Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/583c08201eea8fa6fd8b4580/80

Tijekom 2018. na našim je cestama poginulo 313 osoba, 5,4 posto manje nego u 2017.

Nije dobro, ali pozitivni pomaci ipak ohrabruju, pogotovo jer je trend do kolovoza, prema 2017., bio negativan, kad je niz brutalnih tragičnih nesreća 'digao na noge javnost', a policija bitno pooštrila mjere protiv obijesnih vozača

Prema podacima koji nisu konačni (možda će se pribrojiti preminuli do 30. siječnja 2019., koji su nesreću imali u 2018.), na hrvatskim je cestama tijekom prošle godine smrtno stradalo 313 osoba. To je 5,4 manje nego u 2017., kad je u prometnim nesrećama poginula 331 osoba, piše Autoportal.

Zanimljivo, do kolovoza, trend je, u usporedbi s vrlo lošom 2017. bio negativan, a onda su se desile stravične nesreće, na Jadranskoj magistrali u Starigradu, kad je pijani 16-godišnjak bez dozvole sportskim motociklom pokosio tri djevojke i jednu usmrtio, na Istarskom ipsilonu, kad je teško alkoholizirana riječka pročelnica, vožnjom u kontra smjeru udarila najprije u jedan, pa nastavivši zabila se u drugi auto, usmrtivši jednu osobu, potom u Ilici, kad je ekstremno neodgovorni, obijesni 20-godišnjak Mercedes-Benzom C63 AMG Coupe s 510 KS sumanutom brzinom na prometnici s ograničenjem 50 km/h izazvao jednu od najstravičnijih prometnih nesreća dvije poginule osobe i ozlijeđenima.

Javnost  se 'digla na noge', a ključnu pozitivnu ulogu odigrali su mediji. Svi su vidjeli da je 'vrag odnio šalo', počelo se zazivati oštrije, drastičnije kažnjavanje najtežih prekršitelja, njihovom isključivanju iz prometa, na što sam proteklih deset godina ukazivao stotine puta, policija je krenula oštrije prema najtežim prekršiteljima. ubrzala se izrada prijedloga novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama...

A onda je, u splitskoj Poljičkoj cesti, teško pijana vozačica Audija A3, projurivši kroz crveno svjetlo, na zebri usmrtila 19-godišnjakinju. Taj je događaj toliko uzbunio javnost, svi su počeli dizati glas, i vjerojatno će se pokazati da je to bio prijelomni trenutak u povijesti sigurnosti na hrvatskim cestama.

Velika je zasluga i na policiji što je, zasad privremena brojka poginulih na našim cestama tijekom 2018. za tridesetak manja nego što se moglo pretpostaviti ljetos.

Dakle, brojka ohrabruje, ali daleko  je od toga da možemo biti zadovoljni, iz sljedećih razloga:

1. Prema Nacionalnom programu o sigurnosti cestovnog prometa 2011-2020 trebali bismo u 2020. imati 'samo' 213 poginulih. Ovogodišnjih sto više (+47%) pokazuje da se plan neće ispuniti.

2. Broj poginulih je dva posto veći nego 2016., kad ih je bilo 307.

3. Razmjerne brojke treba gledati i u kontekstu intenzivnog iseljavanja i to radno, dakle i vozački, najaktivnijeg dijela stanovništva, pa je tim pokazateljima realna razmjerna smrtnost na hrvatskom cestama oko 80 godišnje na milijun stanovnika, što je oko 60 posto više od prosjeka EU-a! 

4. Najavljeni prijedlog oštrijih sankcija za najteže prekršitelje načelno je dobar, ali samo njime, bez sustavnog, cjelovitog pristupa, predstavljenog 5. prosinca 2018. u CVH, na stručnom skupu 'Prijedlog mjera za povećanje sigurnosti u cestovnom prometu, stanje se neće bitno poboljšati.


POGINULI NA HRVATSKIM CESTAMA

1979. ..................1605 ('crni' rekord)

1990. ..................1360

2000. ..................  655 

2001. ..................  647 

2002. ..................  627 

2003. ..................  701 

2004. ..................  608 

2005. ..................  597 

2006. ..................  614 

2007. ..................  619 

2008. ..................  664 

2009. ..................  548

2010. ..................  426

2011. ..................  418

2012. ..................  393

2013. ..................  368

2014. ..................  308

2015. ..................  348

2016. ..................  307

2017. ..................  331

2018. .................. 313 *

* privremeni podatak, konačan će biti poznat 31. siječnja 2019.


STRUČNI SKUP: PRIJEDLOG MJERA ZA POVEĆANJE SIGURNOSTI U CESTOVNOM PROMETU

Centar za vozila Hrvatske, Zagreb, Capraška 6, Velika dvorana, 5. prosinca 2018. u 10 sati

Polazišta za raspravu je nužnost sustavnog, cjelovitog pristupa problemu sigurnosti cestovnog prometa:

1. Najavljeni prijedlog oštrijih sankcija za najteže prekršitelje načelno je dobar, ali samo njime, bez sustavnog, cjelovitog pristupa, stanje se neće bitno poboljšati. Stoga je nužno uspostaviti izvjesnost kažnjavanja, kako bi oni koji drastično krše prometne propise bili svjesni rizika da će biti uhvaćeni u prekršaju, odgovarajuće kažnjeni i isključeni iz prometa.

2. Treba bitno, sustavno poboljšati nadzor i sankcioniranje cestovnom prometu, prvenstveno postavljanjem radarskih kamera, čije su snimke dokaz na sudu, na raskrižjima, pješačkim prijelazima i opasnim dionicama te temeljito unaprijediti pravosuđe, uz tretiranje teških prekršaja kroz kazneni, a ne prekršajni zakon. 

3. Uz kontrolu brzine, prolazaka kroz crveno svjetlo, nezaustavljanja na pješačkom prijelazu, pretjecanja preko pune linije, slalom vožnje..., kamerama i izravnim kontrolama trebalo bi intenzivirati kontrole korištenje mobilnih telefonskih uređaja u vožnji, jer distrakcije i odvraćanje pozornosti od prometnice, izazvano time, postaju jedan od najopasnijih uzročnika pogibeljnih nesreća.

4. Trajan, poseban prioritet treba biti kontrola vozača na alkohol, posebice u noćima vikenda, uz intenziviranje kontrola na droge te lijekove i stimulativna sredstva, koje vozači ne smiju koristiti. Usto treba pojačati kontrole vezivanja sigurnosnih pojaseva, jer je hrvatska realnost da se više od trećine osoba na stražnjim sjedalima ne vezuje!

5. Važno je, u prekršajnu i kaznenu odgovornost za prometne prekršaje, uz izravne uključiti i neizravne čimbenike prometne sigurnosti, prvenstveno one koji projektiraju, izrađuju i održavaju prometnice, postavljaju i održavaju signalizaciju, servisiraju vozila, prodaju i poslužuju vozačima alkohol...

6. Treba poticati važne, posredne mjere za smanjenje stradavanja, prvenstveno snižavanje cijena taksi prijevoza, uz subvencioniranje u noćima vikenda te smanjivanje davanja na aktivno i pasivno sigurna vozila. Bilo bi korisno za sve da se za nova vozila s 5 Euro NCAP zvjezdica za sigurnost trošarina smanji 50%, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja 100% (bez trošarine).

7. Jedna od ključnih mjera je dosljedna primjena sustava EuroRAP, kao bi prometnice 'opraštale pogreške vozačima'. Treba sustavno početi zaštićivati ili uklanjati betonske mostiće preko uzdužnih odvodnih kanala, armirano-betonske i čelične stupove, stabla i ostale krute predmete i objekte uz cestu. 

8. Predložit će se mjere nagrađivanja vozača koji su 5 i više godina bez ijednog prometnog prekršaja (50%, 60%... popusta na sva davanja i cestarinu). U financiranje te mjere prvenstveno bi se trebale uključiti osiguravajuće kuća, a dijelom i država, jer izravno i znatno smanjuju materijalne rashode, uz ostale nemjerljive koristi. Ta bi mjera vrijedila samo za vozače bez i najmanjeg prekršaja, i bez opomene.

9. Treba posebno naglasiti poražavajuću hrvatsku realnost da gotovo 40 posto osoba poginulih, odnosno preminulih do 30 dana nakon nesreće, preživi trenutak nesreće. To je posljedica sporog i nedovoljno učinkovitog zbrinjavanja ozlijeđenih nakon nesreća i nepostojanja hitne helikopterske medicinske službe, po standardima prometnih sustava razvijenih i prometno sigurnih zemalja. Dakle treba čim prije ustrojiti službu HEMS Croatia, sa 6 baza (Zagreb, Požega, Rijeka, Zadar, Split, Dubrovnik), pričem bi bazu u Dubrovniku trebalo ustrojiti u partnerstvu s Bosnom i Hercegovinom i Crnom Gorom. 

10. Na skupu će se otvoriti rasprava o velikom, a dosad netretiranom problemu u prometu velikih gradova, koji u špicama za 10 do 30 posto povećava gužve. Naime, sve je učestalija praksa korištenja mobilnih uređaja tijekom čekanja na crvenom svjetlu. Vozači čitaju i pišu poruke, pregledavaju i odgovaraju na mejlove, razgovaraju..., posebice na lijevim skretačima s duljim intervalima te potom ne krenu odmah s paljenjem zelenog svjetla. Često prođe nekoliko sekundi, potom drugi vozači počnu trubiti, izgubi se trećina semaforskog intervala te kroz raskrižje, umjesto 10 ili 12, prođe tek 6 ili 8 vozila. Policija treba početi dosljedno kažnjavati korištenje mobitela u vožnji, u gibanju i mirovanju, a kazne treba (znatno) povećati.

hr Thu Jan 03 2019 13:03:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c435f620e493814838b4584/80
Foto: Riječanin

Krijumčar ljudima bježao od policije pa se zabio u ogradu

U tijeku je očevid kojim će se utvrditi sve okolnosti događaja

Danas se na cesti Čavle-Orehovica-Rijeka iza 13 sati dogodila policijska intervencija u kojoj je policija s nekoliko vozila s upaljenim rotirkama krenula u potjeru za crnim Audijem, kojim su, vjerojatno, krijumčari ljudi prevozili ilegalne migrante prema slovenskoj granici. Prema izvorima portala Riječanin, vozač Audija vozio je preko tri kilometra potpuno ignorirajući znakove i upozorenja policijskih službenika da zaustavi vozilo!

Sve ovo potvrdili su očevici događaja. Policijska vozila su s upaljenim signalnim svjetlima krenula za Audijem bosanskohercegovačkih registarskih oznaka no vozač se, iako je policija vozilom u jednom trenutku paralelno vozila s Audijem, i dalje potpuno oglušivao na znakove za zaustavljanje kojeg su jasno isticali policijski službenici.

Pod, još dokraja, nerasvijetljenim okolnostima, a vjerojatno pod pritiskom policijskih vozila koja su ga pratila u stopu, vozač Audija je pri velikoj brzini, preko 150 km/h, izgubio kontrolu nad vozilom, nakon čega je došlo do sudara s drugim vozilom i udaranja Audija u zaštitnu ogradu uz cestu. Vozač je pokušao pobjeći potrčavši cestom ali su ga policajci sustigli, dok su (vjerojatno) ilegalni migranti koje je krijumčar ljudi vozio prema slovenskoj granici posjedali uz rub ceste.

Tijekom ovog događaja bilo je i “usputnih”, nedužnih žrtava poput oštećenog osobnog vozila marke Kia kojim je, prema svjedocima, upravljala vozačica. Kako se sve odigralo na izuzetno opasnom mjestu na prometnici, prava je sreća da u ovoj akciji nije bilo i težih posljedica po sve sudionike događaja!

Iz Policijske uprave primorsko-goranske zasad su potvrdili da se oko 13.40 sati na autocesti A6 kod Svilnog dogodila prometna nesreća u kojoj su sudjelovala dva osobna vozila, Audi registracijske oznake BIH te vozilo marke Kia riječkih registarskih oznaka. - piše Riječanin

U tijeku je očevid kojim će se utvrditi sve okolnosti događaja, poručili su iz PU primorsko-goranske.

hr Sat Jan 19 2019 18:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c42ce720e4938cc808b45e6/80
Foto: Screenshot: YouTube @Hooligans TV 2

Napad Boysa i Torcide: Makljaža na ulicama Slavonskog Broda, ima i ozlijeđenih

U Slavonskom Brodu u petak oko 18.40 sati policija je dobila dojavu o tučnjavi u Ulici M. Mesića. Kako doznajemo iz neslužbenih izvora potukli su se Torcida i BBB koje je razdvojila policija, a jednom od njih pružena je i liječnička pomoć. Policija istražuje incident…

Torcidaši se htjeli osvetiti za poraze, međutim…

Oko 30 pripadnika Torcide napalo je prostorije “Bad Blue Boys Slavonski Brod” kako bi se osvetili za poraze u posljednje vrijeme. Međutim, napadači su se, doznajemo, od “lovaca” pretvorili u “lovinu” kad je oko 50 Boysa izletilo iz Udruge i žestoko im uzvratilo. Hajdukovci očito nisu znali da je dinamovaca više u prostoriji, pa su na kraju izvukli deblji kraj. Prema informacijama koje su se pojavile u navijačkim krugovima, deset torcidaša navodno je ostalo ležati na tlu…

Druženje u prostorijama ‘Bad Blue Boys Slavonski Brod’

Danas su na druženje u prostorije Bad Blue Boysa Slavonski Brod bili pozvani stari i novi članovi Udruge prije odlaska na utakmicu u Sportsku dvoranu Vijuš gdje su igrale momčadi MNK 035 Brod i Futsal Dinamo, malonogometni klub koji pripada navijačima, tvrdi net.hr osnovali su Bad Blue Boysi zajedno sa futsal zaljubljenicima, a koji djeluje po demokratskom načelu “jedan član – jedan glas”.

Zaredali se sukobi na relaciji BBB – Torcida

Inače, posljednjih mjeseci zaredali su se sukobi na relaciji BBB – Torcida. Prošle godine Boysi i torcidaši više su se puta sukobili “na ulici”. Tako su u Ljubuškom 5. veljače Bad Blue Boysi napali Torcidu na dan akcije učlanjenja u Udrugu “Naš Hajduk”. U tom napadu ozlijeđeno je sedam osoba, a jedna je završila u bolnici…


Žestoki obračun kod Macole

Nakon toga su se sukobili 26. rujna na odmorištu autoceste A1. Tučnjava je trajala desetak minuta, a navijači su pretrčavali cestu ispred jurećih automobila. I u tom sukobu Torcida je izvukla deblji kraj…


Nije na tome stalo

Nova tučnjava uslijedila je nakon toga, točnije 21. listopada u centru Karlovca. Prije utakmice Hajduka kod Lokomotive u Kranjčevićevoj ulici, splitski ultrasi, željni osvete za teški poraz kod Macole, stigli su u Karlovac s nekoliko kombija i naoružani raznim predmetima sukobili se s lokalnim Boysima.

Također, splitski navijači u Zagrebu kod naselja “Folka” napali su dva kombija Bad Blue Boysa, koja su se vraćala s gostovanja.

Dana 1. prosinca u Zagrebu Torcida je napala prostorije Bad Blue Boysa, a koji su pak iste večeri na autocesti uzvratili Torcidi i njihovim slavonskim podružnicama napravili sačekušu, te je i u toj tučnjavi nekoliko torcidaša ostalo ležati na tlu, piše net.hr


hr Sat Jan 19 2019 08:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c41e4900e4938007e8b465b/80

Policijski službenici Policijske postaje Metković sudjelovali u akciji spašavanja četiri starije osobe

Jučer, 17. siječnja, nešto iza 13 sati Policijska postaja Metković zaprimila je dojavu o slijetanju osobnog vozila s državne ceste D-8 na predjelu Marinuša u gradu Ploče.
Po dojavi, vozilo je sletjelo prema kanalu s vodom, a iz vozila se čulo zapomaganje. 

Odmah nakon zaprimljene dojave, policijski službenici su zajedno s djelatnicima Javne vatrogasne postrojbe Metković i djelatnikom Dubrovnik cesta obišli šire mjesto događaja te su na udaljenosti oko 500 metara, u polju, preciznije uz zemljani poljski put na predjelu zvanom Peline, uočili vozilo koji je visio nad odvodnim kanalom, a u kojem se nalazilo više starijih osoba. Obzirom da je izvlačenjem osoba prijetila opasnost da se vozilo prevrne na krov i upadne u kanal s vodom, vozilo se sajlom prikačilo za vatrogasno vozilo i na taj način osiguralo od možebitnog prevrtanja nakon čega se pristupilo izvlačenju osoba iz vozila.

Sve četiri osobe izvučene  su neozlijeđene, a radi se o troje hrvatskih državljana u dobi od 88, 85 i 68 godina te jednom državljaninu BiH u dobi od 84 godine.

Na mjesto događaja su, osim spomenutih došli i djelatnici Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije i djelatnici Javne vatrogasne postrojbe Ploče.


hr Fri Jan 18 2019 15:52:42 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika
http://www.dalmacijanews.hr/files/539aade11799421e487184c0/80
Foto: Ilustracija

Provalili u vikendicu u Makarskoj pa ukrali PlayStation

Ukupna vrijednost ukradenih predmeta je 4000 kuna
U Policijskoj postaji Makarska je dovršeno kriminalističko istraživanje nad 20-godišnjakom i dvojicom maloljetnika. Utvrđena je sumnja da su maloljetnici na poticaj 20-godišnjaka, u prosincu 2018. provalili u kuću za odmor na području Makarske, kojom prilikom su otuđili igraću konzolu Playstation 4 i druge predmete, ukupne vrijednosti 4000 kuna.

Protiv njih su podnesene odgovarajuće kaznene prijave.
hr Fri Jan 18 2019 11:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Crna kronika

Pročitajte još . . .