Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585698251eea8f5f658b45b7/80
Foto: Miroslav Lelas

Željko Marušić: Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri velike pogreške

Željko Marušić, prometni stručnjak, poslao je priopćenje u kojem proziva Ministarstvo prometa. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
- Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri pogreške, neizmjerno štetne za Hrvatsku:

1. suglasnost sa ‘Superhik’ poreznom reformom, kojom poskupljuju novi automobili za 90 posto građana,
2. odustajanje od vinjeta,
3. branjenje štetnog ‘statusa quo’ u taksi prometu,
4. najava gradnje brze ceste Žuta Lokva - Križišće umjesto autoceste A7.

Kad je nekome glavna dvojba hoće li za 50.000 kuna kupiti sat marke Rolex, Omega ili Breitling, kad u tome, živeći u paralelnom svijetu obilja i blagostanja, autističan na socijalno okruženje, vidi ‘pametno raspoređivanje imovine’, njegov je problem.

Ali kad takav, dok prosječna starost automobila na našim cestama prelazi 13 godina (2010. bila je deset), konfuznom mješavinom ekoloških i vrijednosnih kriterija, zanemarujući sigurnosne i socijalne, očito gurajući interese EU moćnika, odluči poskupjeti 90 posto novih vozila kakva mogu kupiti građani iz realnog života, ‘vrag je odnio šalu’.

Na hrvatskim cestama u 2016, zaključno s petkom, poginule su 292 osobe, u usporedbi sa 333 iz istog razdoblja 2015., dakle 12 posto manja. Premda, uz malo sreće, godinu možemo zaključiti s najmanje poginulih ikada (dosad najmanje 308 u 2014., a lani 348), s time, ne da ne možemo biti zadovoljni, nego se trebamo zabrinuti. Naime:

- proteklih se godina iz Hrvatske odselio golem broj hrvatskih građana, i to radno, dakle i prometno najaktivnijih, pa se izmijenila baza za izračun statistike smrtnosti na cestama, a pogotovo njena struktura te statistika više nije vjerodostojna, pogotovo usporedno s ostalim zemljama EU, gdje velik priliv radno i prometno aktivnog stanovništva čini prometne statistike lošijima od realnih,

- premda je u protekle dvije godine prosječna starost osobnih vozila porasla sa 12 na 13 godina, to znači da je ove godine prosječni auto na našim cestama proizveden 2003., a 2012. bio je 2002. Dakle, usprkos svemu, auti su koliko-toliko sigurniji, aktivno i pasivno.

- prosječna starost vozila kojima dolaze naši turisti (sloj građana nešto iznad prosjeka tih zemalja, jer ispodprosječni manje putuju) u dvije se godine smanjio s osam na sedam, pa je 2014. prosječni turist vozio automobil iz 2006., a proteklog ljeta iz 2009. Dakle znatno sigurniji.

- usprkos svemu, dok će prosječna smrtnost na EU cestama u 2016. biti oko 50 poginulih na milijun stanovnika, realna će u Hrvatskoj biti oko 80, dakle 60 posto veća!

Dok minister financija porezne škare, oštrim vrhom i čeličnim sječivom usmjerava prema hrvatskim pješacima, biciklistima, mopedistima i motoristima, koji sudjeluju sa 47 posto u ukupnom broju poginulih, a i prema ostalim sudionicima, a minister prometa to pasivno promatra, odnosno poreznu reformu ne uvjetuje boljicima za prometni sustav, suočeni smo s velikim problemom.

Kako nevolja nikad ne dolazi sama, uslijedio je dodatni komplot nerazumnih odluka. Svi koji misle kako je skokovit rast turističkog prometa i zarade proteklih sezona rezultat samo naše pameti i poboljšanja turističke ponude, a ne prvenstveno američke politike, koja je napravila dar-mar na južnom i istočnom Mediteranu, rastjeravši turiste s nama konkurentskih tržišta, usmjerivši ih dijelom k nama.

Svaka osoba koja kruh zarađuje na tržnici, izračunala bi kako nam je povišenje cestarine u ovom trenutku štetno, jer neće povećati, nego smanjiti ukupnu zaradu. I višestruko riskantno.

Po stoti put naglašavam (srećom je srušena tzv. ‘monetizacije autocesta’, izvjesno najštetniji ‘deal’ u hrvatskoj povijesti, jer bi rasprava bila ‘passé’), uvođenje vinjeta za autoceste, do konačnog rješenja - satelitskog nadzora i naplate cestarine na svim prometnicama, uz ukidanje godišnjeg paušalnog plaćanja pri registraciji, što je realno nakon 2025., neprocjenjivo je i višestruko korisno za Hrvatsku. Nažalost svi argumenti malo koriste...

Kad bi se barem shvatilo da bi, uz sve koristi za turizam, gospodarstvo, i smanjenje stradavanja, uvođenjem vinjeta, zbog povećanja prometa, bitno porasla vrijednost zemljišta i svih nekretnina u bližem i daljem okruženju od autocesta. Sve koncesije uz autocestu, od pumpnih stanica, ugostiteljskih i uslužnih objekata, do svega u postojećim i budućim gospodarskim zonama, nakon isteka postojećih ugovora, odnosno u novim aranžmanima, ugovarale bi se po višim cijenama. To bi nadomjestilo i uvelike nadmašilo ‘gubitak’ u primarnoj naplati, ako bi ga i bilo.

Istodobno, preusmjeravanjem prometnih tokova s nesigurnih dvosmjernih prometnica na sigurne autoceste (premda i njih treba doraditi, prvenstveno po pitanju zaštitnih barijera i ograda te posebice drenaže), broj ukupno stradalih u cestovnom prometu smanjio bi se, kratkoročno, 10 do 20 posto. Dugoročno i više.

Prvenstveno jer bi 'nestale' tisuće pogibeljnih i prometno nepotrebnih pretjecanja svakodnevno, a bilo bi neusporedivo manje negativnih interakcija automobilskog i kamionskog prometa s pješacima, biciklistima, motoristima i mopedistima, koji najviše stradavaju.

Po stoti put napominjem kako jeftin taksi spašava živote u prometu:

Novi modeli poslovanja i nove tehnologije ne mogu se zaustaviti, kao što su nestali telexi i telefaxi te svi koji su ih proizvodili i radili na njima, kao što umiru fotografske radnje, poslovi tipkačica, konduktera, klasičnih tajnica koje nazivaju i tipkaj...

Treba štititi zakon, ali gotovo cehovsko branjenje taksista u povlaštenom poslovnom položaju, kojeg sebično koriste desetljećima, nespremni za tržišnu utakmicu, pa preskupom uslugom bitno pogoršavaju sigurnost i gospodarske tokove, potpuno je neshvatljivo i štetno za nacionalne interese.

Na kraju svega, odustajanje od gradnje autoceste A7 od Žute Lokve do Križišća i najava gradnje brze ceste, pokazuje kako imamo ozbiljnih problema u vođenju prometnog sustava RH.

Autocestovna spojnica od Žute Lokve do Križišća prometno je najvažniji dio cestovnog sustava RH, prioritetniji i od Pelješkog mosta.

Naime, time se za financijski najvažniju rijeku turista, koja s Apeninskog poluotoka od kraja srpnja dolazi na srednji i južni Jadran bitno skraćuje put. Taman toliko, da se u jednom danu, ne samo iz Milana i Torina, nego i iz Rima može doći do Splita. Ovako je to praktički nemoguće, odnosno nužno je usputno prenoćište ili riskiranje vozeći preumoran.

A brza cesta, kojom se štedi 20-30 posto, umjesto sigurne autoceste (troškovnik od 800 milijuna eura napuhan je nerealnim i nepoštenim dosadašnjim kalkulacijama), najpogibeljnija je prometnica.
Neovisno je li promet u oba smjera ili su dvije trake u istom smjeru, ali bez zaustavne, svako zaustavljanje (kvar, ostanak bez goriva, umor...) stvara pogibeljnu situaciju.

Rizik ulaska u kontra smjer znatno je veći, a mogućnost izbjegavanja vozila iz kontra smjera geometrijski je dvostruko, a sinergijski trostruko manja, nego u slučaju autoceste.

To je pokazala jučerašnja teška nesreća na 'Kalmetini', zasad (jedna je od tri ozlijeđene osobe u teškom stanju) srećom bez tragičnog ishoda.

Zbog lošijih sigurnosnih značajki na brzoj cesti brzinu treba ograničiti na 100 km/h i niže, poništavajući velik dio pozitivnog učinka autoceste.

Usto, kad bi se, naknadno, shvativši iznimnu važnost, brzu cestu željelo pretvoriti u autocestu, troškovi rekonstrukcije bili bi trostruko veći od ‘ušteda’ u primarnoj gradnji - napisao je Marušić.

Facebook komentari

hr Sun Dec 18 2016 16:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5874143a1eea8f6edb8b45e9/80
Foto: HOK

Evo tko sve treba prijaviti porez za 2016. godinu

Većina građana više ne mora podnositi godišnju poreznu prijavu

Iz Porezne uprave poručuju kako promjena u odnosu na prošlu godinu nema, pa stoga podsjećamo kako je obveza poreznika izgledala prošle godine.

Većina građana više ne mora podnositi godišnju poreznu prijavu, jer će njihove porezne obaveze obračunavati sama Porezna uprava na temelju prikupljenih podataka iz sustava, prenosi Poslovni dnevnik.

Porezna će do 30. lipnja poreznim obveznicima građanima dostaviti privremeno porezno rješenje o utvrđivanju godišnjeg poreza na dohodak te razlici za uplatu ili povrat poreza. Na to rješenje građani mogu podnijeti prigovor, ako smatraju da su podaci iz rješenja netočni ili nepotpuni, najkasnije do 31. srpnja.

Porezna uprava prošle je godine objavila upute i objašnjenja o načinu podnošenja godišnje porezne prijave na dohodak. Glavna je novost bila je uvođenje posebnog postupka utvrđivanja godišnjeg poreza čijom primjenom većina građana ne mora više podnositi porezne prijave

Većina građana od prošle godine više ne treba podnositi poreznu prijavu, a obračun porezne obveze obavljat će se automatski u Poreznoj upravi na temelju prikupljanih podataka.

Prema novim pravilima, prijavu više ne trebaju ispunjavati i samostalno podnositi sljedeće kategorije građana:

1. zaposleni koji su primali plaću od više poslodavaca istodobno

2. građani koji su primili dohodak iz inozemstva, a nisu platili porez tijekom godine

3. umirovljenici s inozemnom mirovinom za koju su dužni platiti porez u Hrvatskoj, a nisu to učinili tijekom godine

4. porezni obveznici koji su imali pravo dobrovoljno podnijeti poreznu prijavu radi povrata poreza,pod uvjetom da Porezna uprava raspolaže svim podacima potrebnim za utvrđenje iznosa ukupnog godišnjeg dohotka te iznosa poreznih olakšica na temelju kojih mogu ostvariti pravo na umanjenje poreznih obveza.

Za prve tri navedene skupine Porezna uprava u tzv. posebnom postupku temeljem prikupljenih podataka izvršit će godišnji obračun i do 30. lipnja te dostaviti rješenje s utvrđenim porezom za uplatu ili za povrat poreza.

Isto će učiniti i za porezne obveznike koji su imali pravo dobrovoljno podnijeti poreznu prijavu. Međutim, u takvim slučajevima porezno rješenje dostavljat će se samo onima koji ostvare pravo na povrat poreza.

Građani koji su obuhvaćeni posebnim postupkom povrat preplaćenog poreza mogu očekivati u prvoj polovici kolovoza, najavljuju iz Porezne uprave.

Tko i dalje podnosi poreznu prijavu?

Poreznu prijavu podnose četiri kategorije poreznih obveznika:

1. građani koji su ostvarili dohodak od samostalne djelatnosti (obrtnici, slobodna zanimanja i ostali obveznici koji dohodak utvrđuju na temelju poslovnih knjiga), osim onih koji plaćaju porez na dohodak u paušalnom iznosu

2. pomorci (članovi posade broda u međunarodnoj plovidbi koji su ostvarili dohodak od nesamostalnog rada

3. građani za koje Porezna uprava ne raspolaže podacima o njihovom ostvarenom dohotku odnosno porezni obveznici koji su u 2015. ostvarili oporeziv dohodak o kojem poslodavac, isplatitelj primitka ili sam porezni obveznik nije izvijestio Poreznu upravu

4. porezni obveznici koji mogu ostvariti povrat poreza na temelju poreznih olakšica koje nisu prijavljene Poreznoj upravi.

Treba naglasiti da su građani iz prve tri kategorije dužni podnijeti prijavu dok oni iz četvrte kategorije mogu dobrovoljno podnijeti prijavu kako bi ostvarili povrat poreza.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 14:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/582779e21eea8f2ab68b45cd/80
Foto: Screenshot Youtube

Vlahušić: Butković je podržavao projekt za kruzere sve dok vlada nije postala tehnička

Name, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se, pak, poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom Dubrovnik international cruise port investment (DICPI)

Tehnički dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić rekao je u utorak kako je odluku o raskidu predugovora s koncesionarom za Terminal za kruzere donio lokalni HDZ, ističući da je resorni ministar Oleg Butković u prošlom mandatu taj projekt podržavao sve dok Vlada nije postala tehnička, a on nesiguran u novi ministarski mandat nakon izbora u rujnu 2016.

 Name, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je poništilo odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se, pak, poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom Dubrovnik international cruise port investment (DICPI). Iz Ministarstva su u subotu rekli kako je žalba DICPI-ja djelomično usvojena, a odluke Upravnog vijeća poništene "zbog niza formalnih razloga".

 Vlahušić je na konferenciji za novinare istaknuo kako je Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik u utorak ujutro trebalo raspravljati o ovom rješenju, ali da je sjednica odgođena iz nepoznatih razloga. Ustvrdio je kako bi, u slučaju da se sjednica održala, tražio ostavku svih članova tog tijela koji su odlučili o raskidu predugovora. - Dobio sam obavijest da je sjednica odgođena, a ne znam zašto. Mislim da je odluka o raskidu predugovora s koncesionarom donesena na razini lokalnog HDZ-a, a ne na državnoj razini - rekao je i ocijenio kako je Global Ports Holding, jedan od vlasnika DICPI-ja, "najbolja tvrtka tog tipa u svijetu". - Nedavno su u Italiji kupili terminale u Veneciji, a drže i Barcelonu, kao i Maltu i još neke lokacije - napomenuo je.

 Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik je predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora, koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar DICPI, čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenoga, koja nije odobrena.

 Tadašnji, ali i sadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut među ostalim i zato što su iz DICPI-ja tražili državna jamstva za projekt terminala, što je bilo potpuno u suprotnosti s uvjetima natječaja o koncesiji. DICPI je, dodao je, predlagali i povećanje cijene lučke naknade po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.

 Vlahušić je ustvrdio kako nije točno da je koncesionar tražio državne garancije, a upitan zašto je onda resorni ministar to izjavio, odgovorio je kako je "Butković bio za projekt Terminala dok Vlada nije postala tehnička". Vlahušić nije novinarima želio pokazati rješenje resornog ministarstva, koje je dobio kao član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik, kojim se ukida njihova odluka o raskidu predugovora, a nije htio niti objasniti što znači "djelomično usvajanje žalbe", kao niti koji su to "formalni razlozi" za ukidanje odluke.

 Inače, protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016., koji je ponudio investitor, glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed i Jelka Musladin. Predstavnica resornog ministarstva Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća nije došla, a gradonačelnik Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u tom projektu, bio je suzdržan.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 13:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5887468c1eea8f6f258b456f/80
Foto: Ines Brajević

Split: GoGreen Taxi počeo s radom, do četvrtka besplatne vožnje za sve!

Cijena starta je šest kuna, a toliko košta i svaki kilometar
U Splitu je s radom počeo GoGreen Taxi, a od podneva do četvrtka vožnje će za sve građane biti besplatne. Nakon toga cijena starta bit će šest kuna, a isto toliko košta i svaki sljedeći kilometar. Za razliku od Cammea i Ubera koji su se u Splitu taxi djelatnošću počeli baviti ilegalno, članovi Udruge GoGreen Taxi imaju sve potrebne dozvole za rad. 

- Ispunjavamo sve uvjete, kako iz Zakona o cestovnom prometu, tako i odluku Grada.  Ovdje su većinom mladi ljudi s novim vozilima koji su se prijavili na natječaj, dobili taksi dozvole, ujedinili se, uniformirali se i snizili cijene usluga za gotovo 40 posto. Dobili smo dozvolu Grada, a na natječaju se više bodova dodjeljivalo hibridnim vozilima – kaže Jurica Prgomet, predsjednik novoosnovane Udruge GoGreen Taxi Split.

Građani ih mogu dobiti na broj telefona 021/772-772, a aktivna je i njihova aplikacija slična Uberovoj.

- Stranke preko aplikacije mogu naručiti vožnju, a dolazi vozilo koje je najbliže. Naša vozila su većinom skuplja i kvalitetnija, a pored ostalog ova vozila moraju ispunjavati i posebne uvjete kada je u pitanju tehnički pregled, baždarenje taksimetra i slično. U ovom testnom razdoblju građani su jako dobro reagirali – dodaje Prgomet.

Trenutno imaju 15 vozača, od kojih su i dvije vozačice. Jedna od njih, Edina Ibrahimović, prije prekvalifikacije je bila pekarica.

- To me privuklo, volim se družiti s ljudima i mislim da je to bilo presudno za odluku o prekvalifikaciji. Ljudi se iznenade kada vide ženu za volanom, ali do sada nisam imala nikakvih problema. Svi su bili pristojni – kaže ona. 

Od ostalih kolega vozače GoGreen taksija razlikuje i poseban dress code; bijela košulja, crne hlače i crna kravata s logom udruge.

- Tu nam je uzor bio najviši europski standard i želimo na ovaj način promijeniti loš predznak koji je u gradu pratio ovu djelatnost – rekao je Miljenko Marinić, tajnik Udruge, te pojasnio na koji su način uspjeli sniziti cijene svojih usluga.

- Dio naše modernizacije odnosi se na aplikaciju, znači da nema praznih kilometara jer se ne treba vračati na početno odredište i tako ostvarujemo uštede uz pomoć kojih možemo smanjiti cijenu usluge. Usto, građani će od naših vozača moći zatražiti karticu lojalnosti, a cijene će cijele godine biti iste – ističe Marinić.

U njihovu su se Udrugu uključili i neki stariji, iskusniji taksisti, a Prgomet poziva i ostale zainteresirane kolege da im se priključe.

- Nama mladima je strašno drago što su starije kolege prepoznale kvalitetu rada i što neke kolege također žele promjenu, a prema našem Statutu je temelj našeg djelovanja modernizacija postojeće taxi službe, kao i snižavanje cijene usluge kako bi širokoj populaciji omogućili korištenje naše usluge – zaključio je Prgomet.

GoGreen taxi podržavaju i ostali splitski taksisti.

- Mi nemamo ništa protiv onih koji rade legalno kao što je to slučaj s Udrugom GoGreen. Takva konkurencija je dobra i svakako je podržavamo, ali ilegalan rad nismo mogli podržati – rekao je Lovre Ćatipović, predsjednik Auto taksi sekcije pri Udruženju obrtnika.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 13:21:14 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5826cb7d1eea8f7fb28b45eb/80
Foto: Screenshot YouTube

Antifašisti se ogradili od Mesićeve izjave, ali se ne izjašnjavaju hoće li mu uskratiti gostoprimstvo

Sam Stjepan Mesić kao i njegova tajnica Mirjana Pavoković danas nisu odgovarali na pozive niti SMS poruke

 Savez antifašističkih boraca i antifašista (SABA) ogradio se u utorak od snimke izjave bivšeg hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića o logoru Jasenovac i dječjem logoru u Jastrebarskom iz 1992., a koja je prikazana sinoć u emisiji Bujica, no nisu željeli odgovoriti hoće li mu nakon svega ipak dopustiti da svoj ured preseli u njihove prostorije.

Mesić je prema snimci, koja je navodno nastala 4. siječnja 1992. na jednom druženju u Novskoj ispred više ljudi, relativizirao zločine u Jasenovcu te između ostalog pohvalno govorio o ustaškom ministru unutarnjih poslova u NDH Andriji Artukoviću.

- Poznate su opetovane izjave Stjepana Mesića o logoru Jasenovac u vrijeme dok je on obnašao dužnost predsjednika RH, koje nisu u suglasju s onima na snimci iz 1992. snimljene u Novskoj. Primjerice, Mesić je 2003. bio nazočan na Komemoraciji u Jasenovcu, kad nitko od najviših državnih dužnosnika nije bio voljan to učiniti - poručuju u priopćenju iz Saveza antifašista.

Poznate su, ističu, povijesne činjenice i svjedočenja preživjelih o ustaškim logorima u vrijeme Drugog svjetskog rata, pa tako i o logoru Jasenovac i dječjem logoru u Jastrebarskom.

Povijesne činjenice i svjedočenja ne mogu se redizajnirati niti falsificirati radi dnevno-političkih interesa, kako bi se umanjili zločini počinjeni tijekom režima Nezavisne Države Hrvatske, poručuju u priopćenju.

Njihov predsjednik Franjo Habulin kazao je Hini kako je uvjeren da će se Mesić uskoro oglasiti o toj temi, a na pitanje hoće li antifašisti uskratiti gostoprimstvo Mesićevom uredu u njihovim prostorijama neodređeno je rekao kako će se "sjesti i dogovoriti se" .

Bivši hrvatski predsjednik Stjepan Mesić izgubio je nedavno pravo na svoj Ured u Grškovićevoj ulici odlukom Hrvatskog sabora, a koju je naknadno potvrdio i Ustavni sud, nakon čega mu je Savez antifašističkih boraca ponudio svoje gostoprimstvo u Hatzovoj ulici u Zagrebu.

Sam Stjepan Mesić kao i njegova tajnica Mirjana Pavoković danas nisu odgovarali na pozive niti SMS poruke.

Facebook komentari

hr Tue Jan 24 2017 13:10:58 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .