Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2a1a3e0e4938fe678b4568/80

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta objavilo 10 natječaja u vrijednosti 878 milijuna kuna

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u 2018. godini objavilo je ukupno 10 natječaja vrijednih gotovo 878 milijuna kuna za poticanje konkurentnosti domaćeg gospodarstva kroz razvoj novih kompetencija, povećanje proizvodnje, komercijalizaciju inovacija, primjenu  informacijske i komunikacijske tehnologije u svakodnevnom poslovanju, povećanje izvoza te stvaranje novih radnih mjesta.
Potpore su dodijeljene za istraživanje, razvoj, inovacije, izgradnju i opremanje poslovnih jedinica (ulaganje u strojeve, opremu, proizvodne pogone), nabavu informacijske i komunikacijske tehnologije, uvođenje priznatih sustava upravljanja poslovnim procesima i kvalitetom, ostvarivanje prava korištenja znakova kvalitete, pružanje stručne podrške znanstveno-istraživačkih organizacija inovacijskim aktivnostima MSP-ova, jačanje tržišne pozicije i povećanje konkurentnosti MSP-ova poboljšanom primjenom mrežnih marketinških rješenja, a nastavljeno je i poticanje inovacija novoosnovanih MSP-ova, certifikacije proizvoda te nastupa domaćih MSP-ova na međunarodnim sajmovima i događajima.

Najveći interes poduzetnika zabilježen je na natječajima „WWW vaučeri“, „Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP“ te natječaju Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP kroz informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT), na kojima je ukupno zaprimljeno 2.140 projektnih prijava s iznosom tražene potpore u vrijednosti približno 1,5 milijardi kuna.

- Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta od 2015. do danas objavilo je ukupno 29 poziva na dostavu projektnih prijedloga vrijednosti 5,85 milijarde kuna, od čega je kroz 21 poziv, iznos od 4,91 milijarde kuna direktno stavljen na raspolaganje poduzetnicima, dok su ostali pozivi usmjereni unaprjeđenju poduzetničke infrastrukture. Ministarstvo je do sada odobrilo financiranje 2400 projekata kojima je dodijeljeno gotovo 3,4 milijarde bespovratnih sredstava čime se planira otvoriti više od 8700 radnih mjesta“ istaknuo je Darko Horvat, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Na do danas objavljene natječaje zaprimljeno je 6.588 projektnih prijedloga, a do sada je uspješno završeno 1.480 projekata. Kroz financirane projekte potaknuto je ukupno 7,3 milijardi kuna ulaganja.

Analizom podataka o poslovanju, utvrđeno je da korisnici bespovratnih potpora za razdoblje od 2014. do 2017. godine ostvaruju značajno i višestruko bolje poslovne rezultate u rastu zaposlenosti (3 puta), rastu prihoda od prodaje (20 puta) te dodane vrijednosti po zaposlenom (8 puta) u odnosu na sektor unutar kojeg posluju.

Analizom podataka za prerađivački sektor (NKD C) koji je po broju zaposlenih i ostvarenoj dodanoj vrijednosti najvažnija djelatnost u Republici Hrvatskoj, vidljivo je da korisnici bespovratnih sredstava za razdoblje od 2014.-2017. ostvaruju bolje poslovne rezultate od sektora u analiziranim pokazateljima koji obuhvaćaju:
- rast zaposlenosti (kumulativno 59,09% nasuprot 16,56%),
- rast prihoda od prodaje (kumulativno 119,89% nasuprot 19,29%), 
- rast dodane vrijednosti po zaposlenom (kumulativno 45,33% nasuprot 18,18%).

Također, na sektorskoj razini dobri rezultati uočeni su kod korisnika iz djelatnosti J –Informacije i komunikacije, gdje za sva tri pokazatelja postoji bitna razlika u prosječnoj godišnjoj stopi rasta prije i nakon dobivanja potpore.

Za broj zaposlenika prosječna godišnja stopa rasta u razdoblju nakon dobivanja potpore veća je za 15 posto, za prihode od prodaje veća je za 50 posto dok dodana vrijednost po zaposlenom raste 40%.

U 2019. godini planiraju objavu novih poziva za poduzetnike, većinom usmjerenih na istraživanje, razvoj i inovacije, u što će uložiti 1,3 milijarde europskog novca.
hr Mon Dec 31 2018 14:31:56 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d08d24929111c0cd48b45b7/80

INA uručila donaciju Kliničkom bolničkom centru Split

Inin direktor Regije jug Ivica Serdarević danas je svečano uručio ček od 100.000 kuna zamjeniku ravnatelja KBC-a Split, doc. dr. sc. Krešimiru Doliću, koji je ček primio u ime ravnatelja, prof. prim. dr. sc. Julija Meštrovića.

Ovom donacijom nastavlja se Inin dugogodišnji projekt pomaganja hrvatskim bolnicama, a danas uručena sredstva upotrijebit će se za uređenje i opremanje hitnih prijema. INA će u 2019. godini donirati ukupno 800.000 kuna bolnicama.

- Svi znamo da je zdravlje najvažnije i zato smo ponosni što možemo pomoći Kliničkom bolničkom centru Split pri opremanju hitnih prijema. Izuzetno nam je drago što ćemo ovom donacijom pomoći ljudima kojima je to najpotrebnije, ali i vrijednom medicinskom osoblju koje ulaže mnogo truda u svakodnevni rad. Do kraja godine donirat ćemo sredstva još četirima hrvatskim bolnicama.“, izjavio se Serdarević.

Dolić je istaknuo kako će KBC-u Split ova donacija puno vrijediti: 
- Imamo puno djelatnosti, skrbimo o bolesnicima na velikom području i imamo najviše akutnih bolesnika u Republici Hrvatskoj. Navedenu ćemo donaciju upotrijebiti za nabavku opreme za liječenje najteže i akutno bolesnih pacijenata. Zahvaljujemo Ini na odgovornom odnosu prema hrvatskom društvu te što su prepoznali KBC Split kao ustanovu koja će navedenu donaciju upotrijebiti za korist naših sugrađana.“ 

Klinički bolnički centar Split ima 19 hitnih prijema koje je potrebno urediti i opremiti kako bi se poboljšao pristup hitnoj zdravstvenoj zaštiti i time pružila bolja zdravstvena usluga onima kojima je to potrebno.


hr Tue Jun 18 2019 14:00:55 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d0750ae29111c5dd08b45e4/80

Hrvatica otvara vrata gay turistima: “To su gosti koji imaju novca i vole se zabavljati“

Cijela priča pokrenuta je iz Rijeke, Iva je okupila svoj tim i još jednom pokazala da je Rijeka luka različitosti, strastvena, kulturalna, multidimenzionalna te liberalna.
Hrvatska kao turistička zemlja treba biti otvorena prema svima pa tako i prema različitima. Unatoč tome što često svjedočimo neprimjerenim događanjima prema drugačijima, Hrvatska je dio europskih naroda te turistička destinacija i kao takva sve se više otvara i prema ljudima homoseksualne orijentacije. Iva Piglić Lazić, žena je koja je pokrenula web stranicu namijenjenu upravo gay dečkima, a cilj joj je otvoriti im vrata Hrvatske na najbolji mogući način.

- Pokrenula sam stranicu Gay Travel Croatia, a ideja se rodila pred tri godine kada sam u razgovoru sa svojim gay prijateljima shvatila da ne znaju gdje ići kada posjete neki naš grad. “Novaca imamo, a ne znamo gdje ga potrošiti jer ne znamo gdje smo dobrodošli!“, tako je otprilike to zvučalo. Mene je zasmetao ovaj dio u kojem ne znaju gdje su dobrodošli jer vjerujem da smo u velikoj većini davno prošli tu fazu“, govori Iva Piglić Lazić, Riječanka koja ima više razloga za pokretanje ove web stranice.

- Upravo je gay populacija moj osobni i znanstveni interes. Osobni zato što imam prijatelja koji su gay i poznati su mi njihovi problemi unutar obitelji, na poslu, a i u društvu. Želim ih osloboditi te stigme, tog grča u želucu, tog skrivanja i straha zbog onoga što jesu. Smatram da nije fer činiti razlike. Niti sam ja svojim odabirom straight, niti su oni svojim odabirom gay. To je jednostavno tako. Ne postoje ispravne ili pogrešne seksualne orijentacije, postoje samo razlike i one su prekrasne. Treba voljeti i prigrliti različitosti. Nismo zbog boje kože, nacionalnosti, državljanstva, vjere ili seksualne orijetacije bolji ili gori ljudi. Samo smo ljudi koji mogu biti dobri ili loši. Moj znanstveni interes u ovom smjeru ide prema Odsjeku za Kulturologiju na Fakultetu za Društvene znanosti u Ljubljani gdje se bavim upravo ovom temom uz veliku podršku Riječanina profesora Aljoše Pužara koji je i inicirao da ideju o portalu pretvorim u znanstveni rad“, govori Piglić Lazić.

Korisnici su strani turisti koji dolaze u Hrvatsku, ali je namijenjen i našim turistima koji provjereno žele doći do informacija koja su gay friendly mjesta u Hrvatskoj - gay friendly smještaj, klubovi, plaže, estetski saloni i slično. I u Hrvatskoj se stvari mijenjaju i to rapidno. Mnoge agencije pružaju tailor made trips što bi značilo da se obratite nekoj agenciji sa svojim individualnim željama i ona će napraviti samo za vas putovanje. Jedna takva agencija je upravo u Rijeci preko koje dolazi 80% američkih turista koji imaju posebne želje što uključuje najmove jahti, helikoptera, strogo određenih marki auta, privatne koncerte pa i do najmanjih sitnica kao što je vrsta vode u frižideru i određen brand posteljine pa čak i odabir madraca na krevetima. Imali su puno upita za gay parove i nisu se imali kome obratiti. Sada je tu ova stranica i suradnja je postignuta.

- Nije Hrvatska loša po tom pitanju usluga, niti su Hrvati generalno homofobni. Pojedinci su samo preuzeli obrazac ponašanja nekih starijih generacija po kojima je homoseksualnost bila strogo kažnjavana, ali ja vjerujem da to nije njihovo stvarno mišljenje. Ipak smo mi suvremena država s razvijenim osjećajem za empatiju. Budimo realni, i na sasvim banalnoj razini, u vrijeme dostupnosti apsolutno svega, nikoga nije briga tko se s kim budi. To je gubitak vremena. Ja nemam problema s kretanjem, moji prijatelji gayevi imaju. Ili su barem imali. Hrvatska je spremna za ovakav portal, za ovakvu ideju, a ove usluge mogu koristiti i sama, zašto ne? Volim biti u društvu različitih i na taj načini sama rasti. Toliko toga čovjek može naučiti“, objašnjava Iva Piglić Lazić koja je pokrenula projekt koji bi mogao Hrvatskoj donijeti puno više novaca od turizma.

- Mislim da je većina poslovnih ljudi svjesna koliko je veliki godišnji prihod od gay turizma, a on se vrti oko vrtoglavih 150 milijardi američkih dolara godišnje! Impresivna brojka, zar ne? Preko 300 tisuća gay turista godišnje dolazi u Hrvatsku, to su gosti viših platežnih moći, nisu opterećeni kreditima, uglavnom nemaju djecu tako da je njihov incoming tokom cijele godine jer se ne ravnaju prema školskim praznicima. I uglavnom su veliki gurmani koji vole plesati i zabavljati se“, govori nam Iva koja otkriva i jednu zanimljivu informaciju na upit je li ovaj portal namijenjen samo dečkima ili i curama?

- Prvenstveno je namijenjen muškarcima. Istraživanje je pokazalo da je ovo jedna homosocijalna situacija, odnosno: muški prostor, kao što je i gledanje utakmica s tribina u muškom društvu ili igranje pokera. Gay muškarci vole svoj prostor isto kao i straight muškarci, a da je tomu tako potvrdio nam je i Centar za ženske studije pri Filozofskom fakultetu u Rijeci s kojima isto surađujemo. Naglašavam tu znanstvenu pozadinu jer ne želim da se bagatelizira niti jedan komadić ovog projekta: u pozadini je jako puno ljudi involvirano u sve ovo i ova priča nije priča jednog čovjeka, mene, nego je ovo zajednička priča ljudi koji su svjesni“, govori nam autorica projekta koja se za sada pozicionira na društvenim mrežama te i dalje poziva turističke djelatnike da joj se jave putem stranice ili društvenih mreža kako bi ponuda iz Hrvatske bila još bolja i potpunija.

Cijela priča pokrenuta je iz Rijeke, Iva je okupila svoj tim i još jednom pokazala da je Rijeka luka različitosti, strastvena, kulturalna, multidimenzionalna te liberalna.

- Gradonačelnik je pred nekoliko godina izjavio da ukoliko Rijeka bude organizirala Povorku Ponosa da će i on sam biti dio iste, Pročelnik za Kulturu Grada Rijeke, Ivan Šarar, nas je podržao i izašao nam ususret pun entuzijazma, a svakako nam ide u prilog i to da smo iduće godine Europska prijestolnica kulture što je dobra podloga za dodatno razvijanje turizma i u pravcu gay supkulture“, završava Iva Piglić Lazić.
hr Mon Jun 17 2019 10:35:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d039a1a29111c4acc8b45e1/80

Uspješno završeno povezivanje mikro poduzetnika i studenata putem projekta PlanStart

HGK u Splitu i Sveučilišni odjel za stručne studije po četvrti put uspješno priveli kraju projekt PlanStart
Današnjom svečanom dodjelom zahvalnica studentima koji su sudjelovali u projektu PlanStart, uspješno je priveden kraju ovaj projekt koji zajednički, već četvrtu godinu zaredom, provode HGK – Županijska komora Split i Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu.

Projektom se povezuju studenti Odjela za stručne studije i županijski poduzetnici iz kategorije mikro tvrtki (do 3 zaposlena), na način da studenti izrađuju poslovne planove za odabrane mikro gospodarstvenike. Time se studentima omogućava primjena stečenih znanja u praksi i suočavanje sa stvarnim potrebama tržišta, a mikro poduzetnicima, koji čine 91% županijskih poduzetnika, dobivanje poslovnog plana, kao neophodnog orijentira i smjernice u poslovanju.

- Ovim projektom uspješno povezujemo gospodarstvo i obrazovni sektor, na zadovoljstvo poduzetnika i studenata, te ćemo ga nastaviti razvijati i dalje. Dodjelu zahvalnica sudionicima upriličili smo na današnji dan, kada obilježavamo 45. godišnjicu Sveučilišta u Splitu, kako bismo i na ovaj način doprinijeli ovoj za cijelo društvo iznimno značajnoj godišnjici - rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Zadovoljstvo projektom iskazala je i Slađana Brajević, voditeljica ureda za poslovnu suradnju s vanjskim subjektima Sveučilišnog odjela za stručne studije.

- Izrada poslovnog plana, strateškog dokumenta svake tvrtke, dio je nastavnog procesa naših studenata, a rad na konkretnim poslovnim planovima za odabrane mikro subjekte prilika je da se upoznaju s realnim životom te danas-sutra što spremniji iziđu na tržište rada - rekla je Brajević.

Zahvalnice su dobili studenti Nensi Lovrić, Anamarija Smajić, Anđela Šućur, Stjepan Akalović, Anja Piplica i Mateo Marušić, koji su izradili poslovne planove za tvrtke Alf d.o.o., Križevčanka Split d.o.o, Promo artis d.o.o., Sajtija d.o.o. i Izvorni kod d.o.o.

Studenti i predstavnici tvrtki podijelili su svoja iskustva sudjelovanja u projektu, a ŽK Split i Sveučilišni odjel za stručne studije najavili nastavak projekta i u idućoj akademskoj godini.
hr Fri Jun 14 2019 14:59:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/56977e7212953f3e048b45a0/80
Foto: Ilustracija Google

Ugostitelji u panici, traže novih 4500 stranih radnika: 'Stara hrvatska pojava - ljudi zapravo ne žele raditi'

Ministarstvo rada neslužbeno poručuje da stalno raspravljaju o stanju na tržištu rada

Čini se da su hrvatski hotelijeri, ugostitelji i ostali djelatnici u turizmu gotovo posve iskoristili odobrene kvote stranih radnika, zbog čega su prošli tjedan Vladi uputili pisani apel, doznaje Jutarnji list.

Pismo su potpisale Hrvatska udruga turizma (HUT) na čelu s bivšim ministrom turizma Veljkom Ostojićem i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), koje od premijera Andreja Plenkovića i Vlade traže dodatne kvote stranih radnika, njih oko 4500, čime bi, udovolji li Vlada tom zahtjevu, ovogodišnja kvota stranaca raspoloživih za rad u turizmu mogla dosegnuti 20.000.

Predsjednik HUT-a Veljko Ostojić jučer nije htio komentirati zahtjev udruga upućen Vladi, no Jutarnji list doznaje da hotelijerima i ostalima ponajviše nedostaju pomoćni radnici u turizmu, zbog čega se udruge nadaju da će njihov zahtjev u konačnici biti prihvaćen.

HUP je pak još 22. svibnja poslao upozorenje da postoji manjak kvota za pojedine kategorije radnika, prije svega u sektoru turizma i ugostiteljstva, u kojemu je od 15.600 dozvola raspoloživo još samo 3000.

Ministarstvo rada neslužbeno poručuje da stalno raspravljaju o stanju na tržištu rada i da zasad ne vide toliki pritisak da bi povećali kvote za uvoz stranih radnika. Usto, žele da se angažira i sva dostupna domaća radna snaga, piše RTL.

"Hrvatski zavod za zapošljavanje proveo je anketu i trenutačno je na burzi oko 1600 ljudi koji su izrazili spremnost za rad u sezoni. Postoji i prostor za zapošljavanje umirovljenika, zasad ih je zaposleno oko 12.300, a 70 posto poslodavaca koji su tražili kvote, nisu se uopće javili HZZ-u kako bi pokušali naći domaću radnu snagu", tvrdi izvor iz Ministarstva rada.

No, neki od hotelijera tvrde kako nije točno da nisu iskoristili sve mogućnosti koje im pruža HZZ.

"Svi hotelijeri koji su ove godine trebali radnu snagu prije nego što su zaposlili strance, zaposlili su raspoloživo domaće stanovništvo. Naravno da su tražili pomoć od Zavoda jer im je zapošljavanje domaćeg, posebno lokalnog stanovništva znatno jeftinije kad je riječ o smještaju i ostalim troškovima. Ako na burzi rada doista ima toliko nezaposlenih koji žele raditi u turizmu, onda treba postaviti pitanje što uopće radi HZZ i zašto te radnike nije uputio na slobodna radna mjesta kojih je napretek" - pita se izvor Jutarnjeg lista koji napominje da je "ipak najvjerojatnije riječ o staroj hrvatskoj pojavi - svoj sili radno sposobnog stanovništva koje zapravo ne želi raditi, a ponajmanje ne u turizmu"

hr Wed Jun 12 2019 18:41:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .