Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b211d8c2af47f852a8b466f/80
Foto: Getty Images

20 znakova da pucate od stresa

Kronični stres najčešće tiho, ali konstantno utječe na naš organizam, koji sve proživljava i pamti. Naučite prepoznati simptome koji nas upozoravaju da je vrijeme za promjenu načina života.

1. Umorni ste bez obzira na adekvatnu količinu sna. Spavate redovno i dovoljno, ali čak i nakon dobrog sna osjećate se jako umorno i najradije biste se odmah vratili u krevet.

2. Ujutro se teško buditeZbog izloženosti dugotrajnom stresu nadbubrežna žlijezda pravovremeno ne izlučuje dovoljno hormona kortizola koji ujutro obično stimulira stvaranje energije u našem tijelu i pomaže nam da se razbudimo.

3. Nemirni snovi i noćne more. S količinom sna progresivno se povećava i broj pozitivnih i lijepih snova. No kada smo nervozni i napeti, češće se budimo, zbog čega se smanjuje mogućnost dosezanja stupnja sna u kojima umorne i opterećene snove zamjenjuju pozitivne i opuštene slike.

4. Imate veliku želju za slanom hranom. Kronični stres dovodi do disbalansa u količini elektrolita u tijelu, pa zbog toga svako malo imamo potrebu za nečim slanim.

5. Zavrti vam se kada ustajete iz sjedećeg, ležećeg ili čučećeg položajaI to je direktna posljedica nedostatka elektrolita.

6. Teški PMS i neredovite menstruacije. U tijelu se izlučuje višak hormona stresa, što pak utječe na disbalans spolnih hormona. Sve to rezultira jakim simptomima PMS-a i neredovitim ciklusom. Bolni menstrualni grčevi u dvostruko se većoj mjeri javljaju kod žena pod stresom, nego kod onih koji nisu pod njegovim utjecajem. 

7. Često ste prehlađeni. Kronični stres dovodi do pada imuniteta, zbog čega se naše tijelo teško bori protiv bakterija i virusa kojima smo okruženi i gubi otpornost na njih.

8. Odjednom se više ne znate nositi sa stresnim situacijama. Nekada ste ih dočekivali spremno i brzo se snalazili nakon suočavanja s problemom, a sada jednostavno ne znate odakle krenuti i kako smanjiti osjećaj panike. To se događa zato što se nakon duge izloženosti stresnim situacijama naša sposobnost tolerancije i otpornosti na stres znatno smanjuje.

9. Ne možete preživjeti dan bez kofeina ili energetskih pića. Obvezno kuhate kavu ili ispijate energetska pića kako biste se osjećali manje umorno i razbistrili um? Vaše prirodne rezerve energije ispraznile su se zbog stresa.

10. Vikend glavobolje. Slabije glavobolje ili intenzivnije migrene mogu se pojaviti tijekom vikenda, kada pada razina stresa i napetosti. 

11. Iznenadna pojava akni. Upaljena koža također može biti znak stresnog načina života. Ako vas muče upravo takvi prištići, tretirajte kožu preparatima koji sadrže salicilnu kiselinu ili benzoil peroksid te nekomedogenu hidratantnu kremu koja neće isušiti kožu. Ako koža ne reagira pozitivno tijekom nekoliko tjedana, svakako posjetite dermatologa. 

12. Kožne bolesti. Svrbež, atopijski dermatitis ili seboreja kožne su bolesti koje svoje uporište imaju u emocionalnim opterećenjima kroničnog stresa.

13. Pojava novih alergija. Hormoni stresa stimuliraju lučenje imunoglobulina E, proteina u krvi koji je odgovaran za alergijske reakcije u organizmu.

14. Bolovi u trbuhu. Premda još uvijek nije dovoljno medicinski istražena povezanost između uznemirenosti i bolova u trbuhu, u mnogim je istraživanjima dokazano da grčeve u abdomenu potiču nervoza te ostali simptomi stresa poput anksioznosti i straha.

15. Naglo debljanje ili mršavljenje. Niste unosili nikakve promjene u svoju prehranu, ali odjednom se debljate ili pak naglo mršavite. Stres može biti uzrok hormonalnih promjena koje utječu i na vašu tjelesnu težinu. Posebno utječe na rad štitnjače, a upravo su neobjašnjivo debljanje i mršavljenje jedan od znakova da vam štitnjača stvara probleme.

16. Problemi sa žgaravicom. Najčešće je uzrokuju hrana i piće koje konzumiramo, ali žgaravica može biti rezultat stresa, koji također potiče prekomjerno izlučivanje kiselina u želucu.

17. Često se osjećate anksiozno. Stres ne utječe samo na naše fizičko stanje nego i na psihičko. Dulja izloženost stresu može uzrokovati napadaje panike s kojima se najčešće ne možemo nositi bez pomoći stručnjaka.

18. Ne možete se fokusirati. Nekada ste bili pedantni, točni, brzi i učinkoviti, a sada se jednostavno ne možete fokusirati na svoj posao i obveze? Stres je uzeo svoj danak.

19. Pretjerujete sa svojim porokom. Umjesto nekoliko cigareta dnevno odjednom bez problema popušite cijelu kutiju. Zbog osjećaja pritiska u stresnim situacijama većina traži "utjehu" u svom štetnom poroku.

20. Zaboravljivost i gubitak oštroumnosti. Treba vam dugo da razbistrite glavu, ne možete srediti misli i često zaboravljate? Sve su to posljedice stresa, piše zadovoljna.hr

hr Wed Jun 13 2018 15:35:26 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/57fc84ab1eea8fe14f8b45f0/80
Foto: Screenshot YouTube

Trikovi za WhatsApp koje morate isprobati

WhatsApp je jedna od najpopularnijih aplikacija za dopisivanje, a uz ove trikove njeno će vam korištenje biti još bolje.

Otkrijte točan datum slanja poruka

Sive kvačice u grupnim razgovorima poplave samo kada svi pročitaju poruku, a vi možete provjeriti kada su te poruke pročitane. Na Androidu pritisnite poruku koju ste poslali i odaberite opciju Info. Na iOS-u povucite prstom prema lijevo i vidjet ćete informacije o čitanju - vidjet ćete tko je pročitao, kome je dostavljeno i konačno - kada je poruka pročitana.

Utišajte iritantne grupne razgovore (zauvijek ili privremeno)

Grupni razgovori mogu dosta često biti jako naporni - pogotovo kada svi krenu slati poruke. Kako biste ih utišali, odite do razgovora i pritisnite na grupni razgovor i nakon toga na njegovo ime. Tamo ćete moći ugasiti podsjetnike o primljenim porukama.

Riješite problem s pročitanim porukama

Ako zbog nekog razloga pročitate zaprimljenu poruku i ne odgovorite u nekom razumnom roku, vaš sugovornik bi mogao pomisliti da ga ignorirate. Olakšajte si život i isključite podsjetnike za pročitane poruke odlaskom u opcije.

Tamo odaberite stavku za podešavanje sigurnosti profila, odnosno Account > Privacy te tamo isključite plave kvačice smrti gašenjem značajke pritiskom na Read Receipts.

Postanite vrlo tajnoviti

Ako vam kontakti polako idu na živce zato jer vas neprestano pitaju gdje ste, uvijek možete dobiti malo dodatne privatnosti prebacivanjem značajke 'zadnji put viđen' u inkognito mod. Opcija je smještena u izborniku za privatnost pod stavkom 'last seen'. Tamo možete birati hoćete li se skrivati od svih ili samo određenih kontakata.

Odredite kamo idu pohranjene datoteke

Ako imate iOS, odite u Settings > Data and Storage Usage gdje možete podesiti način na koji koristite i raspolažete datotekama. Odaberite Wi-Fi ako ne želite trošiti megabajte tijekom izbivanja iz kuće ili, kao mi, jednostavno odaberite stavku za automatski download i prebacite ga na never, odnosno nikad. Istu stvar možete napraviti i sa spremanjem fotografija na sam uređaj, piše N1.

hr Sat Oct 20 2018 20:25:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/53ff01a01899427c1c00004e/80

Trikovi za kuhanje koje odmah možete zaboraviti

Neki trikovi mogu vam olakšati život u kuhinji. Ali neke – koje mnogi koriste – bolje je odmah zaboraviti
U kuhinji su razni mali trikovi itekako dobrodošli. Oni olakšavaju kuhanje te u većini slučajeva i štede vrijeme. Ali, neki tobožnji savjeti nisu zapravo nimalo korisni. Poput ovih koje smo sakupili…  

1. Zbog soli će voda brže zavrijeti 
To je jedan od najraširenijih mitova u kuhinji. Naime, sol u vodi služi isključivo kao pojačivač okusa. Dapače, kod slane vode je vrelište više nego kod obične, pa je zapravo potrebno više vremena i energije da slana voda zavrije.

2. Bilo koji krumpir dobar je za svako jelo 
Krumpir nije uvijek samo krumpir. Za kuhanje se dijeli u tri sorte: tvrde sorte koje se ne raskuhavaju i dobro se režu; srednje čvrste, još uvijek relativno tvrde te meke koje se raskuhavaju i raspadaju. 

Mekani krumpir dobar je za spravljanje pirea, okruglica, složenaca ili za peći u pećnici. Od srednje čvrstog super se spravlja kuhani krumpir, pečeni, pomfrit, složenci ili krumpir kuhan u kori. Tvrde sorte izvrsne su za pite, salatu od krumpira, ali i pečeni krumpir te kuhani u komadu. 

3. Listovi celera se ne koriste 
Ako koristiš celer, ne moraš samo iskoristiti stapku. I listiće možeš (nasitno nasjeckane) koristiti kao ukusan dodatak juhi. Listići celera su jako zdravi. Sadrže puno vlakana, željezo, magnezij i vitamine B, C i E. 

4. Puna tava štedi vrijeme 
Prepuna tava – na primjer, s mesom – utječe na proces prženja. Kod pune tave se sadržaj više pari nego što se prži. Rezultat: meso neće biti fino hrskavo i smeđe. Najbolje je pržiti jedan do dva komada mesa u isto vrijeme. 

5. Vodu od kuhanja tjestenine treba baciti 
Voda koja ostane od kuhanja tjestenine ima super okus i trebaš je upotrebljavati pri spravljanju umaka. Osim što će dati dodatnu aromu, učinit će umak gušćim i kremastijim. 

6. Rajčice treba držati u hladnjaku 
Rajčice su namirnice koje definitivno ne spadaju u hladnjak. Hladnoća jako utječe na njihovu teksturu i okus. Radije drži rajčice u kuhinji pored radne površine ili u košarici za povrće. Kad su rajčice zrele, treba ih pojesti u roku od 3-5 dana, piše miss7.




hr Sat Oct 20 2018 19:14:10 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8d962c2af47f80088b45bb/80

Pet stvari koje nikako ne bi smjeli piti dok ste bolesni

Iako vam vjerojatno nije stalo do hrane dok imate gripu ili želučane tegobe, nešto ipak morate piti i jesti. Nažalost, određene namirnice mogu dodatno pogoršati vaše stanje te u nastavku donosimo one koje bi svakako trebali izbjegavati dok ste bolesni.
1. Kava

Kada bi je trebali izbjegavati: Ako imate bilo kakvu vrstu bolesti, naročito neku povezanu sa želucem.  

Zašto ćete se osjećati lošije: Kofein u kavi je diuretik tako da ćete češće morati mokriti, a kod oslabljenog organizma se vrlo lako može javiti dehidracija. 

"To je loša vijest kada se tvoje tijelo bori s virusima ili infekcijama jer pravilna hidratacija pomaže imunološkom sustavu da se učinkovitije izbori s bolesti", kaže Kristine Arthur, doktorica medicine i internistica na Orange Coast Memorial Medical Center u Kaliforniji.

Kofein je još gori izbor kada se pojavi povraćanje ili proljev jer također mogu uzrokovati pojačani gubitak tekućine. Ispijanje kave dok traju navedene probavne tegobe može još više pojačati dehidraciju, a kofein može potaknuti mišiće u probavnom traktu i izazvati još jači proljev.

2. Sok od naranče

Kada bi ga trebali preskočiti: Kada kašljete ili imate grlobolju.

Zašto ćete se osjećati lošije: Sok od naranče je zbog svoje kiselosti prilično osvježavajuć. No, kada kašljete ili vam je nadraženo grlo, naranča može pojačati simptome.   

"Naranča sadrži limunsku kiselinu koja dodatno nadražuje sluznice već upaljenog grla", tvrdi Taz Bhatia, doktor medicine i profesor integrativne medicine na Sveučilištu Emory. 


3. Slatkiši

Kada ih treba izbjegavati: Kada imate bilo koju vrstu bolesti, a posebno kod želučanih tegoba.

Zašto ćete se osjećati lošije: Rafinirani šećer može privremeno potisnuti sposobnost bijelih krvnih stanica da se bore protiv bakterija i infekcije. 

Nekoliko sati nakon što ste navalili na kolačiće, bombone ili druge slatkiše, vaš imunološki sustav će postati slabiji. Samim time, njegova učinkovitost u borbi protiv bakterija i virusa će biti puno manja. 

4. Gazirani sokovi 

Kada ih treba izbjegavati: Ako imate bilo koju vrstu bolesti.

Zašto ćete se osjećati lošije: Kao i kava, gazirani sokovi mogu uzrokovati dehidraciju. Uz to, najčešće sadrže velike količine šećera pa oslabljuju imunitet. 
 
"Gazirani sokovi sadrže umjetna sladila, od kojih su mnoga zapravo velike molekule koje se ne mogu rastaviti i stoga se sporije i teže probavljaju", tvrdi doktorica Arthur. To može izazvati nadutost, grčeve, pa čak i proljev.

5. Alkohol

Kada ga treba izbjegavati: Ako imate bilo koju vrstu bolesti, posebno želučane tegobe.

Zašto ćete se osjećati lošije: Baš kao kava i gazirani sokovi, alkohol može uzrokovati dehidraciju. 

A imajući na umu da dok ste bolesni, organizam je već na granici dehidracije pa će alkohol u krvi rasti puno brže pa ćete se puno brže osjećati pijano.  Alkohol također može ubrzati probavu, što uzrokuje vodenastu stolicu ili proljev, tvrdi dr. Arthur, piše Zdrava krava.



hr Sat Oct 20 2018 19:13:58 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcb4eca0e49386c098b46c4/80
Foto: Pixabay

Dvije zabranjene haljine koje se ne smiju nositi na svadbi

Mladenci bi na dan svojeg vjenčanja trebali biti glavne zvijezde. Baš zato je preporučljivo da gosti ne pokušavaju (svjesno ili nesvjesno) “ukrasti” pažnju ostatka uzvanika svojim odabirom odjeće, frizure, modnih dodataka ili neprikladnim ponašanjem.
Kada je u pitanju nepoželjni dress code – gošće bi trebale izbjegavati odjeću bijele boje, a pogotovo bijele haljine ukrašene čipkom, tilom, perlicama i drugim detaljima koja se obično može naći na vjenčanici, piše Zadovoljna

No isto tako zabranjene su i haljine jarko crvene boje. Istraživanja su pokazala da je odjeća ove boje preveliki mamac za poglede zbog čega će se mladenka vjerojatno osjećati loše na vlastitoj svadbi. 

Modni znalci naglašavaju da biste se trebali suzdržavati i od nošenja odjevnih predmeta predubokog dekoltea ili od prozirnih materijala. 

Nekoć se smatralo kako su i crne haljine nepoželjne za vjenčanja, no stvari su se značajno promijenile u nekoliko posljednjih desetljeća. Svaka samopouzdana žena zna da je mala crna haljina izvrstan odabir za bilo koju priliku, pa tako i za vjenčanja koja traže eleganciju i nenametljivost.
hr Sat Oct 20 2018 17:52:24 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .