Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59ff3481b9e03e779d8b45b4/80
Foto: Pixabay

Mršavite hodanjem: Sedam zakona skidanja kilograma bez teretane

Hodanje je svakodnevna navika čije koristi većina nas ne iskorištava maksimalno. Naime, hodanje može biti jedina fizička aktivnost potrebna da smršavite, naravno, uz kontrolirani dnevni unos kalorija

Hodanje je široko dostupan i jednostavan način da izgubite kilograme, naročito ako vas stil života drži "okovanima" za stol i automobil, kaže osobna trenerica Hannah Davis iz Tennesseeja. Osim što pomaže u sagorijevanju kalorija, hodanje je odličan način za smanjivanje stresa. A uz manje stresa lakše mršavimo, piše Zadovoljna

Ovih 7 zakona morate se pridržavate želite li smršavjeti hodajući: 

Hodanje je svakodnevna navika čije koristi većina nas ne koristi maksimalno. Naime, hodanje može biti jedina fizička aktivnost potrebna da smršavite

1. Dosegnite 15.000 koraka dnevno
Osobna trenerica Hannah Davis preporučuje da ciljate na 15.000 koraka dnevno i da toliko koraka napravite baš svaki dan. Možda vam se ta brojka čini prevelika, ali u tu brojku ulazi baš svaki korak koji napravite od trenutka kada ustanete iz kreveta. 

Ne brinite se zbog toga ako tek polagano povećavate broj koraka. Samo krenite, savjetuje Davis. Za razliku od toga kada preko noći pojačate intenzitet vježbanja, udvostručavanje broja koraka preko noći neće opteretiti tijelo niti povećati mogućnost ozljeda. 

2. Pješačite triput dnevno po 20 minuta
Pješačite li svaki dan triput po 20 minuta, to će vam pomoći da dosegnete željeni broj koraka i da smršavite. Istraživanje Sveučilišta George Washington ustanovilo je da su ljudi koji su hodali 15 minuta poslije svakog obroka imali bolju ravnotežu šećera u krvi (što može smanjiti želju za još hrane nakon što ste upravo jeli) od onih koji su hodali 45 minuta u bilo koje doba dana. To znači da vas hodanje poslije ručka može spasiti od uobičajene popodnevne letargije poslije jela i želje za slatkim. 

3. Hodajte uzbrdo triput tjedno
Hodanje uzbrdo, što uključuje i hodanje po stepenicama, pomaže u izgradnji mišića, što pak ubrzava metabolizam. Na taj način sagorjet ćete više kalorija čak i kada sjedite za radnim stolom. Počnite tako da triput tjedno rutini hodanja dodate intervale hodanja uzbrdo pa postepeno povećavajte. 

4. Radite intervale brzog hodanja
Hodajte tako da radite jednominutne intervale u kojima ćete ubrzati ritam hodanja i tako ćete povećati broj otkucaja srca te sagorjeti više kalorija. Nakon što inkorporirate jednominutne intervala u vašu rutinu hodanja, postepeno počnite povećavati ritam i trajanje intervala. 

Dok hodate brže, mašite rukama. Pomicanje ruku pomoći će vam da sagorite više kalorija te da osnažite ramena i predio trbuha. 

5. Svakom pješačenju dodajte vježbe 

Mršavljenje hodanjem ne podrazumijeva samo hodanje. Radite pauze u kojima ćete napraviti 15 do 20 čučnjeva, sklekove oslanjajući se na klupu ili radite duboke raskorake. 

Sve te vježbe ubrzavaju otkucaje srca, pomažu u izgradnji mišića i u tome da vam hodanje ne postane dosadno
, ističe Davis. 

6. Ograničite dnevni unos kalorija na 1600
Koliko hranjivih tvari tijekom dana morate unijeti, ovisi o mnogo faktora, ali većina žena koje mršave hodanjem drži se prehrane od 1200 do 1600 kalorija dnevno bogate bjelančevinama. 

Ako želite smršavjeti pomoću hodanja niskog intenziteta, morat ćete strogo paziti na prehranu da biste izgubili kilograme. Iako povećavate tjelesnu aktivnost, morat ćete smanjiti unos kalorija, napominje Davis.

7. Idite dužim putem 
Uvođenjem većeg broja koraka u vaše svakodnevne aktivnosti (parkiranje dalje od posla ili kuće, korištenje stepenica umjesto lifta i slično) olakšat ćete si dosezanje brojke od 15.000 koraka dnevno i mršavljenje. 

Tijekom vremena sitni "naleti" kretanja tu i tamo, zaista čine razliku, zaključuje osobna trenerica Hannah Davis.
hr Sat May 12 2018 16:06:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9e85aecb557a44af8b463b/80

Zbog čega psi vole lizati bosa stopala?

Vlasnici pasa nerijetko od svojih ljubimaca dožive jedno pomalo neobično ponašanje – lizanje stopala. Postoji nekoliko objašnjenja zbog čega psi vole lizati ljudska stopala.
Psi nas ponekad iznenade svojim smiješnim i "neprikladnim" ponašanjem, a u takve trenutke sigurno spada i njihova želja da svog vlasniku, pa i drugim ljudima, ližu bosa stopala. Zbog čega psi imaju želju i nagon za takvim ponašanjem? Nekoliko je objašnjena za to:

1. Lizanjem stopala pas vam daje do znanja da vas priznaje kao svog gospodara. Ovakvo uobičajeno submisivno ponašanje može biti znak da vaš pas želi potvrditi svoje mjesto u obitelj te da prepoznaje društveni poredak u vašem domu.

2. Kao i kada vam liže lice, pas vam lizanjem stopala pokazuje da vas voli. Stopala su mu još privlačnija od lica jer se više znoje te su za vašu radoznalu njuškicu izvor zanimljivih okusa, mirisa te soli koju proizvodi znoj. 

3. Pas je možda pod stresom. Lizanje općenito, naročito ljudskih stopala ili vlastitih šapa, može biti način na koji se pas pokušava smiriti. 

4. Lizanjem stopala psi se koriste i kada žele "pročitati" kakvog je raspoloženja njihov vlasnik. Naime, psi u ustima imaju izuzetno osjetljive receptore za miris koji im služe za skupljanje informacija o njihovoj okolini. Pas će tako kroz okus znoja pokušavati saznati kakvog ste raspoloženja. Naše znojne i lojne žlijezde izlučuju kompleksnu mješavinu soli i otpadnih tvari koje psu pomažu da razumiju kakvog smo raspoloženja, piše Zadovoljna.
hr Wed Sep 26 2018 14:31:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bab7993cb557ad9b28b49b3/80

ČUVARKUĆA: Osim što liječi bolesti uha, pomaže u liječenju mioma i štitnjače...

Višegodišnja biljka, visine do 30 cm, mesnatih, jajolikih listova, na kraju zašiljenih koji tvore rozetu.

Iz sredine rozete u vrijeme cvatnje pojavljuje se cvjetno stabalce s ružičastim, zvjezdastim cvjetovima. Cvate od lipnja do rujna. Raste po stijenama, zidovima, krovovima kuća, a često je sadimo kao ukrasnu biljku u vrt ili lončanice. Brzo se razmnožava i širi.

Sempervivum tectorum- latinski je naziv ove biljke koji znači "uvijek živuća"

DRUGI NAZIVI: pazikuća, uhovnik, vazdaživ...

LJEKOVITI SASTOJCI: flavonoidi, ugljikohidrati, biljne sluzi, smola, kalcijev malat, masno ulje, jabučna kiselina...

Čuvarkuća nije samo ukrasna, već vrlo ljekovita biljka. Spada u sukulentne biljke. Liječi mnoge bolesti, jer ima antiupalna i antiseptička svojstva. Čuvarkuća je stari lijek za uhobolju i gubitak sluha. Kod nekih osoba djeluje bolje nego kapi iz ljekarne. Mogu je koristiti čak i djeca. Dovoljno je u bolno uho ukapati nekoliko kapi soka, odležati i nakon par minuta pustiti da sok iscuri vani iz uha. 

Čaj čuvarkuće potiče izlučivanje mokraće, jer je biljka dobar diuretik. Ublažava preobilnu mjesečnicu i krvavu dizenteriju. Čuvarkuća izvanredno liječi kožne bolesti. Za prvu pomoć koristi se kod opekotina, uboda kukaca jer brzo smiruje i olakšava tegobe. Dobro je sredstvo protiv kurjih očiju, raznih rana i čireva. Njeno antibakterijsko djelovanje brzo zacjeljuje bolesna mjesta. 

Čuvarkuća je dobar lijek protiv živčanih smetnji, strahova, padavice. Uspješno istjeruje crijevne parazite. Liječi upale grla i usne šupljine. Dobro bi bilo preventivno svako jutro popiti dvije, tri žlice soka ili pojesti nekoliko listova čuvarkuće. Čuvarkuća u kombinaciji s medom uspješno liječi ciste, miome na maternici i bolesti štitnjače.

ČAJ OD ČUVARKUĆE

Čaj pripremamo sa svježim ili osušenim listovima. Uzmemo 10 g svježih ili 12 g osušenih listova i kuhamo 15 minuta u 2,5 dl vode. Procijedimo, ohladimo i pijemo u gutljajima.Najprije na prazan želudac, a potom po žlicu tokom dana dok sve ne popijemo.

ČUVARKUĆA I MED ZA DOBAR RAD ŠTITNJAČE I LIJEK PROTIV MIOMA

Sameljemo 800 g svježih listova čuvarkuće, sameljemo i pomiješamo s 1 kg meda. Čuvamo u hladnjaku. Uzimamo 1 žlicu ujutro prije jela i 2 žlice tokom dana. Liječi miome i tegobe sa štitnjačom.

hr Wed Sep 26 2018 14:21:13 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bab51e4cb557ab2c28b45f5/80

Utječu li društvene mreže na izbor odjeće i koliko vremena putnici iz Hrvatske provode na pakiranje?

Planiranje odmora može oduzeti dosta vremena, od istraživanja odredišta do kupovine i planiranja osnovnih odjevnih kombinacija.

Društvene mreže obilježile su digitalno doba u kojem živimo pa tako ne iznenađuje da one značajno utječu na izbor naših odredišta, ali i na način na koji putujemo, od potrage za idealnim odredištem, aktivnostima koje nas zanimaju i hranom koju treba kušati pa sve do izbora odjeće. Booking.com, svjetski lider u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, proveo je istraživanje na 21.500 svjetskih putnika među kojima su i putnici iz Hrvatske kako bi otkrio koliki utjecaj društvene mreže imaju na izbor odjeće za putovanje.

Skoro polovica (48%) putnika iz Hrvatske smatra da je važno dobro izgledati na odmoru, no umjesto da odijevanjem zadive suputnike, njih 28% želi biti u najboljem izdanju radi fotografija koje se objavljuju na društvenim mrežama - posebice kada su u pitanju generacija Z (49%) i milenijalci (33%). Skoro četvrtina (23%) putnika iz Hrvatske pakira se uzimajući društvene mreže u obzir, odnosno znajući da će ih ljudi fotografirati dok su na odmoru.

Za putnike iz Hrvatske prijatelji (71%), uz obitelj (62%) i modne časopise (42%), uvelike utječu na modne izbore na putovanju. Utjecaj koji društvene mreže imaju na rezervacije do izražaja je došao 2018. godine kada je popularna kultura postala glavna inspiracija* mnogim putnicima. Kao nadahnuće za odjeću koju nose na putovanje, 40% putnika iz Hrvatske navelo je televiziju.

Svi mi trošimo velike količine vremena na osmišljavanje odjevnih kombinacija za putovanje, no modni dizajner Christian Cowan savjetuje: “Moja top preporuka za brzo pakiranje je držanje svega na vješalicama. Sva moja odjeća je na tankim vješalicama pa je lako spremim u kovčeg. Onda je po dolasku samo nabacim na držač. U svim osnovnim komadima odjeće koje ponesete trebali biste se osjećati vrhunski.”

A najbolji dio kupovine za putovanje? Kada je u pitanju nadolazeće putovanje, 11% putnika iz Hrvatske veseli se shoppingu prije putovanja, a nošenje odjeće u kojoj do izražaja dolazi preplanuli ten raduje 16% putnika iz Hrvatske. Odabir odjeće za putovanje zna biti težak s obzirom na svu silinu dostupne inspiracije. Stoga se 20% putnika iz Hrvartske okreće modnim trendovima, dok 21% njih podrobnije istražuje kombinacije prikladne odredištima.

Kada govorimo o pakiranju, svi smo doživjeli razne nezgode. Više od pola putnika iz Hrvatske (64%) dogodilo se da su spakirali previše stvari, njih 29% zaboravilo je neku od osnovnih potrepština, 16% putnika iz Hrvatske zaboravi spakirati punjač, 7% spakira premalo stvari. Problem koji najviše iritira definitivno su eksplozije bočica šampona jer 3% putnika iz Hrvatske neispravno zatvori posude s tekućinom.

Ako tražite inspiraciju za svoje sljedeće putovanje, dizajner Christian Cowan poručuje: “Kada su u pitanju fotografije za društvene mreže, pokažite ljudima svoju stranu koju oni još nisu vidjeli - odjenite novi kupaći kostim ili omiljenu haljinu, za promjenu stavite kosu u rep (ili je raspustite)! Začinite selfije zanimljivim pozadinama koje će ljudima pokazati da ste na odmoru. Ove će se godine sve vrtjeti oko životinjskih uzoraka i neprirodnih boja. Budite hrabri, živopisni i uzbudljivi! Ne bojte se spakirati i kombinirati različite životinjske uzorke - produbit ćete osobni stil i pokazati svijetu da se ne bojite. Stilski je to rizik, no definitivno se isplati.”

No, jedan od deset (10%) putnika iz Hrvatske osjeća pritisak oko kupovine nove odjeće za putovanje nakon što vide tuđe fotografije s odmora na društvenim mrežama.

Koliko vremena zaista trošimo na pakiranje?

Voljeli to ili mrzili, planiranje i pakiranje odjeće za putovanje sastavni je dio pripreme za putovanje. Kakvu god vrstu putovanja zamislili, želite se osjećati ugodno i samouvjereno, stoga unaprijed isplanirane odjevne kombinacije predstavljaju jednu brigu manje.

Čak dvije petine (41%) svjetskih putnika smatraju pakiranje uzbudljivim dijelom svog putovanja dok samo jedna trećina (29%) putnika iz Hrvatske misli isto. Za gotovo dvije trećine putnika iz Hrvatske (73%) jedna od najvećih briga je kakve će biti vremenske prilike na odredištu, 50% putnika iz Hrvatske brine jesu li dovoljno istražili lokaciju na koju putuju, a brigu o tome pakiraju li dobru odjeću za putovanje ima samo 35% putnika iz Hrvatske

Planiranje odmora može oduzeti dosta vremena, od istraživanja odredišta do kupovine i planiranja osnovnih odjevnih kombinacija. Istraživanja su pokazala kako putnici iz Hrvatske u prosjeku troše gotovo četiri sata na pripremu odjeće za putovanje i isto toliko na pronalazak smještaja, što je manje nego što troše na istraživanje destinacije (pet sati). Zanimljivo je to da putnicima iz Hrvatske treba najviše vremena (46%) kada se pakiraju za party putovanje, pakiranje za posjet gradu drugo je po redu (23%), a zatim slijedi putovanje na destinacije s plažama (19%), dok najmanje vremena oduzima spremanje za spa putovanja (13%).

hr Wed Sep 26 2018 11:31:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59db5367b9e03ecc7a8b45d2/80
Foto: Pixabay

Tri vitamina bez kojih nijedna žena ne bi smjela dočekati zimu

Vitamin A sprječava starenje kože, vitamin C štiti je od štetnog utjecaja sunca, a vitamin E briše bore.

Vitamini A, E i C smanjuju oštećenja prouzrokovana djelovanjem slobodnih radikala, sunčevih zraka, zagađenog zraka i dima te oporavljaju kožu oštećenu sunčevim zrakama, piše portal Živim.

Zaključak je to opsežnog istraživanja Sheldona Pinnella, jednog od vodećih američkih dermatologa i znanstvenika sa Sveučilišta Duke. On je, naime, potvrdio da se lokalnom primjenom ovih vitamina koži pruža značajna zaštita od štetnih vanjskih utjecaja.

Vjerojatno je zato kozmetička industrija posljednjih godina izbacila toliko seruma i kremica obogaćenih spomenutim vitaminima... Njihov blagotvoran učinak na kožu, a svi znamo koliko nam to s godinama postane važno, je neupitan, pa ih je poželjno ubaciti u svakodnevnu njegu, a vitaminima A, E i C dodatno obogatiti prehranu.

 

Vitamin E

Vitamine E je važan antioksidans i štiti kožu od oksidativnog staničnog oštećenja kože, koje smanjuje kolagen i uzrok je suhe kože i bora.

Hrana bogata vitaminom E: klice žitarica, jetra, jaja, orašasto voće, avokado, papaja i mango, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, zelje, zelena salata), slatki krumpir (batat), kupine, paprike babure, kivi, kokos, rajčica, mrkva, sjemenke suncokreta, masline, brokula, šparoge, kukuruz, jaja, hladno prešana biljna ulja (maslinovo, kukuruzno, sojino, suncokretovo).

 

Vitamin C

Još jedan odličan antioksidans je i vitamin C, koji ne samo da štiti kožu od vanjskih oštećenja, već obnavlja i kolagen koji koži daje elastičnost i jača kapilare, a nastaje pretvaranjem amino-kiseline prolin u hidroksiprolin. Ovaj vitamin neophodan je za jak imunitet, ali i za zaštitu kože od štetnog sunčevog zračenja. Kako biste unijeli potrebnu količinu ovog vitamina, potrudite se da svakog dana pojedete dovoljno voća i povrća.

Hrana bogata vitaminom C: kivi, papaja, jagode, naranče, limun, dinja, grejp, maline, limeta, mango, borovnice, brusnice, kupine, ananas, grožđe, marelice, šljive, lubenica, banana, mrkva, trešnje, breskve, jabuke, kruške, krastavci, celer, brokula, cvjetača, češnjak, zelje, rajčica, sok od rajčice, tikvice, šparoge, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata, peršin).

 

Bet-karoten

Lijepe i žive boje voća i povrća koje nas mame da ih jedemo rezultat su karotenoida, prirodnih pigmenata kojih ima mnogo u prirodi i sastavni su dio biljaka. Jedan od karotenoida je i beta-karoten koji se pretvara u vitamin A i jedan je od ključnih faktora održavanja zdravlja kože. Ne samo da djeluje kao antioksidans, nego i sprječava starenje kože, štiti je od UV zračenja i štetnosti koju izaziva pušenje. Interesantno je da preveliki unos beta-karotena može obojiti kožu u žutu boju, dok je optimalan unos čini sjajnijom.

Hrana bogata beta-karotenom: zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata), brokula, mrkva, rajčica, bundeva, slatki krumpir (batat), lubenica, dinja, marelica, mango, papaja, naranča, kruška.

hr Wed Sep 26 2018 08:37:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .