Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b940bd3cb557ae29d8b45dc/80
Foto: Pixabay

Evo deset pravila za uspješno snižavanje krvnog tlaka

Ako ga ne kontroliramo i ne vodimo računa da ga promjenom životnog stila snizimo na dozvoljenu granicu, visoki krvni tlak može nam zadavati ozbiljne probleme...

Mnogima su lijekovi prvi izbor za snižavanje visokog krvnog tlaka, a oni mogu izazvati i neželjene efekte, poput grčeva u nogama, vrtoglavice i nesanice.

Na sreću, većina ljudi može sniziti krvni pritisak na prirodan način, bez upotrebe lijekova. Evo kako to postići.

 

1. Fizički se aktivirajte

Vježbe pomažu srcu da kvalitetnije koristi kisik, pa mu neće biti teško pumpati krv. Bavite se bilo kojom kardio vježbom, barem svaki drugi dan po 30 minuta, a to može biti brza šetnja, trčanje i slično.

 

2. Unosite kalij

Unošenje kalija kroz voće i povrće veoma je važno u prirodnom procesu snižavanja krvnog pritiska - objašnjava dr. Linda Van Horn. Ona preporučuje da unosite između 2.000 i 4.000 miligrama kalija dnevno, a to možete pronaći u prirodnim namirnicama koje obiluju ovim mineralom, poput slatkog krumpira, rajčice, soka od naranče, krumpira, patlidžana, banana, graha, graška, dinje, suhih šljiva i grožđa.

 

3. Pazite na sol

Mnogi pate od visokog krvnog tlaka zato što su preosjetljivi na natrij, odnosno sol. Potrudite se da dnevno ne unosite više od 1.500 mg soli (pola žličice sadrži oko 1.200 mg). Obratite pažnju na količinu soli u prerađenoj hrani i izbjegavajte je, jer kroz nju unosite najviše natrija a da to ni ne znate.

 

4. Jedite crnu čokoladu

Tamna čokolada sadrži različite vrste flavanola, koji čine krvne žile elastičnijima. Istraživanja, naime, potvrđuju da se stanje krvnih žila bitno poboljša kod 18 posto pacijenata koji svaki dan jedu tamnu čokoladu. Konzumirajte 10-15 grama dnevno.

 

5. Pijte beskofeinsku kavu

Znanstvenici su dugo raspravljali o efektima kofeina na krvni tlak. Neke studije pokazale su da efekta nema, ali ima i suprotnih zaključaka: 500 mg kofeina dnevno povećava hipertenziju. To se događa zato što kofein sužava krvne žile, a pojačava efekte stresa - kaže dr. James Lane, autor studije "Može li nas kava ubiti?".

 


6. Pijte čaj 

Sudionici studije koji su pili tri šalice čaja od hibiskusa dnevno, za šest su tjedana snizili gornji krvni tlak za 7, dok su oni koji su dobivali placebo imali tek za jedan posto niži tlak.

 

7. Pijte čaj

Ako je vjerovati velikoj studiji kalifornijskog Sveučilišta Irvine, ako tjedno radite više od 40 sati, imate 15 posto više rizika da obolite od hipertenzije. Možda je teško raditi manje u teškim vremenima, ali pokušajte barem odvojite sat vremena za vježbanje. Uz to se, naravno, ne hranite jednoliko, već se vodite smjernicama mediteranske prehrane.

 

8. Opustite se uz glazbu

Studijom je utvrđeno da slušanje glazbe u trajanju od 30 minuta dnevno može smanjiti gornji tlak za čak 3,2 u toku tjedan dana, dok za mjesec dana učinak ove "terapije" raste na 4,4! Dok slušate opuštajuću muziku dišite duboko, time ćete dodatno sniziti stres.

 

9. Ne hrčite

Hrkanje je jedan od glavnih simptoma opstruktivne apneje. Istraživači sa Sveučilišta Alabama došli su do sljedećih podatka: oni koji pate od apneje imaju viši nivo aldosterona, hormona koji povećava krvni tlak. Svakako se posavjetujte s liječnikom što biste mogli poduzeti u slučaju da hrčete u snu.

 

10. Konzumirajte soju

Američko udruženje kardiologa objavilo je dokaz da zamjena rafiniranih ugljikohidrata sojom ili mliječnim proteinima, poput onih iz niskomasnih mliječnih proizvoda, može sniziti tlak ako patite od hipertenzije ili se nalazite u stanju prehipertenzije, piše Živim.hr

hr Sat Sep 08 2018 19:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf448490e49382b1f8b4578/80
Foto: Pixabay

Savršeni hamburger ima devet slojeva i visok je 7 centimetara

Okus čini 15 posto hamburgera, 15 posto je u izgledu, a 30 u mirisu, kaže chef s Oxforda. Najbolji hamburgeri visoki su sedam centimetara, široki su pet centimetara i imaju - devet slojeva

Jedna od teorija kaže da su hamburgeri dobili ime po njemačkom gradu Hamburgu, u kojemu se meso slično onome u današnjim hamburgerima posluživalo s okruglim pecivima. 

Najbolji hamburgeri visoki su 7 cm, široki 5 cm i imaju 9 slojeva, tvrdi Charles Michel, gastro znanstvenik i stručnjak za hranu s britanskog Sveučilišta Oxford. Njegovo istraživanje pokazalo je da je idealni hamburger visok 7 cm jer je tako prilagođen ustima i možemo uživati u svim slojevima odjednom, no može biti visok i dodatnih 2 cm zbog mekanog kruha koji se stisne rukama, pišu 24 sata.

- Savršena tekstura hamburgera na jeziku je 30 posto umami (japanska riječ koja opisuje mesni okus), 25 posto slana, 20 posto slatka, 15 posto kisela i pet posto gorka - kaže Michel. Tvrdi da je okus samo jedna komponenta savršenog hamburgera. 

- Naime, 30 posto privlačnosti hamburgera leži u njegovu mirisu, 25 posto u tome kako se osjećamo dok ga jedemo te po 15 posto u izgledu i zvukovima koje proizvodimo dok ga jedemo. Kakav hamburger ima okus, zauzima samo 15 posto njegove privlačnosti - smatra stručnjak Michel. 

On smatra da se za najbolje iskustvo hamburger ne smije jesti pomoću pribora. 

- Treba ga uvijek poslužiti u omotu, a ne na tanjuru s priborom. Osjećaj mekog, toplog peciva u ruci poboljšava percepciju okusa, a omot održava strukturu i toplinu do zadnjeg ugriza - smatra Michel. Tvrdi da jedemo očima i ušima baš kao i ustima. 

- Mi zapravo ‘kušamo’ hranu sa svim našim osjetilima i znanstveno je netočno uzeti u obzir samo okus hrane u ustima kad se raspravlja o specijalitetima - tvrdi chef. Objašnjava da zato početni izgled sočnog hamburgera u atraktivnom okruženju i dobroj atmosferi može potaknuti uživanje u obroku.

- Zvuk omota, hrskave slanine ili pršuta te salate, kao i dobra glazba u pozadini, poboljšavaju doživljaj - kaže Michel. Objašnjava da je znanost pokazala da je slasnost percepcija stvorena u mozgu stimulacijom svih osjetila, a ne samo osjećajem koji se događa u našim ustima. Gastro znanstvenik dr. Stuart Farrimond napravio je matematičku formulu za osnovne sastojke. 

- Pljeskavica treba težiti oko 120 g, a pritisne se na 1,5 cm debljine. Kriška rajčice treba biti debela 1 cm, a burger treba sadržavati još 9 g iceberg salate, 13 g sira ili prženog luka i 6 g kečapa - kaže Farrimond koji smatra da je pljeskavicu najbolje grilati, a njegovo istraživanje je pokazalo da je vrijeme pečenja za svaku stranu otprilike četiri i pol minute na temperaturi od 150 do 180°C. 

hr Tue Nov 20 2018 18:46:27 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5baf8949cb557a0fa98b4d70/80
Foto: Pixabay

Je li se i vama srušio Facebook? Najveća društvena mreža u kvaru

Facebooku ne mogu pristupiti u Europi i diljem istočne obale Sjedinjenih Američkih Država, a ista je situacija i sa njegovim manjim bratom

Najveća društvena mreža na svijetu u utorak je u popodnevnim satima - pala, piše tportal.

Naime, brojni su korisnici, prvenstveno u Europi i na istočnoj obali SAD-a, javili kako Facebooku ne mogu pristupiti ili se on sporo učitava.

Iz same kompanije nisu se oglasili oko kvara, a ista stvar zabilježena je i na Instagramu.

Ovakvi kvarovi na Facebooku i Instagramu rijetki su, no šteta, s obzirom na oglašivački potencijal, može biti velika.

hr Tue Nov 20 2018 15:32:14 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a28505ab9e03e221c8b4573/80
Foto: Pixabay

Znate li što je za zdravlje opasnije od cigareta? Iznenadit ćete se

Jednom tjedno prošetate sat vremena i mislite da ste učinili dovoljno za zdravlje? Na žalost, u krivu ste

Znamo da su cigarete jako štetne za zdravlje, no jeste li znali da je manjak tjelesne aktivnosti još opasniji?

Izbjegavanje tjelovježbe je opasnije od pušenja, srčanog udara i dijabetesa. Ako mislite da niste u rizičnoj skupini jer jednom tjedno odete na aerobik, u krivu ste. Znastvenici upozoravaju da je i mala fizička aktivnost jednako opasna kao nikakva, piše Život i stil.

"Dosad smo uvijek fokus imali na bolestima i porocima jer je očigledno da oni podižu rizik od smrtnosti, no sada smo otkrili da nam je najveći rizik uvijek bio pred nosom - manjak tjelesne aktivnosti", kaže kardiolog dr. Wael Jaber, autor studije iz Cleveland klinike. 

Istraživači su analizirali podatke 122.000 pacijenata koji su bili hospitalizirani u spomentuoj klinici od 1991. do 2014. godine. Pokazalo se da su osobe koje nisu vježbale bile u puno gorem zdravstvenom stanju od osoba koje su vježbale.

Osobe koje su bile u kondiciji i koje nisu imale višak akilograma imale su najbolje rezultate. Primjerice, osobe starije od 70 godina koje su bile u dobroj kodniciji, imale su 30 posto manji rizik od smrtnosti od osoba koje nisu vježbale.

"Ozbiljno savjetujemo svima da se svakodnevno rekreiraju. Trčite, hodajte, vježbajte. Budite u pokretu. Čineći to, opskrbljujete tijelo kisikom, obnavljate stanice i istovremeno ga čistite od toksina", kaže dr. Jaber. 

hr Tue Nov 20 2018 15:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aca1eee2af47f286b8b46b8/80

Silikonski implantati povezani s rakom kože i brojnim drugim bolestima

Nedavno je provedena najveća studija ikada o kvaliteti implatanata i zdravstvenim rizicima koje nose

Implantati za dojke već se desetljćima koriste u estetskoj kirurgiji. I dok ih dio žena ugrađuje kako bi imale atraktivniji dekolte, velik broj ih se odlučuje na implantate nakon mastektomije, odnosno odstranjivanja dojke zbog raka. Koriste se slikonski implatanti i salinski, piše Život i stil.

Nedavno je provedena najveća studija ikada o kvaliteti implatanata i rizicima koje nose. U studiji je sudjelovalo 100.000 žena, od kojih ih 80.000 ima silikonske implantate, a 20.000 implantate punjene salinom. Rezultati istraživanja objavljeni su u Annalas of Surgery.

Zahvaljujući ovoj studiji, znanstvenici su otkrili da žene sa silikonskim umetcima imaju za šest do osam posto veći rizik za razvoj reumatoiodnog artritisa, sklerodermije i Sjogrennovog sindroma od žena koje nemaju implantate.

Silikonski implantati su također povezani s povišenim rizikom za razvoj raka kože te trudnoćama sa smrtnim ishodom.

Kod silikonskih implatanata postoji veći rizik od postoperativnih komplikacija, za razliku od implatanata punjenih salinom. 

Zaključak studije je da silikonski implantati uzrokuju više zdravstvenih problema, no salinski, ali i da je postotak toliko nizak da se žene ne moraju brinuti, poručuju znanstvenici. 

hr Tue Nov 20 2018 15:31:51 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .