Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bade7c8cb557a8ea08b4ee8/80
Foto: MUP

Drastične mjere: Policija nabavlja lasere koji će registrirati jeste li vezani te pričate li na mobitel

Samo ove godine na hrvatskim je cestama živote izgubilo čak 313 osoba, a dogodilo se više od trideset tisuća prometnih nesreća.

Najčešće je uzrok bilo nepoštivanje prometnih pravila, a pogotovo prebrza vožnja. Stoga je policija odlučila još intenzivnije nadzirati stanje na prometnicama diljem zemlje pa je danas u MUP-u potpisan 53 milijuna kuna 'težak' okvirni sporazum o nabavi novih radarskih i laserskih uređaja za mjerenje brzine.

 Time će policija, istaknuo je ministar Davor Božinović za Jutarnji list, za čak dva do tri puta povećati svoje kapacitete nadzora brzine vozila.

- Ovo je još jedan korak u modernizaciji rada policije. Idemo u smjeru podizanja sigurnosti na cestama jer brojkama nismo zadovoljni. Uz 26 postojećih fiksnih radara za mjerenje brzine, ovim sporazumom do 2020. bit će kupljeno i u upotrebu biti pušteno još 75. Na 62 specijalna kućišta za nadzor brzine dolazi još 150, a kupujemo i 50 novih fiksnih laserskih uređaja te još 100 ručnih laserskih uređaja za mjerenje brzine - rekao je danas ministar Božinović.

Istaknuto je kako se radi o uređajima koji su "zadnja riječ tehnologije". Specijalne će kamere tako osim brzine moći registrirati i druge prekršaje u prometu, poput nekorištenja pojasa ili upotrebe mobitela u vožnji. Kamere su povezane s centrom u MUP-u te automatski šalju podatke o prekršitelju, a računalo automatski ispisuje kaznu i šalje na kućnu adresu vozača.

Ministar je istaknuo kako se radi o višestrukom povećanju policijskih kapaciteta, a upozorio je i da je to prva modernizacija sustava nakon "propalog pokušaja 2015. godine".

Sporazum je potpisao predstavnik zajednice ponuditelja Davor Pilić, uz predstavnike još tri tvrtke koje će sudjelovati u poslu.

Rečeno je i kako su ove mjere nastavak aktivnosti na povećanju prometne kulture. Nabavljeni su tako ove godine, rekao je ministar, novi automobili presretači za Kobre i druge policijske jedinice, a do kraja prvog tromjesečja iduće godine trebao bi zaživjeti i novi Zakon o sigurnosti cestovnog prometa. O njegovim se izmjenama naveliko govorilo prije nekoliko tjedana, naročito zbog rigoroznih kazni koje propisuje za prekršitelje. Propisana je kazna zatvora do 60 dana za vozača koji autocestom juri 50 kilometara brže od dopuštenog, oduzimanje vozačke dozvole onima koji prođu kroz crveno, a posebnu pozornost javnosti privukao je prijedlog mjere o oduzimanju vozila onima koji su više puta vozili u pogrešnom smjeru ili više puta odbili ponuđeni alkotest.

Na novinarsku opasku kako je oduzimanje automobila mjera koja, po mišljenju nekih stručnjaka, neće biti zakonski izvediva, ministar Božinović rekao je da su stručnjaci u zabludi.

- Oni su prečuli pojam privremeno oduzimanje automobila. Ići ćemo na to da se takvim vozačima automobil oduzme do trajanja sudskog postupka za prekršaj. Ako to bude mjesec dana, mjesec, a možda i više. Poanta je da će vozač dvaput razmisliti hoće li poštivati pravila ako zna da mu zbog prekršaja prijeti neko vrijeme bez automobila - rekao je ministar dodavši kako je nacrt zakona trenutno na konzultacijama u drugim ministarstvima, piše Jutarnji list.

hr Fri Dec 28 2018 14:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3b8b15cb557ac8078b45df/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

Nije u šoldima sve: Poslodavci moraju biti fleksibilniji, evo kako sve mogu izaći u susret radnicima

Potraga za radnicima ima i pozitivnu stranu. Nju doživljavaju radnici koji su za vrijeme velike nezaposlenosti imali malo prilika za rad. Naročito to osjete radnici iz manjih sredina gdje su i stope nezaposlenosti više.

Jedna od njih je 36-godišnja Siščanka Irena, po zanimanju trgovkinja koja je u svom radnom vijeku imala kratka razdoblja zaposlenosti i duga razdoblja nezaposlenosti. Poslovi koje je dobivala u manjoj sredini, naročito u branši u kojoj ona radi, vrlo su nesigurni. S obzirom na velik broj zainteresiranih za pojedino radno mjesto, poslodavac unatoč malim plaćama, lako mijenja zaposlenike, a to je Irena itekako osjetila na vlastitoj koži. Nedostatak radne snage za radnike poput nje znači više prilika i u konačnici, ako im je to potrebno, i veću sigurnost, piše Dnevnik.hr.

''Nakon završetka srednje škole počela sam raditi u Sisku, u trgovini mješovitom robe gdje sam odrađivala prvu godinu prakse. Bez posla sam bila oko osam godina prvenstvo zato što do nekog isplativog posla bilo jako teško doći, a u zadnjih par godina bilo je tu i malo dijete pa sam vrijeme radije provodila s njim'', priča Irena.

No, zbog nedostatka radne snage, poslodavci su morali postati kreativniji u privlačenju zaposlenika. Tako je trgovački lanac Spar koji svoje trgovine ima diljem Hrvatske, osim na uvjetima rada, poradio i na privlačenju zaposlenika iz mjesta u kojima nemaju nužno svoje trgovine. Irena se prijavila na razgovor za posao te su joj ponudili prijevoz iz sela u kojem živi u blizini Siska, do jedne njihove zagrebačke trgovine. Tako joj osiguraju prijevoz od njezinog sela do trgovine u Zagrebu i nakon posla natrag kući.

''U Sparu sam se zaposlila sasvim slučajno putem portala Moj posao. Privuklo me prvenstveno to što je organizirao prijevoz za radnike iz Siska što je odlično. Radna atmosfera je opuštena. Ima i teških i napornih dana, ali sve u svemu ok'', kaže Irena.

Da poslodavci moraju naučiti biti fleksibilniji, što ne uključuje samo podizanje plaće nego i radne uvjete te odnos prema zaposlenicima, za DNEVNIK.hr naglašava Ana Jergović koja se bavi ''employer brandingom'' u Infobipu.

Što sve više traže zaposlenici?

''Zaposlenici su u ovoj godini često tražili od poslodavca klizno radno vrijeme, rad od kuće, treći stup mirovinskog osiguranja, sportske aktivnosti... Onda ide pregovor s upravom oko toga. Na Infobipovom primjeru mogu reći da postoji sluh i da se izlazi u susret ljudima'', priča Jergović ističući da se zahtjevi posebno udovoljavaju onim zaposlenicima koji se bave deficitarnim profesijama. Osim IT stručnjaka, čime se bave u Infobipu, na tržištu rada sve je veća potražnja od ponude i za uslužnim djelatnicima poput ugostitelja, ali i trgovaca.

''Primjećujem da se kod poslodavaca često javlja strah, boje se izaći u susret zaposlenicima, jer misle da bi to moglo utjecati na njihovu efikasnost, da će ih razmaziti, da će kraće raditi, opustiti se, radit će od doma pa će manje raditi. Treba osvijestiti da je to samo strah jer kada udovoljite zaposleniku jača se spona između njih i poslodavca, zahvalniji su, motiviraniji'', kaže Jergović.

U zemljama zapadnije od Hrvatske s nedostatkom radne snage u svom zavičaju suočavaju se već desetljećima, pa su imali prilike razviti modele kako tome doskočiti. Hrvojka Kutle, iz Udruge U4 HR navela je neke od modela koje je po uzoru na zapadne zemlje preuzela Hrvatska.

''Jedna od njih je da velik dio poslodavaca svojim zaposlenicima plaća privatno zdravstveno osiguranje. To je model koji je došao izvana. Ali samo privlačenje ide iz 'employer brandinga', morate svojim zaposlenicima unutar kuće dati razlog da ostanu. Ako oni imaju razlog ostati onda će to privući druge zaposlenike da dođu. To je puno bitnije, jače, da netko kaže da radi tu i da mu je dobro, nego ono što ćete napisati o sebi u oglasu'', samo su neki od primjera koje navodi.

Ograničavajući zakon

Na podosta toga, ističe, poslodavce ograničava zakon. ''Kod nas u Hrvatskoj postoji puno stvari u kojima vas zakon ograničava, onda ne možete puno svari ponuditi. Odnosno kad ih ponudite onda vas puno više koštaju nego što vrijede. Onda se nađete u situaciji da radite da rubu zakona. Hrvatska ima dobre zakone i nije problem u zakonima, problem je u provođenju zakona. Neki zakon provode, neki ne i onda država umjesto da kontrolira tko ne provodi zakon, donese još rigorozniji zakon. Onda ste onima koji su poštovali zakon dodali još neke restrikcije, a oni koji to nisu radili ne rade to ni sada. To je problem hrvatskog društva. Ljudi iz Hrvatske ne odlaze jer nemaju posao. Ako meni radnik kaže da odlazi, a ima dobru plaću za hrvatske prilike, on ne odlazi zbog plaće'', rekla je Kutle.

Da su plaće radnicima ipak još uvijek najvažnije, kaže urednik poslovnog tjednika ''Lider'' Miodrag Šajatović: ''Prvo se traže veće plaće. Poslodavci često nemaju drugog izlaza nego povećavaju plaće. Posljedica toga će biti da će manje izdvajati za investicije. Time će naše firme biti tehnološki zaostalije i gubit će utrku s ostalima. Država bi trebala smanjiti poreze da bi poslodavci imali za veće plaće. Postaje i sve važnije kakva je atmosfera u nekoj firmi, osjećaju li se u zaposlenici u njoj ugodno''.

hr Sun Jan 20 2019 16:01:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e1e5b6b473988b0f8b45c7/80

Do dizala s pomoću novca EU-a - počele prijave

Tri godine umirovljenici i HGK rade na projektu "Dostupnost do stana", putem kojeg planiraju ugradnju dizala s pomoću europskih fondova. Tvrde da u Hrvatskoj ima gotovo 17 tisuća zgrada s tri i više katova u kojima nema dizala. Sada prikupljaju prijave zainteresiranih predstavnika stanara, a nakon obrade podataka, Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU-a u drugoj polovini godine objavit će pilot natječaj.
Dobru "kondiciju" u Hrvatskoj ima oko 700 tisuća građana koji žive u zgradama bez dizala. Ako ih žele ugraditi, uz 85-postotno sufinanciranje iz fondova Europske unije, predstavnici stanara mogu to napokon učiniti. Podaci se prikupljaju do kraja siječnja. Prijave se mogu poslati poštom ili internetom Hrvatskoj gospodarskoj komori Zagreb ili Udruzi umirovljenika Hrvatske pošte i telekoma. Dosad je pristiglo više od 6.200 prijava.

- Utvrđujemo interes za svaku od 16.804 zgrade. Hoće li stanari uopće da im se ugradi dizalo. Tu ima svega. Ima nesuglasica među stanarima, a ima i objekata na kojima nažalost nema mjesta za dizalo, kaže Želimir Manenica, dopredsjednik koordinacijskog odbora Udruge umirovljenika HT-a i HP-a. Iz HGK poručuju kako se sve dobivene podatke objediniti u jedinstvenu bazu, a analiza će pokazati ukupan broj potrebnih dizala i broj dizala po gradovima. 

Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabriela Žalac najavljuje pilot-natječaj u drugoj polovini godine. Izmjenom Operativnog programa i analizom vidjet će se koliko je novaca potrebno kako bi izašli ususret starima i nemoćnima, poručila je. 

U Ministarstvu graditeljstva ističu da za realizaciju ovog projekta nema zapreka u prostornim planovima, a neće trebati ni građevinska dozvola. Postupak ne traje dugo i nije skup - projektant isprojektira dizalo, njegovu dogradnju, uklopi ga suvislo u prostor, ovjeri projekt i preda ga nadležnom uredu.  

Inače, prijave su neobvezujuće, što znači da jednom kada se objavi natječaj, moći će se prijaviti svi zainteresirani, piše HRT.
hr Sun Jan 20 2019 14:35:47 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c44786f0e493806828b4620/80
Foto: HRT

Počelo postavljanje prvog stalnog pilota Pelješkog mosta

U Komarni je počelo postavljanje prvog stalnog pilota Pelješkog mosta. Trebalo je početi jučer, ali je odgođeno zbog jakog juga. Valovi i vjetar otežavali su pozicioniranje i precizno postavljanje pilota dugog 126 metara.
Brod iz Kine dovezao je 24 pilota koji će biti dio Pelješkog mosta. Piloti su dužine od 126 do 128 metara i oni su najduži koji će se ugraditi kao temelji za dva središnja stupa budućeg mosta. Ukupno će biti postavljeno 148 pilota. 

- Razlika između njih i testnih pilota je u tome što su ovi stalni piloti u jednom dijelu antikorozivno zaštićeni, to je dio koji će biti u moru neposredno, dok onaj dio koji ulazi u mulj nije potrebno zaštititi, i u njima su ugrađene vodilice za postavljanje katodne zaštite i zaštite od munje, objašnjava Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.

Nakon toga slijedi izvlačenje mulja, čija je naslaga na sredini Neretvanskog kanala oko 70 metara, te ubacivanje armiranog betona u cijevi pilota, piše HRT.
hr Sun Jan 20 2019 14:32:50 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c4458c50e4938d2828b45e4/80

Prosvjedna šetnja za Marjan: Građani žele odgovorno pristupanje problemu potkornjaka

Građani okupljeni oko inicijative Naš Marjan na Facebook-u organizirali su prosvjednu šetnju zbog odvoza stabala zaraženih nametnikom potkornjakom. Dolazak teške mehanizacije na Marjan podržao je i gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara.
U prosvjednu šetnju krenulo se u 10:25 s marjanske Vidilice prema botaničkom i zoološkom vrtu.

Zahtjevi inicijative građana i ove prosvjedne akcije su:

- Traže od gradonačelnika Opare osnivanje kriznog stožera i da se ponaša prema problemu potkornjaka na način kao da je na Marjanu izbio požar.

- Traže da se promijeni prioritet rada JU i da se ne čeka probijanje vlaka kako bi se pristupilo ozbiljnoj sanaciji.

- Traže da se JU Marjan odobre dovoljna sredstva za interventan angažman velikog broja šumara koji će odmah, od sutra, započeti sanaciju na način kako je predvidio dr. Pernek.

- Traže da se preispita odluka o probijanju vlaka s obzirom da će se s njima samo olakšati pristup pojedinim dijelovima šuma, što znači da će se šuma uništiti samo zato da bi se sanacija obavila jeftinije. Smatraju da nema te cijene koju građani nisu spremni platiti da Marjan ostane lijep kakav je danas.

- Traže da se dr. Perneku na raspolaganje stave dovoljna sredstva za postavljanje klopki čija je cijena zanemariva, kao i dovoljan broj djelatnika koji će prazniti klopke i dopunjavati ih feromonom kako bi one bile učinkovite. Također zahtijevaju nadzor nad JU koja će provoditi ove mjere.

- Traže da se građanima omogući da pomognu u odvozu nezaraženih debla.

hr Sun Jan 20 2019 12:17:53 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .