Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6a651e0e493807b28b4592/80
Foto: PIXABAY

Zbog ovih će osam razloga mnogi izbaciti bijeli kruh iz prehrane

Bijeli kruh ne sadrži nikakve hranjive tvari, a pored toga uzrokuje akne na koži, probavne smetnje, višak težine jer se 'taloži' u mastima, a može biti i uzročnik dijabetesa

Sve više ljudi prestaje jesti kruh kako bi držali dijetu bez ugljikohidrata i izgubili kilograme. Nekoliko blogera je pratilo što se događa s njihovim tijelom nakon što su iz prehrane izbacili kruh, a rezultate su objavili na društvenim mrežama, pa ih je prenio i portal Brightside. No je li sav kruh štetan, ili ipak postoje zdrave varijante ovog proizvoda?

Pšenični, raženi i punozrnati kruh su sasvim u redu. Ove vrste kruha su zdrave, ali bijeli kruh nije tako dobar. U 20. stoljeću brašno i kvasac su zamijenjeni, a kombinacija intenzivne energije i aditiva u potpuno je pomjerila vrijeme koje je potrebno da tijesto sazre. To je glavni razlog da prestanete jesti bijeli kruh, čak i onaj vrhunske kvalitete. Ako još niste uvjereni, ovih osam razloga objasniti će vam zašto ne biste trebali jesti bijeli kruh.

1. Beskoristan proizvod

Kada se bere pšenica je puna vitamina, ali sve korisne tvari nestaju kad se zrna obrađuju. Čak i vrhunska bijela brašna zadržavaju samo oko 30 posto korisnih tvari koje su imale prije obrade, a te tvari postanu 'neaktivne' nakon samo dva tjedna. A rok trajanja brašna je oko godinu dana.

2. Nedostatak okusa

Priznajte da bijeli kruh nema okusa, ipak to je razlog zašto ga mnogi vole. Kruh vas ne 'sprječava' da uživate u okusu mesa, juhe, sira ili nečeg drugog što jedete s kruhom. No u usporedbi s proizvodima od cjelovitog zrna brašna, tvrdi 24sata.hr, bijeli kruh ne poboljšava okus ostale hrane.

3. Toksičnost

Suvremeni svijet zahtjeva proizvodnju što više pšenice, pa se ona uzgaja u što kratkim vremenskim razdobljima, a poljoprivrednici ju špricaju pesticidima. Također joj se dodaju brojne kemikalije kako bi se zaštitila od glodavaca i gljivica. Na kraju, da bi brašno bilo bijelo, proizvođači ga izbjeljuju istim tvarima koje koristimo za pranje: benzoil peroksidom, persulfatima i klorovim dioksidom. 

Prije nego kupite kruh, na pakiranju provjerite je li napravljen od organskog ili rafiniranog brašna. Rafinirana ili pročišćena brašna prolaze kroz opisane postupke, pa nemojte kupovati takav kruh.

4. Problemi s kožom

Ono smo što jedemo. Uzrok problema s kožom možda je upravo vaša prehrana - ako je bogata uglavnom proizvodima od brašna. Naime, akne uglavnom uzrokuje gluten kojeg ima u kruhu. Tijelo ne može izlučiti gluten pa nastaju crijevna oštećenja. Prije odlaska kod dermatologa ili kozmetologa, probajte promijeniti svoju prehranu.

5. Problemi s probavom

Gluten može uzrokovati različite probavne probleme. Kruh od cjelovitog zrna sadrži značajan element - vlakno - dok ga proizvodi od brašna nemaju. Pet do šest šnita kruha od cjelovitog zrna dnevno osigurava vam dovoljno vlakana da zadovoljite dnevnu normu. Usporedbe radi, ako bi tu normu htjeli zadovoljiti voćem i povrćem, dnevno biste trebali pojesti 14 jabuka, 21 mrkvu, 25 rajčica ili oko dva kilograma krastavaca.

6. Prerano starenje

Kao što već znate, bijeli kruh je proizvod koji ne sadrži nikakve korisne tvari. Konzumiranje namirnica koje ne sadrže vitamine onemogućava tijelu da ostane mlado. Dakle, oni koji vole proizvode od rafiniranog brašna većinom izgledaju starije, nego što zapravo jesu.

7. Ovisnost

Kruh je kao droga - bijelo brašno uzrokuje porast razine šećera u krvi, pa kao rezultat raste inzulin. Kada pojedete krišku kruha, šećer u krvi brzo naraste, ali i brzo padne pa se osjećate loše i želite jesti još 'brzih' ugljikohidrata da bi se osjećali bolje. Takve drastične promjene razine šećera u krvi mogu dovesti do dijabetesa.

8. Višak težine i pretilost

Za mnoge ljude to može biti glavni razlog izbacivanja hrane s rafiniranim brašnom. Više od 70 posto ljudi koji prestanu jesti kruh gube na težini u roku dva tjedna. Jedna šnita kruha srednje veličine sadrži 0,6 grama vlakana, a ostali sastojci kruha se pretvaraju u tjelesne masti. Glikemijski indeks kruha je veći nego za čokoladu, a škrob koja se nalazi u tijestu razbija se u probavnom traktu i pretvara u glukozu koja ulazi u krvotok što znači da ćete se uskoro osjećati gladno.

hr Mon Feb 18 2019 08:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c98ec3e29111cf21b8b462d/80

Dobitnici ulaznica za film "Opsadno stanje" su..

Najbržim čitateljima dajemo po dvije karte za film Opsadno stanje
Najbrži čitatelji su:

- Matea Sara Runjić

- Rozita Jeličić 

- Daniela Jelavić Mitrović

- Dora Cecic 

Osvojene kinoulaznice dobitnici mogu iskoristiti isključivo od ponedjeljka do četvrtka, zaključno s datumom 10.04.2019. CineStaru Split, Joker centar.

Priča započinje u predgrađu Chicaga, desetljeće nakon što su izvanzemaljci okupirali Zemlju, te prikazuje perspektivu ljudskih kolaboracionista na jednoj i disidenata na drugoj strani. 

hr Mon Mar 25 2019 21:42:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58167f521eea8fb08b8b4581/80
Foto: wiseGEEK

Kako prirodno obuzdati hormonalne promjene?

Hormonalne promjene prate nas kroz cijeli život i uvelike utječu na našu svakodnevnicu i raspoloženje. Pročitajte u nastavku kako ih dovesti u red

Uloga hormona ima veću ulogu u psihičkom i fizičkom zdravlju nego što su mnogi svjesni. Oni utječu na cjelokupno funkcioniranje organizma, ponajviše kod žena. 

Neuravnoteženost hormona prati nas kroz cijeli život krenuvši s pubertetom, do PMS-a, preko trudnoće, predmenopauze pa onda i post menopauze. 

Iako hormoni imaju veoma komplicirani način djelovanja, postoje načini za prirodno stvaranje ravnoteže. Donosimo ih u nastavku. 

1. Smanjite biljna ulja 

Biljna ulja sadrže visoku razinu omega-6-masnih kiselina koje narušavaju ravnotežu hormona, iako imaju važnu ulogu u našoj prehrani.

Osim što bi njih trebali smanjiti, valjalo bi povećati unos omega-3-masnih kiselina (riblje ulje) koje može smanjiti nadutost, glavobolju, bolne grudi, ali i smanjiti nervozu i depresiju. 

2. Jedite žumanjke

Žumanjci su bogati vitaminom A koji poboljšava zdravlje jetre koja zna često podivljati s proizvodnjom hormona. Nadalje, bogati su vitaminom D koji utječe na hipofizu koja je zaslužna za proizvodnju hormona. Usto, sadrže kolesterol koji radi ravnotežu tako što usporava pretjeranu proizvodnju spolnih hormona. 

3. Mrkva na dan

Sirova mrkva sadrži vlakna koja pomažu ukloniti višak estrogena u tijelu, stoga je mrkve poželjno jesti u vrijeme PMS-a. Uz to, uravnotežit ćete omjer progesterona, estrogena i kortizola.,piše Životistil.hr

hr Mon Mar 25 2019 20:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c9916b129111c901b8b466e/80
Foto: Franjo Matković

Dizajner Igor Djuga: "Moda treba izgledati skuplje nego što je uistinu plaćena"

Svi zaljubljenici u modu i ove će godine uživati u zagrebačkom spektaklu pod već poznatim nazivom, Zagreb Fashion Destination ili skraćeno ZDF19
Ovogodišnji ZDF19 dolazi u još većem stilu i s još većim osvježenjem. Kroz dva dana brojni domaći dizajneri pokazat će svu kreativnu stranu mode koja je definitivno vrijedna pažnje. 

Jedan od njih je i Igor Djuga koji stoji iza branda IDENTITY by Igor Djuga

Igor za sebe kaže da je dizajner koji prati sve što se događa oko njega  - život, modu, trendove, bilo to na domaćoj ili svjetskoj modnoj sceni. 

- Živim po filozofiji “up to date”. Kao što dolaze novi mobiteli i softveri koje morate redovito ažurirati, tako i ja radim i pratim. Stvaram u maloj zemlji koja je dovoljno kreativna, ali ta roba mora se nekako prodati..

Djuga objašnjava kako se  svaki umjetnik budi s nekom određenom idejom, no do kraja dana to se sve može promijeniti, cijela ideja, koncept..

Za sebe kaže da je dizajner za žene, a u svojim kreacijama ne voli, kako kaže, pretjerane “instalacije” na ženama.

- Volim da je žena dopadljiva, zavodljiva, senzualna, a ne jeftina i vulgarna. Tanka je granica i treba je znati ne prijeći. 



Djuga objašnjava kako se dugo tražio kao modni stilist, a glavna prekretnica u životu bio mu je odlazak u New York na Fashion Institute of Technology kojeg nažalost nije završio.

Igor je naglasio kako je moda danas postala skupa te da ima osjećaj kako dizajneri stvaraju kreacije za “bogate” žene dok bi za njega moda trebala biti potpuno suprotno - dostupna svakoj ženi koja želi da se osjeća posebno, lijepo i drugačije.

Po pitanju modnih trendova Igor kaže da je u današnjoj modi dozvoljeno puno toga pa mu je bilo teško staviti sebe u ulogu suca koji bi mogao reći što je dozvoljeno, a što ne, no zaključio je da osoba mora biti jača nego brand koji nosi.

- Svaka žena, muškarac treba nositi modu, a ne da brand govori umjesto njega i da bude jači od njega. Ja sam uvjeren da jedna Brigitte Bardot nije na sebi uvijek imala najskuplju haljinu, ali znala ju je nositi i uvijek izgledati dobro.

Poanta je da moda treba izgledati uvijek skuplje nego što je uistinu plaćena. 


Za svoj brand IDENTITY najnoviju kolekciju koju će predstaviti na ZFD bit će inspirirana 70/80- im godinama. Bit će drugačija od Djuginih dosadašnjih kolekcija. Najavljuje da će biti glamurozna.

- Inspiracija mi je moda kraja 70-ih i početak 80-ih godina, ali na jedan "lawish" način - što bi u slengu značilo bogato, skuplje. Tako je po mom mišljenju izgledala jedna žena iz visokog društva tih godina. Kolekcija je čisti pret-a-porter, a po porvi put donosi komade koje ne robuju sezonskom i nisu opterećeni periodom godina. Pola kolekcije već je najava nečeg što spremam za jesen i zimu. Koketiram hrabro s bojama, ali ostajem vjeran crnoj koja je hit uvijek i svuda. 

Kao ključ njegovog rada Igor je naveo da se uvijek trudi biti inovativan.

- U današnjoj “fast food” kulturi u kojoj živimo, u vrijeme društvenih mreža i kada je sve postalo progresivno, poanta je ne ponavljati se. Ja se trudim imati uvijek nešto novo. 

Na kraju, Igor je zaključio da je veliki radoholičar, no to je tako u modnom biznisu jer je važno neprestano
stvarati i biti kreativan. 

- Nikad nisam zadovoljan sa svojim radom i mislim da nikada neću biti jer kad dizajner postane zadovoljan sa svojim radom, mislim da mora ići u mirovinu, zaključio je Igor.
hr Mon Mar 25 2019 19:14:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c2b49dd0e4938e2688b4585/80
Foto: PIXABAY

PITAJTE NUTRICIONISTE: Formula savršene prehrane ne postoji!

U novoj kolumni posvećenoj zdravoj prehrani, Roko i Nikola otkrivaju što je važno kako bi se posvetili zdravom načinu života

Prije nego što krenemo pisati o tome što obuhvaća termin pravilna prehrana, najjednostavnije moguće ćemo definirati pojam nutricionizma kao znanosti o ljudskoj prehrani. Svi često čujemo pojmove kao što su „pravilna“, „optimalna“, „zdrava“, „adekvatna“, „savršena“ prehrana. Svaki dan nas mediji bombardiraju mnogim senzacionalizmima u području prehrane pa stoga nije ni čudno što na internetu i u novinskim člancima možemo vidjeti samoprozvane „nutricioniste“ koji promoviraju svoje famozne prehrane, dijete kao „eliksire života“, a zapravo se većinom radi o pristranim, znanstveno neutvrđenim i nedokazanim tvrdnjama i činjenicama. 

Formula savršene prehrane ne postoji! 

Svi smo mi specifične jedinke s unikatnim genetskim kodom i izloženi smo različitim vanjskim uvjetima života, stoga ne postoji dobitna kombinacija hrane koja će svima jednako dobro odgovarati. Međutim, postoje utvrđene prehrambene preporuke, prehrambene smjernice te osnovni principi pomoću kojih pojedinac može optimizirati svoju prehranu te je nazvati  „zdravom“ jer će od nje imati višestruke zdravstvene benefite te što bolje iskoristiti vlastiti genetski potencijal. Generalno bismo pravilnu prehranu mogli okarakterizirati kao onu koja zadovoljava fiziološke potrebe pojedinca, a da pri tom ne umanjuje psihološke i sociološke aspekte života.

Prijeđimo na stvar. Čovjek nikada nije imao ovakvo izobilje hrane kakvo vlada danas, razvojem poljoprivredne i industrijske revolucije strelovito se povećao broj i količina dostupne hrane što brzina mijenjanja gena nije mogla pratiti pa se pojavio nesklad. 

Primjer su hormonski mehanizmi našeg tijela koji lakše kontroliraju nedostatak nego suvišak hrane jer, logično, u ne tako davnoj prošlosti čovjek je imao neredovitu i oskudnu opskrbu hranom. Sklonost slatkom i masnom je naše pretke vodila prema bogatim izvorima energije, stoga je danas evolucijski uvjetovana, rekli bismo „urođena“ i predstavlja problem u vidu sve većeg broja pretilih i gojaznih ljudi koji nerijetko obolijevaju od kroničnih nezaraznih bolesti (kardiovaskularne bolesti, cerebrovaskularne bolesti, dijabetes, karcinom). Upravo zato treba uvažavati znanstveno potvrđene principe prehrane: raznolikost, umjerenost i ravnotežu.

Svakog ponedjeljka očekujte zanimljivu temu iz područja nutricionizma, a uz to Roku i Nikoli možete postaviti i pitanja u vezi prehrambenih navika na koja će vam vrlo rado odgovoriti. Pitanja možete postaviti u komentare na Facebook objavu ili poslati na mail info@dalmacijanews.hr
hr Mon Mar 25 2019 16:04:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .