Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5eb244186f2ab843108b45e7/80
Foto: Screenshot (24 sata)

DIRLJIVE SCENE IZ TURNJA Bakljadom se oprostili od svojih prijatelja koji su poginuli u nesreći

Ova strašna vijest pogodila je njihove suigrače, te čitavu sportsku zajednicu, ali i mještane Turnja koji su u šoku i nevjerici.

Mjesto Turanj zavijeno je u crno. Vijest da su poginula dvojica mladih sportaša, Josip Bepo Kadija (19) i Josip Brkljačić (16), duboko je potresla mještane koji su ih poznavali, ali i čitav zadarski kraj.

Naime, obojica mladića su iz Turnja, a riječ je o uspješnim sportašima kojima su svi predviđali blistavu budućnost.

Najmlađi u automobilu koji je sinoć sletio u more s Liburnske obale, 16-godišnji Josip Brkljačić, talentirani je mladi nogometaš, koji je igrao za HNK Primorac iz Biograda.

Drugi poginuli mladić je njegov sumještanin, 19-godišnji Josip Bepo Kadija, vrlo perspektivan rukometaš, igrao je u više klubova, a posljednjih godina u zagrebačkim klubovima PPD Zagreb i Maksimir Pastela.

Ova strašna vijest pogodila je njihove suigrače, te čitavu sportsku zajednicu, ali i mještane Turnja koji su u šoku i nevjerici. O obojici mladića imaju samo riječi hvale, te sa suzama u očima pričaju o njima.

U večernjim satima u Turnju je organizirana bakljada kojom su se mladi oprostili od poginulih prijatelja. Posljednji ispraćaj je u srijedu u 16 sati, na mjesnom groblju u Turnju, piše Kalelarga info.

hr Wed May 06 2020 07:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/55749b38e0a75be4458b4629/80
Foto: Screenshot YouTube

Na današnji dan 1993. godine poginuo je Dražen Petrović

Bizarna, šokantna podudarnost, koju praznomjerni tumače kako je to ‘sve to bila sudbina’: Dražen Petrović je poginuo 7. lipnja 1993., točno na dan kad mu je istjecala osobna iskaznica izdata 7. lipnja 1983. u Šibeniku.

Na današnji dan prije 27 godina Hrvatska je zanijemila, predljetno ozračje zatamnila je tragična vijest o pogibiji Dražena Petrovića, našeg najboljeg  košarkaša i jednog od najboljih sportaša svih vremena.

Napustio nas je na vrhuncu karijere, u 29. godini, u jednoj od najbizarnijih i najnelogičnijih prometnih nesreća ikada, koja mu se naprosto nije trebala dogoditi.

Hrvatska je tada bila košarkaška velesila i to je prekinuto u trenu, 7. lipnja 1993. u 17:20. Izgubili smo jednog od naših velikana i idola generacije, a Hrvatska je nepovratno otišla na košarkašku periferiju.

O tome je već ‘sve’ rečeno, napisano, snimljeno, a ovo je stručna analiza prometne nesreće. Sve se zbilo ekstremno nesretno, nelogično, gotovo bizarno, da su teoretičari zavjere nagađali kako je riječ o pomno planiranom ubojstvu jednog od naših sportskih ambasadora i najjačih brendova.

Dražen Petrović je poginuo na suvozačkom sjedalu crvenog automobila Volkswagen Golf II (1983. – 1992.), kojim je upravljala njegova djevojka Klara Szalantzy, njemačka manekenka mađarskih korijena te se na njemačkoj autocesti A9, kod gradića Denkendorfa, 20 km sjeverno od Ingolstadta, vozeći iz Frankfurta prema Münchenu, zabila u Mercedes-Benzov tegljač, koji se, u neodgovornom i nespretnom manevru izbjegavanja neočekivano usporenog vozila, na skliskom asfaltu zanio, probio zaštitnu barijeru i prednjim dijelom završio na pretjecajnom traku suprotnog dijela autoceste.

Tragičnom ishodu naše sportske legende kumovao je niz nesretnih i nelogičnih okolnosti te prometnih prekršaja:

1. Dražen Petrović je nakon kvalifikacijske utakmice za europsko prvenstvo avionom preko Frankfurta trebao, s ostatkom reprezentacije, putovati za Zagreb. No odlučio je nekoliko slobodnih dana provesti s Klarom Szalantzy u Münchenu, koja ga je pokupila na aerodromu u Frankfurtu.

2. Volkswagen Golf II je automobil napravljen prije uvođenja ozbiljnijih standarda pasivne sigurnosti, koje je 1993. počeo uvoditi Golf III, a upotpunile sljedeće serije. Konkretni je model tada vrijedio manje od 5000 DEM, zašto je sjeo u njega?!

3. Vozač Mercedes-Benzovog tegljača, u uvjetima loše vidljivosti, na vlažnom asfaltu, vozeći neprilagođenom brzinom (po hrvatskom Zakonu o sigurnosti prometa na cestama protivno čl. 51. st 1.), naletio je na vozilo, čiji je stari vozač pretjerano usporio (kršeći naš čl. 51. st.2.) te ga pokušavajući izbjeći, nakon udara, oštro skrenuo ulijevo te preko pretjecajnog traka probio zaštitnu ogradu i završio na suprotnom pretjecajnom traku.

4. Klara Szalantzy je vozila previsokom, neprilagođenom brzinom (protivno našem čl. 51. st. 1), usto pretjecajnim trakom, pretječući više vozila (protivno našem čl. 70. st. 1/1). Ostala su vozila zaobišla tegljač i usporila, a niti jedno vozili nije naletjelo na crveni Volkswagen Golf nakon što se zabio u tegljač.

5. Pri nailasku na tegljač koji je probio zaštitnu barijeru, Klara Szalantzy je reagirala prometno-tehnički pogrešno. Umjesto da je, uz kontrolirano kočenje, pokušala izbjeći tegljač skretanjem udesno, panično je kočila, vozilom bez ABS-a. Usto je, trenutak prije sraza, instinktivno, kako bi sebe zaštitila, zakrenula ulijevo, dodatno izlažući suvozača pogibelji.

6. Pogibeljnost nesreće povećala je činjenica da Dražen Petrović nije bio vezan i usto je spavao, pa ga nije štitio ni sigurnosni pojas, niti se sam mogao štititi. A to vozilo nije imalo suvozačev zračni jastuk

7. Tragičnom je ishodu kumovao nepovoljan omjer unutrašnjih dimenzija vozila i visine suvozača (196 cm), što je povećalo rizik udara glave o strop. Da je suvozač bio niskog rasta, imao bi veće izglede za preživljavanje i to je jedan od razloga što su vozači bolida u pravilu nižeg rasta.

8. Pogibeljnost nesreće povećala je nevezana putnica straga, mlada turska košarkašica, čije se tijelo pri sudaru, inercijom, pretvorilo u projektil te je glavom dodatno ozlijedila suvozača i sebe, završivši u komi (preživjela je, ali nikada se nije potpuno oporavila).

Na kraju bizarna, šokantna podudarnost, koju praznomjerni tumače kako je to ‘sve to bila sudbina’: Dražen Petrović je poginuo 7. lipnja 1993., točno na dan kad mu je istjecala osobna iskaznica izdata 7. lipnja 1983. u Šibeniku.

Premda je iskaznica izdata u Jugoslaviji već stvarno bila nevažeća, a Dražen Petrović je imao hrvatsku, ta činjenica djeluje jezivo, piše Autoportal

hr Sun Jun 07 2020 08:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5edc87616f2ab8365b8b4573/80
Foto: Pixabay

Marjanski tunel 41 godinu čeka uporabnu dozvolu

Tim tunelom svaki dan prođe više od 10.000 vozila

Nakon što su iz Italije stigle žarulje za javnu rasvjetu u Marjanskom tunelu on je ovog vikenda, zbog redovnog godišnjeg održavanja, zatvoren za promet, a dok traju radovi vozači su usmjereni na prometnicu oko Marjana.

Iako tim tunelom dnevno prođe više od 10.000 vozila, on još uvijek nema uporabnu dozvolu. Cijelu priču istražila je RTL-ova Jelena Tešija. 

Iako je izgrađen prije čak 41 godinu, iz grada kažu da je pitanje hoće li tunel ikada dobiti tu dozvolu.

''Ono što zasigurno nedostaje su sigurnosni izlazi za pješake, praktički nedostaje druga cijev tunela. Prema tome, ovakav tunel kakav je, teško će u ovom trenutku i doći u fazu da dobije uporabnu dozvolu'', pojasnio je Damir Babić, voditelj Odsjeka za komunalno održavanje Grada Splita za RTL

"Problem je anarhije u hrvatskom sustavu"

Da problem treba riješiti upozoravaju i prometni stručnjaci.

''Problem je anarhije u hrvatskom sustavu da mnoge stvari funkcioniraju bez uporabne dozvole. Ovo treba staviti hitno na dnevni red, da se to riješi u najkraćem roku, da se usklade propisi'', tvrdi prometni stručnjak Željko Marušić.

hr Sun Jun 07 2020 08:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5eabc4b36f2ab8de068b462e/80
Foto: Pixabay

Hoćemo li spasiti sezonu? Manjak diplomatskih uspjeha mogao bi ozbiljno naštetiti početku sezone

Mnogi gosti, ali i iznajmljivači zbunjeni su brojnim informacijama - od održavanja smještaja do ulaska turista u državu.

Konstantno aktualna tema u ovo postkorona doba je i sudbina naše turističke sezone. Nije potrebno ni govoriti koliko naša regija, ali i cijela država ovise o priljevu novca koji se svake godine slije u državu zahvaljujući turizmu.

Potrebno je apostrofirati i honorirati uspjeh domaće borbe s pandemijom, odnosno rezultate s kojima se malo koja država u Europi može pohvaliti. Jasno je da svi nose dio zasluge za relativno bezbolno preživljavanje prvog, a nadamo se i zadnjeg vala korona virusa. Iskazali su se stručnjaci, medicinsko osoblje, vladajući, ali i svi građani koji su se u ogromnoj mjeri pridržavali svih naputaka i pravila. 

Rezultati su bili toliko dobri da smo odlučili među prvima i otvoriti granice. Turistička zajednica transparentno je i jasno objavila pravila ulaska i upute za sve zainteresirane goste iz stranih zemalja.

Na prvu izgleda da smo zadovoljili sve uvjete i otklonili sve prepreke za još jednu uspješnu turističku sezonu, naravno u okvirima trenutne situacije. 

Ipak, veliki broj zemalja još uvijek nije uvrstio Hrvatsku na popis zemalja u koju njihovi građani mogu putovati bez restrikcija. Jedan nedavni primjer je Austrija, čiji državljani i dalje moraju ići u samoizolaciju po povratku iz Hrvatske.

Kada se pogledaju korona brojke i opći dojam, jasno je da je Hrvatska zapravo puno bolje ovladala ovom krizom od Austrije. Zašto se onda onemogućuje nesmetano putovanje između ovih dvaju zemalja?!

Ako sve bude po planu, od 15. lipnja Europska unija bi trebala ponovo biti područje na kojem ne postoje restrikcije za putovanja. Samo 10 dana nas dijeli od toga da svi stanovnici EU-a mogu neometano doći u Hrvatsku, ali i vratiti se u svoju zemlju.

Kao ekonomija koja enormno ovisi o turizmu, već smo jako puno izgubili. Sada ćemo, bar za potencijalne goste iz nekih od naših najvećih tržišta, izgubiti još 10 dana.

Postavlja se pitanje je li dio vlasti zadužen za vanjske odnose, odnosno diplomaciju, ipak zakazao? Gotovo svi u protekla 3 mjeseca za svoja djelovanja zaslužuju pohvale, a nismo sigurni da isto vrijedi i za diplomaciju

Smatramo da je država s tako malo zaraženih i umrlih, koja je dokazala da se savršeno izborila s pandemijom, morala biti na listi poželjnih kod svih zemalja EU. Sada se možemo nadati općoj odluci EU o dopuštanju putovanja, odnosno snazi i neodoljivosti naših turističkih bisera.

 

 

hr Sun Jun 07 2020 07:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5edbf6326f2ab8c75a8b4590/80
Foto: Screenshot

Hrvatske šume demantiraju snimku, tvrde da to nije Jakupčić: Najavili su i tužbu

Dnevnik Nove Tv objavio je ekskluzivnu snimku susreta Josipe Rimac i predsjednika Uprave Hrvatskih šuma Krunoslava Jakupčića.
Samo 4 dana prije privođenja, u ponedjeljak 25. svibnja, u 19:43, Krunoslav Jakupčić ušetao je u jedan zagrebački kafić. Nije odmah sjeo za stol, već je nervozno šetao oko stola dvije minute, popravljao košulju i gledao kroz prozor. Točno tri minute poslije, u kafić je ušetala Josipa Rimac

Indikativno, dvije osobe koje će četiri dana poslije biti privedene zbog korupcijske afere, u istom su kafiću, ali nadzorna kamera otkriva da su potom sjeli zajedno za isti stol. Pozdrav implicira da se nisu sreli prvi puta.“, navode.

Hrvatske šume oglasile su se priopćenjem, ali i najavile tužbu.

- Nova TV objavila je lažnu vijest da se g. Krunoslav Jakupčić, predsjednik Uprave Hrvatskih šuma, krajem svibnja susreo s gđom Josipom Rimac. Naime, osoba koja se susreće s Josipom Rimac na snimci objavljenoj u Dnevniku Nove TV 6. lipnja 2020. nije g. Krunoslav Jakupčić. Zadovoljštinu protiv širitelja ove lažne vijesti potražit ćemo na sudu", stoji u priopćenju Hrvatskih šuma.

hr Sat Jun 06 2020 22:02:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .