Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/532b184b17994295280888dc/80
Foto: Zvonimir Barišin / CROPIX

Makarska domaćin 2. kongresa sportskog turizma

Cilj kongresa je aktivirati državni sektor u prepoznavanju sporta i sportskih stručnjaka kao značajnih resursa te mogućnosti konkretnog razvoja turizma i gospodarstva Hrvatske putem do danas neiskorištenog potencijala - sportskog turizma

Grad Makarska domaćin je 2. Kongresa sportskog turizma koji će se 11. i 12. Studenoga 2016., pod visokim pokroviteljstvom Ureda predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović, održati u hotelu Meteor. Svečano otvaranje održat će se 11. studenoga u 11 sati, a među uzvanicima očekuje se i dolazak predstavnika državnog vrha.

Osim Ureda predsjednice RH, pokrovitelji manifestacije su Ministarstvo turizma, Hrvatski olimpijski odbor, Hrvatski klub olimpijaca, Županija splitsko-dalmatinska i Grad Makarska

Partneri kongresa su Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, Aspira - Visoka škola za sportski i turistički menadžment u Splitu, Institut za turizam u Zagrebu i Splitski klub olimpijaca.

Organizator kongresa, agencija LUX promocija najavljuje opsežan program temeljen i razvijan na zaključcima Prvog kongresa održanog u Zagrebu 2015. godine.

 – Pri formiranju programa pažljivo su praćeni trendovi sportskog turizma u svijetu te birane teme vezane za pozicioniranje sportskog turizama Hrvatske o kojima će govoriti  naši znanstvenici i sportski stručnjaci relevantni na međunarodnoj razini. Kroz četiri atraktivna panela, naglasak će biti na zakonskoj regulativi i standardima, a poseban obol kongresu dat će mladi znanstvenici i stručnjaci na temu marketinga u sportskom turizmu, razvoja otoka i zaleđa Dalmacije. O samoj važnosti ove manifestacije dovoljno govori i činjenica da će realizaciju kongresa pratiti i Međunarodna udruga za razvoj sportskog turizma - International Research Network In Sport Tourism (IRNIST) - potvrdila je Sunčana Matić iz agencije LUX najavivši i neke od stručnjaka koji će sudjelovati na kongresu.

-Znanstveni odbor kongresa objedinjuje tim uglednih međunarodnih recenzenata, na čelu s ravnateljem znanstvenog odbora prof. dr. sc. Nevenom Šerićem koji će održati predavanje ''Potencijal sportskog turizma za produljenje sezone i jačanje konkurentnosti destinacije''. Svoja predavanja održat će i doc. dr. sc. Dražen Čular na temu ''Online edukacijski programi (učenje na daljinu) i znanstveni resursi kao potencijal za promociju i razvoj sportskog turizma'' te doc. dr. sc. Mladen Miškulin u sklopu panela o razvoju vodenih sportova. Hrvatski klub olimpijaca u realizaciji kongresa sudjeluje na realizaciji panela'' Sportaši nakon profesionalne sportske karijere''. Stipe Božić govorit će u sklopu panela o razvoju sportskog turizma u brdsko- planinskom području Hrvatske, na temu razvoja cikloturizma Hrvatske govorit će Denis Špadina, predsjednik Biciklističkog saveza Splitsko-dalmatinske županije te direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella, s posebnim osvrtom na ekspanziju u Dalmaciji - istaknula je Matić dodavši kako će svoj doprinos kongresu dati i lokalna Turistička zajednica te Javna ustanova Park prirode Biokovo.

Cilj kongresa je aktivirati državni sektor u prepoznavanju sporta i sportskih stručnjaka kao značajnih resursa te mogućnosti konkretnog razvoja turizma i gospodarstva Hrvatske putem do danas neiskorištenog potencijala - sportskog turizma.








Facebook komentari

hr Thu Nov 03 2016 21:20:17 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a17cde6b9e03e26098b46b8/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Stanje na domaćem tržištu rada: Za koga žele raditi Hrvati

Više od polovice ispitanika (61%) u idućih godinu dana planira promijeniti posao. Četvrtina ispitanika (24%) posao planira promijeniti samo ako će na to biti prisiljeni

Portal MojPosao je za vrijeme trajanja 8. regionalnih Virtualnih dana karijera i znanja (11. do 18. listopada 2017.) proveo je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi stanje na hrvatskom tržištu rada. 

U istraživanju je sudjelovalo gotovo 300 ispitanika: 55% zaposlenih, 37% nezaposlenih, dok se 7% ispitanika još školuje. - piše Poslovni

Zaposleni Hrvati u ovoj godini ne očekuju ni povišicu ni napredovanje

Do kraja ove godine većina ispitanika ne očekuje niti povišicu (59%) niti napredovanje (66%). Ove godine povišicu je već dobilo 13% ispitanika, a napredovalo je njih 10%.

Više od polovice ispitanika (61%) u idućih godinu dana planira promijeniti posao. Četvrtina ispitanika (24%) posao planira promijeniti samo ako će na to biti prisiljeni.

Hrvati žele raditi za "strance"

Većina ispitanika ne boji se za svoje radno mjesto (66%). Još je dobar dio onih koji strepe za sigurnost radnog mjesta (26%), iako je takvih ispitanika znatno manje u odnosu na prošlu godinu (32%).

Kada bi mogli birati idealnog poslodavca, najviše ispitanika izabralo bi stranog vlasnika (37%), slično kao i u prošlogodišnjem istraživanju. Trećina ispitanika (26%) najradije bi radili za sebe, što je manje nego prošle godine kada je to izjavilo 30% ispitanika. Čak 17% ispitanika radilo bi za državu. 

Na radnom mjestu ispitanicima nije najvažniji novac, već međuljudski odnosi (35%). Novac te priznanje za obavljen rad važni su za 28%, odnosno 25% ispitanika, dok je 7% ispitanika izjavilo da im je na radnom mjestu najvažnija dinamičnost posla.

Nezaposleni su spremni raditi i izvan struke

Poražavajuća je činjenica da najviše zaposlenih ispitanika (51%) smatra kako je za dobivanje posla najvažnija veza. Među nezaposlenima je takvih još i više (64%). Gotovo polovica zaposlenih ispitanika (45%) izdvaja iskustvo kao najvažniji element za dobivanje posla, što je nešto manje nego prošle godine kada je to smatralo 53% ispitanika. Više od polovice nezaposlenih ispitanika (56%) smatra kako je za dobivanje posla važno iskustvo. Visokih 47% nezaposlenih ispitanika smatra kako je za dobivanje posla važna sreća. Znanja i vještine navelo je 43% zaposlenih te 39% nezaposlenih ispitanika. Važnost preporuke prepoznalo je svega 32% ispitanika, bilo zaposlenih, bilo nezaposlenih. Formalno obrazovanje najvažnijim smatra petina ispitanika.

Većina ispitanika (57%) koji se još školuju smatraju da je za dobivanje posla najvažnije iskustvo te veza (48%). Trećina ispitanika (33%) smatra kako je za dobivanje posla važna preporuka, a jednak broj ispitanika (33%) smatra da su za dobivanje posla važni znanja i vještine. Zanimljivo je da 29% ispitanika smatra da je za dobivanje posla najvažnija sreća. Isti postotak ispitanih smatra da su za dobivanje posla važni formalno obrazovanje (29%) te dodatne edukacije (29%).

Gotovo polovica nezaposlenih ispitanika (43%) su bez posla jer im nije produžen ugovor, dok 15% nije pronašlo posao nakon završetka školovanja. Bez posla je uslijed gospodarske krize ostalo 10% ispitanika, a 10% ispitanika je odlučilo potražiti bolju priliku i sami su dali otkaz.

Polovica nezaposlenih ispitanika (47%) bez posla je manje od tri mjeseca, dok je 19% ispitanika nezaposleno do pola godine.

Za 67% nezaposlenih ispitanika pri odabiru radnog mjesta najvažnija stavka je novac, a 57% ispitanika je navelo mogućnost profesionalnog usavršavanja i napredovanja kao glavni kriterij prilikom odabira radnog mjesta. Sigurnost posla najvažnija je za 51% ispitanika, a za njih 50% to je radno vrijeme. Za 39% ispitanika važna je socijalna odgovornost poslodavca, a za njih 32% blizina posla. Za 29% ispitanika pri odabiru posla važna je reputacija tvrtke.

Većina nezaposlenih ispitanika (60%) traži bilo kakav posao; bilo u struci, bilo izvan nje. Gotovo trećina (30%) traži posao isključivo u struci, dok ih 10% traži posao isključivo izvan struke.

Gotovo polovica ispitanika (45%) spremna je volontirati do mjesec dana, ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja, a 30% bi ih volontiralo i do tri mjeseca. Petina ispitanika (19%) nije spremna volontirati čak niti ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja.

Za vrijeme školovanja mladi još ne znaju čime se žele baviti

Najviše ispitanika koji se školuju (32%) očekuju da će posao naći u roku jednog do tri mjeseca, a 14% da će posao pronaći u od mjesec dana od završetka školovanja. Da će posao tražiti više od godine dana smatra 19% ispitanika. Manji dio ispitanika, njih 10%, kaže kako ih posao već čeka. Većina ispitanika (52%) smatra kako je najbolje vrijeme za traženje posla odmah po završetku školovanja, dok ih 48% smatra kako posao treba tražiti još za vrijeme školovanja.

Nešto više od trećine ispitanika (38%) koji se još školuju smatraju da su na radnom mjestu najvažniji međuljudski odnosi, dok je novac najvažniji faktor za 29% ispitanika. Za 14% ispitanika najvažnija je dinamičnost posla, a isto toliko njih (14%) najvažnijim smatra priznanje za obavljen rad.

Gotovo dvije trećine ispitanika koji se još školuju (62%) još uvijek ne znaju točno čime se žele baviti u životu, iako imaju neke ideje. Trećina ispitanika (33%) točno zna čime se žele baviti, dok ih 5% uopće ne zna čime se žele baviti u životu.

Trećini ispitanika (33%) karijera je jako važna u životu. Najveći broj ispitanika (52%) izjavio je da im je karijera važna, ali ne i jako važna, dok 10% ispitanika kaže da im je "svejedno". Manje je broj onih ispitanika (5%) kojima karijera nije važna. - piše Poslovni

Facebook komentari

hr Fri Nov 24 2017 08:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a15bdecb9e03e760a8b456f/80
Foto: Pixabay

Od svih u EU Hrvati za hranu daju najviše iz budžeta

Što je zemlja razvijenija veći su troškovi stanovanja, za hranu se daje do 10% kućnog budžeta, a kod nas 30%

Četvrtina kućnog budžeta europske obitelji odlazi na troškove stanovanja koji uključuju režije, popravke u stanu i redovito održavanje stana!

Najveće troškove stanovanja imaju Danska, Finska i Velika Britanija gdje na svakih stotinu potrošenih eura 30 odlazi za stanovanje, objavio je Eurostat na osnovi prosječnih cijena iz 2016. Zadnji podaci za Hrvatsku odnose se na 2014. a po njima Hrvatska ulazi u red država s niskim izdacima za stanovanje, za što domaćinstva troše 16% obiteljskog budžeta. Hrvatska je po udjelu izdataka za stanovanje treća najjeftinija u EU, nakon Malte i Litve. - piše Poslovni

DZS je izračunao da smo 2014. za režije i ostale izdatke vezane uz stanovanje godišnje trošili nešto više od 13 tisuća kuna. Po istoj toj analizi Hrvatska je rekorder po izdacima za hranu koja uzima 30% obiteljskog budžeta. Slijedi kandidatkinja za članstvo u EU Srbija s 23 i Litva s udjelom od 20%. Kućanstva najrazvijenijih članica EU za hranu izdvajaju 7-10% obiteljskog budžeta, no zato im je trošak stanovanja najveći pojedinačni izdatak.

Kućanstva u EU za stanovanje i režijske troškove lani su izdvojila 2400 milijardi eura (16,4% ukupnog BDP-a). Stanovanje je u posljednjem desetljeću zabilježilo najznačajniji porast izdataka - s 22,7% u 2006. na 24,5% izdataka kućanstva u 2016. Hrvatski izdaci za stanovanje rasli su 3% na 16% od 2004. do 2014., što je zadnje razdoblje za koje postoje podaci. Za većinu europskih zemalja potrošnja kućanstava se prati godišnje, no hrvatski Državni zavod za statistiku to si ne može priuštiti. - piše Poslovni

Facebook komentari

hr Wed Nov 22 2017 19:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f2d819b9e03e7e8e8b4726/80

Twitter najavio prvu dobit od kada postoji, dionica poskupila 18 posto

Cijena dionice Twittera skočila je u četvrtak na Wall Streetu više od 18 posto, nakon što je ta društvena mreža poručila da bi u posljednjem tromjesečju ove godine mogla ostvariti dobit, prvi put od kada tvrtka postoji.

Prema u četvrtak objavljenom poslovnom izvješću, gubitak Twittera iznosio je u trećem tromjesečju 21 milijun dolara, dok je godinu dana prije bio 103 milijuna.

Ukupni prihodi Twittera iznosili su u proteklom kvartalu 590 milijuna dolara, što je 4 posto manje nego godinu dana prije, pri čemu su prihodi od oglašavanja pali za 8 posto, dok su prihodi od licenciranih podataka i drugih izvora skočili za 22 posto, na 87 milijuna dolara.

Pad prihoda u kvartalu tek je treći od kada je dionica te kompanije 2013. godine uvrštena na američke burze.

Međutim, ta je tvrtka u proteklom tromjesečju smanjila troškove za 16 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, što je i glavni razlog smanjenja gubitka, i poručila da bi u četvrtom kvartalu ove godine mogla ostvariti dobit ako prihodi i rashodi ostanu u planskim okvirima.

Prvi put u povijesti će zabilježiti dobit?

Bila bi to prva kvartalna dobit te tvrtke od kada postoji.

Twitter je također objavio da je broj njegovih aktivnih mjesečnih korisnika u proteklom tromjesečju dosegnuo 330 milijuna, četiri milijuna više nego u prethodnom kvartalu.

Twitter koji korisnicima omogućuje slanje poruka od 140 znakova, među najpoznatijim je društvenim mrežama u svijetu, a koriste ga političari, mnoge poznate zvijezde s filmske i glazbene scene, aktivisti...

Međutim, ta kompanija ne uspijeva rasti tako brzo kao Facebook, najveća društvena mreža u svijetu s više od 2 milijarde korisnika.

Neki su analitičari očekivali da će učestalo objavljivanje poruka američkog predsjednika Donalda Trumpa na Twitteru pozitivno utjecati na financijske rezultate te društvene mreže, no to se zasad nije dogodilo.

No kako su poslovni rezultati kompanije bolji nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Twittera skočila je u četvrtak na Wall Streetu više od 18 posto.

Facebook komentari

hr Fri Oct 27 2017 09:05:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f1e689b9e03e7f918b45aa/80
Foto: D.N.

"Pokrenite svoje ideje": Održan 10. Poduzetnički kafić

Tema „Pokrenite svoje ideje“ privukla je veliki broj zainteresiranih građana koji su imali priliku poslušati iskustva naših mladih i uspješnih splitskih poduzetnika o tome kako su oni započeli svoje poslovanje

Grad Split u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca i UHY Savjetovanjem d.o.o. organizirao je dana 25. listopada 2017. godine u Hotelu Park deseti u nizu Poduzetnički kafić na temu „Pokrenite svoje ideje“.

Poduzetnički kafić Split je projekt koji se sastoji od ciklusa besplatnih neformalnih druženja i razmjene iskustava, te predstavlja izvanrednu priliku za poslovni networking i ostvarivanje brojnih kontakata za buduću poslovnu suradnju. Tema „Pokrenite svoje ideje“ privukla je veliki broj zainteresiranih građana koji su imali priliku poslušati iskustva naših mladih i uspješnih splitskih poduzetnika o tome kako su oni započeli svoje poslovanje, otvorili svoje poslovne subjekte te sa kakvim su se poteškoćama i barijerama oni susreli u kreiranju svoje poduzetničke priče.

Bruna Bajić, autorica filma „Modri kavez“, za financiranje svog filma pokrenula je uspješnu crowfunding kampanju. „Smatram da su trud i rad glavni pokretač ideje i posla, jer kad manje sebe daješ manje i proizvedeš, manji je output. Ljepota realizacije ideje je što ljudi gore jedni za druge u pokušaju ostvarenja cilja.“

Ivana Ivić arhitektica i direktorica trgovačkog društva Super ured d.o.o. kao odgovor na pitanje smatra li se uspješnom kaže da „nikad ne treba ograničavat ljestvicu, uvijek je treba pomicat, uvijek može bolje.“ U dizajnu WIP Coworking prostora koji se nalazi na Žnjanu nastojala je stvoriti prostor u kojem svaki korisnik može ostaviti dio sebe i svog prisustva. 

Facebook komentari

hr Thu Oct 26 2017 15:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .