Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5867710a1eea8f7dab8b45a2/80
Foto: Issuu

I Hrvatska ima svoju "Macu papučaricu": Postolar ne vraća cipele i boli ga đon

Postolar iz Sesveta ima ružnu naviku da svojim mušterijama ne vraća cipele baš svaki put. Iako za njegov poslovni model zna i policija, on još uvijek nesmetano radi

Ona narodna, da su u postolara najgore cipele, ne vrijedi u slučaju sesvetskog postolara Ž.H. koji, čini se, ima naviku neke najbolje primjerke zadržati za sebe.

- Ostavila sam mu na popravku četiri para novih cipela, ima tome sada već više od godinu dana i nijedne mi nije vratio. Sve su bile potpuno nove, trebalo je napraviti tek male preinake na unutrašnjosti cipela. Bile su to vrlo kvalitetne i nimalo jeftine cipele. Samo jedan par stajao me više od tisuću kuna - ispričala je za dnevnik.hr M.B., jedna od mušterija postolara koji ima određenih problema s povratom popravljene obuće. Ili nema, kako se uzme, jer obuću ponekad jednostavno - ne vraća. 

- Nebrojeno puta sam već bila kod njega, uvijek mi ispriča neku drugu priču. Obično ih je 'zaboravio' u nekom skladištu gdje, kao, čuva popravljenu obuću. I kaže da dođem za par dana, nerijetko i odredi dan kad će ih donijeti. Ja dođem, ali cipela opet nema - priča očajna M.B., koja očito svoje cipele više nikad neće vidjeti. 

Njenu nevolju spazili su i trgovci obližnjih radnji koji su je pokušali utješiti da nije jedina. Ovaj postolar, kažu, često ne vraća obuću svojim mušterijama pa neki dolaze i mole, drugi prijete, treći pomoć traže od policije, ali rezultat je gotovo uvijek isti – cipele im je "papala maca".

Pokušali su iz dnevnika.hr saznati zbog čega Ž.H. ne vraća preuzetu obuću pravim vlasnicima, ali nisu imali uspjeha. 

- Neću vam ništa reći, to nije vaš problem. Ne želim o svojim problemima s vama razgovarati, to se vas ne tiče - odgovara hladno Ž.H. dok šije neku cipelu. Tek njegovo cupkanje nogom otkriva nervozu dok razgovara.

Na izlazu iz njegove radnje mimoišli su se s gospođom koja je došla po svoje cipele. Kad je izašla pitali su ju je li ih doista i dobila. 

- Jesam, zašto ne bih - čudila se, ni sama ne znajući da je ona jedna od rijetkih sretnica koja je dobila svoju obuću s popravka.


Zbog obućara reagirala i policija

Njene sreće nije bio još jedan stanovnik šireg područja Sesveta koji je molio da mu se ne navodimo identitet, pa ćemo ga za ovu prigodu nazvati Zlatko

- Prije pet mjeseci sam mu odnio svoje tenisice. Bile su gotovo nove, trebalo je samo na đonu zalijepiti jedan mali dio. Otišao sam po njih nakon pet dana, a on mi je rekao da dođem sutra. I onda opet sutra, pa opet sutra... - priča Zlatko koji je tako ostao bez tenisica koje su ga u trgovini stajale 600 kuna.  

I Zlatko i M.B. su zbog sesvetskog obućara razgovarali s policijom. Zlatko se, doduše, našao u malom problemu jer mu se činjenica da su mu tenisice praktički ukradene nije svidjela do te mjere da je u konačnici dobio zabranu približavanja spomenutom postolaru. 

- Bio sam toliko ljut da nisam znao što da napravim. Taj se očito neće zaustaviti dok ga netko ne isprebija. Ne želim mu zlo, ali želim da prestane raditi taj posao - kaže Zlatko koji se već pomirio s tim da je i njegove tenisice "papala maca".

Glavnog "junaka" Zlatko je, baš kao i M.B., prijavio policiji, ali pokazalo se da se radilo o čistom gubitku vremena. 

- Rekli su mi da mogu jedino podnijeti privatnu tužbu, ali ona bi me koštala više od izgubljenih tenisica - kaže Zlatko.

No, Zlatko i M.B. nisu bili jedini koji su se obratili policiji. 

- Imali smo nekoliko prijava protiv postolara o kojem govorite, ali one nisu rezultirale nikakvim prekršajnim ni kaznenim prijavama. Radi se o tražiteljima usluge koji se žale zbog neispunjavanja obaveza onoga koji je trebao dati uslugu. Zbog vrijednosti i zbog načina na koji se ta usluga provodila ovakvi su slučajevi prije za nekoga iz domene prava potrošača - rekli su u PU zagrebačkoj, gdje ne spominju točan broj prijava, ali potvrdno odgovaraju na pitanje je li ih bilo do desetak. 

I u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) kažu da policija nije prava adresa u ovakvim slučajevima. 

- Kada servis ne vraća proizvod koji je bio na popravku ili cipele, potrošač se treba najprije obratiti pisanim putem i zatražiti objašnjenje. Ono mora uslijediti prema Zakonu o zaštiti potrošača, čl. 10. u roku od 15 dana, a ako potrošač ne dobije odgovor u navedenom roku ili s odgovorom nije zadovoljan, može podnijeti prijavu tržnim inspektorima - kaže Tomislav Lončar, tajnik HUZP-a. 



Cipele trebaju biti državne?


Problem je, zapravo, što se ovakav slučaj ne tretira kao krađa, a da bi se pravna država pozabavila kažnjavanjem obućara koji ne voli vraćati obuću s popravka, cipele bi morale biti – državne. 

Kazneni zakon ovakve slučajeve tretira člankom 232. koji regulira pitanje utaje. Po tom bi članku onome "tko protupravno prisvoji tuđu pokretnu stvar ili imovinsko pravo koji su mu povjereni" osiguran je smještaj u zatvoru koji može potrajati i do tri godine. 

Međutim, da bi se postupak pokrenuo po službenoj dužnosti cipele bi morale biti u državnom vlasništvu. Prevarene građane država ne štiti sama po sebi, već ih upućuje na privatne tužbe. A postolar i dalje nesmetano uzima nove cipele na popravak. Hoće li ih vratiti baš svakom vlasniku, samo nebo zna.

I za kraj, nakon što je shvatio da bi se mogao naći u medijima, naš je postolar po tko zna koji put obećao M.B. da dođe "idući tjedan" pa će joj vratiti cipele. I zaista, jednog je dana ponosno na pult stavio cipele koje su, barem kada je u pitanju boja, marka i broj, odgovarale onima koje mu je ostavila davno prije. Međutim, za razliku od njenih koje su bile nove, ove su bile iznošene. Tko ih je u međuvremenu nosio pitanje je na koje nije dobila odgovor. Cipele nije ni uzela, ionako su bile zrele za – postolara, piše dnevnik.hr.

hr Sat Dec 31 2016 10:02:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a6dce46b9e03e74028b4650/80

Vrijeme danas: sunčano uz malo naoblaku

Temperature ugodne
Sunčano, mjestimice uz malu naoblaku. Na kopnu vjetar slab do umjeren sjeveroistočni. Na Jadranu će puhati mjestimice umjerena bura, povremeno s jakim udarima, a na otvorenom moru poslijepodne i sjeverozapadnjak. Najviša dnevna temperatura zraka većinom između 21 i 26 °C, uz obalu ponegdje i viša.
hr Fri Apr 20 2018 07:49:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f0bf7cb473983b228b4661/80

Besplatni pregled autosjedalica u Zadru

U subotu 21. travnja 2018. od 10 do 12 sati na parkiralištu Gradske knjižnice Zadar, Stjepana Radića 11b, udruga Roda organizira besplatan pregled dječjih autosjedalica.

Pregled prvenstveno služi da bi roditelji mogli provjeriti jesu li pravilno postavili autosjedalicu u svoje vozilo i smještaju li pravilno svoje dijete u nju. Naime, autosjedalice smanjuju rizik pogibije djeteta u sudaru do 70 posto, a rizik ozbiljne ozljede za više od 90 posto no samo ako se pravilno koriste. 

Međutim, u Hrvatskoj se broj pravilno korištenih autosjedalica kreće od 10 posto do 20 posto, a to su brojke koju volonterke i volonteri udruge Roda ovakvim pregledima nastoje povećati.

Kako bi savjeti o pravilnoj upotrebi autosjedalica bili što učinkovitiji, Roda moli vozače koji dolaze na pregled da, ako je to moguće, sa sobom donesu upute proizvođača sjedalice te da svakako dovedu i svoje dijete.

Osim samog pregleda, Rodini savjetnici i savjetnice za autosjedalice roditeljima i ostalim vozačima/icama dijelit će savjete i informacije o važnosti i pravilnom korištenju autosjedalica, te odgovarati na sva pitanja. Pozvane su i sve trudnice sa svojim partnerima, ako im treba savjet u odabiru prve autosjedalice.

hr Fri Apr 20 2018 07:42:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f86cabb473982b3b8b45c1/80

Grabar-Kitarović: Ako je Šešelj gazio zastavu, treba biti adekvatno kažnjen

Srbija sada mora utvrditi je li Vojislav Šešelj zaista učinio to što kaže da jest, a u slučaju da se utvrdi kako je zaista gazio hrvatsku zastavu, trebao bi biti adekvatno i kažnjen, rekla je hrvatska predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović tijekom obilaska otoka šibenskog arhipelaga i priobalja Šibensko-kninske županije u koju je privremeno izmjestila svoj ured.

Nakon obilaska otoka Žirja i Prvića, predsjednica je prokomentirala incident koji je u Skupštini Srbije u srijedu izazvao ratni zločinac Šešelj gazeći hrvatsku zastavu, a zbog kojeg je izaslanstvo Hrvatskog sabora prekinulo posjet Srbiji.

U slučaju da se utvrdi kako je Šešelj uistinu gazio hrvatsku zastavu, trebao bi biti adekvatno kažnjen, kazala je Grabar-Kitarović.

Jučerašnji incident narušio je odnose Hrvatske i Srbije, dodala je i izrazila nadu da to neće izazvati dodatno verbalno nasilje, te da neće biti drugih posljedica.

Također, poručila i kako ne zna tko je srbijanskom predsjedniku Aleksandru Vučiću rekao da je tijekom njegovog boravka u Hrvatskoj zapaljena srpska zastava, ali da to nije istina i kako to može potvrditi i veleposlanstvo Srbije u Hrvatskoj.

Predsjednica se dotaknula i sastanka s obiteljima vatrogasaca poginulih na otoku Kornatu, s kojima se susrela jutros u Šibeniku, međutim nije željela reći o čemu je razgovarala s njima, uz poruku da ne želi iznevjeriti njihovo povjerenje te kako joj je žao što se država nije ispričala zbog boli koju su proživjeli.

Sve to poručila je s otoka Prvića u šibenskom arhipelagu kojeg je posjetila nakon obilaska Žirja, gdje se upoznala s problemima otoka.

Moramo puno više učiniti za naše otoke, jer vidimo da život na njima nije lak, ali isto tako vidimo da su predivni i da bi uvjeti života mogli biti bolji kad bismo se više potrudili, kazala je uz napomenu da se obvezala Žirjanima do kraja godine pomoći u uvođenju struje i vode na dio otoka.



hr Fri Apr 20 2018 07:39:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad900632af47f89778b49b6/80

Dan nastavnih baza: odlična prilika za studente koji su u potrazi za praksom

Dan nastavnih baza Sveučilišta u Splitu održat će se danas, od 10 do 14 sati na Ekonomskom fakultetu
Tijekom ovog događaja  studentima će se predstaviti brojni suradnici i partneri gospodarstvenici našeg Sveučilišta. Posjetitelji će na taj način imati priliku bolje upoznati naše nastavne baze - ustanove, institute, tvrtke, koje će studentima nuditi stručne prakse. Ovdje se prvenstveno misli na praktični dio nastave, gdje mentori iz nastavnih baza prenose svoje znanje, iskustvo i vještine na studente našeg Sveučilišta i tako im pomažu da se teoretska znanja povežu s praksom.

Pronalaskom svoje studentske prakse i povezivanjem s poslodavcima, studentima se nude i druge prilike jer stručna praksa u nastavnoj bazi može otvoriti i mogućnost budućeg zaposlenja. Ustanove, tvrtke i klubovi koji će sudjelovati na Danu nastavnih baza:

Lag 5, Hotel Lav, Bontech, Cornaro Hotel, Cemex d.d., Sistemi, Udruga Sunce, UHY Savjetovanje, Locastic, Privredna banka Zagreb, Gradsko kazalište mladih Split, Centar „Juraj Bonači“, HZZ –CISOK, Udruga DYXY, Udruga Darovita djeca, EUROHERC Osiguranje d.d., Prirodoslovni muzej Split, tvrtka Tommy, HNK Hajduk, AD Plastik, Ženski akademski rukometni klub Split, Brodosplit, agencija „Adriatic.hr“, Mediteranski institut za istraživanje života-MedILS,  Sveučilište u Splitu – Erasmus program, Studentski zbor Sveučilišta u Splitu, Agencija za internetski marketing „Seekandhit“, Ritam d.o.o.

U okviru Dana nastavnih baza predavanje "A road map for University Students: How to launch a business from scratch as a university student" održat će svjetski poznati turski poduzetnik, investitor i promotor start-upova te osnivač i predsjednik Svjetskog foruma poslovnih anđela Baybars Altuntaş u vremenu od 11 do 12 sati u dvorani D1 za sve studente zainteresirane za poduzetništvo.
hr Fri Apr 20 2018 07:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .