Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5852a01a1eea8f5c558b45cc/80
Foto: Grad Split

Baldasar: Spaladium arenu kupujemo od banaka za jednu kunu!

Izvrsno nam je pravno kompliciran predmet, točnije pravorijek u arbitraži, komentirao gradonačelnik

Godinu i pol dana nakon pokretanja arbitražnog postupka pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, u slučaju Spaladium arene, donesen je pravorijek arbitara: u Banovini su u četvrtak ujutro komentirali odluku, koju su nakon nekoliko poziva prema HGK dobili u elektronskom obliku. A u pitanju je tužba Erste group i i UniCredit, austrijskih banaka, koje su financirale izgradnju Spaladium arene za Svjetsko prvenstvo u rukometu 2009. godine. Dale su novac firmi "Sportski grad TPN", koju je osnovao konzorcij izvođača (Konstruktor, Dalekovod i IGH), prethodno je "Sportski grad TPN" potpisao ugovor s Gradom Splitom o javno-privatnom partnerstvu. No, građevinske tvrtke nisu dovršile cijeli projekt (pored dvorane, trebao je niknuti i poslovni toranj, garaže i ostali sadržaji) pa je grad (ali i Vlada RH) prestao plaćati najam, iz kojeg se de facto plaćao kredit bankama. Smatrala je vlast u doba Željka Keruma da plaćaju projekt koji nije dovršen. Kako je potom "Sportski grad TPN" završio u stečaju, tako su banke krenule u potragu za novcima, i to 53 milijuna eura plus kamate, a prva meta je bio upravo Grad Split.

Izvrsno nam je pravno kompliciran predmet, točnije pravorijek u arbitraži, komentirao gradonačelnik Ivo Baldasar.

-  U suštini pravorijeka je poruka: sjednite i dogovorite se ili se parničite, sudite se do kraja svijeta! Njima je odbijane ključna stvar, trenutna isplata, dakle grad ima blagu prednost. Ali ne želim sukob s bankama, zato nisam prekinuo komunikaciju s njima, mi nikad nismo prestali razgovarati s bankama. - rekao nam je splitski poteštat nedugo nakon što je završila konferencija za predstavnike medija na kojoj je detaljnije elaborirao stav gradske uprave.

- Kad smo sve skupa pregledali, mi smo na novom početku, rezultat ovoga je ipak 0:0.

Pravorijek je tako napravljeno da u jednom dijelu daju za pravo bankama temeljem tužbe, a s druge strane "odbacuje se zahtjev za naplatu". Odvjetnik koji je jučer govorio da je grad izgubio, to je potpuna besmislica i zlonamjerno tumačenje. Jer je potpuno jasno napisano "odbacuje se", nema govora o direktnoj naplati svojih potraživanja. Sve ostalo je stvar daljnjega pravnog postupka, daljnje pravne bitke. Nismo ni očekivali da će to biti jednostavno riješeno, u ovakvim slučajevima je nemoguće jednostavno rješenje. Ovo je početak jedne potpuno nove situacije jer su ovim pravorijekom izmijenjeni odnosi, stvoreni su kompletno novi odnosi. Mi sa svoje strane nismo zadovoljni jednim dijelom i idemo s tužbenim zahtjevom prema Trgovačkom sudu da se odbaci ovaj pravorijek jer smo od samog početka smatrali da arbitražni postupak nije zakonit, odnosno nije nadležan. Ni banke ne mogu biti zadovoljne, jasno i jednostavno im se kaže "odbacuje se zahtjev za naplatu". Ali im se daje pravo da se obveze prenose na Grad Split, s time se mi ne slažemo. Daljnji ishod je potpuno neizvjestan, ne znamo što će se događati u mogućim, a sigurno dugotrajnim, tužbama. - pohvalio je ujedno gradonačelnik Odvjetnički ured Primorac i partneri, preciznije odvjetnika Krunu Peronju "koji je učinio sve da nas spasi".

- Ne slažem se sa stavom kolege koji zastupa banke, jer njima je odbačen zahtjev za naplatom. Od početka smo imali dva osnovna, elementarna prigovora, prvi na samu nadležnost arbitražnog sudišta. Banke su sva svoja prava vukle iz ugovora o kreditu i njihova je osnovna namjera bila naplatiti potraživanja od grada. Na žalost po njih to nisu uspjeli, to je u ovom slučaju pobjeda Grada Splita. Što se tiče raskida ugovora, to su zapravo osnove prava. Banke nisu bile stranke ugovornog odnosa o javno-privatnom partnerstvu između TPN-a i Grada Splita pa tako nisu bile aktivno legitimirane da traže raskid ugovora. Međutim, ovo arbitražno sudište nije tako odlučilo. No u ovom dijelu smo vrlo optimistični da ako podnesemo tužbu za poništaj ovog pravorijeka pred Trgovačkim sudom u Zagrebu da imamo realne šanse uspjeti u tom postupku. - komentirao je odvjetnik Peronja.

Komentirajući "političku odluku" o gradnji dvorane Baldasar je dodao i kako je "zaista razočaran u odnos vlade Zorana Milanovića prema ovom problemu jer se tada, uz pomoć države, možda ovo moglo riješiti, a sad je kasno." Zanimljiv je bio odgovor na posljednje pitanje, jer kontakt s bankama nikad nije izgubio, koja cijena bi ga zadovoljila, odnosno po kojoj cijeni bi Grad Split pristao "kupiti" dvoranu i platiti bankama (dio) isklične cijene...

- Inače se dobro cjenkam, ja sam školovan za cjenkanje. U bivšem poslu, kad se trebalo ozbiljno cjenkati, s najboljim pregovaračima u branši, slali bi mene. Dakle moja cijena je: jedna kuna! - obješenjački se nasmiješio gradonačelnik, dodajući "naravno, neće to ići tako, ali stvar je pregovora"...

hr Thu Dec 15 2016 14:53:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addb1a02af47f46928b45ad/80
Foto: dnevnik.hr

Država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za kupovinu električnog automobila

Jedan od koraka prema očuvanju okoliša jest smanjenje štetnih ispušnih plinova iz vozila. U skladu s tim, država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za sve koji žele kupiti električno vozilo. Subvencionira se sve od automobila do bicikala, a poticaji su dostupni od srijede.

Država je pripremila novih 12 milijuna kuna za sufinanciranje električnih automobila s najviše 80 tisuća kuna, plug-in hibrida, koji se pune na struju, a mogu trošiti i gorivo, s 40 tisuća kuna, električnih skutera i motocikala s 20 tisuća kuna te električnih bicikala s 5 tisuća kuna, piše dnevnik.hr.

- Naravno da je potrebno ići u tome smjeru i svjetska automobilska industrija ide u tome smjeru. Najmanje što možemo učiniti jest dati jedan dodatni impuls - rekao je ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.

No država još treba riješiti pitanje električnih punionica. Trenutačno ih je u Hrvatskoj 200-tinjak. Najviše na području Zagreba, najmanje prema Slavoniji i Dalmaciji. Problem mogu biti i česta stajanja. Primjerice, na putu od Zagreba do Splita, s prosječnim električnim automobilom čiji je doseg 130 kilometara, na punjenje ćete morati stati najmanje dva puta.

- Mi smo svjesni toga da je potrebno izgraditi još značajan broj punionica, one moraju biti pokrivene zemljopisno i po pojedinim prometnim pravcima. Međutim, u ovom trenutku postoje i automobili koji se pune za 300 kilometara - govori Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

No automobili s takvim dosegom prilično su skupi, cijena im se penje i do 300 tisuća kuna. Ipak, diljem Hrvatske punjenje je na javnim punionicama potpuno besplatno.

Uštede s električnim automobilima

Ako ćete automobili puniti na javnim punionicama, to je besplatno. Ako se ipak odlučite puniti ga svake večeri kao što kod kuće punite mobitel, za jedno prosječno punjenje potrošit ćete otprilike 7 kuna, što je dovoljno da prijeđete sto kilometara, a u usporedbi s tim, za 100 prijeđenih kilometara trebate 70 kuna goriva.

Svi koji žele do državnih potpora od srijede se mogu javiti Fondu za zaštitu okoliša. Nužno je dostaviti im ponudu za električno vozilo koju ste dobili u autokući, koji oni provjere i sukladno tomu vam odobre poticaje ili ne.

Dodjela sredstava ide po modelu tko prvi, njegovo.



hr Mon Apr 23 2018 12:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addaf7c2af47f658c8b4718/80
Foto: HINA

U Dubrovniku potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation potpisali su u ponedjeljak ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan, piše index.hr.

"Jedan od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju"

Premijer Andrej Plenković izjavio je uoči potpisivanja tog ugovora da je Pelješki most projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. 

- Smatram da vrijeme koje je pred nama, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo dugoročna vrata suradnje s Kinom - istaknuo je premijer.  

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ocijenio je da je Pelješki most "jedan je od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju". 

- Došli smo do trenutka kad je ostvarenje ideje o povezivanju hrvatskog juga čvrstom vezom potpuno izvjesno - istaknuo je, dodavši da je potpisivanjem ugovora za izgradnju mosta kopno - Pelješac okončan jedan od najvrjednijih i najsloženijih postupaka ugovaranja projekta koji su Hrvatske ceste dosad imale.

"To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt"

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić rekao je da potpisom ugovora kreće realizacija projekta povezivanja dvaju odvojenih dijelova EU i Hrvatske Pelješkim mostom, čvrstom vezom koja će spojiti Hrvatsku u jednu cjelinu. 

- To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt - kazao je, dodavši da će taj projekt, osim prometnog povezivanja, dati snažan poticaja gospodarskom razvoju cijele županije, a posebice Pelješca, Korčule, Mljeta i Lastova.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je kako je Pelješki most prva od četiri faze projekta  "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" te kako se nada da će cijeli projekt biti gotovo do 2022. godine. Po njegovim riječima, Hrvatske ceste već su raspisale natječaj za 480 milijuna kuna vrijednu drugu fazu, a do kraja godine ići će natječaj i za treću i četvrtu fazu.

Škorić je ujedno s predsjednikom Uprave Instituta IGH Oliverom Kumrićem potpisao i ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta, a vrijednost tog ugovora je 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a). 

Ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura


Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova.

Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" za čije je sufinanciranje Europska komisija, u lipnju prošle godine, odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova. 

Naime, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.
hr Mon Apr 23 2018 12:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addab5d2af47f46928b4596/80

Započeto uređenje žnjanskog platoa

Završetak radova očekuje se do polovine lipnja, kada će biti postavljeni i tipski ugostiteljski i skladišni moduli koje izrađuje tvrtka Tromont.
Žnjanski plato uređuje se za privremeno rješenje za 2018. i 2019. godinu. Postavljaju se rubnjaci za pješačke staze kao i priključci za module, a u tijeku je i ravnanje zapadnog dijela predviđenog parkirališta.

Radove izvode tvrtke angažirane na održavanju javnih cesta i površina Cestar i Point Split, kao i Vodovod i kanalizacija i HEP-Telekomunikacije, svatko za svoj dio posla.

Završetak radova očekuje se do polovine lipnja, kada će biti postavljeni i tipski ugostiteljski i skladišni moduli koje izrađuje tvrtka Tromont. Zakupce za osam modula Spalatum D.M.C. d.o.o. objavit će sutra na svojim internetskim stranicama, nakon završetka procedure odabira.
hr Mon Apr 23 2018 11:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8a79cc2af47f64018b46a6/80

Prognoza za početak tjedna: Oblačnije i nestabilnije, ali i dalje toplo

I dok se tijekom nedjeljnog gotovo ljetnog ugođaja više govorilo o Danu planeta Zemlje, prema kojoj se neki ponašaju kao da na njoj ne žive, tijekom još toplijeg, ali i nestabilnijeg ponedjeljka, osobito navečer, vjerojatno će se više govoriti o knjizi, i njezinoj budućnosti. A i o mjestimice mogućim pljuskovima, koji će još vjerojatniji biti u utorak i od četvrtka. Naravno, i nastavak niza iznadprosječno toplih dana, kao u malo kojem travnju, mogla bi biti tema mnogih razgovora.
Ponedjeljak - oblačnije, nestabilnije, i dalje toplo...

U Slavoniji, Baranji i Srijemu
 će još biti stabilno. Doduše ne sasvim vedro kao tijekom nedjelje već poslijepodne uz visoke koprenaste oblake. Vjetar uglavnom slab jugozapadni. Najniža jutarnja temperatura zraka od 9 do 11 °C, a najviša dnevna između 27 i 29 °C - kao da je kraj lipnja.

Podjednako iznadprosječno toplo bit će i u središnjoj Hrvatskoj, te pretežno sunčano uz većinom slab jugozapadni vjetar. Poslijepodne, uz umjeren razvoj oblaka, uglavnom u Hrvatskom zagorju te osobito Međimurju postoji mogućnost za lokalno kratkotrajnu kišu ili pljusak. 

Pretežno sunčano bit će i u gorju i na sjevernom Jadranu, a vjetar će biti slab, poslijepodne do umjeren jugozapadni. Ujutro na moru, osobito prema otvorenom, mjestimice sumaglica, a moguća je i magla. Najviša temperatura i dalje od 22 do 27 °C.

Na srednjem Jadranu i u unutrašnosti Dalmacije sunčano. Ujutro je mjestimice moguća magla, osobito prema otvorenom moru, a poslijepodne koprenasta naoblaka. Ujutro tiho ili slab vjetar, a od sredine dana do umjeren zapadnjak uz malo valovito more. 

I na jugu Hrvatske ujutro do 15 °C, mirno i bez vjetra, te uz mogućnost sumaglice i magle prema otvorenom moru. Danju sunčano, poslijepodne uz slab do umjeren sjeverozapadnjak, a more malo valovito. Najviša dnevna temperatura zraka oko 24 °C.

U utorak nestabilnije, u srijedu ponovno sunčanije, pa opet oblačnije...

U utorak i od četvrtka na kopnu još malo nestabilnije, pa se uz promjenljivu naoblaku očekuju i lokalni pljuskovi i grmljavina, ponajprije u sjeverozapadnim i gorskim krajevima. U srijedu većinom sunčano, ujutro ponegdje uz mogućnost magle. I dalje toplije od prosjeka, premda će u utorak i osobito petak temperatura biti niža, uz sjeverni vjetar.

Na Jadranu idućih dana pretežno sunčano i toplo, osobito u Dalmaciji. Malo nestabilnije bit će u utorak i četvrtak na sjevernom dijelu, moguće i uz malo kiše ili lokalni pljusak, a od petka i u Dalmaciji. Ujutro i iduća dva dana mogućnost lokalne sumaglice ili magle, a u četvrtak će zapuhati jugo, u petak bura.

UV indeks

UV indeks, mjera jakosti sunčeva zračenja, već je većinom visok pa planirate li boraviti dulje na otvorenome, a osjetljivije ste kože - ne zaboravite se kvalitetno zaštititi, piše HRT.
hr Mon Apr 23 2018 08:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .