Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb9b902cb557a50c88b48ed/80
Foto: Pixabay

Deset znakova koji pokazuju da ste narcisoidna osoba

U narcisoidnom svjetonazoru postoje pobjednici i gubitnici i narcis treba pobijediti u gotovo svakoj domeni - na teniskom terenu, u uredu, svađi…

U današnjem svijetu pojam 'narcis' znači malo više od čiste površnosti. Narcizam je daleko složeniji od toga. Dolazi u mnogim nijansama uz kontinuum od ekstra zdravih ega do patološke grandioznosti, piše portal Živim.

Ako ste se ikad zapitali ili se možda brinete da je vaše samopouzdanje prešlo granicu, donosimo 10 uobičajenih znakova narcisoidnosti. 

 

1. Volite biti u centru pažnje (uvijek)

Narcisi vole biti u centru pažnje. Imaju stalnu potrebu pričati o sebi, a svoja postignuća vole 'nabrijavati'. Vole o sebi pričati u superlativima. Nerijetko govore da ih šef najviše voli, da su najfleksibilniji na jogi, da su najpopularniji u svojoj zgradi i slično. Koriste se bijelim lažima kako bi njihove priče bile spektakularnije.

2. Volite davati savjete (a nitko vas nije ništa pitao)

Naravno, želite preporučiti najbolji restoran u gradu ili podijeliti mudrost majčinstva, ali također iskorištavate priliku da pokažete svoje vrhunsko znanje.

Narcisoidne osobe uvijek znaju 'malo više' i čini se da imaju sve informacije o svemu.

3. Prezirete stajanje u redu

Ili ste frustrirani kad vam netko odmah ne odgovori na poruku. Na neki način, vjerujete da zaslužujete posebni tretman, bilo u društvu prijatelja ili dok čekate osobnu. Narcisoidne osobe očekuju da se svijet vrti oko njih.

4. Vaša ambicija ne poznaje granice

Jedna je stvar pucati visoko i raditi k'o konj kako biste došli do cilja. Ali je nešto sasvim drugo vjerovati da ste predodređeni za nešto VELIKO. Ta vrsta grandiozne pretpostavke je klasičan simptom narcisoidne osobe.

Oni vole vjerovati da su prirodno posebni te da su dio elitne klase koja zaslužuje samo najbolje. Fantaziraju o tome koliko će biti moćniji, ljepši, bogatiji.

Nerijetko su opsjednuti statusnim simbolima (od cipela do bebinih kolica), a čak i vole omalovažavati svakoga za koga misle da nisu dio tog 'ekskluzivnog kluba'.

5. Ne znate prihvatiti kritiku

Vaše veze idu brzim tokom, divlje su, poput vrtoglavih romantičnih priča. S lakoćom postižete to da se druga osoba pored vas osjeća važnom. No, svo to divljenje ide uz prešutni dogovor. Od druge strane, naime, očekujete isto i u trenutku kad primite i najbanalniju kritiku, tu osobu mičete s pijedestala.

6. Natjecateljski ste tip

U narcisoidnom svjetonazoru postoje pobjednici i gubitnici i narcis treba pobijediti u gotovo svakoj domeni - na teniskom terenu, u uredu, svađi… Oni su, kažu psiholozi, u neumornoj potrazi za dokazivanjem svoje dominacije. Protivnik može biti stranac ili netko koga vole.

7. Veliko ste zlopamtilo

Na van djelujte kao osoba puna samopouzdanja, kao netko koga boli briga što drugi misle. No, za narcisa ovo ne može biti dalje od istine. Duboko se brinu o održavanju idealizirane slike o sebi i ne toleriraju bilo kakvo neodobravanje ili uvredu. Bez obzira na to koliko je mala kritika. Za njih je to 'ozbiljan i osobni napad', i jedan koji vjerojatno neće zaboraviti. Umjesto da riješe potencijalni problem, oni se ljute i traže osvetu.

8. Nikad niste krivi ni za što

Priznajte li kad krivicu? Ispričavate li se za to i pokušavate li popraviti stvari? Ili često izgovarate rečenice tipa: 'To sam napravila jer si me tretirao ovako, onako…', 'vi ste me natjerali na to…'

Narcisoidne osobe odbijaju odgovornost za svoje pogreške i loše ponašanje, a umjesto toga prebacuju krivnju na nekog drugog. Čak i unutar svojih bliskih osobnih odnosa, oni vjeruju da uvijek postoji pobjednik i gubitnik, a oni će učiniti sve što je potrebno kako bi došli do pobjede.

9. Iskorištavate ljude

Razlog? Nedostatak empatije, kažu psiholozi. Narcisi očekuju da se drugi okreću oko njihovih potreba, ali oni odbijaju učiniti isto za bilo koga drugoga. 

10. Stalno manipulirate

Ne bojite se manipulirati, a sve samo s jednim ciljem - da biste dobili što želite. Ne obazirući se pritom na tuđe osjećaje i potrebe. 

 

hr Fri Oct 19 2018 15:52:31 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

Pet navika koje usporavaju vaš metabolizam i nadodaju kilograme

Ponekad uopće ne shvaćamo koliko su neke naše životne navike štetne za liniju

Loše životne navike vjerojatno i jesu prvenstveni razog zašto ste nakupili kilograme, ali možda su i odgovor na pitanje zašto tako sporo mršavite. Mnoge stvari radimo bez da smo ih svjesni, a jednom kada shvatimo mršavljenje ide puno brže, piše Život i stil.

Premalo jedete

Nemojte drastično smanjivati broj kalorija koje unosite jer tijelo automatski prelazi u stanje izgladnjivanje. Metabolizam se odmah usporava kako bi tijelo moglo "preživjeti" i tako zadržava mast. Pripazite na unos kalorija i izračunajte koliko vam doista treba za zdravo mršavljenje. 

Predugo sjedite

Duže vremena u sjedećem položaju može imati loš efekt na metabolizam i usporava ga. Mnoge su studije povrdile da bi se ljudi koji rade u uredu trebali dići i rastegnuti svakih 30 minuta kako bi tijelo nastavilo normalno raditi. 

Ne unosite dovoljno kalcija

Kalcij je krucijalan u održavanju metabolizma. Ukoliko ste intolerantni na mliječne proizvode, postoje drugi načini za unos kalcija koji će vam pomoći da otpustite onih nekoliko posljednjih kilograma. 

Ne unosite proteine

Proteini su bitna skupina namirnica u održavanju savršene kilaže. U usporedbi s ugljikohidratima, proteini djeluju na metabolizam i nakon probavljanja. Zbog njih se osjećate sito puno duže, a na kraju konzumirate manje kalorija. 

Loš raspored obroka 

Istraživanja su pokazala kako neispravan raspored hranjenja dodaje suvišne kilograme. Tijelo jednostavno ne zna kada će dobiti sljedeću hranu pa sve zadržava. Pronađite raspored obroka koji će vam odgovarati i drastično ćete ubrzati metabolizam.

hr Fri Oct 19 2018 15:52:19 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc9d2910e49380f008b4918/80

Blanka Vlašić i fra Ante Vučković pozivaju vas na prvi biblijski susret za odrasle

Po prvi puta u Splitu, u Nadbiskupijskom sjemeništu, u utorak, 23. 10. 2018., u 20.00 sati održava se prvi biblijski susret za odrasle pod nazivom “Susreti u Riječi“ koji su namijenjeni svima koji žele čuti kvalitetno tumačenje Božje riječi i doživjeti je na nov, dinamičan i zanimljiv način.
Tema prvog susreta je “Moć i nemoć jezika“, a Božju riječ po temama i ciklusima će na svim susretima tumačiti prof. dr. sc. fra Ante Vučković. Svi koji su ga slušali zasigurno znaju kojim žarom ovaj franjevac tumači Božju riječ i zato su pozvani svi željni kvalitetnih sadržaja ovakve vrste. „SVI STE DOBRODOŠLI!“, poručuju u video prilogu fra Ante i Blanka.



Voditeljica i moderatorica Susreta je jedna i jedina Blanka Vlašić koja će se po prvi put publici predstaviti u sasvim novoj ulozi i novom svjetlu. Evo još jedan razlog da svojim dolaskom podržimo njezin bezuvjetni angažman na koji se uz sve svoje obaveze svim srcem radosno odazvala.

Fantastične sestre Ramljak, Split i cijelu Hrvatsku oduševile su svojom pjesmom i njihove slavujske glasove možete slušati i na prvom „Susretu u Riječi“ u utorak.

Susret se sastoji od dva dijela. Na svakom susretu u prvom dijelu fra Ante Vučković tumačijedan odlomak iz Svetog pisma, a u drugom će dijelu Blanka Vlašić ugostiti tzv. “goste iznenađenja“.

Zanimljivi gosti i teme, video prilozi, ugodno ozračje, prekrasna duhovna glazba, interaktivani humanitaran karakter samoga Susreta zasigurno će biti pravo osvježenje za sve koji su željni duhovnih i oplemenjujućih sadržaja. A pripremaju i brojna iznenađenja!


Dođite i vidite o čemu se radi, 23. 10. 2018. (utorak) u 20 sati u splitskom sjemeništu! Ne propustite priliku za Susret s onim Najvećim, onim koji najviše ljubi... Više informacija o “Susretima u Riječi“ možete naći na facebook stranici na linku ovdje, a snimke susreta moći ćete pratiti na youtube kanalu ovdje.
hr Fri Oct 19 2018 14:48:58 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bc345490e493813008b46a9/80
Foto: Marin Franov

Promjena datuma koncerta Željka Bebeka u Zadru: Novi termin je 23. studenog

Zbog tehničkih razloga koncert Željka Bebeka, koji je bio zakazan za 27.listopada, premješta se na novi datum. Novi termin je 23. studeni, dan prije koncerta u Rijeci 24. studenog. Tako će Bebekovi fanovi moći dva dana zaredom uživati u koncertnim spektaklima koji se održavaju u sklopu turneje "Ono nešto naše 2018". Vrhunski glazbeni događaji u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Beogradu, rasprodane dvorane te tisuće oduševljenih fanova na koncertima, jamac su vrhunske zabave koje će Željko Bebek i u nastavku turneje prirediti svojim obožavateljima.

U Dalmaciju se ovaj uspješni glazbenik vraća koncertom u zadarskoj dvorani "Krešimir Ćosić" koja će tako 23.studenog ugostiti Bebeka i njegovu glazbenu pratnju. U proširenom sastavu s gudačima, brass sekcijom, pratećim vokalima i još ponekim iznenađenjem koje ćemo tek najaviti, Bebek će i ovaj put održati koncert za pamćenje. A glazbena fešta se završava dan poslije, 24. studenog koncertom u Rijeci koji je zadnji koncert u sklopu turneje "Ono nešto naše 2018"

- Ova turneja je zaista nešto posebno čemu posvećujem posebnu pažnju i energiju i zajedno s jednom velikom ekipom radimo na tome da se publici predstavimo kao koncertni majstori! Publika  je uvijek u pravu, publika je uvijek dobra kad je zadovoljna, a zadovoljna je kad osjeti da smo dali svu svoju energiju, snagu i emocije što sam doživio u Zagrebu i Splitu, a ne sumnjam da će biti isto i u dvorani ‘Krešimira Ćosića’ u Zadru koji nas čeka 23.11-og te za kraj i u Rijeci 24.11-og." – dojmovi su Željka Bebeka o samoj turneji.

Zadar kao i Rijeka te Istra i okolica imat će priliku doživjeti nezaboravan susret s glazbenom legendom ovih prostora čija zarazna energija nikoga ne ostavlja ravnodušnim. 

Za sve one koji su već kupili kartu za koncert u Zadru 27. listopada, karta vrijedi i za novi termin 23. studenog, a svi oni kojima novi termin ne odgovara, mogu istu vratiti do 5. studenog na istim mjestima gdje su i kupili karte. 


hr Fri Oct 19 2018 14:11:05 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .