Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57739821d84d64b64f8b457f/80

5 najboljih i najgorih namirnica za prazan želudac

Neke od njih mogu izazvati kiselinu u želucu ili gastritis, što vam doslovno može pokvariti prijepodne, a druge mogu utjecati na brzi porast razine šećera u krvi i kratko izazvati navalu energije, ali i dovesti do toga da vam se već oko 11 sati počne drijemati zbog naglog pada šećera u krvi

Svježe pecivo, jogurt, šalica crne kave i čaša soka od naranče, ili čaj s dosta limuna, mnogima su prva pomisao kad se spomene zdravi doručak, a da nisu ni svjesni kako neke od tih namirnica mogu biti štetne ako ih konzumiramo odmah ujutro, na prazan želudac, prenosi N1.

Neke od njih mogu izazvati kiselinu u želucu ili gastritis, što vam doslovno može pokvariti prijepodne, a druge mogu utjecati na brzi porast razine šećera u krvi i kratko izazvati navalu energije, ali i dovesti do toga da vam se već oko 11 sati počne drijemati zbog naglog pada šećera u krvi.

S druge strane, izborom namirnica koje vas mogu “držati” do ručka, kao i onima koje ublažavaju razinu kiseline u želucu, možete bitno utjecati na to kako ćete se nositi sa svakodnevnim obvezama, upozorava nutricionistica Sandra Marić Bulat.

No ne reagiramo svi jednako.

- Zdrav i oštećen želudac reagiraju drukčije na istu hranu. Kod zdravog želuca umjerene količine bilo koje hrane ne bi trebale uzrokovati nikakve tegobe. No ako se pretjera u količini, osobito one hrane koju smatramo nezdravom, može doći do oštećenja sluznice. U tom slučaju želudac može reagirati i na manje količine hrane koju inače smatramo zdravom, osobito ako je konzumiramo dok je želudac prazan. Iako možemo navesti namirnice koje smetaju kod oštećene sluznice, uvijek postoje iznimke i prehranu treba prilagoditi za svaku osobu posebno. Među primjerima namirnica o kojima su preporuke podijeljene kad je riječ o tome treba li ih jesti natašte su jogurt i banane.

- Jogurt na prazan želudac pojačano potiče stvaranje kiseline i na taj način umanjuju se sve prednosti bakterija mliječne kiseline u jogurtu - upozorava Sandra Marić Bulat.

No postoje vrste jogurta koje mogu biti korisne: običan jogurt zamijenite grčkim jogurtom ili onim koji sadrži probiotičke bakterije, koje su vrlo korisne za probavu.

- Koliko će dobrih bakterija iz jogurta preživjeti u kiselom želučanom okruženju, ovisi o soju bakterija i njihovu broju. Dobre bakterije, odnosno probiotici, štite od loših bakterija, kao što je Helicobacter pilory - ističe Dana Mrvić za 24 sata neke od prednosti takvog izbora.


LOŠE NAMIRNICE


Rafinirani šećeri - Ako jedete previše šećera na prazan želudac, tijelo neće moći proizvesti dovoljno inzulina u kratkom vremenu te će se tako naglo podići šećer u krvi. Osim toga, šećer potiče jako izlučivanje želučane kiseline i ne pogoduje zdravlju sluznice. Izbjegavajte slatka peciva, krafne, kekse, kolače, bombone...
Tijesta s kvascem
 - Izbjegavajte na prazan želudac namirnice koje sadrže kvasac jer mogu iziritirati želudac i izazvati nadutost. Pronađite jednostavan recept za domaći kruh bez kvasca. Pijenje kave ili čaja na prazan želudac također može uzrokovati želučane smetnje i mučninu.

Citrusi
 - Naranče, limun i ostali agrumi mogu uzrokovati probleme kod osoba s oštećenom sluznicom jednjaka, pa ih nije dobro konzumirati na prazan želudac, upozorava naša sugovornica. Svježi sok od limuna ili naranče pijte uvijek na kraju obroka.

Povrće
 - Izbjegavajte sirovo povrće, ali i prženo, pečeno ili ukiseljeno povrće na prazan želudac jer također može oštetiti sluznicu želuca te izazvati bolove i gastritis.

Gazirana pića
 - Pijenje gaziranih pića na prazan želudac može smanjiti dotok krvi u želudac i oštetiti sluznicu. Većina gaziranih napitaka sadrži kofein, koji izaziva pojačano lučenje želučane kiseline. Gazirana pića sadrže i visoke količine šećera.

DOBRE NAMIRNICE

Jaja - Mnoge studije pokazuju da jedenje jaja za doručak smanjuje ukupni unos kalorija tijekom dana. Jednostavno, dulje nas drže sitima, pa nećemo imati potrebu za grickalicama, a i za ručak ćemo pojesti manje. Slobodno se mogu kuhati i pržiti, no za zdravlje želuca najbolje je odabrati meko kuhana jaja.
Zobena kaša - Zobena kaša će formirati zaštitni sloj na želucu te tako štititi zidove želuca od povećane razine solne kiseline. Osim toga, zobena kaša zbog velikog udjela vlakana može potaknuti probavu, što je ujutro vrlo korisno.
Med
 - Med poboljšava probavu i jača imunitet, no nemojte ga jesti baš na potpuno prazan želudac jer nekima teško pada. Za zdravlje sluznice želuca odličan izbor je manuka med. Istraživanja su pokazala korist od čaše mlake vode u kojoj smo otopili žličicu meda i popili na prazan želudac.

Maslac od kikirikija ili badema
 - Ako ne jedete jaja ili mliječne proizvode, dan možete početi alternativnim izvorima proteina: maslacem od kikirikija ili badema. Bogat je mononezasićenim masnim kiselinama i odličan je izvor energije. Namažite ga na integralne krekere.

Orasi
 - Pojedite nekoliko oraha ujutro, najbolje tako što ćete ih sitno nasjeckane dodati u zobenu kašu. Orasi u jutarnjem obroku normaliziraju razine pH želuca i na tako smanjuju rizik od pojave ulkusa, kaže Sandra Marić Bulat. Također, korisni su za krvne žile u mozgu.

Facebook komentari

hr Tue Jan 17 2017 19:44:03 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a885f6a2af47fe4028b4569/80
Foto: Screenshot UNILAD

Hrvatska popularnija od Sejšela i Tajlanda: Video koji promovira Lijepu našu pregledan je 21 milijun puta

U srpnju prošle godine Unilad je na svojoj Facebook stranici Unilad Adventure podijelio video u kojem je predstavio ljepote Hrvatske.

Video je do danas postao jedan od najgledanijih na njihovoj stranici posvećenoj putovanjima i dobio je nevjerojatnih 21 milijun pregleda, piše Index.

Za usporedbu, druge egzotične lokacije imaju znatno manji broj pregleda. Tako popularni Sejšeli broje samo 2,8 milijuna pregleda, Južna Afrika 3,3 milijuna, Tajland 2,5, Novi Zeland 4,4 milijuna, a Bali i Maldivi nisu dosegli ni milijun.

"Posjetio sam Plitvice i još su ljepše. Video ih nije ni približno dobro opisao", "Rastužuje me što će ova predivna priroda kroz dvadesetak godina biti uništena od strane turista", "Oduvijek sam govorio da je Hrvatska jedna od najpodcjenjenijih zemalja", "Čim mi završe ispitni rokovi, dolazim", "Nisam ni pogledala video do kraja, a već sam odlučila Hrvatsku dodati na listu zemalja koje planiram posjetiti", bili su samo neki od oduševljenih komentara.  

Ovo nije jedini put da je UNILAD odlučio promovirati Hrvatsku. U siječnju je objavio snimku u kojoj je našu zemlju proglasio "jednom od najljepših zemalja Europe".


Facebook komentari

hr Sat Feb 17 2018 18:00:33 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a88598b2af47f0c008b466f/80

Krava pobjegla putem u klaonicu: Probila ogradu, slomila ruku radniku i otplivala u slobodu

Vlasnik je, nakon što ju je tjedan dana bezuspješno pokušavao vratiti, odustao i umjesto toga odlučio pripaziti da ima dovoljno hrane za preživljavanje.

Krava koja je na nevjerojatan način pobjegla dok su je transportirali u klaonicu živi sama na otoku i napada svakog tko joj se približi, piše The Independent, prenosi Index.

Kad su je prošlog mjeseca pokušali uvesti u kamion koji bi je prevezao u klaonicu, krava je probila metalnu ogradu i pobjegla do obližnjeg jezera Nysa u južnoj Poljskoj. Kad ju je vlasnik pokušao vratiti na farmu, slomila je ruku jednom od njegovih radnika.

Nakon toga je skočila u jezero i otplivala do jednog od otoka koji se nalaze u sredini jezera. Vlasnik, poznat kao gospodin Lukasz, rekao je da ju je čak vidio da je u jednom trenu zaronila.

Vlasnik je, nakon što ju je tjedan dana bezuspješno pokušavao vratiti, odustao i umjesto toga odlučio pripaziti da ima dovoljno hrane za preživljavanje.

U potragu su se uključili čak i vatrogasci koji su brodom došli na otok, no kad ih je krava vidjela, otplivala je do poluotoka udaljenog 50 metara. Zapovjednik vatrogasaca Pawel Gotowski kaže da je životinja preplašena, ali zdrava.

Kad su pozvali veterinara da pokuša uspavati životinju, on je objasnio da trenutno nema sredstva za uspavljivanje te da će potrajati nekoliko dana dok mu stigne narudžba.

U cijelu su se priču uključili i političari. Farmer je čak razmišljao da odbjeglu kravu jednostavno upucaju, no gradonačelnik Czeslaw Bilobran je zaključio da je treba pustiti da živi.

Poljski političar i bivši pjevač Pawel Kukiz je na Facebooku podijelio post u kojem je ponudio platiti kako bi se "krava heroina" spasila od smrti.

"Krava je herojski pobjegla i uspjela doći do otoka u sredini jezera. Nije se predala ni vatrogascima koji su došli po nju i još uvijek se bori. Nisam vegetarijanac, ali njena odlučnost i volja da preživi je neprocjenjiva. Zbog toga sam odlučio napraviti sve u svojoj moći kako bi joj se omogućilo da ostane na sigurnom i da proživi svoj život sve do prirodne smrti", rekao je on.  

Facebook komentari

hr Sat Feb 17 2018 17:35:22 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a884e082af47f0d008b465a/80

Boja kose otkriva sklonost određenim bolestima

Geni koji stvaraju pigment u kosi reguliraju procese u organizmu i utječu na faktore rizika koji uvjetuju nastanak određenih bolesti. Boja kose ukazuje na slabe točke kada je riječ o zdravlju, tvrde stručnjaci. Zapravo, geni koji stvaraju pigment u kosi reguliraju procese u organizmu i utječu na faktore rizika koji uvjetuju nastanak određenih bolesti.
Plavokosi bi trebali paziti na zdravlje očiju i kože, jer su u većem riziku za nastanak senilne makularne degeneracije oka, koja na kraju može dovesti i do sljepoće. Da bi izbjegli ovakvo stanje, trebali bi konzumirati povrće bogato luteinom, kao što je kelj, grašak, špinat… Podložni su i pojavi karcinoma kože, piše Zdrava krava.

Smeđokosi najčešće obolijevaju od non-Hodgkinovog limfoma, a najrjeđe od melanoma. Najlakše ćelave jer imaju najmanje kose. Kako bi izbjegli ovu neugodnu pojavu, trebali bi uzimati 18 miligrama željeza na dan ili šalicu zobi. Ukoliko su pušači, smeđokosi bi trebali što prije zaboraviti na cigarete. To je zato što melanin, koji daje boju kosi, usporava rad jetre, koja onda otežano razgrađuje nikotin. Zbog toga su smeđokosi osjetljiviji na djelovanje nikotina, a povećava se i rizik za stvaranje nikotinske ovisnosti.

Crvenokosi imaju 50 posto veći rizik da obole od Parkinsonove bolesti, ali istraživanja pokazuju da uzimanje 400 miligrama folne kiseline na dan u značajnoj mjeri može smanjiti ovu vrstu rizika. Crvenokosi su i češće zabrinuti, jer geni koji daju boju kosi utječu i na to kako organizam upravlja stresom. U njihovom slučaju, genski faktor koji boji kosu nije na zavidnoj razini u borbi protiv stresa.

Prerano posijedjela kosa može ukazati na različite zdravstvene probleme, ali prije svega na manjak vitamina B12 ili na poremećaje štitnjače.



Facebook komentari

hr Sat Feb 17 2018 16:50:01 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8841742af47f64018b45ba/80

Pet znakova da ne jedete dovoljno proteina

Takozvana piramida zdrave hrane se posljednjih godina počela mijenjati. Stručnjaci poručuju da jedemo previše ugljikohidrata i jednostavnih šećera i zbog toga se debljamo, a sve više shvaćaju važnost dovoljnog unosa bjelančevina u svakodnevnu prehranu
Bjelančevine ili proteini su jako bitni za naš organizam. Oni naime predstavljaju glavni građevni materijal našeg organizma, a uključeni su u gotovo sve biokemijske procese stanica. Primjerice, sudjeluju u stvaranju hemoglobina koji prenosi kisik u tijelu, u izgradnji i obnovi mišićnog tkiva, rastu kose, noktiju i kože te prijenosu hranjivih tvari, piše zadovoljna.hr.

Što još morate znati o proteinima?

Proteini su izgrađeni od različitih kombinacija ukupno 20 aminokiselina, od čega ih je 8 esencijalno, što znači da ih naš organizam ne može proizvesti, već ih moramo unijeti hranom.

Proteini se nalaze u gotovo svoj hrani, osim u rafiniranim šećerima i mastima. Hrana životinjskog podrijetla, poput mesa, riba, jaja, mlijeka, jogurta i sira, najbolji je izvor proteina. Biljni proteini nalaze se u mahunarkama (grah, grašak, mahune, slanutak, leća...), žitaricama, zelenom lisnatom povrću i heljdi. Prosječan čovjek treba 1 - 1,5 grama proteina po kilogramu tjelesne mase dnevno.

Ako se pitate uzimate li dovoljno proteina, obratite pažnju i na sljedeće. Ovo su znakovi da ne jedete dovoljno proteina:

1. Žudite za slatkim

Jedan od prvi znakova nedovoljnog unosa proteina je: jede vam se nešto slatko i nikad se ne osjećate potpuno sitima. Pitate se, kako to da onda ne žudite za mesom i jajima? Pa, jedna od glavnih funkcija proteina je održavanje stalne razine glukoze u krvi, pa uz nestašicu proteina imate i nagli pad glukoze i želju za namirnicama koje će vam brzo dati energiju, kao što su slatkiši.

To vjerojatno objašnjava i zašto mnogo vegetarijanaca (ako ne paze na dovoljan unos proteina iz neživotinjskih izvora) tako pati za čokoladom. Pojedete li za doručak samo žitarice s mlijekom, trenutno ćete dobiti energiju, ali ubrzo ćete ogladnjeti.

2. Osjećate se umorno

Ravnoteža šećera u krvi je bitna za koncentraciju, pa uz nedostatak proteina imate osjećaj da ne možete normalno funkcionirati. Naravno, vaš mozak treba proteine da bi se dobro osjećao. Tražite li stalno rješenje u ugljikohidratima kao što su peciva ili keksi, dobit ćete trenutnu energiju i zatim ponovno pad energije uz osjećaj da se ne možete fokusirati.

3. Ispada vam kosa

Proteini izgrađuju sve stanice u tijelu, uključujući i folikul kose. Jaki folikuli držat će kosu na glavi, bez obzira na moguća zatezanja kose gumicom, češljanje i sl. No, ako vam kronično nedostaje proteina, mogli biste primijetiti da vam kosa više opada i da su vam vlasi tanje.

4. Osjećate se slabo

Proteini su ključni za gradnju mišića, pa uz nedovoljan unos proteina mišići s vremenom oslabljuju.

5. Često ste bolesni

Bez dovoljno proteina nema ni dobrog imuniteta! Zato, ako primjećujete da češće pokupite prehladu ili virozu nego drugi ljudi, a inače ste dobrog zdravlja, možda je za to kriva nestašica proteina u vašem tijelu.

Facebook komentari

hr Sat Feb 17 2018 15:52:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .