Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5888e30b1eea8fdf2b8b4598/80
Foto: DalmacijaNews

Ne znate izaći iz minusa i pronaći vlastite poroke? Saznajte što je baza 0 i kako bolje kontrolirati financije

Prvo tijekom mjesec dana pratite koliko zarađujete, a koliko i na što točno trošite. Za rješavanje minusa morate pronaći vlastite poroke i izbaciti apsolutno svaki suvišan trošak

Savjesno vođenje vlastitih financija puno je kompliciranije od samog pronalaska previše popijenih kava u mjesecu. Trošenje viša novca nego što ga imate i krpanje minusa dovode do nesigurnosti i neispunjenih ciljeva koji uzrokuju financijsku tjeskobu. Brojna istraživanja pokazala su da stres povezan s novcem može ozbiljno naškoditi našem zdravlju, a krivnja koju osjećamo zbog nepotrebnog trošenja može stvoriti čak i fizičku bol.

Da ne bi došlo do toga, treba ozbiljno pristupiti svojim primanjima i potrošnji te izraditi osobni proračun. Donosimo vam najbolje savjete za najbezbolnije stavljanje financija pod kontrolu, pojašnjava Dina Hrastović za Jutarnji list.

Kako izraditi osobni proračun?

Osobni je proračun evidencija svih prihoda i rashoda u određenom vremenskom periodu. Pojednostavljeno, sve ono što zarađujete nasuprot onome koliko trošite.

Za izbor vremenskog okvira najbolje je uzeti vrijeme između dva uzastopna prihoda ili plaće - za većinu je to mjesec dana. Tekući mjesec uzmite kao odskočnu dasku za planiranje.

Napravite malu tablicu s dva stupca. U lijevi upisujte sve prihode - plaću, paušale, dohotke, džeparac; a u desni sve troškove - stanarina, rata kredita, režije, mobilni ugovor, kupnja namirnica i ostalog, jutarnje kave i večernje pivo.

Kategorizirajte svoje troškove na fiksne i tekuće.

Fiksni troškovi su stalni troškovi u svakom razdoblju, poput stanarina, kredita, režija, osiguranja i ostala plaćanja koja su često preko trajnih naloga. Tekućim troškovima pripadaju odlasci na kavu ili u kino, izleti i putovanja, novi komadi odjeće ili nova biljka u kutu dnevne sobe.Tekuće je troškove također lako organizirati u neke cjeline poput izlazaka, hrane doma ili vani, odlazaka na piće, itd.

Nakon grupiranja, dobro ih promotrite. Koja grupa troškova iskače? Koja se čini mnogo većom od ostalih ili vas je iznenadila?

Na kraju razdbolja koje ste si zadali trenutak je za povlačenje crte.

Nadilaze li vaši troškovi primanja?

Iz minusa u minus

Minus ispod crte znak je uzbune koji ne smijete ignorirati. Kada smo osvijestili potrebu za promjenom, trebamo je i uvesti. Koliki je minus? Možete li prepoznati otkuda dolazi (kreditna kartica, članstvo u teretani u koju ne idete, jedan ručak previše)? Postoji li neka stara pretplata na koju ste zaboravili?

Prepoznavanjem pravog "poroka" možete se adekvatno pripremiti za sljedeće razdoblje. Svaki suvišni trošak morate izbaciti. Napravite idealan plan. Fiksne troškove teško je mijenjati, no možda si ručak možete napraviti doma i ponijeti ga na posao ili se vožnja biciklom isplati više od benzina i parkinga ili javnog prijevoza, piše Jutarnji list.

Štednjom protiv mentalnih problema

Minus nije dovoljno dovesti do nule, posebice ako se u vašem budžetu još uvijek ne nalazi kategorija štednje i investicija. Svaka druga osoba koja pati od financijske tjeskobe za uzrok ima nedostatak ušteđevine. Daniel Goldstein, profesor psihologije na Sveučilištu u Chicagu, pojašnjava kompleksnost štednje kao sukoba u nama samima. Svakome je izazovno donijeti odluku koja pogoduje našoj budućnosti, ali znači žrtvu danas. Ljudima je iznimno teško zamisliti sebe za 30 godina - starije, s drugačijim potrebama, a posebice s potrebom za današnjim novcem. A koliko je bitno imati koju kunu sa strane, pokazalo je već spomenuto istraživanje. U posljednje dvije godine barem dvije od tri osobe posegnule su za ušteđevinom samo da izdrže do sljedeće plaće.

Koliko će netko štedjeti, ovisi o planovima i mogućnostima pojedinca. No, kao prvi korak postavite si za cilj neki ostvarivi postotak. Ako pješačenjem na posao svaki drugi dan možete uštedjeti oko pet posto ukupnih primanja, postavite si cilj na barem deset posto za sljedeće razdoblje. Natječite se sami sa sobom.

Koji je budžet najbolji za mene?

Odgovor na to pitanje ne može vam ponuditi nitko osim vas samih. Isprobajte različite načine dok ne dođete do onoga koji vama najbolje odgovara, a mi ćemo vam ponuditi neke za početno eksperimentiranje.

Obrnuti proračun: Osobito je koristan za one koji žele štedjeti i investirati, ali do kraja mjeseca nikad nemaju dovoljno novca. Ovim pristupom postavljate sebe i svoju budućnost kao glavni prioritet. Prvo što trebate učiniti čim sjedne plaća jest staviti željeni iznos na štedni ili investicijski račun. Bez iznimke i bez zakašnjenja. Od ostalog novca odvojite onaj za obavezna plaćanja, a ostatak imajte u vidu kao maksimalni iznos za razonodu.

Formula po mjeri: 50/30/20 dobar je primjer ovog tipa budžetiranja. Elizabeth Warren, akademska ekspertica za bankrot i američka senatorica, osmislila je metodu koja se temelji na raspodjeli prihoda tako da 50 posto prihoda odlazi na potrebe pojedinca, 30 posto na želje, a 20 posto na štednju. Tih 20 posto posvećeno je otplaćivanju dugova, uštedi za crne dane i mirovinskom fondu. No, ako ne uspijevate s održavanjem ovakve raspodjele, nema potrebe za brigom. Prilagodite omjere vlastitim okolnostima, a kada stignete do optimalne raspodjele, postavite si izazov ulaganja za veća zadovoljstva poput putovanja i mirovine.

Baza 0: Za one u manjoj žurbi do savršenih financija ova je praksa poput malog eksperimenta. Ideja je ove metode za svaku ulaznu kunu imati odgovarajuću izlaznu te na kraju mjeseca stići do nule. U svakom novom razdoblju proračuna možete isprobati novi način kako stići do nule. No, imajte na umu da za odgovorne financije štednja mora biti dio rashoda.

Gotovina u čarapi: Jedan od simptoma prevelike potrošnje je olako korištenje debitnih i kreditnih kartica. Lako ih je izvaditi i provući, a nakon kupnje pa skoro i da zaboravimo na nju. Znanstvena istraživanja već desetljećima pokazuju kako ne samo da trošimo više kada plaćamo karticama, nego sama transakcija doslovce manje boli. Korištenje papirnatog novca tjera nas da osvijestimo vrijednost onoga što kupujemo i uistinu preispitamo potrebu za time. Također, veća je vjerojatnost da ćemo se sjećati te transakcije, a na kraju dana i da ćemo biti zadovoljniji kupnjom.

Alternativni pristup vođenja proračuna

A da nove tehnologije zaista olakšavaju naš život, dobro pokazuju aplikacije koje vode osobni proračun umjesto nas. Izbor je velik, od onih koje samo vode evidenciju svih prihoda i rashoda naših računa do aplikacija koje temeljito analiziraju naše potrošačke navike i savjetuju nam kako ih prilagoditi za našu dobrobit. Ovakva je usluga sve češće prisutna i kod naših komercijalnih banaka pa provjerite što nude na svojim stranicama.

hr Wed Aug 28 2019 16:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4abe7c29111c42428b457d/80

Certifikacija vinarija – jamstvo kvalitete i uvjet većeg plasmana

U HGK u Splitu održan seminar o certifikaciji vinarija prema IFS Food standardu
Usklađivanje rada sa svjetskim standardima i normama za gospodarske subjekte nije samo nešto što ih čini konkurentnijima, već je danas često i uvjet samog plasmana njihove robe na tržište. S ciljem upoznavanja vinara s IFS Food standardom, čije su posjedovanje svojim dobavljačima postavili brojni međunarodni lanci supermarketa, održan je danas u HGK -Županijskoj komori Split seminar Certifikacija vinarija prema IFS Food standardu.

- Zadaća HGK je da poduzetnike upozna sa svim novostima, trendovima i zahtjevima koji se postavljaju pred njih, kako bi unaprijedili svoje poslovanje te bolje i lakše plasirali svoje proizvode i usluge“, rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Certifikati predstavljaju potvrdu kvalitete i sigurnosti proizvoda koja pridonosi njihovoj prepoznatljivosti i boljem pozicioniranju na tržištu te tako i HGK više od dva desetljeća putem znakova kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko promovira i podiže svijest o kvaliteti hrvatskih proizvoda i usluga.

Tomaš je podsjetio da je hrvatsko, a posebno dalmatinsko vino s oko 130 autohtonih sorti izuzetno zanimljivo inozemnom tržištu te predstavlja velik i još nedovoljno iskorišten potencijal.

S IFS certifikatom nazočne su upoznale predstavnice certifikacijske kuće DNV GL Adriatica d.o.o., Ana Katić i Vlatka Šćetarić.

- Prvenstveni cilj ove edukacije koju provodimo u suradnji s HGK je približiti vinarima ovaj standard i upoznati ih s osnovnim zahtjevima norme, kako bi mogli napraviti procjenu kompleksnosti i troškova certificiranja te benefite koje će im donijeti“, rekla je Ana Katić.

Iako je u Hrvatskoj malo certificiranih, Katić je navela da iz godine u godinu broj korisnika certifikata raste kako rastu zahtjevi tržišta po pitanju standardizacije i jamstva kvalitete.

IFS je međunarodni standard ne samo za vina već i šire, za prehrambenu industriju, koji daje smjernice i zahtjeve za proizvodnju i preradu prehrambenih proizvoda usklađene s najboljom svjetskom praksom. Posjedovanje certifikata potvrda je usklađenosti proizvoda sa zahtjevima norme, odnosno ostvarene visoke razine kvalitete i sigurnosti proizvoda te omogućava prodaju vina lancima supermarketa širom Europe.

A što certificiranje konkretno znači i donosi vinarima posvjedočio je poznati hvarski vinar Antun Plančić. - Primjena svih visokih standarda u proizvodnji vina, koje je dio tržišta hrane, garantira kupcu da će dobiti vino visoke razine i standarda i to ne samo danas već i u budućnosti. Higijena podruma je uvjet uspjeha svakog vina, a viši standardi higijenskih uvjeta rezultirat će boljim proizvodom koji će naše hrvatsko vinarstvo pozicionirati na globalnom svjetskom tržištu“, rekao je Plančić.

Primjena svakog novog standarda iziskuje određeno vrijeme, kapacitete i sredstva stoga su se vinari danas u Komori mogli upoznati s osnovnim zahtjevima IFS standarda i njegovom primjenom u vinarijama, od infrastrukturne prilagodbe, opreme i ambalaže, upravljanja procesima i rizicima, provođenja higijene pa do jednako važnog educiranja djelatnika.
hr Mon Feb 17 2020 17:25:45 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b0ab36e2af47f3a008b46f8/80

Potrošnja ususret Valentinovu rasla za 45%: Hrvati najviše troše u restoranima te hotelima

Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u posljednje tri godine.

Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na 48% u 2019. godini.

„Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

hr Wed Feb 12 2020 09:59:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e4197af29111cff348b4580/80

Veljača u HGK u Splitu posvećena izvozu

Danas u HGK - Županijskoj komori Split održana radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja

Iako je važnost izvoza za dugoročno održiv gospodarski rast presudna i iznimna i iako današnje globalno tržište nudi znatno veće poslovne mogućnosti od domaćeg, od 14,5 tisuća tvrtki koliko ih je aktivnih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, samo 7,7% njih izvozi. 

S krajnjim ciljem povećanja ovog postotka održana je danas u HGK - Županijskoj komori Split radionica Podrška internacionalizaciji poslovanja, kako bi se poduzetnicima predstavile novosti u programima za izvoznike i informacije o osiguranju njihovih plasmana.

Niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza

- Hrvatska gospodarska komora provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja i povećanja izvoza, a današnja radionica, kojom želimo informirati gospodarstvenike i osvještavati ih o mogućnostima podupiranja, praćenja i osiguranja njihovih izvoznih poslova, je upravo jedna od takvih aktivnosti. - rekao je predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš. Osim organizacije edukacija, Komora putem organizacije inozemnim delegacija, nastupa na sajmovima, ali i svojih predstavništava u stranim zemljama koja su na raspolaganju hrvatskim tvrtkama, radi na stvaranju preduvjeta za njihov izlazak na strana tržišta.

Radionica je organizirana u suradnji s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) i Hrvatskim kreditnim osiguranjem d.d. (HKO), koji su predstavili novosti za izvoznike, s naglaskom na investicije privatnog sektora i pripremu izvoza te izvozno-kreditno osiguranje i osiguranje kratkoročnih potraživanja prodaje roba i usluga.

- U HBOR-u smatramo da je potrebno potaknuti izvozna stremljenja naših gospodarstvenika te ih informirati o mogućnostima koje su im na raspolaganju u dijelu zatvaranja financijske konstrukcije i u dijelu osiguranja naplate izvoznih potraživanja. Nadamo se da će poduzetnici prepoznati korisnost ovih mjera i da ćemo imati pozitivne pomake. -poručila je voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju Mira Krneta. Radionica u Splitu je prva od četiri koje će se na ovu temu u prvom kvartalu ove godine održati u dalmatinskim županijama, a uslijedit će radionice u Dubrovniku, Zadru i Šibeniku.

Ulogu Hrvatskog kreditnog osiguranja, tvrtke kćeri HBOR-a koja se bavi isključivo osiguranjem potraživanja predstavio je predsjednik Uprave, Zvonimir Samodol. ''Naša je usluga posebno značajna za izvoznike jer im omogućava da otvaraju nova tržišta uz prebacivanje rizika na nekog drugog tko se bavi preuzimanjem rizika, u ovom slučaju na osiguratelja specijaliziranog samo za tu vrstu osiguranja. Ovakvim radionicama i predstavljanjem želimo prvenstveno educirati poduzetnike, ukazati im da postoji rizik te da taj rizik mogu osigurati'', rekao je Samodol.

Financiranje izvoznih projekata

A s detaljima financiranja izvoznih projekata te osiguranja potraživanja nazočne su upoznale Marina Jurašin i Ivana Petković iz HBOR-a te Aneli Džajić iz HKO-a.

Posebno su zanimljiva bila iskustva poduzetnika izvoznika koji surađuju s HBOR-om i HKO-om.

- Suradnja s HKO-om nam je dosta olakšala poslovanje jer nismo više morali gubiti vrijeme na istraživanje stranih kupaca. Osiguranje košta ali se i isplati, nama je uštedjelo vrijeme a potencijalno i novac te su benefiti osiguranja veći od troškova. - smatra Branimir Šimić iz Wellmaxa d.o.o., tvrtke za trgovinu elektro-instalacijskim materijalima.

Primjer korištenja usluga HBOR-a i vlastitog pristupa izvozu iznio je i Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o, koja se bavi proizvodnjom hrane, delikatesa i dodataka prehrani. Polić općenito smatra da naši poduzetnici slabo koriste prilike i mogućnosti koje su im danas na raspolaganju, od niskih kamata, sredstava iz fondova pa do gladi svjetskog tržišta za novim i drugačijim proizvodima i uslugama.

Mjesec veljaču je HGK – Županijska komora Split posvetila upravo izvozu i izvoznicima, te će se tako sljedeći tjedan, 20. veljače u splitskoj Komori održati seminar Nova Incoterms® 2020 pravila, na temu ovog globalno priznatog standarda o upotrebi domaćih i međunarodnih trgovinskih pojmova čiji je cilj trgovcima diljem svijeta pružiti sigurnost i jasnoću u poslovanju. 

hr Mon Feb 10 2020 18:49:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e3d643129111c7f2e8b4575/80
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell

Regionalni dani EU fondova u Imotskom: Saznajte sve o bespovratnim sredstvima i ostvarite uspješan projekt!

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s institucijama u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova, kao nositelj politike ravnomjernog regionalnoga razvoja u Republici Hrvatskoj i ove godine organizira informativno-edukativna događanja pod nazivom „Regionalni dani EU fondova“.
Putem brojnih događaja, koji će biti organizirani u 30 gradova diljem Hrvatske, šira javnost i svi zainteresirani pojedinci, na razumljiv i pristupačan način, moći će dobiti informacije o svim mogućnostima financiranja izfondova Europske unije.

Nakon uspješno odrađenih događaja u Bakru, Belom Manastiru, Biogradu na Moru, Gospiću, Garešnici, Ivancu, Karlovcu, Krapini, Križevcima, Murskom Središću, Opuzenu, Petrinji, Požegi, Puli, Solinu, Šibeniku, Umagu, Vinkovcima, Virovitici, Vukovaru, Zaboku, Zadru i Zaprešiću koji su privukli brojne zainteresirane građane, „Regionalni dani EU fondova“ održat će se ovog puta u Imotskom.

Besplatne edukacije o korištenju EU fondova održat će se u petak, 14. veljače, u Pučkom otvorenom učilištu Imotski s početkom u 10:00 sati, a pozdravnim govorima otvorit će ih g. Ivan Budalić, gradonačelnik Imotskog i predstavnik Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Edukativno-informativni dio događanja započet će panel raspravom „Razvoj Imotskog kroz fondove Europske unije“, nakon čega će uslijediti stručna predavanja pod nazivom „EU fondovi kao mogućnost financiranja“. Po završetku stručnih predavanja održat će se edukacija “Predstavljanje mjera ruralnog razvoja i postupak prijave na natječaj“ na kojoj će Dragana Kosanović iz Euro Grant Konzaltinga predstaviti aktualne mogućnosti financiranja u okviru mjera ruralnog razvoja i upoznati posjetitelje s procesom prijave putem AGRONET aplikacije.

Zaključno, svi sudionici imat će mogućnost postaviti pitanja vezana uz EU fondove. Događaj “Regionalni dani EU fondova” namijenjen je svim građanima zainteresiranima za mogućnosti korištenja fondova Europske unije. Putem interaktivnih radionica, panel diskusija i edukativnih sadržaja, polaznici će uz korisne savjete ujedno imati priliku razmijeniti iskustva i povezati se s predavačima i drugim sudionicima, sa svrhom jačanja suradnje na svim razinama i realizacije što većeg broja projekata.

Prijavite se na besplatne edukacije, saznajte sve o mogućnostima korištenja EU sredstava i postanite dio svijeta EU fondova!

Direktan link na prijavu


hr Fri Feb 07 2020 14:21:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .