Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585698251eea8f5f658b45b7/80
Foto: Miroslav Lelas

Željko Marušić: Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri velike pogreške

Željko Marušić, prometni stručnjak, poslao je priopćenje u kojem proziva Ministarstvo prometa. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
- Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri pogreške, neizmjerno štetne za Hrvatsku:

1. suglasnost sa ‘Superhik’ poreznom reformom, kojom poskupljuju novi automobili za 90 posto građana,
2. odustajanje od vinjeta,
3. branjenje štetnog ‘statusa quo’ u taksi prometu,
4. najava gradnje brze ceste Žuta Lokva - Križišće umjesto autoceste A7.

Kad je nekome glavna dvojba hoće li za 50.000 kuna kupiti sat marke Rolex, Omega ili Breitling, kad u tome, živeći u paralelnom svijetu obilja i blagostanja, autističan na socijalno okruženje, vidi ‘pametno raspoređivanje imovine’, njegov je problem.

Ali kad takav, dok prosječna starost automobila na našim cestama prelazi 13 godina (2010. bila je deset), konfuznom mješavinom ekoloških i vrijednosnih kriterija, zanemarujući sigurnosne i socijalne, očito gurajući interese EU moćnika, odluči poskupjeti 90 posto novih vozila kakva mogu kupiti građani iz realnog života, ‘vrag je odnio šalu’.

Na hrvatskim cestama u 2016, zaključno s petkom, poginule su 292 osobe, u usporedbi sa 333 iz istog razdoblja 2015., dakle 12 posto manja. Premda, uz malo sreće, godinu možemo zaključiti s najmanje poginulih ikada (dosad najmanje 308 u 2014., a lani 348), s time, ne da ne možemo biti zadovoljni, nego se trebamo zabrinuti. Naime:

- proteklih se godina iz Hrvatske odselio golem broj hrvatskih građana, i to radno, dakle i prometno najaktivnijih, pa se izmijenila baza za izračun statistike smrtnosti na cestama, a pogotovo njena struktura te statistika više nije vjerodostojna, pogotovo usporedno s ostalim zemljama EU, gdje velik priliv radno i prometno aktivnog stanovništva čini prometne statistike lošijima od realnih,

- premda je u protekle dvije godine prosječna starost osobnih vozila porasla sa 12 na 13 godina, to znači da je ove godine prosječni auto na našim cestama proizveden 2003., a 2012. bio je 2002. Dakle, usprkos svemu, auti su koliko-toliko sigurniji, aktivno i pasivno.

- prosječna starost vozila kojima dolaze naši turisti (sloj građana nešto iznad prosjeka tih zemalja, jer ispodprosječni manje putuju) u dvije se godine smanjio s osam na sedam, pa je 2014. prosječni turist vozio automobil iz 2006., a proteklog ljeta iz 2009. Dakle znatno sigurniji.

- usprkos svemu, dok će prosječna smrtnost na EU cestama u 2016. biti oko 50 poginulih na milijun stanovnika, realna će u Hrvatskoj biti oko 80, dakle 60 posto veća!

Dok minister financija porezne škare, oštrim vrhom i čeličnim sječivom usmjerava prema hrvatskim pješacima, biciklistima, mopedistima i motoristima, koji sudjeluju sa 47 posto u ukupnom broju poginulih, a i prema ostalim sudionicima, a minister prometa to pasivno promatra, odnosno poreznu reformu ne uvjetuje boljicima za prometni sustav, suočeni smo s velikim problemom.

Kako nevolja nikad ne dolazi sama, uslijedio je dodatni komplot nerazumnih odluka. Svi koji misle kako je skokovit rast turističkog prometa i zarade proteklih sezona rezultat samo naše pameti i poboljšanja turističke ponude, a ne prvenstveno američke politike, koja je napravila dar-mar na južnom i istočnom Mediteranu, rastjeravši turiste s nama konkurentskih tržišta, usmjerivši ih dijelom k nama.

Svaka osoba koja kruh zarađuje na tržnici, izračunala bi kako nam je povišenje cestarine u ovom trenutku štetno, jer neće povećati, nego smanjiti ukupnu zaradu. I višestruko riskantno.

Po stoti put naglašavam (srećom je srušena tzv. ‘monetizacije autocesta’, izvjesno najštetniji ‘deal’ u hrvatskoj povijesti, jer bi rasprava bila ‘passé’), uvođenje vinjeta za autoceste, do konačnog rješenja - satelitskog nadzora i naplate cestarine na svim prometnicama, uz ukidanje godišnjeg paušalnog plaćanja pri registraciji, što je realno nakon 2025., neprocjenjivo je i višestruko korisno za Hrvatsku. Nažalost svi argumenti malo koriste...

Kad bi se barem shvatilo da bi, uz sve koristi za turizam, gospodarstvo, i smanjenje stradavanja, uvođenjem vinjeta, zbog povećanja prometa, bitno porasla vrijednost zemljišta i svih nekretnina u bližem i daljem okruženju od autocesta. Sve koncesije uz autocestu, od pumpnih stanica, ugostiteljskih i uslužnih objekata, do svega u postojećim i budućim gospodarskim zonama, nakon isteka postojećih ugovora, odnosno u novim aranžmanima, ugovarale bi se po višim cijenama. To bi nadomjestilo i uvelike nadmašilo ‘gubitak’ u primarnoj naplati, ako bi ga i bilo.

Istodobno, preusmjeravanjem prometnih tokova s nesigurnih dvosmjernih prometnica na sigurne autoceste (premda i njih treba doraditi, prvenstveno po pitanju zaštitnih barijera i ograda te posebice drenaže), broj ukupno stradalih u cestovnom prometu smanjio bi se, kratkoročno, 10 do 20 posto. Dugoročno i više.

Prvenstveno jer bi 'nestale' tisuće pogibeljnih i prometno nepotrebnih pretjecanja svakodnevno, a bilo bi neusporedivo manje negativnih interakcija automobilskog i kamionskog prometa s pješacima, biciklistima, motoristima i mopedistima, koji najviše stradavaju.

Po stoti put napominjem kako jeftin taksi spašava živote u prometu:

Novi modeli poslovanja i nove tehnologije ne mogu se zaustaviti, kao što su nestali telexi i telefaxi te svi koji su ih proizvodili i radili na njima, kao što umiru fotografske radnje, poslovi tipkačica, konduktera, klasičnih tajnica koje nazivaju i tipkaj...

Treba štititi zakon, ali gotovo cehovsko branjenje taksista u povlaštenom poslovnom položaju, kojeg sebično koriste desetljećima, nespremni za tržišnu utakmicu, pa preskupom uslugom bitno pogoršavaju sigurnost i gospodarske tokove, potpuno je neshvatljivo i štetno za nacionalne interese.

Na kraju svega, odustajanje od gradnje autoceste A7 od Žute Lokve do Križišća i najava gradnje brze ceste, pokazuje kako imamo ozbiljnih problema u vođenju prometnog sustava RH.

Autocestovna spojnica od Žute Lokve do Križišća prometno je najvažniji dio cestovnog sustava RH, prioritetniji i od Pelješkog mosta.

Naime, time se za financijski najvažniju rijeku turista, koja s Apeninskog poluotoka od kraja srpnja dolazi na srednji i južni Jadran bitno skraćuje put. Taman toliko, da se u jednom danu, ne samo iz Milana i Torina, nego i iz Rima može doći do Splita. Ovako je to praktički nemoguće, odnosno nužno je usputno prenoćište ili riskiranje vozeći preumoran.

A brza cesta, kojom se štedi 20-30 posto, umjesto sigurne autoceste (troškovnik od 800 milijuna eura napuhan je nerealnim i nepoštenim dosadašnjim kalkulacijama), najpogibeljnija je prometnica.
Neovisno je li promet u oba smjera ili su dvije trake u istom smjeru, ali bez zaustavne, svako zaustavljanje (kvar, ostanak bez goriva, umor...) stvara pogibeljnu situaciju.

Rizik ulaska u kontra smjer znatno je veći, a mogućnost izbjegavanja vozila iz kontra smjera geometrijski je dvostruko, a sinergijski trostruko manja, nego u slučaju autoceste.

To je pokazala jučerašnja teška nesreća na 'Kalmetini', zasad (jedna je od tri ozlijeđene osobe u teškom stanju) srećom bez tragičnog ishoda.

Zbog lošijih sigurnosnih značajki na brzoj cesti brzinu treba ograničiti na 100 km/h i niže, poništavajući velik dio pozitivnog učinka autoceste.

Usto, kad bi se, naknadno, shvativši iznimnu važnost, brzu cestu željelo pretvoriti u autocestu, troškovi rekonstrukcije bili bi trostruko veći od ‘ušteda’ u primarnoj gradnji - napisao je Marušić.

Facebook komentari

hr Sun Dec 18 2016 16:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/591af117b9e03edd0d8b4628/80

AGROKOR Ispitani posljednji uhićeni osumnjičenici

Posljednji osumnjičenici, od ukupno 12 uhićenih, u slučaju Agrokor ispitani su kasno poslijepodne u Županijskom državnom odvjetništvu, koje bi sada trebalo odlučiti hoće li protiv njih pokrenuti istragu i zatražiti određivanje istražnog zatvora.

Među posljednjima je ispitan zastupnik revizorske kuće Baker Tilly koja je radila revizorska izvješća za Agrokor Olivio Discordia čiji je branitelj Darko Maržić izjavio novinarima da su upozorili na teško zdravstveno stanje klijenta, jer je transplantirao srce, 'užasno' je uzbuđen i prokrvarilo mu je oko. Zbog toga su, dodao je odvjetnik, tražili da se napravi dodatna zdravstvena intervencija s njegovim konzilijarnim liječnikom. 

Discordijeva obrana bila vrlo kratka, kao zastupnika revizijske kuće koja je radila reviziju, rekao je odvjetnik. Branitelj je za svog klijenta rekao da je poštivao sve međunarodne standarde i Zakon o reviziji tako da on i dalje stoji iza svog revizijskog nalaza.

Discordia nije htio odgovarati na pitanja tužitelja jer se, kaže njegov odvjetnik, još nije upoznao s opsežnim spisom.

Djelatnica u istoj revizorskoj kući Sanja Hrstić također je odbacila krivnju kratko iznoseći obranu.

Njezin odvjetnik Gordan Preglej rekao je da će obranu u cijelosti iznijeti nakon što se upozna sa spisom. Preglej je rekao da, poznavajući rad državnog odvjetnika u takvim predmetima, očekuje da će tužiteljstvo tražiti određivanje istražnog zatvora.

Županijsko državno odvjetništvo koje je s policijom u akciju uhićenja krenulo u ponedjeljak ujutro, podsjećaju odvjetnici, ima rok od 48 sati za podnošenje naloga za određivanje istražnog zatvora. Sudac nakon toga određuje termin na kojem će se u nazočnosti osumnjičenika o tome odlučivati.

Odvjetnici osumnjičenih u slučaju Agrokor uglavnom su sigurni da će tužiteljstvo za njihove klijente zatražiti istražni zatvor, no vjeruju da bi sudac istrage zagrebačkog Županijskog suda o tome mogao odlučivati i u srijedu.

Na zagrebačkom Županijskom sudu i u državnom odvjetništvu, istovremeno, nije bilo moguće doznati kada bi osumnjičenici, odluči li ih tužiteljstvo zadržati zbog primjerice utjecaja na svjedoke ili dokaze, mogli biti dovedeni pred istražnog suca.

Uz Ivicu Todorića i njegove sinove Antu i Ivana, koji nisu u Hrvatskoj, u slučaju Agrokor su osumnjičeni i jučer uhićeni Alojzije Pandžić, Damir Kuštrak, Hrvoje Balent, Ivica Crnjac, Olivio Discordia, Marijan Alagušić, Sanja Hrstić, Mislav Galić, Tomislav Lučić, Piruška Canjuga, Ljerka Puljić i Ivica Sertić. Svi su bili članovi uprave ili nadzornog odbora u Agrokoru, dok su Discordia i Hrstić zaposlenici revizorske kuće Baker Tilly koja je radila revizorska izvješća za Agrokor.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 19:27:25 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/53a172b51799428c0a809192/80

Todorić: Uhićeno je 12 vrhunskih gospodarstvenika koji nisu ništa krivi

Vlasnik koncerna Agrokor Ivica Todorić u utorak je uhićenje 12 osumnjičenih za gospodarske zlouporabe u tom koncernu nazvao političkom predstavom za javnost u kojoj je uhićeno dvanaest vrhunskih gospodarstvenika, za koje je rekao kako ništa nisu krivi te poručio da je isključivo na njemu odgovornost ako ona postoji, a on je siguran da je nema.

"Dogodilo se upravo ono na što sam već više puta ukazivao - politička predstava za javnost u režiji najviših državnih dužnosnika koji su kreatori ovog monstruoznog političkog procesa. Uhićeno je dvanaest vrhunskih gospodarstvenika, ljudi koji, uvjeravam vas ponovno, nisu apsolutno ništa krivi. Ako postoji i najmanja odgovornost, a siguran sam da je nema, ona je isključivo moja", poručio je Torodić.

 Sve je to, dodaje, učinjeno kako bi se sakrio kriminal "onih koji su kroz neustavni Lex Agrokor postali stvarna zločinačka organizacija koja crpi nepripadajući im novac iz koncerna i pritom hrvatskom gospodarstvu i državi čine nevjerojatnu štetu".

 Todorić svoje tvrdnje da iza svega stoji politika vidi u porukama premijera Andreja Plenkovića prije osam dana, kada je u Vladinu priopćenju naveo da očekuje "djelovanje nadležnih institucija u primjerenom roku". Pritom je, dodaje, osobnim i izjavama potpredsjednice Vlade Martine Dalić definirao krivnju i krivce za financijske izvještaje izvanredne uprave.  "Nevjerojatno za demokratsku državu u kojoj je trodioba vlasti jasno definirana. Nevjerojatno, baš kao i činjenica da su novinari pred kućama ljudi koji su uhićeni bez razloga bili i prije policije", ističe Todorić.

 Naglašava kako je očito da vlastima smeta saborsko istražno povjerenstvo jer ne žele da se sazna istina, već žele prikriti tragove kriminala u kojima sudjeluju "potpredsjednica Dalić, Ante Ramljak i njihovi pomagači".

 Očito je, kaže, da u svemu aktivno sudjeluje i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović, "koji je u jednom intervjuu čak i rekao kako je u Vladi još od siječnja postojao 'War room za Agrokor'". "Tko su mu bili članovi ministre Božinoviću i tko je osnovao to tijelo? Postoji li i danas? Svime time, kao i najnovijim političkim uhićenjima, samo potvrđujete plan otimanja privatne imovine kroz neustavni zakon kreiran isključivo za Agrokor", navodi Todorić.

 Vladini partneri u tom poslu, dodao je, su ljudi koji sjede u Agrokoru, nezakonito raspolažu njegovom imovinom i donose odluke koje su samo paravan za osobnu korist i umanjenje vrijednosti kompanije.

 "Tu su uz Martinu Dalić i Antu Ramljaka i njihovi inozemni pomagači Wilhelm Hemetsberger, Knighthead fond i Alix partners, a najvažniji domaći igrači koji crpe novac iz Agrokora Texo management Ante Ramljaka i Tomislava Matića (koji su ujedno i autori Lex Agrokora!), Interkapital, Altra savjetovanja te odvjetnička društva Šavorić i partneri i Bogdanović i Dolički. Uz Ramljaka cijelu operaciju ove kriminalne skupine vode i Vlado Bošnjak i Luka Cvitan te Damir Kuštrak iz Agrokora. Imam dovoljno saznanja o njihovim kriminalnim djelovanjima i protiv njih ću poduzeti odgovarajuće pravne radnje", zaključuje Todorić objavu na svom blogu.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 16:38:05 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/588f2a11d454d80e008b4578/80
Foto: Press

Pametno: Agrokor je sprega politike i kriminala

Predsjednica stranke i potpredsjednica splitskog Gradskog vijeća Marijana Puljak ustvrdila je da je Agrokor simbol propasti države razorene korupcijom te da je više od 20 godina, pet zadnjih vlada, hrvatska politika besramno ubirala korist od fenomena Agrokor

Stranka Pametno ocijenila je u utorak da su brojna uhićenja u slučaju Agrokor samo predstava za javnost u kojoj država i pravosuđe uzalud pokušavaju pokazati da funkcioniraju, dok su godinama zatvarali oči pred kriminalom.

- Na vrhuncu afere Agrokor politički vrh Hrvatske uporno pokušava izbjeći svaku odgovornost, a upravo su oni dozvolili da monstrum naraste do ovolikih razmjera, da skoro cijeli management najveće hrvatske tvrtke završi u pritvoru. Što su sve ove godine radili HNB, Hanfa, HBOR, porezna uprava. - pitaju u priopćenju iz stranke Pametno. 

Predsjednica stranke i potpredsjednica splitskog Gradskog vijeća Marijana Puljak ustvrdila je da je Agrokor simbol propasti države razorene korupcijom te da je više od 20 godina, pet zadnjih vlada, hrvatska politika besramno ubirala korist od fenomena Agrokor. "I dok se sada svi ograđuju, nije ovdje riječ ni o kakvom političkom progonu već o višegodišnjoj državnoj zaštiti i katastrofalnom upravljanju privatnom tvrtkom", ocijenila je.

Lošom politikom koja je pogodovala interesnim skupinama na svim razinama u zatvoru su, dodala je, završavali mali, obični ljudi za prekršaje od nekoliko tisuća kuna, a štitili su se veliki igrači - "oni koji su danas doveli u pitanje opstanak hrvatskog gospodarstva, koji su dužni milijarde kuna". "Već smo puno puta vidjeli ovaj performans spektakularnih uhićenja, da bi danas ti isti ljudi slobodno šetali ulicom. Toga nema nigdje u svijetu", kazala je.

- Ako i dalje svi budemo okretali glavu i vjerovali da će problem riješiti isti ljudi koji su nas ovdje i doveli, nema nam pomoći. Nema drugih, mi smo ti koje svi čekamo, mi trebamo zasukati rukave i počistiti smeće nakupljeno zadnjih 30 godina. - poručila je Puljak, pozvavši "sve poštene ljude, koji su uopće ostali u Hrvatskoj, da nam se pridruže jer već sutra će biti kasno". 

Iz Pametno pozivaju građane da se sjete svih ovih činjenica na sljedećim izborima. "Tada bi konačno trebali snositi odgovornost svi oni koji su godinama zatvarali oči pred kriminalom i korupcijom i koji su Hrvatsku doveli na sam rub siromaštva. - zaključuju u priopćenju.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 14:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e5e881b9e03ef9838b4607/80
Foto: Screenshot / HRT

Bivši radnici "Dalmacijavina" traže obeštećenje za zgradu u Trajektnoj luci

Radnici su Visokom trgovačkom sudu podnijeli tužbu za obeštećenje radničkih potraživanja koja iznose 64 milijuna kuna, traže da se država odrekne svojih potraživanja s kojima su blokirali žiro račun "Dalmacijavina" i da ih se obešteti za zgradu u Trajektnoj luci

Stotinjak bivših radnika Dalmacijavina okupilo se u utorak ispred nekadašnje zgrade tvornice vina, alkoholnog i bezalkoholnog pića u splitskoj Trajektnoj luci odakle su pozvali mjerodavne institucije da riješe njihove probleme tako da ih obeštete za oduzetu nekretninu.

Predsjednica Nezavisnog sindikata Dalmacijavina Danica Stipović podsjetila je kako je 2012. ta tvrtka otišla u stečaj, no, unatoč tome, proizvodnja se nastavila. Radnici su pak izbačeni iz zgrade u koju ni danas ne smiju doći, a ono što je najgore je to da nisu obeštećeni za oduzetu nekretninu, ustvrdila je.

- Naši tadašnji direktori bili su prisiljeni potpisati sporazum koji je država sastavila i u kojem je stajalo da se moramo iseliti iz zgrade Dalmacijavina u Trajektnoj luci. Svi znamo da je zgrada od velikog značaja za državu i da ima veliku vrijednost, no, država nije prepoznala vrijednost i probleme svojih radnika koji su godine života ovdje ostavili. - rekla je Stipović.

Napomenula je da je 2003. zgrada procijenjena na 80 milijuna kuna te da država nije obeštetila radnike za oduzetu nekretninu, pa ni u stečaju zgrada nije prodana jer je sagrađena na pomorskom dobru. A zgradu su, dodaje, gradili radnici koji su u njoj radili više od 40 godina. Radnici su Visokom trgovačkom sudu podnijeli tužbu za obeštećenje radničkih potraživanja koja iznose 64 milijuna kuna, traže da se država odrekne svojih potraživanja s kojima su blokirali žiro račun "Dalmacijavina" i da ih se obešteti za zgradu u Trajektnoj luci.

Stipović je rekla da su se danas radnici okupili zato što su sve državne institucije tražile da se državno odvjetništvo očituje o problemima zgrade Dalmacijavina, a nakon očitovanja odvjetništva radnici nisu uspjeli uspostaviti nikakav kontakt s Ministarstvom državne imovine, Ministarstvom financija, predsjednikom Vlade niti s predsjednicom države iako su se u više navrata obraćali na njihove adrese. 

Radnici imaju ugovore po kojima su '60-ih godina prošlog stoljeća kupili objekt od Luke, pretovar i skladište, tvrdi članica Odbora vjerovnika Dalmacijavina Marija Pijevac, i dodaje da su objekte do 1986. dogradili što je ušlo i u temeljni kapital u kojem piše da će ih se za njihova ulaganja obeštetiti. Tvrdi kako je država objekt radnicima ukrala odnosno oduzela te ponovno vratila Luci zbog čega ne znaju s kime se sada bore, ali, kaže, ni u čijoj državi žive.

- Činjenica je da smo mi vlasnici zgrade i da ćemo to jednoga dana na europskom sudu i dokazati. - poručila je Pijevac te pozvala nadležne da se odazovu na njihov poziv.

Regionalni povjerenik Sindikata zaposlenih u poljoprivredi, prehrambenoj, duhanskoj industriji i vodoprivredi Hrvatske (PPDIV) Ivica Blažević istaknuo je da se radnici pet godina nakon otvaranja stečajnog postupka ponovno nalaze na početku, te da je žalosno što državne institucije ne funkcioniraju u tom slučaju. Kaže kako je cilj radnika i sindikata da se potraživanja radnika namire u cijelosti, te da je za to nužno da državne institucije priznaju Dalmacijavinu pravo na obeštećenje za nekretnine na pomorskom dobru.

- Uz to, potrebno je da se vjerovnici, državne institucije, odreknu u cijelosti ili dijelom potraživanja u korist radnika, vjerovnika u stečajnom postupku u visini i na način da bivši radnici budu u cijelosti namireni, te bi državno odvjetništvo jasno trebalo izići s prijedlogom nagodbe kako bi radnici namirili svoja potraživanja. Već mjesecima je novac od otkupnine deponiran na posebnom računu na Trgovačkom sudu u Splitu. Shodno tome, veoma je jednostavno realizirati nagodbu. U suprotnom će radnici ostati bez namirenja svojih potraživanja. - zaključio je Blažević.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 13:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .