Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b470a4acb557af6028b4c86/80
Foto: PIXABAY

Prodaja rabljene odjeće luksuznih brendova sve zanimljivija modnim divovima, a zarada bilježi rekorde

‘Second-hand’ segment raste dvostruko brže od luksuznog.

Prodaja rabljene odjeće poznatih modnih brendova (second-hand) raste dvostruko brže od prodaje luksuznog segmenta što je nagnalo najveće svjetske kompanije na razmišljanje o ulasku u taj segment. Chanelove torbice, Guccijeve haljine i Rolexovi satovi - ponekad za svega trećinu cijene novog artikla - sve više na specijalizirane internetske trgovine rabljenom odjećom privlače mlađu klijentelu kojoj su štedljivost, ali i zaštita okoliša visoko na ljestvici vrijednosti, piše poslovni.hr

Optimistične prognoze

Kako piše Reuters, analitičari Berenberga smatraju da globalno tržište rabljene odjeće trenutno vrijedi 25 milijardi dolara, a idućih godina rast će do deset posto godišnje. To je više nego dvostruko od projiciranog rasta prodaje luksuzne robe. Optimistične prognoze u neku ruku ni čude s obzirom na cijene odjeće i obuće koje se prodaju na web trgovinama. Tako se Balenciagine ženske štikle iz prošlogodišnje kolekcije mogu pronaći za 374 eura dok nove stoje 876 eura. Givenchyjeva haljina stoji 1210 eura, trećinu originalne cijene. Međutim, dio robe prodaje se po višim cijenama jer s vremenom, kao i automobili-oldtimeri, dobiva na cijeni, naravno, ako se radi o očuvanom primjerku. Tako se kožna Hermes Birkin torba iz 2009. u web trgovini RealReal prodaje za 21.130 eura dok nova stoji oko 15.000 eura.

Zbog takvog zanimanja za kupnju rabljene odjeće američki RealReal planira za dvije godine uvrstiti svoje dionice na burzi. Do tog vremena prodaja bi se trebala udvostručiti na čak milijardu dolara, očekuje osnivačica kompanije i izvršna direktorica, Julie Wainwright. Kako za Reuters otkriva Wainwright, kompanija osnovana koja je u sedam godina postojanja narasla na 600 zaposlenih u pregovorima je o potencijalnom partnerstvu s francuskim divom luksuzne robe, kompanijom LVMH, ali i Guccijevim vlasnikom, tvrtkom Kering.

Prema ocjeni analitičara, kompanije koje stoje iza luksuznih modnih brendova su shvatile kako više ne mogu ignorirati tržište rabljene robe. Istovremeno su smanjile strahovanja da će tržište rabljene robe “razvodniti” njihovu ekskluzivnost i kanibalizirati prodaju najnovijih kolekcija. “Mislim da smo prošli točku kada su oni mogli smatrati da smo prijetnja. 

Za mnoge milenijalce prvo iskustvo kupnje luksuznih modnih brendova događa se na našoj stranici”, istaknula je Wainwright. Za sada nema bitnijih naznaka da bi luksuzni brendovi osnovali vlastite trgovine rabljene robe, ističu iz RealReala, ali i ostalih web trgovina koje se bave prodajom takve robe.

Cilj razgovora o partnerstvu je, kako dodaju, da luksuzne kompanije shvate kako “izvući” neku vrijednost iz tog sektora. Kako navodi Reuters, LVMH nije odgovorio na upit o komentaru dok su iz Keringa poručili kako “testiraju suradnju s RealRealom”, bez detaljnijeg pojašnjenja. Web trgovine rabljenom odjećom prihode ostvaruju od provizije koje uzimaju na cijenu koju postavljaju (pre)prodavači. Provizija se kreće od 10 do 50 posto, ovisno o proizvodu i koliko robe prodavač prodaje putem pojedine web trgovine. Međutim, i na tom tržištu počela je vladati bespoštedna konkurencija. RealReal pritišće, primjerice ThredUP koji je lani ušao na tržište, ali i već etablirani Vestiaire Collective.

hr Thu Jul 12 2018 09:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/56375e6deb49bb09008b460e/80
Foto: FaH

I bolnice će nuditi turističke usluge

Turisti će osim medicinske usluge imati i smještaj, prehranu i transfer
Zdravstveni turizam, o kojem se puno pričalo i priča, a nikad nije u potpunosti zaživio na našem tržištu, uskoro bi mogao udariti novim tempom. Turističke usluge, koje su dosad smjele pružati samo specijalne bolnice i lječilišta, ubuduće će smjeti pružati i zdravstvene ustanove, tvrtke za obavljanje zdravstvene djelatnosti i privatni zdravstveni radnici, zahvaljujući izmjenama zakonskog okvira zdravstvene zaštite i ugostiteljstva koji su ove subote stupili na snagu. Tako će strani državljani na koje se ovim potezom prvenstveno cilja, primjerice Talijani koji već godinama u Istru dolaze na dentalne korekcije, u jednom paketu osim medicinske usluge imati i smještaj, prehranu i transfer, izlete i slično. 

- Dosad je bilo onemogućeno zdravstvenim ustanovama da pružaju turističke usluge. Mogli su primiti pacijente, a organizaciju smještaja, transfera do aerodroma i prehrane odradila je turistička agencija. Ovako će sve to moći raditi zdravstvena ustanova, ali isključivo za svoje pacijente”, pojašnjava ministar turizma Gari Cappelli. 

Ograničenjem se želi izbjeći stvaranje nelojalne konkurencije turističkim agencijama koje će i dalje odrađivati većinu tog posla, barem dok ga ustanove ne budu spremne preuzeti. Segment zdravstvenog turizma jedan je od najbrže rastućih sektora koji na globalnoj razini trenutačno raste oko od pet do čak 20 posto godišnje. O potencijalu zdravstvenoga turizma danas će se raspravljati u Zagrebu i na okruglom stolu Hrvatske udruge poslodavaca na temu “Poticanje i razvoj gospodarstva kroz ulogu privatnog zdravstva u Hrvatskoj”, od čijih je članica i stigla inicijativa za labavijim propisima, a najavljuju i da je u pripremi val investicija. Cappelli kaže da u Hrvatskoj trenutačno postoji investicijski potencijal za projekte u zdravstvenom turizmu od oko 300 milijuna eura. 

Gledajući prihode tog segmenta, oni se sa sadašnjih 400 milijuna eura u relativno kratkom roku mogu povećati i do milijardu eura. U sljedećoj godini najavljeno je gotovo milijardu i 50 milijuna eura investicija u turizmu kroz koje će se izgraditi brojni novi ili novoobnovljeni hoteli visokih kategorija koji u svojoj ponudi imaju i sve više wellness ponude kojima se stvara dodatan motiv dolaska koji pozitivno utječe i na veću popunjenost tijekom dužeg razdoblja u godini, mišljenja su u resornom Ministarstvu. Zamahu zdravstvenog turizma država otvara vrata paketom triju zakona. 

Početkom godine Zakon o pružanju usluga u turizmu omogućio je da pojedine usluge mogu pružati i zdravstvene ustanove, trgovačka društva za obavljanje zdravstvene djelatnosti privatni zdravstveni radnici, ali pod pravilima kojima je regulirana zdravstvena zaštita. Sada se ide i korak dalje; od petka je na snazi izmijenjeni Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti te novi Zakon o zdravstvenoj zaštiti koji im koordinirano daju mogućnost da pružaju usluge u turizmu i bave se ugostiteljstvom. 

Treba naglasiti da će se zdravstvenim turizmom “zdravstvo” moći baviti ovisno o svojim kapacitetima; odnosno samo ako to neće opterećivati zdravstvene radnike i neće biti nauštrb pacijenata javnog zdravstva da cijenu u konačnici ne bi platilo ni javno zdravstvo ni zdravlje građana. S druge strane, iz Ministarstva turizma kažu da je njihov uvjet da se zdravstvo bavi i dijelom turističkih usluga bio da se one pružaju sukladno njihovim propisima koji ih reguliraju, poput ishođenja rješenja, te da inspekcijski nadzor provode turistički inspektori. 

No, ti inspektori neće imati posla u specijalnoj bolnici za za otopediju i traumatologiju, privatne ustanove koja je u Krapinskim Toplicama otvorena prije 10 godina. Njezin suvlasnik, ravnatelj i kirurg, profesor Nikola Čičak ovako je komentirao nove zakonske podloge: “Rekao bih da je ovaj vid odnosno mogućnost proširenja poslovanja ipak prvenstveno namijenjen hrvatskom lječilištima i toplicama“. U Akromionu su se stoga, otkriva on, odlučili da se njihova bolnica neće upustiti u turistički dio poslovanja. Inače, prema najnovijem istraživanju “Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj – TOMAS Ljeto 2017.” koji prikuplja i analizira podatke o sociodemografskoj strukturi gostiju, obilježjima putovanja i boravka u destinaciji, potrošnji te zadovoljstvu gostiju, kod motivacije dolaska došlo je do značajnih promjena u odnosu na 2014. godinu. 

Upravo su posebni oblici turizma kao što su enogastro, sportski te zdravstveni turizam, sve važniji motivatori dolaska gostiju našu zemlju. Pritom osam posto dolazi zbog wellnessa (povećanje od 6 postotnih bodova prema istraživanju iz 2014.), a kao zdravstvene razloge dolaska navodi sedam posto anketiranih, dok ih je 2014. to učinilo njih četiri posto, piše vecernji.hr

hr Mon Nov 19 2018 18:13:41 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf2e88e0e49383d1b8b45db/80

Poduzetnici početnici, prijavite svoje inovativne ideje!

Grad Split raspisao je Natječaj za dodjelu deset bespovratnih financijskih potpora najboljim splitskim inovativnim poduzetničkim idejama u 2018. godini, ukupnog iznosa 170 tisuća kuna!
Ukoliko ste poduzetnik početnik, obrt ili trgovačko društvo osnovano unatrag dvije godine te ispunjavate sve uvjete navedene u Natječaju te što je najvažnije, imate nove ideje koje povećavaju produktivnost, korištenje opreme i vremena ili na bilo koji način vode k porastu kvalitete i konkurentnosti, javite se!  

U svrhu stvaranja stimulativnog okruženja za razvoj poduzetnika početnika te afirmacije novih poduzetničkih ideja koje će doprinositi stvaranju pametnog i održivog razvoja Grada Splita, cilj je prepoznati najbolje ideje te istima dati podršku i resurse, kako bi se osigurao daljnji razvoj i put od inovativne ideje do opipljivog rješenja koje će činiti naš grad boljim mjestom za život. 

Prvoplasirana poduzetnička ideja bit će nagrađena s 50 tisuća kuna, drugoplasirana s 30 tisuća kuna. Trećeplasirana inovacija odnijet će nagradu od 20 tisuća kuna, a sedam sljedeće plasiranih dobit će po 10 tisuća kuna. Natječaj je otvoren do 30. studenog 2018. godine.
hr Mon Nov 19 2018 17:45:13 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aa7a8a12af47f70318b45d1/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Iskoristite dan besplatnog parkiranja u Dalmaciji

Uz besplatnu aplikaciju PayDo i Mastercard prvi puta u Hrvatskoj parkirajte bez troška

U gotovo svim većim hrvatskim gradovima 22. studenoga je „Dan besplatnog parkiranja“, prva nacionalna akcija ove vrste kojom je građanima, korisnicima Mastercard® kartica, omogućeno praktički cjelodnevno parkiranje bez ikakvog troška.

Putem aplikacije PayDo, postojećim i novim korisnicima na dan akcije dostupno je besplatno preuzimanje deset satnih parkirnih karata za maksimalno dvije registarske oznake. Bilo da parkirate u mjestu stanovanja ili putujete na neku od lokacija gdje je PayDo aplikacija aktivna, svakako iskoristite ovu jednodnevnu akciju i u četvrtak 22. studenoga besplatno parkirajte u čak 27 gradova diljem zemlje.

Prvi korak je preuzimanje besplatne aplikacije PayDo na platformama za iOS i Android (App Store, Google Play) ili na web stranici: www.paydo.hr. Nakon prijave u aplikaciju i registracije Mastercard kartice, bira se grad, unosi registarska oznaka vozila, određuje parkirna zona i razdoblje, a kao način plaćanja potvrđuje opcija „Besplatno uz Mastercard“. Parkiranje sa 100% popusta tako je ostvareno u svega nekoliko klikova, na potpuno siguran i provjeren način te u skladu sa svjetskim standardima.

Besplatno parkiranje moguće je u Splitu, Dubrovniku, Korčuli, Orebiću, Šibeniku, Zadru, Hvaru, Vodicama te na lokacijama Crikvenica, Novi Vinodolski, Bjelovar, Đakovo, Karlovac, Koprivnica, Ogulin, Osijek, Poreč, Požega, Pula, Rab, Rovinj, Samobor, Sisak, Slavonski Brod, Varaždin, Vodnjan i Vukovar. Nacionalna pokrivenost aplikacije diljem zemlje popularno nazivane Pajdo, jamči gotovo svakodnevne uštede i nakon isteka akcijskog „Dana besplatnog parkiranja“. 

Iako je SMS još uvijek najrasprostranjeniji oblik mobilnog plaćanja, plaćanje aplikacijama ima brojne prednosti. Primjerice, PayDo ne koristi SMS protokol pa za razliku od SMS-a građani ne snose troškove naknada za platne transakcije.

- Iz navedenih razloga, osim potpuno besplatnog parkiranja dana 22.11., nastavljamo i s godišnjom promotivnom pogodnosti za sve korisnike Mastercard kartica: 10% od iznosa plaćenog za satne karte vraća se korisniku na promotivni račun, a što može koristiti prilikom budućeg plaćanja parkiranja“, objasnio je Mario Hegedüs, izvršni direktor Infoarta - IT tvrtke koja stoji iza PayDo aplikacije.

Akcije su kreirane s ciljem popularizacije praktičnosti mobilnog plaćanja, u ovom slučaju kupovine parkirališnih karata. Prema istraživanjima, aplikacije za plaćanje koristi gotovo 60% potrošača u zemljama gdje su takve usluge dostupne. Čak 95% Hrvata koristi kartice, a 62% ih želi plaćati mobitelom. Upravo brzina, jednostavnost i ostvarene uštede čine PayDo aplikaciju itekako korisnom i poželjnom. Zbog toga svakim danom raste broj novih PayDo korisnika, što i ne čudi s obzirom na podatak da se potrošači regije ne odvajaju od svojih pametnih telefona te ih u prosjeku koriste 4,3 sata na dan.

- Veseli nas što možemo podržati projekte poput PayDo aplikacije jer korisnicima omogućuju da isti zaslon koji ne ispuštaju iz ruku mogu koristiti i za plaćanje. Prema nekim procjenama korisnici pametnih telefona i tableta će do 2019. napraviti gotovo 200 milijardi mobilnih transakcija godišnje. Ovo potvrđuje da želja potrošača za jednostavnim, sigurnim i digitalnim rješenjima u platnoj industriji raste, a pametni telefoni nameću se kao logično sredstvo plaćanja“, istaknula je Sanja Žigić, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Stoga iskoristite „Dan besplatnog parkiranja“ i već sada putem mobitela ili weba preuzmite PayDo parking aplikaciju. Vaš parking pomoćnik Pajdo pobrinut će se da parkirate brže, jednostavnije, povoljnije, ali i potpuno besplatno 22.11.2018. godine.

hr Mon Nov 19 2018 17:26:25 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bf2ba9c0e49383d1b8b45c0/80

Splitski projekti dobili Graditeljske nagrade CEMEX-a

Posebna nagrada za Društvenu vrijednost otišla je na adresu Osnovne škole „Žnjan – Pazdigrad“

U velikoj konkurenciji sedamdesetak projekata iz cijelog svijeta, čak dva arhitektonska projekta iz Splita dobili su Graditeljsku nagradu  CEMEX.

U kategoriji Collective Space treće mjesto osvojila je rekonstruirana Turistička palača u vlasništvu grada Splita, a koja je nakon sveobuhvatne obnove, uz suptilni pristup povijesnom lokalitetu nekadašnjih Lazareta i pročelju Dioklecijanove palače, postala jedna od novih gravitacijskih točaka. U kategoriji Održive gradnje posebna nagrada dodijeljena je poslovnoj zgradi West Gate „A“. 

Sličan objekt desetljećima nije građen u Splitu i svojom izvedbom predstavlja značajan pečat na arhitekturi i urbanizmu grada. Dodajmo da je na razini CEMEX Hrvatska posebna nagrada za Društvenu vrijednost otišla na adresu Osnovne škole „Žnjan – Pazdigrad“.

hr Mon Nov 19 2018 14:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .