Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b470a4acb557af6028b4c86/80
Foto: PIXABAY

Prodaja rabljene odjeće luksuznih brendova sve zanimljivija modnim divovima, a zarada bilježi rekorde

‘Second-hand’ segment raste dvostruko brže od luksuznog.

Prodaja rabljene odjeće poznatih modnih brendova (second-hand) raste dvostruko brže od prodaje luksuznog segmenta što je nagnalo najveće svjetske kompanije na razmišljanje o ulasku u taj segment. Chanelove torbice, Guccijeve haljine i Rolexovi satovi - ponekad za svega trećinu cijene novog artikla - sve više na specijalizirane internetske trgovine rabljenom odjećom privlače mlađu klijentelu kojoj su štedljivost, ali i zaštita okoliša visoko na ljestvici vrijednosti, piše poslovni.hr

Optimistične prognoze

Kako piše Reuters, analitičari Berenberga smatraju da globalno tržište rabljene odjeće trenutno vrijedi 25 milijardi dolara, a idućih godina rast će do deset posto godišnje. To je više nego dvostruko od projiciranog rasta prodaje luksuzne robe. Optimistične prognoze u neku ruku ni čude s obzirom na cijene odjeće i obuće koje se prodaju na web trgovinama. Tako se Balenciagine ženske štikle iz prošlogodišnje kolekcije mogu pronaći za 374 eura dok nove stoje 876 eura. Givenchyjeva haljina stoji 1210 eura, trećinu originalne cijene. Međutim, dio robe prodaje se po višim cijenama jer s vremenom, kao i automobili-oldtimeri, dobiva na cijeni, naravno, ako se radi o očuvanom primjerku. Tako se kožna Hermes Birkin torba iz 2009. u web trgovini RealReal prodaje za 21.130 eura dok nova stoji oko 15.000 eura.

Zbog takvog zanimanja za kupnju rabljene odjeće američki RealReal planira za dvije godine uvrstiti svoje dionice na burzi. Do tog vremena prodaja bi se trebala udvostručiti na čak milijardu dolara, očekuje osnivačica kompanije i izvršna direktorica, Julie Wainwright. Kako za Reuters otkriva Wainwright, kompanija osnovana koja je u sedam godina postojanja narasla na 600 zaposlenih u pregovorima je o potencijalnom partnerstvu s francuskim divom luksuzne robe, kompanijom LVMH, ali i Guccijevim vlasnikom, tvrtkom Kering.

Prema ocjeni analitičara, kompanije koje stoje iza luksuznih modnih brendova su shvatile kako više ne mogu ignorirati tržište rabljene robe. Istovremeno su smanjile strahovanja da će tržište rabljene robe “razvodniti” njihovu ekskluzivnost i kanibalizirati prodaju najnovijih kolekcija. “Mislim da smo prošli točku kada su oni mogli smatrati da smo prijetnja. 

Za mnoge milenijalce prvo iskustvo kupnje luksuznih modnih brendova događa se na našoj stranici”, istaknula je Wainwright. Za sada nema bitnijih naznaka da bi luksuzni brendovi osnovali vlastite trgovine rabljene robe, ističu iz RealReala, ali i ostalih web trgovina koje se bave prodajom takve robe.

Cilj razgovora o partnerstvu je, kako dodaju, da luksuzne kompanije shvate kako “izvući” neku vrijednost iz tog sektora. Kako navodi Reuters, LVMH nije odgovorio na upit o komentaru dok su iz Keringa poručili kako “testiraju suradnju s RealRealom”, bez detaljnijeg pojašnjenja. Web trgovine rabljenom odjećom prihode ostvaruju od provizije koje uzimaju na cijenu koju postavljaju (pre)prodavači. Provizija se kreće od 10 do 50 posto, ovisno o proizvodu i koliko robe prodavač prodaje putem pojedine web trgovine. Međutim, i na tom tržištu počela je vladati bespoštedna konkurencija. RealReal pritišće, primjerice ThredUP koji je lani ušao na tržište, ali i već etablirani Vestiaire Collective.

hr Thu Jul 12 2018 09:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b543889cb557a96258b4b68/80
Foto: PIXABAY

U Makarskoj oko 900 turističkih postelja više nego lani

Udarni srpanjski vikend na Makarskom primorju u znaku je očekivane velike smjene turista, a na rivijeri se, prema podacima iz turističkih ureda, odmara više od 50.000 gostiju.

Špica turističkog ljeta u Makarskoj slična je prošlogodišnjoj, u gradu se odmara više od 13,5 tisuća gostiju, kao u isto vrijeme 2017. iako je u Makarskoj oko 900 turističkih postelja više nego lani, doznaje se od direktorice Turističkog ureda Hloverke Novak Srzić.

Direktor ureda Turističke zajednice Baške Vode  Ante Jurišić također potvrđuje kako je današnji broj od 11.000 turista jednak lanjskome iako je ljeto dočekano s više od 300 novih kreveta. Slična je situacija i u Brelima, rekla je direktorica Turističkog ureda Valentina Vitković, a to potvrđuju i direktori ostalih turističkih ureda koji unatoč novim turističkim posteljama bilježe broj gostiju sličan lanjskome.D

U hotelskim kućama na Makarskom primorju koje ugošćuju više od 13.000 gostiju zadovoljni su šestomjesečnim turističkim rezultatima, srpanj bilježi dobru popunjenost kapaciteta pa se gostima preporučuje prethodna rezervacija smještaja, dok za kolovoz i posezonu hotelijeri sa zadovoljstvom kazuju kako je odličan booking. 

 Kod privatnih kućevlasnika u svim mjestima na Primorju ima slobodnih mjesta pa rezervacija nije potrebna.

 Na Makarskom autobusnom kolodvoru gdje dnevno stiže više od stotinu autobusa, dio njih s manjim zakašnjenjem, autobusi dolaze i odlaze uglavnom popunjeni.  Promet je znatno pojačan na Jadranskoj magistrali (D8)  gdje se vozi  u dužim kolonama, usporeno i s kraćim zastojima, a na prilazu Makarskoj veće su gužve u prometu iz pravca Splita i Dubrovnika.

 Trajekt na liniji Makarska – Sumartin u prve dvije dopodnevne plovidbe nije uspio ukrcati sva vozila i putnike prema Braču koji su ostali čekati prvu poslijepodnevnu plovidbu. Na liniji Drvenik – Sučuraj, kako se doznaje u ispostavi riječke Jadrolinije, od jutros  plove dva trajekta, čekanje na ukrcaj u Drveniku za sada je do sat vremena, a s Hvara prema Drveniku na ukrcaj se čeka oko sat i pol.

hr Sun Jul 22 2018 09:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b542858cb557ad51d8b4ce8/80
Foto: PIXABAY

Godišnji odmor: koliki su troškovi putovanja četveročlane obitelji na hrvatske otoke

Vozači ljubitelji mirnijih plaža skupo plaćaju prijevoz na hrvatske otoke
Za mnoge nema ništa ljepše nego i u špici turističke sezone uživati na mirnoj plaži negdje daleko od vreve i gužve. Kada, primjerice, na plažama Makarske rivijere, u Crikvenici ili Medulinu zbog velikih gužvi nemate doslovno kamo staviti ručnik na plažu, a u Vodicama navečer riva izgleda kao mravinjak, na otocima, pogotovo udaljenijim poput Visa, Lastova ili Dugog otoka, takvih gužvi na plažama nema. Ali, nažalost, taj komfor i mir koji pružaju naši prelijepi otoci ima svoju cijenu.

Redovito su na otocima skuplje cijene smještaja, ali i namirnica u trgovinama i jela u restoranima, a mnogo je skuplji i prijevoz do odredišta. Mnogi odustanu od otoka kad vide koliko je skuplje samo doći na odredište, piše Večernji.hr

Uzeli smo za primjer da četveročlana obitelj putuje automobilom na Vis iz Zagreba autocestom i trajektom. Samo za prijevoz na odredište i kući platit će više od 2000 kuna. Konkretno, ako putuju benzincem koji troši 8 l/100 km, za benzin će potrošiti 685 kuna za gorivo u oba smjera, za cestarinu nakon sezonskog poskupljenja od Zagreba do Splita treba izdvojiti dva puta po 200 kuna, a najskuplji trošak je trajekt iz Splita do Visa koji za osobni automobil u jednom smjeru stoji 340 kuna, a po osobi 54 kune.

Dakle, četveročlanoj obitelji s automobilom u oba smjera Jadrolinija će naplatiti 1112 kuna. To se za prijevoz čini doista mnogo, pogotovo ako se usporedi s troškovima prijevoza, primjerice, četveročlane obitelji na otok Krk koji bi stajao 535 kuna, dakle četiri puta manje nego na Vis. Otuda i odgovor zbog čega su plaže na otoku Krku prepune, a u najvećim špicama kolone na Krčkom mostu protežu se na nekoliko desetaka kilometara.

Cijena trajekta do Lastova još je viša nego do Visa. Za osobni se automobil u jednom smjeru iz Splita mora izdvojiti 470 kuna, a za osobu 65 kuna. Pa još k tome ako na Lastovu želi ljetovati četveročlana obitelj iz Osijeka, koja ima još veće troškove za gorivo i cestarine od Zagrepčana, troškovi za prijevoz rastu na 3244 kune. Zaista skupo. 

Na najudaljenije sjevernodalmatinske otoke ipak je s kontinenta jeftinije stići. Bliži su kopnu od najudaljenijih južnodalmatinskih otoka, pa je i cijena prijevoza trajektom znatno manja. Primjerice, iz Zadra do Dugog otoka trajekt za automobil stoji 160 kuna u jednom smjeru, a karta za osobu 30 kuna. Za četveročlanu obitelj troškovi povratnog puta automobilom iz Čakovca iznose 1532 kune.

Za neke otoke postoje i alternative, primjerice, do Hvara se automobilom može doći iz Splita i iz Drvenika. Kako vam se više isplati, gledano financijski i vremenski, ovisi o vama.

Prema našoj računici, putovanje na Hvar preko Drvenika jeftinije je za skoro 500 kuna nego preko Splita. Nešto ćete dulje putovati autocestom do Makarske rivijere, ali ćete zato na trajektu provesti samo oko pola sata za razliku od plovidbe Split – Stari Grad koja traje 1,45 sati. Ali, ako idete na posjećeniji sjeverni dio otoka (Hvar, Stari Grad) treba računati i na 70-ak kilometara vožnje iz Sućurja do grada Hvara cestom koja je na jednom dijelu vrlo uska, ali i to je dio turističkog otkrivanja otoka.

Zagreb-Komiža (povratno)
gorivo: 685,44 kuna (820 km, 8 l/100 km)
cestarina: 400 kuna ( 2 x 200 kuna)
trajekt: 1112 kuna (2 x 340 kn za auto i  8 x 54 kune za osobe)
ukupno: 2197,44 kn

Zagreb-grad Krk
gorivo: 303,55 kn (372 km, 8 l/100 km)
cestarina: 154 kn (2 x 77 kn)
mostarina: 78 kn (2 x 39 kn)
ukupno: 535 kn

Osijek-Lastovo
gorivo: 1114,65 kuna (1366 km, 8 l/100 km)
cestarina: 670 kuna ( 2 x 200 kn + 2 x 135 kn)
trajekt: 1460 kuna (2x470 kn za auto i 8 x 65 kune za osobe)
ukupno: 3244,65 kn

Čakovec-Dugi otok
gorivo: 628,32 kn (770 km, 8 l/100 km)
cestarina 344 kn (2 x 134 + 2 x 38 kn)
trajekt: 560 kn (2x160 kn za auto i 8 x 30 kune za osobe)
ukupno: 1532,32 kuna

Zagreb-Hvar (Drvenik-Sućuraj)
gorivo: 793,15 kuna (972 km km, 8 l/100 km)
cestarina: 440 kuna ( 2 x 220 kuna)
trajekt: 344 kn (2x108 kn, 8x16 kn)
ukupno: 1577, 15 kn

Zagreb-Hvar (Split-Hvar)
gorivo: 685,44 kuna (820 km, 8 l/100 km)
cestarina: 400 kuna ( 2 x 200 kuna)
trajekt: 986 kuna (3x310 kn, 8x47 kn)
ukupno: 2071,44 kn
hr Sun Jul 22 2018 08:47:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b5425b6cb557a1f348b4853/80
Foto: PIXABAY

Porezni inspektori na Jadranu: ''U jednom smo restoranu dobili račun na kartonu od cipela"

Za sve što platite morate dobiti račun. U akciju su krenuli porezni inspektori. Do kraja vikenda pojačano će kontrolirati izdavanje računa diljem jadranske obale.
Izgledaju kao i svi drugi gosti lokala. Tri porezna inspektora naručuju piće i čekaju pravi trenutak za akciju. Nakon kratkog dogovora, plaćaju račun i - kreću.

"Evo da se predstavimo, kolega i ja smo iz porezne uprave, odjel nadzora, imamo jedan nadzor fiskalizacije u ovom vašem ugostiteljskom objektu. Prvo ćemo malo na kasu izbrojiti stanje prometa", predstavio se djelatnicima kafića Sandi Host, viši inspektor, piše dnevnik.hr.

Viška novca u blagajni nema, a računi se redovito izdaju. Uručuje se obavijest i porezni nadzor je gotov. U uredu će poreznici još provjeriti ima li tvrtka kakav dug.

Istu proceduru poreznici ponavljaju u kafiću pokraj. Srećom po ugostitelje, sve je u redu. Od početka godine, obavili su više od pet tisuća ovakvih nadzora. U čak polovici otkrivene su nepravilnosti.

"Bilo nam je najzanimljivije kad smo konzumirali hranu i piće i dobili račun na kartonu od cipela", prisjetio se jednog slučaja Davor Pernar, voditelj odjela za fiskalizaciju, područni ured Rijeka.

Za razliku od prošlih godina, Porezna obećava kako objekte neće više zatvarati, već će za prekršaje prvo upozoravati. Kazne iznose od 10 do 500 tisuća kuna.

hr Sun Jul 22 2018 08:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae5f4202af47f77948b4892/80
Foto: Dalmacija News

Nakon Svjetskog prvenstva najsretniji su trgovci: Hrvati potrošili više od devet milijardi kuna

Uoči Svjetskoga nogometnog prvenstva u Rusiji šefovi domaćih trgovačkih lanaca veselo su čekali početak natjecanja znajući da veliki sportski događaji redovito pospješuju prodaju...

No oni, kao ni većina naših sugrađana, ni u snovima nisu očekivali da će Hrvatska igrati u finalu mundijala i ostvariti najveći sportski uspjeh u povijesti zemlje. S takvim uspjehom išla je i rekordna prodaja.

Od početka Svjetskog prvenstva prodaja piva, mesa, suhomesnatih proizvoda, grickalica i navijačkih rekvizita je eksplodirala, javlja Tportal.

U Sparu su postigli dvoznamenkast rast u segmentima grickalica, piva i mesa za roštilj te se hvale time kako su navijačke rekvizite gotovo rasprodali.

U Lidlu, drugom najvećem trgovačkom lancu, za Tportal kažu: "Općenito gledajući, u Lidlu Hrvatska Svjetsko prvenstvo je imalo pozitivan utjecaj na prodaju u usporedbi s istim razdobljem prošle godine."

Najveći rast u Konzumu bilježi kategorija pića i to s 25 posto više u odnosu na mjesec prije Svjetskog nogometnog prvenstva, u kategorija grickalica količinski je prodano 58 posto, dok je u kategoriji bijele tehnike prodano deset puta više televizora nego uobičajeno.

Zanimljivi su podaci i da je u mjesec dana prodano čak dva milijuna komada Zvijezdine majoneze, Deset milijuna PIK-ovih ćevapa i 2,2 milijuna kobasica. Cijeli članak pogledajte ovdje

hr Wed Jul 18 2018 21:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .