Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5884d7241eea8fc91d8b4576/80
Foto: Screenshot / YouTube

Splitorina, Vrata Zadra, Šibenska okomica: Genijalne ideje za razvoj Dalmacije

Formiranje nove urbane, gospodarske i društvene formacije triju dalmatinskih gradova: Zadra, Šibenika i Splita

Zadarski arhitekt Nikola Bašić, čini se, pronašao je recept za "urbano uravnoteženje" Hrvatske, odnosno za razvojnu ravnotežu Hrvatske: nasuprot Zagrebu kao formalnoj i stvarnoj metropoli, predlaže formiranje nove urbane, gospodarske i društvene formacije triju dalmatinskih gradova (Zadra, Šibenika i Splita), koju je već nazvao svojim autentičnim neologizmom - Dalmapolis

Za tportal objašnjava svoju ideju i prvi put javno predstavlja kraće filmove s vizualizacijama po jednog zadarskog, šibenskog i splitskog projekta koji bi, za početak, promijenili lica ovih gradova i izazvali sinergijski učinak.

Za ovu priliku Bašić je predstavio projekte 'Vrata Zadra', 'Šibenska okomica' i 'Splitorina', uz napomenu da je koautor posljednjeg splitski arhitekt Neno Mikulandra: o svakome je Bašić kazao ponešto, no najprije je pojasnio pojam i ideju 'Dalmapolisa'.

- To je autentični neologizam koja označava novu urbanu, gospodarsku i društveno političku formaciju, a koju generiraju oslobođene kohezivne silnice između triju dalmatinskih gradova: Zadra, Šibenika i Splita. Radi se o superponiranju triju nodalnih regija u novi urbani sustav, koji proizvodi kohezivna sila oslobođena izgradnjom autoputa A1, a koja čvorove Zadar 2, Šibenik i Dugopolje svodi na vremensku distancu od prosječnih tridesetak minuta vožnje, što je u metropolitanskim relacijama savladiva i prihvatljiva distanca - kaže Bašić.

Šibenska okomica

Šibenska okomica naziv je alternativnog sustava javnog komunalnog i turističkog prometa koji omogućuje povezivanje svih šibenskih znamenitosti, povijesne jezgre, Katedrale, kanala Sv. Ante i svih tvrđava šibenskog fortifikacijskog sustava, bez korištenja postojeće konvencionalne prometne infrastrukture. 

Prvi element Šibenske okomice bio bi javni urbani eskalator između udvojenih renesansnih bedema, koji bi povezao Dolac s tvrđavom Sv. Mihovila. Na istom pravcu, kretanje bi se nastavilo žičarom do tvrđave Sv. Ivana a potom do Šubićevca. Na istoj urbanoj osi uspostavila bi se morska 'vaporeto' veza s kanalom Sv. Ante, tvrđavom Sv. Nikole i Jadrijom. Na Šubićevcu i u bivšoj vojarni Minerska, dakle na sjevernom i južnom polu Okomice, organizirali bi se terminali za turističke autobuse, koji bi posjetitelje, zavisno o izabranom itineraru, ostavljali na jednom terminalu, a sačekivali na drugom. Tako bi bilo moguće posjetiti sve šibenske znamenitosti ne dodirujući prometom zagušene gradske ulice. 

Vrata Zadra

Nakon godina obilježenih uspješnim rastom, Zadar se postupno okreće kvalitativnom razvitku. Nagovještaj tog usmjerenja i njegov najbolji reprezentant, projekt je simboličkog imena - Vrata Zadra. Vrata Zadra najznačajniji je i najintrigantniji zadarski iskorak prema postupnoj, ali sveobuhvatnoj urbanoj rekvalifikaciji. 

Ovaj projekt fokusiran je na područje Ravnica i utvrde Forte, zapušteni i podiskorišteni prostor iznimno velikog potencijala, koji se želi rekvalificirati i promovirati u suvremeno predvorje povijesnoga grada.

Predlažući rekonstrukciju fortifikacijskog sustava kanala i povratak izvornog urbanog identiteta utvrđenog grada - kamenog broda, projekt svojim prostornim i programskim smjernicama afirmira novo gledanje na buduću zaštitu i razvitak povijesnog Poluotoka, ali i Zadra u cjelini.

Splitorina

Splitska luka nalazi se pred razvojnim pragom. A kako je luka prapočelo svakog lučkog grada, onda je pred razvojnim pragom i cijeli grad Split. Razvojni prag splitska luka može prijeći samo ako se iz jednoznačne luke razvije u disperzirani lučki sustav. Neshvatljiva i savim neracionalana je upornost Splita da sav putnički, turistički, kruzerski i trajektni promet zadržava na stotinjak metara od Dioklecijanove palače. 

Projekt Splitorina odgovor je na stratifikaciju, diversifikaciju i disperziju lučkih funkcija, temeljem čega se u području poljudske uvale, i na poluotoku koji je dijeli od vojne luke Lora, zasniva nova nautička, turistička i putnička luka te kruzerski home port, ali istodobno i značajni novi kapaciteti klupskih, sportskih i komunalnih vezova. Ovim projektom otvara se proces sveobuhvatne transformacije poljudske uvale, koja je, zbog uzusima stečenih prava ili uzurpacija pomorskog dobra, postala neartikulirana, javno nedostupna i nepropusna.  Cijeli članak pogledajte ovdje


Facebook komentari

hr Sun Jan 22 2017 17:04:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f2d819b9e03e7e8e8b4726/80

Twitter najavio prvu dobit od kada postoji, dionica poskupila 18 posto

Cijena dionice Twittera skočila je u četvrtak na Wall Streetu više od 18 posto, nakon što je ta društvena mreža poručila da bi u posljednjem tromjesečju ove godine mogla ostvariti dobit, prvi put od kada tvrtka postoji.

Prema u četvrtak objavljenom poslovnom izvješću, gubitak Twittera iznosio je u trećem tromjesečju 21 milijun dolara, dok je godinu dana prije bio 103 milijuna.

Ukupni prihodi Twittera iznosili su u proteklom kvartalu 590 milijuna dolara, što je 4 posto manje nego godinu dana prije, pri čemu su prihodi od oglašavanja pali za 8 posto, dok su prihodi od licenciranih podataka i drugih izvora skočili za 22 posto, na 87 milijuna dolara.

Pad prihoda u kvartalu tek je treći od kada je dionica te kompanije 2013. godine uvrštena na američke burze.

Međutim, ta je tvrtka u proteklom tromjesečju smanjila troškove za 16 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, što je i glavni razlog smanjenja gubitka, i poručila da bi u četvrtom kvartalu ove godine mogla ostvariti dobit ako prihodi i rashodi ostanu u planskim okvirima.

Prvi put u povijesti će zabilježiti dobit?

Bila bi to prva kvartalna dobit te tvrtke od kada postoji.

Twitter je također objavio da je broj njegovih aktivnih mjesečnih korisnika u proteklom tromjesečju dosegnuo 330 milijuna, četiri milijuna više nego u prethodnom kvartalu.

Twitter koji korisnicima omogućuje slanje poruka od 140 znakova, među najpoznatijim je društvenim mrežama u svijetu, a koriste ga političari, mnoge poznate zvijezde s filmske i glazbene scene, aktivisti...

Međutim, ta kompanija ne uspijeva rasti tako brzo kao Facebook, najveća društvena mreža u svijetu s više od 2 milijarde korisnika.

Neki su analitičari očekivali da će učestalo objavljivanje poruka američkog predsjednika Donalda Trumpa na Twitteru pozitivno utjecati na financijske rezultate te društvene mreže, no to se zasad nije dogodilo.

No kako su poslovni rezultati kompanije bolji nego što su analitičari očekivali, cijena dionice Twittera skočila je u četvrtak na Wall Streetu više od 18 posto.

Facebook komentari

hr Fri Oct 27 2017 09:05:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f1e689b9e03e7f918b45aa/80
Foto: D.N.

"Pokrenite svoje ideje": Održan 10. Poduzetnički kafić

Tema „Pokrenite svoje ideje“ privukla je veliki broj zainteresiranih građana koji su imali priliku poslušati iskustva naših mladih i uspješnih splitskih poduzetnika o tome kako su oni započeli svoje poslovanje

Grad Split u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca i UHY Savjetovanjem d.o.o. organizirao je dana 25. listopada 2017. godine u Hotelu Park deseti u nizu Poduzetnički kafić na temu „Pokrenite svoje ideje“.

Poduzetnički kafić Split je projekt koji se sastoji od ciklusa besplatnih neformalnih druženja i razmjene iskustava, te predstavlja izvanrednu priliku za poslovni networking i ostvarivanje brojnih kontakata za buduću poslovnu suradnju. Tema „Pokrenite svoje ideje“ privukla je veliki broj zainteresiranih građana koji su imali priliku poslušati iskustva naših mladih i uspješnih splitskih poduzetnika o tome kako su oni započeli svoje poslovanje, otvorili svoje poslovne subjekte te sa kakvim su se poteškoćama i barijerama oni susreli u kreiranju svoje poduzetničke priče.

Bruna Bajić, autorica filma „Modri kavez“, za financiranje svog filma pokrenula je uspješnu crowfunding kampanju. „Smatram da su trud i rad glavni pokretač ideje i posla, jer kad manje sebe daješ manje i proizvedeš, manji je output. Ljepota realizacije ideje je što ljudi gore jedni za druge u pokušaju ostvarenja cilja.“

Ivana Ivić arhitektica i direktorica trgovačkog društva Super ured d.o.o. kao odgovor na pitanje smatra li se uspješnom kaže da „nikad ne treba ograničavat ljestvicu, uvijek je treba pomicat, uvijek može bolje.“ U dizajnu WIP Coworking prostora koji se nalazi na Žnjanu nastojala je stvoriti prostor u kojem svaki korisnik može ostaviti dio sebe i svog prisustva. 

Facebook komentari

hr Thu Oct 26 2017 15:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/587d1cb71eea8f94018b467a/80
Foto: Brodosplit

Mitsubishi zainteresiran za suradnju s Brodosplitom

Od svog osnutka 1884., grupa Mitsubishi Heavy Inudstries doprinosi razvoju društva kroz najsuvremenija proizvodna rješenja

Predstavnici najveće japanske grupacije brodogradilišta ’Mitsubishi Heavy Industries’ (MHI) posjetili su Brodograđevnu industriju Split. 

- U sastavu grupacije MHI nalaze se tri brodogradilišta, Nagasaki, Kobe i Shimonoseki. Prednjačimo u izgradnji brodova s visokom dodanom vrijednošću kao što su LNG brodovi i brodovi za krstarenja te sudjelujemo u proizvodnji obrambene i svemirske opreme na temelju tehnologije i iskustva akumuliranog kroz niz godina. Uz dugu povijest opskrbljivanja japanskih i drugih inozemnih kupaca, poznati smo diljem svijeta po našem progresivnom pristupu i širokom spektru naših aktivnosti, istaknuli su gosti u svojoj uvodnoj prezentaciji. - piše Poslovni.hr

Za vrijeme višesatnog boravka u splitskom brodogradilištu, razgovarali su s izvršnim direktorom Brodosplita g. Zoranom Kunkerom i pomoćnikom Uprave g. Matom Lukasom koji su ih upoznali s proizvodnim mogućnostima Brodosplita, predstavili neke od novijih projekata te su im iznijeli planove razvoja.

Nakon predstavljanja škvera kroz aktualne i potencijalne projekte, predstavnici su se upoznali s kapacitetima i proizvodnim mogućnostima tvrtke i u šetnji pogonom. Obišli su najveći jedrenjak na svijetu te doznali kakvi su planovi Brodosplita za daljnje uspješno pozicioniranje na međunarodnom tržištu.

Izrazili su zadovoljstvo viđenim i iskazali interes za suradnju u pogledu zajedničkih projekata. Od svog osnutka 1884., grupa Mitsubishi Heavy Inudstries doprinosi razvoju društva kroz najsuvremenija proizvodna rješenja. Zapošljava 82.728 radnika s rasponom proizvoda od klimatizacije preko zrakoplovne industrije do energetskih sustava, gradnje brodova te proizvodi više od 700 različitih sustava za razna tržišta širom svijeta. - piše Poslovni.hr

Facebook komentari

hr Thu Oct 12 2017 17:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/59dc89d0b9e03ea97c8b4568/80
Foto: Pixabay

150 vozila u vlasništvu države na javnoj dražbi, evo što se nudi!

Kupci koji žele sudjelovati u dražbi moraju uplatiti 10 posto vrijednosti početne cijene određenog vozila za koje se natječu

Osim vozila u vlasništvu ministarstava kulture, branitelja, graditeljstva i prostornog uređenja, kupci će moći licitirati i za vozila u vlasništvu Hrvatskih šuma, HAC-ONC-a, Savjetodavne službe, Carneta itd. - piše Poslovni.hr

Vozila se mogu pregledati 12. i 13. listopada od 10.00 do 14.00 sati u Sesvetama, Slatinska 7, na skladištu TRCZ automobila, dok će dražba biti u subotu, 14. listopada, s početkom u 9.00 sati, u prostoru Narodnog sveučilišta Sesvete.

Kupci koji žele sudjelovati u dražbi moraju uplatiti 10 posto vrijednosti početne cijene određenog vozila za koje se natječu. Isto tako, tijekom dražbe iznosi se podižu prema pojedinačnim mogućnostima, s tim da je najmanji mogući iznos za podizanje 200 kuna.

Popis i fotografije vozila ponuđenih na dražbi bit će oglašen na web stranici www.trcz.hr.

Facebook komentari

hr Tue Oct 10 2017 10:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .