Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585698251eea8f5f658b45b7/80
Foto: Miroslav Lelas

Željko Marušić: Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri velike pogreške

Željko Marušić, prometni stručnjak, poslao je priopćenje u kojem proziva Ministarstvo prometa. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
- Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri pogreške, neizmjerno štetne za Hrvatsku:

1. suglasnost sa ‘Superhik’ poreznom reformom, kojom poskupljuju novi automobili za 90 posto građana,
2. odustajanje od vinjeta,
3. branjenje štetnog ‘statusa quo’ u taksi prometu,
4. najava gradnje brze ceste Žuta Lokva - Križišće umjesto autoceste A7.

Kad je nekome glavna dvojba hoće li za 50.000 kuna kupiti sat marke Rolex, Omega ili Breitling, kad u tome, živeći u paralelnom svijetu obilja i blagostanja, autističan na socijalno okruženje, vidi ‘pametno raspoređivanje imovine’, njegov je problem.

Ali kad takav, dok prosječna starost automobila na našim cestama prelazi 13 godina (2010. bila je deset), konfuznom mješavinom ekoloških i vrijednosnih kriterija, zanemarujući sigurnosne i socijalne, očito gurajući interese EU moćnika, odluči poskupjeti 90 posto novih vozila kakva mogu kupiti građani iz realnog života, ‘vrag je odnio šalu’.

Na hrvatskim cestama u 2016, zaključno s petkom, poginule su 292 osobe, u usporedbi sa 333 iz istog razdoblja 2015., dakle 12 posto manja. Premda, uz malo sreće, godinu možemo zaključiti s najmanje poginulih ikada (dosad najmanje 308 u 2014., a lani 348), s time, ne da ne možemo biti zadovoljni, nego se trebamo zabrinuti. Naime:

- proteklih se godina iz Hrvatske odselio golem broj hrvatskih građana, i to radno, dakle i prometno najaktivnijih, pa se izmijenila baza za izračun statistike smrtnosti na cestama, a pogotovo njena struktura te statistika više nije vjerodostojna, pogotovo usporedno s ostalim zemljama EU, gdje velik priliv radno i prometno aktivnog stanovništva čini prometne statistike lošijima od realnih,

- premda je u protekle dvije godine prosječna starost osobnih vozila porasla sa 12 na 13 godina, to znači da je ove godine prosječni auto na našim cestama proizveden 2003., a 2012. bio je 2002. Dakle, usprkos svemu, auti su koliko-toliko sigurniji, aktivno i pasivno.

- prosječna starost vozila kojima dolaze naši turisti (sloj građana nešto iznad prosjeka tih zemalja, jer ispodprosječni manje putuju) u dvije se godine smanjio s osam na sedam, pa je 2014. prosječni turist vozio automobil iz 2006., a proteklog ljeta iz 2009. Dakle znatno sigurniji.

- usprkos svemu, dok će prosječna smrtnost na EU cestama u 2016. biti oko 50 poginulih na milijun stanovnika, realna će u Hrvatskoj biti oko 80, dakle 60 posto veća!

Dok minister financija porezne škare, oštrim vrhom i čeličnim sječivom usmjerava prema hrvatskim pješacima, biciklistima, mopedistima i motoristima, koji sudjeluju sa 47 posto u ukupnom broju poginulih, a i prema ostalim sudionicima, a minister prometa to pasivno promatra, odnosno poreznu reformu ne uvjetuje boljicima za prometni sustav, suočeni smo s velikim problemom.

Kako nevolja nikad ne dolazi sama, uslijedio je dodatni komplot nerazumnih odluka. Svi koji misle kako je skokovit rast turističkog prometa i zarade proteklih sezona rezultat samo naše pameti i poboljšanja turističke ponude, a ne prvenstveno američke politike, koja je napravila dar-mar na južnom i istočnom Mediteranu, rastjeravši turiste s nama konkurentskih tržišta, usmjerivši ih dijelom k nama.

Svaka osoba koja kruh zarađuje na tržnici, izračunala bi kako nam je povišenje cestarine u ovom trenutku štetno, jer neće povećati, nego smanjiti ukupnu zaradu. I višestruko riskantno.

Po stoti put naglašavam (srećom je srušena tzv. ‘monetizacije autocesta’, izvjesno najštetniji ‘deal’ u hrvatskoj povijesti, jer bi rasprava bila ‘passé’), uvođenje vinjeta za autoceste, do konačnog rješenja - satelitskog nadzora i naplate cestarine na svim prometnicama, uz ukidanje godišnjeg paušalnog plaćanja pri registraciji, što je realno nakon 2025., neprocjenjivo je i višestruko korisno za Hrvatsku. Nažalost svi argumenti malo koriste...

Kad bi se barem shvatilo da bi, uz sve koristi za turizam, gospodarstvo, i smanjenje stradavanja, uvođenjem vinjeta, zbog povećanja prometa, bitno porasla vrijednost zemljišta i svih nekretnina u bližem i daljem okruženju od autocesta. Sve koncesije uz autocestu, od pumpnih stanica, ugostiteljskih i uslužnih objekata, do svega u postojećim i budućim gospodarskim zonama, nakon isteka postojećih ugovora, odnosno u novim aranžmanima, ugovarale bi se po višim cijenama. To bi nadomjestilo i uvelike nadmašilo ‘gubitak’ u primarnoj naplati, ako bi ga i bilo.

Istodobno, preusmjeravanjem prometnih tokova s nesigurnih dvosmjernih prometnica na sigurne autoceste (premda i njih treba doraditi, prvenstveno po pitanju zaštitnih barijera i ograda te posebice drenaže), broj ukupno stradalih u cestovnom prometu smanjio bi se, kratkoročno, 10 do 20 posto. Dugoročno i više.

Prvenstveno jer bi 'nestale' tisuće pogibeljnih i prometno nepotrebnih pretjecanja svakodnevno, a bilo bi neusporedivo manje negativnih interakcija automobilskog i kamionskog prometa s pješacima, biciklistima, motoristima i mopedistima, koji najviše stradavaju.

Po stoti put napominjem kako jeftin taksi spašava živote u prometu:

Novi modeli poslovanja i nove tehnologije ne mogu se zaustaviti, kao što su nestali telexi i telefaxi te svi koji su ih proizvodili i radili na njima, kao što umiru fotografske radnje, poslovi tipkačica, konduktera, klasičnih tajnica koje nazivaju i tipkaj...

Treba štititi zakon, ali gotovo cehovsko branjenje taksista u povlaštenom poslovnom položaju, kojeg sebično koriste desetljećima, nespremni za tržišnu utakmicu, pa preskupom uslugom bitno pogoršavaju sigurnost i gospodarske tokove, potpuno je neshvatljivo i štetno za nacionalne interese.

Na kraju svega, odustajanje od gradnje autoceste A7 od Žute Lokve do Križišća i najava gradnje brze ceste, pokazuje kako imamo ozbiljnih problema u vođenju prometnog sustava RH.

Autocestovna spojnica od Žute Lokve do Križišća prometno je najvažniji dio cestovnog sustava RH, prioritetniji i od Pelješkog mosta.

Naime, time se za financijski najvažniju rijeku turista, koja s Apeninskog poluotoka od kraja srpnja dolazi na srednji i južni Jadran bitno skraćuje put. Taman toliko, da se u jednom danu, ne samo iz Milana i Torina, nego i iz Rima može doći do Splita. Ovako je to praktički nemoguće, odnosno nužno je usputno prenoćište ili riskiranje vozeći preumoran.

A brza cesta, kojom se štedi 20-30 posto, umjesto sigurne autoceste (troškovnik od 800 milijuna eura napuhan je nerealnim i nepoštenim dosadašnjim kalkulacijama), najpogibeljnija je prometnica.
Neovisno je li promet u oba smjera ili su dvije trake u istom smjeru, ali bez zaustavne, svako zaustavljanje (kvar, ostanak bez goriva, umor...) stvara pogibeljnu situaciju.

Rizik ulaska u kontra smjer znatno je veći, a mogućnost izbjegavanja vozila iz kontra smjera geometrijski je dvostruko, a sinergijski trostruko manja, nego u slučaju autoceste.

To je pokazala jučerašnja teška nesreća na 'Kalmetini', zasad (jedna je od tri ozlijeđene osobe u teškom stanju) srećom bez tragičnog ishoda.

Zbog lošijih sigurnosnih značajki na brzoj cesti brzinu treba ograničiti na 100 km/h i niže, poništavajući velik dio pozitivnog učinka autoceste.

Usto, kad bi se, naknadno, shvativši iznimnu važnost, brzu cestu željelo pretvoriti u autocestu, troškovi rekonstrukcije bili bi trostruko veći od ‘ušteda’ u primarnoj gradnji - napisao je Marušić.

Facebook komentari

hr Sun Dec 18 2016 16:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/588c7c481eea8f86378b45c3/80
Foto: Ali Relata

Plenković siguran da će imati parlamentarnu većinu

U pogledu mogućnosti novih izbora, Plenković kaže da oni mogu biti i sutra i da je siguran u pobjedu, kao i u pobjedu na predstojećim lokalnim izborima, ali da je njemu bitna poruka stabilnosti

Hrvatski premijer Andrej Plenković izjavio je u petak u Bruxellesu da će sigurno imati parlamentarnu većinu te da će uskoro biti imenovani novi ministri i predsjednik Hrvatskog sabora umjesto članova Mosta, dosadašnjeg partnera HDZ-a.

 "Imat ćemo to vrlo skoro", rekao je Plenković novinarima odgovarajući na pitanje kada će biti izabran novi predsjednik Sabora i novi ministri.

 Istaknuo je da u Hrvatskom saboru ima puno odgovornih zastupnika i stranaka. "Hrvatska ima krupnih problema i moja je zadaća da ih rješavam. Moj je cilj što prije rekonfigurirati parlamentarnu većinu i što prije nastaviti s radom. Činjenica da sam danas imenovao državne tajnike s ovlastima da naprave primopredaju u ministarstvima znači da vlada funkcionira sasvim normalno i sve što je bitno stabilno je, a parlamentarna većina će biti tu, možete biti sigurni u to", rekao je Plenković.

 U pogledu mogućnosti novih izbora, Plenković kaže da oni mogu biti i sutra i da je siguran u pobjedu, kao i u pobjedu na predstojećim lokalnim izborima, ali da je njemu bitna poruka stabilnosti.

 "Ova situacija koja se dogodila nije došla mojom voljom, ali postoje određeni limiti, gdje podvlačite crtu i donositi političke odluke. Kod ovakvih situacija nemam nikakvih dilema, ni u životu ni u politicu", rekao je Plenković.

 Plenković je u četvrtak na sjednici vladi razriješio trojicu Mostovih ministara nakon što su oni glasovali protiv očitovanja vlade o zahtjevu oporbe da se izglasa nepovjerenje ministru financija Zdravku Mariću.

Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 10:55:47 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e88aa8b47398ad0a8b4574/80

Slovenija: I danas gužve na granici s Hrvatskom

I u subotu ujutro dosta se čeka na graničnim prijelazima između Slovenije i Hrvatske, najviše na najvećem prijelazu Bregana/Obrežje, prema jutrošnjim podacima slovenskih prometnih servisa.

Osobni automobili na tom najvećem prijalazu za ulazak u Sloveniju trebaju jedan sat, a za izlaz dvadeset minuta dok autobusi za izlazak i ulazak trebaju oko dva sata. Na graničnom prijelazu Macelj/Gruškovje čeka se oko jedan sat, a u petak su prometni servisi javljali da se pred izlazom iz Slovenije na granici u jednom trenutku bila stvorila i kolona vozila duga sedam kilometara.

Manje se po podacima iz slovenskih izvora, i jučer i danas, najviše jedan sat, čeka na prijelazima u Istri.
Slovenski mediji u subotu znatnu pažnju posvećuju predviđenom sastanku slovenskog i hrvatskog premijera u vezi s rješevanjem pitanja gužvi na granici što ih je uzrokovala nova europska uredba posvećena većoj sigurnosti.

Državni tajnik u slovenskom MUP-u Boštjan Šefic izjavio je kasno sinoć za Slovensku televiziju da pitanje pojačanog nadzora graničnih prijelaza s Hrvatskom za zaštitu schengenskog prostora i povećanje sigurnosti nije bilateralno pitanje.
Hrvatska po njegovim riječima ima problem s izvođenjem kontrola jer nije dio schengenskog prostora i njen program ispunjavanja schengenskih uvjeta još nije prošao evaluaciju, za razliku kako je dodao evaluacije koju su već dobile Bugarska i Rumunjska.


Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 10:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/585a27c51eea8f4c758b465d/80
Foto: Larmoyeux

HAK:Mjestimice mokre ceste, jak vjetar

Ceste su mjestimice mokre u Dalmaciji, Lici, Slavoniji, Baranji i sjeverozapadnoj Hrvatskoj; magla mjestimice smanjuje vidljivost na cestama u unutrašnjosti, a zbog jakog vjetra ima ograničenja u cestovnom i pomorskom prometu, izvijestio je jutros Hrvatski autoklub (HAK).

Zbog jakog vjetra na Jadranskoj magistrali (DC8) između Bakra i Karlobaga zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama i motocikle (I. skupinu vozila), dok je između Karlobaga i Svete Marije Magdalene dodatno zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupinu vozila).

Jak vjetar usporava promet na autocestama: A1 između prolaza Vučipolje i vijadukta Božići te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine no autoceste su otvorene za sve skupine vozila.

Zbog prometne nesreće na državnoj cesti DC3 u mjestu Blaževdol vozi se jednim trakom usporeno, navodi se u izvješću od 7,20 sati.

Magle ima na cestama u unutrašnjosti i na dionicama autoceste A4 Goričan-Zagreb između Goričana i Varaždina te Brezničkog Huma i Zagreba.

S obzirom na povremene sustavne granične kontrole i pojačan promet moguća su čekanja na pojedinim graničnim prijelazima sa Slovenijom, BiH i Mađarskom. Pojačan je promet osobnih vozila na graničnim prijelazima: Pasjak, Macelj, Bregana i Metković. Pojačan je promet teretnih vozila na izlasku na graničnom prijelazu Bajakovo, kolona je oko 1 km.

Zbog vjetra u prekidu su katamaranske linije Split-Hvar-Vela Luka-Ubli, Split-Hvar-Korčula, Split-Bol-Jelsa. Trajekt na liniji Vis - Split u nedjelju, 30.04.2017., isplovit će iz luke Vis u 16,30 sati umjesto u 15,30 sati, a povratak iz Splita je u 19,00 sati.

Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 08:08:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c1ba0db4739891b18b4586/80
Foto: Facebook

Nestao s 1.3 milijuna kuna: Dok ljudi očajavaju i traže ga, "tata Slaven" živi kao da se ništa nije dogodilo

Neko vrijeme nije se znao gdje je nestao Slaven Vujić, ljudi su mislili da je nestao iz Hrvatske, no on je i dalje u svojoj kući u Igrišću

Dok mu bivši suradnici pokušavaju ići u trag, zovu u pomoć nadležne institucije i medije kako bi doznali gdje je završilo više od milijun kuna donacija udrugama za djecu sa senzornim poremećajima, koje je vodio, i govore kako zbog njegovih postupaka ljudi gube vjeru i volju da pomažu bespomoćnoj djeci, život Slavena Vujića nije se puno promijenio.

Novinari portala 100 posto pronašli su ga u njegovoj kući u Igrišću, na adresi na kojoj je prijavljen i Grad anđela, udruga kojoj su građani, tvrtke i institucije donirale oko 400.000 kuna u samo nekoliko mjeseci. Za uređenje te kuće i okućnice Vujić je potrošio 86.187,50 kuna s računa Grada anđela tvrdeći da će je pretvoriti u centar prilagođen djeci sa senzornim poremećajima, a članovi udruge smatraju kako se radi o izvlačenju novca preko fiktivnih računa.

Izvlačio novac uz pomoć partnera svoje bivše žene

Račune je Vujiću izdavao GOR INFO d.o.o., informatička tvrtka koja u popisu registriranih djelatnosti nema građevinske radove, pa je nejasno kako je uopće mogla izdavati račune za građevni materijal, a vlasnik Goran Gorup je u vezi s Vujićevom bivšom suprugom.

Slaven Vujić odbio je razgovarati s ekipom 100posto.hr i komentirati optužbe bivših suradnika iz Grada anđela, koji su ga prijavili DORH-u. U nadležnom državnom odvjetništvu rekli su nam kako je postupak zbog veličine spisa još u fazi istraživanja kriminalnih radnji. 'Tata Slaven'nam nije htio odgovoriti ni na pitanje je li već razgovarao s organima reda.

Vujić se dovezao pred kuću u srijedu u rano poslijepodne sa sinom, koji ima senzorni poremećaj karakterističan za autizam, ušao odbivši razgovor i do daljnjega nije izlazio.

Od mještana u selu Igrišće kraj Zaprešića doznajemo kako 'tatu Slavena' znaju po redovitom džogiranju koje je ipak malo prorijedio posljednjih tjedana. Vujić se prije bavio ultimate fightom, surađivao s Mirkom Filipovićem Cro Copom i bio komentator njegovih mečeva.

Isključili mu vodu pa se priključio na susjedov bunar

Mještani Igrišća nisu htjeli puno govoriti o 'tati Slavenu' jer mu se ne žele zamjeriti. Doznali smo ipak kako se, kad su mu zbog neplaćanja računa isključili vodu iz gradskog vodovoda, jednostavno priključio na susjedov bunar.

U dvorištu svoje kuće je novcem Grada anđela uredio dječji park i nasuo šljunak, no mještani Igrišća kažu kako baš i nisu viđali da djeca tamo dolaze.

Razočarani članovi Grada anđela kažu kako je Vujić novac izvlačio prebacivanjem s računa njihove udruge na račun udruge Senzori, koja je likvidirana krajem veljače, i prikazivao to kao pozajmice. Dostavili su nam i dokumentaciju o kretanju novca u posljednjih pola godine.

Uređenje svoje kuće u Igrišću za potrebe djece prikazao je, tvrde, kao dva različita projekta (Dom anđela za Grad Anđela te Srce junačko za Senzore) kako bi dobivao duple donacije. Navode kako je uređenje dvorišta bilo završeno već u travnju 2016., za što su Senzori dobili donaciju Prvog plinarskog društva, a potom se za tu istu stvar (kamen i šljunak) ponovo plaćali računi tvrtki GOR INFO d.o.o.

'Bojimo se da je već našao nove žrtve'

Vujić je u prosincu 2016. objavio kako se kuća ne može koristiti za udrugu Grad anđela zbog puknuća cijevi. Članovi udruge upozoravaju kako je Vujić u siječnju tamo svejedno zaposlio Juliju P. kao njegovateljicu Grada anđela, a za novac udruge njegovala je samo njegovog sina. Iz dokumentacije koju su nam dostavili vidljivo je i da su Vujić i Julija potrošili podosta novca udruge na račune za benzin, a sve na račun centra za djecu u kući u Igrišću koji uopće nije radio. 

Bivši suradnici iz Grada anđela 'tatu Slavena' optužuju da je uzeo 1,3 milijuna kuna preko njihove udruge, udruge Senzori, koja je lani dobila 620.000 kuna donacija, naplaćivanja terapija za djecu bez izdavanja računa te prodaje svoje knjige 'Vidim te' na crno. Na kraju su zaključili kako su imali posla s pravim prevarantom.

„Bojimo se da je Slaven već našao nove žrtve kojima prodaje svoje priče kako će pomagati djeci. Jako je uspješan u tome i jako uporan“, kaže Zvonimir Rukavina, otac djeteta sa senzornim poremećajem i član udruge Grad anđela, piše 100 posto

Facebook komentari

hr Sat Apr 29 2017 08:07:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .