Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/590c61b9b47398c3728b46b3/80
Foto: Pixabay

Sedam saveznika protiv opeklina iz tvog frižidera

Teže i učestalije opekline dovode do oboljenja kože i preuranjenog starenja, pogotovo, ako koži ne pomogneš da se oporavi i obnovi. Ponekad je potrebno potražiti i savjet liječnika, ali najčešće opekline nisu tako akutne i pomagači za njihovo ublažavanje se mogu pronaći u hladnjaku ili na policama smočnice. Osim što su prirodni, pristupačni su za svaki džep
Jabučni ocat udružen s eteričnim uljima

- Opekline od sunca najbolje je tretirati hladnim aromatičnim kupkama u koje se stavi deset žlica jabučnog octa i osam do devet kapi eteričnog ulja čajevca, eukaliptusa, kamilice, lavande ili ružmarina

- Pij puno tekućine da ne dehidriraš

- Ne tretiraj nadraženu kožu uljima i maslacima jer oni zadržavaju toplinu pa će ti biti gore

Otvori frižider i smanji crvenilo! 

- Maska od kriški svježeg krastavca ili naribanog krumpira smiriti će opečenu i bolnu kožu

- Naneseš li na kožu masku od hladnog jogurta, mlijeka i meda smirit ćeš svrbež i nastanak plikova

- Ako na opečenu, ali već ohlađenu kožu naneseš smjesu od mljevenog ječma, kurkume i jogurta, smirit ćeš dodatno nadražena područja

- Dva dana nakon što si izgorjela najbolje je na kožu nanijeti čisti gel aloa vere (može s kupiti u bilo kojoj ljekarni) ili kantarionovo ulje (ulje gospine trave) koji će spriječiti pretjerano ljuštenje kože. Inače, kantarionovo ulje je fotosenzibilno (može izazvati crvenilo i otekline) i dobro ga je koristiti isključivo nakon sunčanja, a ne prije ili za vrijeme sunčanja, piše Zdrava krava.


hr Mon Jul 23 2018 17:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b55ea59cb557a1f348b490b/80

Želite zvučati pametnije?: Koristite ovih sedam riječi u razgovoru i zvučat ćete tako

Želite da vas ljudi shvaćaju ozbiljnije i više vas poštuju? Onda se poslužite jednostavnim trikom i počnite u svakodnevnom govoru koristiti idućih 7 riječi zbog kojih ćete zvučati pametnije i ozbiljnije.
1. Rezignirano
Osjećam se rezignirano ili Rezignirana sam prema tome, znači da vam je svejedno, da ste od nečega odustali, da ste ravnodušni, da ste nekoga potpuno preboljeli ili da prema nekome/nečemu nemate nikakve osjećaje. Imenica rezignacija (iz latinskog re-signare, što znači 'spustiti koplje i barjak na borbenom polju, predaja, povući svoj potpis') označava ljudski stav ili raspoloženje predaje iz osjećaja beznađa, piše Zadovoljna

2. Polemičan (polemika)
Ovo je stvarno bio polemičan razgovor, reći ćete kada ste vodili ili ste čuli da netko vodi razgovor u kojem se iznose snažna mišljenja, stavovi i uvjerenja (često suprotstavljena, odnosno oprečna), u kojem se puno raspravlja i u kojem se jedna osoba bori protiv mišljenja druge osobe. Polemika može biti usmena i pismena, a njezine karakteristike često su oštre i direktne izjave, pretjerivanje, ironije i sarkazmi.

3. Anomalija
To je velika anomalija, reći ćete za neku nepravilnost, za nešto što odstupa od standarda, pravila, očekivanja, norme. Riječ anomalija u razgovoru možete govoriti mnogo češće nego što mislite jer – zar naša svakodnevica nije puna nepravilnosti odnosno anomalija?

4. Ezoteričan
Ezoterija me nervira, pjeva Hladno pivo u svojoj pjesmi "Ezoterija", ali nemojte da i vas nervira, već pridjev nastao iz ove imenice hrabro koristite u svakodnevnom govoru. Pridjev ezoteričan koristite kada s nekime raspravljate o temi koja je razumljiva uskom krugu ljudi. Ezoteričan znači unutarnji, tajni, nerazumljiv za svakoga, učen, stručan. 

5. Preteča
Imenica preteča označava nešto što je bilo prije nečega. Na primjer, možete rećiTamjan je preteča parfemima jer su se žene, prije nego što je nastao parfem kakav poznajemo danas, mirisale koristeći tamjan. 

6. Litanija
Morala sam slušati cijelu njegovu litaniju, reći ćete kada vam netko drži prodike, odnosno kada vam netko konstantno govori kako da živite svoj život. Litanija je sinonim za dugo i dosadno ponavljanje odnosno gnjavljenje. 

7. Liminalno
Vrijeme u kojem ne znate što učiniti, kada nemate jasnu ideju što trebate napraviti, naziva se liminalnim vremenom. Trebam li promijeniti posao ili ostati na starom?,Trebamo li se vjenčati ili razići?Trebam li se preseliti ili ostati ovdje?, kod svih tih rečenica možete reći da ste u liminalnom vremenu.
hr Mon Jul 23 2018 16:48:10 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2291652af47f392f8b45d0/80
Foto: PIXABAY

Otkriva li Instagram doista tko vas špijunira?

Teorija zavjere kaže kako pomoću popisa ljudi koji gledaju naš Story na Instagramu možemo ustanoviti tko nas uhodi. Ima li u tome istine?

Postoje ljudi koji vjeruju kako Instagram, popularni servis za fotografije u vlasništvu Facebooka, otkriva čije sve fotografije gledamo te kako su oni koji su pri vrhu popisa onih koji najčešće gledaju naše Story ujedno i oni koji nas najviše uhode, piše tportal.

Algoritam koji time upravlja strogo je čuvana poslovna tajna, tako da će način na koji Instagram to točno radi ostati i dalje nepoznat široj javnosti.

No, Julian Gutman, direktor proizvoda za Instagram Home (dijela Instagrama koji se bavi sa Stories i Feedom) tvrdi kako nije riječ o uhodama već osobama s kojima smo najbliži i s kojima smo najčešće u interakciji. Uzima se u obzir učestalost posjećivanja i lajkanja, objava i pregleda, koliko se često vraćate na neki Story...

Neki su od navedenih elemenata pritom manje važni, drugi više. Također, algoritam vam nastoji prikazati što više novog sadržaja, a nije nevažno ni s kime ste sve povezani na Facebooku. Ukratko, ono što radite na Instagramu uvelike se odražava na sadržaj koji ćete vidjeti, piše Verge.

hr Mon Jul 23 2018 15:59:45 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Stimulacija mozga tijekom sna poboljšava pamćenje

Dobar san se smatra vremenom za isključivanje i odmaranje mozga, no studije su pokazale da je to i odlično razdoblje za treniranje i poboljšavanje pamćenja.

U istraživanju koje je u ponedjeljak objavio istraživački centar HRL Laboratories, navodi se da pamćenje može biti poboljšano neinvanzivnom tehnikom stimulacije mozga tijekom sna.

Prijenos sjećanja s jednog u drugi dio mozga za dugoročno pamćenje je prirodni proces za koji se vjeruje da se osnažuje njihovom sinkronizacijom tijekom spavanja. 

Istraživači su stoga pokušali pojačati proces "prekonoćnom reaktivacijom" stimulirajući mozgove ispitanika, imitirajući to djelovanje. 

Sudionici eksperimenta su potom u budnom stanju detektirali potencijalne prijetnje poput eksplozivnih naprava i neprijateljskih snajpera, a njihovi rezultati su se znatno poboljšali nakon stimulacije. 

Istraživanje, dio projekta koji financira američko ministarstvo obrane, posljednje je u nizu nedavno objavljenih studija u kojima se zaključilo da aktivnost tijekom sna može imati konkretni utjecaj na našu mogućnost pamćenja. 

hr Mon Jul 23 2018 15:59:27 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .