Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58353bee1eea8faade8b45b4/80
Foto: Screenshot

Kuščević: Spajanjem zemljišnjih knjiga i katastra mape iz doba Franje Josipa konačno odlaze u muzeje

U Splitu razmatramo nekoliko lokacija, a POS će ići i u Solinu, Bolu na Braču, Malom Lošinju, Visu… - rekao je Kuščević

Ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Lovro Kuščević (HDZ) u intervjuu za Hinu kaže kako je zadovoljan proračunom tog ministarstva za 2017. te najavljuje velike projekte za iduću godinu, među kojima je i intenzivan rad na spajanju zemljišnih knjiga i katastra te na uspostavi Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU), usavršavanje sadašnjih i izrada novih modula: e-dozvola, e-inspekcija, e-nekretnina, e-arhiva.

Jeste li zadovoljni proračunom Ministarstva za iduću godinu?

Da, jako sam zadovoljan. Proračun iznosi nešto više od 833 milijuna kuna, od čega je pod limitima, dakle ono za što ćemo opteretiti državni proračun, samo 301 milijun kuna, a ostatak planiramo osigurati iz EU fondova i od naših vlastitih financijskih sredstava koji se uprihode od legalizacije bespravno izgrađenih objekata. To je dobro da se tek malim dijelom financiramo iz državnog proračuna, pa mu nismo veliko opterećenje. Mi u proračunu osiguravamo novac i za rad Državne geodetske uprave, Agencije za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada, Zavoda za prostorni razvoj i Agencije za pravni promet i posredovanje nekretninama (APN). Znatan dio novca planiramo za projekt e-nekretnina jer tu mislimo u mandatu, počevši od 2017., puno toga napraviti. To znači da ćemo unaprijediti informacijski sustav prostornog uređenja (ISPU), koji mora povezati sve module: e-nekretninu, e-dozvolu, e-inspekciju, e-arhiv u zajednički sustav. Planirano povući novac iz EU fondova za energetsku učinkovitost u zgradarstvu. Isto tako, osigurali smo novac za subvenciju stambenih kredita od 17,5 milijuna kuna za 2017.  

Kada će zakon o subvencioniranju stambenih kredita doći pred Vladu?  

Očekujem da će ga krajem siječnja iduće godine Vlada prihvatiti i poslati u saborsku proceduru. Nakon što ga Hrvatski sabor prihvati, APN će kao naše operativno tijelo javnim pozivom odabrati banke i može se očekivati da će se u lipnju 2017. raspisati natječaj i pozivi za građane. Računamo da će se kupiti više od tisuću stanova i obiteljskih kuća. Riječ je o subvenciji stambenih kredita za osobe mlađe od 45 godina koje kupuju prvu nekretninu ili zamjensku nekretninu zbog povećanja obitelji. Sufinancirat će se 50 posto rata kredita prve četiri godine. Za svako novorođeno ili usvojeno dijete tijekom te četiri godine produžit će se sufinanciranje za još dvije godine. Tim zakonom predviđa se i kupnja rabljenih nekretnina. To je zato da se ljudi u malim sredinama u kojima nema stanogradnje na tržištu ne moraju seliti, primjerice, u Split ili Zagreb i kupiti novi stan, nego će u svojemu mjestu ili selu moći kupiti rabljeni stan ili kuću i živjeti na svojem ognjištu. Drugi razlog je urbana regeneracija jer nije nužno trošiti novi prostor za gradnju zgrada kada diljem Hrvatske, nažalost, imamo praznih nekretnina. Cilj je da se te stare nekretnine kupe, obnove i da ljudi u njima ostanu živjeti. Očekujemo i nižu kamatu od trenutačne na tržištu. U nacrtu zakona predvidjeli smo najveću kamatu od 2,95 posto, ali držim da će se banke u toj borbi za pristup programu morati natjecati i dati dobre kreditne uvjete, te očekujem da će kamatna stopa biti još niža.    

Što planirate s POS-om?

Naravno da nastavljamo i s tim programom. Upravo smo u proračunu APN-a od 322 milijuna kuna predvidjeli 220 milijuna kuna za izgradnju POS-ovih stanova 2017. godine. U ovom je trenutku što u pripremi, što u realizaciji više od tisuću stanova. Novost je da je raspisan poziv za iskazivanje interesa za POS-ove stanove u Zagrebu i građani se mogu javiti do 20. siječnja 2017. U Splitu razmatramo nekoliko lokacija, a POS će ići i u Solinu, Bolu na Braču, Malom Lošinju, Visu…

Kakvi su Vam planovi vezani za projekte energetske učinkovitosti? 

Preuzimanjem ministarstva postavio sam kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve, a energetska učinkovitost je svakako jedan od naših prioriteta. Naime, najveći dio potrošnje energije u Hrvatskoj je u zgradarstvu. Ulaskom u EU preuzeli smo obveze smanjenja potrošnje energije te emisije CO2 u atmosferu i zato se aktivno pripremamo. U ovom trenutku u tijeku su dva poziva - za energetsku obnovu višestambenih zgrada i za energetsku obnovu zgrada za odgoj i obrazovanje. Za oba programa osigurali smo po 152 milijuna kuna i očekujemo dobru realizaciju. Vlada će uskoro prihvatiti program energetske obnove zgrada javnog sektora, za što smo osigurali 211 milijuna eura. Novost u odnosu prema dosadašnjim programima jest da se prvi put koristimo novcem iz EU, a ne više novcem iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Programe realiziramo s Fondom i Ministarstvom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije koje je osiguralo novac u EU proračunu. Europski natječaji su nešto složeniji nego nacionalni i sada se traži minimalno 50 posto uštede energije kako bismo ostvarili preuzete obaveze. S obzirom na to, osigurali smo Fondu više od četiri milijuna kuna za provedbu stručne edukacije korisnicima i organizaciju radionica diljem Hrvatske. Fond će svima pomoći pri prijavi kako bi realizacija programa bila što bolja. Za energetsku obnovu obiteljskih kuća pregovaramo s Europskom komisijom, koja ne poznaje model da se i fizičke osobe mogu javljati na natječaj. Obećali su nam da će tu direktivu promijeniti početkom 2017. kako bismo mogli početi i s projektom energetske obnove obiteljskih kuća, za što je osigurano 30 milijuna eura.       

Što nam možete reći o važnom projektu spajanja katastra i zemljišnih knjiga?

Kao jednu od reformskih mjera, Vlada je prihvatila spajanje katastra i zemljišnih knjiga u jednu instituciju. Smatram kako je to "reforma svih reforma". Naime, danas imamo vrlo nesređeno stanje u katastru i zemljišnim knjigama, što sprječava velike investicije te stvara probleme našim sugrađanima bilo da je riječ o velikim investicijama, nasljeđivanju, kupoprodaji ili nečemu drugome. Vlada je prepoznala problem i prihvatila tu reformsku mjeru. Iskoristit ćemo 2017. da zajedno s Ministarstvom pravosuđa promijenimo potrebne zakonske propise, nakon čega počinje provedba od 2018. do 2020. godine. Ističem kako smo prvi korak u tome napravili, a to je Zajednički informacijski sustav (ZIS). U ZIS smo u deset mjeseci mog mandata uveli 50 posto Hrvatske. Dakle, od 2006. uvelo se 50 posto, a mi smo u deset mjeseci uveli preostalih 50 posto. Zadnji je bio Grad Zagreb, no i taj smo posao dovršili, u tijeku je probni rad i vrlo brzo će biti prezentiran javnosti. Projekt je sufinanciran novcem Svjetske banke, a vrijedan je oko 60 milijuna kuna. Sa ZIS-om smo podatke iz zemljišne knjige i iz katastra spojili u jednu bazu. Međutim, još se radi o "točnoj bazi netočnih podataka". Dakle, to je tek početak. Prenijeli smo podatke iz zemljišnih knjiga i katastra i spojili ih u jednu bazu. Slijedi osnutak nove institucije koja bi se trebala zvati državnom upravom za nekretnine, a zatim sređivanje stanja na terenu. Slijede nove izmjere koje će rezultirati novim podatcima o obliku, veličini i namjeni zemljišta te o vlasniku, posjedniku i stvarnim teretima na nekretnini. Poražavajuće je da više od 200 izmjera vrijednih desetke milijuna kuna stoji na provedbi. To je bačen novac, a i kada se one provedu, nakon deset godina više ne odgovaraju stvarnom stanju na terenu. Znači, moramo napraviti sve da se ti podatci brzo i ažurno provode. Bit ću sretan kada mape koje je radio Franjo Josip prije 150 godina stavimo u muzeje i na fakultete da studenti uče na njima, a da mi konačno počnemo svoj poslovni razvoj i investicije temeljiti na točnim podatcima primjerenim 21. stoljeću. Plan je spomenute postupke dovršiti do 2020. Potrebno je krenuti s važnijim područjima - građevinskim, područjima koja su interesantna za investicije. Mi smo već za 2017. za nove izmjere predvidjeli 15 milijuna kuna, dakle, duplo više nego 2016.              

Možete li nam objasniti Informacijski sustav prostornog uređenja (ISPU)? 

To je druga reformska mjera Vlade. Cilj nam je novu katastarsku izmjeru kao temeljnu podlogu preklapati s vlasničkom kartom i prostornim planovima. U ISPU povezati e-dozvolu, e-inspekciju, e-nekretninu, e-arhiv tako da u svakom trenutku vlasnik ili osoba koja izdaje građevinske dozvole ili provodi inspekcijski nadzor sa svojeg laptopa ili tableta može pristupiti na česticu zemlje, povezati se i pogledati njezin status. Znatan dio novca ulažemo u sustav e-nekretnina, oko 41 milijun kuna samo za 2017. godinu. Za ISPU ulažemo i četiri milijuna kuna na stavci Hrvatskog zavoda za prostorni razvoj te 1,2 milijuna kuna u Ministarstvu graditeljstva. Za projekt e-inspekcije predviđeno je 3,2 milijuna kuna. Ti podatci pokazuju kako zaista ulažemo što više možemo u digitalizaciju, informatizaciju i izradu boljih prostorno-planskih podataka, digitalnih, javno dostupnih i transparentnih, a sve kako bi se ubrzale i olakšale investicije i postigla veća transparentnost u postupanju te smanjila mogućnost korupcije. Ima oko 6000 prostornih planova i treba ih sve prevesti na jedan zajednički elektronski oblik. Radimo na pravilniku za izradu e-planova koji će biti gotov 2017. Kada se on izradi i kada svi budu radili prostorne planove prema njemu po istoj metodologiji, bit će ih lako napraviti. Želimo dovesti na razinu da se sve vidi, kada se utipka podatak, svi planovi, sve što se događalo na jednom zemljištu. Tada se izdaje građevinska dozvola u tren oka. Novac je osiguran i u to sada idemo "forte".  

Kakva Vam je situacija u ministarstvu, imate li dovoljno stručnjaka?

To je stručno ministarstvo s više od 90 posto ljudi s visokom školskom spremom. Volio bih da se ministarstvo pomladi. Kad je riječ o zapošljavanju, ograničeni smo "dva za jedan", što znači da odlaskom dviju osoba u mirovinu jednu možemo zaposliti. Imamo naznake da će Vlada dopustiti minimalna zapošljavanja za one programe koji se odnose na reformske mjere i realizaciju onih programa koji se odnose na povlačenje novca iz EU fondova te se nadamo da ćemo se tu malo "pojačati" s ljudima. Imamo i velik problem s nedostatkom građevinskih inspektora na terenu. Radimo na novom ustroju te ćemo nastojati sve to organizirati na najbolji mogući način. S novim ustrojem rasporedit ćemo kadrove na nove poslove kako bismo sve ciljeve i programe pravodobno mogli ostvariti. Po sistematizaciji imamo 446, a zaposlenih je 345 i šest dužnosnika. Bio bih zadovoljan kad bismo mogli zaposliti 30-ak ljudi s kojima bismo pojačali građevinsku inspekciju i koji bi nam pomogli u provedbi EU projekata i ISPU-a.      

Što je s bespravnom gradnjom i legalizacijom te imate li u planu donijeti nove zakone u 2017.?   

Sada radimo na izmjenama Zakona o graditeljstvu i Zakona o prostornom uređenju, koje su nužne jer su vezane uz usklađivanje s EU direktivama te uklanjanje bitnih loših stvari koje sprječavaju realizaciju nekih velikih projekata i njihovo dovršavanje, poput Pelješkog mosta i Zračne luke Zagreb, te kapitalne projekte jedinica lokalne samouprave. U drugoj polovici 2017. planiramo ići u sveobuhvatne izmjene i napraviti dobre zakone o prostornom uređenju i graditeljstvu.

Legalizacija se kontinuirano provodi. Predano je 800.000 zahtjeva, a riješeno ih je više od 60 posto. U prvom tromjesečju 2017. donijet ćemo izmjene Zakona kojima ćemo za godinu dana produžiti rok za podnošenje zahtjeva za legalizaciju bespravno izgrađenih objekata jer mnogo građana nije u roku podnijelo zahtjev. Napominjem kako se zgrade izgrađene nakon 21. lipnja 2011. neće moći ozakoniti na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama ni uz novi zahtjev. Velika je novost i da upravo radimo na pripremi Zakona o legalizaciji infrastrukture, koji očekujem do polovice 2017. Bespravna gradnja je neprihvatljivo društveno ponašanje koje trajno narušava naš najvrjedniji resurs, a to je prostor. Pozivam sve da se od toga suzdrže. Uklanjanja idu svojim tijekom i sada se uklanjaju bespravno izgrađeni objekti u kontinentalnom dijelu zemlje. Izrađujemo promidžbeni materijal kako bismo apelirali na građane da ne grade ilegalno, pod nazivom "Gradi legalno, spavaj mirno".



Facebook komentari

hr Sun Dec 18 2016 10:16:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59f3149fb9e03eeb928b458c/80
Foto: Ivica Todorić blog

Todorić najavljuje pokretanje ocjene ustavnosti lex Agrokor

Osnivač Agrokora Ivica Todorić poručio je u utorak putem bloga da će ovaj tjedan Ustavnom sudu podnijeti prijedlog za ocjenu ustavnosti lex Agrokor, za koji kaže da je "duboko neustavan" te da je nanio štetu gospodarstvu koja se mjeri u milijardama.

Iako je riječ o zakonu koji je priznat u Britaniji, Todorić posebno ističe da su lex Agrokor tri susjedne, prijateljske države- Srbija, Bosna i Hercegovina i Slovenija odbile priznati. 

Posebno ističe da "Slovenija, zemlja članica Europske Unije, koja primjenjuje norme i vrijednosti koje i Hrvatska mora primjenjivati, jasno je izrazila stav da se ovaj zakon ne može priznati u takvom pravnom okviru".

Todorić, protiv kojega je pokrenuta istraga u slučaju Agrokor, u objavi ističe kako je njegov koncern "u tržišta, sinergije, razvoj novih tehnologija, industrija, novih kompanija, utrošio milijarde eura i to skupim financiranjima. Stvorili smo nove vrijednosti,otvorili tisuće radnih mjesta, postali internacionalno konkurentni. Sve to preko noći uništava korumpirana država kojom upravljaju lobisti, savjetnici i strvinarski fond", ustvrdio je na blogu.

Todorić, koji je u travnju pokrenuo proces aktivacije lex Agrokor, danas pak tvrdi da su radnje izvanrednog povjerenika za Agrokor Ante Ramljaka "apsolutno protuzakonite, štetne ne samo za koncern nego i za Republiku Hrvatsku, njezino gospodarstvo i proračun". 

"Događa se pljačka i urušavanje sustava, od početka je jasno da će lex Agrokor proizvesti nesagledive posljedice", ističe na blogu Todorić koji premijeru Andreju Plenkoviću poručuje da  svaki dan priča o Agrokoru, a "svjesno ga uništava".

 Todorić ocjenjuje da je lex Agrokor štetan za sve koji imaju legitimne interese za uspjeh Agrokora - vlasnika, investitore, radnike, dobavljače, hrvatsku državu, kao i države u regiji u kojima Agrokor ima svoje tvornice.

"Naše je gospodarstvo, zbog neustavnog Lexa izgubilo sinergijske potencijale i tržišta koja smo moj tim i ja gradili desetljećima. Štete za Agrokor, ali i Republiku Hrvatsku već se mjere u milijardama"", smatra Todorić.

Istraga protiv Todorića i njegovih suosumnjičenika u ponedjeljak je postala pravomoćna jer je sudac istrage zagrebačkog Županijskog suda odbacio žalbe obrane na odluku o pokretanju istrage koju je tužiteljstvo donijelo još 18. listopada,  a njegov odvjetnik Čedo Prodanović, izjavio je u utorak da je Todorić ponudio mogućnost da ga ispitaju britanski istražitelji.

Uz Todorića i njegove sinove Antu i Ivana istragom u slučaju Agrokor su obuhvaćeni i Alojzije Pandžić, Damir Kuštrak, Hrvoje Balent, Ivica Crnjac, Olivio Discordia, Marijan Alagušić, Sanja Hrstić, Mislav Galić, Tomislav Lučić, Piruška Canjuga, Ljerka Puljić i Ivica Sertić. Svi su bili članovi uprave ili nadzornog odbora u Agrokoru, dok su Discordia i Hrstić zaposlenici revizorske kuće Baker Tilly koja je radila revizorska izvješća za Agrokor.

Ukupnoj šteti uz Todorićevu navodnu "nepripadnu imovinsku korist" od milijardu i 142 milijuna kuna državno odvjetništvo pribraja i dodatnih 320 milijuna kuna pribavljenih za "jednu pravnu osobu" krivotvorenjem isprava i nezakonitim vođenjem poslovnih knjiga.

Facebook komentari

hr Tue Nov 21 2017 19:22:03 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5825bbbb1eea8f97af8b45e7/80
Foto: Vlada RH

Plenković: Istražno povjerenstvo za Agrokor prestaje s radom

Premijer Andrej Plenković ponovio je u utorak, komentirajući mogućnost nastavka rada saborskog istražnog povjerenstva za Agrokor, da istražno povjerenstvo prestaje s radom nakon što se pokrene sudski postupak.

Ne vidim na koji bi način bilo tko, pogotovo Hrvatski sabor, mogao drugačije tumačiti zakon koji jednoznačno govori - ako se pokrene sudski postupak istražno povjerenstvo prestaje s radom, rekao je Plenković novinarima nakon sjednice Savjeta za Slavoniju, Baranju i Srijem.

Na upit o tvrdnjama iz oporbenih redova o mogućnosti nastavka rada povjerenstva ako se ono ne bude bavilo pitanjima vezanim uz sudski postupak Plenković je kratko odgovorio da se radi o "vrlo kreativnom pristupu tumačenju zakona".

Na podsjećanje da oporba takvo tumačenje doživljava kao izbjegavanje rasprave o Agrokoru Plenković je ustvrdio: "Ne radi se o tome već provodimo li u Hrvatskoj zakone koji su na snazi ili ne. Imali smo raspravu, imali smo inicijativu za izglasavanje nepovjerenja Vladi u kojoj je oporba doživjela fijasko".

Novinare je zanimalo odustaje li Vlada od kupovine Molovih dionica u Ini, na što je premijer potvrdio da ne odustaje. Ponovio je da Vlada ima dvije opcije - jedna je izbor međunarodnog savjetnika koji će napraviti analizu vrijednosti dionica, a drugo rješenje je da ide u pronalazak strateškog partnera.

Neutemeljene kritike u vezi kandidature za sjedište Europske agencije za lijekove

Što se tiče oporbenih kritika zbog povlačenja kandidature Zagreba za sjedište Europske agencije za lijekove, Plenković je poručio da kritičari "nemaju niti minimum informacija kako je proces tekao" i podsjetio kako su isto učinile Irska i Malta, a Slovačka je odbila i samo glasovanje.

Izbor sjedišta Agencije je rezultat lobiranja, rekao je Plenković ustvrdivši kako je Hrvatska pripremila dobru kandidaturu, pa su komentari o tehničkoj nepripremljenosti bili neutemeljeni. 

"Ovo je bio politički signal da nismo zadovoljni, da se nije išlo kriterijem regionalne rasprostranjenosti, da se nije išlo za tim da se preferiraju zemlje koje nemaju sjedište ni jedne agencije", kazao je Plenković dodavši kako nije dobro da neke zemlje EU-a imaju više agencija, a neke niti jednu.

Sjednici Savjeta za Slavoniju, Baranju i Srijem bio je nazočan i požeško-slavonski župan Alojz Tomašević, pa je novinare zanimalo stajalište predsjednika Vlade o nedavnom incidentu s obiteljskim nasiljem u koji je župan bio uključen.

"Nema ništa osobno. Mi ne možemo diskriminirati ni župana niti županiju kada je on legalno izabran na dužnost", rekao je Plenković. Na podsjećanje kako je sam Plenković najavio da zbog incidenta Tomašević treba otići s dužnosti, premijer je odgovorio da je to interna stvar HDZ-a.

Facebook komentari

hr Tue Nov 21 2017 16:59:02 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59ef6994b9e03e7e8e8b45f7/80

Plenković na Savjetu za Slavoniju: Ubrzana dinamika ugovaranja sredstava iz europskih fondova

Premijer Andrej Plenković i deset ministara u utorak su na trećoj sjednici Savjeta za Slavoniju, Baranju i Srijem razgovarali sa županima svih pet slavonskih županija, nakon čega je Plenković izrazio zadovoljstvo jer je nakon prethodnog sastanaka Savjeta ubrzana dinamika ugovaranja sredstava iz europskih fondova.

"Mogu izraziti zadovoljstvo što smo u odnosu na prethodni sastanak ubrzali dinamiku ugovaranja sredstava iz europskih fondova, i to za 1,54 milijardi kuna", izjavio je Plenković nakon sjednice Savjeta za Slavoniju, Baranju i Srijem.

U dogovoru sa Svjetskom bankom za iduću financijsku perspektivu nastojat ćemo imati poseban operativni program koji bi se odnosio isključivo na tih pet slavonskih županija, istaknuo je Plenković.

Najavio je kako će Vlada ubuduće posebno raditi na osiguranju sredstava za predfinanciranje razvojnih projekata. Slijedeća sjednica Savjeta najavljena je za veljaču u Virovitici, u sklopu sajma Viroexpo.

Također je najavio da će se 1. prosinca održati sjednica Vlade u Osijeku, koja će na dnevnom redu imati 20 točaka koje se odnose na Grad Osijek i Osječko-baranjsku županiju.

Predsjednik Vlade i ministri boravak u Slavonskom Brodu započeli su polaganjem vijenaca kod nacionalnog spomen obilježja "Prekinuto djetinjstvo", podignutog u spomen na djecu poginulu tijekom Domovinskog rata.

Tijekom boravka u Slavonskom Brodu Plenković se susreo i s gradonačelnikom Slavonskoga Broda Mirkom Dusparom i županom Brodsko-posavske županije Danijelom Marušićem.

Facebook komentari

hr Tue Nov 21 2017 15:42:08 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f86a70b47398b13b8b458b/80

Grad Split objavio natječaj za obavljanje poslova preventivne zaštite od požara i bujičnih poplava

U sklopu provedbe Programa javnog rada – aktivacije nezaposlenih osoba na poslovima preventivnih mjera zaštite od požara i bujičnih poplava, koji se financira iz sredstava Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Grad Split je raspisao natječaj za prijem 320 osoba, koje će biti zaposlene na tim poslovima.

Riječ je o radovima na održavanju nerazvrstanih cesta koji obuhvaćaju krčenje samoniklog grmlja i šiblja, uklanjanje i odvoz granja, radovima na uređenju kanala uz nerazvrstane ceste, čišćenju cestovnih jaraka, čišćenju i osposobljavanju prilaza slivnicima i odvodnim jarcima, produbljenju korita oborinskih kanala.

Također je riječ o radovima na održavanju poljskih putova - pomoći pri izradi protupožarnih prosjeka i putova, čišćenju i održavanju rubnih pojaseva uz javne prometnice i željezničke pruge, održavanju čistim i uređivanju postojećih izvora vode u šumama te ostalim preventivno-uzgojnim radovima planiranim godišnjim planovima ili planovima zaštite od požara te saniranjem nerazvrstanih cesta, čijih su vlasnici i za njihovo održavanje nadležne upravo jedinice lokalne samouprave i uprave, zbog posljedica bujičnih poplava, kao i radovima na sanaciji divljih odlagališta otpada, sakupljanju otpada, odvozu i zbrinjavanju, nasipanju zemljom saniranih površina te sprečavanje njihova širenja, kao i drugim društveno korisnim poslovima.

U Program će se uključiti dugotrajno nezaposlene osobe, osobe s invaliditetom, osobe u nepovoljnom položaju na tržištu rada, mlade osobe i korisnici zajamčene minimalne naknade prijavljeni u evidenciju (bez obzira na duljinu prijave u evidenciji nezaposlenih: a/ hrvatski branitelji, djeca i supružnici poginulih i nestalih hrvatskih branitelja, roditelji s 4 i više malodobne djece, roditelji djece s teškoćama u razvoju, roditelji djece oboljele od malignih bolesti, roditelji udovci i roditelji djeteta bez upisanog drugog roditelja, osobe bez stečene kvalifikacije, osobe s invaliditetom, žrtve trgovanja ljudima, žrtve obiteljskog nasilja, azilanti, mlade osobe koje su izašle iz sustava skrbi (domova za djecu) i udomiteljskih obitelji, odgojnih zavoda i sl., liječeni ovisnici o drogama, povratnici s odsluženja zatvorske kazne unazad 6 mjeseci, osobe na uvjetnoj kazni, Romi, beskućnici/e, osoba koja pripada etničkoj manjini u državi članici i potreban joj je razvoj jezičnog profila, profila stručnog usavršavanja ili profila radnog iskustva da bi poboljšala izglede za pristup stalnom zaposlenju; b/ mlade osobe do 29 godina prijavljene u evidenciju do 4 mjeseca; c/ mladi do 25 godina prijavljeni u evidenciju dulje od 6 mjeseci; d/ mladi do 29 godina prijavljeni u evidenciju dulje od 12 mjeseci; e/ osobe starije od 50 prijavljene u evidenciju dulje od 6 mjeseci; f/ osobe prijavljene u evidenciju nezaposlenih 3 i više godina.

Osobe koje su radile u javnom radu u vremenu duljem od 12 mjeseci unazad 3 godine ne mogu biti uključene u javni rad.

Program može trajati do 6 mjeseci u punom radnom vremenu ili do 6 mjeseci u nepunom radnom vremenu uz mogućnost obrazovanja. Subvencija iznosi 100% troška minimalne bruto plaće u iznosu od 3.839,47 kn ili 50% troška minimalne bruto plaće u iznosu od 3.839,47 kn (ukoliko je rad u nepunom radnom vremenu). Ukoliko osobe imaju više od 2 km od adrese stanovanja do mjesta rada, isplaćuje im se i trošak prijevoza. U naseljima, mjestima i gradovima gdje ne postoji javni prijevoz i nije moguće dostaviti dokaz o stvarnom trošku prijevoza, mjesečno u visini od 0,75 kn po prijeđenom kilometru do propisane visine od najviše 1.200 kn.

Natječaj je otvoren od 20. do 27. studenog 2017. godine.

Pisane zamolbe s kratkim životopisom treba slati na adresu:

Služba za mjesnu samoupravu zaštitu i spašavanje

Grad Split

Obala kneza Branimira 17, 21000 Split

S NAZNAKOM „NATJEČAJ-JAVNI RADOVI-NE OTVARAJ“

Kontakti za informacije:

Ivan Leko, 021/310-441, ivan.leko@split.hr

Helena Kastropil, 021/310-465, helena.kastropil@split.hr


Facebook komentari

hr Tue Nov 21 2017 15:28:11 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .