Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/583c08201eea8fa6fd8b4580/80

Tijekom 2018. na našim je cestama poginulo 313 osoba, 5,4 posto manje nego u 2017.

Nije dobro, ali pozitivni pomaci ipak ohrabruju, pogotovo jer je trend do kolovoza, prema 2017., bio negativan, kad je niz brutalnih tragičnih nesreća 'digao na noge javnost', a policija bitno pooštrila mjere protiv obijesnih vozača

Prema podacima koji nisu konačni (možda će se pribrojiti preminuli do 30. siječnja 2019., koji su nesreću imali u 2018.), na hrvatskim je cestama tijekom prošle godine smrtno stradalo 313 osoba. To je 5,4 manje nego u 2017., kad je u prometnim nesrećama poginula 331 osoba, piše Autoportal.

Zanimljivo, do kolovoza, trend je, u usporedbi s vrlo lošom 2017. bio negativan, a onda su se desile stravične nesreće, na Jadranskoj magistrali u Starigradu, kad je pijani 16-godišnjak bez dozvole sportskim motociklom pokosio tri djevojke i jednu usmrtio, na Istarskom ipsilonu, kad je teško alkoholizirana riječka pročelnica, vožnjom u kontra smjeru udarila najprije u jedan, pa nastavivši zabila se u drugi auto, usmrtivši jednu osobu, potom u Ilici, kad je ekstremno neodgovorni, obijesni 20-godišnjak Mercedes-Benzom C63 AMG Coupe s 510 KS sumanutom brzinom na prometnici s ograničenjem 50 km/h izazvao jednu od najstravičnijih prometnih nesreća dvije poginule osobe i ozlijeđenima.

Javnost  se 'digla na noge', a ključnu pozitivnu ulogu odigrali su mediji. Svi su vidjeli da je 'vrag odnio šalo', počelo se zazivati oštrije, drastičnije kažnjavanje najtežih prekršitelja, njihovom isključivanju iz prometa, na što sam proteklih deset godina ukazivao stotine puta, policija je krenula oštrije prema najtežim prekršiteljima. ubrzala se izrada prijedloga novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama...

A onda je, u splitskoj Poljičkoj cesti, teško pijana vozačica Audija A3, projurivši kroz crveno svjetlo, na zebri usmrtila 19-godišnjakinju. Taj je događaj toliko uzbunio javnost, svi su počeli dizati glas, i vjerojatno će se pokazati da je to bio prijelomni trenutak u povijesti sigurnosti na hrvatskim cestama.

Velika je zasluga i na policiji što je, zasad privremena brojka poginulih na našim cestama tijekom 2018. za tridesetak manja nego što se moglo pretpostaviti ljetos.

Dakle, brojka ohrabruje, ali daleko  je od toga da možemo biti zadovoljni, iz sljedećih razloga:

1. Prema Nacionalnom programu o sigurnosti cestovnog prometa 2011-2020 trebali bismo u 2020. imati 'samo' 213 poginulih. Ovogodišnjih sto više (+47%) pokazuje da se plan neće ispuniti.

2. Broj poginulih je dva posto veći nego 2016., kad ih je bilo 307.

3. Razmjerne brojke treba gledati i u kontekstu intenzivnog iseljavanja i to radno, dakle i vozački, najaktivnijeg dijela stanovništva, pa je tim pokazateljima realna razmjerna smrtnost na hrvatskom cestama oko 80 godišnje na milijun stanovnika, što je oko 60 posto više od prosjeka EU-a! 

4. Najavljeni prijedlog oštrijih sankcija za najteže prekršitelje načelno je dobar, ali samo njime, bez sustavnog, cjelovitog pristupa, predstavljenog 5. prosinca 2018. u CVH, na stručnom skupu 'Prijedlog mjera za povećanje sigurnosti u cestovnom prometu, stanje se neće bitno poboljšati.


POGINULI NA HRVATSKIM CESTAMA

1979. ..................1605 ('crni' rekord)

1990. ..................1360

2000. ..................  655 

2001. ..................  647 

2002. ..................  627 

2003. ..................  701 

2004. ..................  608 

2005. ..................  597 

2006. ..................  614 

2007. ..................  619 

2008. ..................  664 

2009. ..................  548

2010. ..................  426

2011. ..................  418

2012. ..................  393

2013. ..................  368

2014. ..................  308

2015. ..................  348

2016. ..................  307

2017. ..................  331

2018. .................. 313 *

* privremeni podatak, konačan će biti poznat 31. siječnja 2019.


STRUČNI SKUP: PRIJEDLOG MJERA ZA POVEĆANJE SIGURNOSTI U CESTOVNOM PROMETU

Centar za vozila Hrvatske, Zagreb, Capraška 6, Velika dvorana, 5. prosinca 2018. u 10 sati

Polazišta za raspravu je nužnost sustavnog, cjelovitog pristupa problemu sigurnosti cestovnog prometa:

1. Najavljeni prijedlog oštrijih sankcija za najteže prekršitelje načelno je dobar, ali samo njime, bez sustavnog, cjelovitog pristupa, stanje se neće bitno poboljšati. Stoga je nužno uspostaviti izvjesnost kažnjavanja, kako bi oni koji drastično krše prometne propise bili svjesni rizika da će biti uhvaćeni u prekršaju, odgovarajuće kažnjeni i isključeni iz prometa.

2. Treba bitno, sustavno poboljšati nadzor i sankcioniranje cestovnom prometu, prvenstveno postavljanjem radarskih kamera, čije su snimke dokaz na sudu, na raskrižjima, pješačkim prijelazima i opasnim dionicama te temeljito unaprijediti pravosuđe, uz tretiranje teških prekršaja kroz kazneni, a ne prekršajni zakon. 

3. Uz kontrolu brzine, prolazaka kroz crveno svjetlo, nezaustavljanja na pješačkom prijelazu, pretjecanja preko pune linije, slalom vožnje..., kamerama i izravnim kontrolama trebalo bi intenzivirati kontrole korištenje mobilnih telefonskih uređaja u vožnji, jer distrakcije i odvraćanje pozornosti od prometnice, izazvano time, postaju jedan od najopasnijih uzročnika pogibeljnih nesreća.

4. Trajan, poseban prioritet treba biti kontrola vozača na alkohol, posebice u noćima vikenda, uz intenziviranje kontrola na droge te lijekove i stimulativna sredstva, koje vozači ne smiju koristiti. Usto treba pojačati kontrole vezivanja sigurnosnih pojaseva, jer je hrvatska realnost da se više od trećine osoba na stražnjim sjedalima ne vezuje!

5. Važno je, u prekršajnu i kaznenu odgovornost za prometne prekršaje, uz izravne uključiti i neizravne čimbenike prometne sigurnosti, prvenstveno one koji projektiraju, izrađuju i održavaju prometnice, postavljaju i održavaju signalizaciju, servisiraju vozila, prodaju i poslužuju vozačima alkohol...

6. Treba poticati važne, posredne mjere za smanjenje stradavanja, prvenstveno snižavanje cijena taksi prijevoza, uz subvencioniranje u noćima vikenda te smanjivanje davanja na aktivno i pasivno sigurna vozila. Bilo bi korisno za sve da se za nova vozila s 5 Euro NCAP zvjezdica za sigurnost trošarina smanji 50%, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja 100% (bez trošarine).

7. Jedna od ključnih mjera je dosljedna primjena sustava EuroRAP, kao bi prometnice 'opraštale pogreške vozačima'. Treba sustavno početi zaštićivati ili uklanjati betonske mostiće preko uzdužnih odvodnih kanala, armirano-betonske i čelične stupove, stabla i ostale krute predmete i objekte uz cestu. 

8. Predložit će se mjere nagrađivanja vozača koji su 5 i više godina bez ijednog prometnog prekršaja (50%, 60%... popusta na sva davanja i cestarinu). U financiranje te mjere prvenstveno bi se trebale uključiti osiguravajuće kuća, a dijelom i država, jer izravno i znatno smanjuju materijalne rashode, uz ostale nemjerljive koristi. Ta bi mjera vrijedila samo za vozače bez i najmanjeg prekršaja, i bez opomene.

9. Treba posebno naglasiti poražavajuću hrvatsku realnost da gotovo 40 posto osoba poginulih, odnosno preminulih do 30 dana nakon nesreće, preživi trenutak nesreće. To je posljedica sporog i nedovoljno učinkovitog zbrinjavanja ozlijeđenih nakon nesreća i nepostojanja hitne helikopterske medicinske službe, po standardima prometnih sustava razvijenih i prometno sigurnih zemalja. Dakle treba čim prije ustrojiti službu HEMS Croatia, sa 6 baza (Zagreb, Požega, Rijeka, Zadar, Split, Dubrovnik), pričem bi bazu u Dubrovniku trebalo ustrojiti u partnerstvu s Bosnom i Hercegovinom i Crnom Gorom. 

10. Na skupu će se otvoriti rasprava o velikom, a dosad netretiranom problemu u prometu velikih gradova, koji u špicama za 10 do 30 posto povećava gužve. Naime, sve je učestalija praksa korištenja mobilnih uređaja tijekom čekanja na crvenom svjetlu. Vozači čitaju i pišu poruke, pregledavaju i odgovaraju na mejlove, razgovaraju..., posebice na lijevim skretačima s duljim intervalima te potom ne krenu odmah s paljenjem zelenog svjetla. Često prođe nekoliko sekundi, potom drugi vozači počnu trubiti, izgubi se trećina semaforskog intervala te kroz raskrižje, umjesto 10 ili 12, prođe tek 6 ili 8 vozila. Policija treba početi dosljedno kažnjavati korištenje mobitela u vožnji, u gibanju i mirovanju, a kazne treba (znatno) povećati.

hr Thu Jan 03 2019 13:03:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5be158bf0e4938f3038b459c/80

Poginuo na motoru vraćajući se s prijateljevog sprovoda

Nesretni motociklist je po izlijetanju Hondom izvan kolnika zadobio teške i po život opasne ozljede.

U teškoj prometnoj nesreći koja se u srijedu navečer oko 18,25  dogodila na državnoj cesti Šibenik – Drniš, kod skretanja za mjesto Brnjicu, smrtno je stradao vozač motocikla Honda, 57-godišnjak iz Knina.

Nesretni motociklist je po izlijetanju Hondom izvan kolnika zadobio teške i po život opasne ozljede.

Kolima Hitne pomoći prevezen je u Opću bolnicu u kojoj su se liječnici borili za njegov život. Na žalost, ozljede su bile preteške, te mu je konstatirana smrt u 21,25 sati.

Inače, kako doznaje Jutarnji list, preminuli se vraćao motociklom kući u Knin, nakon što je bio na sprovodu prijatelju 'bikeru' u Šibeniku.

- Do prometne nesreće je došlo kada je 57-godišnji vozač pri upravljanju motociklom Honda, šibenskih registracijskih oznaka, krećući se državnom cestom iz smjera Konjevrata prema Drnišu. Zbog neprilagođene brzine, izlaskom iz lijevog zavoja izgubio je kontrolu nad upravljačem  i izletio izvan kolnika na zemljano-travnatu površinu te je došlo do prevrtanja motocikla i pada vozača s motocikla - kazala je Marica Kosor, glasnogovornica šibenske policije, javlja Jutarnji list


hr Thu Mar 21 2019 16:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a00a6ddb9e03e169c8b467f/80
Foto: MUP

Ukrao auto na Dračevcu, policija ga uhvatila dok se vozao po Kaštelima

40-godišnjak je osumnjičen i za provale u tri teretna i jedno kamper vozilo

Postupajući po zaprimljenoj prijavi krađe osobnog vozila Kia Rio, otuđenog 18. ožujka s parkirališta na Dračevcu, policijski službenici su 20. ožujka oko ponoći na području Kaštela zatekli 40-godišnjaka prilikom upravljanja navedenim vozilom, nakon čega je isti uhićen i priveden u službene prostorije, gdje je nad njim provedeno kriminalističko istraživanje. 

Osim za krađu vozila Kia Rio, 40-godišnjak je osumnjičen i za provale u tri teretna i jedno kamper vozilo, iz kojih je otuđio uređaje za navigaciju i druge predmete, ukupne vrijednosti oko 20.000 kuna. Spomenute provale počinjene su 18. ožujka na Dračevcu. 

Tijekom kriminalističkog istraživanja otuđeni predmeti su pronađeni i biti će vraćeni vlasnicima. 

Protiv 40-godišnjaka je podnesena odgovarajuća prijava nadležnom Državnom odvjetništvu.

hr Thu Mar 21 2019 13:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba8a7fdcb557a37be8b45cd/80
Foto: D.N.

Dolijao lopov: 29-godišnjak dvije godine krao po Hvaru

Tijekom kriminalističkog istraživanja pronađen je dio otuđenih predmeta

Policijski službenici Policijske postaje Hvar dovršili su kriminalističko istraživanje nad 29-godišnjakom. Osnovano se sumnja da je od studenog 2015. do srpnja 2017. zajedno s još jednom osobom počinio devet kaznenih djela, od kojih sedam teških krađa i dvije krađe.

Osumnjičen je za sedam provala u kuće, ugostiteljske objekte i stan na području Starog Grada, Jelse i Vrboske, iz kojih je otuđio televizore, razne kućanske aparate i druge predmete, te za krađu raznih predmeta iz kuće u Jelsi, kao i za krađu metalnih poklopaca (šahti) na području Starog Grada.

Ukupna materijalna šteta iznosi više od 200.000 kuna.

Tijekom kriminalističkog istraživanja pronađen je dio otuđenih predmeta. Također, prilikom pretrage stana osumnjičenika, pronađeno je 78 grama marihuanei 4,4 ml ulja kanabisa, zbog čega je protiv njega podnesen Optužni prijedlog, sukladno Zakonu o suzbijanju zlouporabe droga.

hr Thu Mar 21 2019 12:06:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bebe00d0e4938d7118b4569/80
Foto: D.N.

Lančani sudar u Splitu: Jedna osoba ozlijeđena, stvorile se velike gužve

Jedna osoba je prevezena u splitsku bolnicu na liječenje

Jutros oko 7,25 došlo je do lančanog sudara na Kmanu, u Ulici Domovinskog rata. 

U nesreći je sudjelovalo pet automobila. Jedna osoba je prevezena u splitsku bolnicu na liječenje. 

U tom dijelu grada stvorile su se velike gužve. 

Zbog nesreće su se u tom dijelu grada stvorile velike gužve. Promet nije zaustavljen, ali odvija se usporeno. Stoga, policija savjetuje korištenje alternativnih prometnica.




hr Thu Mar 21 2019 08:36:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika

Pročitajte još . . .