Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5f077214daf72d742e8b457e/80
Foto: Pixabay

Hrvatski pomorci zatočeni diljem svijeta, iz Sindikata poručuju: 'Bit će gadnih posljedica'

Ministarstvo je koncem travnja ipak odlučilo pomorce osloboditi plaćanja poreza na dohodak, zbog pada prometa uslijed pandemije koronavirusa

- Na pomorce, ali i neke druge radnike, se potpuno zaboravilo u ovim trenucima korona krize, a ono što im se dešava je zaista stravično. Dakle, trenutno je strahoviti problem izvršiti smjenu posade bilo kojeg broda bilo gdje u svijetu, jer svaka država vodi svoju politiku kojom se pokušava oduprijeti koroni, i trenutno ne postoji ta međunarodna institucija u svijetu koja bi mogla neku državu natjerati da dozvoli iskrcaj posade i omogući njihov transfer u matične države, kaže Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske za Glas Istre

- U normalnim vremenima smo u Hrvatskoj imali između 750 i 800 smjena posada brodova u mjesec dana, a od ožujka jedva trećina pomoraca uspije napraviti smjenu kako treba. To je vrlo ozbiljna situacija koja već dovodi do zabrinjavajućih posljedica, pa se mi svi moramo ozbiljno zapitati u kakvom su psihofizičkom stanju ti ljudi, imaju li uopće dovoljno namirnica, robe i drugih potrepština za biti na brodu. Vjerujte mi, bit će gadnih posljedica, bit će bolesti i samoubojstava, ali kako to riješiti kad se svaka država u svijetu poziva na svoj suverenitet i zadržava pravo da zaštiti svoje građane tako da zatvori granice. U redovnim okolnostima, oko 15 tisuća Hrvata plovi međunarodnim vodama, a u ovom trenutku vam je sigurno između 6.500 i 7.000 Hrvata na raznim brodovima diljem svijeta, od kojih polovica ima problema s povratkom kući, kaže Melvan za Glas Istre

Svjedočanstvo pomorca

Međutim, navodi da je kompanija dužna napravit smjenu pomoraca i pronaći način kako će to napraviti, pa makar to značilo skretanje broda s njegove planirane rute. U nekim slučajevima, zbog nemogućnosti provođenja smjene posade broda, kompanije čak nude veće plaće posadama da bi izdržale još koji mjesec na brodu, dok bude omogućena njihova repatrijacija. Svjesni cijele situacije, iz Sindikata pomoraca su čak uspjeli uvjeriti Ministarstvo da ne kažnjava pomorce u ovakvoj situaciji. Naime, malo je poznato da pomorci moraju imati najmanje 183 dana navigacije da im država ne bi uzela 50 posto onoga što su svakim užasnim momentom na tom brodu zaradili. Evo svjedočanstva jednog pomorca kako njihova svakodnevnica izgleda:

- Opće je poznat podatak da pomorci moraju imati 183 dana navigacije godišnje, to jest 4.392 radnih sati. Usporedbe radi, radnik na kopnu, za 6 mjeseci staža odradi oko 1.080 sati. Pomorci su 4.392 sati pod stresom od posla koji je skoro pa u svakom trenutku opasan, bilo da se bore s "običnim" ciklonama ili valovima i vjetrom koji nerijetko premašuju Beaufortovu ljestvicu koja mjeri valove do 14, 15 metara, pa sekunde čekanja izranjanja prove postaju vječnost i svaki novi val je novi stres opstanka za goli život. Sve su češći napadi pirata. U tom momentu, ako je posada imala sreće, sklonila se u Citadel - sigurnu ili paničnu sobu - a sam naziv dovoljno govori o stresu kojem smo izloženi. Moraju imati 183 dana navigacije da im država ne bi uzela ogroman porez, a ako pomorac umre u godini u kojoj nije ostvario 183 dana navigacije, država svejedno naplati svoj nemilosrdni porez obitelji pokojnog pomorca. Europska komisija je dopustila da se stopa poreza može spustiti i do 0 posto, ali naše Ministarstvo financija nema sluha za to iako hrvatsko gospodarstvo uprihodi milijardu dolara od nekoliko desetaka tisuća naših pomoraca, a to je oko 1.7 posto BDP-a. Dodamo li na to porez koji iznosi 24, odnosno 36 posto, ovisno o zaradi, a k tome još i prirez, plaćanje zdravstvenog osiguranja iako su i na brodu osigurani od poslodavca, pa još puste brevete koje se polažu, obnavljaju i plaćaju svakih par godina, pitamo vlasti zašto tolika pljačka pomoraca, pita se sugovornik Glasa Istre, pomorac.

Stoga je nadležno Ministarstvo koncem travnja ipak odlučilo pomorce osloboditi plaćanja poreza na dohodak, zbog pada prometa uslijed pandemije koronavirusa. Ministarstvo je, naime, donijelo uputu za provedbu odredbi Pomorskog zakonika u svrhu utvrđivanja "183 dana u međunarodnom prometu", radi oslobađanja od plaćanja poreza na dohodak pomoraca za vrijeme trajanja pandemije koronavirusa. Sukladno uputi, pomorcima koji plove u međunarodnoj plovidbi u broj potrebnih 183 dana računaju se i dani provedeni na liječenju od posljedica epidemije koronavirusa, odnosno dani provedenu u izolaciji, samoizolaciji ili karanteni. Osim toga, priznaju se i dani koji nisu ostvareni zbog poslovno uvjetovanih razloga, kao i dani boravka pomoraca na brodu u situacijama kada je nastupio prekid ugovora o radu, a pomorac nije bio u mogućnosti iskrcati se s broda. Budući da je mnogima ova vijest promakla, oni koji nisu uspjeli otići na brod prema planiranom rasporedu i dalje strahuju od naplate poreza. Zapravo je teško reći kome je gore, onima koji se ne mogu iskrcati s broda, ali i dalje dobivaju plaću, ili onima koji se na njega ne mogu ukrcati i zaraditi ono na što su računali, a čitava obitelj ovisi o njima. Najtragičnija situacija u ovom trenutku je na kruzerima diljem svijeta, ističe Melvan.

- U svibnju su vam u Dubrovnik uplovila tri kruzera s posadama od nekoliko stotina, pa i gotovo tisuću članova posade iz raznih zemalja. Repatrijacija i smjena posade se obavila iz Dubrovnika, jer ih niti jedna druga država nije htjela uzet! To je tragično! Znači, Italija, na primjer, nije htjela uzet svoje građane u talijanskoj luci, nego su morali pristat u Dubrovniku i od tuda otići za Italiju. Među njima je bilo i nekoliko stotina Hrvata za koje se ta priča još i dobro završila, za razliku od, primjerice Filipinaca koje njihova država ne želi ni dan danas uzeti natrag, pa sad imate 11 kruzera koji plutaju ispred obale Filipina, a država ne dopušta svojim građanima da stupe na kopno. Danas u svijetu imate nevjerojatno tragičnih priča, pogotovo u kruzing industriji koja je zbog korone totalno propala i neće se sigurno oporaviti još nekoliko godina. Nažalost, imate i takvih kompanija koje bezobrazno koriste ovu situaciju da bi uštedile, jer ih svaka smjena posade itekako košta, pogotovo u ovako kompliciranim situacijama, ali za boga miloga, ljudi moraju ići doma i točka, koliko god da to košta. Zato su se neke kompanije organizirale i zajednički dogovorile charter letove da bi vratile svoje ljude doma. Ali sve to vam malo znači ako neke države zatvore svoje granice i ne dozvoljavaju nikakav promet, kaže Melvan.

Patnja i tragedija pomoraca moraju se hitno okončati

Napominje da je Sindikatu pomoraca problem što im se moraju javiti sami pomorci koji su se našli u ovako nezavidnim situacijama i problemima, a ne njihove obitelji. Zna se dogoditi, recimo, da neki pomorac ima samo potrebu izjadat se svojoj obitelji, koja onda, mimo njihove privole, zove Sindikat i traži da riješe problem. No, jedna je stvar stav i poimanje cijele situacije sa strane članova obitelji, a druga je stvar što taj pomorac želi, ističe Melvan. To dakako ne umanjuje činjenicu da je pomorcima u ovim trenucima jako teško, ali zato se pomorci moraju javiti osobno kako bi Sindikat i nadležna Ministarstva mogli krenuti s rješavanjem problema.

Besmisleno je uopće pokušavati zamišljati kakav utjecaj na zdravlje može imati šestomjesečno zatočeništvo na brodu. Pandemija korone pokazala je da se svatko zatvara u sebe unutar svojih granica i svijet kao „globalno selo“ ne funkcionira. Najveća tragedija na koju nam je ukazala korona je totalni nedostatak bilo kakve solidarnosti, humanosti i suradnje, pa i bezdušnosti prema vlastitim građanima. Međunarodna federacija radnika u prometu (ITF) i Međunarodna brodska komora (ICS) predložile su svim pomorcima koji su prekoračili termine iz svojih ugovora o boravku na brodu da sastave pisanu izjavu da su zdravstveno nesposobni obavljati svoj posao, jer po svim parametrima u mnogim slučajevima to i jesu, a s time se složio i hrvatski Sindikat pomoraca.

- Dogodit će se trenutak kad brodovi više neće moći isplovljavat i možda će se tada konačno netko trgnuti i shvatiti da se mora hitno poduzeti nešto da bi taj svjetski prometni lanac mogao funkcionirati. Ova patnja i tragedija se mora prekinuti i točka, poručuje Melvan za Glas Istre.

hr Thu Jul 09 2020 21:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f022a20daf72d65278b462f/80
Foto: D.N.

"Od verbalnog 'okretanja budućnosti' državnog vrha još je važnije policijsko pretvaranje nepoznatih počinitelja u poznate"

SDP-ovac Goran Kotur osvrnuo se na gnjusan čin u Splitu...
Šef splitskog SDP-a Goran Kotur komentirao je vandalski čin u Splitu gdje je, za sada, nepoznati počinitelj išarao Toyotu srpskih registracijskih oznaka, ali se osvrnuo i na današnje govore državnog vrha.

Njegovo priopćenje donosimo u nastavku: 

- Oštećivanjem Toyote srpskih registracijskih oznaka grafitima punim mržnje na splitskom Spinutu nepoznati počinitelj je na Dan pobjede i domovinske zahvalnosti očito želio pokazati svoje "domoljublje". Ustvari je napadom na imovinu turista iz Srbije mržnju pokazao prema Splitu i Hrvatskoj koji velikim dijelom žive od turizma, koji je trenutno u iznimno velikoj krizi zbog epidemije. Mržnju je nepoznati počinitelj zapravo pokazao i prema porukama državnog vrha, ali i generala Ante Gotovine, koje se mogu svesti pod zajednički nazivnik "okretanja budućnosti".

Ali dok se god govor mržnje, uključujući i ustaški pozdrav "za dom spremni", koji je u skraćenom obliku napisan i u ovom slučaju, tolerira od strane države, "okretanje budućnosti" ostaje lebdjeti u zraku kao dobra namjera iza koje ne stoji dovoljna količina političke volje. Štoviše, od Plenkovićevog, Milanovićevog i Gotovininog verbalnog "okretanja budućnosti" još je važnije policijsko pretvaranje nepoznatog počinitelja u poznatog, i u slučaju spinutskog grafita punog mržnje, i u mnogim drugim slučajevima. - stoji u priopćenju. 
hr Wed Aug 05 2020 18:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b559fadcb557a7b3b8b4736/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Nema prekršajne prijave za HOS-ovce koji su u Kninu vikali "Za dom spremni"

Iz policije je rečeno da se radilo komemorativnim okolnostima...

Policija neće podnijeti prekršajne prijave protiv HOS-ovaca koji su se jutros okupili u Kninu i na glavnom trgu vikali "Za dom spremni". - potvrdili su iz šibenske policije za N1.

Kako je javila njihova novinarka, iz policije je rečeno da se radilo komemorativnim okolnostima, jer se sve odvijalo kod spomenika braniteljima. Pritom se, dodaje, pozivaju na smjernice Vijeća za suočavanje s posljedicama vladavine nedemokratskih režima.

Podsjetimo, skupina predvođena Markom Skejom, od kojih je većina imala crne majice s grbom HOS-a i crvenim beretkama, jutros je stigla u Knin na obilježavanje Oluje. 

Dok je trajao program, skupina je pjevala te te izražavala nezadovoljstvo zato što im nije dopušten ulazak na trg, a mogao se čuti i uzvik "Za dom spremni". 

Tek kada se program završio, HOS-ovci i pripadnici drugih braniteljskih udruga pušteni su na trg.

hr Wed Aug 05 2020 17:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f1e7359daf72d4d428b4641/80
Foto: DalmacijaNews

Škoro: "Domovinski pokret nikad neće pristati na izjednačavanje žrtve i agresora"

Iz stranke su poručili i da koronavirus nije smio razdvojiti ljude jer se tako hrvatskom narodu ograničava proslava

Predsjednik Domovinskog pokreta Miroslav Škoro došao je u Knin povodom 25. obljetnice Oluje, ali nije sudjelovao u službenom prtokolu. 

Jedan od glavnih razloga jest, kako kaže čelnik stranke, "trgovačka koalicija HDZ-a i SDSS-a". 

Iz stranke su poručili i da koronavirus nije smio razdvojiti ljude jer se tako hrvatskom narodu ograničava proslava.

- Domovinski pokret nikad neće pristati na izjednačavanje žrtve i agresora. Nisam sudjelovao u službenom protokolu jer se u centar pozornosti stavlja nešto što ne bi trebalo. Ono što se događa je jedna loša politička trgovina Andreja Plenkovića i Milorada Pupovca. Prije svega ovde moraju biti ljudi koji su se borili za Knin, a njima je onemogućen pristup. - poručio je Škoro.

Dodao je i da se veća pažnja pridaje tome što je član SDSS-a i potpredsjednik Vlade Boris Milošević došao u Knin, umjesto da u fokusu bude sama obljetnica Oluje. - piše N1

hr Wed Aug 05 2020 15:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2aadbcdaf72d8b558b45b3/80
Foto: MORH/J.Kopi i T.Brandt

FOTO/VIDEO: U Kninu obilježena 25. obljetnica vojno-redarstvene operacije Oluja

Djeca poginulih i nestalih hrvatskih branitelja, pet pripadnika HV-a i pet pripadnika MUP-a položila su ruže na spomenik hrvatske pobjede ”Oluja 95”

Budnicom ulicama grada Knina u ranim jutarnjim satima u srijedu, 5. kolovoza 2020. započelo je središnje obilježavanje Dana pobjede i domovinske zahvalnosti, Dana hrvatskih branitelja te 25. obljetnica vojno-redarstvene operacije Oluja.


Svečanom obilježavanju u Kninu nazočili su predsjednik Republike Hrvatske i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga RH Zoran Milanović, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade i ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved, ministar obrane Mario Banožić i ostali ministri u Vladi RH, načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH admiral Robert Hranj sa suradnicima, predstavnik hrvatskih branitelja i ratni zapovjednik u vojno-redarstvenoj operaciji Oluja general Ante Gotovina, saborski zastupnici, vojni izaslanici savezničkih i partnerskih zemalja, predstavnici lokalnih i civilnih vlasti, pripadnici Hrvatske vojske te sudionici operacije Oluja.


Već tradicionalno, na kninskoj tvrđavi uz podsjećanje na operaciju Oluja, pročitana su imena poginulih i nestalih pripadnika u VRO Oluja, njih 241.

Zvonjava crkvenih zvona simbolično je najavila trenutak ulaska pripadnika Hrvatske vojske u Knin tijekom operacije, a na jarbolu se sa samog vrha kninske tvrđave, kao i prije 25 godina, zavijorila hrvatska zastava.

Ispaljeno je dvadeset i pet počasnih plotuna, a svečanost je nastavljena letačkim programom u kojem su kninskim nebom preletjela dva borbena zrakoplova MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, a svojim nastupom svečanost je uveličala i akro grupa Krila Oluje.

U crkvi Gospe Velikog Hrvatskog Krsnog Zavjeta služena je koncelebrirana misa za poginule, umrle i nestale hrvatske branitelje koju je predvodio splitsko-makarski nadbiskup mons. Marin Barišić.

Podsjetimo kako je program središnjeg obilježavanja 25. obljetnice VRO Oluja koncipiran u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo u skladu sa ovogodišnjim specifičnim okolnostima uzrokovanim pandemijom koronavirusa, odnosno preporuke epidemiološke struke bile temelj za planiranje organizacije ove obljetnice.

hr Wed Aug 05 2020 15:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .