Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57739821d84d64b64f8b457f/80

5 najboljih i najgorih namirnica za prazan želudac

Neke od njih mogu izazvati kiselinu u želucu ili gastritis, što vam doslovno može pokvariti prijepodne, a druge mogu utjecati na brzi porast razine šećera u krvi i kratko izazvati navalu energije, ali i dovesti do toga da vam se već oko 11 sati počne drijemati zbog naglog pada šećera u krvi

Svježe pecivo, jogurt, šalica crne kave i čaša soka od naranče, ili čaj s dosta limuna, mnogima su prva pomisao kad se spomene zdravi doručak, a da nisu ni svjesni kako neke od tih namirnica mogu biti štetne ako ih konzumiramo odmah ujutro, na prazan želudac, prenosi N1.

Neke od njih mogu izazvati kiselinu u želucu ili gastritis, što vam doslovno može pokvariti prijepodne, a druge mogu utjecati na brzi porast razine šećera u krvi i kratko izazvati navalu energije, ali i dovesti do toga da vam se već oko 11 sati počne drijemati zbog naglog pada šećera u krvi.

S druge strane, izborom namirnica koje vas mogu “držati” do ručka, kao i onima koje ublažavaju razinu kiseline u želucu, možete bitno utjecati na to kako ćete se nositi sa svakodnevnim obvezama, upozorava nutricionistica Sandra Marić Bulat.

No ne reagiramo svi jednako.

- Zdrav i oštećen želudac reagiraju drukčije na istu hranu. Kod zdravog želuca umjerene količine bilo koje hrane ne bi trebale uzrokovati nikakve tegobe. No ako se pretjera u količini, osobito one hrane koju smatramo nezdravom, može doći do oštećenja sluznice. U tom slučaju želudac može reagirati i na manje količine hrane koju inače smatramo zdravom, osobito ako je konzumiramo dok je želudac prazan. Iako možemo navesti namirnice koje smetaju kod oštećene sluznice, uvijek postoje iznimke i prehranu treba prilagoditi za svaku osobu posebno. Među primjerima namirnica o kojima su preporuke podijeljene kad je riječ o tome treba li ih jesti natašte su jogurt i banane.

- Jogurt na prazan želudac pojačano potiče stvaranje kiseline i na taj način umanjuju se sve prednosti bakterija mliječne kiseline u jogurtu - upozorava Sandra Marić Bulat.

No postoje vrste jogurta koje mogu biti korisne: običan jogurt zamijenite grčkim jogurtom ili onim koji sadrži probiotičke bakterije, koje su vrlo korisne za probavu.

- Koliko će dobrih bakterija iz jogurta preživjeti u kiselom želučanom okruženju, ovisi o soju bakterija i njihovu broju. Dobre bakterije, odnosno probiotici, štite od loših bakterija, kao što je Helicobacter pilory - ističe Dana Mrvić za 24 sata neke od prednosti takvog izbora.


LOŠE NAMIRNICE


Rafinirani šećeri - Ako jedete previše šećera na prazan želudac, tijelo neće moći proizvesti dovoljno inzulina u kratkom vremenu te će se tako naglo podići šećer u krvi. Osim toga, šećer potiče jako izlučivanje želučane kiseline i ne pogoduje zdravlju sluznice. Izbjegavajte slatka peciva, krafne, kekse, kolače, bombone...
Tijesta s kvascem
 - Izbjegavajte na prazan želudac namirnice koje sadrže kvasac jer mogu iziritirati želudac i izazvati nadutost. Pronađite jednostavan recept za domaći kruh bez kvasca. Pijenje kave ili čaja na prazan želudac također može uzrokovati želučane smetnje i mučninu.

Citrusi
 - Naranče, limun i ostali agrumi mogu uzrokovati probleme kod osoba s oštećenom sluznicom jednjaka, pa ih nije dobro konzumirati na prazan želudac, upozorava naša sugovornica. Svježi sok od limuna ili naranče pijte uvijek na kraju obroka.

Povrće
 - Izbjegavajte sirovo povrće, ali i prženo, pečeno ili ukiseljeno povrće na prazan želudac jer također može oštetiti sluznicu želuca te izazvati bolove i gastritis.

Gazirana pića
 - Pijenje gaziranih pića na prazan želudac može smanjiti dotok krvi u želudac i oštetiti sluznicu. Većina gaziranih napitaka sadrži kofein, koji izaziva pojačano lučenje želučane kiseline. Gazirana pića sadrže i visoke količine šećera.

DOBRE NAMIRNICE

Jaja - Mnoge studije pokazuju da jedenje jaja za doručak smanjuje ukupni unos kalorija tijekom dana. Jednostavno, dulje nas drže sitima, pa nećemo imati potrebu za grickalicama, a i za ručak ćemo pojesti manje. Slobodno se mogu kuhati i pržiti, no za zdravlje želuca najbolje je odabrati meko kuhana jaja.
Zobena kaša - Zobena kaša će formirati zaštitni sloj na želucu te tako štititi zidove želuca od povećane razine solne kiseline. Osim toga, zobena kaša zbog velikog udjela vlakana može potaknuti probavu, što je ujutro vrlo korisno.
Med
 - Med poboljšava probavu i jača imunitet, no nemojte ga jesti baš na potpuno prazan želudac jer nekima teško pada. Za zdravlje sluznice želuca odličan izbor je manuka med. Istraživanja su pokazala korist od čaše mlake vode u kojoj smo otopili žličicu meda i popili na prazan želudac.

Maslac od kikirikija ili badema
 - Ako ne jedete jaja ili mliječne proizvode, dan možete početi alternativnim izvorima proteina: maslacem od kikirikija ili badema. Bogat je mononezasićenim masnim kiselinama i odličan je izvor energije. Namažite ga na integralne krekere.

Orasi
 - Pojedite nekoliko oraha ujutro, najbolje tako što ćete ih sitno nasjeckane dodati u zobenu kašu. Orasi u jutarnjem obroku normaliziraju razine pH želuca i na tako smanjuju rizik od pojave ulkusa, kaže Sandra Marić Bulat. Također, korisni su za krvne žile u mozgu.

Facebook komentari

hr Tue Jan 17 2017 19:44:03 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2fd3c3b9e03ed8248b4577/80
Foto: Facebook

˝Sportko pomaže!˝: Humanitarna akcija za djecu s poteškoćama u razvoju iz Centra za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj u Splitu

Polaznici Sportkovog program iz Splita, Solina, Imotskog, Omiša i Dugopolja sudjelovati će na priredbi u sportskoj dvorani Komercijalno - trgovačke škole (Matoševa 60,Split) u subotu, 16. prosinca od 11 sati

Sportska akademija Sportko već niz godina organizira različite sportsko-humanitarne projekte, te razne programe za djecu i mlade. Uoči Božića, Sportko priređuje 5. humanitarno – sportsku priredbu ˝Sportko pomaže!˝, kojoj je cilj uveseliti Božićne blagdane djeci s poteškoćama u razvoju iz Centra za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj u Splitu.

Polaznici Sportkovog program iz Splita, Solina, Imotskog, Omiša i Dugopolja sudjelovati će na priredbi u sportskoj dvorani Komercijalno - trgovačke škole (Matoševa 60,Split) u subotu, 16. prosinca od 11 sati.

Naši mali sportaši i njihovi roditelji uvijek izraze spremnost u donacijama i naravi da potpomognu ovoj priredbi. Najčešće se doniraju pelene za djecu, potrošni materijala za održavanje higijene, didaktičke igračke te sportski rekviziti.

Na priredbi se očekuje 300-tinjak djece sportaša i preko 700 gledatelja.

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 14:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a824b6b47398da5a8b456b/80
Foto: Pixabay

Rad za računalom i važnost pauza svakih sat vremena

Istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pokazalo je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan

 Osobe čiji je posao vezan uz višesatni rad za računalom moraju praviti stanke od po pet do petnaest minuta svakih sat vremena, jer u suprotnom zurenje u ekran može rezultirati oštećenjem vida, glavoboljom i boli u vratu i leđima, podsjetili su njemački liječnici. 

Istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pokazalo je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan.

Pokazalo se da su osobe koje su pazile da redovito odlaze na kratke pauze bile puno odmornije i produktivnije od onih koje su radile više sati "u komadu".

Najboljim se pokazao omjer od 52 minute rada, nakon čega bi uslijedilo pet do petnaest minuta odmora. Usto su zaposlenici koji su se pridržavali ovakvog rasporeda imali izvrsnu razinu usredotočenosti na posao. Čitavih su sat vremena bili u potpunosti posvećeni radnoj zadaći, što znači da pritom nisu provjeravali ni Facebook ni privatni email.

Kad su osjetili laganu slabost, a to je obično bilo nakon sat vremena, uzeli su kratak predah tijekom kojeg bi se odvojili od posla, što im je omogućilo da se radu vrate odmorni i produktivni.

Njemački su znanstvenici podsjetili da mozak prirodno funkcionira s naglim rastom i padom energije. Ona obično raste sat vremena, nakon čega slijedi 5 do 10 minuta dug pad.

Objasnili su da uzimanje pauze ne znači nastavak sjedenja za kompjuterom i dopisivanje s prijateljima. U pauzi treba ustati, prošetati po prostoriji ili, ako je moguće, izaći izvan zgrade. Baterije se mogu napuniti razgovorom s kolegama, kratkom šetnjom, čitanjem.

Upozoravaju kako ne treba čekati da organizam bude toliko iscrpljen da vam tijelo samo 'poruči' da trebate predah. Ukoliko vam se to dogodi, prekasno je, jer ste već umorni i dekoncentrirani. 

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 12:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c51114b47398c5ba8b457d/80
Foto: Pixabay

Stručnjak za pluća otkriva kako povremeno pušenje utječe na naše tijelo

Svoju tvrdnju potkrepljuje medicinskim dokazima...

Jeste li pušač ili samo povremeno zapalite? Dr. Richard Russel, savjetnik za zdravlje pluća pri britanskoj Udruzi za plućne bolesti tvrdi da ne postoje povremeni pušači i da je to termin koji su pušači izmislili kako bi opravdali svoje navike.

Naime, vaš organizam računa svaku popušenu cigaretu pa bila ona samo uz piće, samo u društvu ili neko drugo "samo". 

 - Kad god pušite - povremeno ili uvijek, udišete otrovne kemikalije. Čak i to povremeno pušenje izlaže vaše tijelo riziku. Jedina sigurna strana kada govorimo o pušenju je da ne pušite. - kaže Russell. 

Svoju tvrdnju potkrepljuje medicinskim dokazima.  

- Znanstvenici sa Sveučilišta Bristol ustvrdili su da svaka cigareta koju čovjek popuši, skraćuje život za 11 minuta. Dugogodišnja studija pokazala je da su ljudi koji su pušili jednu do četiri cigarete dnevno imali puno viši rizik od prijevremene smrti od nepušača. - dodaje liječnik.

Razlog tome je činjenica da pušenje oslabljuje pluća i izlaže ih infekcijama. Također, pušenje umanjuje vašu sposobnost disanja i opskrbu krvi kisikom. Tijelo koje nije dovoljno opskrbljeno kisikom propada, što se jasno vidi na koži i kosi.

Znanstvenici sa Instituta Wellcome Trust Sanger su analizirali DNK tzv. povremenih pušača i otkrili da čak i najmanja količina popušenih cigareta izaziva mutacije na DNK koje mogu dovesti do razvoja raka. 

No, nije sve tako crno. Jednom kada prestanete pušiti, vaše tijelo se počinje oporavljati i to odmah. Stoga, što čekate? - piše Život i stil

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 12:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2edb39b9e03e40248b4588/80

Advent u Zagrebu ponovno najbolji u Europi

Zagreb je prema izboru glasača portala European Best Destinations po treći put proglašen najboljom destinacijom za božićne blagdane u Europi, priopćeno je u ponedjeljak navečer iz Turističke zajednice (TZ) grada Zagreba.

Time je glavni grad Hrvatske u konkurenciji od 20 gradova obranio titulu koju će nositi i za 2018. godinu te ujedno postao jedini grad koji titulu najbolje božićne destinacije nosi tri godine zaredom.

U izboru za najbolju božićnu destinaciju 2018. godine na portalu European Best Destinations sudjelovalo je 200.596 osoba iz 131 zemlje, a svoj glas među kandidiranim gradovima Zagrebu je dalo 38.830 glasača, navode iz TZ grada Zagreba.

Drugoplasirani Colmar je dobio ukupno 24.625 glasova.

Da taj laskavi naslov Zagreb nije slučajno zaslužio ne dokazuje se samo blještavilom i raznovrsnim programom, nego izuzetno visokim stopama rasta u dolascima i noćenjima gostiju, ističu iz zagrebačke TZ.

Tako je u prvih devet dana ovogodišnjeg Adventa, od 1. do 10. prosinca, zabilježeno 37.685 dolazaka gostiju, što je 28 posto više u odnosu na prvih devet dana Adventa 2016., a ostvareno je 68.480 noćenja, uz stopu rasta od 23 posto.

Od toga su domaći gosti ostvarili 20.158 noćenja, što je porast od 22 posto, dok je stranih noćenja registrirano 48.322, što je porast od 24 posto.

Osim gostiju iz Hrvatske, najviše noćenja ostvarili su turisti iz Italije, Austrije, Bosne i Hercegovine, Velike Britanije i SAD-a.

Advent i zimska događanja u Zagrebu traju sve do 7. siječnja 2018. Sve novosti, servisne informacije, kao i detalji pojedinih programa dostupni su na internet stranicama: www.adventzagreb.hr

Turistička zajednica grada Zagreba zahvaljuje svima koji su glasali za Zagreb te time pridonjeli u obrani titule najbolje božićne destinacije, navodi se u priopćenjU.

Facebook komentari

hr Mon Dec 11 2017 20:25:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .