Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3be25db9e03e69318b45bc/80
Foto: Pixabay

Ovo su najbolji i najgori božićni pokloni

Znanstvena struka predlaže četiri vrste poklona koji su odlično rješenje za Božić, kao i tri najgore moguće vrste poklona koje želite izbjeći

Ostalo je svega nekoliko dana da za svoje najdraže pronađete savršene božićne poklone. Ako ste još uvijek u nedoumici što kupiti, možda postoji bolji način za pronalazak inspiracije od razgledavanja tržišnih centara i letaka s ponudom. Pogledajte koji su pokloni znanstveno dokazano najbolji, a koji najgori.

Znanstvena struka predlaže četiri vrste poklona koji su odlično rješenje za Božić, kao i tri najgore moguće vrste poklona koje želite izbjeći.

Nemojte kupiti skupocjeni poklon

Iako vam se čini da je poklon koji ste pronašli prejeftin da biste ga nekome dragom poklonili, odmah da vam kažemo da se gadno varate. Važna je namjera i sam poklon, a ne njegova cijena. S time se slaže i znanstveno istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Experimental Social Psychology. Iako oni koji daruju smatraju kako će proći bolje ako odaberu skuplji poklon, rezultati istraživanja se ne slažu s tom pretpostavkom. Upravo suprotno, pokazalo se da ne postoji poveznica između cijene poklona i zadovoljstva osobe koja ga je primila.

Nemojte darivati u tuđe ime

Pod ovime ne mislimo na to da uručite poklon u ime sebe i zajedničkog prijatelja, već na to da novac koji ste namijenili potrošiti na poklon za prijatelja darujete u dobrotvorne svrhe. Iako se to može činiti kao dobra ideja jer ste prije svega učinili dobro djelo, kao i osoba za čiji je poklon taj novac bio namijenjen, istraživanja pokazuju kako to baš nije tako. Iako bi možda neki članovi obitelji i bliski prijatelji cijenili ovu gestu, istraživanje iz 2015. godine objavljeno u časopisu Organizational Behavior and Human Decisions pokazalo je kako bi to kod druge osobe moglo stvoriti osjećaj nezadovoljstva jer se pažnja tada daje simboličnom značenju poklona, a ne osobi kojoj darujemo nešto.

Nemojte pokušavati uljepšati loš poklon

Ako ste svjesni toga da vaš poklon nije zadovoljavajući, nemojte ni pomišljati na to da ga dotjerate velikom mašnom i zapakirate u fancy kutiju. Istraživanje koje je provela Udruga za istraživanje potrošačkih navika na Yaleu pokazalo je kako ta ideja nimalo nije dobra. Kada osoba primi poklon koji je tako raskošno zapakiran, automatski se kod te osobe pojača osjećaj uzbuđenja, ali kada ugleda loš poklon, razočaranje je još veće. To je zbog toga što očekivanja osobe koja prima poklon ne odgovaraju stvarnosti.

Darujte poklon za koji znate da ga ta osoba želi

Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Experimental Social Psychology otkrilo je kako darivatelji precjenjuju efekt iznenađenja. Naime, pokazalo se kako osobe cijene kada dobiju poklone koje su izričito tražile, puno više nego kada dobiju poklon koji ste vi za njih odabrali.

Ne preskačite čestitku

Čestitke se mogu činiti kao neosobni ili lijeni božićni poklon, no istraživanja su pokazala da su itekako popularne kod osoba koje primaju darove. Istraživanje koje je proveo američki Nacionalni maloprodajni savez zaključilo je da su čestitke bile najtraženiji poklon u 2015. godini. Želite li si maksimalno pojednostaviti ove godine? Drugo istraživanje otkrilo je da su ljudi i više nego sretni kada kao poklon prime novac.

Darujte poklon koji odražava vas i osobu koju darujete

Niz istraživanja objavljenih u časopisu Journal of Experimental Social Psychology prije dvije godine pokazala su da ljudi preferiraju blagdanske poklone koji odražavaju njihove interese i hobije. Zanimljivo je i da su istraživači također otkrili kako davatelji i primatelji poklona osjećaju veću međusobnu povezanost ukoliko je riječ o poklonu koji odražava darivatelja. To može biti vaša omiljena knjiga, odjeća ili uspomena s tom osobom, koja za vas ima veliku vrijednost.

Darujte poklone koji će trajati

Svakodnevni predmeti, kao što su kuhinjska pomagala ili vaza za cvijeće, možda se ne čine kao najidealniji poklon koji će izazvati oduševljenje, ali istraživanje objavljeno 2016. u časopisu Current Directions in Psychological Science otkrilo je da ljudi zapravo vole poklone koje mogu koristiti mjesecima i godinama. - piše Tportal.

hr Thu Dec 21 2017 17:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/534ecbc91799423028e9abf0/80

Pet najboljih razloga zašto trebamo jesti banane

Banane sadrže tri prirodna šećera - saharozu, fruktozu i glukozu koje u kombinaciji s vlaknima su savršene za trenutno povećanje energije.
1. Ublažava simptome depresije
Istraživanja su pokazala da se ljudi koji koji pate od depresije bolje osjećaju nakon što pojedu bananu. To je zato što banana sadrži triptofan, vrstu bjelančevine koju tijelo pretvara u serotonin koji pomaže da se opustite, budete bolje raspoloženi i osjećate sretnijima.

2. Smanjuje anemiju
Bogata željezom, banana može stimulirati proizvodnju hemoglobina u krvi i tako pomaže u slučajevima anemije.

3. Snižava krvni tlak 
Ovo jedinstveno tropsko voće izrazito je bogato kalijem, a sadrži malo soli, što ga čini savršenim za regulaciju krvnog tlaka. Uz to kalij pomaže kod učenja jer poboljšava koncentraciju. 

4. Neutraliziraju žgaravicu
Banane neutraliziraju kiselinu u tijelu, stoga ukoliko patite od žgaravice, pokušajte pojesti bananu za olakšanje simptoma.

5. Umiruje

Banane sadrže visoke količine B vitamina koji pomaže smirivanju živčanog sustava. Upravo zato idealni je sastojak za međuobrok na poslu. 

Savjet plus:
Jedan od najbržih načina liječenja mamurluka: banana milkshake zaslađen medom. Banana umiruje želudac i uz pomoć meda povećava razinu šećera u krvi, dok mlijeko smiruje i ponovno hidratizira vaš organizam. - piše punkufer
hr Fri Jul 20 2018 08:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/592c6350b9e03e3f208b457c/80
Foto: Pixabay

Kod dehidracije pomaže voda s malo meda, soli i narančom...

Dehidrirali ste ako su vam usta i jezik suhi, a boja urina tamna. Tekućinu treba nadoknaditi vodom ili izotonicima. Posebice ljeti, treba izbjegavati pretjerano ispijanje alkohola

Prvi simptomi blage dehidracije su suh jezik i osjećaj žeđi pa je važno već tad posegnuti za tekućinom kako tijelo ne bi dodatno dehidriralo i kako se ne biste doveli u opasnost, upozorava apiterapeutkinja i fitoterapeutkinja, dr. med. Zrinka Franić.

- Umjerena dehidracija, uz navedene simptome, koji će biti još izraženiji, manifestirat će se i oligurijom, odnosno smanjenim mokrenjem. Kod teške dehidracije, uza sve to, pojavit će se ubrzan i sitan puls, ubrzano disanje, a u najgorim slučajevima i potpuni prestanak mokrenja te gubitak svijesti - pojašnjava dr. med. Zrinka Franić, znanstvena novakinja i doktorandica na Institutu za medicinska istraživanja i medicinu rada u Zagrebu.

Postoje određena stanja i situacije koje povećavaju rizik od dehidracije pa je u tim trenucima važno hidrirati se često i ispravno.

- Dehidracija se najčešće razvija kao posljedica povišene tjelesne temperature, znojenja, tvrdokornog povraćanja ili proljeva. Pravilo je da kad temperatura okoline prelazi 30°C, treba povećati unos tekućine. Posebnu pozornost treba obratiti na starije ljude i djecu. Oni često nisu svjesni potrebe za tekućinom jer ih može zavarati osjećaj žeđi koji im može biti oslabljen ili ga uopće nemaju - kaže Franić te nastavlja da je po suhoći usta i jezika najlakše primijetiti da smo dehidrirani. Pomoći može i boja urina. Ako je on taman trebalo bi popiti tekućine. Urin bi trebao biti svijetložute boje. Izgubljenu tekućinu najbolje je nadoknaditi običnom vodom, no dobar izbor su i izotonični napici jer će oni nadomjestiti izgubljene elektrolite, natrij, kalij i klorid.

- Budući da sam apiterapeut, izotonički napitak koji svakako preporučujem je sredstvo za rehidraciju s medom. U 285 ml vode dodajte 15 ml meda (tako dobijete 5-postotnu otopinu meda) te dodajte prstohvat soli. Tako ćete u organizam unijeti ne samo vodu, nego i elektrolite, jer med obiluje različitim korisnim mikronutrijentima - objašnjava liječnica Franić.

Povećanu potrebu za tekućinom imaju sportaši i tjelesno aktivni ljudi. ali i muškarci te trudnice i dojilje. Muškarci imaju manje masnog tkiva, stoga je njihova potreba za tekućinom povećana, a sportaši bi tijekom i nakon treninga trebali posegnuti za izotoničnim napitkom jer obična voda neće hidrirati njihov organizam tako brzo niti će nadoknaditi izgubljene elektrolite. Trebalo bi, posebice ljeti, izbjegavati pretjerano ispijanje alkohola, soli i proteinske hrane jer ona dodatno dehidrira organizam.

- Dobro je razviti naviku pijenja biljnih čajeva zaslađenih žličicom meda. Spriječit će se dehidracija te nadoknaditi tekućina i minerali izgubljeni znojenjem - zaključuje Franić. - pišu 24sata

hr Thu Jul 19 2018 19:51:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b506e9ecb557afa2e8b47ed/80
Foto: Reuters/ Carl Recine

Fotoreporter Yuri Cortez kojeg su Vatreni srušili na utakmici s Engleskom dolazi u Hrvatsku

Yuri Cortez, fotoreporter koji je iz nesvakidašnjeg kuta zabilježio slavlje hrvatskih nogometaša nakon pogotka Marija Mandžukića kojim je naša reprezentacija došla do pobjede nad Engleskom i izborila nastup u finalu Svjetskog prvenstva u Rusiji, dobio je poziv Hrvatske turističke zajednice da sa svojom obitelji posjeti Hrvatsku, što će i učiniti krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine.

"Gotovo svako veliko međunarodno natjecanje obilježi neka zanimljiva anegdota, a ono što je obilježilo ovo Svjetsko prvenstvo je slavlje hrvatskih nogometaša usred kojeg se slučajno našao i Yuri, koji je to sve zabilježio svojim fotoaparatom napravivši najoriginalnije, najspontanije i siguran sam najsimpatičnije fotografije prvenstva. Slike slavlja obišle su cijeli svijet koji je tom prilikom, osim vatrenog slavlja, vidio ljubaznost i obazrivost naših igrača. Hrvatska je prelijepa zemlja srdačnih i ljubaznih domaćina, a sretni smo što je Yuri prihvatio naš poziv te će se u to imati prilike i osobno uvjeriti“, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić koji je osobno kontaktirao 53-godišnjeg Salvadorca, voditelja meksičkog dopisništva francuske novinske agencije AFP.

Cortez je poziv prihvatio s velikim oduševljenjem.

"Poziv ovakve vrste se ne odbija. Bit će mi čast doći u Hrvatsku. Nakon utakmice s Englezima i slavlja s hrvatskim igračima osjećam povezanost s vašom zemljom za koju sam zdušno navijao u finalu“, rekao je u telefonskom razgovoru Cortez, stoji u priopćenju HTZ-a.

"Sedmodnevni boravak i odmor u Hrvatskoj Yuri će započeti u Zagrebu, a nakon toga pokazat ćemo mu sve ono najbolje od Hrvatske, našu obalu, otoke, ali i hrvatsku kontinentalnu ponudu. Potrudit ćemo se prirediti mu odmor za pamćenje“, dodao je Staničić. 

hr Thu Jul 19 2018 12:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5060d6cb557a2c318b4731/80

CEMEX Hrvatska osmi put nositelj Certifikata Poslodavac Partner

Tvrtka CEMEX Hrvatska pokazuje izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima već dugi niz godina, a njihov predan rad u ovom području potvrdio se i ove godine na svečanoj dodjeli Certifikata Poslodavac Partner koji je tvrtka CEMEX svojim kvalitetnim HR praksama zaslužila već osmi put.

Ključan element sustavno dobrog poslovnog uspjeha CEMEX-a, zasigurno je iznimno kvalitetno upravljanje ljudskim resursima. Strateška pozicioniranost HR-a, kvalitetno vođenje i nadzor procesa zapošljavanja, visok standard upravljanja učinkom, kao i omogućavanje raznovrsnih prilika za usavršavanje zaposlenicima rezultirali su time da je CEMEX Hrvatska ove godine ostvario uistinu impresivnih 96% bodova u procesu recertifikacije.

Ono čime se u CEMEX-u posebno ponose je sam odnos koji gaje prema zaposlenicima, pa tako imaju brojne kvalitetno postavljene programe koji potiču zaposlenike na pružanje sugestija, kao i razrađene programe brige za zaposlenike kojima se trude unaprijediti zadovoljstvo svojih djelatnika.

Velimir Vilović, direktor CEMEX-a Hrvatska primio je Certifikat Poslodavac Partner od Aleksandra Zemunića, člana Uprave tvrtke SELECTIO.

„Biti dijelom globalne kompanije CEMEX, a ujedno i baštiniti stoljetnu tradiciju cementne industrije u Dalmaciji, zaposlene u društvu CEMEX Hrvatska čini osobito ponosnim. Certifikat Poslodavac Partner kojeg smo i ove godine zaslužili, potvrda je najviših standarda upravljanja radnim procesima, i razlog za posebno zadovoljstvo. Certifikat Poslodavac Partner za nas predstavlja i obvezu daljnjeg unaprijeđenja našeg radnog ambijenta, pri čemu nam prvi prioritet ostaje zaštita na radu“, istaknuo je Velimir Vilović.

„Naš je cilj zaposlenicima pružiti najbolje moguće radne uvjete, uz otvorenu i suradničku radnu atmosferu te raznovrsne mogućnosti razvoja u stručnom i/ili liderskom smjeru. Ponosni smo na kontinuitet visokih standarda radnih uvjeta i materijalnih prava zajamčenih kolektivnim ugovorom. Osmi Certifikat Poslodavac Partner potvrda je da dobro radimo. Ono što nas posebno veseli je činjenica da unatoč krizi u našoj industriji, nismo spustili standarde već smo ostali kompanija koja kontinuirano radi korak više“, izjavila je Mirela Kotarac, direktorica Ljudskih resursa CEMEX-a Hrvatska.

Projekt Certifikat Poslodavac Partner podržava generalni pokrovitelj portal MojPosao i poslovni tjednik Lider kao medijski pokrovitelj.

Trenutno je 46 nositelja certifikata u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji: 24sata, AbbVie Hrvatska, AbbVie Bosna i Hercegovina, AbbVie Biopharmaceuticals GmbH Srbija, AbbVie Biofarmacevtska družba Slovenia, Aminess hoteli i kampovi, Atlantic Hrvatska, Atlantic Srbija, CEMEX Hrvatska, Ciklopea, Coca-Cola HBC Hrvatska, Coca-Cola HBC B-H Sarajevo, CROSCO, Erste&Steiermärkische Bank, Europa – upravljanje nekretninama, FINA gotovinski servisi, Henkel Croatia, Herbalife Hrvatska, HiPP Hrvatska, Hrvatska banka za obnovu i razvitak, Hrvatska pošta, Hrvatska poštanska banka, Hrvatski Telekom, INA, INA MAZIVA, JGL, JT International Zagreb, Kaufland Hrvatska, Lidl Hrvatska, Luckia Hrvatska, Molson Coors Bosna i Hercegovina, Philip Morris Zagreb, PLIVA Hrvatska, Plavi tim, Procter & Gamble, Raiffeisenbank Austria, Sandoz, Sberbank, SOS Dječija sela Bosna i Hercegovina, STSI, Tele2, Top Računovodstvo Servisi, Valamar Riviera, Valoviti papir Dunapack, Vipnet i Zagrebačka pivovara.


hr Thu Jul 19 2018 11:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .