Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/592c6350b9e03e3f208b457c/80
Foto: Pixabay

Ljeto se još uvijek ne da: Evo kako si možete pomoći da preživite sparine

Sparina je vrijeme kojeg karakteriziraju visoke temperature i velika relativna vlažnost zraka. Kod ljudi zna izazivati neugodan osjećaj i vjerojatno ste nekad i sami izgovorili rečenicu da nije problem visoka temperatura, koliko sparina.
Zbog vrućeg i vlažnog zraka više se znojimo, nervozniji smo i osjećamo nelagodu, a povećava se i rizik od iscpljenosti. Ipak postoji nekoliko strategija koje vam mogu pomoći u snižavanju tjelesne temperature i hlađenju vašeg doma i samim time, u preživljavanju sparnih dana.

1. PAZITE NA TEMPERATURU VAŠEG TIJELA

Postoji nekoliko načina na koje možete ovo činiti.

- Pijte puno vode (Količina vode koju biste trebali popiti ovisi od osobe do osobe, međutim, imajte na umu da se za vrijeme vrućih, sparnih dana više znojite, što znači da trebate povećati unos vode. Pijete li dovoljno vode možete znati i po vašem urinu koji treba biti jako svijetao. Pijenje većih količina vode pomoći će vam da vaša tjelesna temperatura bude niža zbog čega ćete se općenito osjećati ugodnije, piše Zadovoljna.hr

- Jedite hladnu hranu (Ovo znači da trebate jesti što više svježeg voća i hladnih salata. Vruća hrana podignut će temperaturu vašeg tijela, a to vam nikako nije cilj na sparini. I deserti neka vam služe za rashlađivanje. Pojedite slasticu poput sladoleda ili zdraviju varijantu koja uključuje svježe voće u kombinaciji s jogurtom.)

- Pulsne točne stavite pod hladnu vodu (Tuširanje je dobar način da se osvježite, a ako niste kod kuće sličan učinak postići ćete ako hladnom vodom osvježite vrat, čelo, pazuhe.)

- Nosite širu odjeću svjetlijih boja (Vrući i sparni dani bit će ugodniji ako nosite pamučnu odjeću širokih krojeva. Izbjegavajte uske traperice, sintetičke tkanine i zatvorenu obuću.)

- Spavajte na pamučnim plahtama (Pomučne plahte hladit će vas tijekom ljetnih noći, za razliku od onih koje su napravljene od primjerice flanela.

- Ako ste u području na kojem će vrućina i sparina trajati dulje vrijeme pokušajte se aklimatizirati (Vaše tijelo se može prilagoditi ovim uvjetima ako mu dozvolite, međutim, na početku ćete morati istrpjeti malo nelagode. Jako mladi i stariji ljudi trebaju biti izuzetno oprezni kada je u pitanju prilagođavanje. Da biste se aklimatizirali pokušajte za početak ići u kratke šetnje, a s vremenom povećavajte njihovo trajanje. Pijte puno vode i pazite da ne prelazite vaše granice. Ako osjetite da teže dišete, sklonite se s vrućine.)

2. RASHLADITE VAŠ DOM

- Ako je imate, uključite klimu (Kod korištenja klima uređaja bitno je držati se osnovnih pravila u vezi s njihovim korištenjem. To prije svega znači da temperaturu prostora u kojem boravite trebate regulirati s vanjskom temperaturom. Konkretno, naš organizam dobro podnosi temperaturnu razliku od 6 do 7 Celzijevih stupnjeva. U protivnom, izlaskom iz jako klimatiziranog prostora može doći do temperaturnog šoka. Veliki plus današnji klima uređaja je i činjenica da imaju razne programe među kojima je i program odvlaživanja zraka, pomoću koje se pruža osjećaj kvalitetnijeg i svježeg zraka.)

Još jedna opcija su ventilatori koji također mogu biti korisni ako ih dobro postavite, pojašnjava Zadovoljna.hr

- Prozore držite zatvorenima (Na ovaj način držat ćete toplinu i vlagu dalje od vašeg doma. Možda ćete biti u iskušenju da otvorite svoje prozore kako biste potaknuli protok zraka, ali na taj način u vaš dom ćete samo pustiti vrući zrak.)

- Isključite svjetla i nepotrebno elektroniku (Sve ovo je nepotreban izvor topline kojeg za vrijeme vrućih i sparnih dana sigurno želite izbjeći.)

- Zatvorite vrata prostorija koje ne koristite (Na ovaj način će hladan zrak koji se stvara pomoću klima uređaja ili ventilatora ostati koncentriran u područjima vašeg doma koje koristite.)

3. PAZITE KADA STE NA OTVORENOM

- Osim ako zbog obaveza morate ići van i po najvećim vrućinama, iz doma izlazite ujutro ili navečer kako bi ih što više izbjegli. Tijekom najviših temperatura pokušajte što više vremena provoditi u zatvorenom, javlja Zadovoljna.hr


- Držite se hlada (Kada ste vani, držite se hlada koliko god je to moguće. Uzimajte i pauze, posebno ako vježbate, i pijte puno vode. Nosite zaštitu od sunca i već spomenutu laganu odjeću. Povremeno se poškropite hladnom vodom. )

- Koristite kreme za zaštitnim faktorom i kape/ šešire (Osim što su bolne, opekline od sunca mogu onemogućiti sposobnost vašeg tijela da se ohladi. Da biste se zaštitili od takvih posljedica mažite se kremama za zaštitnim faktorom i ne izlazite bez kape/šešira i sunčanih naočala.)

- Izbjegavajte naporne vježbe na otvorenom (Intenzivno vježbanje na otvorenom na vruće i sparne dane nije samo neugodno, nego je potencijalno i opasno. Brže gubite vodu, možtete osjetiti bolne grčeve u mušićima i povećava se rzik od iscrpljenosti i toplotnog udara. Zbog svega navedenog izbjegavajte naporne treninge za vrijeme najvećih vrućina i visoke vlažnosti zraka. Ako je vježbanje neizbježno, pijte vodu , pokušajte se držati što dalje od sunca i pazite na bilo kakve znakove iscrpljenosti.)

Birajte aktivnosti koje će vas rashladiti (Ovdje mislimo na plivanje. Ako ne možete na more, posjetite bazen. Ako imate dvorište s prskalicama, iskoristite i njih za osvježenje.)

hr Thu Aug 29 2019 18:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59dc736fb9e03e3d7c8b456d/80

10 grešaka zbog kojih nam ajvar ispada loše

Cijeđenje povrća preko noći i postepeno dodavanje ulja pri kraju kuhanja ključni su za neodoljivi namaz...

Da se strpljenje nagrađuje, ajvar je odličan primjer. Guljenje, cijeđenje, pečenje i miješanje iziskuje vremena, ali zimnica u kojoj uživamo ostatak godine slastan je podsjetnik na uložen trud.

O ajvaru, kao i o svim narodnim receptima, može se od jutra do sutra raspravljati koje je sastojke bolje izostaviti, a koje pak valja dodati. Tako se susjedi "svađaju" ide li suncokretovo ili maslinovo ulje, tko dodaje češnjak, a tko ocat ili šećer. No bez obzira na sastojke koji će se naći u loncu, okus ovisi i o tome hoćete li napraviti neku od najčešćih pogreški.

Pogrešna matematika
Za dobar ajvar, ali i ostalu zimnicu, ključne su dobre i lokalne namirnice, ali i njihovi omjeri. Kad je riječ o povrću, ako ga ne radite samo od paprika -  na tri kilograma paprike ide kilogram patlidžana.

Mršave paprike
Prilikom kupnje zamolite trgovca da vam prereže papriku kako biste vidjeli koliko je debela, a dobro ju je i probati. O njezinoj debljini ovisi kvaliteta. Dobra je paprika fina, zrela i debela.

Kuhanje, a ne pečenje
Najslasniji ajvar ima finu aromu koja se ne može dobiti kuhanjem paprika. Pečenje na roštilju najbolja je varijanta, a preporučuje se onaj na prirodno drvo ili ugljen.

Prekratko pečenje
Papriku i patlidžane dobro operite i stavite na roštilj uz povremeno okretanje. Kad se naočigled kožica počne odvajati, paprika je pečena. Nije dovoljno da samo potamni, ali pazite i da povrće ne zagori.

Nedovoljno cijeđenje
Oguljene paprike stavite u cjedilo neka se cijede preko noći (najmanje 12 sati). I patlidžan se guli i cijedi. Ajvar će imati bolji okus, a vrijeme kuhanja upola će se smanjiti.

Nestrpljivo miješanje
Smjesu oguljenog, ocijeđenog i samljevenog povrća najprije stavlja u lonac dok tekućina ne ispari, a zatim dodaje sol koja dodatno izvlači tekućinu.

Ostavljanje sjemenki
Mnoge domaćice dodaju feferone, ali ako ne volite ljuto, dobro ih je očistiti od sjemenki kako vas ne bi iznenadio svojom pikantnošću. Od sjemenki valja očistiti i paprike i patlidžane.

Previše soli
Sol se dodaje postupno, a prije svakog kušanja smjese potrebno je malo ajvara ohladiti na tanjuriću. Proba li se vruć, činit će se bezokusnim.

Prljavi rubovi
Kako bi vaša zimnica trajala duže, staklenke obvezno moraju biti sterilizirane. No još uz ovaj trik bit ćete bez brige – prije zatvaranja poklopcem ne zaboravite obrisati rubove teglice alkoholnim octom.

Postupno hlađenje
Staklenke zatvorite steriliziranim originalnim poklopcima pa prebacite na pasterizaciju u pećnicu na 100 Celzijevih stupnjeva na sat do sat i pol. Isključite pećnicu i ostavite da se staklenke u njoj ohlade. Spremite ih u smočnicu, odnosno na mračno i hladno mjesto, piše punkufer.hr

hr Wed Sep 18 2019 18:47:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d824eba29111c2b888b457f/80

Namirnice koje čiste jetru i ubrzavaju sagorijevanje kalorija

Što god tijekom života pojedemo i popijemo, prolazi kroz našu jetru. Upravo zbog toga ovaj organ trpi i upija sve naše loše prehrambene navike i svojim radom štiti naše tijelo.

Želite li učiniti dobru stvar za svoje tijelo, a time i za svoju jetru, doznajte kako je održati zdravom i čime je "očistiti".

Masna i pržena hrana, nezdrava pića, alkohol i lijekovi glavni su neprijatelji naše jetre, koja u tijelu ima funkciju filtra koji čisti organizam od štetnih sastojaka. No upravo zbog teškog posla koji obavlja jetra može biti vrlo opterećena, a to može uzrokovati zdravstvene probleme.

S obzirom na to da jetra nije povezana s našim živčanim sustavom, bolesna jetra neće nas boljeti te je time bolest vrlo teško otkriti. No dobra je vijest to što se jetra regenerira i gotovo svaka šteta može se popraviti, piše zadovoljna.hr

NAMIRNICE KOJE ČISTE JETRU:

1. Češnjak - potiče stvaranje enzima koji pomažu tijelu izbaciti toksine.

2. Citrusi - bogati vitaminom C, citrusi su snažan antioksidans koji pomaže jetri da brže apsorbira štetne tvari.

3. Cikla - bogata flavonoidima, stimulira jetru i poboljšava njezin rad.

4. Zeleni čaj - sastojak katehin kojim je ovaj čaj bogat snažan je antioksidans koji čisti organizam.

5. Zeleno lisnato povrće - špinat, kelj, blitva i salata prepuni su klorofila te su vrlo učinkoviti u neutraliziranju i izbacivcanju toksina iz krvnog sustava.

6. Ananas - prepun je vitamina C te djeluje kao prirodni duiretik koji tijelo oslobađa od toksina.

7. Menta - lišće metvice bogato je flavanoidima koji djeluju kao snažan antioksidans.

8. Đumbir - vrlo moćan antioksidans koji ubrzava metabolizam pomaže kod izbacivanja masnoće iz tijela.

9. Orasi - sadrže velike količine omega-3 masnih kiselina te aminokiselina koje ubrzavaju proces detoksikacije.

10. Kupus - baš poput brokule i cvjetače, kupus snažno djeluje na enzime jetre, koji reguliraju i ubrzavaju njezin rad.


hr Wed Sep 18 2019 17:35:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce9257e29111c8ba58b456a/80

Važan za hormone štitnjače: Osam znakova da organizmu nedostaje mineral cink

Doznajte u kojoj ga hrani ima najviše i koji su znakovi da ga u organizmu nedostaje

Kako bi naše tijelo pravilno funkcioniralo, potrebne su mu i dovoljne količine minerala cinka. Doznajte u kojoj ga hrani ima najviše i koji su znakovi da ga u organizmu nedostaje.

Mineral cink jedan je od pet najvažnijih minerala za ljudsko tijelo, uz željezo, kalcij, magnezij i kalij. Cink ima nekoliko važnih ulogu u organizmu, između ostalog dopronosi kognitivnim sposobnostima i pamćenju te pomaže tijelu u proizvodnji važnog hormona štitnjače T3.

Nadalje, cink pridonosi boljem radu imunološkog sustava, diobi stanica, bržem zarastanju rana i obnavljanju tkiva te općenito rastu i razvoju čovjeka, zbog čega je važno da trudnice uzimaju dovoljne količine ovog vrijednog minerala.

Kamenice su jedan od najboljih izvora cinka, a sadrže i obilje selena koji doprinosi sintezi hormona štitnjače. Da biste u organizam unosili dovoljno svih hranjivih tvari, pravilo broj jedan je da što češće konzumirate različite vrste tamnozelenog lisnatog povrća.

Različite vrste žitarica također su bogate mineralima, a odličan su izvor i jaja i alge. Dodatne količine cinka mogu se unositi i pomoću dodataka prehrani.

Iako tijelo ne zahtijeva velike količine cinka, može se dogoditi da ga u organizmu nedostaje. Ljudsko tijelo nema sposobnost pohranjivanja rezervnih količina cinka što znači da je važno redovito dobivati dovoljne količine kroz hranu.

Nedostatak cinka može se manifestirati u obliku

1. akni, ekcema, suhe kože koja se peruta, seboreičnog dermatitisa ili alopecije

2. nespecifične oralne ulceracije ili bijelog sloja na površini jezika

3. respiratornih i gastrointestinalnih problema

4. gubitka apetita

5. letargičnosti

6. gubitka kose

7. sporog zarastanja rana

8. opadanja kose

S obzirom na to da se cink dobiven iz mesa u tijelu apsorbira puno učinkovitije, vegetarijancima se preporučuje konzumacija većih količina mahunarki, soje, graha, orašastog voća i prehrambenih proizvoda od cjelovitih žitarica. - piše Zadovoljna.hr.

10 namirnica koje sadrže najveće količine cinka:

1. Meso (naročito crveno, ali i dalje ga treba jesti u umjerenim količinama)

2. Školjke (kamenice, rakovi, škampi)

3. Mahunarke (slanutak, leća, grah)

4. Sjemenke (konoplje, lana, bundeve ili tikvice)

5. Orašasto voće (pinjola, kikiriki, indijski oraščićI i bademi)

6. Mliječni proizvodi (sir, mlijeko)

7. Jaja

8. Cjelovite žitarice

9. Neke vrste povrća (krumpir, grašak, kelj)

10. Tamna čokolada

hr Wed Sep 18 2019 14:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d821f5b29111c3b888b456a/80

Makarska Gourmet Expo 2019.: Prva gastro izložba makarskih restorana

Riječ je o gastro izložbi ugostiteljskih objekata Makarske i okolnih mjesta koju organiziraju uz podršku Turističke zajednice grada Makarske

Šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) pozivaju vas da u subotu popratite manifestaciju Makarska Gourmet Expo 2019

Riječ je o gastro izložbi ugostiteljskih objekata Makarske i okolnih mjesta koju organiziraju uz podršku Turističke zajednice grada Makarske s ciljem promocije lokalne gastronomije i podizanje kvalitete ugostiteljske ponude, a objedinjuje prezentaciju jela, kušanje, zabavni program i dodjelu priznanja najboljima. 

Za tu prigodu na Trgu 156. brigade će se postaviti stol dug više desetaka metara na kojem će sudionici manifestacije (ekipe restorana, konoba i hotela) iznijeti  tri slijeda (hladno u toplo jelo te desert) prethodno pripremljena u svojim objektima. 

Ocjenjivati će ih ŠKMER-ovi chefovi, ujedno međunarodni kulinarski suci, a zatim će svi posjetioci manifestacije imati priliku i kušati izložena jela. Pobjednik Makarska Gourmet Expoa 2019 će zavrijediti posebno mjesto u izdanju dvojezične publikacije "MAKARSKA menu 2020" te će biti imenovan ambasadorom makarske gastro ponude za narednih 12 mjeseci.

Program 21. rujna:

10:00 Početak zabavnog programa uz KLAPU BERULIA

10:30 Izlaganje jela na uređenim stolovima

Fotografiranje izloženih jela i timova objekata – za potrebe medija i "MAKARSKA menu 2020 kuharice na hrvatskom i engleskom jeziku"

11:00 Ocjenjivanje jela

11:30 Prigodni program na pozornici

12:00 Predstavljanje i podjela jela svim gostima i posjetiteljima

13:00 Proglašenje najboljih jela po kategorijama te pobjednika manifestacije uz zajedničko fotografiranje i intervjue.

Prezentacije i degustacije na izlagačkim štandovima.

HOTEL MIRAMARE: Sljubljivanje jela i vina za sudionike manifestacije Makarska Gourmet Expo

(17-19 h, 20. rujna, hotel Miramare, Makarska)
hr Wed Sep 18 2019 14:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .