Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58cfb797b47398d8cc8b4580/80

Politički odnosi s javnošću

Novo djelo prof. dr. Zorana Tomića, dekana Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru

Politički odnosi s javnošću, nova je knjiga prof. dr. Zorana Tomiće, dekana Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru. Nakon drugog izdanja Odnosi s javnošću-teorija i praksa (2016.), koju su mediji i stručna javnost nazvali “biblijom“ i „anatomijom“, prof. Tomić javnosti je priložio novo djelo sa specifičnog područja ove profesije.

Fenomen odnosa s javnošću u politici još je uvijek nedovoljno istražen, smatra dr. Tomić. Ako pregledamo suvremenu svjetsku literaturu, vidljivo je kako naslova iz toga područja nema baš puno. Uz nedostatak odgovarajuće literature i istraživanja, problem je i u tome kako točno odrediti što se sve danas podrazumijeva pod političkim odnosima s javnošću. Jedna se skupina autora ograničava samo na odnose s javnošću političkih stranaka, dok dr. Tomić pripada onoj drugoj generaciji teoretičara koji političke odnose s javnošću promatraju znatno šire i u tome segmentu sagledava komunikaciju u državnim tijelima kao i stranačku komunikaciju.

Sadržaj knjige

Dr. Tomić knjigu je podijelio na šest dijelova i 40 tematskih cjelina. Sadrži više od 900 stranica. Prvo poglavlje je „Uvod u političke odnose s javnošću“, nakon čega slijede „Teorije političkih odnosa s javnošću“. Treći dio knjige nosi naziv „Upravljanje političkom  reputacijom (ugledom)“ i jedno je od najzanimljivijih dijelova knjige. U ovom dijelu obrađeno je političko vodstvo, tj. politički leadership, zatim političko brendiranje i političko rebrendiranje s naglaskom na političku praksu. Segmentiranje političkoga tijela i političko pozicioniranje, također su teme u tome dijelu knjige. Slijedi personalizacije politike i sve više prisutan politički populizam. Kod političkoga populizma dominantno se bavimo tehnikama političkoga populizma u političkoj komunikaciji i političkim odnosima s javnošću. U poglavlju „Strateško upravljanje političkom reputacijom“ analizira karakteristike idealnoga političara, imidž i ugled i dr. teme. Za kvalitetno upravljanje političkom reputacijom važno je spoznati stil komuniciranja, oblikovanje političkih priča, medijsko izvješćivanje, organizirati strateške resurse te unutarnju organizaciju. Zbog svoje važnosti i te teme su sastavni dio knjige.

Prof. Tomić, u knjizi koja je predmet višegodišnjeg istraživanja, obrađuje „Političke odnosi s javnošću i medije“, kao i „Primjenu političkih odnosa s javnošću“ u okviru kojih detaljno opisuje odnose s javnošću u političkim strankama, izvršnoj vlasti, zakonodavnim tijelima, izbornim kampanjama, predsjednički odnosi s javnošću i dr. Šesto poglavlje posvećeno je tehnikama i alatima u odnosima s javnošću što ovu knjigu čini uporabljivom za praktičare političkih odnosa s javnošću. Na kraju knjige je rječnik i bogata suvremena literatura.

Suvremeni pristup

Za pripremu ovoga izdanja prof. Tomić se koristio najnovijom suvremenom domaćom i svjetskom literaturom s područja političkih odnosa s javnošću i srodnih disciplina tako da se može reći kako je ova knjiga usklađena sa sadržajem i standardima naprednih europskih i svjetskih zemalja.

Politički odnosi s javnošću prvenstveno je namijenjena studentima. Po svojoj problematici koju obrađuje može se reći kako je ponajprije namijenjena studentima drugoga stupnja studiranja, dakle diplomantima. Također, sadržaj knjige bit će koristan i praktičarima u političkim odnosima s javnošću. Koji u ovoj knjizi mogu pronaći određeni sadržaj koji će im omogućiti unaprjeđenje njihove prakse. Spoznaje iznesene u njoj korisne su i političarima, pa je stoga knjiga i njima namijenjena. Politički odnosi s javnošću mogu pomoći i novinarima, kao i svima drugima koje zanima fenomen odnosa s javnošću u politici.

„Pionir političke komunikacije“

Recenzent prof. dr. Božo Skoko, ističe kako je „profesor Tomić jedan je od pionira političke komunikacije u ovom dijelu Europe“. Za dr. sc. Aleksandara Bogdanića dr. Z. Tomića je „lidera u akademskom proučavanju odnosa s javnošću“. Prof. dr. sc. Damir Kukić ističe Tomićevo ogromno znanje o ovoj tematici koje je bio „glavni preduvjet za stvaranje jednog sveobuhvatnog teorijskog pristupa što jeste posebna vrijednost ovog rukopisa“. Prof. dr. sc. Ivan Tanta smatra da bi „većina političara sa ovih prostora trebala pročitati Tomićevu knjigu i to prije svega zbog poglavlja koje je naslovljeno sa: Upravljanje političkom reputacijom (ugledom)“. Dr. sc. Damir Jugo, ističe da će ova „iznimno kvalitetno i pregledno strukturirana knjiga zasigurno biti izvor inspiracije mnogim komunikacijskim pothvatima u sferi politike, a studente koji će se njome kao literaturom služiti na brojnim visokim učilištima u Jugoistočnoj Europi bez sumnje će dodatno zainteresirati za ovo područje“. I na kraju recenzent prof. dr.  Besim Spahić naglašava da se novom knjigom prof. dr. Zoran Tomić potvrdio kao „vodeći znanstvenik na području odnosa s javnošću u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i šire“, te time postaje istinski „prosvjetitelj“ jedne nove generacije komunikacijskih stručnjaka. Predgovor za knjigu napisao je prof. dr. Nino Raspudić. On upozorava kako će nova generacija političara, kako bi uopće sudjelovala u političkoj igri, nužno morati usvojiti i nova znanja i tehnike. „Upravljanje ugledom“ moguće je ako se najprije promisli političko vodstvo kao takvo.

Izdavač knjige je Synopsis iz Zagreba i Sarajeva.

Facebook komentari

hr Mon Mar 20 2017 12:06:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8a8b802af47f64018b46c9/80

Potvrdila znanost: Zašto biste se uvijek trebali nasmiješiti psu?

Na koji način psi prate ponašanje ljudi pitanje je koje je zanimalo znanstvenike
Osobama koje su doživjele neugodno iskustvo i neočekivanu reakciju psa vrlo vjerojatno nije jasno zašto je do toga došlo. Na koji način psi prate ponašanje ljudi pitanje je koje je zanimalo znanstvenike.

U istraživanju koje je provelo Sveučilište Helsinki došlo je do saznanja da hormon oksitocin vodi glavnu ulogu u interakciji između pasa i ljudi. Naklonost i povjerenje između psa i čovjeka stječe se vrlo jednostavno, a to je ekspresijom lica –osmijehom, pri čemu se otpušta "hormon ljubavi" oksitocin. 

Kako bi potvrdili tu tvrdnju, istraživači su odlučili provesti eksperiment u kojem su skupini pasa prikazali slike nasmijanih i ljutitih lica na zaslonu računala. Kako će pas reagirati na prikazanu fotografiju, izmjereno je pomoću uređaja za praćenje očiju. 

Prema dosadašnjim saznanjima znanstvenika, psi se obično fokusiraju na najzanimljiviji aspekt svake situacije, poput prijetećih podražaja u zastrašujućoj situaciji. Prepoznavanje i tumačenje prijetnji način je na koji pas reagira instinktivno i presudan je osjećaj koji mu omogućava njegovo preživljavanje. 
Suočeni s nasmijanim licima, psi se nisu osjećali ugroženo i reagirali su pozitivno na prizor nasmijanog čovjeka. 

-
Čini se da hormon oksitocin utječe na ono što pas vidi i kako doživljava ono što vidi. - kaže istraživač Sanni Somppi. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 21:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8b2acf2af47fba058b45e1/80
Foto: Jolie

Doručak bi mogao postati zabavniji: Pojavila se marmelada sa džinom!

Moglo bi vas iznenaditi da sada osim u formi pića, džin možete konzumirati i u obliku marmelade

Džin spada u jedno od najpopularnijih pića i postoje brojni načini kako ga možemo oplemeniti raznim dodatcima i u njemu svaki puta iznova uživati. No, moglo bi vas iznenaditi da sada osim u formi pića, džin možete konzumirati i u obliku marmelade.

Naime, na tržištu se pojavila marmelada koja je napravljena od naranči, limuna i artisanskog džina te je možete mazati na kruh, koristiti u kolačima, jesti direktno iz teglice ili je čak ubaciti kao dodatak u omiljene koktele. Naravno, u procesu kuhanja, alkohol je ispario pa se ne morate brinuti oko glavobolje, a bez obzira na to što nema alkohola, imamo osjećaj da bi s ovom teglicom  doručak svakako mogao postati zabavniji!

Naručiti se može ovdje, ali budući da je riječ o hrani, dostava u Hrvatsku nije moguća. U svakom slučaju, možda vas inspirira da pripremite svoju marmeladu u koju ćete ubaciti  omiljeno piće. - piše Jolie

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 20:51:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8b050a2af47f94068b4591/80
Foto: Index

AjmoNaFuka: Mostarci napravili totalno drugačiju aplikaciju za spojeve

Marijo Šunjić, Nedžad Grizović i Nikola Alexandar Philipp iz Mostara kreirali su aplikaciju za dejtanje koja bi mogla osvojiti regiju

19-godišnji lead developer Marijo, 17-godišnji android developer Nikola Alexandar i 21-godišnji Nedžad su ovih dana jako zanimljivi BiH medijima, budući da se priča o novoj dejt aplikaciji brzo proširila susjednom zemljom.

- Sjedili smo u polupraznom kafiću u kojemu su svi tipkali na mobitel i sinulo nam je napraviti aplikaciju koja će ljude izvesti vani, na kavu, i to tako što će ih spriječiti da se dopisuju danima prije. - kažu za Index kreatori aplikacije AjmoNaFuka koja će se uskoro naći u Google Play trgovini. 

Dan nakon što su dobili ideju, dečki su krenuli s realizacijom, a danas imaju gotovu aplikaciju koja će uskoro biti dostupna svima.

Kada netko spomene aplikaciju za dejtanje mnogima kroz glavu prolazi misao da to koriste usamljenici koji nemaju stvarni život i koji nemaju hrabrost uživo pozvati van osobu koja im se sviđa. S druge strane, svi oni koji su barem jednom utonuli u beskonačno dopisivanje s osobom koju nikad nisu vidjeli znaju kakva je to slatko-kisela navika, a prvi susret nakon dugog dopisivanja često završava katastrofalno.

Iako zvuči paradoksalno, mobilna aplikacija koju su stvorili mladi Mostarci stat će na kraj beskonačnom virtualnom druženju i izvest će ljude vani, na kavu i druženje.

Aplikacija AjmoNaFuka omogućit će brz i efikasan poziv na kavu a da se onaj tko bude odbijen ne osjeća jadno. Fuka u mostarskom slengu označava kavu (ajmo na kafu - ajmo na fuka), a "ajmo na fuka" je opušteni izraz koji koriste Mostarci kada pozivaju vani suprotni spol ili bilo koju osobu s kojom žele popiti kavu.

Kako će funkcionirati?

- Jednostavno. Korisnik će napraviti profil na aplikaciji i tražiti ljude koji se čine kao zanimljivo društvo za ispijanje kave. Ona ili on dobit će emotikon šalice kao poziv na kavu, a ako je prihvati dobit će limit od pet poruka koje se smiju razmijeniti prije odlaska na kavu. Pet poruka je dovoljno da se dogovori vrijeme i mjesto ispijanja kave, a onda prestaje tipkanje i kreće stvarno druženje. - kaže Nedžad.

- Nije primarno da ovo bude dejt aplikacija, cilj je da se ljudi sličnih interesa počnu družiti uživo, a ova aplikacija bi ih mogla natjerati na to. - kažu kreatori.

Ako se osoba ne pojavi na dogovorenoj kavi, na aplikaciji će biti označena kao "izrada'' ("izraditi'' u mostarskom slengu znači zeznuti). Ako se, pak, željena osoba pojavi na kavi i sve prođe super, aplikacija će otvoriti mogućnost beskonačnog dopisivanja, koje će u svakom slučaju biti kvalitetnije nakon ispijene kave.

- Iskreno, aplikacija mi je ispočetka bila ideja za hvatanje cura, ali sada je zamišljena kao put da se ljudi maknu od virtualnog i druže u stvarnom svijetu. - kaže Nedžad.

Dečki su već okupili najpoznatije ugostiteljske objekte u Mostaru koji će se nuditi kao mjesta za druženje uz kavu, a lokal će se birati prema afinitetima osoba koje dogovore za kavu. Prostor za oglašavanje velikih ugostiteljskih objekata učinio im se kao dobar biznis plan, za početak.

Nedžad, Marijo i Nikola Alexandar te grafički dizajneri Goran Čuljak i Sandro Jovanović lansiranje aplikacije u Mostaru planiraju za 2. ožujka ove godine, a odmah zatim AjmoNaFuka će biti dostupna Zagrepčanima, Sarajlijama i Beograđanima. - piše Index

Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 18:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8adbd02af47f94068b4577/80
Foto: tomislavcity.com

VIDEO Hercegovka na putu do posla naišla na vuka!

Zasiguno nije očekivala ovakvo iznenađenje...

Hercegovka Marija Križić je jutros na putu od Roška Polja prema Zidinama imala bliski susret s vukom te je čak taj susret uspjela i snimiti. - piše tomislavcity.com

Marija je krenula na posao u Tomislavgrad, odlučila se zbog snijega poći preko Zidina. Zasiguno nije očekivala ovakvo iznenađenje.

Lovac Iko Mladina kaže da je riječ o lijepome primjerku zreloga vuka. Tko zna, možda je to upravo onaj vuk čije je otiske šape nedavno u Krnjinu (Roško Polje) fotografirao jedan osnovnoškolac na putu u školu. 



Facebook komentari

hr Mon Feb 19 2018 15:14:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .