Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ac39e422af47f36668b4577/80
Foto: Ilustracija Pixabay

Brza hrana udvostručuje rizik od neplodnosti

Redovito konzumiranje brze hrane udvostručuje opasnost od neplodnosti kod žena, pokazalo je istraživanje australskih znanstvenika.

Usto su ustanovili i da nekonzumiranje ili rijetko konzumiranje voća povećava rizik od neplodnosti, a svakodnevno konzumiranje više porcija voća skraćuje vrijeme potrebno da žena zanese. 

"Sve što jedete krvotokom stiže do jajašca te može utjecati na to hoće li ono biti oplođeno", kažu australski znanstvenici. Prehrana bogata masnoćama, šećerom i solima može značajno utjecati na promjene u organizmu. Općenito smatraju da je hrana koja se konzumira sve zagađenija i kemijski procesuirana, što izravno utječe na plodnost. 

Dr. Raj Mathur, tajnik Britanske udruge za fertilitet, koji nije sudjelovao u studiji, kaže da su njezini rezultati korisni "kliničarima i ženama koje nastoje zanijeti".

"Studija je, u širem smislu pokazala da hrana i prehrambene navike općenito utječu na plodnost", kazao je Mathur. "Glavna je poruka studije da je procesuirana hrana vrlo loša, a svježe voće i povrće iznimno dobri za poticanje plodnosti." 

U studiji, čiji su rezultati objavljeni u četvrtak 3. svibnja u časopisu Human Reproduction, sudjelovalo je gotovo 5600 žena u dobi od 18 do 43 godine s područja Australije, Novog Zelanda, Velike Britanije i Irske. Sve su bile u vrlo ranom stadiju prve trudnoće. 

U anketi su morale odgovoriti na nekoliko pitanja o načinu prehrane u mjesecu koji je prethodio začeću te koliko im je vremena trebalo da zatrudne od prvih nastojanja. 

Parovi se smatraju neplodnima kada ženi ne uspijeva zanijeti u roku od godinu dana od prvog pokušaja, podsjeća se u studiji. I premda su sve žene koje su sudjelovale u studiji bile trudnice, osam posto ih je bilo u kategoriji neplodnih jer im je trebalo više vremena da zatrudne. 

"Ustanovili smo da je najviše vremena da zatrudne trebalo ženama koje su jele manje voća", kazala je glavna autorica studije Claire Roberts s australskog Instituta za istraživanje Robinson pri australskom sveučilištu u Adelaidi. 

Količina hrane utjecala je na vrijeme potrebno da žena zatrudni. Pokazalo se da su one koje su voće konzumirale tri ili više puta dnevno zatrudnjele pola mjeseca prije od žena koje su voće jele samo nekoliko puta mjesečno. 

Pokazalo se i da su žene koje su često konzumirale brzu hranu, poput hamburgera, pizza, gotovih pohanih krilca i čipsa četiri ili više puta tjedno, zatrudnjele prosječno mjesec dana nakon žena koje nikada nisu jele fast food. 

U studiji se vodilo računa o čimbenicima poput životne dobi trudnice, konzumaciji alkohola, pušenju i indeksu tjelesne mase kako bi se zajamčilo da podaci odražavaju isključivo učinak prehrane na neplodnost i na vrijeme potrebno da žena zanese, rekla je Roberts. 

Premda studija nije trebala pokazati zbog čega brza hrana 'usporava' vrijeme potrebno da žena zatrudni, ranija su istraživanja pokazala da masne kiseline iz ženina krvotoka mogu utjecati na kvalitetu ženinih jajašaca. 

"Sve što jedete krvotokom stiže do jajašca te može utjecati na to hoće li ono biti oplođeno". Prehrana bogata masnoćama, šećerom i solima može značajno utjecati na promjene u organizmu.

Znanstvenici su savjetovali ženama da se, ako imaju problema s plodnošću okrenu sljedećim namirnicama, povrću, voću, cjelovitim žitaricama, sjemenkama, mahunarkama, orašastim plodovima, zdravim masnoćama (onima iz maslinova ulja) te mlijeku i mliječnim proizvodima.


hr Sat May 05 2018 12:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b06ab082af47f12008b45ab/80

Ljeto stiže: Pripremite se za preplanuli ten na prirodan način

Ljeto stiže, temperature zraka i mora se penju...

Jesmo li spremni za more i sunčanje? Stručnjaci već godinama spominju štetnost prevelikog izlaganja suncu i njegovom UV-zračenju. More i sunce u kombinaciji imaju i dobrih učinaka, a ne samo onih loših.

Sami smo odgovorni za svoje zdravlje i način provođenja vremena na plaži. Svi već znamo da podnevno sunce šteti našoj koži, čini je suhom, izaziva alergije i opasne madeže (melanome). Izbjegnimo zato sunčanje u periodu između 11 i 16 sati. Ostalo vrijeme je poželjno za naše zdravlje.

Boravak na suncu hrani našu kožu vitaminom D i potiče prirodno tamnjenje kože. More, najljepše na svijetu, puno raznih vrsta mineralnih soli potiče cirkulaciju i jača mišićni tonus.Trebamo što više plivati i često ulaziti i izlaziti iz mora. Dobro bi bilo da više vremena provedemo u moru negoli na plaži.

Koristimo kreme s velikim zaštitnim faktorom prilagođenim svojoj koži. Svjetlija koža traži i veći zaštitni faktor, a onoj tamnijoj bit će potreban manji faktor. Pijmo dosta tekućine i po mogućnosti nosimo šešir i sunčane naočale

Lijepo je dobiti brončanu boju kože, ali ne žurimo u tome. Ništa ne ide preko noći. Nakon nekoliko dana sunčanja i korištenja krema s odgovarajućim zaštitnim faktorom možemo primjeniti "dalmatinsko ulje za sunčanje". Otkrit ćemo vam njegove sastojke.

Ako već niste napravili svoje ulje za sunčanje, krenite što prije, bit ćete zadovoljni.

Za ovu uljnu smjesu bit će nam potrebno maslinovo uljemladi zeleni orasimrkva i neven.

Orahe isjeckati što sitnije, mrkvu naribati, dodati nevenovih latica ukoliko imamo. Sve pomiješati i staviti u teglu s maslinovim uljem. Ostaviti u polusjeni 40 dana. Povremeno promiješati. Nakon toga procijediti i koristiti prilikom sunčanja. Svi će se diviti vašoj boji kože.

Omjer sastojaka: 2,5 dl maslinovog ulja, 6-7 oraha, dvije mrkve, nekoliko cvjetova nevena.

hr Thu May 24 2018 13:48:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5774e1d3d84d64ac558b45a5/80

Svako jutro jedno jaje, snagu srcu daje?

Studija provedena na gotovo pola milijuna ljudi u Kini upućuje na to da svakodnevna konzumacija jednog jajeta možda smanjuje rizik od srčanih bolesti, piše BBC.

Iako će stručnjaci naglasiti da konzumacija jaja mora biti dio zdrave prehrane kako bi bila blagotvorna, svi strahovi da jaja kvare zdravlje, čini se, mogu mirno nestati. 

Do kineske studije objavljene u časopisu Heart, došlo je nakon što se javnost godinama plašila nezdravim učincima smjernoga jajeta, od kolesterola do salmonele. 

Znanstvenici s pekinškog medicinskog fakulteta proveli su testiranje s čak 416.213 sudionika. Na početku studije njih 13,1 posto prijavilo je da svakodnevno jedu jaja. Devet godina kasnije u toj je skupini zamijećen 26 posto manji rizik od moždanog udara i 18 posto manji rizik od srčanog udara. Također, u skupini koja je u prosjeku jela 5,32 jajeta tjedno zamijećen je 12 posto manji rizik od razvoja ishemijske bolesti srca u odnosu na grupu koja je tjedno konzumirala samo dva jajeta. 

"Ova studija pokazuje poveznicu između umjerene konzumacije jaja (do jednog dnevno) i niže stope srčanih bolesti", napisali su autori.

"Netko bi mogao raspravljati o ograničenjima ove studije, no mi možemo zaključiti da jedno jaje dnevno ne podiže kardiovaskularni rizik, a u najboljem slučaju od jednog jajeta dnevno pojedinac može imati zdravstvene koristi", komentirala je profesorica Nita Forouhui s epidemiološkog odjela medicinskog fakulteta u Cambridgeu, koja nije bila uključena u istraživanje. 

Danas će većina liječnika poticati na konzumaciju jaja kao dijela zdrave prehrane, jer se radi o jednoj od nutritivno najbogatijih namirnica, bogatoj proteinima, vitaminima A, D, B, B12, kao i "vitaminima za oči" - biljnim antioksidasima luteinom i zeksantinom. 

"Jedno jaje, čak i dva dnevno, to je apsolutno u redu", kazala je doktorica Frankie Phillips iz britanskog saveza nutricionista, prenosi BBC.

hr Thu May 24 2018 10:07:08 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/590dd2b2b473980a788b4591/80
Foto: Pixabay

Znate li da aluminijska folija čini glačanje puno lakšim?

Svi je imamo u kuhinji i često je koristimo za zamatanje hrane ili eventualno kod pečenja. Međutim, aluminijsku foliju možemo koristiti i na mnoge druge načine – recimo, za oštrenje škara, čišćenje zagorenih ostataka s posuđa,...
Aluminijska folija uistinu je višenamjenska 'stvarčica'. Primjerice, s njom možemo skinuti hrđu sa slavina ili tuša, možemo istrljati i očistiti „zagoreno“ posuđe, naoštriti škare (presavijte veliki list aluminijske folije šest puta, a zatim nekoliko puta zarežite u nju i škare će automatski postati oštrije), očistiti roštilj, napraviti ljevak, zaštititi namještaj i ostale stvari u kući za vrijeme bojenja, zaštititi pećnicu od štrcanja masnoće… 

Međutim, ako ima neki strašniji kućanski posao od čišćenja pećnice, to je onda glačanje. Potrebno je mnogo vremena i truda – i iz nekog razloga uvijek hodamo u zgužvanoj odjeći. Ali, postoji trik – s pomoću aluminijske folije može se skratiti vrijeme glačanja, piše miss7.  

Sve što trebate jest komad aluminijske folije – stavite foliju na dasku za peglanje tako da joj je sjajna strana okrenuta prema gore, a zatim navucite navlaku za dasku preko folije. Glačajte potom odjeću na tome kao i obično, a aluminijska folija će vam pomoći da se odjeća izglača puno brže jer folija 'lovi' toplinu s glačala i tako se zapravo odjeća pegla s obje strane istodobno.  



hr Thu May 24 2018 08:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aff167e2af47f67018b4798/80
Foto: Pixabay

Temperature rastu: Greške koje radimo pri kupnji kupaćeg kostima

Svako ljeto ista priča- krenemo u ludu potragu za najbolji kupaćim kostimom, a onda slijede dva scenarija. Ili ćemo odustati i nositi onaj od prije pet godina ili ćemo kupiti onaj koji je trenutno u trendu.

Nažalost, niti jedna opcija vas neće pretvoriti u vaše najbolje izdanje na plaži.

Postoje greške koje često radimo pri odabiru kupaćeg, a zbog kojih se cijelo ljeto osjećamo kao da imamo koju kilu više.

Saznajte koje su i zablistajte na visokim temperaturama

Stalno nosite isti kupaći

Kao što smo već rekli, mnoge od nas odustanu od traženja idealnog kostima pa tako nastave nositi stari. Kupaći kostimi napravljeni su od plastike i tijekom vremena se rastežu i gube boju, a vi gubite sjaj. Osim toga, uvijek se osjećamo bolje u svježem, novom komadu odjeće, piše Život i stil.

Birate krive gornje dijelove

Žene koje imaju bujnije poprsje često čine jednu te istu grešku; kupuju gornji dio kupaćeg koji nije dovoljno čvrst. Udobnost je važna, ali to ne znači da morate kupiti gornji dio bez ikakve potpore. Obećajemo vam: izgledat ćete bolje, a i osjećat ćete se slobodnije u čvršćem kupaćem. 

Izbjegavate jednodijelne kupaće kostime u širokom luku

Društvene mreže preplavili su jednodijelni kupaći svakakvih uzoraka i dizajna. Međutim, mnoge ih žene i dalje smatraju staromodnim i dosadnim. Zanemarivanje jednodijelnih nije samo greška jer su trendy, već i zato što mogu odlično pristajati na svakakve ženske linije. 

Kupujete preveliki donji dio kupaćeg

Sve ovo radimo: kupujemo malčice širi donji dio nego što nam treba misleći da ćemo izbjeći poznati muffin top. Međutim, radimo si medvjeđu uslugu. Kostimi se rastežu, a stražnjice izgledaju opušteno jer vam kupaći visi. Investirajte u donji dio koji je vašeg broja sa širim rubovima.

Fokusirani ste na sakrivanje

Većina žene fokusira se na to da što više toga sakriju. Radite, međutim,  kontraefekt i premalo naglašavate dobre adute na vašem tijelu. Previše sakrivanja imat će loš cijelokupan efekt, a mi smo sigurno da i vi nešto volite na svojem tijelu. Čak i ako vam se ne sviđa trbuh, ne morate kupiti kupaći iznimno visokog struka jer će to maknuti pažnju s vaših nogu koje obožavate!

hr Thu May 24 2018 08:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .