Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/593f925eb9e03ef4298b464d/80

Vršnjačko nasilje putem interneta: Kako ga prepoznati i spriječiti

Problem koji zaokuplja pažnju roditelja, nastavnika i stručnjaka koji odgajaju i obrazuju djecu i mlade, a o kojem se u posljednje vrijeme puno govori je vršnjačko nasilje putem interneta.

Razvoj moderne tehnologije donio je niz prednosti: veću dostupnost informacija, lak i brz protok vijesti, veće mogućnosti učenja, zabavu, lakšu komunikaciju s drugima, razmjenu ideja i iskustava, razvoj vještina i znanja, lakše izvršavanje svakodnevnih obveza. Uz prednosti, donio je i niz rizika i opasnosti poput novih vrsta ovisnosti, elektroničkog nasilja, smanjenja tjelesne aktivnosti, otuđenosti, piše zimo.hr.

Problem koji zaokuplja pažnju roditelja, nastavnika i stručnjaka koji odgajaju i obrazuju djecu i mlade, a o kojem se u posljednje vrijeme puno govori je vršnjačko nasilje putem interneta. Zabrinjava jer ga je teško kontrolirati i spriječiti, a ostavlja ozbiljne posljedice na žrtve.

Vršnjačko nasilje poznato nam je oduvijek, s njim smo se naučili suočavati i na njega reagirati, ali pojava interneta dala mu je novu dimenziju i nove karakteristike. Još uvijek su roditelji, ali i stručnjaci, povremeno zbunjeni i ne znaju kako postupiti u slučaju vršnjačkog nasilja putem interneta.

Osim zajedničkih karakteristika koje imaju „tradicionalno“ i „moderno“ vršnjačko nasilje poput agresivnosti, namjere da se nekoga povrijedi te nemogućnosti žrtve da se obrani, „moderno“ vršnjačko nasilje sa sobom nosi nove opasnosti za žrtvu. Jedna od najvažnijih karakteristika vršnjačkog nasilja putem interneta jest činjenica da ono nikad ne prestaje. Od udaraca ili uvreda „licem u lice“ žrtva može pobjeći u sigurnu zonu u kojoj tome neće biti izložena.

Međutim, kada je riječ o nasilju putem interneta, uvrede, fotografije, video zapisi i agresija ostaju na internetu i svima su dostupni, neovisno o tome gdje se nalazili. Nadalje, počinitelj nasilja na internetu ima veći osjećaj anonimnosti nego što je to slučaj kod nasilja u stvarnom svijetu. Iako žrtva najčešće zna tko je počinitelj, on u velikom broju slučajeva izbjegne sankcije za svoje ponašanje. S druge strane, počinitelj za vrijeme nasilnog ponašanja putem interneta nije u mogućnosti vidjeti reakcije svoje žrtve, zbog čega njegovo ponašanje može postati još agresivnije i bezobzirnije.

U konačnici, čini se da društvo još uvijek ne smatra da je nasilje putem interneta oblik nasilja koji može imati ozbiljne posljedice te nerijetko možemo čuti da se to nije dogodilo u „stvarnom svijetu“ te da su žrtve samo preosjetljive na situaciju koja uopće nije tako ozbiljna. Nažalost, ozbiljnost situacije shvatimo tek kada je šteta već počinjena.

Znakovi izloženosti nasilju putem interneta

Žrtve vršnjačkog nasilja putem interneta najčešće imaju slijedeće simptome: prestanak korištenja tehnoloških uređaja, izbjegavanje uobičajenih aktivnosti, škole, prijatelja i grupnih okupljanja, nagle promjene raspoloženja, povučenost te izbjegavanje razgovora o svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama, nesanica i gubitak apetita.

Uloga roditelja

Razgovarajte sa svojim djetetom. Otvoreno i često, čak i kad ne sumnjate da postoji problem. Pokažite mu da vam može vjerovati i da se na vas uvijek može osloniti. Razgovarajte o internetu i ponašanju na društvenim mrežama. Objasnite djetetu da ne smije postojati razlika između ponašanja u stvarnom i virtualnom svijetu – u oba slučaja vrijedi pravilo da druge ljude trebamo uvažavati i poštivati i prema njima se primjereno ponašati, te od njih očekivati isto. 

Budite upoznati s ponašanjem svog djeteta na internetu. Kao što želite znati s kim vaše dijete provodi vrijeme u stvarnom svijetu, trebate znati i s kim provodi vrijeme u virtualnom svijetu. Zamolite dijete da vam pokaže koje stranice posjećuje i što tamo radi. Poučite ga da u virtualnoj komunikaciji uvijek treba biti oprezan. Računalo držite na pristupačnom mjestu gdje možete imati nadzor nad djetetovim aktivnostima i odredite vrijeme koje može provesti na internetu. Potaknite dijete da koristi računalo za učenje i druženje. Dajte mu do znanja da vam se može obratiti svaki put kad na internetu primjeti nešto neprimjereno ili uznemirujuće.

S obzirom na veliku količinu informacija, mogućnosti i opasnosti koje sa sobom nosi internet, nemoguće je odjednom odgovoriti na sva pitanja i nedoumice koje se mogu pojaviti. Upravo zbog toga postoji telefonska linija 0800 606 606 na kojoj su stručnjaci s bogatim iskustvom u radu s djecom i mladima uvijek spremni ponuditi pomoć i podršku. Uključite se i vi u kampanju #recinama i prijavite svaki oblik elektroničkog nasilja.

Facebook komentari

hr Fri Oct 06 2017 08:35:05 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58eff3c1b473983b228b4579/80
Foto: Pixabay

Pet izvora masnoće koje bismo trebali jesti češće

Namirnice uzgojene bez pesticida i drugih štetnih sastojaka imaju više hranjivih sastojaka, te su bolje za zdravlje pojedinca. Organska slanina je, primjerice, bogata je kolinom.
1.  Organska slanina
Visokokvalitetna slanina koja je dobivena od organski uzgojenog mesa puna je kolina, koji se pokazao kao saveznik u borbi protiv Alzheimerove bolesti i nekih drugih kroničnih mentalnih bolesti. Uz to je dobar izvor različitih vitamina B kompleksa, te cinka. Ovi nutrijenti pomažu u proizvodnji serotonina koji smanjuje tjeskobu, kaže nutricionistica Ali Miller

Da bi uživali u blagodatima slanine, važno je odabrati proizvod napravljen od lokalno uzgojenog mesa bez nitrata, hormona rasta i antibiotika, piše Punkufer.

2. Organski maslac 
Nutricionistički gledano, maslac je mnogo zdraviji izvor masnoće nego što ljudi misle, a osobito ako dolazi od organskog mlijeka. Ovakve mliječne masnoće sadrže veću koncentraciju vitamina K2 koji pomaže tijelu iskoristiti kalcij na pravilan način, kaže nutricionistica Laura Schoenfeld

Dakako, ona poboljšava okus druge hrane, a pripremljena s povrćem olakšava apsorpciju njihovih nutrijenata

3. Avokado
Avokado je hrana bogata oleinskom kiselinom i prehrambenim vlaknima koja uravnotežuje hormone u organizmu i pojačava zdravlje probave. Također se smatra odličnom hranom za oporavak nakon vježbanja jer sadrži kalij, kaže Ali Miller.

Ova "mesnata“ voćka se obično koristi za pripremu ukusnih namaza, ali se može dodavati i raznim salatama, ili posluživati uz pečena jaja i slično.

4. Žumanjak
Preskočite omlet od bjelanjaka i prigrlite žumanjke. Ovo je još jedna zanemarena, a masnoćama bogata hrana koja je nevjerojatni izvor vitamina A, B i selena. Žumanjci dobiveni od organskih jaja imaju više vitamina D i karotenoida koji žumanjcima daje narančastu boju, ističe Laura Schoenfeld

5. Tamna čokolada
Moja obitelj ima povijest srčanih bolesti, a istraživanja su pokazala da neke vrste čokolade mogu zaštititi ovaj organ. Potrebno je unijeti 200 miligrama flavonoida da bi se poboljšala cirkulacija i unaprijedilo zdravlje srca. 

To se može postići s dvije žlice kakaa ili 50 grama tamne čokolade s najmanje 70 do 80 posto kakaa, tvrdi nutricionistica Jennifer McDaniels, koja ga obično dodaje jutarnjoj zobenoj kaši. 

Pripazite i kupujte prirodni kakao prah jer on sadrži veću količinu flavonoida. 

Savjet plus
Lanene i chia sjemenke su biljni izvori omega 3 masnih kiselina koje smanjuju upalne procese u tijelu. Uz to sadrže prehrambena vlakna koja snižavaju krvni tlak te unaprjeđuju zdravlje srca i krvnih žila. Najbolje je njima započeti dan – dodati ih zobenoj kaši, smoothiejima, jogurtima i sličnim jelima.

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 16:50:01 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2d47e3b9e03e56228b4592/80
Foto: Screenshot YouTube

Tako mlad, a već milijunaš: Ryan ima samo šest godina i deset milijuna pratitelja na YouTubeu

Šestogodišnji Ryan, voditelj popularnog YouTube kanala Ryan ToysReview, već je multimilijunaš, piše Forbes.

Naime, Ryan se našao na ljestvici YouTubera koji su najviše zaradili u 2017. godini. Ovaj dječačić je u ovoj godini, prema podacima na Forbesu, zaradio 11 milijuna dolara te tako zauzeo osmo mjesto ljestvice YouTube zvijezda koje najviše zarađuju. Kanal su pokrenuli njegovi roditelji 2015. godine. Oni snimaju i produciraju Ryanovu emisiju zbog koje je on vrlo brzo postao jedna od najpopularnijih YouTube zvijezda na svijetu, piše Index.

Sve je počelo tako što je Ryan, kao četverogodišnjak koji je obožavao gledati recenzije igračaka na YouTubeu, upitao roditelje zašto i on to ne bi mogao raditi. Proslavio ga je video u kojem otvara golemo Pixarovo jaje puno igračaka koji je objavljen u srpnju 2015. godine. Do danas taj video ima više od 800 milijuna pregleda.

Osim igrački, Ryan je počeo recenzirati i slatkiše, a na YouTubeu ga prati već više od 10 milijuna ljudi.


Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 15:49:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2d3c53b9e03e31228b45a3/80
Foto: Screenshot Youtube

100-godišnjakinja otkrila tajnu dugog života: Vino, vino i samo vino!

Čaša vina očito produžava život
Svaki put kad pročitam priču da je netko doživio 100 godina, odmah se zapitam i razmišljam: Što moram promijeniti u vlastitom životu kako bi došla do ove brojke? Nakon priče Florence Bearse, kada je u pitanju ispijanje vina, odlučila sam da ne moram ništa mijenjati, piše novinarka Harper's Bazaara

Florence je nedavno napunila 100 godina i kada sam je pitala koja je tajna stoljetnog življenja, imala je ikonski odgovor:

- Volim svoje vino. Ne oduzimajte mi ga. 

To je savjet kakav ljudi trebaju. Uistinu, to je krajnje nevjerojatno da je tajna tako jednostavna, ali očito je istina. 

Florence zauvijek, zaključila je novinarka! 

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 14:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c124cbb47398f1ad8b458a/80
Foto: Pixabay

5 jednostavnih načina kako smanjiti unos soli u organizam

Svi smo svjesni smo da prekomjerno unošenje soli u organizam nije zdravo, ali ne razmišljamo na koje načine unosimo najviše soli i koliko nam to zaista može štetiti.

Prekomjeran unos soli u organizam može biti uzrok pretilosti, srčane i plućne bolesti, bubrežne bolesti, ali povećava i rizik od moždanog udara. Smanjene  prekomjernog  unosa soli u organizam Svjetska zdravstvena organizacija uvrstila je u 9 globalnih ciljeva za prevenciju kronično nezaraznih bolesti.

Preporučeni dnevni unos kuhinjske soli u organizam jednak je jednoj čajnoj žlici (6 g),  a Hrvati dnevno unose gotovo dvostruko više (11,6 g) soli. Zabrinjavajuća je informacije  da čak 9 od 10 Hrvata unosi previše soli u organizam, na godišnjoj razini više od 4 kg, što je gotovo dvostruko više od preporučenog unosa., piše ordinacija.hr

1. Ujutro prije posla doručkujte žitarice

Nismo ni svjesni da upravo kruhom i pekarskim proizvodima unosimo veliku količinu soli  u  organizam. Pojedini pekarski proizvodi sadrže gotovo 5 grama soli čime smo gotovo zadovoljili dnevne potrebe. Umjesto pereca i peciva za doručak odaberite müsli s više vrsta žitarica u kombinaciji s polumasnim mlijekom.


2. Pazite kakve grickalice birate

U jesen i zimu rado  biramo  večernje opuštanje uz filmove ili najdraže serije, a slane grickalice su neizostavan dio. Umjesto gotovih kokica sami ispecite kokice s ograničenom količinom soli ili čak bez soli, a umjesto prženog kikirikija birajte kikiriki u ljusci.

3. Sol zamijenite drugim začinima

Kako  bi  smanjili korištenje soli u pripremi obroka, velika pomoć nam mogu biti začini.  Umjesto soli dajmo priliku i drugim začinima, eksperimentirajmo s ružmarinom, bosiljkom, lukom, paprom ili mljevenom paprikom.

4. Naučite kontrolirati unos soli u organizam

Unos soli možemo smanjiti ako postanemo svjesni u kojem se sve namirnicama
nalazi sol. „Skrivenu“ sol možemo izbjeći ako u naviku uvedemo čitanje deklaracije i obratimo pozornost na udio soli.

5. Birajte proizvode s manjim udjelom soli

Najveću količinu soli, više od 75% unosimo kroz hranu stoga je nužno birati proizvode na  kojima je jasno istaknuto da sadrže manji udio soli. 

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 13:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .