Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b02f2a52af47fc00f8b4615/80
Foto: PIXABAY

Devet vrsta hrane koje izazivaju ovisnost

Takve namirnice nisu dobre ni za figuru, a niti za zdravlje...
I u zdravom režimu prehrane ponekad se pojavljuju prave kalorijske  bombe – doduše, u manjoj mjeri. Međutim, upravo tu je problem: užasno je teško jesti umjereno ako ono što jedemo izaziva ovisnost! Takve namirnice nisu dobre ni za figuru, a niti za zdravlje...

1. Pizza

Žalosno je, ali istinito: pizza i slična jela (npr. lazanje), osim što su masna, tjeraju nas da tražimo repete. Osobito prerađene namirnice, dakle, gotove pizze, potiču naše tijelo da traži još. Previše takve hrane u konačnici loše djeluje na krvne žile i tkivo. - piše miss7

2. Šećer 

Najpoznatiji „izazivač ovisnosti“ je šećer. Naše tijelo reagira na njega kao na alkohol te ga zbog toga treba izbjegavati u širokom luku. Pokoji keks ili krafna ponekad su sasvim OK, ali ipak su opasni za razvijanje ovisnosti. Naš mozak vapi za time da ispusti dopamin – tvar koja nastaje kao „nagrada za nešto“. Zbog toga rijeko pojedemo samo jedan komad. 

 3. Dijetalni sokovi 

Cola-light ima sladak okus, ali sadrži umjetne zaslađivače. A oni su, poput prirodnog šećera, nezdravi (kojeg li čuda!) te izazivaju ovisnost. Osobito su problematični dijetalni napitci: naše tijelo primijeti da pravi šećer nije dospio u tijelo, pa onda traži još. Zbog toga nam se još više jede nešto slatko. Jednako vrijedi i za „light“ proizvode (na primjer, malomasni sir). 

 4. Sir 

Sigurno voliš sir, zar ne? Razlog tome nije jedino njegov sjajan okus. Sir sadrži kazomorfin koji je odgovoran za to da ga želimo još. Osim toga, sir sadrži puno masnoće, što baš nije dobro za naše tijelo. 

 5. Čips 

Samo jedna šačica čipsa? Aha, sanjaj! Osim što čips nije zdrav za tijelo, rijetko ga pojedemo samo malo. Razlog: ima puno soli i masnoća pa „razveseli“ naše tijelo i pobrine se da ono traži još i još. 

 6. Sladoled 

Nažalost, i sladoled nas čini ovisnicama i tjera nas na repete. Premda nas jedna kuglica sladoleda treba osvježiti, šećer i masnoća koju sadrži tjera nas na još. 

7. Pomfrit 

Naravno da se uz pizzu i čips na ovoj neslavnoj listi nalazi i pomfrit. Zbog škroba, a prvenstveno masnoće koje sadrže, krumpirići nas čine ovisnicama. 

 8. Kukuruzne pahuljice 

Kad se ujutro žuriš, pojedeš na brzinu kukuruzne pahuljice? Nažalost, one baš ništa dobroga ne čine tvom tijelu. Uglavnom sadrže puno šećera i brašna te – osim ovisnosti – donose tek malo energije za dan koji slijedi. Dakle, vrlo ćeš brzo biti jako gladna te ćeš cijeli dan imati želju za šećerom.

9. Kofein 

Jutro bez kave? Za mnoge od nas je to nemoguća misija! Međutim, jasno je da kofein, slično kao i nikotin, izaziva ovisnost. Što više kofeina piješ u obliku kave ili zelenog čaja, to je jača želja za repete. Ovdje količina igra važnu ulogu. Pokušaj se odreći koje kave kako bi svom tijelu učinila dobro djelo. Cijeli članak pročitajte ovdje



hr Sun Oct 28 2018 19:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf3b42f0e4938311d8b45a2/80
Foto: Pixabay

Ovu namirnicu svakako uključite u doručak ako želite smršavjeti

Namirnica je to koja sadrži 180 kalorija i 14 grama proteina, a bogata je vitaminom B12 ali i drugim vitaminima kakvi su riboflavin, selen te vitamin A.

Često se govori da je doručak najvažniji obrok u danu, no pretrpavanje tanjura nezdravim namirnicama pogoršat će samu prehranu te vas odvesti dalje od krajnjeg cilja, mršavljenja, kazala je dijetetičarka za msn.com.

Ipak, jedan protein najpogodniji je za mršavljenje, pokazala su istraživanja, a radi se o jajima. Naime, istraživanje objavljeno u američkom časopisu Journal of Clinical Nutrition and the International Journal of Obesity utvrdilo je kako ljudi koji za doručak jedu jaja, u osam će tjedana smanjiti tjelesnu težinu za 65 posto više nego što će u tome biti uspješni oni koji ne doručkuju jaja.

Dijetetičarka Alyssa Pike tvrdi kako bi doručak trebale činiti namirnice bogate vlaknima i proteinima jer one tijelo drže sitim kroz duže razdoblje. Takav doručak čine jaja i avokado ili kruh od cjelovitih žitarica.

U konačnici, ono što jaja čini najboljom namirnicom za doručak njihovo je bogatstvo u proteinima, tvrdi dr. Caroline Apovian te napominje kako jaja, sadrže 180 kalorija, a 14 grama proteina. Osim toga, sadrže i vitamin B12, riboflavin, selen i vitamin A. - piše Ordinacija.

hr Sun Oct 13 2019 21:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da34c2829111c14b38b45d7/80
Foto: Twitter

HGSS se uključio u Tetris Challenge: "Naša najvrjednija oprema su 1000 volontera, a naš najbolji pogon noge"

Tetris Challange je pokrenut početkom rujna u Zurichu...
Tetris Challenge je postao viralni hit među svjetskim organzacijama zaštite i spašavanja. Na isti se odvažio i HGSS. 

Fotografiju su objavili na Twitteru i napisali kako 
ih je na izazov pozvao MORH, a oni sad pozivaju Ravnateljstvo civilne zaštite. 

 
- Naša najvrjednija oprema su 1000 volontera, a naš najbolji pogon noge. - napisali su uz fotogafiju. 

Što je Tetris Challange?

Tetris Challange je pokrenut početkom rujna u Zurichu nakon što je njihova policija objavila fotografiju na kojoj se nalazi oprema policijskog automobila. Ubrzo su se priključili i vatrogasci, ali i druge organizacije za zaštitu i spašavanje. 

Na ovaj način službe  dobivaju medijski prostor za širenje promotivnih kampanja.


hr Sun Oct 13 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da348b329111c0ab28b45d6/80
Foto: Supertalent

Zlatni gumb pripao mladoj Omišanki: "Ovako se nešto rađa u tisuću godina"

Gabrielu je direktno u polufinale poslao Janko Popović Volarić, a svi ostali članovi žirija za nju su imali samo riječi hvale.

Treća emisija sedme sezone "Supertalenta" donijela je pregršt novih iznenađenja, uzbudljivih nastupa ali i treći zlatni gumb. On je pripao mladoj Omišanki, 14-godišnjoj Gabrijeli Braičić koja je svojim glasom i svojom izvedbom ostavila sve bez daha.

Gabrielu je direktno u polufinale poslao Janko Popović Volarić, a svi ostali članovi žirija za nju su imali samo riječi hvale. 

- Dobar je bio nastup. Ovo ti meni nije ni da ni ne, jer ovo je zlatni gumb! Jedva čekam da te slušamo opet! - poručio joj je Janko.

- Ovako se nešto rađa u tisuću godina. Otkad sjedim za ovim stolom ovako nešto još nisam čula. - bila je puna hvale za Gabrielu Martina Tomčić.

A takve je reakcije izazvala i kod gledatelja showa diljem Hrvatske koji se ne mogu prestati diviti njezinu talentu u što se možemo uvjeriti na društvenim mrežama koje pršte od pozitivnih komentara.

Prije propjevala nego progovorila

Gabriela se pjevanjem bavi odkad zna za sebe, pohađa glazbenu školu, a sudjelovala je i na nekim glazbenim natjecanjima. - piše Dnevnik.hr

- Kažu mi da sam prije propjevala nego progovorila. Najviše volim pjevati gospel i soul i u tome se osjećam kao ja. Uživam pjevati i to je moj najveći hobi uz svakakve druge umjetnosti . - istaknula je Gabriela. 

hr Sun Oct 13 2019 17:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5da2e09829111c31b28b459a/80
Foto: Unsplash

Sezona je prehlade: Izbjegnite je uz ove korake

Jesen je zakucala na vrata što znači da je stigla i sezona prehlada. Uz ovih nekoliko koraka brže ćete je se riješiti.
Koliko god nas prehlada iritirala, za nju nema propisanog lijeka. No, ovi savjeti vam mogu pomoći da je se riješite. Možda vam nećemo otkriti ništa novo, ali ćemo vas podsjetiti na važne korake jer često ono što nam je ispred nosa ne vidimo.

1. Sendviče zamijenite juhom

Iako su sendviči ukusni, potrudite ih se zamijeniti za juhe. S obzirom na to da u juhu možete staviti gotovo bilo koje povrće ili meso, osim što ćete zagrijati metabolizam, nahranit ćete ga dobrim namirnicama koje će pomoći u borbi protiv prehlade.

2. Vitamin D

Srećom, sunca u Lijepoj Našoj ima sasvim dovoljno pa prošetajte ili pak popijte kavu na suncu jer osim gušta, učinit će dobro i za vaše zdravlje.

3. Jedite koricu limuna

Ne morate doslovno jesti koricu limuna, ali koricu možete ubaciti u toplu vodu te popiti ujutro te svom organizmu ranom zorom omogućiti dovoljnu dozu vitamina C. Naranče i grejpovi možda nemaju jednaku dozu vitamina, ali su ukusniji. Naravno, ne zaboravite na mandarine koje su također izvrstan izvor vitamina C.

4. Šetajte

Ne morate se uputiti na duge šetnje, osobito ako je vani hladno, ali čak i malo vremena je dovoljno da ojača imunološki sustav.

5. Nemojte piti previše alkohola

Ako volite popiti koju više, probajte se suzdržati s obzirom na to da alkohol dehidrira organizam pa nas čini podložnijima prehladama.

6. Naspavajte se

Ne dopustite svakodnevnim obvezama da vas pregaze. Svakako se dobro naspavajte jer kada se tijelo premori, prehlade i bolesti stupaju na snagu.
hr Sun Oct 13 2019 10:28:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .