Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a29a539b9e03ed81f8b4577/80
Foto: Pixabay

Je li bolje biti mlađa ili starija mama?

Posljednjih godina sve više žena odgađa majčinstvo te rađa u kasnijoj dobi pa je i više istraživanja usmjereno na tu temu

Prema novom istraživanju, djeca starijh mama bolje su prilagođena od djece mlađih majki. No prethodne studije pokazale su da mlađe mame imaju više energije za podizanje djece i više godina za uživanje s njima.

Istraživanje koje je objavljeno u časopisu European Journal od Developmental Psychologypratilo je 4,741 danskih mama različite dobi i njihovu djecu, procjenjavali su brojne čimbenike kada su njihova djeca imala 7, 11 i 15 godina.

Otkrili su da starije mame manje verbalno i fizički kažnjavaju svoju djecu, a i da njihova djeca imaju manje problema u ponašanju, socijalnim i emocionalnim vještinama. Također, su primjetili da ta djeca imaju bolji jezični razvoj i socijalne vještine nego djeca mlađih mama. To je vrijedilo bez obzira na druge čimbenike kao što su obrazovanje, financije i obitelj.

Prednosti mladih mama

Najnegativniji faktori koji su povezani s kasnijim majčinstvom su zdravlje i energija. Trudnoća i porođaj mogu biti teže za starije mame. Ali u razvijenom svijetu, prednosti medicine smanjuje puno tih negativnosti. A što se tiče argumenta kojima se ljudi često služe, a to je energija, to sve ipak ovisi o osobi. 

Naravno, postoji puno prednosti majčinstva u mlađoj dobi. Mlađim ženama lakše je na porođaju i puno se lakše oporavljaju. Mlađe žene imaju manje problema s neplodnošću, a ako se i pojavi taj problem imaju više vremena za liječenje.

Naravno mlađe mame imaju veću vjerojatnost za dulje uživanje u majčinstvu i da postanu bake, ali čak i prabake. Iako istraživanja pokazuju da su starije mame strpljivije sa svojom djecom, ali isto tako su pokazale da će se mlađe mame puno više igrati na podu s djecom. Puno im je lakše prilagoditi se novom životu s djetetom jer nisu toliko utvrdile svoju rutinu na poslu i u kući, piše zivotistil.hr

hr Thu Mar 14 2019 17:18:37 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf3b42f0e4938311d8b45a2/80
Foto: Pixabay

Pet vrsta hrane koje ne smijemo jesti nakon vježbanja

Obrok nakon vježbanja potiče mišiće na oporavak, a važno je vratiti i izgubljenu tekućinu, kao i elektrolite

Prije odlaska na trening najbolje se pripremiti na napor obrokom koji se lako probavlja i ne sadrži puno masti, ali ima kvalitetne ugljikohidrate koji pružaju energiju. Slatkiše i hranu koja obiluje šećerom također je bolje izbjegavati. Obrok nakon vježbanja potiče mišiće na oporavak, a važno je vratiti i izgubljenu tekućinu, kao i elektrolite.

Elektroliti osiguravaju ravnotežu tekućine u organizmu, pomažu radu mišića i živaca. Nakon vježbanja i znojenja potrebno ih je nadoknaditi namirnicama koje ih sadržavaju poput domaće juhe s dodatkom soli, čokoladnog mlijeka, jogurta i banana. Dobar odabir su i zobena kaša, orašasti plodovi, avokado s integralnim kruhom, kuhana jaja, riba ili piletina.

Izgubljenu tekućinu najbolje je nadoknaditi vodom, a kupovna pića za sportaše nisu najbolji izbor jer često sadrže previše šećera. Na popisu zabranjenih namirnica nakon vježbanja nalaze se i naizgled zdrava rješenja.

Smoothie

U teoriji nema ničeg pogrešnog s vraćanjem energije i vode napitkom od voća i povrća, ali problem je u tome što smoothieji ne sadrže najbolji odnos ugljikohidrata i proteina. Lako je popiti previše šećera i nakupiti toliko kalorija da se poništi učinak vježbanja ako pokušavate smršavjeti. Optimalan obrok za oporavak ima manje od oko 300 kalorija i sadrži proteine, kao i kvalitetne ugljikohidrate.

Kava sa šećerom

Odlučite li vratiti energiju keksima, kolačima ili kavom sa šećerom, to ćete nakratko postići, ali ubrzo nakon što šećer opet padne poželjet ćete još. Umjesto kolača bolja su opcija čokoladno mlijeko ili banana, a ne zaboravite i na proteine, koje također valja nadoknaditi.

Sirovo povrće

Štapići mrkve, celera i paprike obiluju vitaminima i mineralima, ali nakon vježbanja tijelu treba ponešto kalorija i proteina kako bi se moglo oporaviti. Odlučite li se za salatu, začinite je s nekoliko kapi maslinova ili bučina ulja pa ubacite kvinoju ili pečenu bundevu, piletinu ili tunu.

Varivo od graha ili cvjetače

Nakon vježbanja najbolje je izbjeći grah u bilo kakvom obliku. Zbog velike količine vlakana usporava probavu, a kod osjetljivijih ljudi stvara plinove i grčeve. Osim graha bolje je izbjeći i cvjetaču, kelj ili prokulice.

Jaja na oko

Pržena hrana, uključujući i jaja na oko usporava probavu i izaziva osjećaj umora. Umjesto jaja iz tave bolja su opcija kuhana ili poširana, najbolje s pokojom kriškom avokada i finim integralnim kruhom. - piše Pun kufer

hr Sat Mar 23 2019 12:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534883901799429e5daa3386/80

Spavate li na leđima, trbuhu ili boku? Po tome trebate birati jastuk

Za spavače na leđima idealan je plići, mekaniji jastuk, dok onima koji spavaju na boku treba čvršća potpora za vrat. Ako se, pak, neprestano okrećete, najbolji je mekani jastuk srednje visine

Ako se neprestano vrpoljite u krevetu, a isprobali ste sve stare trikove za bolji san, poput izbacivanja kofeina, krivac je možda vaš jastuk. Jastuke bi trebalo mijenjati svake tri godine kako bi vam davali pravilnu podršku, a odabir vrste ovisi o položaju u kojem spavate, tvrde stručnjaci za san.

Tijekom vremena, jastuci mogu postati spljošteni, a takvi ne daju vašoj glavi i vratu pravilnu potporu.

Testirajte je li vrijeme da bacite jastuk

Položite jastuk preko ruke - ako se savije preko ruke kao torba za sedlo, vašem je jastuku istekao rok trajanja.

Ako želite testirali kvalitetu jastuka, stavite ga na čvrstu površinu i pritisnite u sredini. Jastuk dobre kvalitete vratit će se u prvotnu formu čim podignete ruku

Koja je vrsta jastuka najbolja za vas?

Iako to ovisi i o osobnom ukusu, postoje smjernice za to kakav je jastuk najbolji za vas ovisno o načinu spavanja.

Spavate li uvijek na leđima, bilo bi dobro da odaberete mekani jastuk koji neće previše podići glavu i napraviti stres vratu.

Čvrsti, visoki jastuk poželjan je za spavače na boku jer će poravnati kralježnicu i vrat. Dodatno, postavljanje jastuka između koljena dok spavate može spriječiti bol u donjem dijelu leđa.

Spavači koji se odmaraju na trbuhu trebaju jastuk koji podupire vrat i leđa, stoga bi bilo dobro uložiti u mekani jastuk. Nekima odgovara i podvlačenje jastuka pod trbuh kako bi poduprli donji dio leđa.

Mnogi ljudi spavaju u različitim položajima tijekom noći, pa stoga nema savršene formule za odabir jastuka - ali najbolje je nabaviti jastuk srednje visine koji pruža potporu za spavanje sa strane, ali i da je dovoljno plitak za spavanje na leđima. Kako biste produljili rok trajanja jastuku, dobro ga je protresti svaki dan da se s vremenom ne spljošti. piše 24 sata.

hr Fri Mar 22 2019 19:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c95015f29111ce1188b4583/80
Foto: Promo

Nesvakidašnja turneja filma "Ufuraj se i pukni" dolazi u Dalmaciju

Nesvakidašnja turneja na kojoj je cilj neobavezno i opušteno druženje s publikom. Ako vam je dosta drame u životu, tragedije u novinama i politike na televiziji, onda morate pogledati ovaj film

Slogan 'Pivica s glumcima', savršeno prikazuje ideju, koju su u ovom slučaju, glumci filma 'Ufuraj se i pukni', osmislili kako bi svojoj publici približili sebe, komediju te im ponudili nešto više, a opet toliko jednostavno i ljudsko, bolje rečeno, ono što nam svima danas nedostaje. Kako vam zvuči mogućnost da s glavnim glumcima filma provedete vrijeme u druženju, zezanciji i da još pri tome popijete koju pivicu u ležernoj, ali ipak pomalo nesvakidašnjoj atmosferi? 

Naime, nakon završenih projekcija filma 'Ufuraj se i pukni', glumci su odlučili provesti ugodno vrijeme s publikom, a prije same projekcije, upravo će oni biti ti, koji će vas dočekati i pregledati vaše kinoulaznice, naravno, nasmijavajući vas bez fige u džepu. Svaki će grad u kojem je planirana projekcija, imati svoj termin i mjesto druženja, o čemu će više informacija, kao što su prostor i vrijeme, biti objavljeni na službenim Facebook profilima Kerekesh Teatra. 

Nakon varaždinske (25. ožujka 2019.) i zagrebačke (26. ožujka 2019.) premijere, kreće turneja diljem Hrvatske pod istoimenim nazivom Ufuraj se i pukni, na kojoj će se kroz sve gradove, glumci družiti s publikom.

Turneja će obuhvatiti i Dalmaciju: 08.04. Split – CineStar 4DX Mall of Split, 09.04. Šibenik – CineStar (Centar Dalmare)  te 10.04. Zadar – CineStar (City Galleria)

Zašto su se glavni glumci Ljubomir i Jan Kerekeš odlučili popiti pivicu s publikom, objasnili su na sljedeći način: "Mislimo da film treba približiti publici. Često se promocije filma dogode u dva-tri grada, održe se premijere i film ima ili nema svoj život, a publika gleda ili ne gleda film. Mi se želimo družiti s našom publikom, upoznati što više ljudi možemo i opušteno razgovarati o filmu ili komedijama općenito. Ljudi se sve manje druže i puštaju da ih nosi ovaj ludi tempo svakodnevice. Mi želimo malo "stati na loptu" i popiti pivicu s našom publikom. Ako se nekome film ne svidi, onda ćemo popiti i dvije pivice. Za vrijeme turneje i promocije filma, molimo policiju s lizaljkama za veliku dozu razumijevanja i pozivamo ih, nek i oni dođu pogledati film."

'Ufuraj se i pukni', prvi je varaždinski dugometražni igrani film redatelja Ljubomira Kerekeša, koji je nastao prema scenariju istoimene i izuzetno uspješne predstave Kerekesh Teatra, koja je odavno osvojila srca gledatelja, a sama činjenica da je odigrana više od 120 puta po Hrvatskoj, govori sve. Radi se o prvom filmu nagrađivanog i poznatog hrvatskog glumca i kazališnog, a sada i filmskog redatelja Ljubomira Kerekeša.

Radnja filma odvija se u Varaždinu gdje glumci na humorističan način prikazuju odnose, emocije, uspone i padove, neka svoja razmišljanja i viđenja. Uz Ljubomira i Jana Kerekeša, u na platnu se pojavljuju i Zoran Pribičević, Mirela Brekalo, Ana Begić, Hana Hegedušić, Žarko Potočnjak, Draško Zidar, Goran Grgić, Darko Janeš, Matko Knešaurek, Mirela Videk, Sara Ipša, Tanja Pavlović, Marko Hergešić, Zdravko Pomper te više od pedeset statista.

Ovu komediju snimanu, skoro po istinitom događaju u distribuciji Blitza pogledajte u kinima od 04. travnja 2019. godine i zabavite se do suza, jer smijeh je najbolji lijek, a upravo ova komedija je dokaz koji to potvrđuje.

Više informacija kao i kupnja ulaznica moguća je na blagajnama CineStar kina ili online


hr Fri Mar 22 2019 16:38:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e4c54ab473980e008b458c/80
Foto: Pixabay

Postoji li veza između šparoga i raka?

Istraživanje objavljeno u časopisu Nature zastrašilo je sve ljubitelje šparoga pa su se mnogi zapitali utječe li ova biljka na širenje raka.

Ne postoji istraživanje koje se izravno bavi povezanošću raka dojke i šparoga. Zapravo su se istraživači bavili asparginom, aminokiselinom koja se nalazi u šparogama. Istraživanja pokazuju da je on neophodan za preživljavanja raka, a nalazi se u mnogim biljkama i namirnicama životinjskog podrijetla.

Što je asparagin?

Asparagin je neesencijalna aminokiselina koja je prvi put izolirana iz soka od šparoga. Neesencijalne aminokiseline poput asparagina mogu se sintetizirati u tijelu i ne moraju se konzumirati u prehrani. Provedeno je istraživanje koje je proučavalo utjecaj aspgarina na širenje stanica raka dojke, nije se radilo o šparogama. Slična studija iz 2014. radila je istraživanje u kojoj se povezuje razina asparagina i stanica raka dojke, a jedna nedavna studija istraživala je kako asparagin utječe na limfne stanice.

Aspagarin je povezan s drugom aminokiselinom, glutaminom. On je nužan zapreživljavanje i rast stanica raka. Bez dovoljno glutamina stanice raka neće preživjeti. Prema istraživanju, asparagin je u stanju zaštititi stanice raka od umiranja zbog gubitka glutamina.

Asparagin potiče metaboličke procese koji omogućuju rast svih stanica, uključujući i stanice raka.

Na kraju su istraživači utvrdili da kod raka dojke i drugih vrsta karcinoma rezultati ukazuju na to da konzumiranje šparoga može biti korisno u borbi protiv raka. S obzirom da se ovi spojevi ne nalaze isključivo u šparogama, treba ih pronaći u drugom povrću, piše zivotistil.hr

hr Fri Mar 22 2019 12:54:55 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .