Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5344e7da179942824e8c12df/80
Foto: Screenshot YouTube

Nazdravite bez grižnje savjesti: Ljubiteljima piva "prijeti" dulji životni vijek

Pivo osim hedonističkog aspekta nudi brojne zdravstvene pogodnosti - umjerena konzumacija piva može imati povoljno djelovanje na zdravlje te pospješiti zdravo starenje.

Omiljeno i osvježavajuće pivo vjerojatno je alkoholno piće s najdužim "stažem" u ljudskoj povijesti.

Egipatska legenda kaže da je izumitelj piva bio Oziris, bog plodnosti, zemlje i vegetacije, a u davnim vremenima pivo se nije smatralo samo pićem, smatralo se i lijekom i hranom, piše portal Živim.

To drevno piće preživjelo je do danas i steklo iznimnu popularnost pa danas razlikujemo veliki broj različitih vrsta, okusa i boja piva. Pivo se proizvodi od biranih sirovina - slada, žitarica, hmelja, kvasca i vode. Sve su to prirodni sastojci koji doprinose zdravoj i uravnoteženoj prehrani.

U pivu se uživa, s njim se povezuju druženja i opuštanje u krugu dragih ljudi, međutim znanstvena istraživanja novijeg datuma otkrivaju da pivo osim hedonističkog aspekta nudi brojne zdravstvene pogodnosti.

Tako, znanstvene studije svjedoče o pozitivnom učinku jednog piva dnevno na:

prokrvljenost,cirkulaciju krvi,krvni tlakte razinu kolesterola u krvi.

Istodobno klinička ispitivanja provedena na The Hebrew University of Jerusalem u Izraelu utvrdila su povećanje antioksidativnog statusa nakon konzumacije piva dnevno što svjedoči o njegovom povoljnom učinku na prevevenciju kardiovaskularnih bolesti.

 

Studija o dugovječnosti

No, možda jedno od najzanimljivijih područja istraživanja je ono o utjecaju umjerene konzumacije pive na dugovječnost. Časopis PLOS Genetics je 2013. godine objavio studiju koja je po prvi puta ispitivala utjecaj napitka na dugovječnost. Istražujući utjecaj piva na gene, znanstvenici su došli do zanimljivih zaključaka. Studija je rađena na kvascima te je pokazala da konzumacijom piva (alkohola) dolazi do produženja telomere. Telomere su sastavni dio kromosoma (gena) koji ukoliko se značajno skrate, dovode do smrti stanice. Dosadašnja istraživanja povećanje i skraćivanje telomera povezuju sa starenjem te razvojem karcinoma zbog čega su rezultati ove studije dobili dodatan značaj. Do produženja krajeva telomera došlo je pri količini etanola prisutnog u jednoj pivu (5-7 posto).

 

Manji rizik od prerane smrti

Najnovija studija dala je dodatan poticaj umjerenoj konzumaciji piva. Studija je provedena na Sveučilištu u Kaliforniji, trajala je 14 godina te je proučavala utjecaj životnog stila 1700 osoba starijih od 90 godina na životni vijek.

Istraživači su otkrili kako su osobe koje su dnevno pile 2 čaše piva (2 x 3 dL) ili vina (2 x 1,5 dL) imali 18 posto manji rizik od prerane smrti. Zanimljivo, ispitanici koji su svakodnevno vježbali 15 do 45 minuta dnevno smanjili su taj rizik za "samo" 11 posto.

Iako rezultati pokazuju da dugovječnosti više pridonosi umjerena konzumacija alkohola nego redovita tjelovježba, svakako je uputno prakticirati redovitu tjelovježbu tijekom zrele i starije dobi jer ta zdrava navika svakako pridonosi aktivnom i produktivnom životu u zlatnim godinama.

 

Samo odgovorna i umjerena konzumacija

Uzmemo li u obzir sve ove dobre strane, čini se da umjerena konzumacija piva može imati povoljno djelovanje na zdravlje te pospješiti zdravo starenje. Valja naglasiti da je ključna riječ "umjereno", a pritom se tu misli na 3 - 6 dL piva dnevno za muškarce i do 3 dL dnevno piva za žene. Ne preporučuje se alkohol piti svakoga dana u tjednu, a uputno je pivo popiti nakon obroka i u ugodnom društvu.

Prekomjerno konzumiranje bilo koje vrste alkoholnog pića djeluje razorno i na zdravlje tijela, i na psihu, i na okolinu. S druge strane, postoje skupine kojima se konzumacija alkohola ne preporučuje, a to su djeca, adolescenti, trudnice, osobe izložene riziku od alkoholizma, bolesnici s kardiomiopatijama, srčanim aritmijama, depresijom te bolestima jetre i gušterače.

hr Sat Jun 30 2018 16:56:39 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c100a720e493875448b45a5/80
Foto: Pixabay

Pomaže u mršavljenju: Šest razloga zbog kojih odmah trebate popiti čašu vina

Nije tajna da vino može blagonaklono djelovati na vaše zdravlje. Naravno, ako ga konzumirate u umjerenim količinama, što najčešće podrazumijeva jednu do dvije čaše dnevno.

U nastavku vam donosimo čak šest razloga zašto biste se već večeras, dok gledate omiljenu seriju, trebali počastiti čašom dobrog vina, piše Index.

Pomaže u mršavljenju

Prema studiji koja je provedena na Washington State Universityju, ispijanje vina može biti vaš saveznik u mršavljenju. Jedini je uvjet da ga pijete navečer, i to maksimalno dvije čaše. Također, važno je naglasiti da ovo vrijedi samo za crno vino koje je bogato antioksidansima, objasnila je znanstvenica Chun Chao.

Također, crno vino smanjuje apetit pa su velike šanse da ćete navečer, dok gledate TV, zaboraviti na grickalice u kojima uživate gotovo svaku večer.

Dobro je za srce, a smanjuje i rizik od moždanog udara

Ovu tvrdnju ste sigurno već čuli. No ako ste sumnjali u to, možda vas razuvjeri podatak da je bolnica u Swindonu, u britanskoj pokrajini Wiltshire, prva u Europi uvela terapiju crnim vinom. Naime, dokazano je kako ono smanjuje kolesterol, sprječava pojavu tromba i srčanih oboljenja, smanjuje rizik od moždanog udara, ali navodno i obavlja detoksikaciju organizma u slučaju tumora.

Poboljšava pamćenje

Resveratrol je antioksidans prisutan u crnom grožđu, a pojedine studije tvrde da unos resveratrola u srednjoj životnoj dobi ima pozitivan učinak na pamćenje u starosti. Znanstvenici sa Sveučilišta Texas A&M napominju da su njihovi podaci prikupljeni eksperimentima na laboratorijskim životinjama. Kod životinja je zabilježeno poboljšanje cirkulacije te reduciranje upalnih procesa u hipokampusu, dijelu mozga ključnom za pamćenje i učenje.

Poboljšava kvalitetu sperme

Da, dobro ste pročitali. Osim što vam čaša vina može pomoći da se opustite, nova istraživanja pokazala su kako se kod muškaraca koji piju čašu vina jednom do tri puta tjedno drastično smanjuju vjerojatnosti za abnormalnost spermija. 

Opušta i oslobađa od stresa

Realno, to i sami znate. Uz čašu vina vrlo lako ćete zaboraviti na naporan radni dan iza vas.

Smanjuje upale

Već spomenuti resveratrol ima ulogu i protuupalnog lijeka. Naime, on sprečava prerano starenje, ali i gljivične infekcije uzrokovane ekstremnim temperaturama i UV zrakama. Svojim protuupalnim svojstvima blokira stvaranje enzima COX-2 koji je glavni krivac za tjelesne upale i bol.

hr Tue Dec 11 2018 20:14:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5631393b0e01c00e298b462b/80
Foto: Ilustracija

Seks ima važnu prednost koja će svima koristiti, kažu znanstvenici

Često se spominju prednosti seksa, ali uvijek volimo čuti nešto novo. Iako znamo da sagorijeva kalorije i otklanja glavobolju, novo istraživanje otkrilo je potpuno drugačiju prednost.

Istraživanje objavljeno u časopisu Archives of Sexual Behaviour otkrilo je da seksualna aktivnost popravlja pamćenje, piše Index.

Znanstvenici su promatrali žene u dobi od 19 do 35 godina i otkrili da su one pripadnice ljepšeg spola koje su se češće seksale imale bolje pamćenje i bile sposobne sjetiti se riječi i fotografija bolje od onih s nešto slabijom povijesti seksualnih odnosa.

Znanstvenici su uvjereni da seks pomaže rast novih moždanih stanica u hipokampusu koji se povezuje s pamćenjem.

Istraživanje je provedeno na relativno malom uzorku od stotinu žena pa rezultat nije sto posto pouzdan, ali upućuje na to da je potrebno provesti dodatna istraživanja.

Pozitivan utjecaj seksa na pamćenje dokazan je ranije na brojnim istraživanjima provedenima među životinjama.

hr Tue Dec 11 2018 20:14:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bb7b295cb557a24c58b495c/80
Foto: Pixabay

Četiri sigurna pokazatelja da je on "onaj pravi"

Htjele vi to priznati ili ne, svaka žena sanja svog "princa na bijelom konju".

Bilo da tek započinjete ljubavnu vezu ili već slavite 10. godišnjicu, sigurno ste se bar jednom zapitale: Je li on onaj pravi? Ponekad je odgovor na to pitanje toliko očit da već na prvu sa sigurnošću možete znati kako ste pronašle svoju srodnu dušu, no u nekim slučajevima potrebno je dodatno uvjeravanje. A spadate li u ovu drugu skupinu, ova četiri znaka napokon će vam potvrditi da je upravo on "onaj pravi":

1. Pažljiv je

Male, romantične geste nešto su što vam priređuje na dnevnoj bazi, a kad god ste bolesni ili se osjećate loše, on je spreman napraviti što god treba samo kako bi vas oraspoložio i bar malo vam uljepšao dan? Ovi učestali znakovi pažnje dokaz su da mu je stalo do toga da ste sretni dok ste s njim te da vas neće iznevjeriti čak ni u najtežim trenucima u vašem životu, piše Index.

2. Nježan je

Grli vas prije spavanja, uvijek vas otpraća i dočekuje s poljupcem, a u kad god ste u šetnji uvijek vas drži za ruku? Parovi koji su skloniji fizičkim gestama češće su puno sretniji u vezi od onih koji izbjegavaju kontakt. A kada vam netko na dnevnoj bazi iskazuje nježnost, to povoljno utječe i na vaše mentalno zdravlje.

3. "Dobro" se svađate

Način na koji komunicirate za vrijeme svađe može biti i ključan znak o vašem statusu u ljubavnoj vezi. Čak ni učestalost svađanja nije toliko bitna, kao način na koji svoje konflikte rješavate. U zdravoj vezi svaki partner prvo će poslušati argumente drugog, a zatim ih uvažiti i iznijeti svoje mišljenje, osjećaje i viđenje nekog događaja. Naravno, to ne znači da biste trebali odustati od veze ako vam na komunikacijskom polju ne cvatu ruže.  To je zapravo i jedan od najmanjih ljubavnih problema koji vas može zateći, jer ga je zaista lako riješiti terapijom za parove ili, jednostavno, jednim iskrenim i podrobnim razgovorom s partnerom.

4. Dijeli vaše vrijednosti i ciljeve

I dok je sasvim normalno imati drugačije interese od svog partnera, vaši dugoročni ciljevi ipak bi se trebali preklapati. Razlike su uvijek dobre i prihvatljive, ali ne i kad su u pitanju neke velike životne odluke, poput osnivanja obitelji ili stupanja u brak. A ako se vaše životne vrijednosti i dugoročne ambicije međusobno preklapaju, onda možete odahnuti, jer to je još jedan znak da ste pronašle svog princa. 

hr Tue Dec 11 2018 20:14:19 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a02bbbdb9e03e25a08b4582/80

10 namirnica koje vas polako, ali sigurno ubijaju

Jeste li znali da vas pojedine namirnice, ako ih jedete svaki dan polako ubijaju? Većina nas ima jednu ili dvije takve namirnice na meniju. Možda će vas razlozi koje donosimo potaknuti da ograničite njihov unos ili ih izbacite iz svoje prehrane.
Neke od spornih namirnica pogoduju visokom tlaku, visokom kolesterolu, bolestima srca, dijabetesu, Alzheimerovoj bolesti pa čak i raku. Ne zaboravi na pretilost uz koju se usko vežu anksioznost i depresija, piše miss7zdrava.

Umak od rajčice iz konzerve - je skriveni izvor šećera koji kao što je poznato dovodi do povećanog rizika od pretilosti, dijabetesa, bolesti srca pa čak i propadanja zuba. Kako bi izbjegla skrivene šećere najbolje je da napraviš vlastiti umak, ali ako ti je to preambiciozno pažljivo čitaj deklaracije i biraj one s manjim udjelom šećera i natrija.  

Hamburgeri, salame, hrenovke - puni su soli, konzervansa i aditiva. Sve ove supstance mogu povisiti rizik za obolijevanje od raka, srčanih bolesti, dijabetesa, a kod djece mogu uzrokovati probleme s učenjem i ponašanjem. Kako bi smanjila rizik radije kupuj meso u mesnici od provjerenih dobavljača nego u supermarketima, a navedene mesne prerađevine zaobilazi u širokom luku.

Biljna ulja - neka od tih ulja su GMO, a još uvijek ne znamo koje su dugoročne posljedice konzumacije takvih namirnica. Nadalje, biljna ulja sadrže opasne trans-masti koje mogu izazvati kardiovaskularne bolesti, pretilost, rak i Alzheimerovu bolest. Provjeri naljepnicu i ako je ulje rafinirano, izbjegavaj ga jer sadrži slobodne radikale koji mogu doprinijeti nastanku raka, ubrzati starenje i uzrokovati razne vrste problema. Odluči se za zdrave alternative kao što su maslinovo ulje, kokosovo ili avokadovo ulje.

Prženi krumpirići - sva hrana pržena u dubokom ulju sadrži opasnu tvar nazvanu akrilamid. Krumpir nije izuzetak. Akrilamid povećava rizik od raka debelog crijeva, raka dojke, raka prostate i raka rektuma. Stoga izbjegavaj krumpiriće ili napravi zdraviju verziju kod kuće. Stavite malo maslinovog ulja na kriške krumpira, posoli i ispeci u pećnici. Okus je odličan.

Gotovi umaci za salate - puni su šećera, umjetnih boja i kukuruznog sirupa koji sadrži puno fruktoze. Umjesto gotovih preljeva za salatu koristi limun, neki od ocata u kombinaciji s maslinovim uljem. 

Umjetni zaslađivači - često su i gori od šećera. Umjetni zaslađivač poput aspartama, notama, acesulfam kalija itd. iako sadrže manje kalorija od šećera, ali još uvijek mogu povećati rizik od dijabetesa, visokog krvnog tlaka, bolesti srca i metaboličkog sindroma. Iako je European Food Safety Authority (EFSA) donijela stav da je aspartam štetan samo ako ga se koristi u velikim količinama, ipak je bolje zamijeniti ga s nekim od brojnih zdravijih alternativa bijelom šećeru poput agavina sirupa, ksilitola i slično.

Kruh i tjestenina od bijelog brašna - bijelo brašno je oslobođeno svih prehrambenih vlakana, minerala i vitamina, a sve što dobivaš je zrnati otpad pomiješan s kemikalijama kako bi se postigla lijepa bijela boja. No iza nje leži rizik od dobivanja na težini, oštećenja štitnjače i oštećenja organa. Umjesto rafiniranih jedi cjelovite žitarice.

Energetske pločice - mogu biti dobre za sportaše koji trebaju puno energije za treninge, ali ako se ne baviš intenzivnom tjelesnom aktivnosti bolje da ih izbjegneš. Sadrže puno šećera  (prije smo razgovarali o šećeru) i/ili visoko fruktozni kukuruzni sirup to je šećer je koji se nalazi u čak 75 posto hrane i pića koje kupujemo. Energetske pločice su u osnovi slatkiši puni kalorija, šećera i umjetnih sastojaka.

Kupovni voćni sokovi - ne vjeruj velikim šarenim oznakama na kojima piše da se sok sastoji od 100% voća. Komercijalni voćni sokovi uglavnom sadrže dodane šećere, boje, konzervanse i mogu izgubiti hranjive tvari tijekom pasterizacije. Najsigurnije je da si sama napraviš sok ili ga popiješ u nekom juice ili smoothie baru kojih je sve više.  

Žitarice za doručak - većina ih sadrži dodani šećer, umjetne boje, konzervanse i GMO, a hranjive tvari koje su imale prije prerade oduzete su im u tom procesu. Umjesto žitarica biraj zob u koju možeš dodati malo svježeg i sušenog voća i dobit ćeš pouzdano zdrav i ukusan doručak.


hr Tue Dec 11 2018 19:54:37 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .