pranje garderobe i obuće, istina je da ih centrifuga često zna oštetiti.

Kada je riječ o bijeloj obući, guma na cipelama nakon pranja postaje žuta ili poprimi ružne mrlje.

Ako ste i vi imali slično iskustvo, ne brinite jer postoji sjajan trik kako da svojoj obući vratite blistavu bjelinu. Sve što vam treba su soda bikarbona, voda i malo octa.

Prvo pomiješajte vodu i ocat u jednakim omjerima, a potom dodajte sodu bikarbonu – količinu odredite sami, važno je da dobijete gustu masu.

Uzmite staru četkicu za zube, umočite je u pastu i izribajte tenisice. Kada završite, isperite ih toplom vodom i ostavite da se osuše. - piše B92.

hr Tue Apr 24 2018 18:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf0d712af47fd3948b458d/80

U Bol na Braču ove godine stižu najveća imena domaćeg hip-hopa

Od 26. do 28. srpnja
Na neke festivale publika dolazi zbog lineup-a, na neke zbog atmosfere, a na neke zato što su kul. Graffiti na Gradele u svom sedmom izdanju, koje će se održati na već dobro poznatoj lokaciji Bijele kuće u Bolu na Braču od 26. do 28. srpnja, podiže igru na novi nivo i udara hattrick.

Na Graffitima na Gradele naći ćete sve - najbolju i najopušteniju festivalsku atmosferu, kul ekipu i definitivno najbolji lineup u povijesti festivala!


Bol na Braču već je tradicionalno ljetovalište 33 bande - High5 i braća Kuku$i već su rezervirali apartman i vraćaju se odraditi standardan hit nastup, ove godine podebljan hitovima s albuma "BackStageBoys" (High5) i "Anđeli i Bomboni" (Kuku$).

Prognoze kažu da će ljeto biti baš kako i treba biti - vruće, a vrućinu će dodatno pojačati Vojko, Vrućina Vojko pa se očekuje rušenje temperaturnih i festivalskih rekorda. Neka te to ne obeshrabri, plaža je odmah ispod.

A to su tek prva imena najboljeg ljetnog lineupa na još uvijek potpuno besplatnom morskom festivalu - u narednim tjednima stiže još velikih imena, a internacionalne boje branit će neki od najvećih writera i graffitera!
hr Tue Apr 24 2018 12:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .