Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d53f94429111cd5468b456c/80

Cure novi detalji: U sinoćnjoj nesreći stradala je 70-godišnjakinja, 18-godišnjaku se i dalje bore za život

Nesreća se dogodila sinoć na križanju ulica Domovinskog rata i Hrvatske mornarice
U teškoj prometnoj nesreći smrtno je stradala 70-godišnja pješakinja dok se 18-godišnjem pješaku u splitskom odjelu Intenzivnog liječenja i dalje bore za život.

Nesreća se dogodila na jednoj od najkritičnijih točaka prometa u Splitu, a na istom je mjestu 27. veljače u prometnoj nesreći s teškim ozljedama prošao motociklist koji je bio žrtva oduzimanja prednosti vozača osobnog automobila.

17. lipnja prošle godine ponovno je, na istom raskrižju, uzrok sudara bio prolazak kroz crveno svjetlo, ali na sreću ozlijeđenih nije bilo. Vozač je, 21. travnja ove godine zadobio lakše tjelesne ozljede nakon što je, na istom raskrižju, udario u "gljivu" i prevrnuo se, ali tek je to dio slučajeva na tom raskrižju "kod Kroma".

Dan poslije Splićani su zgroženi još jednom nesrećom na jednom od ubojitijih raskrižja u Splitu, a mnogi predlažu razna rješenja da se spriječi "krvavi bal" na tom mjestu poput treptajućeg zelenog svjetla, kamera i sličnih oblika prevencije.


hr Wed Aug 14 2019 14:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e2023c829111c12008b4647/80

Odvjetnik Branko Šerić u ponedjeljak će prvi puta posjetiti Zavadlava u zatvoru

Odvjetnik Branko Šerić u ponedjeljak će prvi puta posjetiti svog klijenta Filipa Zavadlava u zatvoru u Bilicama. Filipov otac Ante Zavadlav kaže da se boji za svog sina.
"Od tog susreta ne očekujem ništa, odnosno, očekujem jedan kontakt, ukoliko će on biti uspješan", rekao nam je odvjetnik Branko Šerić koji će u ponedjeljak po prvi puta posjetiti svog klijenta i trostrukog ubojicu Filipa Zavadlava u zatvoru.

Psihijatrijsko vještačenje Filipa Zavadlava obavit će stručnjaci iz Klinike za psihologiju Vrapče, potvrdio je Šerić za Dnevnik.hr i rekao kako će puno toga ovisiti o vještačenju.

Procjenjuje da bi do vještačenja moglo doći najranije u srijedu.

"Vještačenje će početi tek kada Klinika za psihologiju Vrapče primi nalog za vještačenje. To se, procjenjujem, neće dogoditi prije srijede. Donesen je nalog i upućen je u Zagreb. Psihijatri i psiholozi moraju uzeti vrijeme za pripremu da počnu s ispitivanjem okrivljenika", napominje Šerić.

Vještačenjem će se utvrditi je li trostruki ubojica u vrijeme počinjenja zločina bio ubrojiv, smanjeno ubrojiv ili neubrojiv. O tome će ovisiti visina kazne, odnosno ukoliko se utvrdi da je bio neubrojiv, neće kazneno odgovarati za to što je učinio.

hr Sun Jan 19 2020 17:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e247ebb29111cb7058b4612/80
Foto: MDOMSP

U Splitu za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi i osobe s invaliditetom osigurano gotovo 17 milijuna kuna

U sklopu projekata „Podrška procesu deinstitucionalizacije i prevencije institucionalizacije djece i mladih“ – ukupne vrijednosti 63 milijuna kuna i „Podrška daljnjem procesu deinstitucionalizacije i transformacije domova socijalne skrbi za osobe s invaliditetom“ – ukupne vrijednosti 135 milijuna kuna dva su ugovora potpisana na području Splita.
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku 20. ožujka 2017. godine objavilo je 2 Poziva u okviru kojih se osigurava podrška procesu deinstitucionalizacije i prevencije institucionalizacije djece i mladih, osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju te osiguravanje njihova prava na život u obitelji i zajednici.

Prihvatljivi prijavitelji su ustanove socijalne skrbi koje pružaju usluge za djecu i mlade te ustanove socijalne skrbi koje pružaju usluge osobama s invaliditetom, a koje su definirane u „Operativnom planu deinstitucionalizacije i transformacije domova socijalne skrbi i drugih pravnih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi u Republici Hrvatskoj 2014. – 2016.“

Od ukupno 12 ustanova definiranih u Operativnom planu koje pružaju usluge za djecu i mlade, do sada je njih sedam potpisalo ugovore u vrijednosti od 39,66 milijuna kuna, a od ukupno 18 ustanova definiranih u  Operativnom planu koje pružaju usluge osobama s invaliditetom, do sada je njih pet potpisalo ugovore u vrijednosti od 55,9 milijuna kuna.

Dana 16. siječnja 2020. potpisana su tri nova ugovora ukupne vrijednosti 22,5 milijuna kuna:

Dječji dom Maestral Split s projektom „Pružimo ruku podrške djeci, mladima i obiteljima“ u vrijednosti od 5,3 milijuna kuna.  Projekt omogućuje razvoj novih i poboljšanje postojećih izvaninstitucijskih usluga za 48 djece i mladih bez odgovarajuće roditeljske skrbi te 60 bioloških, udomiteljskih i posvojiteljskih obitelji na području Splitsko – dalmatinske županije kao i osnaživanje  40 stručnih radnika za provođenje usluga. Provodit će se aktivnosti razvoja i širenja izvaninstitucijskih socijalnih usluga za djecu, mlade i obitelji poput usluge organiziranog stanovanja, usluge savjetovanja i pomaganja,  poludnevnog boravka te aktivnosti jačanja kapaciteta stručnjaka za pružanje izvaninstitucijskih usluga.

Dom za odgoj djece i mladeži Osijek s projektom „Prevencijom za bolje sutra“ u vrijednosti od 5,7 milijuna kuna. Projekt će doprinijeti jačanju prevencije institucionalizacije djece i mladih s problemima u ponašanju na području Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije, širenjem izvaninstitucijske usluge boravka u školi za 9 djece s problemima u ponašanju te usluge savjetovanja i pomaganja 50 obitelji, kao i jačanju kapaciteta 10 stručnjaka za provođenje usluga. Projekt ujedno uključuje i dvije kampanje kojima će se promovirati alternativni oblici skrbi te senzibilizirati stručnjaci i roditelji u pitanjima vezanim za potrebe djece s problemima u ponašanju.

Centar za odgoj i obrazovanje „Juraj Bonači“ s projektom „Zajedno sretni“ u vrijednosti od 11,5 milijuna kuna. Projekt je usmjeren na poboljšanje pristupa visokokvalitetnim izvaninstitucijskim uslugama osobama s intelektualnim oštećenjima, djeci s teškoćama u razvoju te njihovim obiteljima na području Splitsko-dalmatinske županije. Projektne aktivnosti uključuju pružanje usluge organiziranog stanovanja, usluge rane intervencije i psihosocijalne podrške te jačanje kapaciteta stručnjaka za pružanje izvaninstitucijskih usluga te podizanje svijesti javnosti o procesu deinstitucionalizacije.
hr Sun Jan 19 2020 17:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d5d98ac29111c05568b4599/80

Pouka tragične nesreće na A3: uvedimo opće ograničenje noću, u zimskim uvjetima, od 100 km/h

Sklizak kolnik, magla, umor, brzina, razmak, mobitel i pretolerantni propisi – smrtonosni ‘koktel’

Više sam puta naglašavao pa ponavljam: alkohol je (pre)veliki problem našeg prometa, ali korištenje mobitela u prometu postaje veći. Naime, kad je osoba alkoholizirana tada cijelo vrijeme upravljanja gubi velik dio psiho-fizičkih značajki za upravljanje, što s pogoršava istodobnim negativnim utjecajem na obrazac ponašanja (alkoholizirani vozači voze brže i agresivnije, češće krše prometne propis).

Korištenje ‘pametnih telefona’ u vožnji postaje čak opasniji problem od alkoholiziranosti, jer u intervalima kad vozač skreće pogled s ceste na monitor smartphonea, pogotovo kad pregledava poruke i odgovara na njih (mnogima se tada, krajnje neodgovorno, žuri pročitati poruku, pa i odgovoriti!), vozač potpuno gubi uvid u prometnu situaciju, dovoljno da naleti na drugo vozilo, pješaka, skrene na suprotni trak, sleti s ceste.

Ima još jedna gora situacija, s kojom se moramo početi ozbiljnije nositi: umor koji generira rizik sna za volanom. A to je, logično, najopasnija situacija, tek tada vozač potpuno gubi kontrolu nad vozilom i situacijom. Najvećem su riziku izloženi oni koji putuju dugi put, a ne žele plaćati za poželjni odmor, posebice ‘gastarbajteri’ i turisti iz susjednih i daljih zemalja.

Usto takvi često voze uz potporu tempomata, nažalost onog prve generacije, bez radarskog sustava za kontrolu udaljenosti i autonomnog kočenja. Automobili, dok vozač spava, nekontrolirani jure dok se ne zabiju u drugo vozilo, prepreku, slete s ceste…

Nema efekta usporenja motorom, kad noga zaspalog vozača, opružnim efektom, sklizne s papučice gasa, odnosno ona se vrati u početni položaj. To je dodatni generator tragedije, ali nije posljednji. Neodgovorni domaći i strani vozači dobro su upoznati s nelogičnostima i neodgovornim blagonaklonostima pravosudno-policijskog sustava prema teškim prometnim prekršiteljima.

Naime, kod nas se autocestama, na dionicama bez posebnog ograničenja legalno može voziti 160 km/h (po brzinomjeru), čak i noći, po skliskom kolniku i magli! Gotovo nepojmljivo, ali je istinito, Evo kako:

1. Brzinomjer je, zbog sigurnosti, podešen da pokazuje 3 posto više, dakle realno je 155 km/h.
2. Kad radarski uređaj to izmjeri, dobiva 10 posto i ostaje 139,5 km/h.
3. Ta ‘korigirana’ brzina se po članku 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ne kažnjava (do 10 km/h).

To je ‘formula za smrt’, kojom je jučer oko 4:30, na autocesti A3 kod Velike Kopanice, 57-godišnji vozač iz Srbije, velikom brzinom, automobilom švicarskih registarskih oznaka, zabio u automobil pulskih registarskih oznaka, kojim je upravljao 72-godišnjak. Poginuo je 52-godišnji suvozač iz Srbije, a pet osoba je ozlijeđeno.

Koliko je brzo vozio još se ne zna, ali ako je tempomat postavio na 180 km/h, po čl. 54. st. 4 riskirao je kaznu, zamislite, od 34 eura, pola od 500 kn! U zemlji gdje radi, kazna bi bila najmanje 3000 švicarskih franaka i najmanje godinu sana bez dozvole.

Pametnome dosta!

Zbog toga, kao interventnu mjeru, dok toleranciju radarskog mjerenja ne smanjimo na 3 posto i ne ispravimo nelogičan članak 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (niže), na autocestama treba uvesti opće ograničenje od 100 km/h u zimskim uvjetima noću, dakle kad je veliki rizik negativne sinergije skliskog asfalta, loše vidljivosti (magla) i umornih vozača.

100 km/h je malo? Pa to bi (po izračunu 1-2-3, gore), vozačima omogućavalo da po brzinomjeru legalno voze malo sporije od 130 km/h, a vožnja od 150 km/h (po brzinomjeru bila bi kažnjiva s 250 kn).

Pa to je tolerantnije i neusporedivo blaže nego što Švicarci toleriraju i kažnjavaju na svojim cestama u idealnim uvjetima!

PRIJEDLOG IZMJENE ČL. 54. ZAKONA O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA

Sadašnji:
(1) Na cesti izvan naselja vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od brzine dopuštene postavljenim prometnim znakom, a najviše:
1) 130 km na sat na autocestama,
2) 110 km na sat na cestama namijenjenim isključivo za promet motornih vozila i brzoj cesti,
3) 90 km na sat na ostalim cestama.
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je za više od 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(3) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je za više od 30 do 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je za više od 10 do 30 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(5) Vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 2. ovoga članka izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od:
1) najmanje tri mjeseca, ako je prekršaj počinjen drugi put,
2) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put.
(6) Vozaču motornog vozila se u evidenciju upisuju tri negativna prekršajna boda ako je pravomoćnom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 2. ovoga članka.

Prijedlog novog (dorađenog):
(1) Na cesti izvan naselja vozač se ne smije vozilom kretati brzinom većom od brzine dopuštene postavljenim prometnim znakom, a najviše:
1) 130 km na sat na autocestama,
2) 110 km na sat na cestama namijenjenim isključivo za promet motornih vozila i brzoj cesti,
3) 90 km na sat na ostalim cestama.
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je za više od 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(3) Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je za više od 30 do 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je za više od 10 do 30 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(5) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji se vozilom na cesti izvan naselja kreće brzinom koja je do 10 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine.
(6) Vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz stavka 2. ovoga članka izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od:
1) najmanje tri mjeseca, ako je prekršaj počinjen drugi put,
2) najmanje šest mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put.
(7) Vozaču motornog vozila se u evidenciju upisuju tri negativna prekršajna boda ako je pravomoćnom odlukom o prekršaju proglašen krivim za prekršaj iz stavka 2. ovoga članka.

hr Sun Jan 19 2020 16:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/56bb2b1414418514018b461b/80

Bulj o posjetu HDZ-a Imotskom: "Opet su se narugali narodu Imotske krajine"

Jasno je što je posrijedi, Plenković je još nekoliko mjeseci premijer, uskoro su izbori i treba glasove naroda moje Zagore, kazao je Bulj
Mostov saborski zastupnik Miro Bulj komentirao je posjet premijera Andreja Plenkovića i HDZ-a gradu Imotskom, gdje se jučer obilježila 30. obljetnica osnutka HDZ-a u Gradu na gori.

Kazao je kako su se HDZ-ovci ponovno narugali narodu imotskog kraja. Što je još rekao, donosimo u nastavku, u cijelosti i autentično. 

- Premijer Andrej Plenković jučer je sa cilom svitom u blindiranim vozilima obišao zaboravljeni Imotski i po njihovim starim običajima uoči predstojećih unutarstranačkih i parlamentarnih izbora obećao brzu cestu od Zagvozda do Imotskog do 2023.

Jasno je što je posrijedi, Plenković je još nekoliko mjeseci premijer, uskoro su izbori i treba glasove naroda moje Zagore. Isti taj premijer i njegova većina je sa smiješkom odbijala amandmane na državni proračun u posljednje četri godine koje sam predlagao za Zagoru, od spojne ceste Kukuzovac -Križice do Sinja i Cetinskog kraja, spojna cesta do Drniša i Knina, tunel Ravča-Drvenik, spojna cesta Zagvozd- Imotski (inicijativa MI za IM - Nezavisna lista mladih za Imotski i Imotsku krajinu), kao i navodnjavanja Sinjskog polja, Drniškog polja, Imotskog polja, odvodnja u Vrgoračkom polju itd....

Ali nije samo Plenković odgovoran, protiv Mostovih amandmana glasali su i njegovi oponenti Davor Ivo Stier i Miro Kovač kao i zastupnici HDZ iz Zagore i cile Dalmacije koji su se jučer još jednom narugali narodu Imotskog kraja
 - ustvrdio je Miro Bulj 
hr Sun Jan 19 2020 13:37:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .