Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585698251eea8f5f658b45b7/80
Foto: Miroslav Lelas

Željko Marušić: Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri velike pogreške

Željko Marušić, prometni stručnjak, poslao je priopćenje u kojem proziva Ministarstvo prometa. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
- Ministarstvo prometa vozi krivim smjerom, ovo su četiri pogreške, neizmjerno štetne za Hrvatsku:

1. suglasnost sa ‘Superhik’ poreznom reformom, kojom poskupljuju novi automobili za 90 posto građana,
2. odustajanje od vinjeta,
3. branjenje štetnog ‘statusa quo’ u taksi prometu,
4. najava gradnje brze ceste Žuta Lokva - Križišće umjesto autoceste A7.

Kad je nekome glavna dvojba hoće li za 50.000 kuna kupiti sat marke Rolex, Omega ili Breitling, kad u tome, živeći u paralelnom svijetu obilja i blagostanja, autističan na socijalno okruženje, vidi ‘pametno raspoređivanje imovine’, njegov je problem.

Ali kad takav, dok prosječna starost automobila na našim cestama prelazi 13 godina (2010. bila je deset), konfuznom mješavinom ekoloških i vrijednosnih kriterija, zanemarujući sigurnosne i socijalne, očito gurajući interese EU moćnika, odluči poskupjeti 90 posto novih vozila kakva mogu kupiti građani iz realnog života, ‘vrag je odnio šalu’.

Na hrvatskim cestama u 2016, zaključno s petkom, poginule su 292 osobe, u usporedbi sa 333 iz istog razdoblja 2015., dakle 12 posto manja. Premda, uz malo sreće, godinu možemo zaključiti s najmanje poginulih ikada (dosad najmanje 308 u 2014., a lani 348), s time, ne da ne možemo biti zadovoljni, nego se trebamo zabrinuti. Naime:

- proteklih se godina iz Hrvatske odselio golem broj hrvatskih građana, i to radno, dakle i prometno najaktivnijih, pa se izmijenila baza za izračun statistike smrtnosti na cestama, a pogotovo njena struktura te statistika više nije vjerodostojna, pogotovo usporedno s ostalim zemljama EU, gdje velik priliv radno i prometno aktivnog stanovništva čini prometne statistike lošijima od realnih,

- premda je u protekle dvije godine prosječna starost osobnih vozila porasla sa 12 na 13 godina, to znači da je ove godine prosječni auto na našim cestama proizveden 2003., a 2012. bio je 2002. Dakle, usprkos svemu, auti su koliko-toliko sigurniji, aktivno i pasivno.

- prosječna starost vozila kojima dolaze naši turisti (sloj građana nešto iznad prosjeka tih zemalja, jer ispodprosječni manje putuju) u dvije se godine smanjio s osam na sedam, pa je 2014. prosječni turist vozio automobil iz 2006., a proteklog ljeta iz 2009. Dakle znatno sigurniji.

- usprkos svemu, dok će prosječna smrtnost na EU cestama u 2016. biti oko 50 poginulih na milijun stanovnika, realna će u Hrvatskoj biti oko 80, dakle 60 posto veća!

Dok minister financija porezne škare, oštrim vrhom i čeličnim sječivom usmjerava prema hrvatskim pješacima, biciklistima, mopedistima i motoristima, koji sudjeluju sa 47 posto u ukupnom broju poginulih, a i prema ostalim sudionicima, a minister prometa to pasivno promatra, odnosno poreznu reformu ne uvjetuje boljicima za prometni sustav, suočeni smo s velikim problemom.

Kako nevolja nikad ne dolazi sama, uslijedio je dodatni komplot nerazumnih odluka. Svi koji misle kako je skokovit rast turističkog prometa i zarade proteklih sezona rezultat samo naše pameti i poboljšanja turističke ponude, a ne prvenstveno američke politike, koja je napravila dar-mar na južnom i istočnom Mediteranu, rastjeravši turiste s nama konkurentskih tržišta, usmjerivši ih dijelom k nama.

Svaka osoba koja kruh zarađuje na tržnici, izračunala bi kako nam je povišenje cestarine u ovom trenutku štetno, jer neće povećati, nego smanjiti ukupnu zaradu. I višestruko riskantno.

Po stoti put naglašavam (srećom je srušena tzv. ‘monetizacije autocesta’, izvjesno najštetniji ‘deal’ u hrvatskoj povijesti, jer bi rasprava bila ‘passé’), uvođenje vinjeta za autoceste, do konačnog rješenja - satelitskog nadzora i naplate cestarine na svim prometnicama, uz ukidanje godišnjeg paušalnog plaćanja pri registraciji, što je realno nakon 2025., neprocjenjivo je i višestruko korisno za Hrvatsku. Nažalost svi argumenti malo koriste...

Kad bi se barem shvatilo da bi, uz sve koristi za turizam, gospodarstvo, i smanjenje stradavanja, uvođenjem vinjeta, zbog povećanja prometa, bitno porasla vrijednost zemljišta i svih nekretnina u bližem i daljem okruženju od autocesta. Sve koncesije uz autocestu, od pumpnih stanica, ugostiteljskih i uslužnih objekata, do svega u postojećim i budućim gospodarskim zonama, nakon isteka postojećih ugovora, odnosno u novim aranžmanima, ugovarale bi se po višim cijenama. To bi nadomjestilo i uvelike nadmašilo ‘gubitak’ u primarnoj naplati, ako bi ga i bilo.

Istodobno, preusmjeravanjem prometnih tokova s nesigurnih dvosmjernih prometnica na sigurne autoceste (premda i njih treba doraditi, prvenstveno po pitanju zaštitnih barijera i ograda te posebice drenaže), broj ukupno stradalih u cestovnom prometu smanjio bi se, kratkoročno, 10 do 20 posto. Dugoročno i više.

Prvenstveno jer bi 'nestale' tisuće pogibeljnih i prometno nepotrebnih pretjecanja svakodnevno, a bilo bi neusporedivo manje negativnih interakcija automobilskog i kamionskog prometa s pješacima, biciklistima, motoristima i mopedistima, koji najviše stradavaju.

Po stoti put napominjem kako jeftin taksi spašava živote u prometu:

Novi modeli poslovanja i nove tehnologije ne mogu se zaustaviti, kao što su nestali telexi i telefaxi te svi koji su ih proizvodili i radili na njima, kao što umiru fotografske radnje, poslovi tipkačica, konduktera, klasičnih tajnica koje nazivaju i tipkaj...

Treba štititi zakon, ali gotovo cehovsko branjenje taksista u povlaštenom poslovnom položaju, kojeg sebično koriste desetljećima, nespremni za tržišnu utakmicu, pa preskupom uslugom bitno pogoršavaju sigurnost i gospodarske tokove, potpuno je neshvatljivo i štetno za nacionalne interese.

Na kraju svega, odustajanje od gradnje autoceste A7 od Žute Lokve do Križišća i najava gradnje brze ceste, pokazuje kako imamo ozbiljnih problema u vođenju prometnog sustava RH.

Autocestovna spojnica od Žute Lokve do Križišća prometno je najvažniji dio cestovnog sustava RH, prioritetniji i od Pelješkog mosta.

Naime, time se za financijski najvažniju rijeku turista, koja s Apeninskog poluotoka od kraja srpnja dolazi na srednji i južni Jadran bitno skraćuje put. Taman toliko, da se u jednom danu, ne samo iz Milana i Torina, nego i iz Rima može doći do Splita. Ovako je to praktički nemoguće, odnosno nužno je usputno prenoćište ili riskiranje vozeći preumoran.

A brza cesta, kojom se štedi 20-30 posto, umjesto sigurne autoceste (troškovnik od 800 milijuna eura napuhan je nerealnim i nepoštenim dosadašnjim kalkulacijama), najpogibeljnija je prometnica.
Neovisno je li promet u oba smjera ili su dvije trake u istom smjeru, ali bez zaustavne, svako zaustavljanje (kvar, ostanak bez goriva, umor...) stvara pogibeljnu situaciju.

Rizik ulaska u kontra smjer znatno je veći, a mogućnost izbjegavanja vozila iz kontra smjera geometrijski je dvostruko, a sinergijski trostruko manja, nego u slučaju autoceste.

To je pokazala jučerašnja teška nesreća na 'Kalmetini', zasad (jedna je od tri ozlijeđene osobe u teškom stanju) srećom bez tragičnog ishoda.

Zbog lošijih sigurnosnih značajki na brzoj cesti brzinu treba ograničiti na 100 km/h i niže, poništavajući velik dio pozitivnog učinka autoceste.

Usto, kad bi se, naknadno, shvativši iznimnu važnost, brzu cestu željelo pretvoriti u autocestu, troškovi rekonstrukcije bili bi trostruko veći od ‘ušteda’ u primarnoj gradnji - napisao je Marušić.

Facebook komentari

hr Sun Dec 18 2016 16:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58ac6681b47398ee698b457b/80
Foto: ŠibenikIN

Deložirana bivša žena Miše Kovača: "Ovo je nehumano, život joj je ugrožen"

Ovo je bio treći pokušaj deložacije Anite Kovač i Vinka Gulina iz kuće u Tribunju, koja je na javnoj dražbi prodana prije dvije godine obitelji Grbeša iz Zagreba za 1,14 milijuna kuna, a procijenjena je na oko 480.000 eura
Anita Kovač, bivša supruga popularnog pjevača Miše Kovača i njezin partner Vinko Gulin ipak su deložirani u utorak iz njezine obiteljske kuće u Tribunju, a Anita Kovač, koja je tijekom dana to odbila, bit će prevezena u bolnicu.

Deložacija je počela jutros iznošenjem stvari iz restorana San Antonio u prizemlju kuće, a dovršena je u trenutku kad su novinari napustili mjesto događaja jer se očekivalo da će par ostati na katu još neko vrijeme pošto je Anita Kovač odbila vozilom hitne pomoći otići u bolnicu. Prema riječima njezina partnera i odvjetnice, ona ima upalu pluća i ozbiljnih problema sa srcem.

"Ovršiteljica je rekla da sutkinja (Anđelka) Bagic inzistira, neovisno o zdravstvenom stanju Anite Kovač, da se deložacija izvrši. Ja sam u tom trenutku uputila mail predsjednici Općinakog suda da je ovršenici
život ugrožen i da ovakvo nešto nisam vidjela, neću reći da je nehumano, ali nije u skladu s običajenim postupcima, pogotovo jer je liječnik rekao da je zdravstveno stanje Anite Kovač složeno i da ju se ne smije uznemiravati," kazala je odvjetnica Doris Košta dok je Anita Kovač u suzama sjedila  u njezinom automobilu.

Bilo joj je ponuđeno da ode u bolnicu, dodala je Košta, "ali ona je žrtvovala svoje zdravlje i život jer je znala da ako ode u bolnicu da su vrata za ovrhu otvorena".

Sutkinja od ovršiteljice tražila da se deložacija provede,  ako ne milom onda uz policiju, ispričala je odvjetnica Košta. "Anita Kovač sad nema krov nad glavom, i prvo ćemo ju odvesti u bolnicu, a onda ćemo se pobrinuti da se negdje smjesti," rekla je Košta.

Ovo je bio treći pokušaj deložacije Anite Kovač i Vinka Gulina iz kuće u Tribunju, koja je na javnoj dražbi prodana prije dvije godine obitelji Grbeša iz Zagreba za 1,14 milijuna kuna, a procijenjena je na oko 480.000 eura.

Ovršni postupak nad kućom pokrenuo je Talijan s kojim je Anita Kovač potpisala dokument o kupnji vanjskog šanka u obliku ružičastog "cadillaca". Kako priča Vinko Gulin, taj Talijan, inače vlasnik firme American Old Collections, dokument je zajedno s odvjetnicom Brankom Brkić Nakić ovjerio kod javne bilježnice, međutim bez prisustva Anite Kovač.

- Dali smo mu dvije i pol tisuće eura, a tada je digao ovrhu i po njemu smo dužni još oko 10 tisuća eura. Ugovor je falsificiran i ovjeren kod javne bilježnice Nakić, a njena nevjesta, odvjetnica Brkić je to zlouporabila. Falsificiran je potpis Anite, ona je potpisala da je ona dužna oko devet tisuća eura, da bi se kasnije popelo na 15 tisuća - izjavio je Gulin prijepodne ispred kuće u Tribunju. Naknadno se, kaže, ispostavilo da je Anita Kovač potpisala ugovor s firmom koja je ugašena još 2003., ali da je temeljem tog ugovora Talijan podigao tužbu.

Odvjetnica Košta tvrdi da je ugovor nevažeći, budući da talijanska firma Old Collections u Hrvatskoj nije pravna osoba, niti postoji od 2003. godine. Ističe i kako je čula da obitelj Grbeša nije stvarni kupac kuće u Tribunju, te da je podnesena prijava Uskoku.


Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 17:14:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58ac6559b4739835678b460c/80
Foto: KDDK PU splitsko-dalmatinska

U srijedu se odazovite akciji darivanja krvi na Mertojaku

Darovati krv možete od 8 do 14 sati u prostorijama GK Mertojak, na adresi Doverska 17

Hrvatski crveni križ Gradsko društvo Split i KDDK GK Mertojakcorganiziraju akciju darivanja krvi.

Akcija će se održati u srijedu, 22. veljače, 2017., od 8 do 14 sati, u prostorijama GK Mertojak, na adresi Doverska 17.

Pozivaju se svi ljudi dobre volje na ovu plemenitu i humanu akciju.cKrv mogu darovati sve zdrave osobe od 18 do 65 godina starosti.

Organizatori unaprijed zahvaljuju za svaku Vašu zlatnu kap.





Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 17:06:35 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58ac5fb0b4739872668b4615/80
Foto: Facebook Sardina Postire

Postire: Obilježena 110. godišnjica tvornice za preradu ribe Sardina

Tvornica za preradu ribe Sardina iz Postira na Braču koja godišnje proizvede 25 milijuna konzervi ribe od čega oko 80 posto izveze, obilježila je u utorak 110 godina rada
Danas je tvornica za preradu ribe Sardina iz Postira svečano obilježila 110. obljetnicu postojanja.

Tom prigodom održana je se i konferencija za medije na kojoj je, uz direktora Sardine Mislava Bezmalinovića, bio prisutan i splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja, ministar graditeljstva Lovro Kuščević i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, a samoj svečanosti prisustvovali su i brojni drugi predstavnici iz svijeta politike i gospodarstva.

Sardina d.o.o. posljednjih se godina uspješnim poslovanjem i ulaganjem pozicionirala kao jedna od najmodernijih i najuspješnijih tvornica za preradu ribe u Europi te je uložila značajna sredstva u razvoj ribarstva i prerade ribe na otoku, ujedno podižući kvalitetu života lokalne zajednice te je postala jedan od najsvjetlijih primjera dalmatinskog ali i hrvatskog gospodarstva.

Tvornica je osnovana 1907. godine i s 30 milijuna eura jedna je od najznačajnijih investicija na otocima uopće.




Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 16:41:59 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58ac5ce8b47398ed698b4570/80
Foto: Wikipedia / Marcin Szala

Vukovar: Sastanak hrvatsko-srbijanskih timova za provedbu projekta EMBER

Nabavkom nove opreme iz projekta EMBER želi se spriječiti ponavljanje slabosti sustava iskazanih u poplavi 2014. godine, poručio je Lovrić
U Palači Srijem u Vukovaru u utorak je održan sastanak zajedničkog akcijskog tima te radne grupe koja radi na provedbi hrvatsko-srbijanskog prekograničnog projekta EMBER (Ever-moving border emergency response) usmjerenog na nabavku specijalističke opreme za zaštitu i spašavanje od poplava za timove Civilne zaštite na području Vukovarsko-srijemske županije i posavskog dijela u Vojvodini.

 Po riječima pročelnika vukovarskog Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Zdenka Lovrića projekt EMBER kandidiran je i odobren u sklopu programa IPA Hrvatska – Srbija, programa prekogranične suradnje, a vrijednost projekta s hrvatske strane je 579.851,46 EUR.

 "Iz projekta nabavljamo opremu za gradska društva Crvenog križa - poljsku kuhinju, šatorsko naselje i kombi vozila dok HGSS nabavlja dva kombi vozila, ronilačku opremu i čamac ra ronioce. Županijski stožer za zaštitu i spašavanje nabavlja zapovjedni šator i nešto malo informatičke i komunikacijske opreme", naveo je Lovrić.

 Provedba projekta EMBER u koji su uključeni s hrvatske strane Vukovarsko-srijemska županija, a srbijanske posavski dio Vojvodine, započela je u listopadu 2016. i traje do siječnja 2018. godine.  Po Lovrićevim riječima, projekt EMBER nastao je iz iskustava stečenih u katastrofalnoj poplavi u županjskoj Posavini 2014. godine s ciljem nabave opreme za operativne snage u sustavu Civilne zaštite.

 "Državni plan odbrane od poplava Hrvatskih voda je temeljni akt u Republici Hrvatskoj po kojem se provodi obrana od poplava. Međutim, poplava iz 2014. godine u Posavini pokazala je mnoge slabosti. Tako primjerice Hrvatske vode nisu mogle odraditi sve ono što je bilo u tom trenutku potrebno. Limitirujući nam je faktor bio i što smo morali ručno puniti vreće pijeskom, a pokazalo se i da nam je komunikacija između pojedinih timova bila otežana jer smo se usmjerili na mobilnu telekomunikacijsku mrežu, koja je vrlo brzo postala preopterećena", naveo je.




Facebook komentari

hr Tue Feb 21 2017 16:30:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .