Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a0de6c0b9e03e0a008b45ba/80

Prebrzo jedenje povezano s pretilošću i metaboličkim sindromom

Konzumirate li obrok sporo manji su izgledi da ćete se udebljati ili da će se kod vas razviti metabolički sindrom (skupina metaboličkih poremećaja koji se očituju kao inzulinska rezistencija, nakupljanje masnog tkiva u području trbuha, visoka razina kolesterola i povišen krvni tlak), upozoravaju japanski znanstvenici.

Takvo se stanje razvija jer konzumiranje hrane na brzinu uzrokuje fluktuaciju razine šećera u krvi, što može rezultirati inzulinskom rezistencijom (otpornošću na inzulin), prenosi Independent.  

Glukoza je najznačajniji izvor energije, potreban za mišićni rad i za sve procese u organizmu, uključujući i rad mozga.

Nakon unosa hranom u organizam i apsorpcije iz crijeva razinu glukoze u krvi regulira jetra, koja osigurava održavanje razine unutar precizno određenog raspona.

Razina glukoze u krvi pokazuje fluktuacije kod svakog pojedinca koje ovise o tjelesnoj aktivnosti i vremenu proteklom od konzumiranja jela. Ove fluktuacije su dodatno povećane kod brojnih patoloških stanja kod kojih razina glukoze u krvi može biti povišena (hiperglikemija) ili smanjena (hipoglikemija).

Rezultati istraživanja izneseni na godišnjem sastanku članova Američke udruge za srce upućuju na to da bi sporije konzumiranje jela moglo biti ključno za održavanje dobrog zdravlja pojedinca. 

Tim znanstvenika s japanskog sveučilišta Hiroshime tijekom 2008. je procijenio zdravstveno stanje 642. muškaraca i 441, žene čija je prosječna dob iznosila 51 godinu, od kojih nitko nije imao metabolički sindrom. 

Sudionici istraživanja podijeljeni su u tri kategorije u skladu s opisanim navikama kada je posrijedi brizna konzumiranja hrane: spora, umjerena, brza. 

Nakon pet godina, znanstvenici su ponovno pozvali ispitanike. 

Ustanovili su da se kod onih koji su imali običaj hranu jesti brzo u najvećem postotku - 11,6 posto, razvio metabolički sindrom.

U grupi onih koji su jeli umjereno brzo metabolički sindrom se javio kod 6,5 ispitanika. Najbolje su prošle osobe koje su se izjasnile kao spori konzumenti hrane, jer se kod samo 2,3 posto sudionika istraživanja razvio metabolički sindrom. 

Znanstvenici su brzo konzumiranje hrane povezali i s češćim dobivanjem na kilaži, povećanjem glukoze u krvi i s abdominalnom pretilošću, odnosno porastom obujma struka. 

Zbog svega navedenog važno je osvijestiti sporo žvakanje zalogaja jer to mozgu omogućuje primanje signala da je sit, a to opet znači da nećete doći u napast da se prejedete. Kad ljudi jedu brzo, čini im se da se ne mogu zasititi. U tom je slučaju vrlo vjerojatno da će pojesti više hrane nego što im je potrebno. 

"Sporije jedenje može biti ključno za promjenu životnog stila koji će rezultirati izostankom razvoja metaboličkog sindroma", rekao je autor studije i kardiolog na japanskom sveučilištu Hirošima, dr. Takayuki Yamaji, dodavši kako se nada da će se rezultati japanskog istraživanja primijeniti i među stanovnicima Sjedinjenih Država.

hr Thu Nov 16 2017 20:36:33 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/592c6350b9e03e3f208b457c/80
Foto: Pixabay

Kod dehidracije pomaže voda s malo meda, soli i narančom...

Dehidrirali ste ako su vam usta i jezik suhi, a boja urina tamna. Tekućinu treba nadoknaditi vodom ili izotonicima. Posebice ljeti, treba izbjegavati pretjerano ispijanje alkohola

Prvi simptomi blage dehidracije su suh jezik i osjećaj žeđi pa je važno već tad posegnuti za tekućinom kako tijelo ne bi dodatno dehidriralo i kako se ne biste doveli u opasnost, upozorava apiterapeutkinja i fitoterapeutkinja, dr. med. Zrinka Franić.

- Umjerena dehidracija, uz navedene simptome, koji će biti još izraženiji, manifestirat će se i oligurijom, odnosno smanjenim mokrenjem. Kod teške dehidracije, uza sve to, pojavit će se ubrzan i sitan puls, ubrzano disanje, a u najgorim slučajevima i potpuni prestanak mokrenja te gubitak svijesti - pojašnjava dr. med. Zrinka Franić, znanstvena novakinja i doktorandica na Institutu za medicinska istraživanja i medicinu rada u Zagrebu.

Postoje određena stanja i situacije koje povećavaju rizik od dehidracije pa je u tim trenucima važno hidrirati se često i ispravno.

- Dehidracija se najčešće razvija kao posljedica povišene tjelesne temperature, znojenja, tvrdokornog povraćanja ili proljeva. Pravilo je da kad temperatura okoline prelazi 30°C, treba povećati unos tekućine. Posebnu pozornost treba obratiti na starije ljude i djecu. Oni često nisu svjesni potrebe za tekućinom jer ih može zavarati osjećaj žeđi koji im može biti oslabljen ili ga uopće nemaju - kaže Franić te nastavlja da je po suhoći usta i jezika najlakše primijetiti da smo dehidrirani. Pomoći može i boja urina. Ako je on taman trebalo bi popiti tekućine. Urin bi trebao biti svijetložute boje. Izgubljenu tekućinu najbolje je nadoknaditi običnom vodom, no dobar izbor su i izotonični napici jer će oni nadomjestiti izgubljene elektrolite, natrij, kalij i klorid.

- Budući da sam apiterapeut, izotonički napitak koji svakako preporučujem je sredstvo za rehidraciju s medom. U 285 ml vode dodajte 15 ml meda (tako dobijete 5-postotnu otopinu meda) te dodajte prstohvat soli. Tako ćete u organizam unijeti ne samo vodu, nego i elektrolite, jer med obiluje različitim korisnim mikronutrijentima - objašnjava liječnica Franić.

Povećanu potrebu za tekućinom imaju sportaši i tjelesno aktivni ljudi. ali i muškarci te trudnice i dojilje. Muškarci imaju manje masnog tkiva, stoga je njihova potreba za tekućinom povećana, a sportaši bi tijekom i nakon treninga trebali posegnuti za izotoničnim napitkom jer obična voda neće hidrirati njihov organizam tako brzo niti će nadoknaditi izgubljene elektrolite. Trebalo bi, posebice ljeti, izbjegavati pretjerano ispijanje alkohola, soli i proteinske hrane jer ona dodatno dehidrira organizam.

- Dobro je razviti naviku pijenja biljnih čajeva zaslađenih žličicom meda. Spriječit će se dehidracija te nadoknaditi tekućina i minerali izgubljeni znojenjem - zaključuje Franić. - pišu 24sata

hr Thu Jul 19 2018 19:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b506e9ecb557afa2e8b47ed/80
Foto: Reuters/ Carl Recine

Fotoreporter Yuri Cortez kojeg su Vatreni srušili na utakmici s Engleskom dolazi u Hrvatsku

Yuri Cortez, fotoreporter koji je iz nesvakidašnjeg kuta zabilježio slavlje hrvatskih nogometaša nakon pogotka Marija Mandžukića kojim je naša reprezentacija došla do pobjede nad Engleskom i izborila nastup u finalu Svjetskog prvenstva u Rusiji, dobio je poziv Hrvatske turističke zajednice da sa svojom obitelji posjeti Hrvatsku, što će i učiniti krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine.

"Gotovo svako veliko međunarodno natjecanje obilježi neka zanimljiva anegdota, a ono što je obilježilo ovo Svjetsko prvenstvo je slavlje hrvatskih nogometaša usred kojeg se slučajno našao i Yuri, koji je to sve zabilježio svojim fotoaparatom napravivši najoriginalnije, najspontanije i siguran sam najsimpatičnije fotografije prvenstva. Slike slavlja obišle su cijeli svijet koji je tom prilikom, osim vatrenog slavlja, vidio ljubaznost i obazrivost naših igrača. Hrvatska je prelijepa zemlja srdačnih i ljubaznih domaćina, a sretni smo što je Yuri prihvatio naš poziv te će se u to imati prilike i osobno uvjeriti“, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić koji je osobno kontaktirao 53-godišnjeg Salvadorca, voditelja meksičkog dopisništva francuske novinske agencije AFP.

Cortez je poziv prihvatio s velikim oduševljenjem.

"Poziv ovakve vrste se ne odbija. Bit će mi čast doći u Hrvatsku. Nakon utakmice s Englezima i slavlja s hrvatskim igračima osjećam povezanost s vašom zemljom za koju sam zdušno navijao u finalu“, rekao je u telefonskom razgovoru Cortez, stoji u priopćenju HTZ-a.

"Sedmodnevni boravak i odmor u Hrvatskoj Yuri će započeti u Zagrebu, a nakon toga pokazat ćemo mu sve ono najbolje od Hrvatske, našu obalu, otoke, ali i hrvatsku kontinentalnu ponudu. Potrudit ćemo se prirediti mu odmor za pamćenje“, dodao je Staničić. 

hr Thu Jul 19 2018 12:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5060d6cb557a2c318b4731/80

CEMEX Hrvatska osmi put nositelj Certifikata Poslodavac Partner

Tvrtka CEMEX Hrvatska pokazuje izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima već dugi niz godina, a njihov predan rad u ovom području potvrdio se i ove godine na svečanoj dodjeli Certifikata Poslodavac Partner koji je tvrtka CEMEX svojim kvalitetnim HR praksama zaslužila već osmi put.

Ključan element sustavno dobrog poslovnog uspjeha CEMEX-a, zasigurno je iznimno kvalitetno upravljanje ljudskim resursima. Strateška pozicioniranost HR-a, kvalitetno vođenje i nadzor procesa zapošljavanja, visok standard upravljanja učinkom, kao i omogućavanje raznovrsnih prilika za usavršavanje zaposlenicima rezultirali su time da je CEMEX Hrvatska ove godine ostvario uistinu impresivnih 96% bodova u procesu recertifikacije.

Ono čime se u CEMEX-u posebno ponose je sam odnos koji gaje prema zaposlenicima, pa tako imaju brojne kvalitetno postavljene programe koji potiču zaposlenike na pružanje sugestija, kao i razrađene programe brige za zaposlenike kojima se trude unaprijediti zadovoljstvo svojih djelatnika.

Velimir Vilović, direktor CEMEX-a Hrvatska primio je Certifikat Poslodavac Partner od Aleksandra Zemunića, člana Uprave tvrtke SELECTIO.

„Biti dijelom globalne kompanije CEMEX, a ujedno i baštiniti stoljetnu tradiciju cementne industrije u Dalmaciji, zaposlene u društvu CEMEX Hrvatska čini osobito ponosnim. Certifikat Poslodavac Partner kojeg smo i ove godine zaslužili, potvrda je najviših standarda upravljanja radnim procesima, i razlog za posebno zadovoljstvo. Certifikat Poslodavac Partner za nas predstavlja i obvezu daljnjeg unaprijeđenja našeg radnog ambijenta, pri čemu nam prvi prioritet ostaje zaštita na radu“, istaknuo je Velimir Vilović.

„Naš je cilj zaposlenicima pružiti najbolje moguće radne uvjete, uz otvorenu i suradničku radnu atmosferu te raznovrsne mogućnosti razvoja u stručnom i/ili liderskom smjeru. Ponosni smo na kontinuitet visokih standarda radnih uvjeta i materijalnih prava zajamčenih kolektivnim ugovorom. Osmi Certifikat Poslodavac Partner potvrda je da dobro radimo. Ono što nas posebno veseli je činjenica da unatoč krizi u našoj industriji, nismo spustili standarde već smo ostali kompanija koja kontinuirano radi korak više“, izjavila je Mirela Kotarac, direktorica Ljudskih resursa CEMEX-a Hrvatska.

Projekt Certifikat Poslodavac Partner podržava generalni pokrovitelj portal MojPosao i poslovni tjednik Lider kao medijski pokrovitelj.

Trenutno je 46 nositelja certifikata u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji: 24sata, AbbVie Hrvatska, AbbVie Bosna i Hercegovina, AbbVie Biopharmaceuticals GmbH Srbija, AbbVie Biofarmacevtska družba Slovenia, Aminess hoteli i kampovi, Atlantic Hrvatska, Atlantic Srbija, CEMEX Hrvatska, Ciklopea, Coca-Cola HBC Hrvatska, Coca-Cola HBC B-H Sarajevo, CROSCO, Erste&Steiermärkische Bank, Europa – upravljanje nekretninama, FINA gotovinski servisi, Henkel Croatia, Herbalife Hrvatska, HiPP Hrvatska, Hrvatska banka za obnovu i razvitak, Hrvatska pošta, Hrvatska poštanska banka, Hrvatski Telekom, INA, INA MAZIVA, JGL, JT International Zagreb, Kaufland Hrvatska, Lidl Hrvatska, Luckia Hrvatska, Molson Coors Bosna i Hercegovina, Philip Morris Zagreb, PLIVA Hrvatska, Plavi tim, Procter & Gamble, Raiffeisenbank Austria, Sandoz, Sberbank, SOS Dječija sela Bosna i Hercegovina, STSI, Tele2, Top Računovodstvo Servisi, Valamar Riviera, Valoviti papir Dunapack, Vipnet i Zagrebačka pivovara.


hr Thu Jul 19 2018 11:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aeb5d2a2af47f8ba68b46d2/80

10 trikova: Uz bijeli ocat, sodu i kavu odjeća i obuća ne smrde

PRIRODNA SREDSTVA Tenisice i cipele neće imati neugodan miris ako u njima preko noći ostavite koricu citrusa ili vatu natopljenu eteričnim uljem
Znoj ne smrdi, neugodan miris dobije u doticaju s bakterijama na koži, pa mirise uništavaju sredstva koja “ubijaju” bakterije, poput alkohola.

Ako ne možete odmah staviti znojnu odjeću na pranje, barem je ostavite da se suši na zraku. Odjeća od poliestera odgovara bakterijama zbog načina tkanja, jer imaju puno mjesta na koja se mogu “zavući”, zbog čega često smrdi i nakon pranja.

Dodajte šalicu bijelog octa i žlicu sode bikarbone u perilicu. To će odvojiti bakterije od odjeće pa neće zadržavati neugodan miris. Ako to nije uspjelo, natopite odjeću na sat vremena u vodi u koju ste dodali šalicu bijelog octa, 2 čajne žlice vodikova peroksida i dvije žličice sode bikarbone.

Pri pranju poliesterske i sportske odjeće izbjegavajte omekšivač jer na površini odjeće stvara sloj koji onemogućuje da isperete bakterije iz odjeće. Za domaći osvježivač tkanina pomiješajte pola šalice destiliranog octa, pola šalice destilirane vode i četvrtinu šalice tekućeg omekšivača za rublje. Poprskajte odjeću mješavinom i pustite je da se osuši prije nošenja. Možete ga koristiti i na zavjesama, madracima ili torbama, piše 24 sata

10 trikova za sportsku opremu:

1. Eterično ulje lavande

Stavite nekoliko kapi eteričnog ulja lavande u cipelu. Djeluje antibakterijski i ugodnog je mirisa.

2. Mirisna vata

Natopite komadiće vate eteričnim uljem (jedno od boljih je ono od limuna ili drugih citrusa) i stavite natopljene kuglice vate u cipelu tijekom noći. Do jutra će neugodni mirisi nestati.

3. Novine

Zgužvajte list novina u lopticu i nagurajte ga u rukav majice kod mjesta na kojem dođe pazuh ili u nogavice hlača. Papir će upiti vlagu i mirise. Možete ga čak staviti i u cipele kako biste uklonili neugodne mirise.

4. Pijesak za mačke

Mačji pijesak odličan je u borbi s vlagom i neugodnim mirisima. Stavite malo čistog pijeska u plastičnu vrećicu sa zatvaračem i u nju stavite majicu, zatvorite, protresite i ostavite neko vrijeme. Isto vrijedi i za cipele. Stavite mačji pijesak u cipele i neugodni mirisi brzo će nestati.

5. Kava

Mljevena kava upija mirise slično kao i pijesak za mačke. Stavite ju u zdjelicu i preko nje stavite majicu. Ostavite preko noći. Samo pripazite da vam kava ne dođe u dodir s majicom jer bi mogla ostaviti mrlju.

6. Soda bikarbona

Njezina zrnca se ‘ponašaju’ kao male spužve koje upijaju mirise. Pospite sodu bikarbonu na područja koja imaju neugodan miris i ostavite je što dulje možete. Kasnije samo istresite prah, a mirisi će nestati. 

7. Zamrzivač

Stavite odjeću ili obuću u plastičnu vrećicu i ostavite ih preko noći u zamrzivaču. Hladnoća ubija bakterije koje uzrokuju neugodne mirise. Ovo je odlična tehnika za traperice koje se ne bi trebale prati nakon svakog nošenja.

8. Ugljen

Ugljen na sebe veže neugodne mirise pa ga proizvođači osvježivača tkanina i prostora često koriste u proizvodima. Stavite komadić ugljena u dno vrećice, dodajte odjeću te dobro zatvorite i ostavite preko noći. Komadić ugljena možete staviti i u cipele. 

9. Bijeli ocat

Pomiješajte bijeli destilirani ocat i deset kapi najdražeg eteričnog ulja i pošpricajte mješavinu po svim mjestima koja želite osvježiti. Ocat će ubiti i do 98 posto bakterija, a eterično ulje će prikriti miris octa.

10. Citrusi i tvrdi sapun

Stavite komadić tvrdog sapuna ili koru limuna, grejpa, limete i/ili naranče u cipele preko noći. Uklonit će neugodan miris i dati svježinu. 

hr Thu Jul 19 2018 10:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .