Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/56e04cd40dfb8a1a158b4cbf/80
Foto: CROPIX

Lovrinović: Spašavanjem zdrave jezgre Agrokora svi će drugi u stečaj

Saborski zastupnik stranke Promijenimo Hrvatsku Ivan Lovrinović smatra kako spašavanje zdrave jezgre Agrokora znači da će sve ostale kompanije u stečaj i nitko ih neće htjeti; zato svi oni koji su pisali, branili i poduprli Lex Agrokor moraju javnosti odgovoriti na određena pitanja, priopćila je stranka Promijenimo Hrvatsku.

Lovrinović poziva sve one koji su pisali, branili i poduprli Lex Agrokor da odgovore zašto, unatoč čvrstom obećanju Vlade, hrvatski građani "već sada plaćaju visoki ceh promašaja privatnih tvrtki potaknutih političkim odlukama i propustima vladajućih političkih struktura".

Tko će objasniti budućim i sadašnjim umirovljenicima, upitao je, da je na taj način upropašten i dio hrvatskih mirovina koje su preko mirovinskih fondova koji su kupovali dionice, završile u kompanijama Agrokora?

Tko će nadoknaditi štetu po tužbama protiv države koja se umiješala u probleme privatne kompanije, pita Lovrinović.

Ponovio je da će dobavljači biti najveće žrtve i najveći gubitnici te ocijenio kako će i u ovom slučaju opet preko leđa hrvatskih proizvođača i građana banke najbolje proći, kao i u svim ostalim stečajevima.

Zbog svega toga, naglašava Lovrinović, građani imaju pravo znati tko štiti krivce i tko je omogućavao kriminalne radnje. 

Hrvatski gospodarstvenici, dobavljači, proizvođači, zbog toga će izgubiti stotine milijuna, bolje rečeno milijarde, a mnogi će ili propasti ili biti dovedeni na rub propasti, tvrdi Lovrinović i dodaje kako će izgubiti ukupno gospodarstvo kao svi koji će izgubiti dio svojih mirovina. 

Ocijenio je kako već sada građani plaćaju tuđe dugove iako je Vlada tvrdila drugačije. 

Izvanredni upravitelj Agrokora Ante Ramljak objavio je da su u rješavanju pitanja Agrokora kreditori i strani investitori na prvom mjestu, a za ostale, naglašava Lovrinović, "ne ostaju ni mrvice kojima su se nadali i koje su im bile obećane".

Smatra kako je očito da će kompanije iz zdrave jezgre postati plijen za tzv. strateške, strane investitore, koji do sada nisu mogli na druge načine do njih doći. 

"Svi oni koji su imali dionice kompanija Agrokora sad više nemaju ništa", ističe Lovrinović.

Proces se nastavlja kao da je riječ o stečaju ili mješavini predstečajne nagodbe i stečaja, ustvrdio je upitavši, zašto se onda nije od početka proces odvijao prema zakonu o stečaju ili drugim kreditnim opcijama kako bi se osigurala likvidnost i kontinuitet poslovanja. 

Lovrinović tvrdi kako je "krajnja namjera bila da se u čitavu operaciju uključi drugi strateški partner u liku lešinarskog investicijskog fonda, koji je ključnu vjerovničku poziciju stekao dodatnim zaduživanjem Agrokora za oko milijardu eura i koji na temelju toga ima poziciju da odlučuje o čitavom procesu restrukturiranja, odnosno nagodbama". 

Ustvrdio je kako je sada jasno zašto se do danas ne zna tko je sve sudjelovao u pisanju Lex Agrokor.

Ponovio je kako je Agrokor najveći sigurnosni problem u Hrvatskoj  te ocijenio da se preko njega žele ostvariti tuđi geostrateški i geopolitički interesi. 

Riječ je o neviđenoj manipulaciji i mogućim štetama zbog kojih bi Vlada morala podnijeti ostavku i hitno se održati sjednica Vijeća za nacionalnu sigurnost, poručio je Lovrinović.

hr Fri Dec 22 2017 19:01:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a01a43fb9e03e359f8b457c/80
Foto: Blog

Todoriću blokirano 64 milijuna eura, financira ga supruga

Osnivaču Agrokora Ivici Todoriću blokirano je 64,4 milijuna eura u četiri države, doznaje se u ponedjeljak od njegove obrane, a boravak u Londonu financira se novcem dobivenim od prodaje roditeljske kuće Todorićeve supruge.

Todoriću je blokirano 64,4 milijuna eura u Hrvatskoj, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj i Kanadi.

Njegova supruga prodala je obiteljsku kuću za 250.000 eura i taj je novac donijela i uredno prijavila u Britaniji. Iz toga iznosa plaćena je Todorićeva jamčevina i plaćaju se troškovi života u Londonu, doznaje se od Todorićeve obrane.

Osnivač Agrokora Ivica Todorić ostat će na slobodi uz strože mjere opreza do pravomoćnosti odluke o izručenju Hrvatskoj, objavila je sutkinja Westminsterskog suda Emma Arbuthnot.

Mjere opreza su nešto postrožene u odnosu na one kojima je Todorić bio podvrgnut do danas. Umjesto dvaput tjedno, Todorić će se u nadležnu lonodnsku policijsku postaju morati javljati svaki dan, a nakon 21 sat ne smije napuštati kuću.

Sutkinja Westminsterskog suda Emma Arbuthnot odobrila je ranije izručenje Ivice Todorića Hrvatskoj jer nije pronašla dokaze da ga se politički progoni. Osnivač Agrokora ima sedam dana za žalbu.

"Naređujem izručenje gospodina Ivice Todorića Hrvatskoj. On sada ima rok od sedam dana u kojem može uložiti  žalbu", rekla je sutkinja na kraju presude koja je napisana na 17 stranica.

Arbuthnot je prethodno odbacila većinu argumenta Todorićeve obrane protiv izručenja. 

"Nisam našla dokaze o političkoj motivaciji progona. Nije bilo bliske uključenosti političara u Agrokoru. Jedan političar je bio viši financijski nadzornik, a jedan je podnio tužbu protiv optuženika i tvrtke. Prihvaćam da afera Agrokor ima političku dimenziju, budući da on predstavlja 15 posto hrvatskog BDP-a, ali progon, koji se temelji na otkrivenim dokazima, nije pod političkim pritiskom", stoji u obrazloženju presude.

Sutkinja je odbacila argument svjedoka obrane, ekonomskog stručnjaka koji se bavio tranzicijskim zemljama Williama Johna Bartletta, koji je tvrdio da je hrvatska Vlada trebala spriječiti prekomjerno širenje Agrokora.

 "Agrokor je neovisno poduzeće, koje je pokrenuo optuženik i on je donosio odluke", navodi sutkinja.

hr Mon Apr 23 2018 17:55:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addeee02af47fe4928b45ae/80

Potpisan ugovor za izgradnju Pelješkog mosta

HGK zainteresirana za posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru

HGK će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog mosta. Komora je zainteresirana posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima kineskog veleposlanika već je ostvaren, a u razgovorima je istaknuto kako se radi o trenutno najvećem hrvatskom projektu od iznimnog strateškog značaja za Republiku Hrvatsku koji bi trebao omogućiti bolju i lakšu suradnju hrvatskih i kineskih tvrtki ne samo u građevinskom sektoru“, istaknula je potpredsjednica za graditeljstvo, promet i veze HGK Mirjana Čagalj prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju mosta kopno-Pelješac između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation.

O prilici da hrvatske tvrtke dobiju dio podizvođačkog kolača govorio je i premijer Andrej Plenković, dodavši kako je ovo projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena.

"Smatram da vrijeme, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo i dugoročna vrata suradnje s Kinom", istaknuo je Plenković.

„Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto“, naglasio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming poručio je kako je potpisom ugovora otvoreno novo poglavlje u odnosu Hrvatske i Kine.

„Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina“, kazao je Hu Zhaoming.

Prema dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji projekta vrijednog 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, a HGK će nastojati okupiti što više zainteresiranih tvrtki kako bi se hrvatsko gospodarstvo uključilo u što većem obujmu.


hr Mon Apr 23 2018 16:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adde3df2af47fb68d8b46e6/80

Zajedničko promicanje Poljica kao povijesne regije i turističke destinacije

U prigodi blagdana svetog Jure zaštitnika Poljica, gradonačelnik Grada Splita Andro Krstulović Opara primio je danas predsjednika novoosnovanog „Saveza za Poljica“ Antu Mekinića, dopredsjednika dr. sc. Zorana Mihanovića te dr. Ivu Banovića i Vesnu Bulić Baketić.

Oni su s misijom i vizijom svoje Udruge upoznali gradonačelnika, a on je s njima podijelio svoje slaganje kako Poljica, unatoč svojoj političkoj rascijepljenosti, trebaju integrirati po pitanju prepoznatljivosti kao hrvatske povijesne regije. Pritom je važno istaknuti sve prednosti koje Poljica baštine.

Predsjednik Mekinić rekao je kako Split smatraju glavnim gradom Poljica i prozorom u svijet, jer su ga izgradili i čuvali, na što je gradonačelnik dodao kako Poljica nisu samo zaleđe Splita već i budućnost razvoja cijele ove regije.

„Savez za Poljica“ udruga je građana sa sjedištem u Poljicima čija je zadaća objedinjavanje povijesne regije povezivanjem postojećih povijesno-kulturnih sadržaja i prirodnih resursa u cilju revitalizacije, gospodarskog razvoja i demografske obnove. To bi rezultiralo brendiranjem Poljica kao suvremene hrvatske povijesne regije i jedinstvene turističke destinacije.

U sadržajnom razgovoru s gradonačelnikom predstavnici Udruge prošli su brojne teme koje daju za pravo očekivati da se za hrvatsku povijesnu regiju poznatiju kako Poljica očekuju novi dani. Jedan od prvih koraka je uspostava svojevrsnog Kulturno-informativnog centra Poljica u Splitu gdje bi na jednom mjestu bile dostupne sve povijesno-tradicijske informacije, robe i usluge s područja nekoć slavne Poljičke knežije.

hr Mon Apr 23 2018 15:48:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addb1a02af47f46928b45ad/80
Foto: dnevnik.hr

Država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za kupovinu električnog automobila

Jedan od koraka prema očuvanju okoliša jest smanjenje štetnih ispušnih plinova iz vozila. U skladu s tim, država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za sve koji žele kupiti električno vozilo. Subvencionira se sve od automobila do bicikala, a poticaji su dostupni od srijede.

Država je pripremila novih 12 milijuna kuna za sufinanciranje električnih automobila s najviše 80 tisuća kuna, plug-in hibrida, koji se pune na struju, a mogu trošiti i gorivo, s 40 tisuća kuna, električnih skutera i motocikala s 20 tisuća kuna te električnih bicikala s 5 tisuća kuna, piše dnevnik.hr.

- Naravno da je potrebno ići u tome smjeru i svjetska automobilska industrija ide u tome smjeru. Najmanje što možemo učiniti jest dati jedan dodatni impuls - rekao je ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.

No država još treba riješiti pitanje električnih punionica. Trenutačno ih je u Hrvatskoj 200-tinjak. Najviše na području Zagreba, najmanje prema Slavoniji i Dalmaciji. Problem mogu biti i česta stajanja. Primjerice, na putu od Zagreba do Splita, s prosječnim električnim automobilom čiji je doseg 130 kilometara, na punjenje ćete morati stati najmanje dva puta.

- Mi smo svjesni toga da je potrebno izgraditi još značajan broj punionica, one moraju biti pokrivene zemljopisno i po pojedinim prometnim pravcima. Međutim, u ovom trenutku postoje i automobili koji se pune za 300 kilometara - govori Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

No automobili s takvim dosegom prilično su skupi, cijena im se penje i do 300 tisuća kuna. Ipak, diljem Hrvatske punjenje je na javnim punionicama potpuno besplatno.

Uštede s električnim automobilima

Ako ćete automobili puniti na javnim punionicama, to je besplatno. Ako se ipak odlučite puniti ga svake večeri kao što kod kuće punite mobitel, za jedno prosječno punjenje potrošit ćete otprilike 7 kuna, što je dovoljno da prijeđete sto kilometara, a u usporedbi s tim, za 100 prijeđenih kilometara trebate 70 kuna goriva.

Svi koji žele do državnih potpora od srijede se mogu javiti Fondu za zaštitu okoliša. Nužno je dostaviti im ponudu za električno vozilo koju ste dobili u autokući, koji oni provjere i sukladno tomu vam odobre poticaje ili ne.

Dodjela sredstava ide po modelu tko prvi, njegovo.



hr Mon Apr 23 2018 12:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .